Poniżej pełna treść korespondencji:
Szanowna Redakcjo!
Czy Gmina Busko „przyciąga” inwestorów, czy raczej ich „odpycha”? Czy osoba planująca stworzyć zakład produkcyjny i miejsca pracy w Gminie Busko jest „miele widziana”, czy też jest zgoła inaczej?
Pytania takie nasunęły mi się po przeczytaniu na stronie UMIG następujących informacji:
– Obwieszczenie Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój. Znak: BUŚ.6220.13.2024 – zawiadamiam, że postanowieniem znak: BUŚ.6220.13.2024 z dnia 16.12.2024 r., Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój nałożył obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia polegającego na budowie ekologicznej fabryki papieru ALMUS’ wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu zlokalizowanego na działkach 389/1, 392, 393 w miejscowości Młyny, gmina Busko-Zdrój, planowanego przez ALMUS’ sp. z o.o. ul. Józefa Poniatowskiego 50; 32-090 Słomniki.
– Obwieszczenie Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój. Znak: BUŚ.6220.13.2024 – zawiadamiam, że postanowieniem znak: BUŚ.6220.13.2024 z dnia 16.12.2024 r., Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój zawiesił postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia polegającego na budowie ekologicznej fabryki papieru ALMUS wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu zlokalizowanego na działkach 389/1, 392, 393 w miejscowości Młyny, gmina Busko-Zdrój, do czasu przedłożenia przez Wnioskodawcę raportu o oddziaływaniu przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko. Na niniejsze postanowienie nie przysługuje stronom prawo wniesienia zażalenia.
Co możemy przeczytać o tężni, na przykład w komentarzach pod artykułem pt. „Nie jedna duża tężnia, a kilka mniejszych, dostępnych na wyciągnięcie ręki – taką filozofię ma śląska gmina Jasienica | A w Busku…”?
„A oddziaływanie tężni na środowisko? Jak tężnia może wpłynąć na zabytkowy Park Zdrojowy? W dokumencie będącym pozwoleniem na budowę tężni (Decyzja Starosty Buskiego nr 297/17, Znak: AB.6740.1.297.2017), a dokładnie w UZASADNIENIU czytamy, iż tężnia nie jest zaliczona do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dlatego NIE WYMAGA przeprowadzenia postępowania w sprawie oddziaływania na środowisko. A teraz najważniejsze!!! UWAGA!!! Jak czytamy dalej w dniu 30.12.2016 roku postanowieniem znak: BUŚ.6220.19.2016 Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój ODMÓWIŁ wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia pn.: i tu pojawia się długa nazwa tężni i całego kompleksu. A zatem nie badano tego i nie wiemy jak tężnia będzie wpływać na środowisko.”
Tężnia, potężny obiekt zlokalizowany kilkadziesiąt metrów od zabytkowego parku zdrojowego, wyposażony w instalacje do rozpylania solanki i dla niej nie potrzeba było żadnych decyzji środowiskowych, ani badania jej wpływu na środowisko, a z drugiej strony jest ekologiczny zakład pracy, który miałby powstać w Młynach, czyli z daleka od Buska i samego Zdroju, i on absolutnie nie może powstać bez decyzji środowiskowych oraz bez raportu o oddziaływaniu na środowisko. Tak się zastanawiam i odnoszę wrażenie, że „coś tu się nie dodaje”, albo jak mawiają inni „coś tu się nie klei”…
Imię i nazwisko do wiadomości Redakcji
◙ Podobne informacje:
Tu na razie jest ruina ale będzie kolubryna – władze Buska budują tężnię
ED: Tężnia w Busku za 25 mln. Ważna inwestycja w szczegółach
⛔ UMiG: Uwaga! Tężnia zewnętrzna Kompleksu #TężniaBusko będzie nieczynna do odwołania | JKR: Kolos na glinianych nogach?
🟥 „Wykonanie usprawnień w obiekcie Tężni Busko-Zdrój” K**** mać!!! Panie inżynierze, jakiej bezczelności trzeba, aby ogłaszać przetarg na spier******* projektu oraz robót budowlanych?”
RK: Busko czeka rewolucja komunikacyjna? [WIZUALIZACJA] | JKR: Dworzec kolejowy 1100 m od Marconiego. Kolejne hektary betonu w Zdroju. Mówi się, że „Rewolucja pożera swoje własne dzieci” [MAPKA] [AKTUALIZACJA]
CK radny Bursztein: Kielce potrzebują dobrego zarządzania, nie rządzenia – a Busko?
PR24: Miasta jak prywatne folwarki. „Prezydenci każą zaciskać pasa, a wydają miliony na zaplecze i promocję” | JKR: A w Busku?…
TP: Busko się kurczy. „Tu nie ma perspektyw”. JKR: niestety…
ED: Kto, gdzie i dlaczego wyjeżdża ze Świętokrzyskiego? Zaskakujące dane – to młodzi ludzie, w większości kobiety. Jadą do Warszawy lub Krakowa
JKR: UMiG i burmistrz nie tworzą miejsc pracy. Czy na pewno?!
Inkubator przetwórstwa rolnego to hit w Stopnicy. Rolnicy wyprodukowali tam ponad 130 tys. litrów soków ♦ JKR: To zaledwie 12 km od Buska-Zdroju…⬛ A w Busku: zardzewiała kładka za 9,5 mln, sprawna inaczej tężnia za 25 mln, kilometry deptaków za 35 mln, „bunkier” BOSiR za 10 mln, „obsrane ławki”, itd…
nm: Nowa 1200 metrowa ulica w Końskich za 4,7 mln zł otworzy inwestycyjny teren dla biznesu. Powstanie 1000 nowych miejsc pracy. A w Busku?
RK: Nowi przedsiębiorcy w gminie Staszów na terenach inwestycyjnych objętych SSE „Starachowice”. A w Busku?
RK: Boom inwestycyjny w Jędrzejowie. W Busku sen o potędze…
ED: Nowoczesna fabryka powstanie w Jędrzejowie. Inwestycja będzie kosztować 50 mln zł. Zatrudni 100 osób | JKR: A w Busku zardzewiała kładka za 9,5 mln, sprawna inaczej tężnia za 25 mln, kilometry deptaków za 35 mln, obsrane ławki, itd…
RK: Nawet 400 miejsc pracy w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym w Jędrzejowie! ♦ JKR: A w Busku słoneczka, fontanny, kilometry deptaków, zardzewiała kładka, bunkier BOSiR. W planach Centrum „lania wody”…
ED: W Suchedniowie dobiega końca budowa fabryki prefabrykatów. Wygląda imponująco. Już zatrudniono 60 osób [FOTO] | JKR: A w Busku: mieliśmy BEP, mamy zardzewiałą kładkę, spiżowe słoneczka, fontanny i kilometry zdeptakowanych ulic…
Tomasz Lewiński: OBSZARY ZDEGRADOWANE I REWITALIZACJA – Konsultacje społeczne. Co powinniśmy wiedzieć by zrozumieć o czym mowa i o co toczy się gra.
Franciszek Rusak: Rewitalizacyjny walec – Czuj, stary pies szczeka!
RK: Radni nie zgodzili się na kontrowersyjną inwestycję. Blok w bliskości domów jednorodzinnych nie powstanie. A w Busku…
🟥 List do Redakcji: „O tym jak w Busku przy Młyńskiej, w następstwie przegłosowania przez radnych RM modyfikacji MPZP, pomiędzy domkami jednorodzinnymi deweloperzy budują bloki…” [FOTO]
Bcpl: Uzdrowisko czy blokowisko? Czy deweloper postawi dwa bloki w części zdrojowej przy Grotta?
TP: „To lekceważenie mieszkańców. Tak tego nie zostawimy!” Reakcje po uchwale w sprawie inwestycji przy Grotta
TP: Buska Rada Miejska udzieliła pozwolenia na budowę bloków przy Grotta. WSA stwierdził nieważność zaskarżonej uchwały w całości
List do Redakcji: Lex developer przy Batorego
🟥 List do Redakcji: „Głowa boli, co się wyprawia w tym naszym Buseczku!” Przy ul. Starkiewicza, u podnóża Górki, między domami, staną cztery 3-piętrowe bloki! ♦ JKR: Coraz mniej Zdroju w Zdroju…
🔴🔴🔴💥 List do Redakcji: „Głowa boli, co się wyprawia w tym naszym Buseczku!” [2] Deweloper postawi 6 bloków, nie 4 . Gmina wybuduje: Rondo, most i „autostrada do progu”?! ♦ JKR: Kto zabroni bogatemu…
List do Redakcji: Developer wybuduje i sprzeda mieszkania. Parking wystawi miasto. Czy w Busku „zrobiliśmy laskę” deweloperowi?
45 odpowiedzi na “🟥 List do Redakcji: Czy Gmina Busko „przyciąga” inwestorów, czy raczej ich „odpycha”? Czy osoba planująca stworzyć zakład produkcyjny i miejsca pracy w Gminie Busko jest „mile widziana”, czy też jest zgoła inaczej?”
Sól drogowa wywiera bardzo niekorzystny wpływ na drzewa i krzewy – uniemożliwia korzeniom pobieranie wody, w wyniku czego rośliny usychają i zamierają. Corocznie z powodu nadmiernego zasolenia gleby umiera kilkadziesiąt tysięcy drzew. A przecież drzewa (i krzewy) to życie: eliminują zanieczyszczenia z powietrza, dostarczają tlenu, regulują gospodarkę wodną, tworzą specyficzny mikroklimat i stanowią zieloną oazę spokoju.
Sól drogowa, która służy do posypywania ulic i chodników, w ponad 90% składa się z chlorku sodu (NaCl). Dodawane są do niej także substancje przeciwzbrylające oraz drobny żwir lub piasek. Sól drogowa obniża temperaturę zamarzania wody do około minus 5 stopni Celsjusza – zamiast lodu i śniegu na drogach i chodnikach tworzy się słona, mokra breja. Błoto pośniegowe wywiera bardzo niekorzystny wpływ na rośliny: uniemożliwia im pobieranie wody. Słony śnieg rozchlapywany jest przez samochody na dość dużą przestrzeń, a SOLNA MGIEŁKA rozprzestrzenia się daleko od pasa drogowego na skwery i ogrody. Ponadto słone zaspy bardzo długo zalegają na poboczach i trudno się topią nawet po ustaniu mrozów
Sól drogowa utrudnia korzeniom pobieranie wody, co prowadzi do usychania liści, a następnie do zamierania rośliny. Pierwsze skutki niekorzystnego działania soli drogowej widać już na wiosnę: młode pędy drzew i krzewów usychają, liście stopniową ciemnieją (początkowo są żółte, z czasem brązowieją) i opadają. W kolejnych latach zaczynają zamierać starsze konary, a w końcu całe drzewa (po około 3-4 latach stosowania soli drogowej). Ponadto sól obniża zdolność kiełkowania roślin. Sól drogowa bardzo źle wpływa też na drzewa i krzewy iglaste, które są szczególnie wrażliwe na chlorek sodu. Warto również dodać, że sól bardzo niekorzystnie działa na asfalt, chodniki, kostkę brukową, mosty i inne konstrukcje budowlane. Ponadto może sprzyjać korozji karoserii i innych metalowych części w autach, uszkadza podwozia samochodów, źle wpływa na buty czy koła wózków dziecięcych. i tak dalej: https://www.leroymerlin.pl/porady/ogrod/drzewa-owocowe/wplyw-soli-drogowej-na-rosliny.html
Czyżby to ten zakład pracy, który miał powstać, o którym mówił kandydat na burmistrza Pan Michał Maroński?
Czy ja dobrze rozumiem, że za Pana Sikory i Pana Marońskiego przyciągnięto inwestora, a za Pana Szydłowskiego ten inwestor ma teraz „schody?
Zestawienie zakładu produkującego papier (z całą pewnością „ekologicznego, zrównoważonego i zielonego”) i tężni nasuwa pytanie, czy autor to lobbysta reprezentujący czyjeś interesy. Cytując klasyka: „coś tu się nie klei”.
A czyje interesy miałby reprezentować Twoim zdaniem? Napisz to proszę.
Jak Gmina Busko przyciąga inwestorów ale też jak dba o już funkcjonujące na jej terenie podmioty, to ja zobrazuję tym, co działo się na listopadowej Sesji Rady Miasta:
1/ Nie dopuszczono do głosu przedsiębiorcy Pana Andrzeja Walęzaka przed głosowaniem uchwały o podatkach od środków transportu.
2/ Kazano w/w Panu czekać do końca Sesji do spraw różnych. To są w mojej opinii standardy cehujące pańtwa totalitarne, skandal i hańba!
3/ W sprawiach różnych na koniec Sesji Pan Walęzak powiedział, że podatek od autobusu w Gminie Busko to 2058 zł, w Gminie Pińczów 530 zł, a w Gminie Chmielnik 430 zl.
Tak właśnie Gmina Busko „dba” o przedsiębiorców.
Powyższe jest moją prywatną opinią.
https://youtube.com/watch?v=kn_jsRA0tio&si=Vo5lX_NluJlH4bfG
https://youtu.be/uV7Jy7OIKyo?feature=shared&t=2407
Proszę obejrzeć do czasu 42:50.
Ja też uważam, że: „trudno, to nich ryją nosem.”
Mieli ludzie wybór? Mieli. Mieli 5 kandydatów na burmistrza? Mieli. Mieli po 5-u kandydatów na jedno miejsce radnego? Mieli. Jak wybrali? Niech więc teraz ryją nosem po ziemi. A czy warto cokolwiek dla nich robić? Nie warto, nie warto, i tylko szkoda, że przez tych ciemnych ludzi cierpią mądrzy, bo oni rozumieją to, co się wokoło dzieje i dokąd to prowadzi. Gdyby mądrzy rządzili wszyskim byłoby lepiej, tym głupim i ciemnym też, ale głupiec woli źle robić i dalej narzekać, zamiast po prostu dokonać zmian. Jak mówi stare mądre powiedzenie: „Biedny bo głupi, głupi bo biedny.”
Nic dodać, nic ująć. Infobusko przez kilka lat tłumaczyło w artykułach, w komentarzach, w kampanii wyborczej tyle było ciekawych materiałów, a ludzie wybrali niemal wszystkich tych samych radnych i Szydłowskiego.
Jeżeli kilka lat tłumaczenia przez infobusko nic nie dało, to ja uważam, że Busko jest już stracone i nie ma dla niego żadnej przyszłości. Busko jest i będzie jedynie grajdołem, miasteczkiem emerytów i kuracjuszy, wyludnione, z wąską grupą bogatuch oraz z pewną grupą pracowników sektora publicznego, gdzie stanowiska będą dziedziczone po linii rodzinnej i układowo-partyjnej tak jak to jest też teraz. Reszta, w tym młodzi ludzie, będzie jak dotychczas wyjeżdżać, a ci co ze względów zdrowotnych, rodzinnych, czy innych nie będą mogli opuścić tego podłego, przegniłego do szpiku kości układami i nepotyzmami grajdołu, będą klepać biedę i żyć w wykluczeniu społecznym, tak jak to jest teraz.
busko.com.pl/ulica-wojska-polskiego-w-busku-zdroju-po-remoncie-oddana-do-uzytku-fotovideo,0,3,1,1,1,40249,n.html
Porażająca jest ignorancja niektórych nienawistników reprezentujących układ buski. Choćby taki „Sceptyk” pisze:
„Zestawienie zakładu produkującego papier (z całą pewnością „ekologicznego, zrównoważonego i zielonego”) i tężni nasuwa pytanie, czy autor to lobbysta reprezentujący czyjeś interesy. Cytując klasyka: „coś tu się nie klei”.”
Współczesny przemysł, to nie przemysł sprzed pół wieku. Jest dla mnie oczywiste, że taki zakład z obiegiem zamkniętym (postawiony i tak przy zakładzie przemysłu ciężkiego Metal-Kop) będzie miał mniejszy wpływ na środowisko, niż ogromna tężnia zasalająca stary drzewostan Parku Zdrojowego. Było uważać sceptyku na biologii, to byś wiedział, że większości roślinom duże zasolenie nie służy. Tak, jak ludziom spożywanie dużych ilości soli.
Podobna ignorancja jest w komentarzach wyśmiewających moje działania w/s kolei: rzekomo kolej to hałas, ale nienawistnikom umyka, że samochody to też hałas. Wedle naukowców hałas drogowy jest gorszy od kolejowego.
Panie Łukaszu, popieram Pana i dziękuję za wieloletnie działana na rzecz kolei!
Pociąg to przede wszystkim jest ekologiczny środek transportu, bo nie wydziela toksycznych spalin, a ględzenie o rzekomym hałasie, gdzie taki szynobus jedzie cicho i elegancko, to tylko puste gadanie.
Ja mam takie pytanie, tak czysto hipotetycznie się zastanawiam, gdyby przeprowadzić masowe akcje badania analizatorem spalin jeżdżących po Busku i przyjeżdżających do Buska blachosmrodów, tych wszystkich kopcących starych Diesli, tych aut z powycinanymi katalizatorami, filtrami, itd., to jaki byłby wynik takich badań, jak Pan myśli Panie Łukaszu? Ja sądzę, że 60-70% samochodów miałoby zabrane dowody rejestracyjne za przekroczenie limitów w spalinach. O tym temacie się jakoś nie mówi i cisza jest, jednak gdyby takie badania raz, drugi, trzeci Policja przeprowadziła, oj to byłoby ciekawie…
Stare przysłowie mówi: „uderz w stół, norzyce się odezwą”. Najwyraźniej trafiłem w czuły punkt, skoro szanowny Pan Łukasz poświęcił uwagę mojej skromnej osobie i raczył mnie serdecznie nazwać „nienawistnikiem reprezentującym „układ buski”. Otóż Panie Łukaszu, zależy mi tylko na tym, aby móc przyjeżdżać do pięknego Buska i oddychać tak jak do tej pory czystym powietrzem, a nie wyziewami z okolicznych fabryk (naturalnie nowoczesnych i jak już napisałem z pewnością ekologicznych, zrównoważonych i zielonych). Sugeruję również, aby po koleżeńsku oświecić samorząd w Ciechocinku o szkodliwym oddziaływaniu tężni (u nich mają 200 lat i prawie dwa kilometry długości) i prozdrowotnym oddziaływaniu fabryk. Panie Łukaszu – do roboty, jest szansa wykazać się uważnym przyswajaniem materiału na lekcjach biologi. Ale szkoda, że bardziej interesuje szanownego Pana przemysł i kondycja zieleni, a nie zdrowie mieszkańców, kuracjuszy i turystów. Busko to kurort, który za cel powinien mieć rozwój usług uzdrowiskowych i turystyki i życie z kuracjuszy i turystów, nie z fabryk drogi Panie. Pozdrawiam serdecznie życząc sukcesów.
Tak, tak, już w pLandemii jak uzdrowisko i pensjonaty stanęły, to było ciekawie. Uzdrowisko generuje zapotrzebowanie raptem na kilka zawodów: fizjoterapeuta, kucharka, kelnerka, sprzątaczka. Opieranie Buska tylko na uzdrowisku jest nonsensem, a tłumaczenia władz, że tu jest uzdrowisko i „nic się nie da” to tylko zasłona dymna i usprawiedliwianie nieudolnego rządzenia w zakresie tworzenia miejsc pracy. Przy dzisiejszym poziomie rozwoju technologii nawet „uciążliwe” zakłady nie trują środowiska. Najbardziej smrodzą ludzie palący byle czym w piecach, najczęściej robiąc tak z biedy, a bieda jest w społeczeństwie, bo od 35 lat Polską rządzą zdrajcy, złodzieje i skorumpowane sługusy obcych interesów. Proste pytanie: kiedy mamy problem z zanieczyszczonym powietrzem w miastach, w tym w Busku? Oczywiście zimą, więc co jest przyczyną? Ano to, o czym powyżej pisałem.
Ja tylko przypomimam, że ktoś powyżej Szanownego Sceptyka o coś pytał i jak dotąd odpowiedzi brak.
„A czyje interesy miałby reprezentować Twoim zdaniem? Napisz to proszę.”
A tak z innej beczki, to piszesz, że: „zależy mi tylko na tym, aby móc przyjeżdżać do pięknego Buska”, więc bez urazy, ale ja Ci powiem, że nie wierzę ani na jotę, że jesteś spoza Buska. Uważam, że jesteś stąd i dobrze wiesz, co w trawie piszczy, a udawanie kuracjusza dbającego o powietrze w Busku to jest bajka dla dzieci na dobranoc, choć wątpię czy nawet one w to uwierzą…😉
Jak miło. Znowu poświęcono uwagę mojej skromnej osobie. Ale ad rem. Stawiając pytanie, zwykle nie zna się odpowiedzi i to raczej ja powinienem pytać (i pytam kolejny raz) w czyim interesie jest zabudowywanie okolic Buska (uzdrowiskowego kurortu) fabrykami? Powstanie jedna, powstaną kolejne. To ja czekam na odpowiedź, jeśli ktoś ją zna. Lansowanie takich pomysłów w gminie uzdrowiskowej rodzi wątpliwości. Co do mojego pochodzenia i zamieszkania – każdy wierzy w co chce, ale taka argumentacja jak powyżej, pisanie o piszczącej trawie i dzieciach świadczy o braku innych argumentów. Proszę się bardziej wysilić….. I kolejna rzecz – możliwości Buska. Wystarczy spojrzeć choćby na Muszynę, gdzie do powstałych tam ogrodów ( słynnych już na całą Polskę) ściągają tłumy (zostawiając przy okazji pieniądze w sklepach, restauracjach, hotelach itd.), na powstające jak grzyby po deszczu wieże widokowe, budowane, aby przyciągnąć turystów, na pola golfowe dla zamożnych graczy itp.itd. Ale to tylko przykłady, możliwości jest pewnie wiele, a Busko jest wyjątkowe. Pewne jest, że znalezienie pomysłu wymaga wysiłku intelektualnego, a w kolejnych krokach biznes planu i konsekwentnej realizacji. Łatwo w nieodwracalny sposób roztrwonić potencjał, którym się dysponuje lekką ręką budując fabryki. Tylko tego brakuje, aby na terenie miasta i gminy Busko powołać Specjalną Strefę Ekonomiczną, żeby przyciągnąć inwestorów……..Nikt jeszcze na to nie wpadł? Na koniec będzie można powiedzieć cytując Wyspiańskiego: „miałeś chamie złoty róg, został ci się ino sznur” jak kuracjusze i turyści nie będą już chcieli przyjeżdżać, a fabryki zostaną zamknięte i przeniesione tam, gdzie taniej. Pozdrawiam serdecznie trzymając kciuki za Busko.
Zupełnie nie rozumiem o co Wam wszystkim chodzi. Przecież to żadne rzucanie kłód pod nogi! Zwykła procedura mająca na celu zbadanie czy rzeczywiście nie będzie żadnego negatywnego oddziaływania na środowisko.
Warto przypomnieć, że produkcja papieru wymaga:
1) Transportu ściętych drzew do zakładu (ciężki transport w okolicy);
2) Przekształcenia drewna w pulpę za pomocą gotowania drewna w roztworze wodorotlenku sodu i siarczynu sodu;
3) Wybielania poprzez stosowanie chloru lub substancji utleniających;
4) Formowanie i suszenie – rozpryskiwanie pulpy na dużych ekranach, jej prasowanie i formowanie (ściekanie chemikaliów użytych w poprzednich procesach produkcyjnych);
5) Wykończenie – kolejne prasowanie, wygładzanie i ewentualne pokrywanie specjalnymi chemikaliami w zależności od rodzaju papieru.
Zatem fabryka papieru nie jest zakładem czystym i ekologicznym. Chemikalia używane do produkcji papieru są toksyczne i przyczyniają się do zanieczyszczenia powietrza. Zanieczyszczają również cieki wodne – rzeki i jeziora, a toksyczność tych chemikaliów utrzymuje się przez długi czas tworząc szkodliwe osady.
Więc, kiedy jest wszystko dobrze to jest dobrze. Ale wystarczy rozszczelnienie instalacji i mamy problem.
Jak sam raczył się nazwać „Nieobiektywny maruda” wysmażył efektowny komentarz, w którym epatuje nazwami „strasznych” związków, co może wywrzeć wrażenie na tych, którzy niezbyt uważali na chemii.
„Warto przypomnieć, że produkcja papieru wymaga:
1) Transportu ściętych drzew do zakładu (ciężki transport w okolicy);”
Przecież zakład ma powstać przy DK 73! Więc tam, itak ciężki ruch już jest…
„2) Przekształcenia drewna w pulpę za pomocą gotowania drewna w roztworze wodorotlenku sodu i siarczynu sodu;”
Używasz mydła w kostce? Tradycyjnie składa się z sodowych soli kwasów tłuszczowych. Podczas mycia rozpada się pod wpływem wody na ten „okropny” wodorotlenek sodu 🙂
„3) Wybielania poprzez stosowanie chloru lub substancji utleniających;”
Ojoj! Chlor masz na basenie pływackim (a w reakcji ze związkami organicznymi azotu z potu powstają nawet groźniejsze chloroaminy), a utleniacze masz w niektórych środkach piorących.
„4) Formowanie i suszenie – rozpryskiwanie pulpy na dużych ekranach, jej prasowanie i formowanie (ściekanie chemikaliów użytych w poprzednich procesach produkcyjnych);”
Na świeżym powietrzu, czy jednak w pomieszczeniach zamkniętych?
W tężni też następuje suszenie solanki, ale na świeżym powietrzu, więc jest rozpylana na dużym obszarze.
Przede wszystkim: wyże4j wymienione substancje mają być w obiegu zamkniętym, nota bene obok już istniejącego zakładu używającego toksycznych gazów spawalniczych i z dala od uzdrowiska i blokowisk.
A tężnia jest w sercu Zdroju i nie jest w obiegu zamkniętym.
„Sceptyk” pisze:
„Sugeruję również, aby po koleżeńsku oświecić samorząd w Ciechocinku o szkodliwym oddziaływaniu tężni (u nich mają 200 lat i prawie dwa kilometry długości) i prozdrowotnym oddziaływaniu fabryk.”
Park Zdrojowy w Ciechocinku był projektowany z myślą o tężni, dlatego jest w nim roślinność słonolubna. W naszym jej nie ma, bo nie był projektowany z takim założeniem, że ma być w nim tężnia.
„Busko to kurort, który za cel powinien mieć rozwój usług uzdrowiskowych i turystyki i życie z kuracjuszy i turystów, nie z fabryk drogi Panie. Pozdrawiam serdecznie życząc sukcesów.”
Jest wiele tych „strasznych” fabryk, dla których powietrze w tym „uzdrowiskowym” Busku jest zbyt zanieczyszczone, np. układów scalonych. Nikt u nas postawi fabryki procesorów, bo ta branża potrzebuje bardzo czystego powietrza i dla niej to, czym oddychają buscy kuracjusze to nadmierny syf.
Panie Łukaszu. Rozumiem Pana postulaty – zburzyć tężnię, zaprzestać korzystania w sanatoriach z siarki, bo też szkodzi środowisku, sanatoria zaorać, wygnać kuracjuszy i turystów, zasadzić drzewa, zbudować fabryki, bo i tak już jest „syf”. Gratuluję programu dla Buska. Odpowiedź na postawione mi pytanie, kto lobbuje za tworzeniem fabryk w Busku i okolicach pozostawiam czytelnikom. Powodzenia i ze swojej strony zamykam dyskusję, Wszystkim życzę szczęśliwego Nowego Roku i udanego Sylwestra.
https://youtu.be/1x0HnPMEn7Q?si=NHAhkZwEz6wmxVs6
Jak to jest, że dla Polaków jest drożej niż na zachodzie – mimo że zarabiają znacznie mniej. Dlaczego gdy cena surowców na świecie spada, to w Polsce drożeje. Polacy płacą więcej za towar niższe jakości.
Co zdrożeje w Polsce w nowym roku i jak Polacy są tresowani do akceptacji wysokich cen.
Na oczach samych uśmiechniętych Polaków – właśnie dokonuje się całkowity rozbiór Polski. Bo kraj bez własnego rządu i gospodarki – zawsze będzie biedny!
Mediana zarobków i średnia w Europie – https://zarobki.pracuj… POLACY zarabiają jak mikro kraje? To jest patologia – gdy naród z krajem niezwykle bogatym zarabia grosze! Gdzie jest ta fora w czyich kieszeniach?
Ceny gazu na giełdach spadły. Dlaczego nasze rachunki są wyższe? – https://www.money.pl/g…
Słowa Olszewskiego: „Dzisiaj widzę, że to, czyja będzie Polska, to się dopiero musi rozstrzygnąć” – https://wokolzamoscia….
Polska ma najdroższy prąd w Europie – https://konkret24.tvn2…
W Polsce drożej niż na Zachodzie – https://www.portalspoz…
Prąd w Polsce jednym z najdroższych w UE – https://www.money.pl/g…
Prąd w Polsce, będzie tylko drożał! – • Prąd w Polsce, będzie …
Ceny prądu w Polsce wśród najwyższych na świecie – https://obserwatorgosp…
Jakie sklepy i sieci handlowe w Polsce są Polskie? | Polski już NIE MA! – • Jakie sklepy i sieci h…
Różnice w składach produktów w Niemczech i Polsce – https://www.portalspoz…
Towary sprzedawane w Polsce mają inną jakość – https://www.trojmiasto…
UOKiK: Produkty sprzedawane w Polsce i Europie są różnej jakości – https://www.dlahandlu….
Ukraińskie przejęcia firm w Polsce – https://www.money.pl/g…
Te marki nie są polskie – https://businessinside…
Padł absolutny rekord upadłości polskich firm. Tak źle nie było jeszcze nigdy – https://biznes.wprost….
Generalny Plan Wschodni https://pl.wikipedia.o…
Opłata paliwowa – Podwyżki odczują wszyscy – https://www.portalsamo…
Niemcy nadal robią biznes z Rosją! https://wgospodarce.pl…
Polska straciła miliardy. Niekorzystne kontrakty z USA – https://wydarzenia.int…
Niebezpieczne związki Donalda Tuska – https://lubimyczytac.p…
Polska zdominowała zakupy uzbrojenia w USA – https://www.wnp.pl/prz…
W jakim stanie jest polska zbrojeniówka? https://www.tygodnikpo…
Nowe ceny gazu zatwierdzone. Wyższe rachunki od 2025 – https://muratordom.pl/…
Masowe renowacje w Zielonym Ładzie. Koszty dla właścicieli – https://biznes.interia…
Podatek od nieruchomości 2025 – https://ksiegowosc.inf…
Zmiany inflacji w Polsce w latach 2014-2024 – https://macronext.pl/p…
Czy warto trzymać pieniądze w banku – Nie! – • Czy warto trzymać pien…
⭐ ToTemat: / @totemat Subskrybuj 🔔!
Para w gwizdek wasze pisanie nie wnosi wartości dodanej dla naszej dyskusji i społeczności. Być tu miesiąc a mieszkać cały rok to dwie inne Bajki. Syty głodnego nie zrozumie bo nie musi. Z tymi autkami to trochę „gość przesadził” W Busku jak w całym kraju jeździmy na co nas stać. Pracy nie ma to i z kasą na autka i piece nowe trudno. Myślę jednal że aż tak źle nie ma ale mogło by być znacznie lepiej gdybyśmy potrafili rozmawiać o potrzebach wszystkich nie tylko gości kuracjiszy i biznesu. Czytałem ostatnio o Singapurze i jego przeskoku cywilizacyjnym w którym wykorzystano lokalne możliwości społeczne po zasypaniu podziałowych okopów. Wspólny cel jednoczy ale musi być wspólny, kreatywny i mądrze zarządzany. Jednak podstawą rozwoju są wykształceni mądrzy ludzie chcący rozwoju. Spróbujmy wymyśleć coś wspólnie, co wszyscy zaakceptujemy i wspólnie dopilnujemy by było zrealizowane zgodnie z planem terminowym i finansowym. Sprawdźmy możliwości zarządcze i sprawcze Burmistrza oraz jego ekipy. Państwo Radni w was nadzieja zróbmy np. akcję kanalizacja i woda bieżąca dla wszystkich mieszkańców Gminy, to krok cywilizacyjny dla nas wszystkich i gości też. Dla mnie to główny obszar zdegradowany przez samych dotychczasowych włodarzy.
Kreatywność to jest to czego oczekujemy od swoich wybrańców w tej kadencji. Bez zmian,sposobu myślenia nas wszystkich, rozwoju nie będzie.
„Stawiając pytanie, zwykle nie zna się odpowiedzi i to raczej ja powinienem pytać (i pytam kolejny raz) w czyim interesie jest zabudowywanie okolic Buska (uzdrowiskowego kurortu) fabrykami?”
Panie Sceptyk, chyba faktycznie jest Pan spoza Buska, bo widać jak na dłoni, że kompletnie nie wie Pan, co się tu dzieje i jakie destrukcyjne zjawiska społeczno-gospodarcze tu zachodzą. Odpowiadając na Pana pytanie:
1. Nie fabryk, a zakładów, bo wiadomo, że huty czy koksowni nikt tu nie wybuduje.
2. W interesie tego zapyziałego grajdołu jakim jest Busko, które wyludnia się, a do tego starzeje. Busko już jest miastem emerytów, a jak tak dalej pójdzie, to będzie senior na seniorze i nie będzie miał kto koło nich chodzić, gdyż młodzi, których jest z roku na rok coraz mniej, wyjeżdżają masowo. Jest mnóstwo domów i mieszkań, w których mieszka wdowiec/wdowa i takich, które już są puste. Jest masa pustych lokali (do wynajęcia) w centrum miasta i nie tylko. Busko wymiera, społecznie i gospodarczo, a to dlatego, że nie ma pracy i nie ma w tym mieście po prostu żadnej przyszłości. Sektor publiczny (urzędy, instytucje) jest do szpiku kości przesiąknięty układami i nepotyzmami. Potworzyły się całe klany rodzinno-układowo-partyjne. Rynek pracy w Busku to fizjoterapeuta, sprzątaczka w uzdrowisku, praca w sektorze publicznym dla tych, co mają znajomości i układy, a dla reszty praca na czarno na budowie lub dla kobiety stanowisko kelnerki czy sprzedawcy na śmieciówce. Oto cały buski rynek pracy. Sytuacja jest bardzo zła i każdy kto tu mieszka widzi to. Na koniec zacytuję komentarz z portalu busko.com.pl. Niech on będzie pointą mojej wypowiedzi.
„Władek (2024-12-31 13:29:40)
Głupcy wybierają głupich polityków a pozniej się dziwią, że w kraju coraz wieksza bieda. Każdy kto ukończy Busko zasila zasoby intelektualne Krakowa, Wawy. Busko to dziura. Busko umiera i staje się miastem starców i staruszek.”
Łącze wyrazy szacunku wraz z najlepszymi życzeniami na Nowy Rok!
Napisał Pan „Państwo Radni w was nadzieja zróbmy np. akcję kanalizacja i woda bieżąca dla wszystkich mieszkańców Gminy, to krok cywilizacyjny dla nas wszystkich i gości też. Dla mnie to główny obszar zdegradowany przez samych dotychczasowych włodarzy.” Ja dodam od siebie i OK. 800 pacjentów Ośrodka Zdrowia w Szczaworyżu zlikwidowanego pod koniec 2020 roku (może w prezencie mikołajowo-noworocznym?) przez burmistrza Sikorę i większość radnych poprzedniej Rady Miejskiej (z których wielu zasiada w aktualnej Radzi Miejskiej), że w XXI wieku, w szczególności w gminie uzdrowiskowej, równie ważnym jak kanalizacja obszarem, a może nawet ważniejszym, jest dostępna i przyjazna opieka zdrowotna, łatwy dostęp mieszkańców do lekarza. Zwłaszcza z racji tego, że Gmina Busko jest gminą w której średnia wieku mieszkańców jest przypuszczam 60+, gdyż młodzi stąd uciekają z powodu braku pracy i perspektyw. Uświadamiam więc Pana Kmicica i Pana Burmistrza Szydłowskiego, że na skutek decyzji poprzedniego burmistrza i poprzedniej Rady Miejskiej Szczaworyż i kilka okolicznych sołectw jest od 2020 roku OBSZAREM ZDEGRADOWANYM POD WZGLĘDEM DOSTĘPNOŚCI DO LEKARZA I OPIEKI ZDROWOTNEJ!!!
Panie Łukaszu.
Uważam, że nie ma Pan kompetencji aby ocenić, czy zakład produkcji papieru w Młynach będzie miał potencjalnie znikome bądź duże oddziaływanie na środowisko. Wolę, aby takie sprawy ocenili specjaliści.
Nie wie Pan, w jakich stężeniach wymienione przeze mnie środki chemiczne będą używane. Nie wie Pan również czy np. przy rozszczelnieniu zbiornika nie dojdzie do skażenia wód gruntowych, z których kilka kilometrów dalej 80% Buska czerpie wodę pitną.
Dlatego też nie jestem przeciwko takiemu badaniu, wręcz uważam je za konieczne.
Nie oceniam również wpływu tężni na otoczenie a to z racji, że kiedyś myślałem podobnie do Pana. Uważałem, że z uwagi na zasolenie, po kilku sezonach szlag trafi zachodnią część starego parku.
Parafrazując klasyka: wtedy dałbym sobie za to rękę uciąć. I wiesz co? I bym teraz, k*rwa, nie miał ręki.
Pomyślności w Nowym Roku!
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=YnGADyAAtOo
Państwo może systemowo kształtować społeczeństwo na wiele różnych sposobów. Im bardziej staje się one technicznie opiekuńcze, tym bardziej sparaliżowane są samodzielne decyzje społeczeństwa.
Im bardziej Państwo wkracza w problemy obywateli – tym bardziej obywatele staja się bezwolni i niesamodzielni życiowo – co rzutuje na całe społeczeństwo oraz ich życie.
Państwo Polskie można powiedzieć, że hoduje obywateli na bezmyślne i bezwolne jednostki z dodatkowo słabą edukacją – idealne do rządzenia, bo wycofane życiowo oraz o stale zmniejszającej się potencjalne intelektualnym a nawet i chęci do samodzielnego stanowienia o sobie i swoim życiu.
Jak wiemy 2/3 sołectw Gminy Busko nie ma kanalizacji. Wywóz szamba jest bardzo drogi, więc nie winię ludzi, że wypompowują szamba do rowu. Jest to duży proceder i łatwy do udowodnienia, z racji tego, że wodociąg ma praktycznie każdy, więc wystarczy porównać ile m3 zużyto w ciągu na przykład roku, a ile m3 wywieziono szambiarką. Gdzie jest reszta ścieków? W rowie albo wsiąkła w ziemię z nieszczelnego szamba. Proszki, płyny, mydła, wszystko idzie w ziemię. Nikt o tym głośno nie mówi, jakie tu jest zanieczyszczenie środowiska. Ludzie to elektorat, a to jest tak poważna i gruba sprawa, że nikt tego nie tyka.
Ciekawe gdyby ktoś zadał MPGK takie pytanie: ile w danym roku łącznie zużyto wody w tych miejscowościach, gdzie nie ma kanalizacji, a ile ścieków łącznie wywieziono szambowozami z tych miejscowości? Idę o zakład, że wywozi się nie więcej niż KILKA PROCENT. To jest dopiero gruby i „śmierdzący” problem, którego by nie było, gdyby była kanalizacja i właśnie po to głównie jest kanalizacja potrzebana, żeby ścieki nie szły w ziemię i do rowów.
Pozwolę sobie włączyć się do dyskusji, gdyż wydaj mi się, że intencją autora Listu do Redakcji było zwrócenie uwagi na wybiórcze stosowanie przepisów i norm. Wydaje mi się, że autor nie kwestionuje potrzeby wykonania studium wpływu na środowisko fabryki papieru w Młynach. Wydaje mi się, że autor stawia pytanie dlaczego odstąpiono od wykonania studium oddziaływania na otaczające środowisko ogromnej tężni emitującej solankę z powierzchni 7 159,2 metrów kwadratowych ścian bocznych postawionej od strony zachodniej , nawietrznej, w bezpośrednim sąsiedztwie zabytkowego Parku Zdrojowego, drzewostan którego składają się z drzew nie odpornych na solankę. Wydaje mi się, że autor oczekuje na odpowiedzi na to pytanie.
Oczywiście czuję się „uświadomiony” odnośnie dostępności do lekarza w SZczaworyżu. Szkoda że w momęcie konsultacji dotyczących identyfikacji obszarów zdegradowanych uświadamiającyc nie brał udziału w dyskusji i nie dzielił się swoimi uwagami. Teraz szukamy czegoś wspólnego jak widać Mój ból jest wiekszy jak Twój. Bez walki i dzielenia nie jesteśmy w stanie funkcjonować. Edukacja społeczna leży w tej mieścinie warczymy na siebie jak szczute psy nie patrząc na to kto szcuje i w jakim celu. Mam jednak nadzieję że któś przeczyta ze zrozumieniem to co napisałem wyżej. Dziękuje za uświadomienie przedmówcom i działajmy dalej
„To jest dopiero gruby i „śmierdzący” problem, którego by nie było, gdyby była kanalizacja i właśnie po to głównie jest kanalizacja potrzebana, żeby ścieki nie szły w ziemię i do rowów.” Dokładnie tak jest. I to jest wg mnie główny powód, że Zbiornik Rekreacyjny w Radzanowie, w który Pan UMIG wpompował już kilkanaście lub kilkadziesiąt milionów, usytuowany poniżej otaczającego terenu, wciąż jest i będzie w mojej ocenie szambem, do którego spływa i w którym gromadzi się zanieczyszczona woda powierzchniowa i podskórna spływajaca z terenu wielu wsi usytuowanych w zlewni tego zbiornika. Do tego dochodzą jeszcze wszelkie nawozy, chemikalia i środki ochrony roślin stosowane przez rolników na terenie pól uprawnych zlokalizowanych w zlewni tego zbiornika. Na tym przykładzie osobiście uważam więc, że jeśli ktoś twierdzi, że brak kanalizacji na wsi to nie jest forma poważnej degradacji to według mnie jest albo idiotą albo sprzedawczykiem, który za pieniądze zrobi wszystko i podpisze się pod wszystkim.
„Oczywiście czuję się „uświadomiony” odnośnie dostępności do lekarza w SZczaworyżu. Szkoda że w momęcie konsultacji dotyczących identyfikacji obszarów zdegradowanych uświadamiającyc nie brał udziału w dyskusji i nie dzielił się swoimi uwagami.” Szanowny Panie Kmicic uświadamiajacy nie brał udziału w tych konsultacjach ponieważ ich pora, tj. poczatek o godzinie 15:00, uświadamiającemu po prostu całkowicie nie pasowała. Uświadamiający, podobnie jak wielu innych mieszkańców, pracuje ciężko do 16:00 po to by w zębach zanosić systematycznie rosnące podatki do UMiG, z których to pieniędzy władze samorządowe mają wypłacane co miesiąc b.wysokie w mojej ocenie pensje. W związku z tym powiem więcej, nie byłbym wcale zdziwiony, gdyby taka pora została wyznaczona przez buskie władze samorządowe specjalnie i celowo po to by jak najmniej osób pracujących i wiedzących co im rzeczywiście potrzeba, mogło w nich uczestniczyć. Upewnia mnie w tej opinii relacja z tych konsultacji na której widać, że prawie wszystkie osoby będące na sali miały ponad 60-70 lat lub nawet ponad 80. Były to więc wg mnie nie konsultacje tylko „konsultacje”. Na koniec z przykrością musze stwierdzić, że nabieram coraz większej pewności, według mnie oczywiście, że mimo wyborów i nowego burmistrza nic się w naszej rzeczywistości miejsko-gminnej nie zmieniło. A jeśli już coś się zmieniło to niestety moim zdaniem na gorsze Panie Kmicic. Kończąc dziękuję Panu za Pana bardzo mądre komentarze i życzę Panu zdrowia oraz pomyślności w Nowym Roku!
Polak ma zap…c i być golony do kości. Czego wy jeszcze nie rozumiecie??
Po raz kolejny Polacy zostali oszukani i zrobieni w uja. Jak wprowadzano zmiany, że za każdą osobę będzie się płacić za śmieci, to uzasadniano to min. tym, że ludzie wyrzucają śmieci do lasów, że jest nieekologicznie, itd. Wprowadzono opłaty, ludzie muszą jeszcze śmieci segregować, śmieci zdrożały (w takim na przykład Busku z 7 zł na 23 zł od osoby), a lasy jak widać dalej są zaśmiecane, w tym oponami, o czym radna Prędka mówiła, a teraz jeszcze każą ludziom odwozić ciuchy do PSZOKU. Za chwilę będziecie jeszcze latać do sklepów i oddawać plastikowe butelki, żeby wam kaucję zwrócono, a za śmieci i tak będziecie bulić jak za zboże. Tak jak Polacy głosują i wybierają to tak mają. Co najgorsze, nie dość, że zmian na lepsze nie widać, to jest coraz gorzej, ludzie (Polacy) są coraz bardziej ciemni i głupi, co dowodzą badania naukowe, a stare mądre powiedzenie mówi: „Biedny bo głupi, głupi bo biedny.” Taka jest smutna prawda. Polak nie zmądrzeje, nie zrozumie nic a nic, dopóki nie zazna biedy i dopóki nie dostanie po prostu po d..e, więc to nadejdzie, właściwie już się zaczęło, a to dopiero początek i będzie coraz gorzej. Kto słucha mądre wiadomości to wie, o co chodzi.
A żebym nie był gołosłowny, to proszę, wyniki badań, które pokazują jak na dłoni, że…
newsweek.pl/polska/spoleczenstwo/caly-swiat-robil-te-badania-wyniki-polakow-oznaczono-gwiazdka/q9hsh3w
„Cały świat robił te badania, ale tylko wyniki Polaków oznaczono gwiazdką. Powody szokują.
Z międzynarodowego badania umiejętności dorosłych PIAAC wynika, że Polacy nie umieją rozwiązać najprostszych zadań matematycznych. Ba, dla 39 proc. wyzwaniem jest zrozumienie prostego tekstu i wyciągnięcie z niego wniosków. Tyle że wyniki PIAAC mają pewną skazę, o której mało się mówi. I nic dziwnego, bo to naprawdę wstyd.
O tych wynikach aż strach głośno mówić – Międzynarodowe Badanie Umiejętności Dorosłych PIAAC 2023 ujawniło, że prawie 40 proc. dorosłych Polaków to funkcjonalni analfabeci. Nie rozumieją tego, co czytają i nie rozwiążą nawet podstawowego zadania z liczbami. A niemal co drugi Polak (48 proc.) nie radzi sobie z tzw. rozwiązywaniem problemów. To by znaczyło, że więcej niż co trzeci Polak nie będzie w stanie np. zażyć leku zgodnie z tym, co przeczyta w ulotce albo nie wyliczy ile tapety potrzeba mu na ścianę w sypialni. A połowa z nas być może nie trafi pod wskazany adres.
W tych samych badaniach ponad dziesięć lat temu wypadliśmy źle. Teraz jest dwa razy gorzej. Najnowsza edycja została ogłoszona 10 grudnia, ale nie słychać o niej w mediach. MEN, który za te badania zapłacił 6 mln zł, nie chwali się nimi. Nic dziwnego, bo wnioski z głębszej lektury tych wyników naprawdę porażają.”
W tym mieście, najlepiej załatwia się pracę za okazanie wdzięczności.
Po znajomości możesz otrzymać posadę jaka chcesz
Informacja dla Radnych i spółki włodarzy w Busku Zdroju. Cuda się zdarzają.
„Noworoczne cuda na kolei! PKP rozdaje samorządom nieruchomości. Dzięki temu w Bielsku-Białej ruszy kluczowa inwestycja przy dworcu
– Ustawa z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” wskazuje, że jeśli jest uzasadniona potrzeba, to samorząd może zwrócić się do Polskich Kolei Państwowych o przekazanie nieruchomości na cele związane z szeroko rozumianym transportem, a spółka może bezpłatnie takie nieruchomości przekazać gminie. Takim celem są na przykład centra przesiadkowe. Dlatego bardzo mocno wspieram inicjatywy mające na celu budowę takich centrów w naszych miastach – powiedział w rozmowie z „Dziennikiem Zachodnim” wiceminister infrastruktury Przemysław Koperski.
„https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/noworoczne-cuda-na-kolei-pkp-rozdaje-samorz%C4%85dom-nieruchomo%C5%9Bci-dzi%C4%99ki-temu-w-bielsku-bia%C5%82ej-ruszy-kluczowa-inwestycja-przy-dworcu/ar-AA1wPOan?ocid=msedgntp&pc=LCTS&cvid=fc461fccb33d42b6f4f027bd688ee1d3&ei=257
Panie Łukaszu Szczęśliwego Nowego roku” i do dzieła.
ZARZĄDZENIE NR 241/2024
BURMISTRZA MIASTA I GMINY BUSKO-ZDRÓJ
z dnia 31 grudnia 2024 r.
w sprawie powołania Dyrektora Buskiego Samorządowego Centrum Kultury w Busku-Zdroju
Na podstawie art. 28 g ust. 1 pkt 4 i art. 30 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie
gminnym (Dz. U. z 2024r. poz. 1465 z późn. zm.) oraz art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991r.
o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2024r. poz. 87), zarządzam co następuje:
§ 1. Z dniem 01.01.2025r. powołuję Panią Katarzynę Legawiec na stanowisko Dyrektora Buskiego
Samorządowego Centrum Kultury w Busku-Zdroju na okres 4 lat tj. od 01.01.2025r. do 31.12.2028r.
§ 2. Powołanie poprzedzone zostało zawarciem umowy określającej warunki organizacyjno-finansowe,
a także kadencyjny program działania Buskiego Samorządowego Centrum Kultury w Busku-Zdroju.
§ 3. Wysokość wynagrodzenia oraz inne warunki pracy zostaną określone odrębnym pismem.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
pełniący funkcję BURMISTRZA
MIASTA I GMINY Busko-Zdrój
Mirosław Wieczorek
Kryczka dalej prezesuje MPGK, Kaniowa MGOPS-owi, Legawcowa na 4 lata powołana do dyrektorowania BSCK, Marcińcowa nadal szefową Biblioteki, itd.
No i co? Czym się różnią od siebie Sikora i Szydłowski???
Czym się różnią od siebie rządy Sikory i Szydłowskiego???
A może zaczęlibyśmy jako społeczeństwo gminy wskazywać konkretnie gdzie coś naprawić, gdzie coś zbudować, co zdziałać. Burmistrz, czy nawet cała Rada nie może być wszędzie, wszystkiego widzieć. Jak jeżdżą samochodami – nie widzą obluzowanej kostki w chodniku, jak chodzą na piechotę – nie zobaczą dziury w jezdni. I to nic złego, nie są Duchem Świętym, nie mogą być wszędzie. Ale my, razem możemy.
Także, może wskazujmy konkretnie co warto naprawić i ewentualnie rozliczajmy z tego po jakimś rozsądnym czasie. Przy czym, dobrze, żeby Buszczanie zrozumieli radnych (chyba nikt nie lubi, jak się go próbuje pouczać podczas roboty), a radni – zrozumieli, że Buszczanie wskazując obszary do naprawy chcą dobrze.
Postaram się opisać później dwa maleńkie przykłady, które obrazowały dwa skrajne podejścia do takiej współpracy (mieszkańcy-władza) na etapie wczesnego i późnego Sikory.
A co tu im wskazywać? Przecież tam sami starzy wyjadacze są, z Szydłowskim i Wieczorkiem na czele, ktorzy siedzą od X lat w tej lokalnej polityce. Uwierz mi, oni o wiele więcej wiedzą niż Ty czy ja. Im nie trzeba nic wskazywać. Oni doskonale wiedzą co i jak jest.
Smutny koniec fabryki w Trębaczewie, która kończy działalność po 24 latach. Główny obszar działalności zakładu koncentruje się na prefabrykacji stali. 80 pracowników straci pracę m.in. ze względu na cięcie kosztów i ograniczenie śladu węglowego. https://lodz.se.pl/smutny-koniec-fabryki-w-polsce-takie-wiesci-na-poczatku-roku-cala-zaloga-straci-prace-aa-1DgE-pGEs-1dsP.html
👉Dziś nastąpiła kolejna ważna chwila dla Gminy Gręboszów. Po ekspresowym tempie budowy, dziś o 6:00 została uruchomiona nowa stacja paliw SASPOL w Borusowej.
👉 Dzięki takim inwestycjom na terenie Gminy powstają nowe miejsca pracy i zasilają nasz budżet kolejnymi wpływami z tytułu podatków.
👉Serdecznie gratuluję Panu Mieczysławowi Sas nowoczesnego obiektu i dziękuję, że wybrał lokalizację na terenie naszej Gminy. 🙂
P.S. Szampan o 6 rano to oczywiście Picolo 🍾 😆
https://www.facebook.com/share/p/18Z8qCF7ue/
Warto wiedzieć bo w naszej gminie jak wskazuje doświadczenie trudności i koszty na pweno będą większe niż w innych urzędach.
„Na Polaków padł blady strach. Grozi im utrata działek budowlanych. Do końca 2025 roku wszystkie gminy w Polsce muszą uchwalić tzw. plany ogólne. Tymczasem niektóre samorządy zawiesiły wydawanie decyzji o warunkach zabudowy. Reforma planowania przestrzennego może oznaczać zmiany, które na stałe wpłyną na rynek nieruchomości…czytaj dalej Link: Miłej lektury
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/opinie/na-polak%C3%B3w-pad%C5%82-blady-strach-grozi-im-utrata-dzia%C5%82ek-budowlanych/ar-AA1x1Lp7?ocid=msedgntp&pc=LCTS&cvid=5e71a9985e004e1197f34d6d00dcb593&ei=34
„„Na Polaków padł blady strach. Grozi im utrata działek budowlanych. Do końca 2025 roku wszystkie gminy w Polsce muszą uchwalić tzw. plany ogólne.” Jeśli mi się dobrze wydaje i jeśli dobrze pamiętam, to ok. 30 lat temu, gdy burmistrzem był Stefan Komenda a naczelnikiem Wydziału Budownictwa Kwasowa Busko przystąpiło do przygotowania planów ogólnych i trwało to kilka lat. Jeśli więc mnie pamięć nie zawodzi to ja osobiście nie widzę szansy na to, by do końca tego 2025 roku Busko przygotowało i uchwaliło te plany ogólne……
Do Jerzego, myślę że chodzi o gonienie zajączka a nie jego złapanie. Wszystko będzie zależeć od Pana URZĘDNIKA jega tak lub nie i od głosowania naszych RADNYCH. Taki bałagan pasuje samorządą bo będą mogli płakać że nie dają rady i jest ich zamało, a kolejka obsługi bez określenia zasad jej tworzenia to fajna gra ” w kto więcej da i jak się gra to się ma”. Oczywiście to wszystko podatności ale jak znam Busko zostaną wykorzystane zgodnie z wolą Bisnesu i miejscowego układu inwestorów. Radni zagłosują jak trzeba, świadczy o tym historia głosowań: podatek od transportu, prawo pierwokupu, wyznaczanie obszarów zdegradowanych, zardzewiała kładka im. Sikory, garaż piętrowy, centra komunikacyhne…….oczywiście w naszym imieniu i dla naszego dobra ha ha.
Miasto otworzyło własną stację paliw. Ceny w okolicy oszalały
Władze miasta Chełm doszły do wniosku, że muszą walczyć z wysokimi cenami na stacjach paliw. W ramach tej akcji otwarto miejską stację paliw i po roku działalności znamy efekty tego pomysłu
https://autoblog.spidersweb.pl/miasto-otworzylo-wlasna-stacje-paliw-ceny-w-okolicy-oszalaly
🙃🇵🇱: Popyt na węgiel na świecie bije rekordy… a Polska wygasza kopalnie. By żyło się lepiej.
https://pch24.pl/popyt-na-wegiel-bije-rekordy-a-polska-wygasza-kopalnie/
Moim zdaniem inwestor miał pecha, że w UMiG zapewne nie zdążył załatwić wszelkich formalności związanych z budową wytwórni papieru za kadencji Sikory. Gdyby burmistrzem został Maroński to zapewne inwestycja szła by sobie do przodu bezboleśnie. Burmistrzem został jednak Szydłowski i myślę, że pewne tematy inwestor musi rewitalizować.