ED: Deptak 1 Maja w Busku-Zdroju zamknięty dla ruchu. Protest przedsiębiorców. Burmistrz: Nic się nie zmieni - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

ED: Deptak 1 Maja w Busku-Zdroju zamknięty dla ruchu. Protest przedsiębiorców. Burmistrz: Nic się nie zmieni

12 października 2021 | Echo Dnia Michał Kolera 12.10.2021 / infoBusko.pl Jarosław Kruk 12.10.2021 | | 38 komentarzy

Od poniedziałku, 4 października ulica 1 Maja jest zamknięta dla ruchu aut. Nie podoba się to okolicznym przedsiębiorcom, którzy obawiają się o swoje biznesy. Wystosowali protest do burmistrza Waldemara Sikory. Ten twierdzi, że zmiany były konieczne i nikomu nie zaszkodzą. – informuje 12.10.2021 portal Echo Dnia

Od 4 października 2021 r. od strony ulic Słonecznej i Bajkowej nie będzie można już wjechać na ul. 1 Maja. / fot. Jarosław Kruk; infoBusko.pl

Ulice Słoneczna i Bajkowa w Busku-Zdroju łączą przylegającą do Parku Zdrojowego ulicę 1 Maja z ulicą Grotta♂. Dotychczas Bajkowa i Słoneczna, gdzie znajduje się około 30 pensjonatów zapewniających w szczycie sezonu blisko 500 miejsc noclegowych, były jednokierunkowe. Auta wjeżdżały ulicą Grotta i wyjeżdżały 1 Maja. Można było tam parkować, co było wielkim ułatwieniem dla mieszkańców, gości i kuracjuszy.

Wszystko zmieniło się w poniedziałek, 4 października. Urząd Miasta i Gminy Busko-Zdrój poinformował, że od strony Słonecznej i Bajkowej nie będzie można już wjechać na 1 Maja♂. Staną się one dwukierunkowe, a wjazd i wyjazd na nie będzie możliwy tylko z ulicy Grotta. Ponadto na Słonecznej i Bajkowej nie można już zapakować auta.

Przedsiębiorcy niezadowoleni

Tymi zmianami załamani są niektórzy z przedsiębiorców, prowadzących w tym miejscu swoje biznesy. O swoich wątpliwościach otwarcie mówią Andrzej Puchała i Wanda Puchała, właściciele pensjonatu „Bajkowy”, w którym jest około 70 miejsc noclegowych. To jeden z niewielu obiektów w mieście, który wynajmuje pokoje na jedną dobę.

>>>  Czterogwiazdkowy hotel powstaje w Busku-Zdroju. Otwarcie już w maju  <<<
ED[09.10.2021]: – Czterogwiazdkowy hotel ze SPA, bogato wyposażoną częścią zabiegową oraz tarasem widokowym na dachu powstanie przy ulicy Słonecznej w Busku-Zdroju. Otwarcie najprawdopodobniej w maju lub czerwcu 2022 roku…♂

– Te zmiany spowodują u nas znaczne straty. Żyjemy z turystyki a uzdrowisko i sanatoria żyją z nas. Zainwestowaliśmy mnóstwo pieniędzy, płacimy duże podatki. Tymczasem nikt nie skonsultował z nami tej decyzji, nie wziął pod uwagę naszych opinii. Od poniedziałku, 4 października, już widzimy gwałtowny spadek zainteresowania, o około 40 procent. Wszyscy pytają bowiem o miejsca parkingowe. Gdy ich nie ma, idą gdzie indziej. Nikt nie chce nocować w miejscu, gdzie trzeba do samochodu iść kilometr lub więcej. Nie tylko goście pensjonatów będą mieć problem, ale my, którzy tu mieszkamy, także go mamy. Musimy parkować nielegalnie. Szacuję, że stracimy 50-60 procent obrotów – mówi Andrzej Puchała.

– Wyjazd ze Słonecznej na Grotta będzie powodować kolizję za kolizją, gdyż ta ostatnia jest bardzo ruchliwa. Ponadto śmieciarki i samochody z zaopatrzeniem, które wcześniej mogły wyjechać ulicą 1 Maja, w tej chwili będą musiały gdzieś wykręcić. To prawie niemożliwe na Słonecznej i Bajkowej. Są one wąskie, stwarza to niebezpieczeństwo dla kuracjuszy, którzy przecież często poruszają się o kulach, a nawet na wózkach. Jeśli dojdzie do nieszczęśliwego wypadku może być już za późno – tłumaczy Andrzej Puchała.

– Nie chcemy atakować burmistrza Waldemara Sikory, który, zrobił bardzo dużo dla Buska-Zdroju. Ale, jak wiemy, miał wcześniej do czynienia z biznesem, i to dobrze prosperującym. Nie wiemy, co się nagle stało. Uważam, że w Urzędzie Miasta i Gminy nie przemyślano tej decyzji – dodaje Jerzy Włodarczyk, właściciel Willi Słoneczna przy ulicy Słonecznej w Busku-Zdroju.

Jest protest, burmistrz odpowiada

Przedsiębiorcy wystosowali protest do burmistrza Waldemara Sikory, w którym przedstawiają swoje postulaty. Ten jednak twierdzi, że… –  cały artykuł na źródłowej stronie Echa Dnia

Busko-Zdrój, 06.10.2021: 1. Zwężenie ul. Słonecznej u zbiegu z ul. Grotta; 2. Wylot ul Słonecznej na ul. 1 Maja; 3. Postępują prace przy przebudowie ulicy 1 Maja w deptak. | 4. Skrzyżowanie ulic 1 Maja i Bajkowej, stan 05.11.2020; stan 12.10.2021 / fot. Jarosław Kruk; infoBusko.pl

◙ Podobne informacje:

Tężnia za 33.000.000 czy może wielopoziomowy Parking Zdrojowy z bazarkiem i boiskiem?

UMiG: ⛔ Zmiana organizacji ruchu na ulicach miasta. Zakaz wjazdu ze Słonecznej i Bajkowej na 1-go Maja | @: Mamy już kolejną w Busku, w mojej ocenie debilną i kretyńską organizację ruchu

?Nowy Ład w Zdroju: ⛔Zamknięcie ruchu na odcinku od Bristolu do BSCK, ruch jednokierunkowy na Lipowej, Kusocińskiego i Rokosza? [AKTUALIZACJA]

nm: ? Wypadek w Busku na Grotta. Kierowca BMW potrącił pieszego na pasach. Ranny trafił do szpitala

? Kolejny groźny wypadek w Busku-Zdroju. Na skrzyżowaniu Parkowa x Grotta x Jodłowa zderzyły się dwa samochody osobowe [AKTUALIZACJA]

UMiG: ? Apel burmistrza do mieszkańców odnośnie korzystania z samochodów i parkowania | JKR: „rząd się sam wyżywi”

TP: „To lekceważenie mieszkańców. Tak tego nie zostawimy!” Reakcje po uchwale w sprawie inwestycji przy Grotta

Wielki na prawie 30 metrów okręt za 400 tys. opodal tężni kolejną atrakcją w Busku-Zdroju

nm: Kładka w Busku – projekt słynnych architektów już prawie gotowa. Ale efekt! Zobaczcie to dzieło [WIDEO, ZDJĘCIA]

List do Burmistrza: ? KOMPROMITACJA BUSKA JAKO ZDROJU: ” jak widzimy PARK i alejki w odchodach ptasich, ławeczki obsrane (…) TO przechodzi chęć do korzystania z czegokolwiek w Busku”

NOIZZ: „Dubaj to parodia XXI wieku”. Burdż Chalifa nie ma kanalizacji, ścieki wywozi się autostradami | JKR: Czy Busko-Zdrój to aby nie taki „mały Dubaj”?

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

38 odpowiedzi na “ED: Deptak 1 Maja w Busku-Zdroju zamknięty dla ruchu. Protest przedsiębiorców. Burmistrz: Nic się nie zmieni”

  1. Buszczanin pisze:

    Grotta to już ostatnio nie da się w ogóle normalnie przejechać, szczególnie odkąd nowy Słowacki tam powstał – kuracjusze m.in. z tegoż obiektu jak i inni ludzie za nic mają przepisy ruchu drogowego i przechodzą w miejscu niedozwolonym pomiędzy jadącymi autami do sklepu na wprost Słowackiego tj delikatesów centrum. Niejednokrotnie byłem świadkiem jak ludzie w sędziwym wieku o kulach czy balkoniku potrafili całkowicie zatrzymać ruch bo idą do sklepu na przeciwko mając przejście dla pieszych kilkanaście metrów dalej. Powodują tym samym poważne zagrożenie dla siebie i kierowców. Co najlepsze zanim powstał hotel były na Grotta wiecznie patrole policji a Teraz jakoś ich nie widzę, a przydałoby się tak stanąć i ukarać tych ludzi za stwarzanie niebezpieczeństwa.

  2. foliarz do powyżej i innych pisze:

    „Co najlepsze zanim powstał hotel były na Grotta wiecznie patrole policji a Teraz jakoś ich nie widzę” jak myślicie to przypadek, zbieg okoliczności, czy może jednak czyjeś świadome działanie?

  3. xyz pisze:

    Ale to prawda jest!!! Mi tez starsza kuracjuszka wylazla na droge!! I policji nie widac!!! za to na „objazdowce” caly czas susza

  4. Tomek do foliarz do powyżej i innych pisze:

    czy coś sugerujesz? może napiszesz coś jaśniej

  5. AB pisze:

    A ja tym wszystkim malkontentom powiem, że jeszcze się nie narodził taki co by w Busku wszystkim dogodził. Projekt przygotowali specjaliści więc nie sądzę, by wprowadzone zmiany były tak niedobre jak co niektórzy przedstawiają. Porządkowanie komunikacji w Zdroju wymaga od niektórych nieco wyrzeczeń w imię wspólnego dobra. Wszystko się wkrótce ustabilizuje, ludzie się przyzwyczają, docenią zmiany i skończy się to typowo buskie narzekanie. Zobaczycie.

  6. TOTALNY SKANDAL pisze:

    Burmistrz Waldemar Sikora mówi w artkule: „W tej chwili wykonawca tak ustawił organizację ruchu, że parkowanie tam jest teoretycznie niedozwolone, ale zapewniam – nikt nikogo nie będzie „ścigał”.” czyli co z tego wynika? Wg mnie wynika to, że burmistrz Sikora otwarcie przyznaje, że on jest ponad obowiazujace prawo i przepisy. Wynika z tego wg mnie to, że w Busku o tym czy coś jest niezgodne z obowiązującym prawem lub z przepisami i z racji tego powinno być przez stróżów prawa, policję lub straż miejska „ścigane”, decyduje nie obowiązujące prawo i przepisy, ale jak wynika wg mnie z wypowiedzi, decyduje wola, ocena i widzi mi się burmistrza Sikory. Mówi to wprost. TOTALNY SKANDAL!

  7. AR pisze:

    Czy szanowni Panstwo zdajecie sobie sprawe ,ze ma byc jeszcze dodatkowo zamknieta dla ruchu ulica Parkowa ( Warynskiego) na odcinku od 1-maja do Kopernika !!!! Czyli ruch caly pojdzie kolo Biedronki , badz przez rynek . Tak sie zastanawiam slowami burmistrza ,ze to ekologiczne , czyli jesli samochod bedzie wiecej palic , bo musi wiecej kilometrow przejechac ….ekologia ?!. Zacznijmy w koncu o tym myslec , burmistrz zrobil duzo dla kuracjuszy , ale dla mieszkancow to tylko na razie same utrudnienia. Ale co dyskutowac , mam nadzieje ,ze w koncu przy nastepnych wyborach nie zostana wybrani Ci obecni radni , ktorzy nie widza mieszkancow ktorzy musza dojechac do pracy .

  8. Kurt Rolsen pisze:

    Ten co to wymyślił to tępy jest jak nóż w Staropolance!

  9. krecz pisze:

    A ja napisze tak, ktoś wybudował pensjonat na 70 miejsc i zapomniał o parkingach!!! Jakieś jaja czy żart z tymi pretensjami. I kuriozum właściciele pensjonatu za parking do tej pory mieli ulicę. I ostatnie nikt z nami nie konsultował, wiec pytam niby co ze samochody tarasują droge i maja z tego parking by pensjonat był zapełniony. Dawno tak głupiego artykułu nie czytalem!!!! Panie Jarku co pan tu zamieszcza czy czyta Pan ze zrozumieniem?

  10. ekolog pisze:

    Czytając artykuł szczególną moją uwagę zwrócił cytat: „Zresztą, kłopotów można by uniknąć, gdyby przedsiębiorcy byli nieco bardziej zapobiegliwi w przeszłości. Zabudowali całe działki, nie zostawiając miejsca na garaże i parkingi, a teraz oczekują rozwiązania problemów przez gminę – tłumaczy Waldemar Sikora.”

    A przecież w artykule Echa Dnia „Zmiany w strefach uzdrowiskowych w Busku-Zdroju. Ze strefy C wyłączono sołectwo Wełecz, gdzie przeniesiona zostanie fabryka wody Buskowianka” z kwietnia 2019 /adres: echodnia.eu/zmiany-w-strefach-uzdrowiskowych-w-buskuzdroju-ze-strefy-c-wylaczono-solectwo-welecz-gdzie-przeniesiona-zostanie-fabryka-wody/ar/c3-14060923?fbclid=IwAR1uHT3XkyTozaQNPh6r1l1_9N7ciCTnXPmtIssPlCnLyWOi_CnqTSzjAco/ jest napisane: „W środę na sesji Rady Miejskiej w Busku-Zdroju przyjęto uchwałę zatwierdzającą tak zwany operat uzdrowiskowy oraz zmiany w granicach stref ochrony uzdrowiskowych, na które podzielone są miasto oraz okoliczne wsie.
    Zgodnie z prawem strefa A obejmuje obszar, na którym są zlokalizowane lub planowane zakłady i urządzenia lecznictwa uzdrowiskowego, a także inne obiekty służące lecznictwu uzdrowiskowemu lub obsłudze pacjenta, w zakresie nieutrudniającym funkcjonowania lecznictwa uzdrowiskowego, w szczególności: pensjonaty, restauracje lub kawiarnie, dla której procentowy udział terenów zieleni wynosi nie mniej niż 65 procent.”

    Z tego co mi wiadomo to ulica Słoneczna i ulica Bajkowa leżą w strefie A, więc udział terenów zieleni na poszczególnych działkach powinien wynosić nie mniej niż 65 procent. Więc powinno być na działkach przy Słonecznej i Bajkowej miejsce na zrobienie nawet kilku „zielonych miejsc parkingowych”. Dlaczego więc burmistrz Waldemar Sikora stwierdza, że „ZABUDOWALI CAŁE DZIAŁKI, nie zostawiając miejsca na garaże i parkingi”?
    Czy burmistrz Sikora kłamie wypowiadając te słowa?
    Czy może jednak istotnie „ZABUDOWALI CAŁE DZIAŁKI”?
    A jeśli „ZABUDOWALI CAŁE DZIAŁKI” to niech burmistrz Sikora powie jak do tego doszło, skoro w strefie A procentowy udział terenów zieleni powinien wynosić nie mniej niż 65 procent a ulica Słoneczna i Bajkowa to strefa uzdrowiskowa A?

  11. Waldek Kiepski pisze:

    Ha, ha, ha dobrze wam tak. Wybraliście Sikorę i tych pożal się Boże (bez)radnych, którzy wszystko przyklepią, więc macie za swoje. To jednak nie koniec. Za dwa lata Sikora znowu wygra wybory i będzie dalej rządził tym buskim grajdołem i będzie robił co mu się podoba i co mu zrobicie? Możecie mu naskoczyć, ha, ha, ha… Mordki w kubeł i siedzieć cicho, bo guzik macie do gadania buskie gulony, ha, ha, ha…

  12. Do krecza pisze:

    Napisałeś:

    A ja napisze tak, ktoś wybudował pensjonat na 70 miejsc i zapomniał o parkingach!!! Jakieś jaja czy żart z tymi pretensjami. I kuriozum właściciele pensjonatu za parking do tej pory mieli ulicę. I ostatnie nikt z nami nie konsultował, wiec pytam niby co ze samochody tarasują droge i maja z tego parking by pensjonat był zapełniony.

    Masz rację!!! Ja tylko zamienię słowo pensjonat na tężnia i mamy ot to:

    A ja napisze tak, ktoś wybudował tężnię i zapomniał o parkingach!!! Jakieś jaja czy żart z tymi pretensjami. I kuriozum odwiedzający tężnię za parking do tej pory mieli ulicę. I ostatnie nikt z nami nie konsultował, wiec pytam niby co ze samochody tarasują droge i maja z tego parking by tężnia była zapełniona.

    No i co kreczu? Toż to twój obiekt kultu, twoje bożyszcze, twój nieomylny ideał i cnót wszelkich nezdenna głębina Waldemar Sikora wybudował tężnie tylko gdzie parking…?

  13. krecz pisze:

    Chyba kolego coś cie znów zaślepiło, teżnia no tak parking kolo bsck kolo kosciola kolo wlokniarza, kolo stadionu mało, a ciebie boli ze tyle ludzi przyjeżdza. Ale boli cie ta teznia tylko teraz pytanie najazd ludzi którzy zostawiają kase w Busku czy zazdrość ze to nie twój kandydat jest tu gdzie jest. Może kolego dzięki tej teżnii twoja rodzina ma prace i za co życ? A no tak zapomniałem Burmistrz, Pan Tusk i zapomniałem jeszcze jak mi łatwo przypisujecie moje sympatie ja o waszych nie pisze wiec darujcie sobie ha ha

  14. Włodek pisze:

    Nie rozumiem jednego, jak można wybudować pensjonat bez parkingu? No chyba że ktoś chce przyoszczędzić i traktuje ulice jak swój prywatny parking a potem jak ktoś zmienia organizację ruchu na ulicy to ma pretensje do wszystkich w koło tylko nie do siębie. Ogólnie te ulice powinny być całkowicie wyłączone z ruchu dla kuracjuszy i ruch powinien być dopuszczony wyłącznie dla mieszkańców. Te ulice nie są przystosowane do ruchu dwukierunkowego, aby tak było należałoby wprowadzić całkowity zakaz parkowania na jezdni. Poza tym na tego typu bocznych uliczkach wokół uzdrowiska gmina powinna wprowadzić strefę płatnego parkowania, co rozwiązałoby po części problem z ilością parkujących aut, bo skoro postawili parkometr koło bsck to i na okolicznych uliczkach też mogą.

  15. róbta co chceta do TOTALNY SKANDAL 12 PAŹDZIERNIKA 2021 O 20:55 pisze:

    W 2012 w Busku jak pisze tvn „Były poseł namawia do łamania prawa” tvn24.pl/polska/pis-ujawnia-nowe-tasmy-psl-byly-posel-namawia-do-lamania-prawa-ra271834-3505009. Czy więc burmistrz Waldemar Sikora stwierdzając: „- Pozwolimy parkować po jednej stronie, tak jak to było dotychczas. W tej chwili wykonawca tak ustawił organizację ruchu, że parkowanie tam jest teoretycznie niedozwolone, ale zapewniam – nikt nikogo nie będzie „ścigał”.” nie poszedł w ślady posła? echodnia.eu/swietokrzyskie/deptak-1-maja-w-buskuzdroju-zamkniety-dla-ruchu-protest-przedsiebiorcow-burmistrz-nic-sie-nie-zmieni/ar/c1-15847689?fbclid=IwAR2QmnnPuTsrdHSIVJ5-u1NCVN2mSRULiBR5CTy-VhTbOKK5hMWfcY_tOi8

  16. chciał to ma pisze:

    A ja się zapytam czy ten niezadowolony przedsiębiorca o którym w artykule, pan Andrzej, to nie jest przypadkiem ten sam przedsiębiorca, który to w 2018 podpisał „Apel 22 buskich przedsiębiorców popierających przed II turą wyborów Waldemara Sikorę”, w którym jednoznacznie opowiadają się za dotychczasowym włodarzem Waldemarem Sikorą, jako jedynym słusznym kandydatem. W ich ocenie wyłącznie Waldemar Sikora jest gwarantem stabilności i odważnego spojrzenia w przyszłość, jedyną osobą która powinien zdaniem przedsiębiorców rządzić Miastem i Gminą Busko-Zdrój przez kolejne 5 lat. (infobusko.pl/buscy-biznesmeni-popieraja-przed-ii-tura-wyborow-waldemara-sikore/)

  17. xyz pisze:

    Jak Wy lubicie narzekac to jest wrecz nie wiarygodne… Burmistrz powiedzial ze „nie bedzie scigania” no to wam zle ale gdyby powiedzial ze mandaty beda to byscie pisali ze jestescie „zastraszani” jak protestujacy pod przewodnictwem radnego ktory sie nie pojawil i malutkiego palikotka

  18. krecz pisze:

    Brawo kolego xyz masz racje malkontenci na całej linii. Wiec ja zapytam was przewrotnie jeśli ten Burmistrz wam nie lezy to podajcie który z poprzednich kandydatow rozwiązał by wasze problemy życiowe. Zaznaczam o co niektórych juz słuch zaginal. No chyba ze znów nauczyciele wezmą się za władzę o zgrozo!!!

  19. Do powyżej pisze:

    Weź nie strasz tym nauczycielem.

  20. Andrzej pisze:

    Ten deptak to 10 lat będą robić. Chińczykom zlecić to za 3 mies.bedzie gotów.

  21. Gerard pisze:

    Miasto uzdrowiskowe powinno miec deptak i zupelnie nie potrzebna ta dyskusjA.jw

  22. ... pisze:

    Podobno coś dużego jest do sprzedania w zdroju zaraz przy parku…..

  23. do powyżej pisze:

    podobno kolejne kamienice w Kielcach idą pod młotek, czy teraz komornik siadł na Bristol?!

  24. DO krecz 13 października 2021 o 06:14 pisze:

    1/ Godzina 6 rano i pierwsze co, to trzeba komentarz w obronie władzy napisać, prawda? Zjadłeś chociaż śniadanko, czy tak na czczo od razu do kompa zasiadłeś? Płacą ci za te wpisy?

    2/ Twój wpis podobnie jak chyba wszystkie twoje komentarze nacechowany jest jak zwykle wazeliniarstwem i manipulacją, byle tylko bronić ukochanej władzy.

    3/ Zanim zaczniesz kolejny raz pisać te swoje mądrości, przeczytaj artykuł pt. „Nowy Ład w Zdroju: Zamknięcie ruchu na odcinku od Bristolu do BSCK, ruch jednokierunkowy na Lipowej, Kusocińskiego i Rokosza? [AKTUALIZACJA]”. Twój ulubiony Walduś co chce zrobić? Zmienić ulicę Kusocińskiego i Rokosza na jednokierunkowe, żeby było parkowanie dla tężni. Widać różnicę? Widać. Jak do tężni, to się zrobi taką organizację ruchu, żeby można było parkować, ale jak chodzi o Słoneczną i Bajkową, to się właścicielom pensjonatów „robi pod górkę”.

    4/ Jakby tego było mało piszesz: „A ja napisze tak, ktoś wybudował pensjonat na 70 miejsc i zapomniał o parkingach!!!” A ja ci napisze wiesz jak? A srak. Wiesz kiedy były te pensjonaty budowane? W siedemdziesiątych latach. Wiem, bo akurat mam tam rodzinę na ul. Słonecznej. Ile wtedy było samochodów? A osiedla buskie jak były wa latach 60-tych, 70-tych budowane, to ile było wtedy samochodów i ile jest miejsc parkingowych na osiedlach? Ano mało jest, bo w tamtych czasach było mało samochodów. Skoro realia się zmieniły, to nikt sobie pensjonatu nie przeniesie ani podwórka nie poszerzy, bo to nie jest guma żeby ją rozciągnąć. Trzeba iść ludziom na rękę w takiej sytuacji, a nie kombinować i utrudniać życie poprzez zmianę organizacji ruchu.

    5/ A co do tężni, to ona powstała teraz, więc wiadomo jest każdemu ile teraz jest samochodów. Jak widać twoi idole, twoja ukochana władza, nie przewidziała pewnych rzeczy i chcą teraz ratować sytuację robiąc jednokierunkowe ulice, nawet wbrew mieszkańcom (protest mieszkańców ul. Kusocińskiego).

    Konkludując: Mieszkańcy Słonecznej i Bajkowej budując domy w tamtych czasach nie mogli przewidzieć, że za 50 lat będzie tyle samochodów. Teraz są w trudnej sytuacji i powinno im się pomagać, a nie utrudniać życie. Tężnia zaś powstała teraz, więc można było przewidzieć pewne rzeczy. Jak widać w tym przypadku jednak można „pomóc tężni” i zrobić ulice jednokierunkowe, a mieszkańcy Słonecznej i Bajkowej to co, gorszy sort, gorsi od „pomnika urzędniczej pychy”?

    PS.
    Co do tężni to byłem i jestem jej przeciwnikiem. Owszem, można było wybudować coś mniejszego, za 2, 3, 4 miliony, a nie takiego kolosa, którego utrzymanie będzie kosztowało krocie i podejrzewam, że spokojnie przekroczy wpływy z biletów.
    Koszt tężni w przeliczeniu na mieszkańca to:

    (24 757 693,77 zł koszt budowy – 4 627 724,00 zł dofinansowanie) = 20 129 969,77 zł

    (20 129 969,77 zł : 31 213 osób) x 4 osoby w rodzinie = 2 579,69 zł

    Gdy weźmiemy pod uwagę osoby faktycznie zamieszkałe w Gminie Busko, czyli około 23 tys. osób:

    (20 129 970 zł : 23 000 osób) x 4 osoby w rodzinie = 3500,86 zł

    Zatem moją czteroosobową rodzinę tężnia kosztowała 3500,86 zł, ale mnie o zdanie nikt nie pytał. Na dodatek teraz każe nam się płacić bilety za wstęp. To dopiero bezczelność i arogancja.

    Jak wiemy ponadto, Sikora w samym Busku przegrał wybory. Wygrał nieznaczną przewagą, mając około 300 głosów więcej od kontrkandydata, min. dzięki wysokiemu poparciu w Widuchowej oraz w Kostkach i Oleszkach. Zatem mieszkańcy samego Buska nie byli zachwyceni różnymi rzeczami i wizjami Sikory i w Busku on ich poparcia większościowego nie uzyskał, ale niestety wsie przeważyły stąd taki wynik. Niestety kreczu, jakby miał tak jak niektórzy włodarze 80%, 85% poparcia, no to OK, większość zdecydowana go popiera, ale on w samym Busku mało że nie wygrał, to przegrał wybory, a więc poparło go mniej niż połowa mieszkańców, a ponad połowa była mu przeciwna. Warto o tym fakcie pamiętać.

  25. DO Włodek 13 października 2021 o 07:39 pisze:

    „Nie rozumiem jednego, jak można wybudować pensjonat bez parkingu? No chyba że ktoś chce przyoszczędzić i traktuje ulice jak swój prywatny parking (…)”

    A jak sobie deweloper wybudował blok koło Hali Sportowej, to kto wybudował parking? Ano Gmina Busko z naszych pieniędzy podatników. Gmina Busko przejęła działkę i wybudowała za publiczne pieniądze parking, który ewidentnie będzie służył mieszkańcom deweloperskiego bloku. Tego raczyłeś nie zauważyć?

    „Do Redakcji: Developer wybuduje i sprzeda mieszkania. Parking wystawi miasto. Czy w Busku „zrobiliśmy laskę” deweloperowi?”

    https://infobusko.pl/do-redakcji-developer-wybuduje-i-sprzeda-mieszkania-parking-wystawi-miasto/

  26. krecz pisze:

    Ha ha oj boli kolego widzę ze ci nawet przeszkadza o której pisze, ale coś ci wyjaśnię pisze wtedy od zawsze i często to po 1. Po drugie parking przy Kusocińskiego jest od 30 lat wiec choć nie kłam ze gmina wybudowała parking deweloperowi!!!! Ty jesteś przeciwnikiem teżnii a ja zwolennikiem i ty i ja mamy do tego prawo ja tego nie neguje a ty to taki malkontent? Dalej piszesz o poparciu,partia rządząca ma 36 procent i robi co chce i juz nawet nie ukrywa jak dostaniesz w dupe ty i ja na cenach prądu, gazu benzyny!!! I ostatnie drogi malkontencie napisalem, że jesli obecny Burmistrz tak wam nie pasuje to gdzie są ci ktorzy kandydowali, jakoś słuch o nich zaginął. A może ty to jeden z nich co umie tylko sie tu uaktywniać!!! I jeszcze jedno gdy teżnia była otwierana jeden z kandydatow nie szczędził sobie zdjęć na jej tle i jakoś mu to nie przeszkadzało tak jak tobie. Ostatnie jeśli wiesz lepiej kto był moim kandydatem na Burmistrza, to ja zapytam wprost kto bym twoim chyba ze wstyd nie pozwoli ci sie przyznac ha ha i wcale ci się nie dziwie!!!! To odpowiedz do tego dzentelmena z 15. 15 widac po pracy urzędniku wylewasz swoje bole hihi

  27. AR pisze:

    A ja dalej zwracam uwage na zamkniecie odcinka drogi od 1-maja do BSCK paraliz miasta ! Jesli nikt ( czyli Wy mieszkancy czytajacy ) nie zrobimy z tym nic to bedziemy jezdzic przez rynek aby z pod skarbowego dojechac do np tezni. !

  28. Do powyżej pisze:

    A czy te zakazy i ograniczenia będą obowiązywały również czarnego mercedesa? Pytam, bo sądząc po tym jak parkuje to śmiem wątpić ?

  29. Kocimiętka pisze:

    W staroststwie usłyszałam, ze nie ma takich planów bo musieliby ustawić alternatywę a takiej bezpośredniej nie ma. Jesli cos zaczną robić to jako pierwsza stanę i zaprotestuję bo nie będę do ch jasnej jeździła do obiektów za Waryńskiego okrężną drogą lub koło jakże nieszczęśliwego skrzyżowania koło hufca. Już teraz muszę robić lewoskręt z grotta pod skarbówką w stronę parku więc mam już dość bo żeby skręcić musze swoje odstać a nie będę ryzykować kto szybszý…. Wyjazd ze Słonecznej pooooorażka. Wjezdżając na Sloneczną pomimo, że z Grotta mam pierwszeństwo musze stanąć aż wiekszy samochód wyjedzie ze Słonecznej a jak za mną ktoś jedzie to tylko mam nadzieję, że to normalny kierowca i zauważy, że nie mam jak wjechać i tez sie zatrzyma pomimo zbyt szybkiej prędkości bo sami wiecie jak niektórzy lubią tam gazu dodać… ewentualnie wjeżdżam połową auta po chodniku bo nawet jeśli wyjeżdżający by chciał wycofać to nie ma gdzie bo cała Słoneczna zawalona autami tak jak była:/ mam dość mieszkania w tym miejscu, kilka niedogodnych sytuacji i trzeba sie przeprowadzić. To nie miejsce dla buszczan.

  30. Sara pisze:

    Do Gminy zadzwonię napewno bo albo respektuje prawo i jest rowne dla wszystkich to niech auta z ulicy znikną albo niech ktoś łaskawie namaluje kopertu w pewnych odstępach żeby było przynajmniej jak slalomem jeździć… jutro porobię zdjęcia i nie zostawie tego tak. Wszyscy jesteśmy równi wobec prawa, a jak już ktoś je nagina to może trochę mniej bezczelnie…

  31. krecz pisze:

    Do kolegi z 15.15 jeszcze kilka twoich klamstewek: gmina Busko nie liczy 23 tys a 30 tys wiec twoje wyliczenia są niestety juz nieprawdziwe!!!!! Co do wazeliniarstwa ja w przeciwieństwie do ciebie kolego od nikogo nie jestem uzależniony wiec znowu nie trafiłeś!!!! I ostatnie juz proszę podaj co jest w tym co pisze manipulacja. Ja twoja juz wyżej wymienilem wiec wyrażenie swojego zdania jest tu chyba dozwolone.

  32. do jak nie wiadomo o co chodzi to może 13 PAŹDZIERNIKA 2021 O 21:46 pisze:

    nie rozumiem, że niby to już nie Walduś ale Jaruś zarządza i kieruje?

  33. DO krecz pisze:

    Widzę, że moje komentarze z (13 października 2021 o 15:15) oraz (13 października 2021 o 15:37) były na tyle istotne i utkwiły ci w głowie, że jeszcze następnego dnia o godzinie 6:20 o nich myślałeś i po raz drugi się do nich odniosłeś. Bardzo dziękuję! To dla mnie komplement. Mniejsza jednak o uprzejmości, czas na fakty:

    1/ Odniosłeś się do parkingu przy ul. Kusocińskiego, ale mój komentarz nie był do ciebie, tylko do Włodka. Więc o co chodzi? A może to ty podpisałeś się jako Włodek pisząc ten komentarz? W każdym razie wyjaśniam: Zanim po raz kolejny fałszywie zarzucisz mi kłamstwo, zanim po raz kolejny prawdę nazwiesz kłamstwem, załóż okulary jeśli nie dowidzisz, albo zażyj jakiś preparat na poprawienie pracy mózgu, jeśli masz problem z czytaniem ze zrozumieniem, a następnie zapoznaj się jeszcze raz z komentarzem (DO Włodek 13 października 2021 o 07:39 13 października 2021 o 15:37) a zobaczysz, że nie chodzi o ten cały duży parking zwany „pod Halą”, bo on już dawno został wybudowany i to każdy wie, ale chodzi o inny parking, też koło Hali Sportowej i zarazem koło bloku deweloperskiego. Gmina Busko przejęła działkę i wybudowała za publiczne pieniądze parking, który ewidentnie będzie służył mieszkańcom deweloperskiego bloku. Takie są po prostu fakty.

    2/ Nie jestem urzędnikiem, na szczęście. Wiesz dla czego na szczęście? Bo nie muszę znosić widoku i towarzystwa pewnego jegomościa, podłego, mściwego, złośliwego, nienawistnego człowieka, który bliźniego ma za nic, za śmiecia, który jest egocentrykiem, pysznym, zadufanym w sobie megalomanem, rekompensującym sobie swoje kompleksy i podnoszącym sobie swoją samoocenę poniżaniem i gardzeniem innymi ludźmi, a kompleksy te wynikają między innymi z tego, że ów jegomość nie ma dzieci, więc jakiś problem na tle męskości go dręczy wewnętrznie, a na dodatek w swoim domu jest zwykłym pantoflarzem, jest pod butem żony. W zamian rekompensuje to sobie poprzez pomiatanie i poniżanie ludzi, poprzez pychę, zarozumiałość, arogancję oraz butę. Uważa się za pępek świata, myśli że wszystkie rozumy pozjadał, że wszystko wie najlepiej, że każdy jest nikim, tylko on jest wielkim panem, a tymczasem jest on zwykłym prostakiem, któremu słoma z butów wystaje, jest chamem i bucem jakich mało, „yntelygentem” który dwóch, trzech zdań nie potrafi poprawnie wyartykułować mając „magistra”, więc widać co taki tytuł naukowy jest warty, jak się studiuje zaocznie, a prace koledzy piszą w zamian za stawiane im pizze.

    3/ Kolejny fakt i obiektywna prawda, nazwana przez ciebie kłamstwem:
    Ilość mieszkańców w Gminie Busko, podobnie jak w każdej innej gminie, mieście, może być podana według danych MELDUNKOWYCH oraz jako ilość osób FAKTYCZNIE ZAMIESZKUJĄCYCH dany obszar. To dwie zupełnie inne liczby. O ile osób zameldowanych jest około 30-31 tys., o tyle osób faktycznie zamieszkałych jest około 23 tys. Dlaczego tak jest? Ileś ludzi wyjeżdża za granicę, na studia, do dużych miast i tu nie mieszka, a są zameldowani. Skąd takie dane? Choćby na podstawie danych na przykład spółdzielni mieszkaniowej, gdzie dokładnie widać po zużyciu wody w przeliczeniu na mieszkańca, ile osób jest zameldowanych, a ile faktycznie zamieszkuje dany lokal. Wiadomo też to z danych, a jakże, Urzędu Miasta i Gminy na podstawie ilości osób zgłoszonych jeśli chodzi o wywóz odpadów i jest to około 23 tys. osób w Gminie Busko. Trzecie źródło to wystarczy się rozejrzeć po rodzinie, znajomych popytać by zobaczyć, że często jest więcej zameldowanych osób niż faktycznie zamieszkałych. Mając powyższe na względzie, wyliczając koszt tężni w przeliczeniu na jednego mieszkańca wziąłem pod uwagę ilość osób faktycznie zamieszkujących Gminę Busko, ponieważ uznałem, iż nie ma sensu brać pod uwagę kogoś, kto jest 5 czy 10 lat za granicą, albo kogoś, kto wyjechał na studia 7 lat temu, skończył je i od dwóch lat mieszka i pracuje na przykład w Krakowie.

    3/ Co do: „Ostatnie jeśli wiesz lepiej kto był moim kandydatem na Burmistrza, to ja zapytam wprost kto bym twoim chyba ze wstyd nie pozwoli ci się przyznać ha ha i wcale ci się nie dziwie!!!!” uprzejmie wyjaśniam: Ja nie mówiłem kto był twoim kandydatem na burmistrza, bo tego nie wiem. Natomiast na podstawie treści twoich komentarzy, a konkretnie tego, że moim zdaniem bronisz władz Buska na każdym kroku, stwierdziłem że popierasz obecne władze i burmistrza. Co do drugiej części zdania z przyjemnością ci odpowiem, bo nie mam nic do ukrycia. Nigdy nie głosowałem i nie zagłosuję na Sikorę. Po prostu za dobrze znam tego człowieka. Głosowałem następująco:
    2010 rok: W pierwszej turze na P. Wąsowicza. Nie był to najlepszy kandydat, ale z sześciu kandydatów, analizując wszystkich, biorąc wszystkie „za” i „przeciw” wybrałem jego. W drugiej turze też głosowałem na P. Wąsowicza, ponieważ skoro było dwóch kandydatów, on i Sikora, a że jak napisałem powyżej „nigdy nie głosowałem i nie zagłosuję na Sikorę”, to wybór był oczywisty.
    2014 rok: Była tylko jedna tura wyborów, czterech kandydatów i ja biorąc wszystkie „za” i „przeciw” głosowałem wtedy na Bożentynę Pałkę-Korubę, choć to nie była kandydatka moich marzeń, ale kogoś trzeba wybrać.
    2018 rok: Były dwie tury i zarówno w pierwszej jak i w drugiej głosowałem na J. Szydłowskiego, choć też miałem pewne zastrzeżenia do tego kandydata.

    4/ Na koniec dodam, że ja „politycznie” czy „zawodowo-politycznie” nie jestem od nikogo uzależniony. Nie pracuję ani w UMIG, ani w Starostwie, ani w żadnej jednostce podległej tym instytucjom, ani nie pracuje w Uzdrowisku. Nigdy nie byłem i nie będę w żadnej partii politycznej, dlatego mogę i krytykuję głośno to, co mi się nie podoba, jawnie i otwarcie wyrażam swoje zdanie i głoszę swoje poglądy do każdego – do obcych i do znajomych. Nawet tutaj z przyjemnością bym się podpisał imieniem i nazwiskiem, ale tego nie zrobię z prostego powodu: Nick komentarza każdy może sobie dowolnie wpisać jaki chce, więc jakbym się podpisał imieniem i nazwiskiem, to później różnej maści hejterzy i prowokatorzy podpisywali by się moim imieniem i nazwiskiem i wypisywaliby głupoty, a ja bym musiał potem się do tego odnosić i to prostować, a internauci by nie byli pewni w końcu czy to ja, czy znowu jakiś podszywacz pisze i by było jedno wielkie dziadostwo, dlatego też nie podpiszę się z imienia i nazwiska. To by było chyba na tyle, zatem kończę, pozdrowionka i do usłyszenia!

  34. krecz pisze:

    No widzisz kolego każdy ma prawo do swoich odczuć i pisania mamy ponoć demokracje? Ale po kolei cały czas zarzucasz mi sympatie do władzy i jego obrone. Wskaż mi je bo twój problem kolego polega na tym, ze ty masz problem z czytaniem ze zrozumieniem!!!! Ja popieram owszem inwestycje a co do człowieka niech każdy ocenia sam. Zauważyłem jedno glosowales na ludzi kandydatow mimo, ze wiele ci w nich nie pasowalo o czym sam piszesz? Czyli widzę że słowo malkontent nie jest tu obraźliwe!! Widzę nie urodził się jeszcze taki co by ci dogodził!!! I kolejna rzecz musisz żywić do obecnego Burmistrza dużą niechec bo sory twoje cytaty są naprawdę wulgarne i nie obraz sie chamskie!!!! Jeśli komuś wypominasz wksztalcenie popatrz w lustro po tym co napisałeś i zastanów sie czy prywatne rzeczy warto tu wypisywać. Nie wszyscy może tak jak ty mają to szczescie ze mogą mieć to co nie mogą mieć inni? Kipi z ciebie duża nienawiść wcale się nie dziwie tyle glosowan i ciagle glos zmarnowany? I ostatnie tez nie należę do żadnej partii i stowarzyszenia wiec to jedynie nas łączy choc tyle ha ha!!!!

  35. do krecza powyżej pisze:

    Przeciez ten ktos tam powyzej wcale nie napisal ze to sie burmistrza dotyczy ten opis. To Ty tak stwierdziles jak rozumiem? Znaczy sie o ile dobrze rozumem to Ty uwazasz i Twoim zdaniem ten opis pasuje do burmistrza? Przyznam, ze to bardzo ciekawe co piszesz, bo mnie to nie przyszlo do glowy, ale po Twoim komentarzu sam sie zastanawiam i tak sobie mysle, a moze Ty masz racje?

  36. krecz pisze:

    Do powyzej: przeczytaj pkt 2 wypowiedzi mojego adwersaża pierwsze dwa zdania i naprawdę nie trzeba mieć duży iloraz inteligencji co poeta miał na mysli. Mi chodziło bardziej o wkraczanie w czyjeś zycie prywatne i słownictwo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl