Pierwszy w 2020 r. Impuls wjechał na stację PKP Busko-Zdrój – FOTOGALERIA
W słoneczną sobotę, 27 czerwca, kilka minut przed południem, na stację PKP Busko-Zdrój wjechał pierwszy w 2020 r. pasażerski Impuls. Zgodnie z zapowiedziami PolRegio zainaugurowało tym samym codzienne połączenie kolejowe największego świętokrzyskiego kurortu z naszą „małą stolicą”.
Poniżej fotoreportaż z tego wydarzenia.
► Wikipedia: – Newag Impuls: – rodzina normalnotorowych elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych produkowana przez przedsiębiorstwo Newag z Nowego Sącza. Są to normalnotorowe zespoły trakcyjne z obniżoną podłogą, przeznaczone do obsługi przewozów pasażerskich. Wytwarzane w kilku wersjach, różnią się liczbą członów i przeznaczeniem. Wyprodukowano składy 2-członowe (typ 37WE), 3-członowe (36WE), 4-członowe (31WE), 5-członowe (45WE) i 6-członowe (35WE). Do końca 2018 zamówiono 167 impulsów.
W najbliższą sobotę, na świętokrzyskie tory wracają pociągi kursujące na Ponidzie i do Królewskiego Miasta. Tegoroczna oferta różni się od tej z lat 2018 i 2019, ponieważ w tym roku proponujemy mieszkańcom województwa nie tylko wakacyjne połączenia weekendowo-turystyczne do Sandomierza, ale również codzienne połączenia regionalne na trasie Kielce – Busko-Zdrój – Kielce.
Uruchomienie pożądanych społecznie, codziennych połączeń do Buska-Zdroju było możliwe dzięki odzyskanej pracy eksploatacyjnej z tytułu koniecznej modyfikacji oferty na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski, wynikającej z prowadzonych zaawansowanych prac modernizacyjnych na w/w linii. Tym samym rozbudowa oferty połączeń do Buska-Zdroju nie wymagała zwiększenia środków w budżecie województwa i realizowana będzie w ramach ustalonych warunków obowiązującego kontraktu z operatorem kolejowym POLREGIO.
Uwzględniając powyższe, w okresie od 27 czerwca br. do końca obowiązywania obecnego rozkładu jazdy edycji 2019/2020, tj. do dnia 12 grudnia 2020 r. uruchomione zostają dwie pary połączeń kolejowych do Buska-Zdroju, kursujące według poniższego rozkładu jazdy:
KIELCE → BUSKO-ZDRÓJodjazd → przyjazd 11:03 → 11:52 17:40 → 18:30 |
BUSKO-ZDRÓJ → KIELCEodjazd → przyjazd
12:05 → 12:56 18:40 → 19:31 |
Oferta rozkładu jazdy pociągów bazuje na zeszłorocznej edycji letniej, niemniej atrakcyjność aktualnej oferty podnosi uruchomienie bezpośredniego połączenia w relacji Katowice – Włoszczowa – Kielce – Busko-Zdrój, wyjeżdżającego codziennie ze stolicy Śląska o godz. 8:25 i kończącego bieg w Busku-Zdroju o godz. 11:03.
Pociąg wyjeżdżający z Kielc będzie zatrzymywał się na przystankach kolejowych: Kielce Białogon, Kielce Słowik, Sitkówka Nowiny, Brzeziny (nowe zatrzymanie od tego roku!), Kije i Busko-Zdrój.
Koszt biletu jednorazowego z Kielc do Buska-Zdroju w ofercie „Bilet Świętokrzyski” wyniesie 6,60 zł., przy czym od powyższej ceny osobom uprawnionym przysługują również ulgi ustawowe.
Warto zaznaczyć, że pociągi kursujące po Ponidziu będą skomunikowane na stacji Kielce z pociągami kursującymi do/z Ostrowca Świętokrzyskiego, Skarżyska-Kamiennej, Krakowa, Olsztyna czy Lublina.
Również w najbliższy weekend wracają dobrze już znane wakacyjne, weekendowe połączenia kolejowe w relacji Kielce – Sandomierz – Kielce, które wzorem lat ubiegłych kursować będą w… – cały artykuł na źródłowej e-stronie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, swietokrzyskie.pro – po kliknięciu na link
Jarosław Kruk: Pociągi mają jednak w sobie jakąś magię… Niby rzecz normalna – kolejowy skład wjechał na peron stacji PKP – a jednak na ten widok wewnątrz drgnęła jakaś struna 🙂 Dla wielu osób mających codzienny kontakt z pociągami to nic szczególnego, ale dla mnie jest w tym jakaś magia. Podobnie jak ma coś w sobie przeprawa promem przez Wisłę pomiędzy Nowym Korczynem a Borusową.
Samochód osobowy to dziś normalność, droga z Buska do Kielc jest całkiem przyzwoita, ale jeśli miałbym wybierać środek transportu to uważam, że kolej jest najbezpieczniejsza, najpewniejsza i najbardziej komfortowa. Wystarczy spojrzeć na wnętrze przestronnych klimatyzowanych przedziałów. Przy rozkładzie jazdy lepiej dostosowanym do godzin pracy pociągi mogły by być znakomitą ekologiczną alternatywą dla wielu osób.
Dawno nie byłem na buskiej stacji PKP. Ciekaw więc byłem co zastanę. Choć na dzień dobry niezrozumiały dla mnie zakaz wjazdu na plac parkingowy przy Dworcu, który sprawia, że wszyscy parkują na utwardzonym placyku z boku, ale potem już miłe zaskoczenie – wokół dworca i na peronach czysto i schludnie. Budynek wprawdzie zamknięty ale w razie potrzeby obok ustawiony jest Toi-Toi. Nie jest źle 🙂
By być świadkiem wydarzenia na stację przybyło kilkanaście, a może kilkadziesiąt osób (nie liczyłem). Było wśród nich też kilka osób z UMiG, z wiceburmistrzem Marońskim na czele, ale z tego co usłyszałem zjawili się prywatnie.
Myślę, że szkoda, że nie było choćby symbolicznego „Komitetu powitalnego”. Uważam, że wydarzenie można było wykorzystać medialnie i marketingowo do promocji buskiego kurortu i Ponidzia. Dwa dni wcześniej, w czwartek , 25 czerwca, na Zamku w Szydłowie zainaugurowany został Sezon sezon turystyczny województwa świętokrzyskiego – wczoraj można było zrobić coś podobnego w mini skali – otwarcie Buska i Ponidzia dla „kolejowych” gości. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, by coś takiego zrobić w przyszły weekend – może warto?
Nad bezpieczeństwem całości, z posterunku w Sędziszowie pod który podlega dworzec w Busku, przybył trzyosobowy patrol Straży Ochrony Kolei.
Przy okazji wyklarował się temat zakupu biletów. Wcześniej pan Łukasz Nowak, buski pasjonat kolei, wnioskował do PKP by ustawiono na buskim dworcu biletomat. Ale okazuje się, że chyba nie ma takiej potrzeby, gdyż jak zauważyłem, urządzenie jest zainstalowane w wagonie, przy wejściu do przedziałów. Przejazd można więc spokojnie opłacić na początku podróży, a znika problem ewentualnych dewastacji stacjonarnego automatu na peronie.
A propos biletów – porównując ich ceny: podróż do Kielc PolRegio 7 zł – dojazd do centrum Buska bodaj 3 zł – myślę, że buski magistrat mógłby powtórnie przeanalizować temat i rozważyć, czy nie dałoby się zejść z ceną, na przykład do symbolicznej złotówki?
Wczoraj w pierwszą pierwszą podróż z Buska do Kielc wybrało się bodaj kilkanaście osób. Wśród nich mama z synkiem i babcią. Panie zapytane o cel podróży odpowiedziały, że korzystając z pięknej pogody, tanich biletów i wysokiego komfortu pociągu postanowiły na kilka godzin zajrzeć do Kielc. Można? Teraz można 🙂 Mam nadzieję, że ta wczorajsza rodzinna podróż udała się Paniom w 100% 🙂
◙ Podobne informacje:
Kolej dla Buska 2020: Nareszcie codzienne pociągi – ale dlaczego nie rano i nie do końca roku?
Most na Wiśle w Nowym Korczynie w 2020 r. połączy Kongresówkę z Galicją – ruszyła budowa
32 odpowiedzi na “Pierwszy w 2020 r. Impuls wjechał na stację PKP Busko-Zdrój – FOTOGALERIA”
warunki podróżowania nieco lepsze niż w busie ale godziny odjazdów są do niczego
władze Buska karygodnie zaniedbały informację o uruchomieniu codziennych pociągów. Bodaj zero informacji na mieście. Kto w buskim ratuszu odpowiada za turystykę?!
Jeśli to jest w gestii władz samorządowych, a tak chyba jest, to za wszystko co jest w zakresie działań samorządu odpowiada zwierzchnik, wielki wódz. Z uwagi zaś na kompetencje, to za turystykę odpowiada wg mnie BSCK skoro prowadzi Centrum Informacji Turystycznej. Zatem pretensje wypada chyba kierować do Karolinki, no bo przecież żelka awansowali do BOSIR.
Do Karolinki w takim razie należy kierować, ale chyba raczehj sugestie, a nie pretensje, bo te raczej właśnie do żelka. Karolinka wszak dopuiero jest w BSCK od niedawna.
Pewnie zanuiedbał temat, bo już wiedział, że pójdzie na inny stołek, to mu zwisało.
A zresztą, przez te wszystkie lata w BSCK tak nim zarzą dzał, jakby mu cały dom kultury zwisał.
zmiana nastąpiła chyba 16.06, dwa tygodnie temu więc do kogo te pretensje? Przez dekadę pan Dyrektor dwoił się i troił, harował jak wół by kultura w Busku była na najwyższym poziomie a ktoś mu się tak teraz odwdzięcza, wstyd!
Niby na czym to dwojenie się i trojenie polegało, bo zdaje się, iż bodaj większość mieszkańców tego nie zauważyła?
Kino 3D to inicjatywa Szumilasa.
Niby nic się nie zmieniło na dworcu, ale jak się przyjrzeć, to jednak jest postęp: wychodek przenośny xD.
Czy PKP i władze Buska przerasta remont łazienki na dwprcu, co to był za dyskotekę?!
Największa komunikacyjna wtopa roku. Tak się zanosi… Odnoszę wrażenie że to celowy zabieg lobby busiarskiego, organizować codzienne przewozy, na nieprzygotowanej trasie.
U mareczka nie ma fotogalerii z wczoraj, a u Jarka jest. Zwykle bywało dotychczas odwrotnie.
Oby tak dalej!
Mnie natomiast bardzo niepokoi fakt, iż nie można w bezpiecznym miejscu czyli na parkingu PKP zostawić swojego auta tylko trzeba parkować po krzakach. Niby miasto uzdrowiskowe, a takiej podstawowej sprawy nie uregulowało.
Znowu o niepełnosprawnych nikt nie pomyślał!!!!!!
Czy na prawdę jest tak trudno wyznaczyć miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych?????????
Przecież niebezpieczeństwem jest parkować na drodze publicznej a potem udać się w kilkugodzinną podróż.
parking zamieniony na plac manewrowy szkółki jazdy! ludzie zmuszeni parkować na dziko! brak wydzielonych miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych! Wielki budynek zamknięty a WC w TOITOI! do czego to kurła podobne?! Kto jest za to odpowiedzialny?!
sorry taki mamy w Busku klimat
Za teren peronu odpowiada PKP, za tory Polregio , za dworzec PKP Nieruchomości. Pomimo wielu interwencji zarówno UMIG jak i Marszałka , niewiele udało się uzyskać. Cały parking nie może być przez PKP Nieruchomości uruchomiony bo jest wynajęty szkole jazdy, a cały teren musiał posprzątać ZUK , bo nikt z PKP nie raczył nawet zobaczyć w jakim jest to stanie. Więc jakiekolwiek pretensje do Gminy i Burmistrza w sprawie stanu infrastruktury są niestety zupełnie nieuzasadnione. Po interwencjach marszałka i burmistrza w sprawie otwarcia poczekalni na dworcu i ubikacji …. postawiono toi toi.
no tak, czyli jak to zwykle u nas jest, nie ma winnych! super! kompletne rozbicie własnościowe. A ja się pytam: CO TO OBCHODZI PASAŻERÓW ??? Przyjeżdżają i widzą to cojest i pewnie zachodzą w głowę kto tu rządzi! Komunikacja kolejowa przywrócona została dwa lata temu a idiotyczny własnościowy kogiel-mogiel trwa w najlepsze. Nie czas wyprostować to wszystko, ogarnąć i sprawić by było ładnie i przyjaźnie dla pasażerów? Za niedługo to Busko w zastępstwie Wąchocka stanie się obiektem kpin i dowcipów.
Akurat wychodek to wynik interwencji pana Łukasza Nowaka.
Torami nie zarządza POLREGIO, tylko PLK.
POLREGIO zarządza pociągami, które z tej całej układanki wypadają zdecydowanie najlepiej.
Na ile lat parking został najęty szkole jazdy?
prosimy o publikację rozkładu jazdy pociągów z Dworca Centralnego przy ul. Waryńskiego w Busku-Zdroju
poseł Nowak osobiście ciągnął będzie skład pociągu. w tą i powrotem. i z powrotem w tą. cebularz ma krzepę. skąd się takie coś w PiS wzięło? trzy minusy dla PiS
Kochani, nie czepiajcie się samorządowców, Oni chcą aby kolej funkcjonowała w dogodnych dla mieszkańców miasta godzinach. problem lezy po stronie Kolei Państwowych dla których ta linia jest niewygodna ponieważ nie przynosi zysków. Samorząd widzi , i słusznie, problem w braku miejsc parkingowych na parkingu kolei. Wybierając się w trasę pociągiem nie ma gdzie zostawić samochodu, bo na parkingu umieszczony jest zakaz wjazdu dla wszelkich pojazdów prócz pojazu PSEUDO SZKOŁY NAUKI JAZDY. Czyż to nie absurd, aby pojedyńczy przedsiębiorca czerpał zysk z mienia publicznego, podczas gdy pozostali obywatelu muszą parkować pod drzewami narażając swoje mienie na niebezpieczeństwo i kradzieź. Gdzie sens ???gdzie logika????
W sercu uzdrowiska, kibelek w toitoi. Wstyd wielki
na szczęście w tym pociągu są czyściutkie i pachnące toalety. Ciekawe czy i kiedy w busach do Kielc będą podobne?
Z choinki się urwałaś? Widziałaś kiedyś kibel w busie? Porąbało cię?
„nie czepiajcie się samorządowców, Oni chcą aby kolej funkcjonowała w dogodnych dla mieszkańców miasta godzinach. problem lezy po stronie Kolei Państwowych” – NIEPRAWDA, to nie kolejarze układali ten idiotyczny rozkład jazdy, tylko ludzie marszałka Bętkowskiego z PiS-u.
Co to ma być?? Za ponad 50 km koleją płacę niecałe 7 zł, a za 3 km busem prawie 3 zł? Nie wystarczy gburmistrzowi, że zdziera z kuracjuszy opłatę uzdrowiskową, jeszcze musi się na busie nachapać, przy okazji zniechęcając do kolei?
Do pytającego o cenę za busa. Czy uważasz że to Burmistrz ustalił cenę za bilet na komunikację miejską?
A niby kto? Przecież na tablicy z rozkładem jazdy jest logotyp gminy. A więc organizatorem jest BURMISTRZ.
Cenę za bilet ustala sobie właściciel firmy transportowej. Burmistrz organizuje czyli co robi? Przetarg, a my podatnicy składamy się by do tego busa dopłacić bo nie jest rentowny i gdyby nie dopłata z Gminy i Urzędu Marszałkowskiego to juz dawno by nie jeżdził. A takie wielkie zainteresowanie było komunikacją miejską ….
To ile sobie musiał zaśpiewać właściciel, że bierze dopłatę z Gminy, a mimo to jeszcze zdziera bilety?!
Tzw. Komunikacja miejska w busku ma nikłą frekwencję z powodu idiotycznej trasy i rozkładu jazdy.
Nie dociera do Kaufschwitz i nie kursuje w soboty. To jak mają być pasażerowie?!
A może o to właśnie chodzi, by celowo wykazać, że niby w Busku komunikacja jest niepotrzebna i jako gmina umyć ręce od tematu?
Gmina dopłaca okoł0 0,20 PLN/kilometr. Jeżdził by ktoś za tyle ? Zresztą narzekaczy nie brakuje co by chcieli wszystko za darmo a może jeszcze z dopłatą
A ile Gmina dopłaca do miejsc parkingowych dla urzędasów pod UMiG czy Starostwem?