???? List do Redakcji: Co robią pracownicy MPGK (Komunalki) w Busku-Zdroju W GODZINACH PRACY? Otóż krytykują nas mieszkańców! ♦ ?? Wybory 2024 - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój
???? List do Redakcji: Co robią pracownicy MPGK (Komunalki) w Busku-Zdroju W GODZINACH PRACY? Otóż krytykują nas mieszkańców! ♦ ?? Wybory 2024
11 marca 2024 | XX @ 09.04.2024 15:45 | infoBusko.pl Jarosław Kruk 11.03.2024 |
Wyświetleń:2 493
| 32 komentarze
– Szanowna Redakcjo! Co robią pracownicy MPGK (Komunalki) w Busku-Zdroju W GODZINACH PRACY? Otóż krytykują nas mieszkańców! To my tych pracowników utrzymujemy płacąc za wodę, ścieki, śmieci, ciepło, a oni nas krytykują w internecie i to na dodatek W GODZINACH PRACY!!! Mało tego, pracownik MPGK mówi do mieszkańca Gminy Busko, aby wyprowadził się z Buska! Cóż za bezczelność i arogancja! Co na to Prezes MPGK Krzysztof Kryczka?... – pisze 09.04.2024 na wstępie Listu do Redakcji pragnący zachować anonimowość mieszkaniec Buska-Zdroju
○ „Co robią pracownicy MPGK (Komunalki) w Busku-Zdroju W GODZINACH PRACY? Otóż krytykują nas mieszkańców! To my tych pracowników utrzymujemy płacąc za wodę, ścieki, śmieci, ciepło, a oni nas krytykują w internecie i to na dodatek W GODZINACH PRACY!!!” | ○ Screeny przedmiotowych komentarzy napisanych pod artykułem na portalu busko.com.pl | ○ Busko-Zdrój: Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Busku-Zdroju / fot. Jarosław Kruk infoBusko.pl
Cały tekst korespondencji mailowej poniżej:
Szanowna Redakcjo!
Co robią pracownicy MPGK (Komunalki) w Busku-Zdroju W GODZINACH PRACY? Otóż krytykują nas mieszkańców! To my tych pracowników utrzymujemy płacąc za wodę, ścieki, śmieci, ciepło, a oni nas krytykują w internecie i to na dodatek W GODZINACH PRACY!!!
Mało tego, pracownik MPGK mówi do mieszkańca Gminy Busko, aby wyprowadził się z Buska! Cóż za bezczelność i arogancja! Co na to Prezes MPGK Krzysztof Kryczka? No słucham Panie Kryczka, jak się Pan do tego ustosunkuje, że Pana pracownicy w godzinach pracy zamiast pracowć, to piszą komentarze?
W mojej opinii to MEGA SKANDAL!!!
Skąd wiem o zaistniałej sytuacji? Otóż na portalu busko.com.pl włączono numery IP osób komentujących. Mieszkaniec Gminy Busko-Zdrój zwrócił uwagę, że śmieci kosztują w Gminie Nowy Korczyn 16 zł/osoby, a w Gminie Busko-Zdrój 23 zł/osoby. W dyskusję z nim wdał się pracownik MPGK, co dowodzi widoczny numer IP i godzina.
Proszę także zwrócić uwagę na czas. Pytam się: czy pracownik MPGK cały czas obserwuje internet, że odpowoada NATYCHMIAST, czyli zaledwie po dwóch minutach od pojawienia się jakiegoś komentarza? Panie Prezesie MPGK Krzysztofie Kryczka, kandydacie do Rady Powiatu, niniejszym żądam, aby się Pan ustosunkował do tej sprawy!
Poniżej cytuję tą dyskusję. ———————————————————— (2024-03-06 10:21:41 / host: ***t-89-231-254-55.dynamic.mm.pl) Do tego w Busku ceny wody, ciepła, śmieci i podatki bardzo wysokie. Nowy Korczyn na przykład śmieci 16 zł, a w Busku 23 zł. Tyle w temacie. ———————————————————— Do geniusza matematyki (2024-03-06 10:23:37 / host: ***lserver.mpgkbusko.pl) Śmieci w Korczynie wywozi się raz w miesiącu a w Busku dwa razy w miesiącu. Pomnóż sobie 16 zł razy dwa. Tyle w temacie ———————————————————— (2024-03-06 10:32:48 / host: ***t-89-231-254-55.dynamic.mm.pl) „Śmieci w Korczynie wywozi się raz w miesiącu a w Busku dwa razy w miesiącu. Pomnóż sobie 16 zł razy dwa. Tyle w temacie”
A czy ktoś pytał mieszkańców Gminy Busko-Zdrój o zdanie? A może chcą mieć rzadziej wywożone i płacić mniej? Ano właśnie. W N. Korczynie wywożą raz na miesiąc i jest dobrze, ludzie są zadowoleni, więc widocznie to działa i jest ok, skoro rak funkcjonuje, a nas mieszkańców Gminy Busko nikt nie pytał o zdanie. Tyle w temacie. ———————————————————— (2024-03-06 10:34:36 / host: ***lserver.mpgkbusko.pl) To wyprowadz sie do Nowego Korczyna i zyj szczesliwie. ————————————————————
* * *
○ W życiu warto stawiać sobie cele i dążyć do ich skutecznej realizacji. To one nadają sens naszym działaniom i pomagają nam osiągać to, o czym marzymy. Bez celów trudno nam wyznaczyć kierunek oraz poczuć satysfakcję z postępów, jakie osiągamy na naszej drodze. Dlatego zachęcam wszystkich do określania swoich celów, nawet tych najmniejszych, i konsekwentnego dążenia do ich osiągnięcia. Pamiętajmy, że każdy krok w ich stronę przynosi nas coraz bliżej sukcesu!
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.
32 odpowiedzi na “???? List do Redakcji: Co robią pracownicy MPGK (Komunalki) w Busku-Zdroju W GODZINACH PRACY? Otóż krytykują nas mieszkańców! ♦ ?? Wybory 2024”
pozwolę sobie zacytować na prawie cytatu komentarz, który został napisany 11 MARCA 2024 O 07:27 pod artykułem: https://infobusko.pl/%f0%9f%87%b5%f0%9f%87%b1%f0%9f%87%b5%f0%9f%87%b1-wybory-samorzadowe-2024-kandydaci/
”Co tu mówić o prawdomówności władzy …
11 MARCA 2024 O 07:27
Władza MiG Busko wraz z Radnymi od lat ma sygnalizowane co dzieje się w spółce podległej MPGK i co Pan Kryczka nazywając to wprost odp*. Jaka reakcja Władz ? Żadna. Najlepiej wiedzą o tym byli i obecni pracownicy. Jest to oczywiście zrozumiałe że władza nic nie robi z Panem Cesarzem skoro Pan Kryczka zezwala na zawieszenie baneru wyborczego Panu Sikorze na Targowisku Miejskim zarządzanym przez MPGK.”
nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi do powyżej pisze:
Dzieje się zło, wiele osób o tym wie ale nic z tym nie robi… W przypadku tak zwanych szarych obywateli, którzy mają małe ograniczone możliwości i sączęsto zależni od tych na górze można by to jeszcze jakoś wytłumaczyć, ale jak wytłumaczyć bierność Burmistrza i Radnych?! Przecież to są osoby, którym mieszkańcy powierzyli władzę samorządową, oddali gminę i sibie im w opiekę. Burmistrz i Radni mają umocowanie prawne i organizacyjne by interweniować, przeciwdziałać, naprawiać, mają możliwość wpływać na to co się w mieście i gminie dzieje i co dzieje się w jednostkach podległych. Ich bierność i chowanie głowy w piasek w tej sprawie jak rozumiem z komentarza , jak i wielu innych o których się słyszy, dla mnie znaczy jasno wyraźnie i dobitnie, że w Radzie Miasta i w gabinecie Burmistrza są niewłaściwe osoby. Zatem, żeby coś się zmieniło to po prostu w tych kwietniowych należy koniecznie wybrać inne osoby na burmistrza i na radnych.
Czy CBA zbadała lub bada także te wątki?
23 kwietnia 2021 o 21:07
Bardzo ciekawy jest wątek poruszony przez Radnego Szumilasa w drugiej rozmowie – czas 09:43. Radny miał dokumenty zgromadzone przez Tomasza Kaczmarka „Agenta Tomka”. Dokumenty te są w aktach sprawy Radnego, a które to dokumenty Radny miał przekazać Patrykowi Jakiemu w dniu, w którym nastąpiły wydarzenia pod Rossmannem. Dotyczą one według Radnego Szumilasa MPGK Busko-Zdrój, sprawy oczyszczalni, hurtowni żony burmistrza Sawy, itd. Jak mówi Radny: „Nie chciałbym też zdradzać tutaj szczegółów śledztwa, ale sprawa jest w tym momencie procedowana przez Centralne Biuro Antykorupcyjne z siedzibą w Warszawie, więc czekamy też jakby na rozwój wydarzeń” – czas 12:19.
Czy CBA bada/zbada dogłębnie następujące wątki?
Radny Artur Prędki (Porozumienie Samorządowe, Radny z Szańca) jest współwłaścicielem firmy produkującej odzież roboczą. Prowadzi tą firmę razem z żoną Marią.
>CZY TO PRAWDA, ŻE TA FIRMA DOSTARCZA ODZIEZ ROBOCZĄ DLA MPGK „KOMUNALKI”?
Jeśli to prawda, to pytam:
>Na jakich zasadach MPGK zakupuje odzież roboczą?
>Czy był przetarg?
>Czy zakupy dokonywane są na zasadzie zapytania ofertowego?
Co do MPGK Busko-Zdrój, zwanego potocznie „Komunalką”:
>Firma Ka-Trans – Danuta Kryczka to firma żony prezesa MPGK Krzysztofa Kryczki?
>Firma Ka-Trans Danuta Kryczka dostarczała samochodami ciężarowymi materiały na potrzeby MPGK?
>Hurtowania Sawa (współwłaściciel Anna Sikora, żona burmistrza Waldemara Sikory) dostarczała
bądź dostarcza do MPGK artykuły spożywcze dla pracowników w ramach posiłków regeneracyjnych?
>Hurtowania Sawa dostarczała bądź dostarcza do MPGK artykuły spożywcze wydawane pracownikom
jako dary żywnościowe z okazji świąt?
>Czy były już kierownik działu eksploatacji MPGK miał prywatną firmę świadczącą usługi podobne do usług, które świadczy MPGK, czyli min. wykonawstwo przyłączy wodociągowych? Jeśli to prawda, to czy prawdą jest, że ten kierownik i/lub podlegli mu pracownicy odbierali następnie jako pracownicy MPGK roboty, które wcześniej wykonywała prywatna firma tego kierownika?
>Czy Krzysztof Kryczka, prezes MPGK zwanego potocznie „Komunalką”, zatrudnił w MPGK około półtora roku temu swojego syna? Jeśli tak, to według jakich kryteriów odbył się nabór na to stanowisko? Czy były ogłoszenia na BIP-ie, w Urzędzie Pracy? Czy każdy miał takie same, równe szanse, by dostać pracę na tym stanowisku?
Sieć i instalacje p-poż / hydranty służą tylko i wyłącznie do poboru wody przez jednostki Państwowej Straży Pożarnej, oraz OSP biorących udział w akcjach gaszenia pożarów. Do takiej sieci nie mogą być podłączani inni odbiorcy, a to dlatego, żeby w przypadku akcji gaśniczej w sieci p-poż było wystarczające ciśnienie.
>Czy na sieci wodociągowej MPGK (Komunalki) występują sytuacje podłączeń budynków mieszkalnych do instalacji p-poż?
Radny Artur Prędki jest też Członkiem Zgromadzenia i Członkiem Zarządu KZC Ponidzie.
KZC Ponidzie – Członkowie Zgromadzenia
1. Waldemar Sikora- Przewodniczący Zgromadzenia
2. Adam Bodzioch- Wiceprzewodniczący Zgromadzenia
3. Michał Kowalski- Członek Zgromadzenia
4. Jan Ozgowicz- Członek Zgromadzenia
5. Artur Prędki- Członek Zgromadzenia
6. Bogdan Błaszczyk- Członek Zgromadzenia
7. Jacek Lewicki- Członek Zgromadzenia
8. Jacek Skopowski- Członek Zgromadzenia
9. Marek Szmuc- Członek Zgromadzenia
Zarząd KZC „Ponidzie”
1. Grzegorz Burchan – Przewodniczący Zarządu
2. Michał Kowalski – Zastępca Przewodniczącego Zarządu
3. Marek Szmuc – Członek Zarządu
4. Artur Prędki – Członek Zarządu
>Kto zaopatruje w odzież roboczą KZC „Ponidzie”?
>Czy robi to firma Radnego Artura Prędkiego P4 PRĘDKI S.C.?
To też warto przypomnieć, bo to też dotyczy MPGK, a także dotyczy kandydata na burmistrza Michała Marońskiego i Dominiki Marońskiej-kandydatki KO na radną, a jak przypuszczam, to jedna i ta sama osoba co opisana w artykule.
„List do Redakcji: „Wychodzi na to, że Pani Marońska, żona Naszego wice Burmistrza Pan Michała Marońskiego została Panią dyrektor w MPGK Sp.z o. o. w Busku-Zdroju!” | JKR: w Busku jak jest widać coraz wyraźniej…”
A W CZYM PROBLEM ŻEBY PÓJŚĆ NA SESJĘ RADY MIEJSKIEJ 14 MARCA I ZADAC PYTANIA BURMISTRZOWI, PREZESOWI MPGK . NIECH CAŁE BUSKO WIE CO SIĘ WYRABIA. CI PANOWIE NIE POWINNI DOSTAC NAWET 20 GŁOSÓW W TAKIEJ SYTUACJI. PYTAC, NAGŁAŚNIAC I TO DA EFEKTY
” A W CZYM PROBLEM ŻEBY PÓJŚĆ NA SESJĘ RADY MIEJSKIEJ 14 MARCA I ZADAC PYTANIA BURMISTRZOWI, PREZESOWI MPGK . NIECH CAŁE BUSKO WIE CO SIĘ WYRABIA. CI PANOWIE NIE POWINNI DOSTAC NAWET 20 GŁOSÓW W TAKIEJ SYTUACJI. PYTAC, NAGŁAŚNIAC I TO DA EFEKTY” Popieram w 100%!!! tylko kto odważy się iść na Sesję i to powiedzieć publicznie?
Jeśli kandydatami na radnych są osoby zależne od UMiG w Busku -Zdroju i zostaną ponownie wybrani to nic w tym mieście i gminie nie ulegnie zmianie. A więc zadajmy sobie pytanie czy chcemy zdecydowanej zmiany? Jeśli tak to głosujmy na osoby nie związane z obecnym układem. Albo zamknijmy usta i nie narzekajmy.
Mam szczerze wywalone na to w jakiej partii jest Pan Ściubisz, bo polityka lokalna rządzi się swoimi prawami.
Też nie podoba mi się pałowanie rolników i próba zachęcania licealistów, by się seksowali pigułką „dzień po”. Ale BURMISTRZ NIE DECYDUJE O TYCH SPRAWACH.
Burmistrz to CHODNIKI, KOMUNIKACJA, WODOCIĄGI, SZKOŁY (jako budynki, a nie program nauczania).
Wolę dlatego Pana Ściubisza, niż tych wszystkich „bezpartyjnych” koryciarzy z komitecików typu Niegospodarna Gmina / Powiat, Porozumienie Aferzystów, Wspólnota Koryciarzy, itp.
Maroński oraz Szydłowski są skreśleni za dotychczasową działalność w UMiG i RM. Kruk – weźcie mnie nie rozśmieszajcie…
Sarna – nominat PiS-u, który przecież poprzednim razem poparł Sikorę. Do tego ten pan był przez lata na ciepłym stanowisku w spółeczce Skarbu Państwa. Jego program jest populistyczny (Odział Ratunkowy w Szpitalu – zadanie Powiatu, a nie Gminy tak samo rozlewnia wód mineralnych – zadanie Uzdrowiska, nie Gminy).
Natomiast Pan Ściubisz ma program w całości dotyczący zadań Gminy (a więc REALNY) i nie obiecuje megalomani, tylko dbanie o potrzeby mieszkańców i PYTANIE ICH O ZDANIE. Do tego miał wysokie stanowisko w firmie prywatnej dzięki kompetencjom, a nie na państwowym
Mam szczerze wywalone na to w jakiej partii jest Pan Ściubisz, bo polityka lokalna rządzi się swoimi prawami.
Też nie podoba mi się pałowanie rolników i próba zachęcania licealistów, by się seksowali pigułką „dzień po”. Ale BURMISTRZ NIE DECYDUJE O TYCH SPRAWACH.
Burmistrz to CHODNIKI, KOMUNIKACJA, WODOCIĄGI, SZKOŁY (jako budynki, a nie program nauczania).
Wolę dlatego Pana Ściubisza, niż tych wszystkich „bezpartyjnych” koryciarzy z komitecików typu Niegospodarna Gmina / Powiat, Porozumienie Aferzystów, Wspólnota Koryciarzy, itp.
Maroński oraz Szydłowski są skreśleni za dotychczasową działalność w UMiG i RM. Kruk – weźcie mnie nie rozśmieszajcie…
Sarna – nominat PiS-u, który przecież poprzednim razem poparł Sikorę. Do tego ten pan był przez lata na ciepłym stanowisku w spółeczce Skarbu Państwa. Jego program jest populistyczny (Odział Ratunkowy w Szpitalu – zadanie Powiatu, a nie Gminy tak samo rozlewnia wód mineralnych – zadanie Uzdrowiska, nie Gminy).
Natomiast Pan Ściubisz ma program w całości dotyczący zadań Gminy (a więc REALNY) i nie obiecuje megalomani, tylko dbanie o potrzeby mieszkańców i PYTANIE ICH O ZDANIE. Do tego miał wysokie stanowisko w firmie prywatnej dzięki kompetencjom, a nie na państwowym
Nie, na plakacie wyborczym do Rady Powiatu pisze – Dominika Marońska. Owszem, przez pewien czas na Facebookowej stronie tej pani widniało Dominika Zwolska ale dzisiaj sprawdzałem, gdyż ktoś mi powiedział, że nastąpiła zmiana i faktycznie miał rację, gdyż teraz widnieje Dominika Zwolska-Marońska.
Spójrzcie na zdjęcia. Stoi sobie pięciu panów niczym „jedna drużyna” – od lewej:
-Jacek Wach-obecny radny Porozumienia Samorządowego czyli radny „od Sikory”jako burmistrz to będzie kontynuacja tego, co jest teraz i obecnie kandydat na radnego u Szydłowskiego
-Krzysztof Kryczka-prezes MPGK
-Jerzy Szydłowski
-Witold Gajewski-obecny radny i kandydat na radnego u Szydłowskiego
I co, uważacie, że Szydłowski to jakaś zmiana? Powiadam Wam, Szydłowski jako burmistrz to będzie kontynuacja tego, co jest teraz, tak samo jak Maroński jako burmistrz to będzie kontynuacja tego, co jest teraz.
Oczywiście jak chodzi „o polityków”, to na w/w spotkaniu był też Sikora, Maroński, Tomasz Mierzwa, Artur Prędki – obecny radny Porozumienia Samorządowego czyli radny „od Sikory”
To jest wszystko „jedna grupa” i „towarzystwo wzajemnej adoracji”. Tak uważam ja i tak uważają ci, z którymi rozmawiam, a którzy znają meandry buskiej polityki od podszewki. Mie dajcie się nabrać!
Obyście się znowu nie dali się złapać na gładkie słówka, obiecanki cacanki i tanie hasełka typu „z ludźmi, dla ludzi”…
A na niedawnym wernisażu był Maroński, Szydłowski, Kruk, Oliwkiewicz i pewnie paru innych, których nie znam. I o czym to świadczy? A no o tym, że Busko to grajdół I gdzie nie pójdziesz tam zawsze kogoś znajomego spotkasz
Polacy na potęgę zwracają mieszkania deweloperom. Reakcja deweloperów bezcenna pisze:
Któremu burmistrzowi podlega MPGK. To skandal jest. Od wielu lat fatalne odśnieżanie i brak reakcji że strony gminy. Wieszanie plakatu jednego wybranca i hejtu w godzinach pracy. Brawo za takie zarządzanie
Wszyscy na sesje w czwartek i zadawać pytania. Niech ta obłuda będzie jawna na oczach mieszkańców gminy. Bajki opowiadają i mają ludzi za głupich – równi wobec prawa – kto ? ten co wiesza się na ogrodzeniu targowia a inni nie mogą bo co? MPGK stoi ponad prawem ? Niech prezes odpowie na sesji na temat tzw równości wobec prawa
Kruk od dawna ma ciągoty PiS-owskie.
Ponieważ wie, że sam nie jest poważnym kandydatem i niemal na pewno nie wygra, dlatego promuje nominata partii K(ł)amczyńskiego, Bartosika i Lipca.
Znamienne, że nadal nie zamieścił (i pewno nigdy nie zamieści) materiału pana Ściubisza
P.Kryczka jak to jest,z pana pracownik prowadzący firmę COWODEX a będący obecny w pracy np. Jeździ że swoimi projektami po innych gminach. Co na to przepisy ustawy o pracowniku samorządowy. Czy naprawdę jak to mówią Pana pracownicy nic Pan się nie zna. A tych co się znali dawno wygryzł.
Panie Prezesie czy w tym tygodniu będą jeszcze zbierane śmieci budowlane od Pańskich kolegów i deweloperów na koszt nas wszystkich ??? Mam 2 małe woreczki to może przy okazji by zabrali ???
„SZOK : Mieszkaniec Buska. Cała prawda o Tężni od A do Z
21 LIPCA 2021 O 09:56
Mieszkaniec Buska
21 LIPCA 2021 O 01:36
Pragnę przedstawić kilka ciekawych informacji dotyczących tężni. Serdeczne podziękowania dla życzliwej osoby za cenne wskazówki gdzie i czego szukać.
źródło:
„Przetarg nieograniczony: Budowa Kompleksu Urządzeń Uzdrowiskowych w Zieleni Parkowej (tężnia, pijalnia uzdrowiskowa, oranżeria, fontanna) w Busku-Zdroju.”
Załącznik 8 [ zip ].
———————————————————————————-
CZĘŚĆ VII
PROJEKT SIECI GAZOWYCH,
WODOCIĄGOWYCH,
KANALIZACYJNYCH
Usługi Projektowe „Cowodex”
mgr inż. Robert Gradzik
Dobrowoda 49, 28-100 Busko-Zdrój
tel. +48 600775684, rgradzik@wp.pl
CZĘŚĆ X
PROJEKT PRZEBUDOWY
KOLIDUJĄCYCH SIECI
Usługi Projektowe „Cowodex”
mgr inż. Robert Gradzik
Dobrowoda 49, 28-100 Busko-Zdrój
tel. +48 600775684, rgradzik@wp.pl
Kim jest Pan Robert Gradzik? Ano jest pracownikiem MPGK Sp. z o .o. w Busku-Zdroju, zwanego potocznie „Komunalką”. A więc pracownik firmy należącej do Gminy Busko i podległej Burmistrzowi, projektował jako swoja prywatna firma instalacje w tężni.
Mało tego, w dokumencie będącym pozwoleniem na budowę tężni (Decyzja Starosty Buskiego nr 297/17, Znak: AB.6740.1.297.2017), a dokładnie w UZASADNIENIU, ten sam Pan Robert Gradzik występuje jako… pełnomocnik Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju.
A więc Pan R. Gradzik jest pracownikiem MPGK, pełnomocnikiem UMIG, a równocześnie jako swoja prywatna firma wykonywał projekty poszczególnych instalacji tężni.
Czy można to nazwać „stykiem” na linii: „Praca w jednostce samorządowej – prywatna firma”? Czy można tu mówić o „konflikcie interesów”? Jak ocenić taką sytuację?
——————————————————————————–
A teraz zobaczmy jak wygląda kwestia solanki:
5.1 Instalacja zasilająca
a) Dostarczenie solanki z ujęcia solanki B-15 Henryk.
Projektuje się bezpośrednie podłączenie zbiornika solanki z ujęciem solanki B-15 Henryk
i B-19 Małgorzata. Zgodnie z warunkami wydanymi przez Uzdrowisko Busko-Zdrój z dnia 2017-01-23 dostępna ilość solanki dla potrzeb Tężni jest ograniczona do 10 m3 na dobę. Może ulec poprawie po wykonaniu otworu zastępczego dla B-15 Henryk
Czas napełnienia:
– niecki pod tężnią T1= 188 m3 /10 m3/dobę =18,8 dnia
– zbiornika przy przepompowni. T2= 157 m3 /10 m3/dobę =15,7 dnia
a) Dostarczenie solanki z zewnątrz cysternami.
Dla zapewnienia rozładunku cystern z solanką sprowadzoną z zewnątrz zaprojektowano:
– przyłącze łączące hydrant podłączenia cysterny z przepompownią zaprojektowano z rur
PE100SDR17 90
– układ hydrauliczny przepompowni pozwalający przepompować solankę z cysterny do
zbiornika przy przepompowni.
Dla zapewnienia pracy tężni przy zastosowaniu cystern o nośności 20 ton szacowana ilość
cystern dla napełnianie:
– niecki pod tężnią N1= 188 m3 /15 m3/cysternę =13 cystern
– zbiornika przy przepompowni. N2= 157 m3 /15 m3/cysternę =11 cystern
5.2 Instalacja odprowadzająca
Przewody odprowadzające solankę zaprojektowano z rur PE100 SDR17 o średnicy 90 mm.
Solanka odprowadzana jest ciśnieniowo do projektowanej studzienki rozprężnej
na dz.nr ew gr 93/3 a następnie grawitacyjnie do kanalizacji uzdrowiskowej.
1. TĘŻNIA SOLANKOWA ZEWNĘTRZNA
1.1 Informacje ogólne.
Zgodnie z założeniami inwestora praca tężni oparta jest na wodach solankowych dostarczanych bezpośrednio z ujęcia solanki B-15 Henryk i B19 Małgorzata zlokalizowanym w Parku Zdrojowym w Busko Zdrój. Przepływ solanki na tężni będzie przebiegał w obiegu zamkniętym z okresowym uzupełnieniem w miarę jej odparowania. Okresowa wymiana solanki w całej instalacji odbywać się będzie po przekroczeniu granicznego stopnia zagęszczenia i spadku intensywności odparowania – inhalacji zapewniającej spełnienia warunków leczniczych instalacji. Z uwagi na ograniczaną wydajność źródła w ramach przedstawionych rozwiązań
projektowych, zapewniono możliwość pracy tężni z wykorzystaniem solanki dostarczanej
z zewnątrz, za pomocą samochodów cystern.
Jako rozwiązanie awaryjne zapewniono możliwość uzupełnienia solanki w obiegu poprzez
stworzenia roztworu solnego z dostarczonego z zewnątrz ługu solnego do inhalacji.
Rozwiązanie to nie zostało potwierdzone i sprawdzone w warunkach tężni zewnętrznych
pod względem wypełnienia warunków leczniczych.
Tu rodzą się ciekawe pytania:
-Czy po wybudowaniu napełniono tężnię solanką ze źródeł B-15 Henryk i B-19 Małgorzata, czy też przywieziono solankę cysternami?
-Jak widzimy do pełnego napełnienia tężni potrzeba łącznie 24 cysterny o nośności 20 ton każda. Jeśli przywieziono solankę cysternami, pytanie jaka firma była dostawcą?
-Czy pewna firma, wykonująca usługi dowozu kruszyw, mająca ciągniki siodłowe i naczepy typu wywrotka (patelnia), zakupiła także naczepę typu cysterna? Czy ta firma będzie świadczyć, bądź już świadczy, usługi dowozu solanki do tężni?
———————————————————————————–
A teraz ciąg dalszy kwestii solanki:
1.3. Eksploatacja tężni i odprowadzenie wód opadowych.
Stopień zagaszenia solanki jej skuteczność odparowania powinna być badana przez
odpowiednie służby.
Regulacja stężenia solanki będzie polegała na uzupełnianiu jej w miarę odparowania
solanką ze źródła, lub wodą instalacji wodociągowej.
Wody deszczowe z powierzchni zajętej przez instalacje solankową (dotyczy to niecki pod
tężnią, koryt górnych tarasów) przewiduje się wykorzystać powtórnie do rozcieńczenia
solanki zagaszonej w wyniku odparowania na tężni. Rozwiązanie to wynika z ograniczonej możliwości dostarczenia „świeżej” solanki.
Normatywne wody opadowe pojawiające się z natężeniem 1% w skali roku mogą spowodować zmniejszenie stężenia solanki o 25 %. To znaczy maksymalnego stężenia solanki z 20% do 15 % Nadmiar wód opadowych, w przypadku katastrofalnych ulew o prawdopodobieństwie
występowania nie częściej niż co 5 lat, będzie skierowana z zbiornika przy przepompowni do zbiornika przelewowego, następnie przepompowana do kolektora instalacji pozabiegowej.
————————————————————————————
A oddziaływanie tężni na środowisko? Jak tężnia może wpłynąć na zabytkowy Park Zdrojowy?
W dokumencie będącym pozwoleniem na budowę tężni (Decyzja Starosty Buskiego nr 297/17, Znak: AB.6740.1.297.2017), a dokładnie w UZASADNIENIU czytamy, iż tężnia nie jest zaliczona do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dlatego NIE WYMAGA przeprowadzenia postępowania w sprawie oddziaływania na środowisko.
A teraz najważniejsze!!! UWAGA!!!
Jak czytamy dalej w dniu 30.12.2016 roku postanowieniem znak: BUŚ.6220.19.2016 Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój ODMÓWIŁ wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia pn.: i tu pojawia się długa nazwa tężni i całego kompleksu.
A zatem nie badano tego i nie wiemy jak tężnia będzie wpływać na środowisko.
———————————————————————————–
Na koniec pozwolę sobie wyrazić moje zdanie, mój pogląd na powyższe kwestie.
Mamy tężnię z instalacjami zaprojektowanymi przez prywatną firmę pracownika MPGK będącego pełnomocnikiem UMIG, która nie wiadomo jak oddziałuje na środowisko, ponieważ Pan Burmistrz odmówił wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W źródłach jest mało solanki, ale jakby coś to dowiozą ją cysterny, albo awaryjnie uzupełnieni się ją roztworem z ługu solnego, choć rozwiązanie to nie zostało potwierdzone i sprawdzone pod względem wypełnienia warunków leczniczych. Regulacja stężenia solanki będzie polegała na uzupełnianiu jej solanką ze źródła, lub wodą instalacji wodociągowej, albo wodą deszczową, bo mamy ograniczoną możliwość dostarczenia „świeżej” solanki. Przewidziano nawet pogodę! Katastrofalne ulewy mogą wystąpić nie częściej niż co 5 lat, zatem nie ma czego się bać. Władza czuwa nad wszystkim i panuje niczym bogowie nawet nad żywiołami. Wszystko będzie dobrze. Możemy spać spokojnie…”
32 odpowiedzi na “???? List do Redakcji: Co robią pracownicy MPGK (Komunalki) w Busku-Zdroju W GODZINACH PRACY? Otóż krytykują nas mieszkańców! ♦ ?? Wybory 2024”
Bród smród w mieście a szczególnie w Zdroju.
pozwolę sobie zacytować na prawie cytatu komentarz, który został napisany 11 MARCA 2024 O 07:27 pod artykułem: https://infobusko.pl/%f0%9f%87%b5%f0%9f%87%b1%f0%9f%87%b5%f0%9f%87%b1-wybory-samorzadowe-2024-kandydaci/
”Co tu mówić o prawdomówności władzy …
11 MARCA 2024 O 07:27
Władza MiG Busko wraz z Radnymi od lat ma sygnalizowane co dzieje się w spółce podległej MPGK i co Pan Kryczka nazywając to wprost odp*. Jaka reakcja Władz ? Żadna. Najlepiej wiedzą o tym byli i obecni pracownicy. Jest to oczywiście zrozumiałe że władza nic nie robi z Panem Cesarzem skoro Pan Kryczka zezwala na zawieszenie baneru wyborczego Panu Sikorze na Targowisku Miejskim zarządzanym przez MPGK.”
Dzieje się zło, wiele osób o tym wie ale nic z tym nie robi… W przypadku tak zwanych szarych obywateli, którzy mają małe ograniczone możliwości i sączęsto zależni od tych na górze można by to jeszcze jakoś wytłumaczyć, ale jak wytłumaczyć bierność Burmistrza i Radnych?! Przecież to są osoby, którym mieszkańcy powierzyli władzę samorządową, oddali gminę i sibie im w opiekę. Burmistrz i Radni mają umocowanie prawne i organizacyjne by interweniować, przeciwdziałać, naprawiać, mają możliwość wpływać na to co się w mieście i gminie dzieje i co dzieje się w jednostkach podległych. Ich bierność i chowanie głowy w piasek w tej sprawie jak rozumiem z komentarza , jak i wielu innych o których się słyszy, dla mnie znaczy jasno wyraźnie i dobitnie, że w Radzie Miasta i w gabinecie Burmistrza są niewłaściwe osoby. Zatem, żeby coś się zmieniło to po prostu w tych kwietniowych należy koniecznie wybrać inne osoby na burmistrza i na radnych.
Przytaczam na prawie cytatu komentarz z artykułu na infobusko z 2021 roku. Warto przeczytać…
https://infobusko.pl/radny-lukasz-szumilas-18-maja-2019-nie-zaatakowalem-funkcjonariuszy-to-byla-obrona-konieczna/
Czy CBA zbadała lub bada także te wątki?
23 kwietnia 2021 o 21:07
Bardzo ciekawy jest wątek poruszony przez Radnego Szumilasa w drugiej rozmowie – czas 09:43. Radny miał dokumenty zgromadzone przez Tomasza Kaczmarka „Agenta Tomka”. Dokumenty te są w aktach sprawy Radnego, a które to dokumenty Radny miał przekazać Patrykowi Jakiemu w dniu, w którym nastąpiły wydarzenia pod Rossmannem. Dotyczą one według Radnego Szumilasa MPGK Busko-Zdrój, sprawy oczyszczalni, hurtowni żony burmistrza Sawy, itd. Jak mówi Radny: „Nie chciałbym też zdradzać tutaj szczegółów śledztwa, ale sprawa jest w tym momencie procedowana przez Centralne Biuro Antykorupcyjne z siedzibą w Warszawie, więc czekamy też jakby na rozwój wydarzeń” – czas 12:19.
Czy CBA bada/zbada dogłębnie następujące wątki?
Radny Artur Prędki (Porozumienie Samorządowe, Radny z Szańca) jest współwłaścicielem firmy produkującej odzież roboczą. Prowadzi tą firmę razem z żoną Marią.
P4 PRĘDKI S.C. ARTUR PRĘDKI, MARIA PRĘDKA
https://p4predki.artbhp.pl
https://aleo.com/pl/firma/p4-predki-sc-artur-predki,maria-predka-szaniec
>CZY TO PRAWDA, ŻE TA FIRMA DOSTARCZA ODZIEZ ROBOCZĄ DLA MPGK „KOMUNALKI”?
Jeśli to prawda, to pytam:
>Na jakich zasadach MPGK zakupuje odzież roboczą?
>Czy był przetarg?
>Czy zakupy dokonywane są na zasadzie zapytania ofertowego?
Co do MPGK Busko-Zdrój, zwanego potocznie „Komunalką”:
>Firma Ka-Trans – Danuta Kryczka to firma żony prezesa MPGK Krzysztofa Kryczki?
>Firma Ka-Trans Danuta Kryczka dostarczała samochodami ciężarowymi materiały na potrzeby MPGK?
>Hurtowania Sawa (współwłaściciel Anna Sikora, żona burmistrza Waldemara Sikory) dostarczała
bądź dostarcza do MPGK artykuły spożywcze dla pracowników w ramach posiłków regeneracyjnych?
>Hurtowania Sawa dostarczała bądź dostarcza do MPGK artykuły spożywcze wydawane pracownikom
jako dary żywnościowe z okazji świąt?
>Czy były już kierownik działu eksploatacji MPGK miał prywatną firmę świadczącą usługi podobne do usług, które świadczy MPGK, czyli min. wykonawstwo przyłączy wodociągowych? Jeśli to prawda, to czy prawdą jest, że ten kierownik i/lub podlegli mu pracownicy odbierali następnie jako pracownicy MPGK roboty, które wcześniej wykonywała prywatna firma tego kierownika?
>Czy Krzysztof Kryczka, prezes MPGK zwanego potocznie „Komunalką”, zatrudnił w MPGK około półtora roku temu swojego syna? Jeśli tak, to według jakich kryteriów odbył się nabór na to stanowisko? Czy były ogłoszenia na BIP-ie, w Urzędzie Pracy? Czy każdy miał takie same, równe szanse, by dostać pracę na tym stanowisku?
Sieć i instalacje p-poż / hydranty służą tylko i wyłącznie do poboru wody przez jednostki Państwowej Straży Pożarnej, oraz OSP biorących udział w akcjach gaszenia pożarów. Do takiej sieci nie mogą być podłączani inni odbiorcy, a to dlatego, żeby w przypadku akcji gaśniczej w sieci p-poż było wystarczające ciśnienie.
>Czy na sieci wodociągowej MPGK (Komunalki) występują sytuacje podłączeń budynków mieszkalnych do instalacji p-poż?
Radny Artur Prędki jest też Członkiem Zgromadzenia i Członkiem Zarządu KZC Ponidzie.
KZC Ponidzie – Członkowie Zgromadzenia
1. Waldemar Sikora- Przewodniczący Zgromadzenia
2. Adam Bodzioch- Wiceprzewodniczący Zgromadzenia
3. Michał Kowalski- Członek Zgromadzenia
4. Jan Ozgowicz- Członek Zgromadzenia
5. Artur Prędki- Członek Zgromadzenia
6. Bogdan Błaszczyk- Członek Zgromadzenia
7. Jacek Lewicki- Członek Zgromadzenia
8. Jacek Skopowski- Członek Zgromadzenia
9. Marek Szmuc- Członek Zgromadzenia
Zarząd KZC „Ponidzie”
1. Grzegorz Burchan – Przewodniczący Zarządu
2. Michał Kowalski – Zastępca Przewodniczącego Zarządu
3. Marek Szmuc – Członek Zarządu
4. Artur Prędki – Członek Zarządu
>Kto zaopatruje w odzież roboczą KZC „Ponidzie”?
>Czy robi to firma Radnego Artura Prędkiego P4 PRĘDKI S.C.?
To też warto przypomnieć, bo to też dotyczy MPGK, a także dotyczy kandydata na burmistrza Michała Marońskiego i Dominiki Marońskiej-kandydatki KO na radną, a jak przypuszczam, to jedna i ta sama osoba co opisana w artykule.
„List do Redakcji: „Wychodzi na to, że Pani Marońska, żona Naszego wice Burmistrza Pan Michała Marońskiego została Panią dyrektor w MPGK Sp.z o. o. w Busku-Zdroju!” | JKR: w Busku jak jest widać coraz wyraźniej…”
https://infobusko.pl/list-do-redakcji-wychodzi-na-to-ze-pani-maronska-zona-naszego-wice-burmistrza-pan-michala-maronskiego-zostala-pania-dyrektor-w-miejskim-przedsiebiorstwie-gospodarki-komunalnej-sp-z-o-o-w-busku/
A W CZYM PROBLEM ŻEBY PÓJŚĆ NA SESJĘ RADY MIEJSKIEJ 14 MARCA I ZADAC PYTANIA BURMISTRZOWI, PREZESOWI MPGK . NIECH CAŁE BUSKO WIE CO SIĘ WYRABIA. CI PANOWIE NIE POWINNI DOSTAC NAWET 20 GŁOSÓW W TAKIEJ SYTUACJI. PYTAC, NAGŁAŚNIAC I TO DA EFEKTY
” A W CZYM PROBLEM ŻEBY PÓJŚĆ NA SESJĘ RADY MIEJSKIEJ 14 MARCA I ZADAC PYTANIA BURMISTRZOWI, PREZESOWI MPGK . NIECH CAŁE BUSKO WIE CO SIĘ WYRABIA. CI PANOWIE NIE POWINNI DOSTAC NAWET 20 GŁOSÓW W TAKIEJ SYTUACJI. PYTAC, NAGŁAŚNIAC I TO DA EFEKTY” Popieram w 100%!!! tylko kto odważy się iść na Sesję i to powiedzieć publicznie?
Może Pan Radny Kandydat na Burmistrza Jerzy Szydłowski zapyta o te sprawy na najbliższej Sesji Rady Miejskiej 14.03?
A mnie ciekawi ilu byłoby chętnych gdyby radni nie otrzymywali pieniędzy tylko pracowali ku chwale naszego miasta za obiad na sesji.
Jeśli kandydatami na radnych są osoby zależne od UMiG w Busku -Zdroju i zostaną ponownie wybrani to nic w tym mieście i gminie nie ulegnie zmianie. A więc zadajmy sobie pytanie czy chcemy zdecydowanej zmiany? Jeśli tak to głosujmy na osoby nie związane z obecnym układem. Albo zamknijmy usta i nie narzekajmy.
Idealny temat do programu typu Państwo w państwie.
MPGK wciąż słyszę same złe rzeczy o tej jednostce. I że największe koszty generuje za co płacimy. Tam nie ma menadżera a w gminie nadzoru?
A nie Zwolska?
Mam szczerze wywalone na to w jakiej partii jest Pan Ściubisz, bo polityka lokalna rządzi się swoimi prawami.
Też nie podoba mi się pałowanie rolników i próba zachęcania licealistów, by się seksowali pigułką „dzień po”. Ale BURMISTRZ NIE DECYDUJE O TYCH SPRAWACH.
Burmistrz to CHODNIKI, KOMUNIKACJA, WODOCIĄGI, SZKOŁY (jako budynki, a nie program nauczania).
Wolę dlatego Pana Ściubisza, niż tych wszystkich „bezpartyjnych” koryciarzy z komitecików typu Niegospodarna Gmina / Powiat, Porozumienie Aferzystów, Wspólnota Koryciarzy, itp.
Maroński oraz Szydłowski są skreśleni za dotychczasową działalność w UMiG i RM. Kruk – weźcie mnie nie rozśmieszajcie…
Sarna – nominat PiS-u, który przecież poprzednim razem poparł Sikorę. Do tego ten pan był przez lata na ciepłym stanowisku w spółeczce Skarbu Państwa. Jego program jest populistyczny (Odział Ratunkowy w Szpitalu – zadanie Powiatu, a nie Gminy tak samo rozlewnia wód mineralnych – zadanie Uzdrowiska, nie Gminy).
Natomiast Pan Ściubisz ma program w całości dotyczący zadań Gminy (a więc REALNY) i nie obiecuje megalomani, tylko dbanie o potrzeby mieszkańców i PYTANIE ICH O ZDANIE. Do tego miał wysokie stanowisko w firmie prywatnej dzięki kompetencjom, a nie na państwowym
Mam szczerze wywalone na to w jakiej partii jest Pan Ściubisz, bo polityka lokalna rządzi się swoimi prawami.
Też nie podoba mi się pałowanie rolników i próba zachęcania licealistów, by się seksowali pigułką „dzień po”. Ale BURMISTRZ NIE DECYDUJE O TYCH SPRAWACH.
Burmistrz to CHODNIKI, KOMUNIKACJA, WODOCIĄGI, SZKOŁY (jako budynki, a nie program nauczania).
Wolę dlatego Pana Ściubisza, niż tych wszystkich „bezpartyjnych” koryciarzy z komitecików typu Niegospodarna Gmina / Powiat, Porozumienie Aferzystów, Wspólnota Koryciarzy, itp.
Maroński oraz Szydłowski są skreśleni za dotychczasową działalność w UMiG i RM. Kruk – weźcie mnie nie rozśmieszajcie…
Sarna – nominat PiS-u, który przecież poprzednim razem poparł Sikorę. Do tego ten pan był przez lata na ciepłym stanowisku w spółeczce Skarbu Państwa. Jego program jest populistyczny (Odział Ratunkowy w Szpitalu – zadanie Powiatu, a nie Gminy tak samo rozlewnia wód mineralnych – zadanie Uzdrowiska, nie Gminy).
Natomiast Pan Ściubisz ma program w całości dotyczący zadań Gminy (a więc REALNY) i nie obiecuje megalomani, tylko dbanie o potrzeby mieszkańców i PYTANIE ICH O ZDANIE. Do tego miał wysokie stanowisko w firmie prywatnej dzięki kompetencjom, a nie na państwowym
Nie, na plakacie wyborczym do Rady Powiatu pisze – Dominika Marońska. Owszem, przez pewien czas na Facebookowej stronie tej pani widniało Dominika Zwolska ale dzisiaj sprawdzałem, gdyż ktoś mi powiedział, że nastąpiła zmiana i faktycznie miał rację, gdyż teraz widnieje Dominika Zwolska-Marońska.
Ten tłusty grubas z uzdrowiska?
Na Facebooku KKW Pana Szydłowskiego informacja o planowanej na 19 marca debacie kandydatów, może być ciekawa.
Który tłusty grubas z uzdrowiska? Sporo tam takich sprecyzuj jeśli możesz
https://busko.com.pl/wernisaz-wystawy-szopek-krakowskich-w-szancu-fotowkrotce-video,0,3,1,1,3,38420,n.html
Spójrzcie na zdjęcia. Stoi sobie pięciu panów niczym „jedna drużyna” – od lewej:
-Jacek Wach-obecny radny Porozumienia Samorządowego czyli radny „od Sikory”jako burmistrz to będzie kontynuacja tego, co jest teraz i obecnie kandydat na radnego u Szydłowskiego
-Krzysztof Kryczka-prezes MPGK
-Jerzy Szydłowski
-Witold Gajewski-obecny radny i kandydat na radnego u Szydłowskiego
I co, uważacie, że Szydłowski to jakaś zmiana? Powiadam Wam, Szydłowski jako burmistrz to będzie kontynuacja tego, co jest teraz, tak samo jak Maroński jako burmistrz to będzie kontynuacja tego, co jest teraz.
Oczywiście jak chodzi „o polityków”, to na w/w spotkaniu był też Sikora, Maroński, Tomasz Mierzwa, Artur Prędki – obecny radny Porozumienia Samorządowego czyli radny „od Sikory”
To jest wszystko „jedna grupa” i „towarzystwo wzajemnej adoracji”. Tak uważam ja i tak uważają ci, z którymi rozmawiam, a którzy znają meandry buskiej polityki od podszewki. Mie dajcie się nabrać!
Obyście się znowu nie dali się złapać na gładkie słówka, obiecanki cacanki i tanie hasełka typu „z ludźmi, dla ludzi”…
A na niedawnym wernisażu był Maroński, Szydłowski, Kruk, Oliwkiewicz i pewnie paru innych, których nie znam. I o czym to świadczy? A no o tym, że Busko to grajdół I gdzie nie pójdziesz tam zawsze kogoś znajomego spotkasz
Polacy na potęgę zwracają mieszkania deweloperom. Reakcja deweloperów bezcenna
https://bizblog.spidersweb.pl/polacy-na-potege-zwracaja-mieszkania
Któremu burmistrzowi podlega MPGK. To skandal jest. Od wielu lat fatalne odśnieżanie i brak reakcji że strony gminy. Wieszanie plakatu jednego wybranca i hejtu w godzinach pracy. Brawo za takie zarządzanie
Wszyscy na sesje w czwartek i zadawać pytania. Niech ta obłuda będzie jawna na oczach mieszkańców gminy. Bajki opowiadają i mają ludzi za głupich – równi wobec prawa – kto ? ten co wiesza się na ogrodzeniu targowia a inni nie mogą bo co? MPGK stoi ponad prawem ? Niech prezes odpowie na sesji na temat tzw równości wobec prawa
Kruk od dawna ma ciągoty PiS-owskie.
Ponieważ wie, że sam nie jest poważnym kandydatem i niemal na pewno nie wygra, dlatego promuje nominata partii K(ł)amczyńskiego, Bartosika i Lipca.
Znamienne, że nadal nie zamieścił (i pewno nigdy nie zamieści) materiału pana Ściubisza
Mam pytanie: kto będzie Pana zastępcą, gdy zostanie Pan burmistrzem?
Czy pan Michał Grudziński, cudowne dziecko buskich struktur z wybitnymi kompetencjami „nalewacza prądu”? 🙂
Wygląda na to, że kandydat Sarna wykupił u Mareczka blokadę komentarzy.
Z tego tytułu jest już u mnie skończony jako kandydat.
Wszyscy niby krytykują, a zobaczycie, że 7 kwietnia okaże się, że ci co byli, wygrają i rządzić będą dalej.
W tym MPGK to naprawdę patologia wiecie, że nawet jest tak, że syn nadzoruje mamę a mama swojego męża.
P.Kryczka jak to jest,z pana pracownik prowadzący firmę COWODEX a będący obecny w pracy np. Jeździ że swoimi projektami po innych gminach. Co na to przepisy ustawy o pracowniku samorządowy. Czy naprawdę jak to mówią Pana pracownicy nic Pan się nie zna. A tych co się znali dawno wygryzł.
Panie Prezesie czy w tym tygodniu będą jeszcze zbierane śmieci budowlane od Pańskich kolegów i deweloperów na koszt nas wszystkich ??? Mam 2 małe woreczki to może przy okazji by zabrali ???
https://infobusko.pl/nie-jedna-duza-teznia-a-kilka-mniejszych-dostepnych-na-wyciagniecie-reki-taka-filozofie-ma-slaska-gmina-jasienica-a-w-busku/
„SZOK : Mieszkaniec Buska. Cała prawda o Tężni od A do Z
21 LIPCA 2021 O 09:56
Mieszkaniec Buska
21 LIPCA 2021 O 01:36
Pragnę przedstawić kilka ciekawych informacji dotyczących tężni. Serdeczne podziękowania dla życzliwej osoby za cenne wskazówki gdzie i czego szukać.
źródło:
„Przetarg nieograniczony: Budowa Kompleksu Urządzeń Uzdrowiskowych w Zieleni Parkowej (tężnia, pijalnia uzdrowiskowa, oranżeria, fontanna) w Busku-Zdroju.”
https://www.umig.busko.pl/urzad-miasta-i-gminy/17623-przetarg-nieograniczony-budowa-kompleksu-urzadzen-uzdrowiskowych-w-zieleni-parkowej-teznia-pijalnia-uzdrowiskowa-oranzeria-fontanna-w-busku-zdroju.html
Załącznik 8 [ zip ].
———————————————————————————-
CZĘŚĆ VII
PROJEKT SIECI GAZOWYCH,
WODOCIĄGOWYCH,
KANALIZACYJNYCH
Usługi Projektowe „Cowodex”
mgr inż. Robert Gradzik
Dobrowoda 49, 28-100 Busko-Zdrój
tel. +48 600775684, rgradzik@wp.pl
CZĘŚĆ X
PROJEKT PRZEBUDOWY
KOLIDUJĄCYCH SIECI
Usługi Projektowe „Cowodex”
mgr inż. Robert Gradzik
Dobrowoda 49, 28-100 Busko-Zdrój
tel. +48 600775684, rgradzik@wp.pl
Kim jest Pan Robert Gradzik? Ano jest pracownikiem MPGK Sp. z o .o. w Busku-Zdroju, zwanego potocznie „Komunalką”. A więc pracownik firmy należącej do Gminy Busko i podległej Burmistrzowi, projektował jako swoja prywatna firma instalacje w tężni.
Mało tego, w dokumencie będącym pozwoleniem na budowę tężni (Decyzja Starosty Buskiego nr 297/17, Znak: AB.6740.1.297.2017), a dokładnie w UZASADNIENIU, ten sam Pan Robert Gradzik występuje jako… pełnomocnik Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju.
A więc Pan R. Gradzik jest pracownikiem MPGK, pełnomocnikiem UMIG, a równocześnie jako swoja prywatna firma wykonywał projekty poszczególnych instalacji tężni.
Czy można to nazwać „stykiem” na linii: „Praca w jednostce samorządowej – prywatna firma”? Czy można tu mówić o „konflikcie interesów”? Jak ocenić taką sytuację?
——————————————————————————–
A teraz zobaczmy jak wygląda kwestia solanki:
5.1 Instalacja zasilająca
a) Dostarczenie solanki z ujęcia solanki B-15 Henryk.
Projektuje się bezpośrednie podłączenie zbiornika solanki z ujęciem solanki B-15 Henryk
i B-19 Małgorzata. Zgodnie z warunkami wydanymi przez Uzdrowisko Busko-Zdrój z dnia 2017-01-23 dostępna ilość solanki dla potrzeb Tężni jest ograniczona do 10 m3 na dobę. Może ulec poprawie po wykonaniu otworu zastępczego dla B-15 Henryk
Czas napełnienia:
– niecki pod tężnią T1= 188 m3 /10 m3/dobę =18,8 dnia
– zbiornika przy przepompowni. T2= 157 m3 /10 m3/dobę =15,7 dnia
a) Dostarczenie solanki z zewnątrz cysternami.
Dla zapewnienia rozładunku cystern z solanką sprowadzoną z zewnątrz zaprojektowano:
– przyłącze łączące hydrant podłączenia cysterny z przepompownią zaprojektowano z rur
PE100SDR17 90
– układ hydrauliczny przepompowni pozwalający przepompować solankę z cysterny do
zbiornika przy przepompowni.
Dla zapewnienia pracy tężni przy zastosowaniu cystern o nośności 20 ton szacowana ilość
cystern dla napełnianie:
– niecki pod tężnią N1= 188 m3 /15 m3/cysternę =13 cystern
– zbiornika przy przepompowni. N2= 157 m3 /15 m3/cysternę =11 cystern
5.2 Instalacja odprowadzająca
Przewody odprowadzające solankę zaprojektowano z rur PE100 SDR17 o średnicy 90 mm.
Solanka odprowadzana jest ciśnieniowo do projektowanej studzienki rozprężnej
na dz.nr ew gr 93/3 a następnie grawitacyjnie do kanalizacji uzdrowiskowej.
1. TĘŻNIA SOLANKOWA ZEWNĘTRZNA
1.1 Informacje ogólne.
Zgodnie z założeniami inwestora praca tężni oparta jest na wodach solankowych dostarczanych bezpośrednio z ujęcia solanki B-15 Henryk i B19 Małgorzata zlokalizowanym w Parku Zdrojowym w Busko Zdrój. Przepływ solanki na tężni będzie przebiegał w obiegu zamkniętym z okresowym uzupełnieniem w miarę jej odparowania. Okresowa wymiana solanki w całej instalacji odbywać się będzie po przekroczeniu granicznego stopnia zagęszczenia i spadku intensywności odparowania – inhalacji zapewniającej spełnienia warunków leczniczych instalacji. Z uwagi na ograniczaną wydajność źródła w ramach przedstawionych rozwiązań
projektowych, zapewniono możliwość pracy tężni z wykorzystaniem solanki dostarczanej
z zewnątrz, za pomocą samochodów cystern.
Jako rozwiązanie awaryjne zapewniono możliwość uzupełnienia solanki w obiegu poprzez
stworzenia roztworu solnego z dostarczonego z zewnątrz ługu solnego do inhalacji.
Rozwiązanie to nie zostało potwierdzone i sprawdzone w warunkach tężni zewnętrznych
pod względem wypełnienia warunków leczniczych.
Tu rodzą się ciekawe pytania:
-Czy po wybudowaniu napełniono tężnię solanką ze źródeł B-15 Henryk i B-19 Małgorzata, czy też przywieziono solankę cysternami?
-Jak widzimy do pełnego napełnienia tężni potrzeba łącznie 24 cysterny o nośności 20 ton każda. Jeśli przywieziono solankę cysternami, pytanie jaka firma była dostawcą?
-Czy pewna firma, wykonująca usługi dowozu kruszyw, mająca ciągniki siodłowe i naczepy typu wywrotka (patelnia), zakupiła także naczepę typu cysterna? Czy ta firma będzie świadczyć, bądź już świadczy, usługi dowozu solanki do tężni?
———————————————————————————–
A teraz ciąg dalszy kwestii solanki:
1.3. Eksploatacja tężni i odprowadzenie wód opadowych.
Stopień zagaszenia solanki jej skuteczność odparowania powinna być badana przez
odpowiednie służby.
Regulacja stężenia solanki będzie polegała na uzupełnianiu jej w miarę odparowania
solanką ze źródła, lub wodą instalacji wodociągowej.
Wody deszczowe z powierzchni zajętej przez instalacje solankową (dotyczy to niecki pod
tężnią, koryt górnych tarasów) przewiduje się wykorzystać powtórnie do rozcieńczenia
solanki zagaszonej w wyniku odparowania na tężni. Rozwiązanie to wynika z ograniczonej możliwości dostarczenia „świeżej” solanki.
Normatywne wody opadowe pojawiające się z natężeniem 1% w skali roku mogą spowodować zmniejszenie stężenia solanki o 25 %. To znaczy maksymalnego stężenia solanki z 20% do 15 % Nadmiar wód opadowych, w przypadku katastrofalnych ulew o prawdopodobieństwie
występowania nie częściej niż co 5 lat, będzie skierowana z zbiornika przy przepompowni do zbiornika przelewowego, następnie przepompowana do kolektora instalacji pozabiegowej.
————————————————————————————
A oddziaływanie tężni na środowisko? Jak tężnia może wpłynąć na zabytkowy Park Zdrojowy?
W dokumencie będącym pozwoleniem na budowę tężni (Decyzja Starosty Buskiego nr 297/17, Znak: AB.6740.1.297.2017), a dokładnie w UZASADNIENIU czytamy, iż tężnia nie jest zaliczona do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dlatego NIE WYMAGA przeprowadzenia postępowania w sprawie oddziaływania na środowisko.
A teraz najważniejsze!!! UWAGA!!!
Jak czytamy dalej w dniu 30.12.2016 roku postanowieniem znak: BUŚ.6220.19.2016 Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój ODMÓWIŁ wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia pn.: i tu pojawia się długa nazwa tężni i całego kompleksu.
A zatem nie badano tego i nie wiemy jak tężnia będzie wpływać na środowisko.
———————————————————————————–
Na koniec pozwolę sobie wyrazić moje zdanie, mój pogląd na powyższe kwestie.
Mamy tężnię z instalacjami zaprojektowanymi przez prywatną firmę pracownika MPGK będącego pełnomocnikiem UMIG, która nie wiadomo jak oddziałuje na środowisko, ponieważ Pan Burmistrz odmówił wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W źródłach jest mało solanki, ale jakby coś to dowiozą ją cysterny, albo awaryjnie uzupełnieni się ją roztworem z ługu solnego, choć rozwiązanie to nie zostało potwierdzone i sprawdzone pod względem wypełnienia warunków leczniczych. Regulacja stężenia solanki będzie polegała na uzupełnianiu jej solanką ze źródła, lub wodą instalacji wodociągowej, albo wodą deszczową, bo mamy ograniczoną możliwość dostarczenia „świeżej” solanki. Przewidziano nawet pogodę! Katastrofalne ulewy mogą wystąpić nie częściej niż co 5 lat, zatem nie ma czego się bać. Władza czuwa nad wszystkim i panuje niczym bogowie nawet nad żywiołami. Wszystko będzie dobrze. Możemy spać spokojnie…”