RK: Busko czeka rewolucja komunikacyjna? [WIZUALIZACJA] | JKR: Dworzec kolejowy 1100 m od Marconiego. Kolejne hektary betonu w Zdroju. Mówi się, że „Rewolucja pożera swoje własne dzieci” [MAPKA] [AKTUALIZACJA]
W Busku-Zdroju szykuje się prawdziwa transportowa rewolucja. Władze miasta planują w Zdroju m.in. budowę nowoczesnego Centrum Komunikacyjnego. Najpierw parking wielopoziomowy na około 500 miejsc, potem ewentualnie w okolicy ulicy Rokosza nowe centrum kolejowo-autobusowe, z nowym dworcem autobusowym, dworcem kolejowym i z drugim wielopoziomowym parkingiem, na min. 1000 miejsc. – informuje 10.05.2022 portal Radio Kielce
Jak informuje burmistrz Waldemar Sikora, projekt obejmuje dwa etapy. Pierwszy zakłada budowę bezpłatnego parkingu wielopoziomowego na około 500 miejsc. Miałby powstać przy obecnym dworcu autobusowym przy ulicy Waryńskiego. Miasto chce, aby powstały tam rozwiązania typu park&ride, umożliwiające przesiadanie się z własnego auta w komunikację publiczną.
– Wielopoziomowy parking, pozwoli odciążyć strefę uzdrowiskową z ruchu drogowego. W ramach komunikacji miejskiej zaplanowaliśmy także zakup busów zeroemisyjnych z napędem w pełni ekologicznym, elektrycznym, które mają dać początek nowej jakości w komunikacji miejskiej. Ponadto kilkanaście stanowisk do ładowania samochodów elektrycznych – mówi.
>>> Wycinka drzew, parking i kostka brukowa w Pieninach. „Przyrodnicza pustynia wyłożona żwirem i betonem” <<<
wyborcza.pl [11.05.2022]: – Trwa budowa ścieżki pieszo-rowerowej w sercu Pienin. Rowerzyści będą mieli co prawda piękny widok na Trzy Korony, ale niestety kosztem lokalnego krajobrazu: wycięto drzewa i kostką wybrukowano polanę. Regionalna dyrekcja ochrony środowiska: „Faktycznie wygląda to fatalnie”♂
Drugi etap projektu związany jest z powstaniem wschodniej nitki szprychy nr 7 w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego. – Jeśli nastąpi rozbudowa linii kolejowej Kielce-Busko-Tarnów, gmina zamierza stworzyć nowe centrum komunikacyjne, w okolicy ulicy Rokosza obok planowanych torów – dodaje burmistrz.
– I przeniesienie tam zarówno dworca autobusowego, jak i kolejowego. Byłoby centrum kolejowo-autobusowe. Z kolei w miejscu obecnego dworca autobusowego zamierzamy rozbudować planowany wielopoziomowy parking o kolejne tysiąc, a nawet więcej miejsc – dodaje.
Projekt zakłada także zakup niskoemisyjnych autobusów i stworzenie regularnego transportu na trasie Busko-Stopnica.
Projekt wpisuje się w tzw. Miejski Obszar Funkcjonalny. To jeden z Obszarów Strategicznej Interwencji. Tworzą go gminy: Busko-Zdrój oraz… – cały artykuł i pozostałe wizualizacje nowego centrum komunikacyjnego w Zdroju na źródłowej stronie Radia Kielce♂
Jako, że Szanowny Pan UMiG, ani podczas dwóch publicznych prezentacji m.in. planów zabudowy Zdroju, które miały miejsce 13 kwietnia o 16:00 w BSCK i 26 kwietnia o 14:00 w UMiG nie przedstawił lokalizacji planowanych realizacji – Dworzec Kolejowy, Dworzec Autobusowy, 2 Parkingi wielopoziomowe – na planie większego fragmentu Zdroju, tak bym i ja mógł je umiejscowić sobie w terenie względem istniejących już obiektów, poświęciłem nieco czasu i w oparciu o mapę z geoportal.pl przygotowałem powyższą wizualizację.
Jak dla mnie debatowanie o zaplanowanych realizacjach bez odpowiednio czytelnego ich przedstawienia na mapie Zdroju, przypomina analizę treści jakiejś wypowiedzi na podstawie wyciętego z niej jednego, wybranego fragmentu lub zdania.
>>> UMiG Busko-Zdrój: Podsumowanie spotkania z mieszkańcami Gminy Busko-Zdrój <<<
busko.com.pl [20.04.2022]: – Dnia 13 kwietnia br. w Buskim Samorządowym Centrum Kultury odbyło się spotkanie informacyjno-warsztatowe skierowane do mieszkańców Gminy Busko-Zdrój. To kolejny etap prac nad Strategią Rozwoju Obszaru Strategicznej Interwencji Świętokrzyskie Uzdrowiska (OSI ŚU) na lata 2021–2027 w ramach Partnerstwa pomiędzy Gminami Busko-Zdrój, Solec-Zdrój, Kazimierza Wielka i Pińczów oraz Powiatem Buskim i Kazimierskim. Organizatorem spotkania był Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój – Waldemar Sikora przy współpracy Pawła Walczyszyna z firmy InicjatywaLokalna.pl – Wykonawcy Strategii. Spotkanie w Busku-Zdroju inauguruje cykl spotkań z mieszkańcami w poszczególnych gminach należących do Partnerstwa OSI ŚU. Burmistrz powitał mieszkańców i zaprezentował dotychczasowy przebieg oraz stan zaawansowania prac nad Strategią OSI ŚU. Przypomniał…♂
Przygotowawszy powyższą mapkę, dzięki dodatkowym informacjom dostępnym na geoportal.gov.pl, dowiedziałem się, że oto nowy Dworzec Kolejowy z obszernym parkingiem Pan UMiG zamierza wybudować zaledwie:
– ok. 100 metrów od budynku mieszkalnego stojącego przy Rokosza 48♂,
– 200 metrów od następnych domów stojących przy ulicy Rokosza,
– ok. 850 metrów od Sanatorium Włókniarz♂
i ok. 1100 metrów od zabytkowego, liczącego prawie 200 lat budynku Sanatorium Marconi♂, wizytówki miasta i uzdrowiska…
W dodatku warto zaznaczyć, że nowy Dworzec Kolejowy odległy jest od starego Dworca PKP♂ jedynie o ok. 1400 metrów, więc zastanawiam się mocno jaki jest sens wydawania kolejnych milionów na tę realizację. Czy aby nie lepiej przeznaczyć te środki na inwestycje potrzebniejsze z punktu widzenia wielu mieszkańców słonecznego miasta i słonecznej gminy?
Cóż…, od przedstawianej w filmach Stanisława Barei osobliwej PRL-owskiej rzeczywistości minęło już blisko pół wieku, to jednak, spoglądając na zaprezentowane przez Pana UMiG plany zabudowy Zdroju odnoszę wrażenie, że w niektórych głowach tamten sposób myślenia nadal ma się dobrze…
Na koniec, odnosząc się do tytułu „Busko czeka rewolucja komunikacyjna?” nadmienię, iż mówi się, że „Rewolucja pożera swoje własne dzieci”♂…
◙ Podobne informacje:
Tężnia za 33.000.000 czy może wielopoziomowy Parking Zdrojowy z bazarkiem i boiskiem?
Franciszek Rusak: Rewitalizacyjny walec – Czuj, stary pies szczeka!
? Duże problemy z parkowaniem pacjentów i kuracjuszy Szpitala Uzdrowiskowego Krystyna [AUDIO/ FOTO]
RK: 🟥 Mieszkańcy Buska niemal cztery godziny blokowali drogę [FOTO, VIDEO]
35 odpowiedzi na “RK: Busko czeka rewolucja komunikacyjna? [WIZUALIZACJA] | JKR: Dworzec kolejowy 1100 m od Marconiego. Kolejne hektary betonu w Zdroju. Mówi się, że „Rewolucja pożera swoje własne dzieci” [MAPKA] [AKTUALIZACJA]”
Jak rozumiem parking tez zle ze robia i te autobusy elektryczne tez zle?
U dołu tej drugiej wizualizacji jest napisane „autor koncepcji arch. Andrzej Tracz”. Na stronie UMIG pisze, że Andrzej Tracz jest naczelnikiem Wydziału Budownictwa, Urbanistyki i Ochrony Środowiska (BUŚ) umig.busko.pl/urzad/wydzialy/18514-wydzial-budownictwa-urbanistyki-i-ochrony-srodowiska-bus.html. W komentarzu pod artykułem na tym portalu pt. ’? Ulica Karmelowa. Mieszkańcy „wpuszczeni w kanał”? cz.II [AUDIO, FOTO]’ infobusko.pl/%F0%9F%86%98-ulica-karmelowa-mieszkancy-wpuszczeni-w-kanal-cz-ii-audio-foto/ też jest mowa o naczelniku Traczu:’Jeśli warunki wydane za Wąsowicza to znaczy, że on firmował decyzję, która wydał z tego co mówią w wywiadzie mieszkancy naczelnik Tracz. To jest jasne.Burmistrz się zmienił w 2010, ale jak widać z rozmowy naczelnik Tracz, który wydał WZIZT tym ludziom nadal jest naczelnikiem i zapewne dalej wydaje WZIZT. A uczciwym ludziom którzy zrobili wszystko z przepisami i zgodnie z warunkami wydanymi przez naczelnika Tracza woda robi kolejne kosztowne szkody i nikt nie jest winny i znikąd nie ma pomocy.’ Zastanawiam się czy podpisany autor koncepcji nowoczesnego Centrum Komunikacyjnego arch. Andrzej Tracz i naczelnik Wydziału Budownictwa, Urbanistyki i Ochrony Środowiska w UMIG BZ, który wydał WZIZT dla działek przy ulicy Karmelowej zalewanych przez wodę z kanału pod drogą krajową DK 73 Kielce -Tarnów, to jest jedna i ta sama osoba, czy to tylko przypadkowa zbieżność. Jeśli bowiem jest tak, że autor koncepcji nowego Centrum Komunikacyjnego i naczelnik UMIG, który jak pisze w komentarzu wydał WZIZT dla zalewanych działek przy Karmelowej to jest jedna i ta sama osoba to ja już teraz przyznaję się bez bicia, że jestem pełen obaw co do jakości, celowości i przyszłości tej rewolucji komunikacyjnej w Zdroju.
A mnie ciekawi co innego, bo o ile parking wielopoziomowy z punktu widzenia uzdrowiska ma sens, to niepokoi inna sprawa. Jak już postawią to monumentalne, królewskie centrum komunikacyjne, zapewne przeszklone z zielenią i pasieką na dachu, na miarę CPK prawie w centrum uzdrowiska, to którędy pobiegnie ta SZPRYCHA do Tarnowa? Specustawą wysiedli się mieszkańców Zbludowic, Siesławic, Chotelka? A może tory pobiegną kładką która nocą wygląda nieźle, ale za dnia przynajmniej mnie przypomina 50 letni zaniedbany wiadukt kolejowy, przy okazji dotykając może hospicjum albo szpitala na Górce? Ktoś coś wie?
Ty, ale jaja. Faktycznie, ta szprycha na Tarnów leci w tum miejscu co kładka na Górkę!
Tu masz link. Wejdź, zjedź niżej i znajdź linię nr 73 i popatrz na mapkę.
https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/k07
Albo gdzieś koło kładki na Górkę. Chyba raczej bliżej ronda, tak jak teraz patrzę, choć na pierwszy rzut oka wygląda jakby tam gdzieś jak kładka właśnie. Ale tak czy siak, to gdzieś przez Rokosza, przez Małpiak i z tyłu za Włókniarzem tak jakoś ta linia ma iść. Dalej przez Zbludowice itd. PISiory jak coś wymyślą to Boże uchowaj.
Mnie by to rozwiązanie ze specustawą wcale nie zdziwiło, już niedawno mieszkańcom odbierano ponoć w zamian za marne grosze gdzie niegdzie w Busku części działek pod jakieś inwestycje, których dalej ani widu ani słychu i nie było żadnej dyskusji z panem umig.
Ja też nie jestem specjalnie zdziwiony, za to jestem zaniepokojony, bo szprycha przez gęstą zabudowę sanatoryjno, mieszkalną poleci? Czy to tak powinno być. Mam wrażenie, że i mieszkańcy tych okolic i inwestorzy (nieopodal hospicjum wyrosło chyba nowe sanatorium) nie mają bladego pojęcia co im władze lokalne i centralne szykują.. plany szprych na mapach z przed wojny, a tu teraz wszak przedmieścia Buska są. Ciekawe to wszystko.
Ależ się cebulactwa wylało. Zamiast bezproduktywnie narzekać, radzę geniuszom zaproponować rozwiązanie problemu (który niewątpliwie jest). Sam pomysł „centrum komunikacyjnego” w Busku uważam za trafny (z resztą takie „centrum” miało powstać lata temu, tylko ponoć PKP z PKSem się nie dogadało, prawda to?). Jeszcze tylko dołożyć komunikację miejską z prawdziwego zdarzenia, porobić odpowiednie połączenia z okolicznymi miejscowościami i komunikacyjnie będzie całkiem nieźle.
Ale kto tu bezproduktywnie narzeka? Mnie to wygląda na naświetlanie nieznanych niebezpieczeństw tego pomysłu z pociągami w uzdrowisku. Szukać rozwiązań? A kto z włodarzy słucha ludzi?
Tak, temu siwemu despocie coś proponować, jedyna nadzieja taka, że do tego czasu już go nie będzie.
A czy mieszkańcy Rokosza byli informowani o tych planach? A przyszli właściciele mieszkań w nowo budowanych blokach w tej okolicy wiedzą, że z okien będą widzieć (może nie wszyscy) i słyszeć (pewnie wszyscy) zatrzymujące się nieopodal pociągi?
To może od razu wybudujmy to kolejowo-autobusowo-samochodowo-parkingowe „centrum komunikacyjne” kilometr dalej, na placu po dawnym basenie, między Marconim, Wojskowym, Krystyną i Nidą? Kuracjusze będą mieli blisko z dworca do sanatorium. W ten sposób zaoszczędzi się na autobusach bo nie będzie potrzebna komunikacja miejska w Zdroju infobusko.pl/rk-baseny-w-swietokrzyskiem-juz-przygotowywane-do-lata-sa-nowosci-i-promocje-w-busku-wspomnien-czar/
„Jak informuje burmistrz Waldemar Sikora, projekt obejmuje dwa etapy. Pierwszy zakłada budowę bezpłatnego parkingu wielopoziomowego na około 500 miejsc. Miałby powstać przy obecnym dworcu autobusowym przy ulicy Waryńskiego. Miasto chce, aby powstały tam rozwiązania typu park&ride, umożliwiające przesiadanie się z własnego auta w komunikację publiczną.” Panie Burmistrzu Waldemarze Sikora udzielę Panu dobrej rady, otóż jeżeli Pan używa już pewnych terminów, to warto by wcześniej poznać ich znaczenie, choćby po to by stosować je we właściwy sposób.
Jak by Pan wzorem Pana Prezydenta Bronisława Komorowskiego zerkał czasem do Wikipedii to by Pan wiedział, że parking Park&Ride, P&R, Parkuj i Jedź, to PARKING ZLOKALIZOWANY W POBLIŻU PERYFERYJNYCH PRZYSTANKÓW przeznaczony dla osób korzystających z publicznego transportu zbiorowego. Kierowcy pozostawiają swoje pojazdy w wyznaczonych miejscach, przesiadają się do komunikacji zbiorowej i w ten sposób kontynuują drogę do centrum miasta.
Parkingi Park&Ride Panie Burmistrzu Waldemarze Sikora buduje się na PERYFERIACH, a to co Pan prezentuje to żadne P&R tylko CENTRALNY PARKING ZDROJOWY, CPZ. Gdzie Rzym gdzie Krym Panie Burmistrzu Waldemarze Sikora.
To Centrum Komunikacyjne przy ul. Rokosza to wg. mnie taka czarna polewka i pocałunek śmierci w jednym dla deweloperów stawiających apartamentowce przy ul. Waryńskiego i Młyńskiej. To wg. mnie nie zachęci klientów i nie pomoże w sprzedaży apartamentów. Klienci płacąc za metr jak w Warszawie zapewne liczyli na zieleń, ciszę i spokój, a tu okazuje się, że będą mieli przed oknami „Dworzec Centralny”, hektary betonu, tysiące aut i harmider przez całą dobę i okrągły rok. Może się mylę, może będzie inaczej, ale ja jestem pełen obaw.
Rzeczywiście stanie się tak że dzielnica zdrojową stanie się dworcową.
Wiadomo jak się mieszka przy dworcu to kręcą ci się pod domem różni bezdomni, żebracy, mafia taksówkowa, dilerzy narkotykowi…
Wychodzisz z wypasionego apartamentu z własnym ogródkiem i od razu Kierowniku dej złotóweczkę….
Dalej uwazam ,ze to jest niszczenie Buska , basen oczywiscie jak najbardziej ale taki super jak w Bialce super pomysl , natychmiast obwodnica z prawdziwego zdarzenia Buska , nie pisanie bzdur ,ze ul.Staszica to obwodnica bo to ulica w centrum miasta , nie blokowanie ruchu tylko odciazenie ruchu w zdroju. Parkingi , proste ulice jednokierunkowe i jeden pas to parking platny , a dla TBU platny np .50 groszy za godzine. Zamkniecie ulicy Parkowej i 1-maja to tylko przesuniecie ruchu do Buska i blokowanie ruchu w miescie . Nie jest do dzialanie dla mieszkancow tylko korkowanie miasta i wieksze zuzycie paliwa a co za tym idzie zanieczyszczen. ( Czy burmistrz chce truc swoich wyborcow spalinami ) . Komunikacja poprostu smieszne , poczytajcie jak to prywatnych gonia z przystankow PKS .Niech pozwola jezdzic samochodami elekltrycznymi po Busku , zatrzymywac sie na przystankach i podjezdzac pod sanatoria , prywatni przedsiebiorcy pieknie i szybko to zagospodaruja. Prosze sobie zdac sprawe , ze w Busku nie ma taksowki zeby wozek inwalidzki wjechal do srodka, szok nie ! . Panowie z taxi pisze ,ze po co i tak im pod sanatorium nie wolno podjechac. A puszczenie PKP przez centrum uzdrowiska i PKS nie powiem kto to mogl wymyslec.
Zawsze możesz odmówić argumentując że ty nie kierownik a dyrektor. Albo prezes.
Na pewnym szmatławym portalu nadal panuje cenzura. Nie można prawie nic napisać. Nawet merytoryczne i kulturalne komentarze są kasowane, tak jak mnie to ostatnio spotkało. Nie pietwszy raz zresztą. Art. 54 Konstytucji RP gwarantuje każdemu wolność wypowiedzi, a nadal jakiś śmieć o mentalności UB-eka cenzuruje ludzi, jakieś postPRLowskie truchło łamie bezkarnie konstytucyjne prawa obywatelskie. Mamy 2022 rok, jesteśmy członkiem Unii Europejskiej i tak się zastanawiam w jakim kraju my żyjemy???
Dziękuję Panu, Panie Redaktorze Jarosławie Kruk, że szanuje Pan prawo, zasady demokracji, że szanuje Pan nas czytelników. Dziękuję, że istnieje ten portal i że można na tym portalu wyrazić swoją opinię, swój pogląd, swoje zdanie.
Hańba zaś parszywym cenzorom kneblującym ludziom usta!
Hańba łamiącym zasady prawa, wolności i demokracji zaprzańcom!
Czy ja dobrze widzę na jednej z wizualizacji, że właściciele komfortowych apartamentów Nowej Dzielnicy firmy WJAP przy ulicy Waryńskiego przed wychodzący na południe oknami będą mieli TOPORNY WIELOPOZIOMOWY PARKING NA 1000 AUT ????!!!!! Nie mówcie mi, że to prawda bo i tak nie uwierzę!
Niestety, wygląda mi na to, że zamiast zieleni i śpiewu ptaków lokatorzy z apartamentowców będą mieli za oknami centrum komunikacyjne z dworcami i parkingami.
https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/k07
Tam ktoś u góry podał ten link i jak oglądałem tą mapkę, to tak jak ktoś napisał, przez Rokosza, przez Małpiak i na tyłach Włókniarza ma iść ta linia kolejowa na Tarnów. Przecież to jest PARANOJA!!! Linia kolejowa przez środek Zdroju, przez środek uzdrowiska? Moim zdaniem nie ma szans, by ta linia na Tarnów powstała, a zatem powstanie ten parking na 500 aut i tyle, zaś o dworcu kolejowym i kolejnym parkingu na 1000 aut można zapomnieć. Zresztą uważam, że żaden Centralny Port Komunikacyjny nie powstanie. Poczytajcie i posłuchajcie niezależnych źródeł informacji, to się dowiecie w jakim fatalnym stanie są finanse państwa, a to dopiero początek. Widzicie jaka jest inflacja, jakie stopy procentowe, po ile węgiel paliwo, żywność? Tu nadchodzi poważny kryzys. PISory tak Polskę doprowadziły, że szkoda gadać. A jak nie dostaniemy z Unii tych ponad 700 mld zł z funduszu odbudowy, to nawet nie chcę sobie wyobrażać co będzie. Temat rzeka. Na koniec powiem tylko tyle: Zadłużenie Polski w przeliczeniu per caputa, czyli na głowę, a więc od niemowlaka po starca to około 170-180 tys. zł/osobę, tak więc czteroosobowa rodzina jest zadłużona na około 700 tys. zł. Do tego niech ta rodzina doliczy jeszcze swój indywidualny kredyt, jeśli takowy posiada, czyli konsumencki lub hipoteczny. Taki jest prawdziwy stan państwa. A PISiorom się marzy CPK z linią do Tarnowa przez środek uzdrowiska. Przecież to są chore, nierealne plany.
A tak wogóle to taki parking wielopoziomowy na tyle aut, to jest na przykład przy lotniskach, przy galeriach handlowych w metropoliach itd. Gdzie w takiej dziurze jak Busko parking jeden na 500 a drugi na 1000 samochodów. Skąd te 1500 samochodów by miało się wziąć? Przecież to są moim zdaniem chore i nierealne pomysły. A ile tam autobusów na ten dworzec zdrojowy przyjeżdża dziennie? Chyba raptem kilka. Jakieś przelotowe Warszawa-Krynica itp. Wszystkie busy włącznie z autobusem MPK do Kielc z centrum odjeżdżają.
Centrum komunikacyjne na kilka, kilkanaście autobusów, kolej biegnąca przez środek uzdrowiska i dwa parkingi na łącznie 1500 aut. Moim zdaniem to są całkowicie chore, irracjonalne i głupie na maksa pomysły.
Głupie według ciebie, mądre według władz miasta. Skoro powstała super droga tężnia, skoro powstała super potrzebna kładka, to ja jestem pewien, że skoro władze tego chcą to powstanie to nowoczesne Centrum Komunikacyjne czy tobie się to podoba czy nie.
Masz rację, upór pewnej osoby w realizacji własnych pomysłów jest tak wielki, że zastanawiam się wielokrotnie, czy tam w tej głowie to wszystko jest w porządku, bo w mojej opini takie postępowanie może być symptomem określonych zaburzeń.
Zaraz, zaraz, jeszcze jedno. Gdzie to te baseny mają powstać? Ano tam jak Małpiak. To jak to tam ma powstać, jak właśnie tam ma lecieć ta linia kolejowa na Tarnów? To wszystko się kupy nie trzyma.
CPK to pomysł sztandar władz, zadłużą każdego Polaka 7x tyle, ile kolega wyżej opisał, a swój karkołomny plan na lotnisko i szprychy przez teren zabudowany, sanatoryjny, uzdrowiskowy w całym kraju położą i będą sie cieszyć, że zrobili.. tylko po co to i kosztem kogo i czego.
Ciekawe, ile osób zagląda na ten portal, ile wie, że coś takiego dzieje sie tuż pod ich nosem, że zapadają takie a nie inne decyzje.. w Zbludowicach, Siesławicach.. w ogóle na terenie planowanych torów nowe domy rosną.. kto pozwolenia wydał co z nimi będzie?
Dokładnie! Na dodatek obok Małpiaka jest już postawiony duży budynek. Z tego co mi wiadomo jest to inwestycja właścicieli Astorii, a więc Astoria 2. Tory właśnie tam gdzieś mają przebiegać. Co z tym budynkiem? Czy właścicele Astorii wiedzą o tym?
Kolejna kwestia, a więc ten drugi wielopoziomowy parking na 1000 aut, który ma powstać na miejscu obecnego dworca autobusowego. Jak widać na wizualizacji, będzie on miał 4 poziomy, a zatem to będzie tak wysokie ustrojstwo jak buskie bloki bez czwartego piętra. Jak to będzie wyglądało, taki kolos od południa ulicy? Co na to inwestor WJAP, który buduje dwa bloku po przeciwnej stronie drogi? A bloki pozostałych inwestorów? Miały być mieszkania w cichej, zielonej okolicy, a wygląda na to, że będą w dworcowo-samochodowej hałaśliwej betonozie. Brak słów. Kto takie plany wymyśla? W mojej opinii to albo ktoś jest kompletnie niekompetentny, albo ktoś ma coś z głową nie tak, albo po prostu chodzi o to, że nie ważne po co, na co i czy to ma sens, a byleby tylko wydać pieniadze i żeby ktoś się obłowił i zarobił kupę kasy na zrealizowanych przetragach. Ja widzę tylko takie trzy opcje.
Jeśli ta linia kolejowa powstanie, to przecież stracą niesamowicie właścicele wszystkich terenów (domy, działki) koło torów, a więc przy ul. Rokosza, w okolicy Małpiaka, ul. Starkiewicza, Górki, Zbludowic. Moim zdaniem puszczenie torów przez środek strefy Zdrojowej to coś tak irracjonalnego, że brak słów. Zresztą kto jeździ do Tarnowa? Do Kielc, do Krakowa tak, ale nie do Tarnowa. Ta linia kolejowa jest tak potrzebna jak k….e majtki, a dla naszego uzdrowiska będzie to strzał w stopę.
Pomysł na CPK i szprychy nie jest chyba taki głupi, ale czy wypali – zobaczymy. Rozwój transportu, a szczególnie infrastruktury kolejowej, ma sens (szkoda, że po latach zwijania torów, ale było, minęło).
Natomiast diabeł tkwi w szczegółach. Jeśli ktoś patrzył na mapę, która gdzieś powyżej pojawia się w linkach, korytarz dla szprychy w okolicach Buska ma ładnych kilka km szerokości. Te linie, które są poprowadzone jako propozycja i faktycznie przecinają Zdrój, są (jak również ktoś pisał powyżej) oparte na starych planach (w pierwszej wersji dokumentacji szprychy, którą widziałem ze dwa lata temu nie było wielu budynków, ulic, rond).
CPK, szprychy – nie oprotestujemy. Jeśli będzie miała być, to będzie, tym bardziej że to ma sens.
Natomiast zgadzanie się na przebieg torów z pierwszym możliwym, starym projektem, podczas gdy sam projekt zakłada kilkukilometrowy korytarz, to już nie jest w porządku. To jest do przemyślenia i przez władze i przez mieszkańców. Ja np. widziałbym te tory biegnące wzdłuż nowej obwodnicy Zbludowic (też się mieści w korytarzu projektowym), ale to tylko luźna propozycja, też wymagająca przedyskutowania i analizy technicznej.
Dzien Dobry Prosze popatrzec na echo dnia https://kielce.wyborcza.pl/kielce/7,47262,28450066,pusty-pociag-na-trasie-kielce-busko-tych-trzech-pasazerow.html?disableRedirects=true po co inwestowac w komunikacje , ktora tutaj sie nie sprawdza , po co to dotowac ?!
Niby racja, ale zastanówmy się, buskie centrum komunikacyjne będzie na wysokości PSP, gdzieś przy końcu/początku ul. Rokosza i tam zostaną dociągnięte tory z obecnego dworca, a trasa na Tarnów wiedzie na południe, i co te pociągi któree wysadzą oby jak najwięcej turystów i kuracjusz będą zawracać? Zakręcą pod kątem 90st lub większym.. dla mnie to wszystko jest jakieś irracjonalne. Poczekamy zobaczymy.
Obwodnica Buska załatwi ilość spalin i zmniejszy ruch. Nawet Pińczów ma obwodnicę.
https://www.onet.pl/styl-zycia/whitemad/oto-busko-zdroj-najbardziej-sloneczne-uzdrowisko-w-polsce/80jj9tb,30bc1058
Na onecie o Busku pisza 🙂
Sikorki w mieście ćwierkają, że w PSS trzęsienie ziemi podobno, bo było walne zebranie i były wybory do Rady Nadzorczej no i jakoby po raz pierwszy Waldi nie został wybrany do tej Rady. Ktoś coś?
https://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/8424061,budowa-cpk-centralny-port-komunikacyjny-nowe-zasady-przejmowania-gruntow.html
Gorący temat powrócil. Ponownie proszę o jasne analizy biznesowe. Czy ktoś je widział, przeprowadził????? Planowany Parking wielopoziomowy, Centrum Komunikacyjne. Przedłużenie linii kolejowej i dworzec PKP w strefie A- to miljardy. Nie wiem czy badano opinię publiczną gminy w tym zakresie szczególne ważne zdaje się by skalkulować koszty, jakie będziemy ponosić, oraz efektywność inwestycjii oraz stopę zwrotu nakładów. Czy ktoś przeanalizował parametry i łańcuch usług jakie będą obsługiwane przez centrum komunikacyjne i kiedy ta inwestycja się zwróci???? To jest wiedza która powinna być publiczna i wszystkim dostępna.
Jak już ktoś uważa że CPK to inwestycja niezbędna dla gminy i chce by parking był taki jak w metropoliach, bo ma kompleksy to niech go się dogada z PKP i buduje przy istniejącym dworcu PKP w ramach podniesienia standardu funkcjonalności tej ruiny. Robienie kolejnych nierentownych inwestycji (za PKP) w strwfie A uzdrowiska to lekkomyślość gospodarzy ( tu powinny stać obiekty uzdrowiskowe i rekreacyjne). Zamiast przedłużać linię kolejową do centrum uzdrowiska zostawmy dworzec PKP gdzie jest, dołóżmy tam 3 stanowiska PKS i niech to będzie centrum przesiadkowe z Centrum Komunikacyjnym i Parkingiem wielopoziomowym gdzie kuracjusze i turyści zostawią samochody i zostaną dostarczeni komunikacją miejską ( zaczyna właśnie działać)pod każdy obiekt i dom wypoczynkowy razem z bagażem w strefie A uzdrowiska (procesy biznesowe można ustawić tak by im się to opłacało) np. co pół godziny podwózka to świat stosuje. Trzy, cztery pociągi i kilka autobusów dalekobieżnych może 100 klientów dziennie i tory przez obwodnice podciągać do strefy A, szlabany, korki, może wiadukt nad drogą „jak w Kielcach” – ktoś miał kompleksy jak to wymyślał ale czy „wszystko” policzył. Koszty i analizy biznesowe powinny obalić te propozycje. Przedłużmy aleje spacerową Tężnia, Blokowiska Waryńskiego, Dworzec PKP ta część się szybko rozwija i umiejętnie planowana wyprowadzi rozwój zdroju w kierunku dworca PKP, Słonecznego Zdroju i Lasu Winiarskiego z pięknymi ścieżkami i zróżnicowanym krajobrazem. Na tym kierunku zróbmy (jak już musimy) kładkę nad obwodnicą i ograniczmy ruch samochodów na Waryńskiego i w kierunku dworca PKP. Trudno w to uwierzyć ale mimo to że mamy wojnę u granic nie dostrzegam w tych propozycjach żadnych chociażby wzmianek jak zatroszczono się w tym o bezpieczeństwo naszych mieszkańców i gości na wypadek kryzysu. Infrastruktura Ochrony i obrony cywilnej nigdzie się nie przebija a to przecież my lokalnie staniemy przed wyzwaniami różnych zagrożeń ABCD, kryzysów, ewakuacji i klęsk. Myślę że czas najwyższy byśmy się tym zainteresowali sami bo jak nie na etapie projektów to kiedy, wiecie że nikt za nas tego nie zrobi ? A uwierzcie nie jesteśmy gotowi, bez ukryć schronów magazynów. Co jest ważne i ważniejsze; to jak widać trudne wybory dla naszych uwikłanych włodarzy. Jest to moje stanowisko i jeśli kogoś szokuje lub obraża to nie o to chodziło.