💥 ED: Miasto Busko-Zdrój chce przejąć spółkę akcyjną Uzdrowisko Busko-Zdrój! Jest apel do zarządu województwa - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

💥 ED: Miasto Busko-Zdrój chce przejąć spółkę akcyjną Uzdrowisko Busko-Zdrój! Jest apel do zarządu województwa

18 marca 2022 | | | 47 komentarzy

W czwartek, 17 marca 2022 r., na sesji Rady Miejskiej, radni Buska-Zdroju wystosowali apel do zarządu województwa świętokrzyskiego o nieodpłatne przekazanie spółki akcyjnej Uzdrowiska Busko-Zdrój. Samorząd gminny uważa, że lepiej poradzi sobie z zarządzaniem firmą, w której ostatnio znów doszło do kolejnej niespodziewanej zmiany prezesa. Na apel samorządu Buska-Zdroju ostro zareagował marszałek województwa Andrzej Bętkowski. – informuje portal Echo Dnia

Miasto Busko-Zdrój chce przejąć spółkę akcyjną Uzdrowisko Busko-Zdrój! Jest apel do zarządu województwa. | od lewej: przewodniczący RM Robert Burchan, wiceburmistrz Michał Maroński i burmistrz Waldemar Sikora / źródło: umig.busko.pl♂

▒ Miasto i gmina Busko-Zdrój chcą przejąć od marszałka województwa jego spółkę Uzdrowisko Busko-Zdrój

Oto treść apelu radnych, który odczytano na czwartkowej sesji, 17 marca:

– Z niepokojem obserwujemy pogarszającą się sytuację finansową i gospodarczą Uzdrowiska Busko-Zdrój S.A. największego pracodawcy w gminie Busko-Zdrój i jednej z najbardziej wartościowych spółek uzdrowiskowych w Polsce. Komunalizacja w 2012 roku zagrożonego prywatyzacją uzdrowiska bez wątpienia było wielkim sukcesem województwa. Wymagającej dokapitalizowania firmie zagwarantowano utrzymanie charakteru działalności, bez cięć w progilach leczniczych i kadrowych, a także zapewniono dynamiczny rozwój.

Niestety ostatni czas pokazuje, że ten dobrze działający mechanizm przestaje funkcjonować. Częste zmiany w organach spółki nie poprawiają jej sytuacji, w wręcz przeciwnie – w ciągu ostatnich lat na fotelu prezesa zmieniły się trzy kolejne osoby. Mimo to nadal nie jest rozwiązana kluczowa dla nas sprawa wyprowadzenia zakładu produkcyjnego wody „Buskowianka” ze strefy „A” ochrony uzdrowiskowej, co rażąco narusza zapisy ustawy uzdrowiskowej. Mimo upływu lat oraz aktualizacji granic stref uzdrowiskowych nic się w tej sprawie nie zmieniło. Co więcej, miasto wydaje kolosalne pieniądze na modernizację części uzdrowiskowej, która w najbliższym czasie dobiegnie końca. To terminowe niedopasowanie inwestycji realizowanych przez gminę i planowanej przez „Uzdrowiska” będzie miało w końcu swoje niebagatelne konsekwencje. Do tego dochodzą problemy związane z pandemią i galopującą inflacją, która ciągle przyspiesza i powoduje wzrost cen towarów i usług.

W historycznym ujęciu miasto i uzdrowisko zawsze miały wspólne cele i stanowiły integralną całość. Tak jest również dziś, kiedy stoją przed nami wyzwania związane z rozwojem buskiego kurortu. Wśród nich są między innymi zadania mające na celu podnoszenie standardu oferowanych usług i pobytu na naszym terenie kuracjuszy, porządkowanie przestrzeni około-uzdrowiskowej i pozostającej w jej obrębie infrastruktury. Oczywistym kierunkiem jest w tej sytuacji konieczność zbudowania polityki spójnego rozwoju, co można osiągnąć w stosunkowo krótkim czasie, ustanawiając bezpośredni nadzór samorządu gminnego nad funkcjonowaniem spółki „Uzdrowisko Busko-Zdrój S.A.

Biorąc powyższe pod uwagę, w poczuciu odpowiedzialności społecznej za los prawie 800 pracowników, z których zdecydowana większość to mieszkańcy gminy Busko-Zdrój, a także w trosce o kondycję „Uzdrowiska”, chcielibyśmy zaproponować Sejmikowi, Panu Marszałkowi i Zarządowi Województwa Świętokrzyskiego podjęcie rozmów z samorządem Miasta i Gminy Busko-Zdrój w sprawie możliwości bezpłatnego przejęcia akcji spółki.

Buski samorząd wielokrotnie już udowodnił, że potrafi realizować ambitne cele, pozyskiwać fundusze zewnętrzne i w spójny sposób rozwijać miasto i administrowane sołectwa. Jesteśmy przekonani, że zarówno kondycja finansowana gminy Busko-Zdrój, jak również jej strategiczna polityka inwestycyjna będą gwarantem stabilnego rozwoju funkcjonowania „Uzdrowiska Busko-Zdrój”S.A.
Dla mieszkańców Buska-Zdroju byłby to historyczny moment ponieważ nikt bardziej niż oni nie zadba o rodzimą firmę.

– Wystosowaliśmy apel do Zarządu Województwa Świętokrzyskiego o nieodpłatne przekazanie gminie akcji Uzdrowiska – mówią radni miejscy w Busku-Zdroju. 15 radnych było „za”, 2 się wstrzymało, 3 radnych nie wzięło udziału w głosowaniu. 1 radny był nieobecny. 3 nie wzięło udziału w głosowaniu.

W apelu radni powołują się na to, że uzdrowisko od wielu lat nie zrealizowało inwestycji polegającej na wyprowadzeniu rozlewni „Buskowianki” poza miasto, co kłóci się z przepisami i koncepcją zagospodarowania okolicy. Ponadto wskazują na to, że interesy gminy i Uzdrowiska Busko-Zdrój powinny być zbieżne, a wygląda na to, że w ostatnich latach mocno się rozjeżdżają. Dotyczy to, ich zdaniem, inwestycji w strefie uzdrowiskowej oraz porządkowania terenu wokół. Uwagi radnych nie umknęła ostatnia zmiana na stanowisku prezesa, kiedy Michał Płatek, po niespełna roku rządów, został z hukiem odwołany i zastąpiony przez pełniącego obowiązki Stanisława Grzesiaka.

>>>  wyborcza: 💥 Pilne! Rada nadzorcza odwołała we wtorek prezesa Uzdrowiska w Busku-Zdroju  <<<
infobusko.pl [09.03.2022]

O tym, że gmina Busko ma „chrapkę” na przejęcie spółki Uzdrowiska Busko-Zdrój mówiło się już w kuluarach od dłuższego czasu.

Zdaniem radnych i samorządowców, pracujący w odległych Kielcach zarząd województwa, mimo najlepszych chęci, nie jest w stanie dbać w efektywny sposób o tak duży i skomplikowany organizm, jakim jest zakład uzdrowiskowy tej wielkości.

Kwestia ta od nowa pojawiła się, kiedy dwa tygodnie temu na konferencji w Busku-Zdroju wspólnie z burmistrzem pojawił się szef świętokrzyskiego Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Lipiec. Oficjalnie briefing prasowy dotyczył inwestycji drogowych♂, sytuacji na Ukrainie i sprowadzenia do miasta reality show „Sanatorium miłości”♂. Niektórzy jednak spekulowali, że pomiędzy Waldemarem Sikorą, burmistrzem Buska, a Krzysztofem Lipcem mógł zawiązać się taktyczny sojusz w sprawie przejęcia przez gminę zakładu.

Poseł Krzysztof Lipiec… – cały artykuł na źródłowej stronie Echa Dnia

◙ Podobne informacje:

List do Burmistrza: ? KOMPROMITACJA BUSKA JAKO ZDROJU: ” jak widzimy PARK i alejki w odchodach ptasich, ławeczki obsrane (…) TO przechodzi chęć do korzystania z czegokolwiek w Busku”

RK: W Szczaworyżu zostanie zlikwidowana przychodnia. Mieszkańcy nie zgadzają się [AUDIO]

TVP1: Zamknięcie ośrodka zdrowia w Szczaworyżu tematem wtorkowego ALARMU! [AUDIO]

TP: „Mamy XXI wiek, a nie mamy kanalizacji. To kpina z mieszkańców!” | JKR: Dziesiątki milionów w Zdrój, a tymczasem 40% buskich sołectw żyje jak 100 lat temu za Sławoja Składkowskiego

List do Redakcji: 🆘 Kto w obszarze kanalizacji nie dochował należytej staranności? Kto powinien zostać pociągnięty do odpowiedzialności?

KO: „złożyłem zawiadomienia o nieprawidłowościach w działaniu kanalizacji sanitarnej w części uzdrowiskowej Buska.” | Czy „Oliwkiewicz to oderwany od rzeczywistości malkontent”?

Wspólnota Samorządowa B-Z: Aleja Mickiewicza. Wizytówka Buska pogrążona w egipskich ciemnościach i z wybrakowanym oświetleniem | JKR: a miała być konkurencją dla „Sienkiewki”…

nm: Trwa remont na 1 Maja w Busku. Ludzie mocno się niecierpliwią [ZDJĘCIA] | 🟥 JKR: Gdzie się podziało 15 milionów złotych?

◙ Podobne informacje:

Wielki na prawie 30 metrów okręt za 400 tys. opodal tężni kolejną atrakcją w Busku-Zdroju

UMiG: Odpowiedź buskiego magistratu na publikacje Radia Kielce o nowym pumptracku – „chęć wykreowania szybkiej i taniej sensacji”

🟥 Groźny wypadek na „pumptracku” w Busku-Zdroju. Interweniowało Lotnicze Pogotowie Ratunkowe. „Tam jest niebezpiecznie! To zmarnowane pieniądze”

TP: „W rażący sposób stwierdza Pan nieprawdę i pomawia mnie o zaniedbania” – dyrektor przedszkola „Smerfuś” odpowiada na zarzuty burmistrza

nm: ? Wypadek w Busku na Grotta. Kierowca BMW potrącił pieszego na pasach. Ranny trafił do szpitala

💥 Kolejny groźny wypadek w Busku-Zdroju. Na skrzyżowaniu Parkowa x Grotta x Jodłowa zderzyły się dwa samochody osobowe [AKTUALIZACJA]

💥 Kolejny groźny wypadek na ul. Grotta w Busku-Zdroju. Na skrzyżowaniu z Parkową i Jodłową Opel uderzył w BMW [FOTO, VIDEO]

bcpl: Kolizja na skrzyżowaniu ulic Armii Krajowej i Bohaterów Westerplatte | JKR: Grzech zaniechania

nm: Kładka w Busku – projekt słynnych architektów już prawie gotowa. Ale efekt! Zobaczcie to dzieło [WIDEO, ZDJĘCIA]

List do Redkacji: ? Panie Burmistrzu Sikora kiedy nastąpi ukończenie budowy budynku na stadionie AKS?

RK: 🟥 Fatum nad stadionem w Busku-Zdroju

RK: Buski stadion dokończy nowy wykonawca. Będzie drożej | JKR: +8 mln! Czy warto przepłacać?

Tężnia za 33.000.000 czy może wielopoziomowy Parking Zdrojowy z bazarkiem i boiskiem?

Potężna burza w Busku-Zdroju. Koncert finałowy Festiwalu przeniesiony w strugach deszczu z tężni do BSCK [FOTO] | JKR: „Jak jest zima to musi być zimno”

⛔ UMiG: Uwaga! Tężnia zewnętrzna Kompleksu #TężniaBusko będzie nieczynna do odwołania | JKR: Kolos na glinianych nogach?

24G: Czyszczenie zbiornika i wymiana solanki w tężni solankowej w Gliwicach. Obiekt przez dwa dni będzie nieczynny | A w Busku? Czy BZ wpuszczono w kanał?

Nie jedna duża tężnia, a kilka mniejszych, dostępnych na wyciągnięcie ręki – taką filozofię ma śląska gmina Jasienica | A w Busku…

Staw Niemiecki – miało być Morskie Oko a chyba jest jak było…

🆘 Ulica Karmelowa. Mieszkańcy „wpuszczeni w kanał”? cz.II [AUDIO, FOTO]

List do Redakcji: ?”Busko, mamy problem”. Zapada się asfalt przy studzienkach kanalizacji sanitarnej

List do Redakcji: ?UWAGA ? Głęboka dziura na ul. Kopernika [FOTO] [AKTUALIZACJA]

💥 Nowy Ład w Zdroju: ⛔Zamknięcie ruchu na odcinku od Bristolu do BSCK, ruch jednokierunkowy na Lipowej, Kusocińskiego i Rokosza? [AKTUALIZACJA]

UMiG: ⛔ Zmiana organizacji ruchu na ulicach miasta. Zakaz wjazdu ze Słonecznej i Bajkowej na 1-go Maja | @: Mamy już kolejną w Busku, w mojej ocenie debilną i kretyńską organizację ruchu

ED: Deptak 1 Maja w Busku-Zdroju zamknięty dla ruchu. Protest przedsiębiorców. Burmistrz: Nic się nie zmieni

UMiG: ? Apel burmistrza do mieszkańców odnośnie korzystania z samochodów i parkowania | JKR: „rząd się sam wyżywi”

NOIZZ: „Dubaj to parodia XXI wieku”. Burdż Chalifa nie ma kanalizacji, ścieki wywozi się autostradami | JKR: Czy Busko-Zdrój to aby nie taki „mały Dubaj”?

JKR: W moim mieście wyrąbali Małpiak… – a miał być Park linowy – aktualizacja – prezentacja

Małpiak-siekierezada: rewitalizacja, karczunek czy rabunek?

Skończony Małpiak i lasek przy Topolowej też…

🟥 Spacer po Małpim Gaju | JKR: Był unikatowy miejski las, jest unikatowa plantacja chwastów rzadkich

W mieście liczą się tylko duże drzewa. To majątek, który daje konkretne korzyści – a w Busku?

🖤 nm: Wycinka jesionów w centrum Buska-Zdroju budzi kontrowersje. Burmistrz: – To zgodne z prawem

noizz: Polska smaży się w „betonozie”. Eksperci: Cofnęliśmy się w rozwoju. W latach 50. sadzono drzewa, dziś tnie się je na potęgę

ZET: Burmistrz w czasie pandemii wyrzuca przedszkole z gminnego budynku – osobliwa promocja miasta [ AKTUALIZACJA / VIDEO/FOTOGALERIA]

Pawilony socjalne czy zapomniane slumsy kilkaset metrów od tężni za 25 mln i nieopodal Ośrodka Aktywności Społecznej za 4,5 mln?

TP: „To lekceważenie mieszkańców. Tak tego nie zostawimy!” Reakcje po uchwale w sprawie inwestycji przy Grotta

PRZYWRÓCIĆ GODNOŚĆ GMINIE I JEJ MIESZKAŃCOM – protest pod buskim magistratem, 25.06.2020 – FOTOGALERIA

RK: 💥 Mieszkańcy Buska niemal cztery godziny blokowali drogę [FOTO, VIDEO]

Nowi inwestorzy i kolejne miejsca pracy w Jędrzejowie. W Busku słoneczka, stadiony, tężnia i fontanny…

Od wiosny bezpłatna komunikacja miejska dla mieszkańców Starachowic! |JKR: A w Busku: tężnia płatna od początku…

Burmistrz Waldemar Sikora i urzędnicy UMiG Busko-Zdrój podjęli wyzwanie w ramach #GaszynChallenge [WIDEO] – a inne dzieci, a Dawid?

20.020 zł brutto – tyle będzie zarabiał burmistrz Waldemar Sikora. Wcześniej było to 10.620 zł brutto

Do Redakcji: „Śmieci idą w górę podobnie jak zarobki Pana Prezesa Kryczki”

Franciszek Rusak: Rewitalizacyjny walec – Czuj, stary pies szczeka!

onet: Kraków kupił ławkę za 228 tys. zł | JKR: Busko zrewitalizowało Mickiewicza za 25 mln, wystawiło tężnię za 25 mln, kładkę za 9,5 mln, „bunkier” AKS za „+8mln”, a cały multistadion za pieron wie ile, itd., itp…

List do Redakcji: ? „Dokąd płynie burmistrz? Statek na morzu korupcji [VIDEO]

Zemsta burmistrza? Kobieta opowiedziała Beacie Szydło o problemach w Busku Zdroju. Chwilę później pojawiła się straż miejska – Oświadczenie na e-UMiG

TVN: ? ,,Zastraszyć dziennikarza”. Superwizjer -Lokalne media. Cena niezależności

TP: 🟥 LIST DO REDAKCJI a właściwie do Pana Burmistrza Waldemara Sikory | JKR: Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

47 odpowiedzi na “💥 ED: Miasto Busko-Zdrój chce przejąć spółkę akcyjną Uzdrowisko Busko-Zdrój! Jest apel do zarządu województwa”

  1. gierard pisze:

    I’ll be back!

  2. Bimer3 pisze:

    Uprzejma prośba czy Pan Łukasz Szumilas mógłby powiedzieć kilka słów na temat wczorajszej awarii na kolei? Co to było i czy było jakieś zagrożenie zwłaszcza na linii Kielce -Busko?

  3. Kierownik karuzeli pisze:

    Brawo Waldek za inicjatywę👏odesłałeś Maćka L4 do oślej ławki💪

  4. Koń Trojański pisze:

    Nie zdziwię się, jeśli nowym prezesem UBZ będzie Jarosław Zatorski

  5. Fanatyk pisze:

    Wspaniały pomysł! Sikorze nadal mało. Moze i ciągle zmiany w organizacji uzdrowiska nie służą ale przejęcie władzy przez tego pana napewno nie posłuży. Dość królowania Pana Sikory i służenia interesom SAWY. Z obrzydzeniem się patrzy na obsadzanie stanowisk przez Pana grupę lizidupow. Nie zazdroszczę, za zadne pieniądze bym się tak nie upokarzał, ale takie rzeczy nie powinny mieć miejsca.

  6. Ktosiu pisze:

    Teraz trzeba sobie zrobić rachunek zysku i strat. Zysków żadnych same straty dla gminy. Z motyką na słońce.

  7. Czarny scenariusz do Ktosiu 18 MARCA 2022 O 16:35 pisze:

    Wydaje mi się, że jesteś w błędzie. Tereny i obiekty UBZ mają ogromną wartość, a przy dzisiejszych cenach to kosmiczne wartości. Dysponując prawem własności można to wszystko spieniężyć. Wystarczy zwolnić pracowników a obiekty i tereny sprzedać w całości lub po kawałku. W ten prosty sposób zarobi się na UBZ ogromne miliony. Dla właściciela, jego kolesiów i kogo trzeba wystarczy do końca życia i jeden dzień dłużej.

  8. Krecz pisze:

    Powiem szczerze takiego ruchu sie nie spodziewałem!!! Ale jak sam stwierdzam od przejęcia przez „wybitnych specjalistów ” od zaorywania perełki naszego miasta to chyba dobra inicjatywa. Kiedyś Uzdrowisko uratowano z rąk skarbu państwa dziś chyba warto pomyśleć żeby tez cos zrobić. Czy ten zakład ma dawać odprawy ludziom z kielc ostrowca starachowic gdy tu serce zostawiaja ludzie stad. I jedno słowo do zbulwersowanego radnego pracujesz pan w Kielcach ciekawe co będzie gdy obawy się potwierdza ze tam jest faktycznie sciernisko.

  9. Tragifarsa pisze:

    Prima aprilis jest 1 kwietnia, wczoraj był 17 marca więc z tym apelem radnych RM Busko to chyba prawda. Skoro to prawda to przyznam, że radnym dopisuje humor i dobre samopoczucie. Buskie gminne władze samorządowe nie potrafią utrzymać małego wiejskiego Ośrodka Zdrowia w Szczaworyżu, a w materii nadzoru i prowadzenia Uzdrowiska BZ SA wytykają błędy świętokrzyskiemu samorządowi i sugerują, że będą to robić lepiej… W gminie BZ blisko połowa sołectw nie ma kanalizacji, buskie gminne władze samorządowe nie potrafią zadbać o czystość w Parku sądząc z treści maila pana Wiesława z Krakowa do burmistrza Buska-Zdroju, nie potrafią nawet zadbać o prawidłowe oświetlenie Alei Mickiewicza o czym informuje Wspólnota Samorządowa Busko-Zdrój, alei na rewitalizację której kilka lat temu poszło kilkadziesiąt milionów złotych, a władze te sugerują w apelu, że poradzą sobie lepiej z przeniesieniem wytwórni buskowianki…

  10. Bella Richter pisze:

    Powróci uwłaszczenie nomenklatury. Jeden zakład w Busku już był tak potraktowany i nic z niego nie zostało

  11. Nowak Robert pisze:

    Czy w koncu Szanowni Panstwo mozecie wejsc na strone urzedu miasta Buska , zapamietac nazwiska radnych i przestac ich wybierac . To nie tylko chodzi o burmistrza ale radni to oni decyduje tez.

  12. Twarze myślą nie zmącone do Nowak Robert pisze:

    Formalnie decydują radni. Ale porozmawiaj z nimi proszę i sprawdz jaka większość z nich ma wiedzę i pojęcie o tym o czym decydują. Ja sądzę, że mizerna lub wręcz zerową. W takiej sytuacji trudno więc mówić o skutecznym i mądrym zarządzaniu i decydowaniu. Wg mnie to sterowane kukiełki, którymi ktoś dla własnych celów zarządza i się nimi posluguje.

  13. Adam do Bella Richter 19 MARCA 2022 O 06:22 pisze:

    Czy myślisz o tej firmie, która zarządzał Janek Bartosik?

  14. do RS czyli krecza pisze:

    Krecz jak zwykle najmądrzejszy. Ogarnij się gościu piszesz bzdety, bez żadnej logiki i uzasadnienia logicznego. Dobra inicjatywa haha radni niemyślący decyzją burmistrza wystąpili przeciw marszałkowi. Skutki będą opłakane dla gminy. Cóż kąsa się nie patrząc na gminę i jej mieszkańców

  15. Wierszyk "Do Radnego" pisze:

    Nie wystarczy tęga mina
    Jeśli we łbie wiedzy nie ma

  16. Krecz pisze:

    Do powyżej a może być jeszcze gorzej, widzisz sam sobie przeczysz a czy radni tego nie mogą. Co zrobił ten twój marszałek przez 3 lata wiec: powołał nieudaczników co zresztą sam przyznał ze nie było efektow, kondycja finansowa ponoć ileś mln w plecy malo kolego !!! A odprawy soczyste ciekawe jak myślisz czy ten starszy z kielc ja dostał czy nie? Malo uzasadnienia ha ha

  17. Pecunia non olet pisze:

    Zabrzmi to dla wielu boleśnie, ale ja podzielam zdanie Bella Richter 19 MARCA 2022 O 06:22. To co się dzieje od lat z UBZ to etapowe uwłaszczenie nomenklaturowe. Wg mnie na UBZ od lat tuczą się kolejne ekipy, a głoszone przez nie deklaracje to tylko puste słowa i frazesy produkowane ku uśpieniu i uspokojeniu mas naiwnych. Obawiam się, że teraz UBZ jest już tak wydojone, że dłużej już się tak nie da i że zbliża się finał, czyli wyprzedaż masy upadłościowej, na której ktoś chce jeszcze dobrze zarobić nie martwiąc się do będzie potem.

  18. do Twarze myślą nie zmącone do Nowak Robert pisze:

    Masz w 100% rację. Zapomnieli kto jest ogonem a kto głową. Są po to aby dorobić do emerytury. Do krecz czyli RS ponoć!!! sprawdź panie robercie a nie pisz ponoć. To jest właśnie sterowanie i dezinformacja mieszkańcami. Świadomie z małej litery

  19. Darek pisze:

    Do Szanownych internautów:

    do RS czyli krecza
    19 MARCA 2022 O 09:58

    do Twarze myślą nie zmącone do Nowak Robert
    19 MARCA 2022 O 13:13

    Mam do Was pytanie, bo sam się wielokrotnie zastanawiałem, kto to jest ten Krecz. Tak się tu aktywnie udziela, rano, we dnie, wieczór, w nocy, broni zawzięcie Sikory i całej świty i jakby mógł to by im wlazł, no wiadomo gdzie. Wymądrza się jakby wszystkie rozumy pozjadał, ale nie podpiera swoich wywodów żadnymi dowodami (np. podając linki) i najczęściej nie ma racji. Powiedzcie proszę jakie jest jego nazwisko? Napiszcie na przykład w formie pytania (bo za to żadne sankcje nie grożą i pytać każdy może) czyli: „Czy Krecz to Robert….”

  20. do przedmówcy pisze:

    Musi mieć zawód, który wymaga całodobowej dyspozycji np. taksówkarz

  21. Krecz pisze:

    Proszę mi podać choć jeden przykład ze kogoś bronie?Różnica jest jedna ze popieram nieraz pomysły to nie znaczy że… . Po drugie UBZ no jesli czytacie moje wpisy sa w obronie i pokazanie co się stalo z ta instytucja a ty kolego widać Darek może sie sam ujawnij by się nie okazało ze jesteś jednym z tych którzy bronia koryta UBZ ha ha. Pozdrawiam; aha nie jestem ani RS, ani nikt kogo tu wpisujecie, jestem sobą nie jestem w żadnej partii stowarzyszeniu itd tłumaczę to tyle lat a wy tylko kto i kto. Jest demokracja jest, ja nie pytam o was kim jesteście, nie obrażam i nie snuje teorii spiskowych. Nawet nie mysle was poznawać bo i po co. To tyle pozdrawiam

  22. Nowak Robert pisze:

    Darek , nie obrażaj mnie i nie porównuj do Krecza !

  23. Darek - do powyżej pisze:

    Bardzo przepraszam, ale ani nie porównuję Cię do Krecza ani nie obrażam i nawet mi takie rzeczy przez myśl nie przeszły. Zwróciłem się jedynie do dwóch internautów, wymienionych w moim komentarzu, z zapytaniem kim jest Krecz, bo wygląda na to, że wiedzą kto to za jegomość, a ja jestem po prostu ciekwy tego, bo założę się, że musi mieć coś wspólnego on lub jego najbliższa rodzina albo z magistratem albo z jednostką tegoż, ewentualnie z wiadomą hurtownią, bo trudno mi uwierzyć, by tak gorliwie bronił wiadomo kogo o każdej porze dnia i robił to bezinteresownie. Nadmienię, iż w pełni się zgadzam z Twoim komentarzem z 19 MARCA 2022 O 07:53. Pozdrawiam!

  24. Mieszkaniec pisze:

    Przypomnę, że to już w czasie rządów Sikory upadł PKS Busko. Firma z wieloletnią tradycją, dająca wiele różnych miejsc pracy. Czemu wtedy Sikora nie skomunalizował i nie ratował PKS-u, tak jak to było w wielu miastach w Polsce, gdzie skomunalizowano i uratowano PKS-y? Za to teraz dowozy do szkół gmina zleca prywaciarzom – busiarzom. Mało tego Busko jako miasto uzdrowiskowe nie ma normalnych, wygodnych połączeń autokarowych z takimi miastami jak Kraków, Katowice, Częstochowa, Wrocław itd., króre onegdaj obsługiwał PKS Busko. Do tylko niektórych z tych miast można się dostać jedynie ciasnymi busikami z maleńkim bagażnikiem, gdzie nawet miejsca nie ma na więcej niż dwie walizki. Do ratowania PKS-u i miejsc pracy jakoś inicjatywy Siokry nie było, a teraz się wielce za Uzdrowisko chce brać. No i darmo gminie Marszałek ma przekazać taki majątek. Śmiech na sali. Megalomania, samouwielbienie i pycha, że brak słów. Żadnej samokrytyki nie ma. Niech się wpierw weźmie ten gospodarz razem z (bez)radnymi za MPGK – Komunalkę, bo ceny za wodę, ścieki, śmieci mamy porównywalne do metropolii, a co się dzieje w MPGK, np. w kwestii zatrudnienia, to zorientowani mieszkańcy Buska wiedzą – na przykład to, że prezes synka swojego zatrudnił sam u siebie. Podatki lokalne porównywalne do stolicy, ale co tam, Sikora zatrudnił swojego rodzonego braciszka Mariana Sikorę jako kierownika stadionu i jest git. Takie to mamy rządy w Busku, a to tylko „czubek góry lodowej” i można by jeszcze wiele, wiele napisać. Do tego radni (bez)radni, którzy są tylko „maszynką do głosowania” i nawet tak zwana opozycja jest praktycznie niema i jakoś nie przypominam sobie ani jednej ich inicjarywy. Jedynie Szumilas potrafił powiedzieć co myśli o tym wszystkim, to go uciszono. Tak to wygląda i ci ludzie chcą taraz Uzdrowisko przejąć… Po co ja się pytam? A może sprywatyzować? A może hurtownia Sawa by sobie kupiła Buskowiankę stając się jej producentem i dystrybutorem? A może sanatoria zostałyby zakupione „po okazyjnej cenie” przez lokalnych „biznesmenów”, którzy zarobili jak przypuszczam grubą kasę na inwestycjach finansowanych z publicznych pieniędzy, takich jak tarcze, trawki z rolek, fontanny, i wszelkiej maści rewitalizacje? A co w kwestii powstania w Busku „Mieszkań PLUS” zrobił Sikora, co wielokrotnie zgłaszał Radny Szumilas na sesjach? Jak podaje Gazeta Wyborcza, Busko zawiesiło program „Mieszkanie PLUS”. Pytanie dlaczego??? Czy był tu jakiś związek z tym, że jakiś czas potem w Busku ruszyła pełną parą prywatna deweloperka??? Jest jeszcze wiele, wiele spraw, które można by opisywać. Ja proponuję, aby przejąć nie uzdrowisko, ale przejąć w najbliższych wyborach Gminę Busko z rąk Sikory i radnych emerytów zwanych żartobliwie „leśnymi dziadkami” i wybrć do Rady Miasta ludzi młodych w wieku 20 – 40 lat oraz wybrać na burmistrza osobę odpowiednią na to stanowisko – nowoczesnego, sprawnego, inteligentnego, wykształconego, bystrego, uczciwego i kompetentnego menadżera, który sprawi, że Busko stanie się miastem przyjaznym kuracjuszom, mieszkańcom i przedsiębiorcom, który zrobi tu porządek i zdejmie z Buska opinię miasta będącego grajdołem przesiąkniętym kolesiostwem, nepotyzmem i układami. Tego życzę sobie i Wam wszystkim drodzy mieszkańcy.
    Nadmieniam, iż powyższe jest moją opinią, a jeśli kogoś uraziłem/obraziłem to przepraszam, a jeśli za mało uraziłem/obraziłem, to też przepraszam. Pozdrowionka dla wszystkich kumatych i świadomych mieszkańców!

  25. Krecz pisze:

    Zapytam przewrotnie a twoja rodzina Darku ma cos wspolnego np z Ubz a może stowarzyszeniem radnego a może pis, po, sld lub psl. Robi się to internauto Darku śmieszne. Kogos oceniasz a sam…….

  26. Nowak Robert pisze:

    To moze w koncu sie w jakis sposob zorganizujemy i zaczniemy robic prawdziwa opozycje bo tylko gadamy , piszemy i nic co to za radni co to za burmisrz , ktory ma gdzies mieszkancow , brak kanalizacji , badz zle wykonana , brak prakingow , zamkniecie ulicy 1-maja oraz parkowej ( a kladka jak by tu pasowala ) dla ruchu.Nie chce wymieniac innych kwestii bo jest tego bardzo duzo . Zacznijmy szukac ludzi , ktorzy cos chca zrobic dla nas dla mieszkancow Buska i oczywiscie kuracjuszy. Jesli chodzi o UBZ to powiem tylko tyle bylem na kuracji i na 10 pokoi jest 3 panie do sprzatania , nie ma prawa to funkcjonowac normalnie . Panstwo Korczakowie funkcjonuja rewelacyjnie i daja rade. ZROBMY COS Z TYM .

  27. Gadu-Gadu a miliony zmieniają właściciela do Nowak Robert 20 MARCA 2022 O 06:48 pisze:

    Święte słowa! Skończmy już narzekać. Problem jest już doskonale znany i opisany, teraz więc czas zacząć działać! W medycynie, jak u pacjenta w porę nie zdiagnozuje się i nie usunie nowotwora, to raczysko zeżre i wykończy organizm. Potrzebne są uważam konkretne działania. Wybory dopiero jesienią 2023, nie ma chyba co czekać. Trzeba jak w Kielcach zrobić referendum i odsunąć to towarzystwo od władzy. Potrzeba się więc zorganizować w Komitet i potrzebny jest 'ordynator’. Ja widzę 'chirurga’, który ma doświadczenie w walce z burmistrzem i z tym samorządem i z tego co czytam ma na tym polu sukcesy. To pani dyrektor Smerfusia Anna Mazur. Ta kobieta jak widzę to wulkan energii, żadna lylija czy inny lelum polelum. Ona pokazała, że nie rzuca słów na w wiatr. Zorganizowała i przeprowadziła z sukcesem już 2 protesty. Podobno na wieść o przygotowaniach do tego ostatniego, blokady drogi we wrześniu ubiegłego roku to w UMIG zapanowała panika i portki się trzęsły nie jednemu. Trzeba się więc na początek skontaktować z panią dyrektor Anna Mazur i poprosić o pomoc.

  28. Chłop żywemu nie przepuści pisze:

    Sikora i radni chcą się zaopiekować Uzdrowiskiem?! BU-HA-HA! Założę się, że UBZ zostało by zaopiekowanie przez nich tak jak podobno budynki budowlanki przy Szpitalu przez Starostwo. Przypomnę, że z tego co czytałem, to najpierw ZSTIO przeniosło się do nowego budynku, a opuszczony budynek wraz z super działka Starostwo sprzedało. Niedługo potem podlegający pod to samo Starostwo Szpital, znajdujący się po 2 stronie ulicy, potrzebował kolejnych pomieszczeń więc podobno Starostwo sprzedany przez siebie krótko wcześniej budynek i działkę wydzierżawiło od nabywcy za ciężkie pieniądze. BU-HA-HA!

  29. Kanalizacja pisze:

    Ostrzegam, że jak ze starego szamba usunie się pokrywę to mogą wypłynąć na światło dzienne skrywane przez lata śmierdzące fekalia. Może być smród na pół Polski……..

  30. Demokracja to trąd, który niszczy cywilizację. Wszystko psieje w dzisiejszych czasach. pisze:

    Stanisław Michalkiewicz https://www.youtube.com/watch?v=Rz8Ro-Qu-js

  31. Baju baju pisze:

    Buscy samorządowcy w apelu: „Z niepokojem obserwujemy pogarszającą się sytuację finansową i gospodarczą Uzdrowiska Busko-Zdrój S.A. największego pracodawcy w gminie Busko-Zdrój”, i jeszcze: „w poczuciu odpowiedzialności społecznej za los prawie 800 pracowników, z których zdecydowana większość to mieszkańcy gminy Busko-Zdrój”. Proszę, proszę, jaki porywający apel i jakie chwytające za serca Buszczan słowa! Słowa, niestety tylko słowa i tylko słowa. A jak wyglądają działania burmistrza i buskiej Rady Miejskiej to dobitnie pokazuje przykład sklepu GOMEX stojącego do niedawna u zbiegu ulic 1 Maja i Rzewuskiego. Otóż, z tego co mówią pracownicy Uzdrowiska to działka na której był sklep GOMEX była własnością Uzdrowiska. Uzdrowisko dzierżawiło obiekt GOMEX za podobno 30 tysięcy złotych miesięcznie. To 30 tysięcy złotych miesięcznie regularnie wpływało co miesiąc do kasy Uzdrowiska, z której to kasy wypłacane są i były co miesiąc pensje dla wspominanych w apelu pracowników Uzdrowiska. Jakiś czas temu stało się tak, że ówczesny prezes Uzdrowiska Lubawski dogadał się w jakiś osobliwy sposób z buskimi władzami samorządowymi i oddał buskiemu samorządowi działkę z GOMEX w zamian za kawałek nieużytków bodaj na tyłach Sanatorium Willa Zielona. W efekcie tej zamiany dochody uzdrowiska jak mówią pracownicy uszczuplone zostały o te 30 tysięcy miesięcznie, które płacił GOMEX. Podobno właśnie to było gwoździem do trumny prezesa Lubawskiego. Uzdrowisko straciło 30 tysięcy przychodu co miesiąc ale stracili też kuracjusze, którzy byli głównymi klientami GOMEX i zostawiali w nim swoje przywożone do Buska pieniążki. Stracili kuracjusze bo Pan UMIG zburzył sklep, wygranitował teren i zrobił zdrojowy „Plac Czerwony” z fontanną posadzkową w jego centrum, zaś zagubieni kuracjusze nie mają pod ręką obiektu w którym mogliby kupić to co nabywali w GOMEX. Jakie korzyści z tej zamiany mają mieszkańcy Buska to niech sobie odpowiedzą sami. W każdym razie pod zaistniałą zamianą gruntów, na skutek której Uzdrowisko, a więc i jego pracownicy, są stratni każdego miesiąca 30 tysięcy złotych, podpisali się chyba jak dla mnie to troskliwi inaczej o los pracowników Uzdrowiska buscy radni i samorządowcy. Reasumując: nawet nie biorąc pod uwagę braku kanalizacji w blisko połowie sołectw gminy Busko-Zdrój, zrewitalizowanej za bodaj 35 mln i tonącej w ciemności Alei Mickiewicza z usychającymi kolejnymi drzewami, zardzewiałej kładki za 9,5 mln, niewydarzonej Hali Targowej za 5 mln, okręciku za 400 tys, szaletu przy Kopernika i Kościuszki za chyba 400 tys, kibloszatni na skateparku za chyba milion, biorąc TYLKO pod uwagę to co napisałem powyżej, ja uważam, że obecne buskie władze samorządowe i obecni buscy radni RM to osoby ostatnie, którym bym oddał w posiadanie czy zarząd Uzdrowisko Busko-Zdrój.

  32. do powyżej: "Jakie korzyści z tej zamiany mają mieszkańcy Buska" pisze:

    Pytanie: „Jakie korzyści z tej zamiany mają mieszkańcy Buska” ja bym rozszerzył do pytania: Jakie wymierne korzyści z wydania już chyba grubo ponad 100 milionów złotych i zrealizowania za to szeregu projektów przez burmistrza Sikorę mają mieszkańcy Buska i sołectw Gminy Busko? Czy poprawił im się byt? czy obniżyły podatki? Czy łatwiej jest o pracę? Czy poprawił się dostęp do leczenia? Czy łatwiej jest jeździć po mieście, czy łatwiej jest parkować? Radny Łukasz Szumilas wielokrotnie przyrównywał Busko do Białorusi. Moim zdaniem lepszym odpowiednikiem, lepiej znanym jest Rosja. Moim zdaniem tu i tam rządzi klika, która kieruje się w pierwszym rzędzie swoim interesem. Moim zdaniem tu i tam dobrze żyje się władzy i oligarchom. A o zwykłych mieszkańców niewiele się dba. Faszeruje się ich za to propagandą sukcesu: największa tężnia, piękna kładka, wspaniały stadion, a tymczasem za wstęp do tężni mieszkaniec musi płacić (wolny wstęp chyba tylko raz w miesiącu), stadion praktycznie jest niedostępny, a kładka nie wiem po co. Szkoda gadać.

  33. kamila pisze:

    ukraina walczy , lwów

  34. Nowak Robert pisze:

    Zaraz zaraz doskonaly pomysl znam Pania Mazur osobiscie , rewelacyjna „babka” z ikra i zapalem. Uwazam osobiscie ,ze szkoda bic piany teraz ,zaraz beda wybory na burmistrza i to by byla wspaniala osoba . Prosze wypowiedzcie sie na ten temat , moze warto postawic na nia . !

  35. .... pisze:

    Rejon Dróg Publicznych mi się przypomniał …

  36. Do Nowak Robert i pozostałych... pisze:

    Macie rację, tylko co z tego? W Busku nic się nie zmieni, bo problemem nie jest ta czy inna władza, lecz ludzie, którzy tą władzę wybierają. Problemem jest mentalność ludzi, a tego się nie zmieni. Mówiąc krótko: Jakie społeczeństwo takie władze. Poniżej zacytauję dwa komentarze, które kiedyś tu na infobusko przeczytałem, a że mi się spodobały, to zanotowałem je sobie na przyszłość.

    „Ludziom w Busku i okolicach można wszystko wmówić, nawet to, że czarne jest białe, a białe czarne i oni w to uwierzą. Ludzie się nie interesują niczym i nie mają wiedzy, co wynika z ich mentalności i przejawia się wygłaszaniem stwierdzeń takich jak: „Cóz jo sie bede łozdywoł”, Cóz mnie to obchłedzi”, „Jo mom to w du…e”. (Pisownia dosłowna, zgodna z gwarą wiejską). Nie mówię, że wszyscy tacy są, jednak jest to zdecydowana większość. W 2023 roku jak będą wybory, to wspomnicie moje słowa, że do (bez)rady miejskiej znowu wejdą ci sami emeryci, zwani żartobliwie „leśnymi dziadkami”, a sam car Waldemar jak tylko zechce wystartować, to ponownie wygra wybory. Ludzie w Busku są niereformowalni. To ignoranci bez podstawowej wiedzy o otaczającej rzeczywistości, ludzie o mentalności chłopa pańszczyźnianego, czyli widzący tylko czubek własnego nosa. Prymitywizm, ciemnota, małostkowość, zawiść, zazdrość, prywata, egoizm, brak jakichkolwiek motywacji do działania dla dobra wspólnego, brak zdolności stworzenia jakiejkolwiek wspólnoty i jakiegokolwiek działania w jakomkolwiek wspólnym społecznym interesie, to są niestety bardzo często występujące cechy. Smutne to, ale prawdziwe…”

    Mieszkańcy Buska i okolic cierpią na Syndrom sztokholmski w stosunku do władz (burmistrz i radni). „Czym gorzej tym lepiej”. Ludzie choćby dostawali nie wiem jak po d…e, to i tak potem na tych samych ludzi głosują.
    Syndrom sztokholmski – stan psychiczny, który pojawia się u ofiar porwania lub u zakładników, wyrażający się odczuwaniem sympatii i solidarności z osobami je przetrzymującymi. Może osiągnąć taki stopień, że osoby więzione pomagają swoim prześladowcom w osiągnięciu ich celów lub w ucieczce przed policją.

  37. Xyz pisze:

    Mówiłem ze mamy nowa kandydatkę na burmistrza komitet nazwać „Smerfik” już nawet tam jeden Smerfus jest tylko taki grubszy ale to nic bo wybitnej kierwoniczce buskowianki czas na dyrektorkę przedszkola

  38. edukacja pisze:

    Czy ktoś może udzielić mi odpowiedzi jakim sposobem osoba nie potrafiąca wypowiedzieć w sposób logiczny i zrozumiały 3 zdań mogła sama napisać pracę magisterską i ją obronić?

  39. Głos racjonalny pisze:

    „Bunt mas” to książka hiszpańskiego filozofa i socjologa José Ortegi y Gasseta. Można w niej znaleźć różne mądre rzeczy, na przykład twierdzenie brzmiące mniej więcej tak: „Masy śmiertelnie nienawidzą wszystkiego tego, co nie jest masą”.
    Pewna mądra osoba powiedziała mi kiedyś, i ja się z tym w pełni zgadzam, że w Busku nie są mile widziane osoby inteligentne, mądre, bystre, posiadające duży zasób wiedzy. Takie osoby nie są mile widziane ani przez buskich pseudo-biznesmenów pracodawców, ani przez władze, ani przez społeczństwo, czyli opisane wyżej masy. Nie są mile widziane dlatego, że górują intelektualnie nad wyżej wymienionymi. Pracowadca chce mieć durnego i ciemnego pracownika, którego można wykorzystywać na wszystkie możliwe sposoby. Władze chcą mieć ciemnych wyborców, którym każdy „kit” się wciśnie przed wyborami i zagłosują potem tak, jak władza tego oczekuje. Mieszkańcy (masy) też nie patrzą przychylnym okiem na osoby mądrzejsze od siebie, bowiem widzą wtedy sami przed sobą, na jakim niskiem poziomie intelektualnym się znajdują.
    Zatem władze Buska są odzwierciedleniem społeczeństwa czyli mas, mas które stanowią większość, a że w demokracji jest tak, że większość decyduje, więc skutek jest taki, jak „na załącznym obrazku”.
    Słusznie zauważył to komentator (Do Nowak Robert i pozostałych…
    20 MARCA 2022 O 22:49), że problemem nie są takie, a nie inne władze, lecz mentalność społeczeństwa, czyli mas, a że „masy śmiertelnie nienawidzą wszystkiego tego, co nie jest masą”, więc władze są dokładnie takie, jak masy i są ich idealnym odzwierciedleniem.

  40. Nowak Robert pisze:

    Panie i Panowie na pewno potrafimy narzekac i pisac piekne i wielkie wypowiedzi , a moze naprawde skierujemy w koncu swoje sily , przestaniemy sie madrzyc tylko zakasamy rekawy i popracujemy nad kandydatem na burmistrza. Skonczymy z gadaniem a zacznijmy rozmawiac o parkingach kanalizacji normanych drogach dojazdowych , obwodnicy Buska. Nie marnujmy swoich sil na pisanie jacy Ci ludzi sa zli , bo takim samym czlowiekiem jest kazdy z Was ( ja tez) .

  41. Do powyżej pisze:

    Już Radny Szumilas chciał zmian, mówił co myśli i jak to się dla niego skończyło? Panie Robercie, proszę obejrzęć obydwie części filmu „30 sekund” jeśli jeszcze Pan nie oglądał i proszę odpowiedzieć sobie na pytanie: Czy z treści filmu wynika, że Radnego Szumilasa „uciszono” i było to celowo ukartowane? Moim zdaniem tak, ponieważ tak wynika z faktów przedstawionych w tym filmie. To jest oczywiście moja prywatna opinia. Można się z nią zgadzać lub nie. Wracając do meritum: Panie Robercie, jak Pan sądzi, czy ktoś będzie się narażał i wystąpi jawnie przeciwko władzom Buska i będzie z nimi walczył? No to chyba ktoś by musiał być skończonym głopcem, żeby się na własne życzenie ładować w pewne kłopoty. Za rok będą na jesieni wybory, więc mieszkańcy wybiorą swoich przedstawicieli. Występowanie przeciwko władzom Buska to pewne kłopoty i to poważne kłopoty. Radny Szumilas się o przekonał na własnej skórze. Takie jest moje zdanie, ale jak ktoś chce, to niech zacznie działać, niech się „boksuje” z władzą, ale ja ostrzegam, żeby to się dla niego przykro nie skończyło.

  42. Mieszkaniec pisze:

    Sprawa jest banalnie prosta. Sikora rządzi już trzecią kadencję, a większość radnych tkwi po kilka kadencji w tej całej radzie. Wniosek jest prosty i oczywisty – widocznie mieszkańcom odpowiada zarówno Sikora jak i radni, skoro ich wybrano już tyle razy. Jak im przestaną odpowiadać, to wybiorą sobie w wyborach kogoś innego, czy to na burmistrza, czy na radnych. Tyle w temacie.

    Acha i powiem jeszcze coś, wspomnicie moje słowa, Sikora wystartuje w wyborach w 2023 roku i wygra w pierwszej turze i radni też ci sami przejdą. Sikora będzie w Busku rządził jeszcze długo, bo przez te 12 lat które już piastuje stanowisko burmistrza tak się zakotwiczył, tak się okopał na swej pozycji, że prędko tego stołka nie odpuści. A jako że ludzie mają bardzo małą wiedzę, krótką pamięć i są naiwni jak dzieci, to wynik najbliższych wyborów będzie taki, jak powyżej podałem. Wspomnicie moje słowa…

  43. Krecz pisze:

    Do mieszkańca: szanowny internauto widzę kłania się brak znajomości przepisów? Zgodnie z ustawa obecnemu Burmistrzowi moze zostać tylko jedna kadencja jeszcze jeśli oczywiście do niej przystapi? Powiem tak na obecną chwilę ci którzy są tu wymieniani na kandydatow to takie wróżenie z fusów. Piszecie tu o leśnych ludkach czyli radnych „starszych wiekiem ” powiem tak dwoje radnych tzw opozycyjnych młodzi ludzie, Pan Szydlowski,Szumilas,Wach,Pani Dyrektor, Pani Nurek, Pan Przewodniczący no bez przesady!!! Patrząc waszym tokiem mysleniowym to leśne ludki są w Urzedzie Marszałkowskim, a o sejmie to az strach pisać. Zaczynacie od dołu a u góry wam odpowiada? Ja nie należę do partii,stowarzyszenia nie jestem Rs, nie jestem z hurtowni przypisywanej mi tu ale myślę ze ci co tu tak psioczą, zakasac rekawy i do pracy. Wybory za rok zacznijcie działać a nie lelum polemum i obrażanie, ujadanie i mściwość.

  44. Mieszkaniec do powyżej pisze:

    Znam, znam przepisy. Dwie kadencje po 5 lat, ale… Owszem, według przepisów Sikora może kandydować na drugą, ostatnią kadencję w 2023. Gdyby wygrał rządziłby do 2028. Jednak w 2028 to PIS może już nie rządzić, a jak będzie nowy rząd, to przypuszczam że zniesie tą dwukadencyjność w samorządzie, bo nigdy wcześniej takowej nie było, tylko pis sobie to wymyślił. Oczywiście sam PIS może w dowolnej chwili zmienić te przepisy, jak dojdzie do wniosku, że mu to jest politycznie potrzebne. Ale nawet mimo to, zawsze jest zapewne jakieś prawne wyjście. Burmistrz może na przykład sam zrezygnować ze 2, 3 miesiące przed wyborami, a potem wystartować, wygrać i od nowa się będą liczyły dwie kadencje. Nie wiem czy dokładnie akurat tak się da, ale na pewno coś zawsze można wymyślić, bo prawo w Polsce jest tak dziurawe i ma tyle furtek, że dla chcącego nic trudnego. W każdym razie jak stawiam, że Sikora będzie kandydował, wygra w pierwszej turze, więc na chwilę obecną ma przed sobą 6,5 roku rządów, do jesieni 2028, a potem to czas pokaże. Takie jest moje zdanie, a czy słusznie przypuszczam czy się mylę, to się dowiemy jesienią 2023.

  45. Krecz pisze:

    Do powyzej: no jest logika i sens w tym co piszesz, źle odczytałem twoja wcześniejszą wypowiedz. Zgadzam się również z tym, że ta 2 kadencyjność nie wytrzyma próby czasu. Czas nam to okresli

  46. gt pisze:

    Jak nie lubię naszego byłego prezydenta Aleksandra, tak diagnozy ma często słuszne. Ostatnio rzekł o Putinie, że tyle lat władzy świętego by zepsuło, a co dopiero człowieka z wieloma wadami.
    To samo trzeba powiedzieć o władzy lokalnej. Bardzo dobrze, że wprowadzono kadencyjność władz lokalnych. Szkoda, że tak późno i szkoda, że zepsuto ten przepis nie pozwalając, by liczył się do poprzednich kadencji (inne było założenie). Tak czy inaczej, myślę, że burmistrz nie będzie mógł już kandydować.

    A ex-prezydent potwierdził z własnego doświadczenia słowa filozofa: „władza korumpuje, a władza absolutna korumpuje absolutnie”

  47. Mieszkaniec do gt pisze:

    Burmistrz Sikora będzie rządził jeszcze długo, bardzo długo. Rozejrzyj się wokoło, co się dzieje, to sam zrozumiesz. Bycie burmistrzem to nie tylko piastowanie tego urzędu. To też władza nad wieloma jednostkami podległymi, a co za tym idzie ich dyrektorami, pracownikami, itd. To są setki, tysiące miejsc pracy. Do tego z budżetu gminy idą ogromne pieniądze na różne remonty, inwestycje, a nad tym też burmistrz panuje. Tak więc bycie burmistrzem wiąże się z władzą nad wieloma sprawami, wieloma aspektami lokalnego życia. Zmiana burmistrza, to zmiana całego, nazwijmy to, lokalnego porządku rzeczy, zmiana wszystkiego wokoło. Dlatego też nie tylko burmistrzowi, ale i wielu, wielu osobom po prostu zależy, żeby było tak jak dotychczas. To oczywiście przekłada się na głosy przy urnie wyborczej.
    Tak najogólniej to można ująć, żeby już nie wchodzić w szczegóły, bo wiadomo o co chodzi. Dlatego uważam, że obecny burmistrz będzie rządził spokojnie do 2028 roku, a potem myśle że też. To jest tylko moje prywatne zdanie i mój pogląd na stan rzeczy, a czas pokaże jak będzie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl