Dariusz Kisiel: KIELCE I INWESTYCJE. Do Via Carpatia 130 km, do skrzyżowania autostrad A1 i A2 ciut więcej, 169 km - to ogromna szansa na rozwój Kiec i całego województwa. Co zrobiono przez ostatnie 7 lat by to wykorzystać? | JKR: A w Busku?... - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

Dariusz Kisiel: KIELCE I INWESTYCJE. Do Via Carpatia 130 km, do skrzyżowania autostrad A1 i A2 ciut więcej, 169 km – to ogromna szansa na rozwój Kiec i całego województwa. Co zrobiono przez ostatnie 7 lat by to wykorzystać? | JKR: A w Busku?…

19 lipca 2022 | | | 1 komentarz
Ostatnio pisałem o japońskiej fabryce DAIKIN powstającej na zachód od Kielc, 146km, pod Łodzią, przy węźle Łódź, tzw. Zachodniej Bramie Europy’. Teraz popatrzmy na wschód od Kielc i znów mamy tylko jakieś 130km DK74 do węzła w Kraśniku włączającego nas do Via Carpatia. Zacznijmy łączyć fakty, które dają ogromną szansę rozwojową na skomunikowanie biznesu, produkcji, logistyki nie tylko samym Kielcom, ale też całemu województwu. Co zrobiono przez ostatnie 7 lat dla tego połączenia?pisze 18.07.2022 na swoim fb profilu CK radny Dariusz Kisiel

Kielce: ○ 169 km od Węzła „Łódź Północ”♂, skrzyżowania autostrad A1 i A2; ○ 106 km od węzła „Piotrków Trybunalski Zachód”♂ Autostrady A1,  ○ 129 km od Węzła „Kraśnik” Via Carpatia♂ – istnieje ogromna szansa rozwojowa na skomunikowanie biznesu, produkcji, logistyki nie tylko samym Kielcom, ale też całemu województwu świętokrzyskiemu. / fot: Wikipedia♂| fb Dariusz Kisiel♂

Śmiem twierdzić, że bardzo mało. 7 lat to szmat czasu. Niestety nasi posłowie są bardzo słabi w tym względzie, nie widzą albo nie chcą zobaczyć takich szans.

Via Carpatia (również Via Carpathia) – budowana etapami europejska międzynarodowa trasa relacji „północ-południe”, łącząca Kłajpedę na Litwie z Salonikami w Grecji. Droga przebiegać ma przez LitwęPolskęSłowacjęWęgryRumunięBułgarię i Grecję, stanowiąc szlak transportowy prowadzący wzdłuż granicy wschodniej UE, z Europy Środkowej do Azji, krzyżujący się z korytarzami prowadzącymi z Europy Zachodniej do Rosji i łączący się przez porty Morza Czarnego ze szlakiem TRACECA (Europa – Kaukaz – Azja). Trasa na całej długości ma mieć parametry autostrady bądź drogi ekspresowej. Inicjatywa utworzenia szlaku „Via Carpatia” powstała w 2006 r…♂

Dlaczego? Bo gdy praca jest tylko w państwowych instytucjach to mają swoich pracowników „niewolników”. Ważne, żeby było „miernie, ale wiernie”. A gdy pojawia się rozwój, to już państwowa praca nie wydaje się być, aż tak atrakcyjna.

Jednak nawet jeśli będzie, piękne i sprawne połączenie, a nie będzie przestrzeni inwestycyjnej dla powstawania nowych zakładów produkcyjnych, których to przestrzeni w Kielcach po prostu BRAK to wydane nawet miliony na drogę posłużą jedynie szybszemu przedostaniu się na szparagi do Niemiec 🇩🇪 albo na wczasy do Grecji 🌤🇬🇷.

Nie ma to jak „ciepła woda w kranie” 💧


* * *
Dariusz Kisiel fb [10.08.2020]: Priorytetem nas wszystkich samorządowców w mojej ocenie powinna być walka o to, aby Kielce przestały się wyludniać. Jak to zrobić❓ Tylko i wyłącznie atrakcyjną ofertą pracy i perspektywą rozwoju zawodowego ‼️ Setki absolwentów PŚ i UJK z Kielc i całego regionu co roku zderzają się z brutalną rzeczywistością naszego miasta. Przestają kopać się z koniem minimalnej krajowej i wyjeżdżają za pracą do innych miast. Należy zacząć finansować uzbrajanie terenów dla uchwalonych już MPZP tak, aby stworzyć realną ofertę dla inwestorów. Resztą zajmie się wolny rynek♂…


*  *  *
Dariusz Kisiel fb [08.07.2022]: – Tylko 146 km stąd, Ksawerowo pod Łodzią powstaje największa w Europie inwestycja Daikin Europe Group, Japońskiej firmy DAIKIN wykorzystująca wysokie technologie do produkcji pomp ciepła. Planowane zatrudnianie 1️⃣0️⃣0️⃣0️⃣osób, koszt 3️⃣0️⃣0️⃣ mln euro czyli 3️⃣ razy więcej niż hucznie zapowiadania w Kielcach fabryka felg Cromodora, która prawdopodobnie jednak nie powstanie przez najbliższe lata 💰👎

Czemu tam mogą a u nas jak cepem w głowę?? Bo tam mają:
1) duże powierzchnie płaskich terenów, uzbrojonych w drogi, linie wysokiego przesyłu prądu ecc.
2) Bardzo dobre połączenia do węzła Łódź,czyli tzw. bramy europy

💸 U nas cash ucieka bo niestety nie ma ani jednego ani drugiego. Droga Kielce- Piotrków to jakaś udręka, jedno jezdniowa, kręta przez las. Jednym słowem slow motion. Jak wspomniano w komunikacie PAP nieopodal Ksawerowa niedawno odbierano nową drogę ekspresową, która domyka ring autostradowy wokół Łodzi, co miało istotne znacznie na wybór lokalizacji…♂


 

Jarosław Kruk: Koń jaki jest, każdy widzi’… Szkoda, że w gronie radnych słonecznego miasta i gminy ze złotą monstrancją w herbie nie ma radnego Dariusza Kisiela. Wielka szkoda…

 


◙ Podobne informacje:

Radny Dariusz Kisiel: 37 mln na teatr dla kukiełek, a tylko 3 mln na na uzbrojenie terenów produkcyjnych. Czy tak powinna wyglądać strategia rozwoju tego miasta? | JKR: „Twoja twarz brzmi znajomo”

Będzie łatwiej w Kielcach na Boh. Warszawy. Powstaje tam zawrotka | DK>JKR: „Jak będziesz tamtędy jeździć to zawsze pomyśl, że to tak naprawdę dzięki tobie”

RK: Boom inwestycyjny w Jędrzejowie. W Busku sen o potędze…

RK: Działki sprzedane. Będą kolejne inwestycje w strefie „Jędrzejów Południe” – a w Busku?

RK: Jędrzejów sam będzie produkował ekologiczny opał do ogrzewania mieszkań socjalnych? A w Busku?

nm: Nowa 1200 metrowa ulica w Końskich za 4,7 mln zł otworzy inwestycyjny teren dla biznesu. Powstanie 1000 nowych miejsc pracy. A w Busku?

RK: Nowe miejsca pracy w staszowskiej podstrefie ekonomicznej – strefa i nowe inwestycje przydałyby się i w gminie Busko

RK: Nowi przedsiębiorcy w gminie Staszów na terenach inwestycyjnych objętych SSE „Starachowice”. A w Busku?

RK: Marcin Perz: nowe przepisy zwiększyły atrakcyjność inwestycyjną regionu świętokrzyskiego – może czas na Buską Strefę Ekonomiczną?

Burmistrz Waldemar Sikora i urzędnicy UMiG Busko-Zdrój podjęli wyzwanie w ramach #GaszynChallenge [WIDEO] – a inne dzieci, a Dawid?

Nowi inwestorzy i kolejne miejsca pracy w Jędrzejowie. W Busku słoneczka, stadiony, tężnia i fontanny…

NOIZZ: „Dubaj to parodia XXI wieku”. Burdż Chalifa nie ma kanalizacji, ścieki wywozi się autostradami | JKR: Czy Busko-Zdrój to aby nie taki „mały Dubaj”?

onet: Kraków kupił ławkę za 228 tys. zł | JKR: Busko zrewitalizowało Mickiewicza za 25 mln, wystawiło tężnię za 25 mln, kładkę za 9,5 mln, „bunkier” AKS za „x+8mln”, a cały multistadion za pieron wie ile, itd., itp…

nm: Kładka w Busku – projekt słynnych architektów już prawie gotowa. Ale efekt! Zobaczcie to dzieło [WIDEO, ZDJĘCIA]

Pawilony socjalne czy zapomniane slumsy kilkadziesiąt metrów od zardzewiałej kładki za 9,5 mln, kilkaset od tężni za 25 mln i kilka kilometrów od Ośrodka Aktywności Społecznej za 4,5 mln?

RK: Deptak w Busku kością niezgody. Kuracjusze: gdzie troska o przyjeżdżających na leczenie? | JKR: Wolnoć Waldku w swoim gniazdku

ED: Deptak 1 Maja w Busku-Zdroju zamknięty dla ruchu. Protest przedsiębiorców. Burmistrz: Nic się nie zmieni

ED: Szefowa Willi Wiślica w Busku: Zostaniemy wykończeni przez… słupek | [FOTO]

💥 Nowy Ład w Zdroju: ⛔Zamknięcie ruchu na odcinku od Bristolu do BSCK, ruch jednokierunkowy na Lipowej, Kusocińskiego i Rokosza? [AKTUALIZACJA]

UMiG: ⛔ Zmiana organizacji ruchu na ulicach miasta. Zakaz wjazdu ze Słonecznej i Bajkowej na 1-go Maja | @: Mamy już kolejną w Busku, w mojej ocenie debilną i kretyńską organizację ruchu

TP: „Mamy XXI wiek, a nie mamy kanalizacji. To kpina z mieszkańców!” | JKR: Dziesiątki milionów w Zdrój, a tymczasem 40% buskich sołectw żyje jak 100 lat temu za Sławoja Składkowskiego

RK: W Szczaworyżu zostanie zlikwidowana przychodnia. Mieszkańcy nie zgadzają się [AUDIO]

TVP1: Zamknięcie ośrodka zdrowia w Szczaworyżu tematem wtorkowego ALARMU! [AUDIO]

nm: Ptasie odchody w buskim Parku Zdrojowym. Jest interwencja, władze miasta mówią co robią w tej sprawie. | JKR: „tak by gdzieś het gnało, gnało/ do ogromnych, wielkich rzeczy,/ a tu pospolitość skrzeczy”…

List do Burmistrza: 🟥 KOMPROMITACJA BUSKA JAKO ZDROJU: ” jak widzimy PARK i alejki w odchodach ptasich, ławeczki obsrane (…) TO przechodzi chęć do korzystania z czegokolwiek w Busku”

 

JKR: UMiG i burmistrz nie tworzą miejsc pracy. Czy na pewno?!

TP: 🟥 LIST DO REDAKCJI a właściwie do Pana Burmistrza Waldemara Sikory | JKR: Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia

PRZYWRÓCIĆ GODNOŚĆ GMINIE I JEJ MIESZKAŃCOM – protest pod buskim magistratem, 25.06.2020 – FOTOGALERIA

RK: 💥 Mieszkańcy Buska niemal cztery godziny blokowali drogę [FOTO, VIDEO]

💥 ED: Miasto Busko-Zdrój chce przejąć spółkę akcyjną Uzdrowisko Busko-Zdrój! Jest apel do zarządu województwa

ED: Sejmik nie odpowie na apel Buska-Zdroju w sprawie przejęcia uzdrowiska | Maciej Gawin: „Nie daj Boże takiego przywódcy, żeby wszedł do uzdrowiska”

Maciej Bursztein: Kielce potrzebują dobrego zarządzania, nie rządzenia – JKR: Busko również

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

Jedna odpowiedź do “Dariusz Kisiel: KIELCE I INWESTYCJE. Do Via Carpatia 130 km, do skrzyżowania autostrad A1 i A2 ciut więcej, 169 km – to ogromna szansa na rozwój Kiec i całego województwa. Co zrobiono przez ostatnie 7 lat by to wykorzystać? | JKR: A w Busku?…”

  1. W Busku jak w Kielcach niestety pisze:

    Pan Dariusz pisze:”Niestety nasi posłowie są bardzo słabi w tym względzie, nie widzą albo nie chcą zobaczyć takich szans. Dlaczego? Bo gdy praca jest tylko w państwowych instytucjach to mają swoich pracowników „niewolników”. Ważne, żeby było „miernie, ale wiernie”. A gdy pojawia się rozwój, to już państwowa praca nie wydaje się być, aż tak atrakcyjna.” Podobna sytuacja z pracą jest wg mnie i w Busku-Zdroju. Nasi samorządowcy kierują się wg mnie podobną logiką jak wspomniani posłowie. Dlatego Busko się wyludnia i powoli zmienia w oddział geriatryczny. Młodych jak na lekarstwo. Większość stąd wyjeżdża po maturze. Dobrze pisze pan Dariusz, że młodych można zatrzymać tylko i wyłącznie atrakcyjną ofertą pracy i perspektywą rozwoju zawodowego ‼️ Młodzi, wykształceni zderzają się z brutalną rzeczywistością naszego miasta. Przestają kopać się z koniem minimalnej krajowej i wyjeżdżają za pracą do innych miast. Należy zacząć finansować uzbrajanie terenów dla uchwalonych już MPZP tak, aby stworzyć realną ofertę dla inwestorów. Resztą zajmie się wolny rynek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl