Spotkanie informacyjno-warsztatowe dotyczące planów rozwoju obszaru uzdrowiskowego Busko-Zdrój – BSCK, 13 kwietnia, 16:00 [VIDEO, FOTO] - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

Spotkanie informacyjno-warsztatowe dotyczące planów rozwoju obszaru uzdrowiskowego Busko-Zdrój – BSCK, 13 kwietnia, 16:00 [VIDEO, FOTO]

14 kwietnia 2022 | | | 27 komentarzy

W związku z pracami nad dokumentem Strategii Rozwoju Obszaru Strategicznej Interwencji Świętokrzyskie Uzdrowiska na lata 2021-2027, Gmina Busko-Zdrój – Lider Obszaru Strategicznej Interwencji Świętokrzyskie Uzdrowiska (OSI ŚU), 13 kwietnia 20022 r. w Buskim Samorządowym Centrum Kultury odbyło się otwarte spotkanie informacyjno-warsztatowe z mieszkańcami, podczas którego włodarze gminy przedstawili przygotowane plany rozwoju obszaru uzdrowiskowego Busko-Zdrój.

Busko-Zdrój, 13 kwietnia 20022 r., BSCK: Spotkanie  informacyjno-warsztatowe dotyczące planów rozwoju obszaru uzdrowiskowego Busko-Zdrój  / fot. Jarosław Kruk, infoBusko.pl

Na rozpoczętą nieco po 16:00 konferencję, oprócz grupy urzędników zajmujących się przedmiotową Strategią Rozwoju, do auli BSCK przybyła wąska, kilkuosobowa grupa mieszkańców słonecznej gminy. Władze samorządowe reprezentował burmistrz Waldemar Sikora oraz radny Bogdan Błaszczyk, przewodniczący Komisji Uzdrowiskowej buskiej Rady Miejskiej♂.

Prowadzącym spotkanie był pan Paweł Walczyszyn, prezes firmy konsultingowej Inicjatywa Lokalna.pl♂, która działa na zlecenie Gminy jako doradca i prowadzący działania związane z opracowaniem Strategii Innych Inwestycji Terytorialnych OSI ŚWIĘTOKRZYSKIE UZDROWISKA. Informacje na temat działań Gminy w zakresie partnerstwa OSI Świętokrzyskie Uzdrowiska są dostępne w internecie, na stronie BIP urzędu, w zakładce Działania Gminy OSI Świętokrzyskie Uzdrowiska.

Zaplanowana na 90 minut sesja konsultacyjna, za sprawą ożywionej dyskusji, która wywiązała się w jej drugiej części, przedłużyła się niemal do godziny 18:00. Przebieg całego spotkania rejestrowała lokalna @telewizja Ponidzie.TV portalu busko.com.pl, która nagranie udostępniła na @serwisie YouTube.



Jarosław Kruk: Spotkanie się odbyło, wzięło  w nim udział tyle osób ile wzięło. Jednakże, z racji ważności zagadnień, które w jego trakcie zostały przedstawione, z uwagi na ujęte w Strategii i zaplanowane bardzo duże inwestycje w samym sercu uzdrowiska i idące w ślad za tym ogromne, idące w setki milionów wydatki z gminnej kasy, wydaje mi się, że 90 czy nawet 110 minut i głosy kilku osób, to zdecydowanie za mało by uznać temat za załatwiony i zamknięty.

W anonsie zapowiadającym konferencję burmistrz napisał: „Stąd też niezwykle ważne są dla nas Państwa komentarze, opinie i pomysły związane z programowaniem rozwoju tego obszaru. Liczymy na Państwa obecność i zaangażowanie”. Uważam, że teraz powinna się rozpocząć otwarta, szeroka debata społeczna na temat zaprezentowanych w BSCK planów rozwoju obszaru uzdrowiskowego Busko-Zdrój. Internet daje ku temu znakomite możliwości – pokazał to wyraźnie czas epidemii Covid-19 i odbywających się z racji koronawirusowych obostrzeń, e-sesji, e-lekcji, e-koncertów, itd.

Zapraszam więc do e-dyskusji, do wyrażenia swoich opinii, uwag, pomysłów w Komentarzach poniżej.




◙ Podobne informacje:

W szwajcarskiej Lozannie wszyscy mieszkańcy decydują jak zagospodarować główny plac w mieście, a w Busku kto decyduje o inwestycjach?

ED: Budżet Buska-Zdroju 2022. Jakie będą najważniejsze inwestycje?

RK: W Pińczowie przyjęto budżet inwestycyjny lub beznadziei | JKR: W Pińczowie na Budżet Obywatelski 800tys., w Busku tylko 270tys.

Społeczny Komitet Protestacyjny Obrony Ośrodka Zdrowia w Szczaworyżu: Pismo do Burmistrza Waldemara Sikory

Szczaworyż: Ludzie listy piszą nawet w małej wiosce. Ciężka jest od listów torba listonosza

TVP1: Zamknięcie ośrodka zdrowia w Szczaworyżu tematem wtorkowego ALARMU! [AUDIO]

RK: W Szczaworyżu zostanie zlikwidowana przychodnia. Mieszkańcy nie zgadzają się [AUDIO]

RK: Ośrodek zdrowia w Szczaworyżu zostanie zlikwidowany? [VIDEO]

TP: „Mamy XXI wiek, a nie mamy kanalizacji. To kpina z mieszkańców!” | JKR: Dziesiątki milionów w Zdrój, a tymczasem 40% buskich sołectw żyje jak 100 lat temu za Sławoja Składkowskiego

KO: Czy w Busku „rewitalizacja” równa się dewstacja?

Skończony Małpiak i lasek przy Topolowej też…

Małpiak-siekierezada: rewitalizacja, karczunek czy rabunek?

RK: Mieszkańcy Buska zaniepokojeni wycinką drzew + Raport Dnia RK (audio)

🖤 nm: Wycinka jesionów w centrum Buska-Zdroju budzi kontrowersje. Burmistrz: – To zgodne z prawem

noizz: Polska smaży się w „betonozie”. Eksperci: Cofnęliśmy się w rozwoju. W latach 50. sadzono drzewa, dziś tnie się je na potęgę

Franciszek Rusak: Rewitalizacyjny walec – Czuj, stary pies szczeka!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

27 odpowiedzi na “Spotkanie informacyjno-warsztatowe dotyczące planów rozwoju obszaru uzdrowiskowego Busko-Zdrój – BSCK, 13 kwietnia, 16:00 [VIDEO, FOTO]”

  1. Do Pana Redaktora Kruka pisze:

    Szaniwny Panie Redaktorze, Pan nadal jest taki naiwny? Pan nie rozumie jak wszystko w Busku funkcjonuje?
    Mieszkańcy od lat mają w poważaniu to, co się dzieje wokoło, o czym świadczy na przykład przybycie kilku osób na spotkanie. Władze z kolei mają gdzieś głos mieszkańców, bo oni mają swoją wizję i zrobią tak, jak sobie zaplanowali, czy się to komuś podoba czy nie. Zatem żadnej dyskusji czy publicznych konsultacji nie będzie, ponieważ nie zależy na tym ani mieszkańcom (bo oni mają to gdzieś) ani władzy (bo władza chce zrobić to, co zaplanowała i nie chce, żeby ktoś jej w tym przeszkadzał). Taka jest prawda.

  2. Lolo pisze:

    I oto jest! Uzdrowiskowy psychiatra GJ w akcji!

  3. Mieszkaniec pisze:

    Frekwencja tego spotkania jasno i dobitnie pokazuje kontakt na lini: mieszkańcy – Urząd Miasta.

  4. mamie na złość odmrożę sobie uszy pisze:

    „Frekwencja tego spotkania jasno i dobitnie pokazuje kontakt na lini: mieszkańcy – Urząd Miasta.” dokładnie tak jest. Ale ja się zastanawiam, czy ktokolwiek spośród 25 tysięcy mieszkańców miasta i gminy zastanowił się głębiej nad tym kto korzysta z tego braku zainteresowania z ich strony, czy może bierności, a może często braku wiary w to, że coś może się zmienić? Moim zdaniem korzysta na tym burmistrz i jego otoczenie. Oni czerpią z tego korzyści pełnymi garściami, oni realizują swoje cele. A kto za to wszystko płaci, kto jest z tego powodu stratny, kto ma pod górkę, komu nie starcza od 1 do 1, komu brakuje na leki?, no kto? 25 tysięcy ludzi dało się zdominować wąskiej grupie osób. Dla mnie to jest nie do pojęcia.

  5. mamy dobre władze, wybitnych fachowców, miasto i gmina idzie do przodu, a mieszkańcom żyje się coraz lepiej pisze:

    https://www.youtube.com/watch?v=ijiWcGzIThQ

  6. Mam pytanie❓ pisze:

    Kim jest ten niski wykładowca w okularach?
    Ktoś wie?
    Czy to nowy nabytek władzy? Czy to może nowy Naczelnik Wydziału Kultury i Promocji?
    Jeśli nie to na pewno będzie chciał nim być.
    Widać, że gość ma wielkie ambicje i chce zostać nowym pupilem burmistrza albo i go zastąpić.

  7. Łukasz Nowak (ten od kolei) pisze:

    Jakkolwiek zgadzam się z poglądem, iż wielu z mieszkańców niestety ma „wywalone”*, to trzeba zauważyć, iż organizacja spotkania w Wielką Środę też mogła mieć na celu zmniejszenie tej frekwencji dzięki wykorzystaniu przedświątecznej krzątaniny.

    Powinna być „dogrywka” w bardziej fortunnym terminie i oczywiście możliwość składania uwag w postaci pisemnej i elektronicznej. Oczywiście „dogrywki” pewnie nie będzie, bo nie chodzi o to, by naprawdę ludzi wysłuchać.

    Kogo „pan UMiG” chce słuchać? Teho można dowiedzieć się z tego zarządzenia:
    dl.umig.busko.pl/zarzadzenia/2022/2022_69.pdf
    „1. Pani Wioletta Ciećko – reprezentant instytucji kultury i innych funkcjonujących w obszarze ochrony i promocji dziedzictwa kulturowego i naturalnego;
    2. Pani Małgorzata Donoch – reprezentant społeczeństwa obywatelskiego,
    3. Pan Marek Bębenek – reprezentant podmiotu odpowiedzialnego za promowanie włączeniaspołecznego, praw podstawowych, praw osób ze specjalnymi potrzebami, równościpłci i niedyskryminacji;
    4. Pani Ewa Satora- reprezentant społeczeństwa obywatelskiego;
    5. Pan Tomasz Mierzwa – reprezentant innych nieokreślonych grup;
    6. Pani Maria Wiśniewska – reprezentant instytucji kultury i innych funkcjonujących w obszarze ochrony i promocji dziedzictwa kulturowego i naturalnego;
    7. Pan Andrzej Tracz – reprezentant podmiotów działających na rzecz ochrony środowiska;”

    Ja też aplikowałem, ale widocznie moja „licencja” na bycie reprezentantem „społeczeństwa obywatelskiego” u „pana UMiG” nie została przedłużona 😉

    * Pewien Janusz mi się żalił, że przez radnych będzie teraz płacił wyższy podatek za dom. Zapytałem, czy głosował w samorządowych. Ano nie, bo „nie chce być pożytecznym idiotą, który pomoże jednemu cwaniakowi wejść za innego cwaniaka”. TVPiS u niego chodzi na okrągło. Więc wie na kogo głosować w ogólnokrajowych, ale na kogo w samorządowych, to tam nie mówią, to biedaczek sśąd ma wiedzieć? 😉

  8. Łukasz Nowak pisze:

    Co do planszy z „Centrum Komunikacyjnym”, w skład którego ma wchodzić nowy dworzec PKP, to jestem za:
    https://infobusko.pl/wp-content/uploads/2022/04/DSCN1129-Copy.jpg
    Tylko problem w tym, że przedłużenia linii kolejowej nr 73 do ul. Waryńskiego nie ma w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Kiedyś rezerwa o mniej więcej takim przebiegu, jak na ilustracji była, jedna nasi „mądrzy” radni ją wykreślili z MPZP przed kilkunastoma laty (mam pismo „ana UMiG z informacją w tej sprawie).
    Innym elementem Centrum Komunikacyjnego ma być parking wielopoziomowy na 300 miejsc.
    Pojawia się pytanie: czy dworzec rzeczywiście ma być tam zbudowany (jeśli tak, to powinien być niezwłocznie zmieniony MPZP!), czy to tylko zwykłe „mydlenie oczu” podatników, by jakoś im „sprzedać” budowę parkingu za ich pieniądze służącemu wielkiemu budynkowi rosnącemu obok dworca?

  9. Łukasz Nowak (ten od kolei) pisze:

    https://infobusko.pl/wp-content/uploads/2022/04/DSCN1114-Copy.jpg
    Przecie4ż to właśnie proponował radny Szumilas. Wtedy burmistrz i radni „syczeli” na niego. A teraz niby chcą to realizować. Ale już jako „ich” pomysł.

  10. wierzchołek góry lodowej pisze:

    Dla tych, którzy nadal jeszcze nie dostrzegają po co i pod kogo moim zdaniem niemal wszystko się w Busku robi proponuję uważną lekturę artykułu „Apel 22 buskich przedsiębiorców popierających przed II turą wyborów Waldemara Sikorę” i komentarzy pod nim. https://infobusko.pl/buscy-biznesmeni-popieraja-przed-ii-tura-wyborow-waldemara-sikore/

  11. Łukasz Nowak pisze:

    Przy okazji Centrum Komunikacyjnego kolejny fajerwerk:
    https://infobusko.pl/wp-content/uploads/2022/04/DSCN1125-Copy.jpg
    „Wprowadzenie niskoemisyjnego taboru autobusowego”..

    Obiecani-cacanki w tej sprawie już były w 2017 roku, a więc przed 5 laty!
    https://www.radio.kielce.pl/pl/post-60622
    Niestety, o tym, że te plany były niewypałem, to już „pan UMiG” nie pochwalił się w „Radiu Lipiec”.
    Od początku zresztą przypuszczałem, że tak będzie. Było kupić spalinowe z Euro 6 i niską podłogą. Nawet Kielce kupiły wtedy hybrydowe zamiast elektrycznych. Ale w Busku zawsze musi być megalomania. Zresztą, za projekt pewnie odpowiadał „wybitny” wydział RSID UMiG, do czego dotknie się jego naczelniczka Przyborowska-Ryś lub jej podwładni, to niemal zawsze spiep…ą.

  12. Łukasz Nowak pisze:

    Przy okazji Centrum Komunikacyjnego kolejny fajerwerk:
    infobusko.pl/wp-content/uploads/2022/04/DSCN1125-Copy.jpg
    „Wprowadzenie niskoemisyjnego taboru autobusowego”.

    http://www.radio.kielce.pl/pl/post-60622
    Niestety, o tym, że te plany były niewypałem, to już „pan UMiG” nie pochwalił się w „Radiu Lipiec”.
    Od początku zresztą przypuszczałem, że tak będzie. Było kupić spalinowe z Euro 6 i niską podłogą. Nawet Kielce kupiły wtedy hybrydowe zamiast elektrycznych. Ale w Busku zawsze musi być megalomania. Zresztą, za projekt pewnie odpowiadał „wybitny” wydział RSID UMiG, do czego dotknie się jego naczelniczka Przyborowska-Ryś lub jej podwładni, to niemal zawsze spiep…ą.

  13. Laska do Łukasz Nowak 15 KWIETNIA 2022 O 13:53 pisze:

    „czy to tylko zwykłe „mydlenie oczu” podatników, by jakoś im „sprzedać” budowę parkingu za ich pieniądze służącemu wielkiemu budynkowi rosnącemu obok dworca?” – czy ja dobrze rozumiem, że przewiduje Pan, że Pan UMIG szykuje się by „zrobić laskę” deweloperowi, jak to ktoś obrazowo napisał w artykule „do Redakcji: Developer wybuduje i sprzeda mieszkania. Parking wystawi miasto. Czy w Busku „zrobiliśmy laskę” deweloperowi?” https://infobusko.pl/do-redakcji-developer-wybuduje-i-sprzeda-mieszkania-parking-wystawi-miasto/ Czy ja dobrze odczytuję Pana myśli?

  14. Łukasz Nowak pisze:

    Przy okazji Centrum Komunikacyjnego kolejny fajerwerk:
    https://infobusko.pl/wp-content/uploads/2022/04/DSCN1125-Copy.jpg
    „Wprowadzenie niskoemisyjnego taboru autobusowego”.

    Obiecani-cacanki w tej sprawie już były w 2017 roku, a więc przed 5 laty!
    https://www.radio.kielce.pl/pl/post-60622
    Niestety, o tym, że te plany były niewypałem, to już „pan UMiG” nie pochwalił się w „Radiu Lipiec”.
    Od początku zresztą przypuszczałem, że tak będzie. Było kupić spalinowe z Euro 6 i niską podłogą. Nawet Kielce kupiły wtedy hybrydowe zamiast elektrycznych. Ale w Busku zawsze musi być megalomania. Zresztą, za projekt pewnie odpowiadał „wybitny” wydział RSID UMiG, do czego dotknie się jego naczelniczka Przyborowska-Ryś lub jej podwładni, to niemal zawsze spiep…ą.

    Zresztą, zwracałem się do UMiG wielokrotnie o znaki kierujące na dworzec PKP, bo kuracjusze nawet nie wiedzą, że istnieje. Raz nawet sam burmistrz Sikora mi odpisał obiecując, że będą zamontowane takie znaki. Minęło bodaj pół roku i nic.j Skoro RSID UMiG przerasta montaż kilku znaków, to może lepiej niech nie przenoszą dworca, bo niby jak sobie z tym poradzą?

  15. BUSZCZANIN pisze:

    Gospodarze miasta chwalą się strategią na lata dla Zdroju który z każdą minutą pięknieje! W tym czasie centrum,rynek,drogi obok cmentarza są rozjezdzane przez wywrotki z gruzem,spychacze,buldozery.Wszystko się wali a gospodarze o Zdroju! Po co się męczyć startować w wyborach…może od razu do konfitur i lodów kręconych w Zdroju?POtem sprywatyzowac i POzamiatane! Zdrój pięknieje centrum szarzeje od brudu,hałasu,

  16. do B pisze:

    Ja się obawiam, że w Busku i Zdroju realizowany jest scenariusz stosowany często, jak czytam, w latach 90 przy prywatyzacjach. Nazywa sie to uspołecznianie kosztów-prywatyzacja zysków. Wtedy jak czytałem ponoć często dofinansowywało się i modernizowało przedsiębiorstwa na koszt państwa, by potem je sprywatyzować za ułamek ich wartości. Dziadowskimi firmami ponoć nikt się nie interesował, prywatyzowane ponoć były te najlepsze. Mam wrażenie, że coś podobnego robione jest wydaj mi się w Busku. Według mnie miasto jest na drugim planie, a dziesiątki milionów gminnych i innych ładowane jest głównie w Zdrój. Mieszkańcy z tego moim zdaniem mają znikome korzyści. Mówi się, że mają korzyści wizerunkowe, ale czy korzyściami wizerunkowymi można zapłacić na stacji benzynowej czy rachunek za gaz, prą , śmieci? Jak mieszkaniec chce iść do tężni to musi zapłacić monetą a nie wizerunkiem. Korzyści z tego mają według mnie nieliczni, a koszty płacą wszyscy, tak mi się wydaje. W dodatku, jak patrzę na ten według mnie teatr absurdu z UBZ to myślę, że wszystko zmierza do tego by UBZ upadło i zostało sprywatyzowane. Coś tak jak w dowcipie, że lekarze się bardzo starali, operacja się niby udała, ale pacjent umarł. A jak UBZ padnie, czego nie życzę, to według mnie korzyści z tych inwestycji w Zdrój przypadną w udziale nowym właścicielom UBZ. Mieszkańcy będą z nich mieli podobną korzyść jak z tężni, że będą musieli płacić za wszystko by skorzystać, choć to z ich pieniędzy w znacznym stopniu to wszystko powstało. Tak ja to widzę. Taka jest moja prywatna ocena tego co się tu dzieje. Może się mylę, ale ja tak to widzę.

  17. Prawdziwe oblicze „opozycji” w buskiej radzie miejskiej pisze:

    dl.umig.busko.pl/projekty_uchwal/2202-04-28/2022_XLVI_556.pdf
    tym projekcie uchwały komisja rekomenduje odrzucenie petycji mieszkańca.
    Komisja Skarg, Wniosków i Petycji
    Służalski Jerzy – Przewodniczący Komisji
    Ciepliński Radosław – Zastępca Przewodniczącego
    KONIECZNA-RÓŻYCKA Magdalena
    Ozgowicz Jan
    Wach Jacek

    KONIECZNA-RÓŻYCKA to kumpela Mareczka Grędy i Ani Lach, a więc radna tzw. opozycji. Tylko, że opozycyjność ich trojga jest „bezobjawowa”, co przejawia się choćby w sposobie załatwiania skarg i wniosków przez komisję, w której zasiada marna radczyni prawna KONIECZNA-RÓŻYCKA.

    Ten projekt uchwały to wręcz modelowy przykład:
    „Komisja Skarg, Wniosków i Petycji po zapoznaniu się z pismem uznała, że jest to petycja i dotyczy zmiany przepisów prawa miejscowego.
    Wnoszący petycję wnioskuje o podjęcie uchwały dodającej nowe czynniki obniżające kwoty bazowe czynszów za mieszkania socjalne:
    brak WC; -20%,
    -WC wspólne z lokalem sąsiednim: -10%,
    -brak natrysku lub wanny: -20%,
    -natrysk lub wanna wspólne z lokalem sąsiednim -10%
    -budynek niepoddany termomodernizacji: -20%.
    Ponadto wnosi o podwyższenie wysokości już istniejącej obniżki za położenie lokalu na obszarze wiejskim z jej zróżnicowaniem do kwoty -20% za położenie w sołectwach niegraniczących z miastem ido -10% za położenie w sołectwach okalających miasto.
    Komisja Skarg, Wniosków i Petycji ustaliła, że 10 lutego 2022r. Rada Miejska w Busku-Zdroju podjęła uchwałę w sprawie ustalenia Wieloletniego Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Busko-Zdrój na lata 2022-2026, w której to uchwale ustalono zasady polityki czynszowej oraz warunki obniżenia czynszu.
    W uchwale tej wymieniono czynniki powodujące podwyższenie stawki czynszu, jak również czynniki obniżające wartość użytkową lokali, powodującymi obniżenie stawki czynszu (położenie na terenach wiejskich -5%, brak w lokalu instalacji wodnokanalizacyjnej -10%, lokal ze wspólnym przedpokojem -5%, lokal posiadający kuchnię bez oświetlenia naturalnego -5%).
    Komisja Skarg, Wniosków i Petycji uznała, że dotychczasowe czynniki obniżające stawki czynszu powinny zostać na dotychczasowym poziomie. Biorąc pod uwagę stanowisko Komisji Skarg, Wniosków Petycji podjęcie niniejszej uchwały jest zasadne.”

    Tłumacząc z polskiego na polski: zdaniem KONIECZNEJ-RÓŻYCKIEJ w pełni akceptowalne jest nie tylko kwaterowanie ludzi w klitkach bez dostępu do łazienki, ale także zdzieranie z nich takich samych czynszów, jak za pełnowartościowe mieszkania.

    Jest jeden radny, który naprawdę chciał słuchać ludzi, ale został przez buską policję i prokuraturę uciszony…

  18. Łukasz Nowak pisze:

    Od pół roku nie mogę się doprosić o kilka znaków kierujących na obecny dworzec PKP, bo kuracjusze nawet nie wiedzą, że jest.
    Skoro to przerasta „wybitną” naczelniczkę Przyborowską-Ryś, to niech lepiej nie bierze się ona za budowę nowego dworca…

  19. W polityce nic nie dzieje się przez przypadek... pisze:

    To wszystko ma jakiś głębszy sens… Tak uważam. To ładowanie milionów w Zdrój, w tą kładkę na przykład na Górkę, to jest po coś. To wygląda tak, jakby szykowano ten cały Zdrój pod coś , pod kogoś. Pytanie pod kogo…? Pytanie, czy na dodatek Uzdrowisko nie będzie sprywatyzowane wcześniej czy później? A wyobraźmy sobie taki na przykład scenariusz: Sikora w 2023 roku namaszcza kogoś na swojego następcę, a następnie z poparciem Lipca z PIS-u Sikora zostaje prezesem Uzdrowiska. Jako prezes Uzdrowiska będzie mógł na przykład wziąć się za należący do Uzdrowiska park na Górce i go zagospodarować, może sprzedać jakiemuś inwestorowi? I co wtedy, jak myślicie, kładka się przyda? Wcale bym się nie zdziwił, gdyby Sikora został prezesem Uzdrowiska, a burmistrzem na przykład Wojtek Legawiec. Wtenczas tandem Legawiec-Sikora (mając poparcie Lipca) będą mogli robić z Buskiem i Uzdrowiskiem to, co im się będzie podobało, może nawet przeprowadzą prywatyzację Uzdrowiska. To jest moja prywatna opinia i to są moje prywatne przemyślenia, ale mówię wam, że coś tu jest na rzezczy i wcale bym się nie zdziwił, gdyby za rok Sikora został prezesem Uzdrowiska…

  20. Tarcza antykorupcyjna do: W polityce nic nie dzieje się przez przypadek... pisze:

    Jak to pod kogo? Pod Tajemniczego Inwestora. Patrząc wstecz odnoszę wrażenie, że burmistrz Sikora i urzędnicy UMiG Busko-Zdrój od jakiegoś czasu bardziej dbają o tegoż Tajemniczego Inwestora i o jego interes, niż o mieszkańców i ich dobro. Wystarczy spojrzeć na to co dzieje się z bazarkiem Zdrojowy przy 1 Maja. Ja widzę to wyraźnie.

  21. Wujek Dobra Rada do ŁUKASZ NOWAK pisze:

    Panie Łukaszu mam dla Pana dobrą radę. Jak Pan tak bardzo chce publicznie się udzielać, a Pana portal miał niską poczytność, proszę spróbować założyć sobie stronę na Facebooku. Może to wypali? Z Panem Krukiem radzę dać sobie spokój, bo z tego co Pan sam pisze, i pisał Pan już kiedyś o tym, to wysyła mu Pan różne materiały, a on tego nie publikuje. Skoro tak jest, to Panie Łukaszu, nich się Pan szanuje, niech Pan ma honor i się Panu Krukowi nie narzuca.
    Po drugie, mam pewne podejrzenia i to nie jest tylko moje zdanie. A co jeśli infobusko to tak zwana „kontrolowana opozycja”? Skoro infobusko jest opozycyjnym portalem, to czemu nie publikuje Pana materiałów? Czy Pana to nie zastanawia? Pan opisuje coś ciekawego, wysyła to do infobusko, a to nie jest publikowane, wię nikt się o tym nie dawiaduje i temat znika. Jednak infobusko wie, co Pan, Panie Łukaszu wie, więc jeśli hipotetycznie byłaby to „kontrolowana opozycja”, to może pójść do „właściwych osób” informacja, że „Pan Nowak wie to i to. Przekazuję maila którego od niego otrzymałem”. Panie Łukaszu, wie Pan doskonale jak działa piorunochron. Po uderzeniu gromu sprowadza ładunek elektryczny do ziemi, chroniąc budynek. A co jeśli to Pan jest „gromem”, a infobusko „piorunochronem”, który neutralizuje „ładunek”, czyli Pańskie informacje? Nie twierdzę, że tak jest, ale mam takie podejrzenia, i to nie tylko ja. Niech Pan sobie to wszystko dobrze przemyśli i polecam, aby założył Pan sobie swoją stronę na Fejsie i tam proszę opisywać wszystko to, co chce Pan przekazać nam mieszkańcom. Z portalem infobusko niech Pan da sobie spokój – taka jest moja rada. Pozdrawiam Pana serdecznie i życzę Wesołych Świąt!!!Panie Łukaszu mam dla Pana dobrą radę. Jak Pan tak bardzo chce publicznie się udzielać, a Pana portal miał niską poczytność, proszę spróbować założyć sobie stronę na Facebooku. Może to wypali? Z Panem Krukiem radzę dać sobie spokój, bo z tego co Pan sam pisze, i pisał Pan już kiedyś o tym, to wysyła mu Pan różne materiały, a on tego nie publikuje. Skoro tak jest, to Panie Łukaszu, nich się Pan szanuje, niech Pan ma honor i się Panu Krukowi nie narzuca.
    Po drugie, mam pewne podejrzenia i to nie jest tylko moje zdanie. A co jeśli infobusko to tak zwana „kontrolowana opozycja”? Skoro infobusko jest opozycyjnym portalem, to czemu nie publikuje Pana materiałów? Czy Pana to nie zastanawia? Pan opisuje coś ciekawego, wysyła to do infobusko, a to nie jest publikowane, wię nikt się o tym nie dawiaduje i temat znika. Jednak infobusko wie, co Pan, Panie Łukaszu wie, więc jeśli hipotetycznie byłaby to „kontrolowana opozycja”, to może pójść do „właściwych osób” informacja, że „Pan Nowak wie to i to. Przekazuję maila którego od niego otrzymałem”. Panie Łukaszu, wie Pan doskonale jak działa piorunochron. Po uderzeniu gromu sprowadza ładunek elektryczny do ziemi, chroniąc budynek. A co jeśli to Pan jest „gromem”, a infobusko „piorunochronem”, który neutralizuje „ładunek”, czyli Pańskie informacje? Nie twierdzę, że tak jest, ale mam takie podejrzenia, i to nie tylko ja. Niech Pan sobie to wszystko dobrze przemyśli i polecam, aby założył Pan sobie swoją stronę na Fejsie i tam proszę opisywać wszystko to, co chce Pan przekazać nam mieszkańcom. Z portalem infobusko niech Pan da sobie spokój – taka jest moja rada. Pozdrawiam Pana serdecznie i życzę Wesołych Świąt!!!

  22. Elektryk pisze:

    Czy nie zastanawia Was obecność radnego Błaszczyka na bodaj wszelkich spotkaniach o planach miasta wobec Zdroju?
    Zwłaszcza, że ma działki obok…

  23. Piotr do: Mam pytanie❓ 15 KWIETNIA 2022 O 09:49 pisze:

    Jest napisane w artykule: „Prowadzącym spotkanie był pan Paweł Walczyszyn, prezes firmy konsultingowej Inicjatywa Lokalna.pl♂, która działa na zlecenie Gminy jako doradca i prowadzący działania związane z opracowaniem Strategii Innych Inwestycji Terytorialnych OSI ŚWIĘTOKRZYSKIE UZDROWISKA.” Obejrzałem relację i powiem tak: gość jest mocno wygadany, ale gorzej u niego z merytorycznością. Raz mówi, że w przyszłych programach nie będzie pieniędzy na drogi i kanalizację, a nieco potem twierdzi, że tak nie jest, czy nawet , że tak nie mówił. Zatem ja po tym spotkaniu w ogóle nie wiem jak to dalej będzie z funduszami na drogi i kanalizację bo nie wiem kiedy on mówił prawdę, a kiedy mijał się z prawdą.

  24. Jerzy Rogucki pisze:

    Troche z lokalizacja tego centrum komunikacyjnego to taki chyba strzał nie wiadomo w co!!! jak by sie ktoś w wydziału rozwoju strategicznego zapoznał to na Geoportalu są wrysowane już sieci Uzdrowiska Hydrogeotechniki a poza tym teren ostał sprzedany w dużej mierze prywatnym właścicielom, ale jak widzę jest tam jeden z radnych obecnych a jak mi się wydaje ma koło tego centrum działki wiec kto wie wszystko możliwe:)

  25. obserwator pisze:

    Tak jak myślałem redaktor J.K. bez pojęcia i zero podstaw do swoich wypowiedzi

  26. do J. K. z nalepką Press -Janek pisze:

    Persono, nikomu nie dałeś dojść do głosu na „spotkaniu” z siedmioma mieszkańcami i dwunastoosobową obsługą Sikory. Sikora Cię udupiał leśniczym (zastępca Sikory)i prowadzącym, który odbierał mikrofon każdemu(nie dawał dojść do głosu, często przerywając pytania). Była również obsługa Tv Busko. Ty już sam nie wiedziałeś o co Ci chodzi. Nie znałem Cię wcześniej, ale ja, jako przeciwnik Sikory, teraz jestem także przeciwko Tobie, co nie znaczy, że popieram Sikorę. Zawiodłem się na nim i będę zawsze przeciw niemu. Ty się jednak ośmieszałeś i zbłaźniłeś nawet w moich skromnych osądach.4/5 spotkania Ty zająłeś swoimi durnotami niepotrzebnymi nikomu, no chyba, że Ci się tak śniło…oj, oj marzycielu ściętej głowy…Mam jeszcze pytanie, gdzie byli Radni, czy oni tylko przychodzą po kasę i stawiają gorzałkę pseudo-wyborcom przed wyborami jak na przykład na ul. Mickiewicza?

  27. Strefa A pisze:

    Samoloty wojskowe by zmylić lecące w ich kierunku rakiety naprowadzane na ciepło wyrzucają na boki specjalne ogniste flary. Dzięki temu rakiety przeciwlotnicze są zmylone i zamiast zniszczyć samolot lecą na te flary. Obejrzałem relację z tego spotkania i uważam, że coś takiego zastosował Pan UMIG prezentując plany rozwoju Zdroju. Spośród przedstawionych inwestycji: dworzec kolejowy, centrum komunikacyjne, parking wielopoziomowy, ścieżki rowerowe i bodaj zespół basenów moim zdaniem tylko jedna jest priorytetowa dla Pana UMIG i będzie realizowana w pierwszej kolejności. Ta ostatnia. Akwapark. Pozostałe pełnią rolę odwracających uwagę flar. Po pierwsze, obszar na którym zaplanowano wymienione inwestycje to uzdrowiskowa Strefa A objęta szczególną ochroną. Wątpię by można było na tym obszarze postawić dworzec kolejowy czy parking wielopoziomowy, czy duży parking zwyczajny, którym towarzyszy duże zanieczyszczenie np. substancjami ropopochodnymi. Poza tym obowiązuje nakaz zachowania 60% powierzchni biologicznie czynnej. W dodatku przez środek przechodzi jeszcze linia bardzo wysokiego napięcia. Stąd wnioskuję, że dworzec kolejowy, autobusowy i parkingi to po prostu ściema odwracająca uwagę od inwestycji, która wg mnie ma szczególne znaczenie dla Pana UMIG, czyli akwaparku, a właściwie dużego parkingu, który przy okazji powstanie. Przypuszczam, że Pan UMIG przy okazji budowy akwaparku wybuduje wielki parking na uważam, wykarczowanym już do zera przy okazji rewitalizacji Małpiaka dużym jego fragmencie, na którym kilka lat temu rósł krzywy las. Wykarczowanie tego fragmentu Małpiaka nie służyło niczemu. Nie powstały na tym miejscu alejki, nie powstał park linowy, nie nasadzono drzewek. Teren stoi pusty od kilku lat i na coś czeka. Raczej nie jest to miejsce na łącznik drogowy z ulicą Topolową i deptakiem do Sanatorium Nida, bo wątpię, by Sanatorium Włókniarz oddało by na ten cel część swojego terenu. Odpowiedzią na pytanie po co wykarczowano kawał lasu Małpiak nasuwa się po obejrzeniu prezentacji. Okazuje się bowiem, że to właśnie na pozostałym fragmencie Małpiaka, na jego południowym końcu, Pan UMIG postanowił postawić akwapark. Nie kawałek w lewo, nie w prawo, nie do góry, na tymże wykarczowanym już miejscu, nie na dół, nie przy Grotta czy 1 Maja, ale właśnie tu gdzie rośnie jeszcze resztówka Małpiaka. A dlatego w tym miejscu uważam, bo wtedy na wykarczowanym już i czekającym wielkim placu przewiduję, że Pan UMIG wybuduje za pieniądze Gminy duży parking. Oficjalnie dla korzystających z akwaparku, no i dla gości tężni też, bo przecież wiadomo, że brakuje miejsc parkingowych. Ale proszę zauważyć, że tak się dziwnie składa, że ten parking, jeśli oczywiście powstanie, będzie świetnym miejscem do parkowania gości pewnego sanatorium, które powstało w pobliżu tego miejsca. Może to być przypadek, ale coś za dużo uważam jest tych przypadków w Busku. Taki wg mnie „przypadek” budowy parkingu przez miasto opisany jest w artykule na infobusko „do Redakcji: Developer wybuduje i sprzeda mieszkania. Parking wystawi miasto. Czy w Busku „zrobiliśmy laskę” deweloperowi?”. Taki wg mnie przypadek zaistniał przy okazji budowy kładki na Górkę. Przy okazji budowy bezpiecznej przeprawy dla chorych dzieci z Górki miasto wybudowało na wykarczowanym fragmencie parku duży betonowy parking wzdłuż kładki na chyba 50 miejsc. O tym, że ten parking był bardzo potrzebny świadczy to, że mimo, iż formalnie chyba inwestycja nie została jeszcze oddana do użytku, a parking już jest zapełniony całą dobę autami na obcych rejestracjach. Tężnia w nocy jest zamknięta, po parku nocą też prawie nikt nie spaceruje, Włókniarz ma swój parking, Sanatorium Wojskowe swój, więc pewnie są to auta pacjentów Szpitala Górka. Podsumowując, uważam, że z prezentowanych na tym spotkaniu projektów pierwsze i według mnie jedyne co powstanie to akwapark w miejscu zachowanego ostatniego fragmentu lasku Małpiak i duży parking na przygotowanym już wygolonym do zera fragmencie Małpiaka, gdzie rosły wyjątkowe krzywe drzewa. I nie będę zdziwiony, jeśli w pierwszej kolejności zostanie wybetonowany dla aut teren po byłym małpiakowym krzywym lesie.
    Dodam na koniec, że analiza powyższa jest moją osobistą symulacją myślową i stwierdzenia w niej przedstawione są moimi prywatnymi opiniami, które przedstawiam w ramach obywatelskiej dyskusji na temat przedstawionych przez UMIG projektów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl