Bcpl: Uzdrowisko czy blokowisko? Czy deweloper postawi dwa bloki w części zdrojowej przy Grotta? - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

Bcpl: Uzdrowisko czy blokowisko? Czy deweloper postawi dwa bloki w części zdrojowej przy Grotta?

13 października 2020 | busko.com.pl 13.10.2020 / Jarosław Kruk 13.10.2020 | | 102 komentarze

Do naszej redakcji wpłynęła wiadomość z prośbą o publikację, sprzeciwu mieszkańców wobec realizacji inwestycji mieszkaniowej, polegającej na budowie dwóch bloków na działkach położonych w części zdrojowej, przy ulicy Grotta. informuje portal busko.com.pl

lokalizacja i wizualizacja budynków na planie Zdroju / źródło: google.com, umig.busko.pl, busko.com.pl

Poniżej udostępniamy treść pisma, jakie otrzymała nasza redakcja odnośnie złożonego do Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój sprzeciwu mieszkańców, wobec zamiaru wybudowania przez inwestora dwóch bloków mieszkalnych przy ulicy Grotta w Buska-Zdroju.

„Zbulwersowani projektem powstania „blokowiska” przy ul. Grotta oraz Parkowej, w bliskim sąsiedztwie strefy A uzdrowiska stanowczo mówimy NIE inwestorowi i prosimy o nagłośnienie sprawy! Inwestycja, o której mowa, jest sprzeczna z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego i narusza warunki zabudowy na tym terenie.

Schemat usytuowania przedmiotowych dwóch budynków / źródło: busko.com.pl

Nie wyobrażamy sobie dwóch potężnych bloków w miejscu, gdzie plan przestrzenny zagospodarowania tego terenu zakłada budowę jedynie domków jednorodzinnych i pensjonatów. Skąd pomysł inwestora na takie budynki w miejscu innego przeznaczenia?

Takie blokowisko przy jednej z najbardziej ruchliwych ulic w naszym mieście wprowadzi chaos w zabudowie oraz ogromne utrudnienie dla kuracjuszy, mieszkańców i turystów odwiedzających Busko. Ul. Grotta już teraz jest drogą o dużym natężeniu ruchu, do tego dojdzie wysokie natężenie hałasu, SPALIN i emisji fal elektromagnetycznych.

Pierwsza strona pisma skierowanego do Burmistrza Buska-Zdroju w dniu 2.10.2020 / źródło: busko.com.pl

NIE MA PRZYZWOLENIA NA NISZCZENIE NASZEGO MIENIA!

Inwestycja, o której mowa, wpłynie negatywnie również na gospodarkę wodną – według planu inwestora teren zostanie podniesiony o 1 metr, w skutek czego może dochodzić do zalewania okolicznych posesji. Obawiamy się również o swoje bezpieczeństwo i komfort życia. Ulica Cyprysowa miała być, według miejscowego planu – drogą ślepą z zawrotką. Inwestor natomiast zaplanował na tym właśnie odcinku do zawracania-bloki, a w dalszej części połączenie tej ulicy z ul. Grotta, co spotęguje natężenie ruchu na tym odcinku. Faktem jest, że na skrzyżowaniu ulic: Grotta, Parkowej i Jodłowej bardzo często dochodzi do kolizji drogowych.

Ponadto, bezprawne jest to, iż inwestor dopuścił się naruszenia nieprzekraczalnej linii zabudowy, którą bardzo ściśle określa miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Wznoszone obiekty będą oddziaływać negatywnie na życie mieszkańców. Obawiamy się znacznego zacienienia, zalewania okolicznych działek oraz dyskomfortu estetycznego – PLANOWANA INWESTYCJA RAŻĄCO NARUSZA CHARAKTER ZABUDOWY TERENU.
Chcemy chronić naszego prawa własności zagwarantowane Konstytucją! – Komitet Społeczny w Busku-Zdroju”

 

umig.busko.pl [10.07.2020]: – Informacja Burmistrza o zamieszczeniu wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowej w trybie specustawy mieszkaniowej

umig.busko.pl [10.07.2020]: – Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowejpdf ]

 

 

◙ Podobne informacje:

PRZYWRÓCIĆ GODNOŚĆ GMINIE I JEJ MIESZKAŃCOM – protest pod buskim magistratem, 25.06.2020 – FOTOGALERIA

do Redakcji: Lex developer przy Batorego

Skąd w Busku podwyżka cen za śmieci? UMiG opublikował wyjaśnienie

RK: Centrum uzdrowiska już nie dla kupców z Buska – zamienił stryjek siekierkę na kijek

Do Redakcji: REWITALIZACJA PARKU – Wszyscy powinni usłyszeć o tym co planuje urzędnik, a co zatwierdza radny, a co podpisuje Burmistrz!

Franciszek Rusak: Rewitalizacyjny walec – Czuj, stary pies szczeka!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

102 odpowiedzi na “Bcpl: Uzdrowisko czy blokowisko? Czy deweloper postawi dwa bloki w części zdrojowej przy Grotta?”

  1. Leon pisze:

    Może by Pan coś napisał od siebie?

  2. Paweł pisze:

    Rozumiem że moloch jakim są termy jest piękny i nie przeszkadza mieszkańcom?

  3. booking.com pisze:

    nono, kolejne apartamentowce! obawiam się, że wielu właścicieli pensjonatów pójdzie z torbami jak ruszy wynajem tych mieszkań na booking.com

  4. „Przetarg nieograniczony: Przebudowa stadionu sportowego przy ul. Kusocińskiego w Busku-Zdroju – etap 2” pisze:

    Znowu remont stadionu? Ile kasy już tam władowali i następny przetarg? Chyba tym stadionem powinny się zająć jakieś organy kontrolne a może też i służby…? umig.busko.pl/urzad-miasta-i-gminy/19384-przetarg-nieograniczony-przebudowa-stadionu-sportowego-przy-ul-kusocinskiego-w-busku-zdroju-etap-2.html

  5. Do powyżej pisze:

    Na sport nie ma co oszczędzać i skąpić

  6. Artur pisze:

    Lokalka Super. Niech budują, sam sobie kupię tam apartamencik.

  7. MASSSAKRA: 1m Czernikiewicza 35.680 zł vs. 1m obwodnicy Pińczowa 7.600 zł vs. 1m obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej 14.782zł pisze:

    Obwodnica Pińczowa: „Główny odcinek drogi ma długość prawie 5 km, wybudowane zostały trzy ronda, parking, oświetlenie, chodniki oraz ścieżki rowerowe. Budowa była współfinansowana z pieniędzy unijnych. Inwestycja kosztowała w sumie 38 mln zł.” (https://infobusko.pl/rk-centrum-pinczowa-odciazone-od-samochodow-a-w-busku/)
    Kalkulator 38.000.000zł / 5000m = 7.600 zł/1m

    Ulica Czernikiewicza: „W przypadku mierzącej ok. 120m długości ul. Józefa Czernikiewicza, przy koszcie 4.281.544 zł 28 gr, wychodzi, że jeden jej metr wart jest ok 35.680 zł” (https://infobusko.pl/do-redakcji-miliony-na-czernikiewicza-a-polna-nadal-w-pola/)
    Kalkulator: 4.281.544zł / 120m = 35.680 zł/1m

    Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej: „W ciągu drogi powstało osiem obiektów inżynierskich: most na potoku Bagienica, 5 wiaduktów drogowych oraz 2 przejścia dla zwierząt. Ponadto wykonany został system odwodnienia, a także drogi dojazdowe, zjazdy, chodniki i zatoki postojowe do kontroli pojazdów. W trosce o środowisko i komfort mieszkańców zrealizowano ekrany akustyczne i urządzenia oczyszczające wodę. średni koszt ” (https://infobusko.pl/obwodnica-dabrowy-tarnowskiej-oddana-do-ruchu-a-w-busku/)
    Kalkulator: 102.000.000 zł / 6.900 m = 14.782 zł/m

    Ja się pytam skąd taka MASSSAKRYCZNA różnica cen???!!!

  8. Ile tak naprawdę będzie kosztowała tężnia??? pisze:

    TERAZ DOJDZIE KOLEJNY WYDATEK – NA OGRODZENIE TĘŻNI…

    Przetarg nieograniczony: „Wykonanie ogrodzenia wokół tężni” w ramach zadania budżetowego „Wzrost gospodarczy uzdrowiska poprzez rozwój potencjału endogenicznego i zwiększenie dostępu do zasobów naturalnych – Rodzinny Park Zdrowia w Busku-Zdroju”

    https://www.umig.busko.pl/urzad-miasta-i-gminy/19394-przetarg-nieograniczony-wykonanie-ogrodzenia-wokol-tezni-w-ramach-zadania-budzetowego-wzrost-gospodarczy-uzdrowiska-poprzez-rozwoj-potencjalu-endogenicznego-i-zwiekszenie-dostepu-do-zasobow-naturalnych-rodzinny-park-zdrowia-w-busku-zdroju.html

  9. 3===> pisze:

    Ile?? A dwa gile xd

  10. super pomysł pisze:

    I bardzo dobrze, rynek mieszkaniowy w Busku jest dość chłonny. Brakuje mieszkań a nie każdego stać na zakup działki z domem. Niech budują.

  11. Marcin pisze:

    Czy dwa bloki mieszkalne mające 3 piętra nie licząc parteru z maksymalną ilością mieszkać do 72 to jest odrazu blokowisko ? No raczej nie . Te dwa bloki będą miały 3 piętra tyle ile ma np pensjonat wiślica na 1 maja więc nie będzie jakichkolwiek problemów z zaciemnieniem a już na pewno nie będzie problemu by takie budynki powstały w strefie B. Te bloki będą ciut wyższe od pensjonatow które mieszczą się po drugiej stronie ulicy. Troche dziwne że ten owy komitet nieprotestował jak budowały się Termy Słowacki bo to jest bardzo pokaźna i masywna budowla w Busku które też się mieści na Grotta. Na ulicy Grotta jeśli chodzi o bezpieczeństwo a szczególnie przy Skarbowym powinno się dobrze znać zasady pierwszeństwa i gdyby była sygnalizacja to byłoby bezpiecznie ,są pomysły UMIG by właśnie na ul Grotta była sygnalizacja lecz to narazie pomysły. Architektoniczna Koncepcja tych dwóch bloków jest bardzo atrakcyjna i myślę że będzie się dobrze wkomponywać w teren tej działki. Trzeba się cieszyć że ktoś w ogóle tu inwestuje. Na stronie UMIG jest obszernie opisane i pokazane jak to wszystko ma wyglądać. I brawa dla inwestora za trafioną inwestycję . A wy drodzy mieszkancy z tego owego komitetu niestety musicie sie pogodzic bo w centrum miasta juz nawet nie ma gdzie czego budować.

  12. do Marcin pisze:

    Żadne blokowiska w części zdrojowej nie wkomponują się dobrze w otoczenie.Albo uzdrowisko,albo blokowisko.Burmistrzu i rado miejska ,cała południowa część miasta tylko i wyłącznie uzdrowisko i sanatoria.Pomyśleć o potomnych,a nie myśleć o układach.Na północy,wschodzie ,czy zachodzie miasta jest mnóstwo wolnych terenów pod budowę bloków.Tereny Grotta, Młyńskiej ,czy Waryńskiego tylko budownictwo jednorodzinne.Zatrzymajcie to i cofnijcie póki jeszcze można.Chyba że Was to przerasta,to złóżcie mandaty.

  13. ?? pisze:

    Panie Marcinie, koncepcja architektoniczna jest atrakcyjna??? Zalezy dla kogo. Na pewno nie dla wszystkich a na pewno nie pasuje do reszty zabudowan, a co najwazniejsze jest sprzeczna z MIEJSCOWYM PLANEM ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO !!!! Wiec po co ta glupia dyskusja ??? Po to byly robione plany zeby sie ich trzymac! Z reszta wszyscy ktorzy sie tam wybudowali MUSIELI budowac zgodnie z warunkami zabudowy, a tu inwestor zrobi co bedzie chcial. Az przykro patrzec na te wszystkie układziki. W Busku rzadzi ten kto ma pieniadz i taka jest prawda

  14. Biznesmen Tadeusz Rydz pisze:

    No cóż tylko idiota mógłby zezwolić na budowę blokowisk, w tak ważnym miejscu naszego uzdrowiska. Liczę, że ktoś pójdzie po rozum do głowy.

  15. Do do Marcin pisze:

    Ale z niby z jakiej racji według ciebie żadne blokowisko nie wkomponuje się w południową część miasta i czemu według ciebie całe południe miasta ma być uzdrowiskowa ?.Szczerze to na północy i zachodzie to nie ma tam miejsca chociaż jak chciałbyś zniszczyć rezerwat Zimne Wody lub las to porażka. Czemu według ciebie Tereny Grotta Młyńskiej i Waryńskiego tylko budownictwo jednorodzinne?

  16. mieszkaniec pisze:

    plan zagospodarowania zezwala na zabudowę do czterech pięter w tym terenie, niech się miasto rozwija a nie straszy kuracjuszy dzikimi zaroslami jak wokol Termy Słowacki i przy ul. 1-go Maja. Po co zatrudnieni są w straży miejskiej,? do spacerów po ul i wysiadywaniu na lawkach w parku miejskim zeby wypisać mandat jak ktoś się potknie i przewróci na krzywym chodniku. To straż miejska powinna zająć sie dyscyplinowaniem posiadaczy dzialek i posesji do utrzymywania na nich należytego porządku!!!!

  17. Marek pisze:

    Bardzo dobrze, że wreszcie po 30 latach od Osiedla Piłsudskiego w Busku ruszyło budownictwo wielorodzinne. Jest to szansa na rozwój miasta. Obecnie w realizacji, na różnych etapach jest 24 budynki wielorodzinne do czterech kondygnacji. Ceny za metr są bardzo wysokie co świadczy o tym, że rynek jest chłonny. Projektowane budynki przy obwodnicy, jaką jest ulica Grota nie powinny nikomu przeszkadzać oprócz przyszłych mieszkańców z uwagi na ruchliwą drogę. Znacznie lepsze lokalizacje to Młyńska, Witosa i Waryńskiego.

  18. Bolo pisze:

    Popieram ta inwestycje, niech grajdol się rozrasta, niech mlodzi pozostają w miescie. Kuracjuszom ta inwestycja na pewno nie będzie zaklucac pobytu i leczenia. Kuracjusz też człowiek a ta budowla powstanie dla ludzi.

  19. do powyżej pisze:

    Niech się rozrasta ,ale nie tam.Jeżeli chodzi o wpis lokalizacji Młyńska Witosa i Waryńskiego,tam tylko budownictwo jednorodzinne.Bo takie było przeznaczenie tej okolicy,co zresztą zapoczątkowaliśmy swoimi budowami.A wpisu tego dokonał pewnie ktoś z Mikułowic,albo Skotnik.

  20. oj tam, oj tam pisze:

    PZP zezwala na wznoszenie budynkow w strefie B do 4 i pół piętra i uchwalony byl dla tej części miasta kilkanaście lat temu,W czym problem?

  21. on pisze:

    O czym Wy tu gadacie, sprawa dawno załatwiona i bloki powstaną.Co chcecie usłyszeć że wstrzymacie budowę,?Temat zaklepany przez UMiG i bloki powstaną, tyle w tym temacie.

  22. Warunki nie dla wszystkich pisze:

    Nikt nie neguje rozrastania miasta ale to teren do zabudowy jednorodzinnej i pensjonatowej. A jesli powstana dwa bloki to i kilka nastepnych bo inwestor zakupil reszte dzialek wiec na pewno nie skonczy sie na dwoch blokach! To NIE JEST TEREN NA BLOKOWISKO! Jest jeszxze duzo terenu niezagospodarowanego w nasxym miescie wiec po co wciskac NA SILE akurat w tym miejscu??? Tym bardziej ze jest to NIEZGODNE z planem zagospodarowania terenu. Warunki jak widac nie musza byc przestrzegane przez tych z kasą. Smutne ale prawdziwe 🙁

  23. czy to prawda pisze:

    czy to prawda że te delikatesy centrum naprzeciw term slowacki to tez cos nie teges z planem zagospodarowania? miało być inaczej a powstało inaczej, tak?

  24. warunki nie dla wszystkich-TAK! pisze:

    prawda, nieprawda, końca nie dojdziesz. A kto zezwolił na budowę tego budynku przy ul. 1-go Maja równoległego do willi Wiślica, od dawna planowana była tamtendy ul. która miała się łączyć z ul. Grotta. Dziwny traf, że przy tej ul. ma kilka dzialek jedna rodzina!?

  25. do wszystkich pisze:

    od dawna wiadomo, że przepisy ograniczają tylko maluczkich, a bogatemu wszystko wolno, bogatemu to nawet byk się ocieli

  26. Do wszystkich inteligentów pisze:

    Niech się buduje w końcu to strefa B jak połowa miasta!!!

  27. Łukasz Nowak pisze:

    Jak patrzę na rynek pierwotny w Busku, to myślę, że rośnie nam bańka. Ona musi pęknąć (swoją drogą: ciekawe, którzy z burżujów zdążą wycofać się na czas, a którzy „popłyną”) – niestety zostanie po niej miasto bez ładu przestrzennego, zdewastowane chaotyczną zabudową. Radni zezwalający na wyjątki od MPZP winni mieć to na uwadze.

  28. Do Łukasza Nowaka pisze:

    Człowieku jesteś ze wsi też mogę powiedzieć że np nowe domy jednorodzinne dewastują chaotyczną zabudową ale tak nie jest. Tak samo nie jest tak z nowoczesną deweloperką w miastach. Na rynku jest mało mieszkań więc trzeba je budować.

  29. Boss 1 pisze:

    Kto to buduje? Już sprzedajo mieszkania?

  30. HaHa pisze:

    „..Komitet Społeczny w Busku-Zdroju…” – kto to jest, dlaczego redaktor nie pisze o nich?
    Czyżby byli to właściciele pensjonatów? Czy boją się o konkurencję?
    Jarosławie w tym portalu narzeka się na władzę, na to, iż nie buduje się nowych mieszkań. Jak ktoś buduje to znów się tu narzeka , że się buduje.
    Niech ktoś zdrowy na umyśle powie mi o co ty chodzi?

  31. Łukasz Nowak pisze:

    „Człowieku jesteś ze wsi” – No i???
    A tak swoją drogą, to przez kilka lat mieszkałem w mieście tak z 20 razy większym od Buska, tak że tego xD

    „też mogę powiedzieć że np nowe domy jednorodzinne dewastują chaotyczną zabudową ale tak nie jest.” – doprawdy? Na przykład w Lesie Winiarskim?

  32. Łukasz Nowak do HaHa pisze:

    „w tym portalu narzeka się na władzę, na to, iż nie buduje się nowych mieszkań. Jak ktoś buduje to znów się tu narzeka , że się buduje.
    Niech ktoś zdrowy na umyśle powie mi o co ty chodzi?”
    O to chodzi, że budować należy, ale zgodnie z MPZP

  33. Do Łukasza Nowaka pisze:

    A ja mieszkałem w mieście 5razy większym od Buska i co ? I nic nie ma się czym chwalić. Jesteś ze wsi więc nie decyduj co ma być w mięsie jak się nie znasz.

    W lesie wniarskim np przy ścieżce jest fajne budownictwo ale jeśli ktoś pisze tak jak ty bzdury że deweloperka to chaotyczna zabudowa to lepiej się nie wypowiadaj.

    Bo dla mnie nowe budownictwo tzn deweloperka w miastach jak i nowoczesne domki na wsiach to krok ku cywilizacji XXIw. I ten teren jest doskonały na deweloperke a przedewszystkim ten teren to strefa B więc deweloper może się stawiać i koniec kropka.

  34. Do Łukasza Nowaka pisze:

    „O to chodzi, że budować należy, ale zgodnie z MPZP”

    Przecież jest zgodna z MPZP!

  35. Łukasz Nowak pisze:

    „Przecież jest zgodna z MPZP!”

    Członkowie (anonimowego puki co) Komitetu twierdzą, żźe jednak nie.

  36. Łukasz Nowak pisze:

    „ten teren to strefa B więc deweloper może SIĘ stawiać i koniec kropka.”

    Zawsze myślałem, e deweloperzy „stawiają” np. bloki mieszkalne czy galerie handlowe, a tutaj dowiaduję się, iż „stawiają” samych siebie XDDD.

  37. Łukasz Nowak pisze:

    „Jesteś ze wsi więc nie decyduj co ma być w MIĘSIE jak się nie znasz.” – akurat ludzie ze wsi stanowią większość z hodowców zwierząt na cele spożywcze, więc jak najbardziej decydują o tym, co jest w MIĘSIE xD

  38. Do Łukasza Nowaka pisze:

    To widać że ci członkowie anonimowego komitetu nie znają w całości MPZP.

  39. Łukasz Nowak pisze:

    „W lesie winiarskim np przy ścieżce jest fajne budownictwo ale jeśli ktoś pisze tak jak ty bzdury że deweloperka to chaotyczna zabudowa to lepiej się nie wypowiadaj.”

    Rozjeżdżanie „śmieszki” rowerowej samochodami też jest fajne?

    Bynajmniej nie twierdzę by deweloperka zawsze oznaczała chaotyczną zabudowę.
    Często jednak oznacza. I w busku od kilku lat przeważnie tak właśnie jest.

  40. Do Łukasza Nowaka pisze:

    Łukasz Nowak
    14 PAŹDZIERNIKA 2020 O 19:58
    „Jesteś ze wsi więc nie decyduj co ma być w MIĘSIE jak się nie znasz.” – akurat ludzie ze wsi stanowią większość z hodowców zwierząt na cele spożywcze, więc jak najbardziej decydują o tym, co jest w MIĘSIE xD

    Oo kolega spostrzegawczy i zauważył błąd haha brawo.
    Polskie rolnictwo to jeden wielki ściek uciśnionych debili i normalnych rolników. Tu jest temat o mieszkaniach a nie o tym co jest na wsi. I oczywiście obawy tego anonimowego komitetu o emitowanie dał elektronicznych hahah czyli ci anonimowi z komitetu nie chcą mieć masztów przy swoich domkach? Ale przecież Internet to też fale elektromagnetyczne haha. Co to jest co to za ludzie haha

  41. Do Łukasza Nowaka pisze:

    O rozjezdzanie twojej śmieszki to tam zapytaj wielkiego nauczyciela i byłego burmistrza czemu wyciął las i zrobił twoją śmieszke.

    Mnie zbytnio nie interesuje że tam ktoś coś rozjeżdza bo mieszkańcy mają do tego prawo. W końcu ci ludzie kupili działki jaki domy więc jedynie pomoże by zbudować ulicę.

    „Często jednak oznacza. I w busku od kilku lat przeważnie tak właśnie jest.” To powiedz gdzie tak jest bo jestem bardzo ciekawy.

  42. Ewa pisze:

    Prawo jest po stronie dewelopera ale ludziom jak zwykle nic nie pasuje.

  43. Łukasz Nowak pisze:

    „O rozjezdzanie twojej śmieszki to tam zapytaj wielkiego nauczyciela i byłego burmistrza czemu wyciął las i zrobił twoją śmieszke.”
    To akurat bardzo dobrze, że ją zrobił.

    „Mnie zbytnio nie interesuje że tam ktoś coś rozjeżdza bo mieszkańcy mają do tego prawo. W końcu ci ludzie kupili działki jaki domy więc jedynie pomoże by zbudować ulicę.”
    Przede wszystkim to, że kupili domy właśnie tam jest skutkiem patologii: bałaganu spowodowanego brakiem MPZP, ergo „pączkowaniem” zabudowy poprzez WZ.

    „«Często jednak oznacza. I w busku od kilku lat przeważnie tak właśnie jest.» To powiedz gdzie tak jest bo jestem bardzo ciekawy.”
    A choćby pomiędzy Stawem Niemieckim, a halą sportową. Na przykład szeregówka z niesamowicie „szerokim” dojazdem (zmieści się 126 p!), w której można zajrzeć do kuchni sąsiadowi XD.

  44. Jacek Sasin na prezydenta RP! pisze:

    Nowak tak ci śpieszno pchać się na miastowych? W końcu nie ma się co dziwić jak ci twój Adaś Jarubas rozjeżdza wieś tirami.

  45. Do Łukasza Nowaka pisze:

    Las winiarski gdzie są te domki itp nie jest pod żadną ochrona więc można tam sobie stawiać domki.

    Widzę że chodzi ci o osiedle Kusocińskiego osiedle domków jednorodzinnych przy stawie. No to przesadziłeś z fiatem 126p bo osobiście widziałem jak kierowcy dostawczaków normalnie jeździli po tej ulicy. Do kuchni można zajrzeć to fakt ale jest coś takiego jak rolety i ci mieszkańcy używają takich. To są tzn klitki ale i na takie klitki znaleźli się ludzie by te domki kupić. Więc nie masz o co się czepiać przyjacielu.

  46. Łukasz Nowak pisze:

    „Las winiarski gdzie są te domki itp nie jest pod żadną ochrona więc można tam sobie stawiać domki.”

    A powinien być!

  47. BUD pisze:

    „To są tzn klitki ale i na takie klitki znaleźli się ludzie by te domki kupić.”
    Tacy desperaci znaleźli się, bo Gmina nie buduje mieszkań socjalnych.

  48. Do bud pisze:

    Przecież masz hotelowiec przy szpitalu i budynek przy Kauflandzie.Wiesz większość ludzi ma większe aspiracje niż myśleć o mieszkaniu na socjalu.
    Mieszkanie Plus PISu się nie udało więc mieszkanie Plus (gminne) tym bardziej się nie uda.
    Znów na deweloperke a jak cie nie stać to idź przykładem panów z PO PSL by sobie wziąć kredyt i kupić.
    Jest jeszcze Lewica ale nie chce by ludzie mieszkali w tzn kartonach które Lewica proponowała w wyborach.
    I nie ma złotego środka.
    A myśleniem Konfederacji to nie idę by tych socjalnych wywalić pod most i robić selekcję ludzką.

  49. BUD pisze:

    Hotelowiec był budowany za po przedniej kadencji.

    Budynek przy Kaufschitz jeszcze bodaj za nauczyciela.

    Mniej, niż budynek w ciągu kadencji to biednie.

  50. Raz dwa pisze:

    Chaotyczna budowa bloczków nie wpłynie to wcale na decyzję młodych żeby zostać w Busku bo to miasto bez większych perspektyw i możliwości. Większość maturzystów tylko czeka żeby się wyrwać z tej mieściny.
    Aktualna władza robi póki co wszystko w kierunku pozbycia się młodych bo to dla nich za duża konkurencja lepiej na stanowiska wpychać swoich starych zaufanych znajomych, nie ważne z jakim wykształceniem czy adekwatnym do zajmowanego stanowiska czy też nie. Ważne żeby się łatwo nimi sterowało. Potem siedzą za biurkami wielcy urzędnicy oczywiście jak za karę bo jakiś petent śmiał w ogóle przyjść do urzędu załatwić sprawę.
    Może pora w końcu przyjrzeć się temu towarzystwu dokładniej.

  51. Do bud pisze:

    Ale hotelowiec jest powiększony i wyremontowany za Sikory.

  52. BUD pisze:

    No przecież piszę, że za poprzedniej kadencji (a więc za Sikory).

    Czy mam go za to wielbić? 1 budynek przez 2 i pół kadencji to mało.

  53. Raz dwa a może trzy? pisze:

    Raz dwa
    14 PAŹDZIERNIKA 2020 O 20:57
    Chaotyczna budowa bloczków nie wpłynie to wcale na decyzję młodych żeby zostać w Busku bo to miasto bez większych perspektyw i możliwości. Większość maturzystów tylko czeka żeby się wyrwać z tej mieściny.
    Aktualna władza robi póki co wszystko w kierunku pozbycia się młodych bo to dla nich za duża konkurencja lepiej na stanowiska wpychać swoich starych zaufanych znajomych, nie ważne z jakim wykształceniem czy adekwatnym do zajmowanego stanowiska czy też nie. Ważne żeby się łatwo nimi sterowało. Potem siedzą za biurkami wielcy urzędnicy oczywiście jak za karę bo jakiś petent śmiał w ogóle przyjść do urzędu załatwić sprawę.
    Może pora w końcu przyjrzeć się temu towarzystwu dokładniej.

    Ale młodzi nie pójdą np do umig bsck starostwa itp robić za „ochłapy”.
    Dla młodych liczy się co miesiąc na rękę ponad 5tyś złotych. I młodzi będą wyjeżdżać z tego miasta dalej bo to miasto jest uzdrowiskowe i tylko dla 40latkow i kuracjuszy.

  54. Do bud pisze:

    I jeszcze ci mało?? Haha

  55. cztery pięć pisze:

    „Dla młodych liczy się co miesiąc na rękę ponad 5tyś złotych. I młodzi będą wyjeżdżać z tego miasta dalej bo to miasto jest uzdrowiskowe” – kto tyle w Busku zarabia w pierwszych latach pracy? Chyba dzieci działaczy pisoPSL…

  56. Marcin pisze:

    Oj BUD ty stara komusza moczymordo xd

  57. BUD pisze:

    Tak, mało.

    Zwłaszcza, jak na miasto uzdrowiskowe o europejskich ambicjach, budujące bodaj najdroższą tężnię w Polsce i ulicę droższą od autostrad.

  58. Do bud pisze:

    To że jesteśmy miastem uzdrowiskowym nie oznacza by wywalać pieniądze na nierealną inwestycje czyli tzn mieszkanie Plus.

  59. By żyło się lepiej ! do Do bud pisze:

    „To że jesteśmy miastem uzdrowiskowym nie oznacza by wywalać pieniądze na nierealną inwestycje czyli tzn mieszkanie Plus” tak?! to lepiej twoim zdaniem wywalać pieniądze na najdroższą kupę chrustu?! za 25 mln to mogłoby powstać ile mieszkań? przyjmując 5tys za m2 to 25 000 000/5000= 5000 – możnaby wygudować 5000 m2 mieszkaniówki czyli 100 mieszkań 50m2. Mieszkania zaspokoiłyby głód mieszkań w BZ i wynajęte przynosiłyby konkretny stały dochód. Kupa chrustu będzie totalną studnią bez dna jak Radzanów, jak stadion. Miasto więc utopiło 25 melonów zupełnie bez sensu. Choć sens w tym może jakiś jest, bo gdyby miasto wybudowało 100 mieszkań 50 m2 to pewnie nikt by kupował mieszkania u tych deweloperów. A tak to interes się kręci. Zadłużone po uszy tężnią, stadionem, Czernikiewicza, kładką itd miasto nigdy nie będzie w stanie podnieść się finansowo i budować mieszkań. A na tym będą korzystać deweloperzy, którzy przypuszczam wiedzą jak i komu się odwdzięczać. By żyło się lepiej!

  60. Danuta pisze:

    Od tego jest Państwo by budować a nie gmina.

  61. Do By żyło się lepiej ! do Do bud i do innych. pisze:

    Ile macie lat 50 60 może 70?
    Myślicie jak stare dziady za prlu ja nie jestem zwolennikiem wspierania patologii by budować im mieszkanka.
    Nie stać cie to masz problem. Poza tym deweloper chyba kupił ta działkę więc ma prawo się budować. By żyło się lepiej.. jesli tak sobie to wyliczyleś to odpowiedź czemu mieszkanie plus okazało się totalną klapą. Tężnia jest to atrakcja jak i lekarstwo dla kuracjuszy więc niech wywalają pieniędzy na teznie ile się da. Stadion jest potrzebny do rozwijania pasji a kładka dla bezpieczeństwa. A jak się nie podoba to won z Buska raz dwa. I mylisz się bo nawet i gdyby miasto wybudowało te 100 mieszkań czyli 3 bloki to i tak byłaby deweloperka bo jest na nią popyt i ludzie by kupowali mieszkania.
    Włącz myślenie zero socjalu!!!

  62. By żyło się lepiej! do powyżej pisze:

    „Ile macie lat 50 60 może 70?” – to rozumiem, że ty jesteś małolat
    „Myślicie jak stare dziady za prlu ja nie jestem zwolennikiem wspierania patologii by budować im mieszkanka” – małolat czytaj proszę ze zrozumieniem, nie napisałem że to mają być mieszkania socjalne.
    „Poza tym deweloper chyba kupił ta działkę więc ma prawo się budować.” – chyba kupił i oczywiście ma prawo budować, byle w zgodzie z przepisami i miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego bez koła ratunkowego od radnych, którzy robią zmiany w MPZP jak im się spodoba
    „odpowiedź czemu mieszkanie plus okazało się totalną klapą” – jest klapą jak wszystko za co się wezmą urzędnicy, którzy niestety w większości na niczym się nie znają poza mnożeniem problemów
    „Tężnia jest to atrakcja jak i lekarstwo dla kuracjuszy więc niech wywalają pieniędzy na teznie ile się da” – czy jest atrakcyjną atrakcją to się okaże, a lekarstwm jest niebezpiecznym wątpliwym dla sercowych kracjuszy Krystyny
    „Stadion jest potrzebny do rozwijania pasji ” – stadion jest potrzebny pod warunkiem że będzie dostępny dla wszystkich by mogli rozwijać swoje pasje i do tego wystarczy jedno lub dwa boiska a nie sześć
    „kładka dla bezpieczeństwa” tak jest potrzebna tam gdzie jest niebezpiecznie choćby nad Grotta na wysokości Sikorskiego, a nie nad Starkiewicza którą mało kto już jeździ i nie pamiętam kiedy był jakikkolwiek wypadek, a pod Urzędem Skarbowym jest chyba co miesiąc
    „A jak się nie podoba to won z Buska raz dwa” – to tak wygląda demokracja w twoim rozumieniu małolat?
    „mylisz się bo nawet i gdyby miasto wybudowało te 100 mieszkań czyli 3 bloki to i tak byłaby deweloperka bo jest na nią popyt i ludzie by kupowali mieszkania.” – mamy wolny rynek, każdy niech sobie buduje i każdy niech kupuje u kogo chce
    „Włącz myślenie” – dokładnie włacz myślenie xD

  63. Do By żyło się lepiej! do powyżej pisze:

    Nawet nie znasz podstaw demokracji to jedno.
    „Myślicie jak stare dziady za prlu ja nie jestem zwolennikiem wspierania patologii by budować im mieszkanka” – małolat czytaj proszę ze zrozumieniem, nie napisałem że to mają być mieszkania socjalne.”
    Jeśli buduje Państwo lub gmina to są to mieszkania socjalne. To już nie PRL bratku gdzie Gierek z biedoty polskich miast stworzył prawie że cywilizacyjne miasta tylko że wtedy dostałeś mieszkanko z przydziału A dopiero później mogłeś je wykupić tylko niestety dopiero za PO slacilo się długi Gierka.
    „odpowiedź czemu mieszkanie plus okazało się totalną klapą” – jest klapą jak wszystko za co się wezmą urzędnicy, którzy niestety w większości na niczym się nie znają poza mnożeniem problemów” i sam czytaj ze zrozumieniem bo automatycznie się zgasiłeś bo kim jest gmina? Urzędnikami dziękuję.
    Tężnia jest to atrakcja jak i lekarstwo dla kuracjuszy więc niech wywalają pieniędzy na teznie ile się da” – czy jest atrakcyjną atrakcją to się okaże, a lekarstwm jest niebezpiecznym wątpliwym dla sercowych kracjuszy Krystyny
    Jeśli mowa o tężnie to rusz głową komu tężnia pomaga? Ludziom z problemami oddechowymi. I już teraz jest atrakcyjna bo mnóstwo ludzi robi sobie z nią fotorelacje.
    „Stadion jest potrzebny do rozwijania pasji ” – stadion jest potrzebny pod warunkiem że będzie dostępny dla wszystkich by mogli rozwijać swoje pasje i do tego wystarczy jedno lub dwa boiska a nie sześć” skąpy z Ciebie człowiek i też masz problem z wiedzą bo nie licząc stadionu to jest 5 boisk ( jedno do nogi sztuczne, trzy naturalne gdzie dwa boiska są dla szkółek i to ostatnie to wielofunkcyjne boisko sztuczne do nogi jak i do koszykówki i na sport nie można oszczędzać.
    „kładka dla bezpieczeństwa” tak jest potrzebna tam gdzie jest niebezpiecznie choćby nad Grotta na wysokości Sikorskiego, a nie nad Starkiewicza którą mało kto już jeździ i nie pamiętam kiedy był jakikkolwiek wypadek, a pod Urzędem Skarbowym jest chyba co miesiąc” kładka jest dla bezpieczeństwa osób starszych jak i osób niepełnosprawnych bo przecież na górce mieści się szpital jak i górka a w końcu trzeba przełamać pewne bariery. A jeśli chodzi o Grotta to tylko światła załatwią ten problem.

  64. Do By żyło się lepiej! do powyżej pisze:

    I sam włącz myślenie a nie będziesz mi tu wyskakiwać ze swoimi komunistycznymi urojeniami.

  65. hihi do powyżej pisze:

    najpierw pisze: „ja nie jestem zwolennikiem wspierania patologii by budować im mieszkanka”, a teraz pisze: „kładka jest dla bezpieczeństwa osób starszych jak i osób niepełnosprawnych bo przecież na górce mieści się szpital jak i górka”. Osobliwe rozdwojenie jaźni. Biorąc pod uwagę, że pacjenci szpitala to nie chodzą na spacery bo po wymianie biodra muszą dojść do siebie, personel ma samochody, a niepełnosprawnych coraz mniej to z tej kładki będą korzystać głównie mieszkańcy Kolonii Górka, czyli osoby w gorszej sytuacji finansowej nazywane przez niektórych „patologią”. A zatem nie jesteś zwolennikiem wspierania patologii by budować im mieszkanka ale kładkę za kilka milionów to im postawi, hihi

  66. Do powyżej pisze:

    No tak po wymianie biodra nie chodzą ale z innymi dolegliwościami czy po operacjach jeżdżą np na wózkach i poruszają się o kulach. Dodatkowo górka to nie tylko szpital ale tak że szkoły do której uczęszcza ponad 200 dzieciaków gdzie też mają swoje schorzenia np poruszają się na wózkach. No niektore osoby z personelu jak i ze szpitala czy ze szkół na górce nie mają samochodów. I jesteś w błędzie bo niepełnosprawność nie maleje. Kolonia Górka a dokładnie tzn szklane domy to nie tylko tzn patologia która tam stanowi większość ale to też normalni ludzie którzy mają swoje problemy prywatne. I dla takich osób którzy są normalnymi ludźmi a mają swoje problemy można budować mieszkania socjalne ale nie 100 lub więcej jak to wyżej kolega pisał bo zaraz się okaże to ile w Busku jest takich osób co są normalni a mają problemy. Może też być tak że jak się np wybuduje te socjalne mieszkania to okaże się że będzie podobnie jak z kolonią górką gdzie mieszkają normalni ludzie ale też patologia. Lub mieszkania będą puste i gmina na tym straci. Ale przecież gminy jak i państwa polskiego nie stać na budowę blokowisk. Inwestycja kładki szacunkowo kosztuje 9mln ale ta inwestycja to nie tylko kładka ale i przebudowa skrzyżowania.

  67. XD pisze:

    Marny teatrzyk xd

  68. Kamil pisze:

    Ludzie z tego Komitetu obawiają się fal elektromagnetycznych.
    Fale elektromagnetyczne to wifi jak i cały internet czy telefony komórkowe.
    Czyli mam rozumieć że albo ci ludzie nawet z internetu czy komórki nie korzystają albo ci ludzie nawet nie wiedzą co piszą.Patrząc całą dokumentację wniosków to inwestor ma prawo do tego by tam postawić trzy piętrowe dwa bloki. A jeśli nawet i sam parter byłby przeznaczony np pod jakiś handel typu przykładowa żabka to z tej inwestycji nawet i skorzystają mieszkańcy miasta jak i kuracjusze czy sąsiedzi tej inwestycji. I zakonczyłbym całą tą nerwowa dyskusje jeśli nawet i ci protestujący ludzie nawiązują do konstytucji to powiedzmy wprost dzisiaj konstytucja jest bezużytecznym papierkiem gdzie nasza władza w żywe oczy ją łamie.

  69. do Do powyżej: ta kładka na Górkę to wypisz wymaluj Czernikiewicza do kwadratu pisze:

    Primo: „Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej: „W ciągu drogi powstało osiem obiektów inżynierskich: most na potoku Bagienica, 5 wiaduktów drogowych oraz 2 przejścia dla zwierząt. Ponadto wykonany został system odwodnienia, a także drogi dojazdowe, zjazdy, chodniki i zatoki postojowe do kontroli pojazdów. W trosce o środowisko i komfort mieszkańców zrealizowano ekrany akustyczne i urządzenia oczyszczające wodę. średni koszt ” (https://infobusko.pl/obwodnica-dabrowy-tarnowskiej-oddana-do-ruchu-a-w-busku/)
    Kalkulator: 102.000.000 zł / 6.900 m = 14.782 zł/m” – patrz: „MASSSAKRA: 1m Czernikiewicza 35.680 zł vs. 1m obwodnicy Pińczowa 7.600 zł vs. 1m obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej 14.782zł
    13 PAŹDZIERNIKA 2020 O 22:17” – https://infobusko.pl/bcpl-uzdrowisko-czy-blokowisko/#comment-9685

    Secundo: „Inwestycja kładki szacunkowo kosztuje 9mln ale ta inwestycja to nie tylko kładka ale i przebudowa skrzyżowania” – patrz powyżej „Do powyżej
    15 PAŹDZIERNIKA 2020 O 00:07”

    Tercio: W Dąbrowie 7km kilkujezdniowej obwodnicy dla TIRÓW z mostem, 5 wiaduktami i 2 przejściami dla zwierząt (czyli tak jakby większymi 8 „kładkami”) za 102 mln a w Busku na Górkę kładka dla pieszych i skrzyżowanie za 9 mln!

    Ja się pytam z czego będzie ta kładka? ze złota? a skrzyżowanie to pewnie z kruszywa diamentowego?

  70. Umysłowa patologia mieszkańców tego miasta pisze:

    Słychać wycie znakomicie!!!!

    Kwik o tężnie
    Kwik o stadion
    Kwik o kładkę i krzyżówke
    Kwik o deweloperke

    Nie pasuje wam to wpie***alać z tego miasta.

  71. Czarek pisze:

    A tak z ciekawości kto wchodzi w skład społecznego komitetu w Busku – Zdroju. Czy to jakiś wstyd podać swoje nazwiska? Znamy nazwiska radnych , urzędników którzy wydawali odpowiednie decyzje . Chciałbym poznać nazwiska ludzi którzy stoją za tym protestem. Nie mówię że nie mają racji, być może mają.Ale skoro próbują przekonać innych mieszkańców do swojego zdania to chciałbym wiedzieć kto to jest.

  72. burmistrzu pisze:

    odejdziesz ze stanowiska w niesławie.

  73. do Czarek pisze:

    Do: A tak z ciekawości kto wchodzi w skład społecznego komitetu w Busku – Zdroju. Czy to jakiś wstyd podać swoje nazwiska? A ja powiem tak, że znamy nazwiska radnych , urzędników którzy wydawali odpowiednie decyzje – niby znamy, ale de fakto nic o nich nie wiemy. O każdym radnym i każdym urzędniku, a z pewnością ważniejszym urzędniku, powinna być informacja publiczna na temat jego wykształcenia i kompetencji. Powinno się wiedzieć jakie szkoły i jakie wykształcenie ma burmistrz, wiceburmistrz, naczelnicy, szefowie jednostek itd. To bardzo ważna wiedza która się należy mieszkańcom jak psu miska czy buda na zimę. Jedna już emerytowana pani naczelnik wydziału budownictwa z tego co wiem chyba po szkole pedagogicznej najpierw uczyła na wsi w szkole bodaj fizyki, później jakimś cudem chyba awansowała do kuratorium by ostatecznie zostać na długie lata naczelnikiem wydziału budownictwa. Przygotowanie jak widać miała po pieronie ta pani naczelnik. Ciekawe jakie inni urzędnicy mają przygotowanie. Ja tego jestem ciekaw bardziej niż nazwisk osób w Komitecie.

  74. Do powyżej pisze:

    Co ma wykształcenie do np rządzenie gminą powiatem województwem i krajem?
    Powiedz lepiej jakie ty masz wykształcenie.

  75. lex pisze:

    Jeżeli te tereny były przeznaczone pod budownictwo jednorodzinne i w trakcie gdy domki tam już stały zmieniono plan zagospodarowania przestrzennego na bud.wielorodzinne /blokowiska/ Urząd może mieć problem.Gdyby nie stały tam domy jednorodzinne i wtedy dokonano przekształcenia pod budownictwo wielorodzinne jest ok.Wiesz co to są pozwy zbiorowe?One w sądach mają dużą siłę jeżeli są zasadne.A w tych przypadkach chyba są. Wtedy odszkodowania idą wielokrotnie w dziesiątki milionów.

  76. Łukasz Nowak pisze:

    „Co ma wykształcenie do np rządzenie gminą powiatem województwem i krajem?”

    To ma, że aplikując o pracę zawsze muszę w cv podać swoje wykształcenie.
    Skoro wyborcy są PRACODAWCAMI polityków i urzędników, to powinni znać ich kompetencje.

    „Znamy nazwiska radnych , urzędników którzy wydawali odpowiednie decyzje . Chciałbym poznać nazwiska ludzi którzy stoją za tym protestem. Nie mówię że nie mają racji, być może mają.”

    Też uważam takie zachowanie za niepoważne i sugeruję członkom Komitetu, by ujawnili się, bo jeśli mają rację, to będą jako jawni bardziej wiarogodni.

  77. Zamiast kładki pisze:

    „Dwa elektryczne Solarisy Urbino 8,9 LE miasto Miechów kupiło za 4,5 mln złotych, z czego 2,6 pochodziło z unijnych środków pomocowych (…) wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, system informacji pasażerskiej z zapowiedziami głosowymi, wewnętrzne i zewnętrze oświetlenie LED-owe, monitoring przestrzeni pasażerskiej, ładowarki USB oraz biletomaty.”

    Kładka nad Starkiewicza to 9 mln zł. A więc za tę „złotą” kładkę moglibyśmy kupić w całości 4 przestronne fabrycznie nowe autobusy elektryczne z nowoczesnymi bajerami.

  78. koperta pisze:

    Wy tu sobie szanowni obywatele Buska do gardeł skaczecie, mądrości prawicie i przekonujecie do swoich racji, bo wam się jeszcze wydaje, że macie coś do powiedzenia w Busku. A ja wam powiem, że tu, podobnie jak i w przypadkach innych inwestycji, sprawa została już nad waszymi głowami obgadana i zaklepana i wy możecie burmistrzowi i inwestorowi mówiąc slangiem naskoczyć. Że tak jest to świadczy o sterta drutu zbrojeniowego zwieziona już na działce od strony ulicy Słonecznej i czekająca sobie spokojnie na rozpoczęcie budowy. XD

  79. Do Łukasza Nowak pisze:

    Pokażesz te dowody że Kosin i Gogocz to kłamcy??

  80. szara komórka do powyżej pisze:

    przecież gdyby ŁN głosił kłamstwa i oczerniał bezpodstawnie K i G to by już dawno siedział tam gdzie radny za brak pokory, po co więc komu inne dowody

  81. Do Łukasz Nowak pisze:

    Pokaż dowody że Kosin i Gogocz to kłamcy!

  82. Do komórki pisze:

    ODP.
    Przeciwieństwem poczytalności jest niepoczytalność, którą reguluje art. 31 § 1 k.k.: „nie popełnia przestępstwa, kto z powodu choroby psychicznej, upośledzenia umysłowego lub innego zakłócenia czynności psychicznych, nie mógł w czasie czynu rozpoznać jego znaczenia lub pokierować swym postępowaniem”

  83. komńrka pisze:

    Gdyby Ł. N. uznano za odwrotnie poczytalnego, to by nie chodził wolno, tylko trafiłby tam, gdzie niepokorny radny.
    Więc układ buski nie zdołał z niego zrobić tzw. psychicznego.

  84. Mieszkaniec pisze:

    Ktoś tu wspomniał o przeznaczeniu ulicy Mlyńskiej na zabudowę jednorodzinną. Tak akurat się składa, ze w obrębie tej ulicy oraz rogu Waryńskiego powstaną 4 różne osiedla na kilkaście bloków. Dokumenty już dawno zostały złożone. Jedna z tych inwestycji już wystartowała, chodzi o blok za domkami jednorodzinnymi. Kolejne planowane inwestycje to 6 blokowe osiedle na 190 mieszkań, poniżej – zaraz naprzeciwko dworca od strony ulicy powstaną kolejne dwa bloki. Zaraz przy rozdzielni, na Waryńskiego, powstanie kolejnych 6 bloków na maksymalnie do 160 mieszkań.

    Co do samej zabudowy przy Grotta, miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje w tym miejscu zabudowę jednorodzinną i pensjonatową. Należy wziac pod uwagę, ze dokument ten pochodzi z 2008 roku i nikt wtedy nie myslal o condohotelach czy apartamentowcach w Busku. Sam dokument przewiduje w strefie B zabudowę do 50% powierzchni działki (strefa A to jedynie 25%) z czego inwestor się wywiązał, podobnie z miejscami parkingowymi. Reszta to tereny zielone. Również wysokość zabudowy jest zgodna z planem, który zezwala na budowę do 4 kondygnacji.

    To, ze kilku okolicznych mieszkańców nagle straci ładny widok z okien na Zdrój czy miejsce w którym przez lata mogli wyprowadzać swoje psy nie zatrzyma tej budowy.

  85. Mieszkaniec pisze:

    „Nikt nie neguje rozrastania miasta ale to teren do zabudowy jednorodzinnej i pensjonatowej. A jesli powstana dwa bloki to i kilka nastepnych bo inwestor zakupil reszte dzialek wiec na pewno nie skonczy sie na dwoch blokach! To NIE JEST TEREN NA BLOKOWISKO! Jest jeszxze duzo terenu niezagospodarowanego w nasxym miescie wiec po co wciskac NA SILE akurat w tym miejscu??? Tym bardziej ze jest to NIEZGODNE z planem zagospodarowania terenu. Warunki jak widac nie musza byc przestrzegane przez tych z kasą. Smutne ale prawdziwe 🙁”

    Ktoś tu ma złe informacje lub celowo chce wprowadzić opinie publiczna w błąd. Tak się akurat składa, ze sąsiadujące duże działki (łącznie powyżej 50A) położone od strony delikatesów Centrum nie zostały sprzedane i ich właściciele nie maja nawet takiego zamiaru, a co więcej sami mają swoje plany co do tych gruntów! Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd!

  86. szafa kiszczaka do Mieszkaniec pisze:

    Hoho!To niebawem będziemy mieć przy Młyńskiej kolejne po Kościuszki, Pułaskiego, Piłsudskiego, Andersa i Sikorskiego osiedle. Radni już chyba główkują czyje imię nadać temu osiedlu. Ja proponuję by w uznaniu zasług dla Buska nadać mu imię Siwego Bolka XD

  87. Śmiech na sali pisze:

    Zniechęcenie do nowych inwestycji pokazują zwykłą ciemnotę tego zaściankowego miasta. Coś się ma budować zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego a tu sam sprzeciw. Przeszkadza ładny widok i przeszkadza ci internet to wyprowadź się do Bieszczad bo tam żyją z ładnymi widokami i bez internetu.

  88. ciekawe co o tych nowych osiedlach myślą mieszkańcy Miasta Busko-Zdrój, którzy niebawem zostaną przez nowych i burmistrza wypchnięci na Wieś? pisze:

    Z racji przepisów miasta zdrojowe mają ograniczoną górną liczbę mieszkańców. Jeśli zostanie ona przekroczona to miasto traci -Zdrój. Dla buska byłaby to katastrofa, odebranie opłaty uzdrowiskowej itd. Busko-Zdrój z tego powodu nie tak dawno przesuwało granice miasta i cześć miastowych mieszkających dalej od centrum pewnego dnia poszła spać w MIEŚCIE a obudziła się nazajutrz na WSI :/// a ich nieruchomości z tego powodu z miejsca straciły na wartości :((( Wraz z blokami przybędzie nowych miejskich w związku z czym wielu starych Buszczan z mieszczan stanie się chłopami :///

  89. Do powyżej pisze:

    Absurd goni absurd pierw to pokaż takie przepisy. A tak na marginesie cały kult antysikora wszeszczał że nie ma tu pracy dla młodych ani mieszkań bo umig nie robi promocji dla inwestorów więc zdecydujcie się albo rybki albo akwarium. Bo pisać w necie bzdury to każdy umie ale robić nima komu. Pokazujecie absurd i jedną wielką hipokryzję.

  90. do powyżej pisze:

    absurdalny jest twój komentarz. W Busku nie ma pracy młodych i nie ma mieszkań dla normalnych ludzi. Ta mieszkaniówka która powstaje budowana jest bodaj przez firmy zewnętrzne i sprzedawana jest po cenach warszawskich. Kogo z Buska na to stać? Już widzę jak w kolejce po te apartamenty ustawiają się kolejki młodych buszczan zatrudnionych np. w hurtowni SAWA czy u innych buskich biznesmenów XD

  91. Do powyżej pisze:

    Jak to nie ma pracy dla młodych w Busku? U naszych biznesmenów jest jej pełno. Tyle że za 11 zł na godzinę.

  92. Elżbieta Bieńkowska: Za 6 tys. zł to pracuje złodziej albo idiota pisze:

    Na taśmach opublikowanych w 2015 r. przez tygodnik „Do Rzeczy” zarejestrowano wypowiedzi ówczesnej minister infrastruktury i rozwoju Elżbiety Bieńkowskiej na temat pensji jej znajomej. – Mówi, ja dostawałam, powiem ci 6 tysięcy… 6 tysięcy… Rozumiesz to? Albo złodziej, albo idiota… To jest niemożliwe, żeby ktoś za tyle pracował – pada w rozmowie Bieńkowskiej z Wojtunikiem. (https://www.wprost.pl/507484/afera-tasmowa-bienkowska-za-6-tys-zl-to-pracuje-zlodziej-albo-idiota.html)

  93. zatroskany pisze:

    Drodzy buszczanie, co przestrzegania zapisów w MPZP. Na ulicy Słonecznej właśnie trwa przebudowa jednego z pensjonatów. Obiekt ponad dwukrotnie zwiększył swoja powierzchnie zajmując aktualnie prawie cała dzialke na której stoi. Przypominam o maksymalnej zabudowie w strefie A wynoszącej 25% powierzchni działki, reszta to tereny zielone. W miejscu dobudówki wcześniej znajdował się parking, zachęcam tutaj do porównania zdjęć satelitarnych z map Google oraz chociazby tych od Apple. Co więcej, budynek ma 5 kondygnacji (parter + 4 pełne piętra) jak budynki przewidziane w strefie przewidzianej do zabudowy uzdrowiskowej jak chociazby nowy Słowacki. Przypomnę, ze ulica słoneczna to strefa przewidziana do zabudowy jednorodzinnej/pensjonatowej z maksymalnie 4 kondygnacjami (parter + 3 piętra przy czym ostatnie w zabudowie dachu/poddaszu) Kto nie wierzy tego zapraszam do spaceru na ulice Słoneczna oraz do zapoznania się z zapisami w MPZP. Dokumenty dokumentami, a życie życiem.

  94. bogatemu w Busku wszystko wolno pisze:

    pewnie właściciel tego pensjonatu ma zgodę na to jak się wydaje z opisu bezprawie budowlane w strefie A, a jak nie ma to pewnie odpowiednio poprosi radnych lub kogo tam potrzeba i dostanie. Róbta co chceta by żyło się lepiej!

  95. Leszek Żebrowski - Czerwona trucizna - wysłuchaj a zrozumiesz dlaczego jest jak jest pisze:

    https://www.youtube.com/watch?v=xipK6HAnq4w

  96. Wiesniak pisze:

    Przynajmniej jedną inwestycja dewelopera nie budzi kontrowersji…Budynki w Owczarach na przemysłowej.mozna???

  97. FSB pisze:

    Czy to prawda, że przez pewien czas Ł. N. miał dostęp do fb i mess Ł. Sz.?
    Czy to prawda, że Ł. N. powiedział o tym jednemu z buskich działaczy po akcji przeciwko Ł. Sz. i opowiadał m. in. o korespondencji radnego z posłem?
    Czy to prawda, że nie wiedzieli o tym organizatorzy akcji przeciwko Ł. Sz.?
    Czy to prawda, że organizatorzy akcji przeciwko Ł. Sz. w kwietniu 2020 zorganizowali prowokację przeciwko Ł. N. przed jednym ze znanych sklepów przy drodze na Pińczów z udziałem prominentnego pracownika uzdrowiska, jednak Ł. N. nie dał się sprowokować i jedyne, co wskórali, to ukaranie go mandatem?
    Czy to prawda, że organizatorzy akcji przeciwko Ł. Sz. zaprzestali dalszych prowokacji przeciwko Ł. N., ponieważ nie są pewni, czego mógł się dowiedzieć podczas czytania korespondencji Ł. Sz. na mess i czy nie byłyby to materiały kompromitujące jednego z posłów Porozumienia oraz czy nie zdeponował tych materiałów u kogoś, kto mógłby je opublikować w razie zatrzymania Ł. N.?

  98. do FSB pisze:

    Czy masz na myśli to, że Gerardowi J. i Beci W. odbiło, że niby N. miał rzekom kopnąć ich „bulterierka”? Przecież był za ogrodzeniem, to jak by mógł. Musiałby chyba przeskoczyć.

  99. Jest ochrona ze strony sądów dla świata polityczno-biznesowego. To przypomina Chicago w 30. latach XX wieku pisze:

    Jest ochrona ze strony sądów dla świata polityczno-biznesowego. To przypomina Chicago w 30. latach XX wieku, gdy mafia miała swoich sędziów, a sędziowie swoich opiekunów. Trudno jest wsadzić do więzienia nawet kogoś, kto na oczach popełnia ciężkie przestępstwo – mówił na antenie Polskiego Radia 24 redaktor naczelny „Gazety Polskiej” Tomasz Sakiewicz. https://polskieradio24.pl/130/5925/Artykul/2604172,Uklad-nadal-istnieje-Tomasz-Sakiewicz-o-sprawie-pobitego-dziennikarza-TVP

  100. […] do tych rozważań jest bardzo emocjonujący mieszkańców temat budowy bloków na terenie Zdroju: https://infobusko.pl/bcpl-uzdrowisko-czy-blokowisko/. Pozwoliłem sobie pod tamtym artykułem na komentarz o rosnącej nam bańce spekulacyjnej na rynku […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl