Śpro: 6 nowoczesnych, przyjaznych środowisku autobusów miejskich już wkrótce w Sandomierzu – a w Busku?
Sześć nowoczesnych, przyjaznych środowisku autobusów już wkrótce obsługiwało będzie pasażerów w Sandomierzu. Zmieni się także miejska sieć transportowa: powstaną nowe zatoki i wiaty, wymieniona zostanie nawierzchnia peronów. Dziś w sandomierskim Ratuszu marszałek Andrzej Bętkowski oraz członek Zarządu Województwa Marek Jońca podpisali z burmistrzem Marcinem Marcem umowę na dofinansowanie projektu „Transport miejski przyjazny środowisku – zakup niskoemisyjnego taboru autobusowego”. Na ten cel trafi 6,4 miliona złotych unijnego wsparcia. – informuje portal Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego swietokrzyskie.pro
– Nowoczesna komunikacja publiczna, na którą w ostatnim czasie stawia wiele polskich miast, to przede wszystkim niskoemisyjny tabor. Dzisiejsza umowa jest jednym z działań związanych z tzw. zieloną energią, do których Zarząd Województwa Świętokrzyskiego przywiązuje szczególną wagę – powiedział marszałek Andrzej Bętkowski. – Dzięki przekazanym środkom, w Sandomierzu uda się przebudować infrastrukturę drogową, dostosowując ją do potrzeb pasażerów, a nowe, ekologiczne autobusy będą pomagać chronić środowisko naturalne. Królewski Sandomierz dołączy do miast, które są przyjemniejsze, bezpieczniejsze dla mieszkańców, bardziej mobilne – dodał marszałek..
Projekt, którego całkowita wartość to ponad 8,8 miliona złotych realizowany jest w ramach Działania 3.4 „Strategia niskoemisyjna, wsparcie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020”.
– To bardzo ważny dzień dla miasta Sandomierza, ale też dla całego regionu – przekonuje członek Zarządu Województwa Marek Jońca. I jak dodaje – do miasta, które jest perełką turystyczną, każdego roku docierają tysiące turystów, bardzo często korzystając z komunikacji kolejowej. Zwłaszcza teraz, w wakacje, ten ruch z pewnością się nasili. A dworzec PKP oddalony jest od centrum Sandomierza o 6 kilometrów – dlatego tak kluczowa jest to inwestycja w kontekście zabezpieczenia potrzeb komunikacyjnych zarówno turystów jak i mieszkańców. Cieszę się, że udało się Zarządowi Województwa Świętokrzyskiego przekonać włodarzy Królewskiego Miasta, jak bardzo potrzebna całemu regionowi jest ta inwestycja i mimo obaw związanych z pandemią koronawirusa nie wycofano się z tego projektu – podkreśla Marek Jońca.
Do końca 2020 roku planowany jest zakup nowego niskoemisyjnego taboru miejskiego wraz z budową i przebudową infrastruktury, jak również reorganizacja sieci transportu miejskiego. Inwestycja przewiduje m.in.: zakup 6 autobusów miejskich wraz z wyposażeniem dodatkowym (monitoring, klimatyzacja czy automatyczny systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika), a także budowę i remont obecnych zatok, wykonanie nowej nawierzchni peronów i wymianę wiat.
Jarosław Kruk: W Sandomierzu – jak czytamy – do końca 2020 roku planowany jest zakup nowego niskoemisyjnego taboru miejskiego wraz z budową i przebudową infrastruktury, jak również reorganizacja sieci transportu miejskiego. Całkowita wartość to ponad 8,8 miliona złotych, z czego 6,4 miliona złotych to unijne wsparcie.
– To bardzo ważny dzień dla miasta Sandomierza, ale też dla całego regionu – przekonuje członek Zarządu Województwa Marek Jońca. I jak dodaje – do miasta, które jest perełką turystyczną, każdego roku docierają tysiące turystów, bardzo często korzystając z komunikacji kolejowej. Zwłaszcza teraz, w wakacje, ten ruch z pewnością się nasili. A dworzec PKP oddalony jest od centrum Sandomierza o 6 kilometrów – dlatego tak kluczowa jest to inwestycja w kontekście zabezpieczenia potrzeb komunikacyjnych zarówno turystów jak i mieszkańców.
A w Busku?…
A w Busku-Zdroju, bodaj największym ośrodku miejskim malowniczego Ponidzia, perle uzdrowiskowej województwa świętokrzyskiego, kurorcie, który odwiedza rocznie blisko 100 000 gości, gdzie dworzec kolejowy jest oddalony jest od centrum ok. 3 km, a autobusowy circa 2 km, komunikację miejską wprawdzie mamy jaką mamy, ale za to mamy, czy też będziemy mieć:
– za ok. 25 000 000 zł tężnię solankową, chyba najdroższą i największą wśród realizowanych w ostatnich latach w Polsce,
– oraz sąsiadujący z nią multistadion z 5 boiskami piłkarskimi, który miał kosztować ok. 5 mln zł i być oddany do użytku 5 listopada 2018 r., a który nadal jest w budowie, a koszty przekroczyły już chyba 10 000 000 zł,
– i oczywiście pięknie rewitalizowany, za bodaj 18 000 000 zł, ponoć na wzór tego sprzed 180 lat, zabytkowy Park Zdrojowy .
Co lepsze?…
Każdy będzie miał swoje zdanie na ten temat, ale – ale czy nie można było zrealizować nieco mniejsza tężnię, nieco skromniejszy kompleks sportowy i mniej betonozy zaaplikować płucom uzdrowiska i w ten sposób wygospodarować podobnie jak Sandomierz 2,4 miliona złotych na zakup z dofinansowaniem 6 nowoczesnych, przyjaznych środowisku autobusów miejskich?
◙ Podobne informacje:
RK: Nowe trasy autobusów; miasta powiatowe będą bezpośrednio skomunikowane z Kielcami
Pierwszy w 2020 r. Impuls wjechał na stację PKP Busko-Zdrój – FOTOGALERIA
Tu na razie jest ruina ale będzie kolubryna – władze Buska budują tężnię
RK: Buski stadion jednak zostanie wyremontowany. Burmistrz ubolewa, że termin się wydłużył
Franciszek Rusak: Rewitalizacyjny walec – Czuj, stary pies szczeka!
15 odpowiedzi na “Śpro: 6 nowoczesnych, przyjaznych środowisku autobusów miejskich już wkrótce w Sandomierzu – a w Busku?”
Jak widać, sandomierski kolektyw Partii nie ma w swych szeregach takich wynalazków, jak janek bartosik.
Szlag trafia, gdy widzę na zdjęciach u mareczka ze spotkania z najwyższymi czynnikami rządowymi tę japę uchachaną, jak u przygłupa.
No właśnie, przydałaby się komisja śledcza w sprawie buskiego PKS. Może radni miejscy podjęliby ten temat?
Niech się lider buskiego PiS-u Bartosik tłumaczy.
Tabor jest dostosowany do obłożenia i przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych – zapewnia nasz rozmówca. Zgodnie z zapisami tegorocznego budżetu miasto ma przeznaczyć na transport zbiorowy 150 tys. zł.
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/kamienna-gora-ruszyla-darmowa-komunikacja-miejska-60869.html
Na razie do autobusu wsiada średnio 14 pasażerów
– Wartość jednego kursu to 108 zł brutto (siedem [par] kursów dziennie po 20 km) – informuje bowiem Marcin Ryłko
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lomianki-lokalna-komunikacja-bedzie-bezplatna-57216.html
Miasto wchodzi do I strefy ZTM Warszawa, dzięki czemu pasażerowie podróżujący do stolicy mniej zapłacą za bilety. Natomiast lokalne, wewnętrzne linie autobusowe będą bezpłatne.
W powiązanych jest link do https://infobusko.pl/rk-nowe-trasy-autobusow-miasta-powiatowe-beda-bezposrednio-skomunikowane-z-kielcami/
Gdzie te zapowiadane linie wojewódzkie?? Jeździ to to w ogóle?
Odpowiadając na pytanie retoryczne pana redaktora: linia na dworzec za 2 i pół zeta, za to parkingi dla urzędasów bezpłatne i parkowanie w błocie w uzdrowisku.
Dopóki ta kreatura bartsik jest w buskim pisie, to nie głosuję na pisw.
Jaki pan, taki kram
Przykładem tego adrianek szczerba, co to przed laty skomlał u maćka gawina, by go wprowadził do psl. Teraz przykładny pisowiec dla stołka w ZUS-ie dla siebie i w sądzie rejonowym dla żonusi.
Sam gawin to teraz też przyklejony do cieślacka (który przed laty był u siekierskiego z psl, a teraz u prof. gowina) dla stołka w Krystynie.
Komisji śledczej w sprawie buskiego PKS-u i rozliczenia Bartosika nie będzie, choćby dlatego, że Justyna Nurek była przez lata radzie nadzorczej PKS-u z ramienia załogi.
Myślę, że nie będzie chciała ruszać tematu, by nie wypomniano jej, że – podobno – blokowała potrzebne zmiany.
Odnośnie komisji w sprawie Buskiego PKS,temat już był przygotowywany parę lat temu.Wtedy tzw Agent Tomek był Posłem z naszego województwa i obiecał sprawie nadać bieg.Wiadomo jak się to zakończyło.Dzisiejsze władze na żadnym szczeblu sprawy nie porusza min ze względu na pozal się Boże Radna Nurek,a tym bardziej ze względu na głównego szkodnika Bartosika.Niemniej należy o tej sprawie pisać i mówić gdzie się tylko da.Moze nadejdą lepsze czasy ktoś tę sprawę ruszy.To skandal,żeby takie miasto jak Busko samo pozbawiło się PKSu,kiedy inne miasta przetrwały najgorsze czasy i zaczynają transport rozwijać.
Na przykład Staszowski PKS został przejęty i zrestrukturyzowany przez Gminę. Duże Autosany zamieniono na ekonomiczne mniejsze, ale też czyste busy. Teraz to znakomicie prosperujące przedsiębiorstwo.
Podobnych przykładów jert w Polsce więcej.
Gdy staszowskie władze ratowały tamtejszy PKS, nasz burmistrz i bezradni woleli budować schody na Mickiewicza.
obawiam się, że teraz KZC Ponidzie podzieli los PKS Busko-Zdrój i będzie jak w dowcipie o lekarzach, że operacja się udała, szkoda tylko, że pacjent zmarł
Wielu się podniecało tym, że długoPiS był w Końskich i cośtam podPiSał o kolei +, że niby będzie też reaktywacja do Końskich i Opoczna. Na długo przed tym cyrkiem pytałem w UMWŚ i plany Województwa dla tej linii są nader mgliste, bodaj za jakieś 5 lat elektryfikacja, bo bez drutu nie chcą tam nic wysyłać. Zapytałem dzisiaj znów, może nastąpiła jakaś zmiana planów, skoro była ta szopka? Ależ skąd, nadal to jakieś odległe i niepewne plany. Tyle warte są słowa Dudy i polityków obecnego Rządu.
A której partii można wierzyć?