List do Redakcji: Lex developer przy Batorego - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

List do Redakcji: Lex developer przy Batorego

22 lipca 2020 | nn 18.07.2020 / Jarosław Kruk 22.07.2020 | | 47 komentarzy

– Szanowna Redakcjo portalu InfoBusko.pl! Zmorą dużych miast jest panoszenie się w nich deweloperów, którzy próbują wycisnąć za wszelką cenę jak najwięcej z każdej działki nie bacząc na ochronę zabytków lub środowiska, czy na brak odpowiedniej infrastruktury w okolicy. Mogłoby się wydawać, że nas ten problem nie dotyczy. – pisze na wstępie listu do Redakcji infobusko.pl internauta.

działka o nr ewid. gr. 488/6 położona w obrębie 6 przy ul. Batorego w Busku-Zdroju

Owszem, chaotyczna zabudowa miała miejsce, lecz w naszej gminie były to przeważnie pojedyncze domy stawiane w celu zamieszkania w nich przez samych inwestorów np. w lasach, czy przy drodze krajowej.

Od pewnego czasu zauważam z niepokojem, że i u nas wzmogła się szkodliwa działalność deweloperów budujących bloki, czy osiedla domów. Dlaczego nie cieszę się, wszak zwiększają podaż mieszkań? Raz, że te mieszkania bynajmniej wcale nie są tanie, bo ceny są na poziomie Kielc i niewiele niższe, niż w Krakowie, czy Warszawie. Dwa to to, że ich usytuowanie i gabaryty przyczyniają się do zatrważającej dewastacji ładu przestrzennego.

Przykładem tego jest szykowana właśnie budowa  przy ul. Batorego.

W czerwcu na Biuletynie Informacji Publicznej UMiG zamieszczono ogłoszenie „o lokalizacji inwestycji mieszkaniowej polegającej na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego na działce o nr ewid. gr. 488/6 położonej w obrębie 6 przy ul. Batorego w Busku-Zdroju” (https://www.umig.busko.pl/ogloszenia/19024-informacja-burmistrza-mig-busko-zdroj-o-zamieszczeniu-wniosku-o-ustalenie-lokalizacji-inwestycji-mieszkaniowej.html). Brzmi niewinnie ale spójrzmy głębiej (https://dl.umig.busko.pl/bip/ogloszenia/2020/05/28/wniosek.pdf). Okazuje się, że na działce przy ulicy Batorego, przy której są małe kamienice i domy jednorodzinne, w miejsce parterowego domu teraz ma powstać bodaj 5 kondygnacyjny blok z chyba 33 mieszkaniami. Jak to ma wyglądać można zobaczyć na samym dole dokumentu.

○ Rozbiórka starego budynku mieszkalnego jednorodzinnego; wizualizacja planowanego w tym miejscu nowego budynku mieszkalnego wielorodzinnego (źródło: Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowej z 25.05.2020)

Jak to się ma do zasady nawiązywania zabudowy do istniejącej na sąsiednich działkach?”

 

źródło: Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowej z 25.05.2020

Jak podana we wniosku informacja, że w ramach inwestycji nie przewiduje się działalności handlowej lub usługowej ma się do  Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, gdzie działka oznaczona jest jako Usługi ogólnomiejskie?

We wniosku zawarta jest informacja, ze w miejsce budynku jednorodzinnego ma powstać budynek wielorodzinny

Budynek wielorodzinny o parametrach jak poniżej

Zaskakujące było dla mnie zwołanie przez przewodniczącego Burchana nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej:

Opublikowano: 14 lipiec 2020: Przewodniczący Rady Miejskiej w Busku-Zdroju zwołuje XXIII Nadzwyczajną Sesję Rady Miejskiej w Busku-Zdroju na dzień 14 lipca 2020 r. o godz. 9:00 Sesja odbędzie się z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (https://www.umig.busko.pl/informacje/14-aktualnosci/19184-xxiii-nadzwyczajna-sesja-rady-miejskiej-w-busku-zdroju.html)

2.Sesja XXIII nadzwyczajna – projekty uchwał Rady Miejskiej na dzień 2020-07-14: 3.W sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji mieszkaniowej polegającej na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego na działce o nr ewid. gr. 488/6 położonej w obrębie 6 przy ul. Stefana Batorego w Busku-Zdroju (druk nr XXIII/291/2020). (https://www.umig.busko.pl/rada-miejska-top-menu/projekty-uchwal/19178-sesja-xxiii-nadzwyczajna-projekty-uchwal-rady-miejskiej-na-dzien-2020-07-14.html) (https://dl.umig.busko.pl/projekty_uchwal/2020-07-14/2020_XXIII_291.pdf)

Pozostałe 2 punkty porządku (skarga na dyrektorkę MGOPS i bliżej nieopisana petycja) zdają się być tam tylko dla ozdoby. Czyżby Szafraniec skapnął się we międzyczasie, że samo zamieszczenie wniosku w trybie tzw. specustawy mieszkaniowej (uchwalonej przez obecną większość PiS – Solidarna Polska – Porozumienie w skutek lobbingu deweloperów) nie wystarczy i potrzebna jest jeszcze specjalna uchwała rady miejskiej? Ale przecież podczas wakacji radni zwykle nie obradują, a tymczasem dla dewelopera to byłaby strata 2 najlepszych miesięcy na budowę. Trzeba więc było nakłonić buskie władze do zwołania sesji nadzwyczajnej.

Niestety, na stronie umig.busko.pl próżno jest szukać nagrania, czy protokołu z obrad 14 lipca 2020. Znając jednak obyczaje buskiej polityki, w której rada to taka maszynka do przyklepywania uchwał zgłaszanych przez burmistrza, to mniemam, iż uchwała przeszła i teraz deweloper może już bez przeszkód zdewastować fragment miasta niemal w centrum, zastępując dom jednorodzinny blokiem na ponad 30 mieszkań.

Idiotyczne jest uzasadnienie uchwały:

Podjęcie uchwały umożliwi realizację dodatkowej zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej, powodując zwiększenie oferty mieszkaniowej, co z kolei powinno wywołać pozytywne skutki zarówno społeczne jak i gospodarcze.

To może w ogóle zrezygnujmy z uchwalania planów zagospodarowania przestrzennego i pozwoleń na budowę? Wtedy to dopiero będzie rozwój społeczny i gospodarczy jak cholera. Niech każdy buduje co chce, gdzie chce i jak chce. To na pewno zwiększy ofertę. Po cóż utrudniać sobie życie? Tak samo z parkowaniem: zamiast budować parkingi wielopoziomowe zalegalizujmy parkowanie na chodnikach i trawnikach. Też wyjdzie taniej, a ile miejsc parkingowych przybędzie! 😉 Niech każdy parkuje gdzie chce.

○ parkowanie na boisku przy ul. Bocznej

A tak na poważnie, to legalizacja dziczy urbanistycznej nie rozwiąże deficytu liczby mieszkań (zresztą, wg. buskich władz nie ma u nas takiego problemu, tak przynajmniej odpowiadali buscy bonzowie Szumilasowi zanim jeszcze został radnym, gdy upominał się o budowę mieszkań komunalnych). Rozwiązaniem są mądre plany zagospodarowania przestrzennego, a także budownictwo komunalne.

○ W Busku-Zdroju kosztem ponad 4,5 miliona złotych powstanie Ośrodek Aktywności Społecznej. Na ten cel zostaną zaadaptowane usytuowane przy ulicy Bocznej dwa blisko stuletnie budynki. /fot. Jarosław Kruk

Tymczasem polityka naszej gminy zmierza wręcz do zmniejszania podaży mieszkań. Taki jest przecież skutek rozwalenia 2 budynków komunalnych przy ul. Bocznej (pomiędzy Ekonomikiem, a Ratuszem). Ich relikty mają być za ciężkie pieniądze przebudowane na dom kultury. Ale przecież na końcu Alei jest BSCK, w którym jak dotąd niewiele się działo. Teraz jest nowa dyrektorka, to może będzie inaczej, ale dalej nie wierzę, że buska kultura nie pomieści się w tym przeskalowanym budynku. Więc po co kolejny? Dbanie o kulturę to nie stawianie kolejnych budynków, tylko pilnowanie, by istniejące były należycie wykorzystane.

Z tych 2 budynków, tylko ten bliższy UMiG miał jaką – taką wartość architektoniczną i można by go rzeczywiście wyremontować np. na potrzeby uroczystych sesji rady miejskiej. Ale pudrowanie tamtego drugiego to zdecydowanie kuriozum. Taniej i lepiej wyszłoby wyburzenie go już w całości, a zamiast niego budowa budynku 3 – 4 kondygnacyjnego. Taki budynek pasowałby gabarytami do Ekonomika oraz bloków po drugiej stronie ul. Kopernika. Obok jest sporo restauracji oraz sklepów, co jest związane z dużym ruchem pieszym na Mickiewicza i bliskością szkół. Można by więc parter budynku wynajmować pod komercję, zapewne byłoby wielu chętnych, a piętra przeznaczyć na mieszkania komunalne / socjalne. W ten sposób zwiększono by podaż mieszkań bez rozwalania ładu urbanistycznego, a w dodatku budynek by na siebie częściowo zarabiał dzięki komercji na parterze. Budowany właśnie dom kultury raczej nie będzie zarabiał dla gminy.

Kolejny przykład: Sesja XIX – projekty uchwał Rady Miejskiej na dzień 2020-03-19 :

https://dl.umig.busko.pl/projekty_uchwal/2020-03-19/2020_XIX_226.pdf

Sprzedaż lokalu komunalnego na Orła Białego 7.

A więc gmina zamiast zwiększać zasoby lokali komunalnych i socjalnych jeszcze je zmniejsza poprzez sprzedaż lub przebudowę na inne (wątpliwe) cele.

Tymczasem jako receptę próbuje nam wcisnąć lek jeszcze gorszy od choroby: bałagan urbanistyczny w majestacie prawa.

 

(Imię i nazwisko do wiadomosci Redakcji)

 

◙ Podobne informacje:

TVP.info: Siedem osób zatrzymanych w związku z budową „zamku” w Stobnicy

do Redakcji: Boisko przy ul. Bocznej – zamiast piłki samochody. Co na to władze Buska?

Była brzydka, stara nora będzie OAS dla seniora

List do Redakcji: AWARIA SZALETU, prosimy korzystać z szaletu damskiego…

Do Redakcji: Rozjeżdżanie Lasku Topolowego w Busku-Zdroju. Prośba o interwencję.

Do Redakcji: Obwodnica Zbludowic – dobrodziejstwo czy połowiczny bubel?

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

47 odpowiedzi na “List do Redakcji: Lex developer przy Batorego”

  1. Robert pisze:

    najbardziej mnie zastanawia to skąd inwestor wiedział, że radni będą tak wspaniałomyślni i zgodzą mu się na tę inwestycję?

  2. Czy w Busku brakuje terenów pod budownictwo mieszkaniowe? pisze:

    Czy w Busku brakuje terenów pod budownictwo mieszkaniowe? chyba nie, chyba całe hektary powyżej osiedla Piłsudskiego są w planie zagospodarowania przeznaczone pod budownictwo mieszkaniowe i bloki. Skoro więc terenów pod budownictwo mieszkaniowe zgodnie z planem zagospodarowania w Busku nie brakuje to ja się pytam dlaczego w Busku korzysta się ze specustawy mieszkaniowej i uchwala zmiany w planie?

  3. Buskie "INWESTYCJE" pisze:

    Ciekawych przykładów radosnej twórczości jest więcej:”apartamenty” na Długosza (okolice ul.Langiewicza) gdzie pierwotnie miało być przedszkole a nagle powstał blok czy Mieszkania za Policją (okolice ul.Mickiewicza) wśród domków jednorodzinnych. Niskie budynki parterowe ewentualnie z poddaszem użytkowym, a tu nagle obok kilkupiętrowy kolos wciśnięty w malutką działkę. Kto i na jakiej podstawie wydaje pozwolenia na takie inwestycje ?

  4. JANEK pisze:

    panie sikora, Busko-Zdrój było połączone więzią zrozumienia i szacunku wobec samych siebie(wszystkich mieszkańców buska), dopóki na stołek nie usiadł pana poprzednik, ryży nauczyciel z LO, który uczył młodzież i na pewnym spotkaniu powiedział, że nauczyciele nie uczą młodzieży patriotyzmu i szacunku dla tradycji i OJCZYZNY. To czego ten "uczytiel" uczył, skoro nie nauczył patriotyzmu młodzieży? (żenua panie ryży). panie sikora, co pan zrobił, żeby zjednoczyć mieszkańców mojego miasta, w którym się urodziłem, w którym miałem znajomych i przyjaciół, a pan to rozpieprzył(żeby nie powiedzieć roz***ił). To pan zrobił wrogość w moim, kiedyś cudownym mieście(dziś zabetonowanym i zbuntowanym jeden przeciw drugiemu) Ta sytuacja między innymi w postaci wpisów, jest pana zasługą. To pan poróżnił mieszkańców i ich podzielił na swoich i tych wrogów wobec pana osoby. Facet, masz HONOR UCZCIWEGO POLAKA z Widuchowy" abdykuj" chociaż nie wiem, czy znane jest panu to słowo, bo przestanie napływać lekka kasa z moich podatków. To co ostatnio Wyszło na jaw i jest coraz głośniej w mediach jest też pana zasługą. Oprócz pani K. powinien być też pan przesłuchany w poprzedniej sprawie, kiedy wyszły oszustwa w bsck za pana kadencji. Niczego nie sugeruję, ale ci pracownicy byli pod pana podobno opieką. Przyjdę na to spotkanie, tylko nie wiem, czy zostanę wpuszczony do sali tego spotkania. Za ten wpis mam się spodziewać wezwania na przesłuchanie jako, złoczyńcy, który ma prawo pytać i wyrzaić swoje zdanie o niekompetencji pana jako burmistrza? Zapewniam, zadam bardzo niewygodne pytania, które będą (tak podejrzewam nagrywane) i to dobrze. Nie tylko pana ludzie będą nagrywać. Piszę z małej litery wszystko, co tyczy się panem, aby nie gloryfikować kogoś, kto nigdy nie powinien sprawować kierowniczego stanowiska. Nie powodzenia panie sikora, tak delikatnie mówiąc, aby przypadkiem nie obrazić jego ekscelencji…..Ha.Ha.Ha

  5. Za ile Szafrańce kupiły tę działkę? pisze:

    Ciekawe, czy poprzedni właściciele działki przy ul. Batorego tak chętnie by ją sprzedali Szafrańcom, gdyby wiedzieli, że radni tak chętnie pozwolą na budowę na niej bloku?

  6. różnica wartości metra kwadratowego działki pod usługi względem metra działki pod mieszkaniówkę o wysokiej intensywności może być i dziesięciokrotna? pisze:

    ciekawe co o tej osobliwej wspaniałomyślności buskich radnych myślą poprzedni właściciele działki o nr ewid. gr. 488/6 położonej w obrębie 6 przy ul. Batorego w Busku-Zdroju? Ciekawe czy poprzedni właściciele wiedząc, że w ten sposób okazuje się łatwy i szybki sposób można zmienić studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla tej działki z przeznaczonej pod usługi ogólnomiejskie czyli sklepik, poczta, biuro, gabinet, na teren do zabudowy mieszkaniowej o wysokiej intensywności to sprzedaliby za taką samą cenę? Przypuszczam, że różnica wartości metra kwadratowego działki pod usługi względem metra działki pod mieszkaniówkę o wysokiej intensywności może być i dziesięciokrotna.

  7. Olga pisze:

    Autor listu do redakcji nie wskazał, że na nadzwyczajnej sesji były jeszcze dwie uchwały (strona umig.busko.pl, zakładka Rada Miejska, a następnie „Projekty uchwał”)

    -W sprawie zmiany budżetu na 2020 rok – planowany DEFICYT (czyli dziura budżetowa) to 52 miliony złotych!!!

    -W sprawie skargi na dyrektora MGBP (biblioteki publicznej w Busku), gdzie stwierdzono, że owa dyrektorka naruszyła zasady zatrudniania pracowników (1 osoby), zawarte w zarządzeniu burmistrza w sprawie POLITYKI ANTYKORUPCYJNEJ.

    To bardzo ważne uchwały.

    Pierwsza, bo to budżet, czyli nasze wspólne pieniądze i GIGANTYCZNA dziura, gigantyczny deficyt, zwłaszcza, że mamy przecież czas pandemii Covid-19 i wszyscy wiemy, co się dzieje w Polsce i na świecie.

    Druga uchwała, bo dotyczy złamania przepisów antykorupcyjnych przez dyrektora jednostki organizacyjnej UMIG. Jakie będą tego konsekwencje dla dyrektorki? Czy straci stanowisko? A może sprawa będzie „zamieciona pod dywan”? Myślę, że warto byłoby, aby sprawą zajęły się jakieś media i ją nagłośniły, właśnie po to, aby sprawa nie została „zamieniona pod dywan”. Złamanie przepisów antykorupcyjnych w jednostce publicznej to moim zdaniem poważna sprawa.

  8. Mit pisze:

    Mamy teraz w Busku bananową republikę kolesiów,najgorsze jest to że śmieci po Sikorze i spółce nie da się posprzątać.Zbyt głęboko w ziemię wkopane;-)

  9. Mariusz pisze:

    Żenujący poziom komentarzy. Panowie można kogoś lubić lub nie ale z szacunkiem winno się odnosić do człowieka jak i stanowiska. Pana Burmistrza wybrała ponad połowa głosujących wyborców. Ma swoją wizje – bo ma mandat społeczny do tego by ją realizować. Czego Wam brakuje, jest dużo inwestycji w różnych dziedzinach życia, kultury, sportu, infrastruktury zdrojowej, ulic. Będą ścieżki rowerowe itd. Może ktoś z malkontentów zdoła się kiedyś wybić na fotel burmistrza to zobaczy jak to miło za 10 000 zł brutto pracować i wytrzymywać tych złych zgorzkniałych ludzi i ich komentarzy. Tych mądrych rad wszechwiedzących mieszkańców naszej gminy . Zastanówcie się trochę

  10. janek do Marjusza pisze:

    Facet, skoro panu burmistrzowi jest mało 10 000tyś zł. to niech zrezygnuje z fotela i wyjedzie na szyby naftowe do Norwegii, przecież nie jest z zawodu burmistrzem, ale mechanikiem po szkole zawodowej, w której uczył między innymi Pan Jan O. radny, któremu też podejrzewam brakuje kasy. Magistrem został kilka tygodni po tym jak został burmistrzem.(jak to się stało i czy to jest możliwe? Ja nie wiem) Przyznaję głosowałem na tego człowieka dwa razy i się zawiodłem. Ten pan był kiedyś moim młodszym(dużo) kolegą i wiem co robił jako zaopatrzeniowiec. On nigdy, po pierwsze nie powinien zostać prezesem PSS. Po drugie powinien dalej być zaopatrzeniowcem i wywozić towary z Widuchowej dalej, nie zajmując się polityką, a zarabiał by wiele więcej. Skoro zdecydował się być politykiem, to musi się liczyć z tym, że wyborcy mają prawo słać mu "laurki" jak również mówić(pisać) co robi źle na tak eksponowanym stanowisku. Mam nadzieję,że do końca tej kadencji nie będzie burmistrzem i się usunie. Zrobił tyle zła dla mieszkańców, że powinien to zauważyć, chyba, że ma polityczną i osobistą także zaćmę. Mariusz zadam Ci pytanie, Dlaczego ten człowiek występuje przeciwko naszym dzieciom i wnukom i zabiera to, czym nasze pociechy się cieszyły (już się nie cieszą bo zostało im zabrane)) w okresie zimowym rozkosz w oczach dzieci pokazywała ich szczęścia. Drugie pytanie, gdzie się bawią i spędzają czas dzieci i wnuki pana sikory? Jego na to stać, innych nie. Dlaczego ten człowiek tak nienawidzi nas, wyborców i jest tak niewiarygodny. Miał być oszczędny, a tu zostało zdecydowane UWAGA!!! Zerwanie (koparką-zdjęcia)kilkuset letniej naturalnej nawierzchni na której rosły chronione gatunki roślin i żyły ginące gatunki owadów, zarejestrowanych jako mieszkańcy przyrody na chronionym obiekcie "BYCOKA" Dlaczego "BYCOK" został skrócony o ponad dwadzieścia metrów? Dlaczego została zabrana kiedyś przepiękna kawiarenka w Domu Kultury która służyła młodzieży i mieszkańcom Buska, a teraz jest tam zrobiona knajpa która zaopatruje w pewnych okresach UrządMiasta. Przecież tam jest szkoła, a w szkole alkoholu sprzedawać nie wolno,oraz nie wolno wejść do knajpy uczniom z Domu Kultury, ponieważ tam się sprzedaje alkohol. Czy tak powinno Być Panie Mariuszu? No chyba, że jesteś jego synem, to się nie dziwię.

  11. bul pisze:

    Janek startuj na Burmistrza a nie jęcz.Mnie jakby się nie podobało to sam bym wyjechał a nie radził komu skoro jest tam tak dobrze.Jestes Pan dzisiaj na spotkaniu czy nie? Jak nie to Pan nie jęcz.!

  12. Janek pisze:

    Tak, pracowałem za granicą i dlatego nie pcham się do koryta. Mnie wystarcza to co mam. Co, ktoś ci coś obiecał za obronę tego pana?

  13. Janek pisze:

    O jakim doradztwie tu mowa, skoro pewni ludzie uważają siebie za BOGA, a są normalnie nieprzyjmującymi uwag, co się równoważy z dyktaturą i samouwielbieniem i jednowłactwem, a to jest niebezpieczne dla nas mieszkańców. Szkoda mi was obrońcy nieudacznicy, ale sami sobie wybraliście taki los poddanego.

  14. Potrzeba zmian pisze:

    Niech burmistrz pamięta, że jest burmistrzem nie tylko miasta,ale i GMINY Busko Zdrój. Co się robi na wsiach? W co się inwestuje? Tam też na niego głosowano, a teraz co? Proszę spojrzeć na gminy ościenne i zobaczyć jakie są różnice – Wiślica. Nowy Korczyn… Tylko miasto,a reszta to co? Kanalizacja, wodociągi- albo nie ma,albo wymaga modernizacji. W dzisiejszych czasach to warto wziąć pod uwagę. Wszystko kuleje..

  15. krecz pisze:

    kilka refleksji po 1. Temat dzialki i tego listu do redakcji przeciez taki sam tekst krazy we wpisach od kilku tygodni w komentarzach. To niby ta korupcja? 2. Do Janka kolego nie obrazaj mieszkanciw od nieudacznikow bo chyba sam jesres ich liderem? 3. Nie chce mi sie przytaczać znaczenia slowa dyktatura bo chyba kolego wrociles z Korei!!! 4. Co sie robi na wsiach chyba kolega nie jezdzi po tych wsiach i nie widzi tego co mamy ja jezdze i widze proponuje odwiedzić dobrego okuliste 5. Zgadzam sie z Mariuszem ze poziom piszacego kolegi to chyba slaba zawodowka. 6. Jestem mieszkancem tego miasta i mam prawo wypowuadac sue hak kazdy z was i jedno pocieszenie Burmistrz otrzymal niedawno tekturke na przeszlo 8 mln wiec malkontenci dlug jest juz mniejszy do tego Busko.jest teraz w programie bodajze norweskim jesli sie uda oby co wy biedni bedziecie pisac zeby Burmistrz tez oddal ta kase bo wy nie i nie zalosny jest ten poziom, zal mi was drodzy mieszkancy. Proponuje abyscie dbali o wlasne budzety a czas na rozliczenie zawsze bedzie, z tego co slysze i sie nie zdziwie jak na koniec Kadencji dlugu bedzie malo bo co hak co ale Pan Sikora umie ściągać do Buska srodki z roznych transz i tak trzymać.

  16. v do krecza pisze:

    Co, jak co, ale Sikora umie ściągać środki z nas – MIESZKAŃCÓW i kuracjuszy poprzez podatki wyższe, niż w Warszawie, opłaty za wodę i ścieki wyższe niż w Warszawie. A jakie mamy płace? Nie tylko w Warszawie, ale nawet w Polsce powiatowej śmieją się, jak mówię, za ile pracuję ja i znajomi z Buska (oczywiście nie mam na myśli zarobków Kryczki). Mówią, że ściemniam, bo nikt nie zarabia tak mało.

  17. krecz pisze:

    Do v -fajnie ze porównujesz Busko do Warszawy chyba jestes straszny desperat. KURACJUSZE to placą klimatyczne a nie podatki to dla wyjasnienia. I ostatnie w Warszawie mowia ze jak pada grad czy deszcz wieja wiatry, to wina Prezydenta, i ty kolego masz ten sam tok mysleniowy. Na place w Busku Burmistrz ma taki wplyw jak ty i ja. Moze warto zapytac swojego szefa czemu tak malo!! I ostatnie juz, podatki kolego to nie ustala Burmistrz tylko jesli juz na podstawie wyliczen przez dzial finansowy zatwierdza rada ale to juz chyba sam doszukaj bo narazie bladzisz. I pamietaj jeszcze jedno nie znalazl sie jeszcze taki ktory by wszystkim dogodzil. Pozdrawiam

  18. v do krecza pisze:

    Podatki uchwalają radni NA WNIOSEK BURMISTRZA.
    Mamy marionetkową radę, która przyklepuje burmistrzowi każdą uchwałę, choćby najgłupszą.
    Poza uchwałą linczującą Szumilasa nie pamiętam żadnego projektu zgłoszonego pod obrady przez radnych. Tylko wszystko zgłasza burmistrz.

    A na pytanie, co tak mało pada odpowiedź: podatki od nieruchomości oraz środków transportu moja firma płaci podobne lub wyższe, niż w Warszawie.
    Tak samo ceny wody wpływają na opłacalność np. gastronomii, czy przemysłu spożywczego.

  19. wieśniak pisze:

    więcej betonu, więcej granitu. skąd w
    mistrzu tyle chęci do kamiennych
    powierzchni? wiejska chłopaczyna ubłocona
    po kolana miał jedno pragnienie – chodzić po
    suchym. no to k..a zrobił. Waldek, zabetonuj
    wszystko. z każdego kontraktu kasa jest. i
    komu to przekażesz?

  20. krecz pisze:

    Do v- masz prawo do swojego zdania co do tego co napisales jesli masz takie zdanie zawsze firme mozesz przenisc do Warszawy. I jeszcze jedno kto wybiera radnych chyba wiesz i jesli uwazasz ze cala gmina to marionetki to wspolczuje poczucia humoru, na wzrost wszystkiego wiesz co na wplyw cena paliwa tak bylo zawsze przypomne miesiac temu 3.50 dzis 4.40 chyba rozumiesz, co wazne ceny barylek nie rosna. Twoj radny jak piszesz mial jakas odwage, pytanie tylko czy byl.skuteczny i co zalatwil dla swojego okregu wyborczego. Oskarzanie kogos, mowienie ze wszyscy to glupki, zlodzieje korupcja to slogany, jakos nasze miasto nigdy z tym nie mialo problemu. Zebralo sie kilku niezadowolonych i powiekala jedno i to samo dajac upust swojemu niedowartosciowaniu. Beda wybory czas zaczac pracowac a nie negowac takie mam zdanie. Moje dzieci i ich dzieci sa zadowolone ze jest tu tak pieknie, i powtorze nie znalazl sie taki ktory wszystkim dogodzi

  21. v do krecza pisze:

    Te krzywe latarnie z odpadającą farbą (nie stać Gminy na puszkę farby?!), wycieki ze śmieciarek (do niedawna), błotniska dzikich parkingów, uskok tektoniczny Bycoka z funkcją toalety dla meneli, chwasty obok słoneczek z brązu przypominających menelom, gdy są narąbani w jakim są mieście – to wszystko jest niesamowicie piękne, gratuluję gustu twoim dzieciom i dziecio twoich dzieci.

  22. v do krecza pisze:

    Jak inaczej, niż marionetkami nazwać radnych, którzy nie zgłaszają własnych uchwał, za to uchwalają bodaj 100 % projekty burmistrza?

  23. Ja tylko pytam pisze:

    Czy krecz to Michał M?

  24. A może by tak utworzyć komisję śledczą w sprawie buskiego PKS-u? pisze:

    Proponuję, by zeznali przed nią Jan Bartosik i Justyna Nurek.

  25. Busko, jak Warszawa - szkoda, że nie do końca pisze:

    Nawiązując do poprzednich komentarzy „v”, „krecza” oraz komentarza w sprawie PKS: uważam, że pod Sikorą nasze Busko upodabnia się do wielkich miast – szkoda tylko, że w tym, co złe: a więc wysokich podatkach i opłatach, czy szkodliwej działalności deweloperów. Niestety, nie upodabnia się w tym, co dobre, np. wysokości płac, ofercie kulturalnej, czy jakości komunikacji miejskiej.

  26. krecz pisze:

    Do v – chyba kolego czepiasz sie juz wszystkiego nie ma takiego miasta i wsi zeby tych patologii nie bylo. To nie wina gminy ze ludzie pija itd. Choc gdy na Warszawke spadl.deszcz byly burze cos sie uszkodzilo byl.kto winny Prezydent. Idziesz dalej tym tropem. Co do uchwal czy twoj radny je zglaszal? Co do gustu no coz ty widac chodzisz za menelami a ja po parku chodnikach i alejkach tego pieknego miasta. I jeszcze jedno jesli ci tak tu zle to po co nerwy, wyjedz zobaczysz jak cie docenia gdzie indziej

  27. eH!De do v pisze:

    Ten uskok tektoniczny na Bycoku i wiele innych baboli to robota najgorszego burmistrza wszechczasów -nauczyciela.
    Słoneczka są spoko, tu kłania się pole do popisu dla tych którzy się zajmują promocją miasta. Podpowiadam: wystarczy wydrukować mapkę z zaznaczonymi słoneczkami, porozmawiać (lub sprzedawać za parę groszy) kuracjuszom i innym odwiedzającym Busko i niech zasuwają po mieście i okolicy i zaliczają/zdobywają te słoneczka. Będą mieli radochę i trochę ruchu dla zdrowotności. Wydaje mi się że pomysł niegłupi. Ktoś ogarnięty w BSCK mógłby postarać się o apkę na smartfona. Ja właśnie tak zaliczyłem wszystkie krasnale we Wrocławiu, przy okazji poznając to wspaniałe miasto.

    Odnośnie zarobków: jak jadę w inną część kraju i mówię ile zarabiam to ludzie nie wierzą. Kilka miesięcy temu nawet usłyszałem tekst „jak nie chcesz pan powiedzieć ile zarabiasz to nie zmyślaj pan bo to niemożliwe żeby za to przeżyć.” Szczena mi opadła…
    Pozdrawiam.

  28. Zeus pisze:

    Dzien dobry wszystkim.Urodzilem się w Busku i mieszkałem tu przez 25lat po czym wyemigrowałam jak większość naszych rodaków z polski aby podnieść swój standard życia.
    Czytam te wszystkie komentarze i naprawdę nie wiem z kad w ludziach tyle zazdrości zawiści…? Jesli ktoś kupił działkę i posiada kapitał aby zmodernizować nasze piękne miasto to ludzie powinni się cieszyć a nie zazdrościć z kont on ma ile dał itp.Stazy właściciele umierają a nowi maja prawo robić z swoją własnością to co chcą bo są obecnymi nowymi właścicielami. To tak jak by ktoś kupił mieszkanie w bloku i ustalał kolor ścian z rodzina zmarłej osoby która w tym mieszkaniu żyła 20 lat. Nie można stać w miejscu i żyć starymi przyzwyczajeniami trzeba rozbudowywać te miasto uzdrowiskowe I jesli nie stać cie aby w to wszystko dołożyć swoją cegiełkę to chodzisz stan z boku i nie przeszkadzaj .Miasto ma potencjał który powinno się maxymalnie wykorzystać bo to przyciąga inwestorów kuracjuszy a co za tym idzie również ludzi z mniejszych miast i gmin aby tu żyć.w ten sposób wszystko się napędza. Nie trzeba wyjeżdżać za granice aby to dostrzec wystarczy jechać do większego miasta w Pl.
    No ale najlepiej komentować i narzekać szczuć jeden na drugiego typowa mentalność ludzi z małych miasteczek.
    Trzeba się w życiu cieszyć jak się komuś powodzi a nie zazdrościć i zucac kłody pod nogi bo on ma lepiej bo on jedzie na wakacje bo kupił to czy tamto.wejz się jeden z drugim za prace to tez będziecie mieć…

  29. do Zeus pisze:

    Istota sprawy jest zasada równości wszystkich wobec obowiązującego prawa i przepisów oraz zasady fair play. Tu nie chodzi o zazdrość czy zawiść. Chodzi o zasady. W opisanym przypadku wydaje się, że normy zostały naruszone. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego podobnie jak plany zagospodarowania są opracowywane za ciężkie gminne pieniądze przez specjalistów od urbanistyki i architektury na podstawie głębokich i długotrwałych analiz po to by zapanował określony ład przestrzenny i by wszystkim znane były ogólne ramy w jakich należy się poruszać przy planowaniu, projektowaniu i budowie kolejne obiektów. To tak jak z zasadą, że na autostradzie kierowcy poruszają się w jednym kierunku. Nie jest tolerowana jazda pod prąd by na przykład skrócić sobie drogę lub zjazdy w innych niż wyznaczone miejscach bo komuś tak pasuje. A w przypadku opisanym w liście do czegoś takiego właśnie chyba doszło. Dokumentacja zawarta we wniosku inwestora pokazuje, że od początku została opracowana niezgodnie, „pod prąd” z wytycznymi Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Dodatkowego smaku dodaje sposób łatania problemu przez radnych i sama ich decyzja. Tu nie ma mowy o wyższej konieczności czy przypadku awaryjnym, że np. karetka dla ratowania życia ofiar wypadku jedzie pod prąd autostradą. Jeśli więc już to temat powinien być poruszany na normalnej sesji z udziałem wszystkich stron a nie na nadzwyczajnej, o której prawie nikt nie wiedział. Po co w ogóle ten pośpiech, skąd ten brak wcześniejszej informacji o tej sesji? Dlatego w mojej opinii ta uchwała podjęta przez radnych nie ma wystarczającego uzasadnienia i nie ma wystarczających podstaw prawnych i z tego powodu powinna być uchylona przez organ wyższy.

  30. Smerfuś pisze:

    a to całe zamieszanie i podchody z przedszkolem Smerfuś to aby nie po to by przejąć atrakcyjną działkę przy gliniankach i wyrąbać apartamentowiec

  31. zielona trawa pisze:

    nie zdziwię się, jeśli za jakiś czas wspaniałomyślni radni by załatać rosnącą dziurę budżetową zagłosują za tym by sprzedać któremuś deweloperowi tereny zielone przy BSCK aby w ramach zaspakajania rosnących potrzeb mieszkaniowych wybudował na nich monstrualny apartamentowiec. Oczywiście na palach by została zachowana trawka i proporcje zabudowy ziemi.

  32. Do krecz pisze:

    Gościu użyj czym prędzej wazeliny bo zaczynasz piszczeć i zaraz się zatrzesz!!!:-):-):-)

  33. apartamentowiec w miejsce Victorii - czemu nie ? pisze:

    a może by tak przy okazji rewitalizacji Parku Zdrojowego wziąść i przebudować starą już restaurację Victoria na taki jak przy Batorego nowoczesny 5 kondygnacyjny apartamentowiec z 30 mieszkaniami i 25 miejscami parkingowymi? Brakuje mieszkań więc może wrażliwi radni zgodzą się i na taką rewitalizację Victorii? Ja na wszelki wypadek żeby mieć kasę na wypasione w nim mieszkanko z widokiem na Marconiego to zaczynam od dzisiaj grać w Lotto.

  34. Zeus pisze:

    Dziekuje za wytlumaczenie profesionalnie problemu tak zgadzam się ze wszystko powinno mieć swój ład i porządek.

  35. kiero pisze:

    Czy dobrze rozumiem, że przy Batorego będzie mniej miejsc parkingowych, niż mieszkań?
    Czy to znaczy, że brakujące miejsca zostaną zbudowane na działce Gminy na koszt Gminy, czyli nasz wspólny?

  36. Smerfuś do kiero pisze:

    a jak myślisz? ja nie mam wątpliwości co do tego, że nasze kochane władze są bardzo wrażliwe na zgłaszane im potrzeby i by „wywołać pozytywne skutki zarówno społeczne jak i gospodarcze” idą wszystkim na rękę

  37. do Nowy Zdrój pisze:

    Jak się to ma do limitów zabudowy w strefie uzdrowiskowej?

  38. Prywatyzacja zysków, uwspólnianie kosztów pisze:

    Podobnie przy Termach Słowacki: zamiast wyegzekwować od inwestora budowę miejsc parkingowych w odpowiedniej ilości na jego działce, to zostały zbudowane na miejskim gruncie będącym naszą wspólną własnością.

  39. a po co myślisz wykarczowano unikatową aleję krzywych drzew w Małpiaku? pisze:

    a po co myślisz wykarczowano unikatową aleję krzywych drzew w Małpiaku? wykarczowano i elegancko wyrównano spychaczami. Przypadek? Nie będę zdziwiony jeśli tam za jakiś czas będą parkowały auta gości pewnego sanatorium.

  40. Zaniepokojony pisze:

    Nie mnie osądzać: v czy krecz, który ma rację? Przeczuwam jedno, już za niedługo w tym pięknym Busku faktyczna liczba mieszkańców zbliży się do dziesięciu tysięcy.

  41. Wójt gminy Kołobrzeg Włodzimierz Popiołek został aresztowany. Miał wziąć 300 tys. zł łapówki za korzystne zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego. pisze:

    https://kolobrzeg.naszemiasto.pl/cba-wojt-gminy-kolobrzeg-aresztowany-z-zarzutem-przyjecia/ar/c1-9002649

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl