🔴🔴🔴 List do Redakcji: "Wasze ulice. Czyje kamienice?..." ♦ JKR: Czy sytuacja finansowa słonecznej Gminy jest tak ciężka, że trzeba sprzedawać "srebra rodowe"?! - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

🔴🔴🔴 List do Redakcji: „Wasze ulice. Czyje kamienice?…” ♦ JKR: Czy sytuacja finansowa słonecznej Gminy jest tak ciężka, że trzeba sprzedawać „srebra rodowe”?!

25 lutego 2024 | List do Redakcji 15.02.2024 | infoBusko.pl Jarosław Kruk 25.02.2024 | | 64 komentarze

„Szanowna Redakcjo! Pod koniec stycznia pojawiła się informacja o przetargu, który ma odbyć się 5 kwietnia 2024 roku. Przedmiotem jest sprzedaż, między innymi, kamienicy przy Placu Zwycięstwa 26′, której cena wywoławcza wynosi 3,9 mln zł! Dlaczego Gmina Busko chce sprzedać tak cenną nieruchomość na dwa dni przed wyborami? Skoro, jak głoszą władze, sytuacja finansowa naszej gminy jest rzekomo taka dobra, to po co pozbywać się tak drogiej kamienicy w centrum miasta, która stanowi przecież majątek nas wszystkich?…” – pisze 15.02.2024 na wstępie Listu do Redakcji zaniepokojony Buskowianin.

Pod koniec stycznia 2024 r. pojawiła się informacja o przetargu, który ma odbyć się 5 kwietnia 2024 roku. Przedmiotem jest sprzedaż, między innymi, kamienicy przy Placu Zwycięstwa 26, której cena wywoławcza wynosi 3,9 mln zł! Dlaczego Gmina Busko chce sprzedać tak cenną nieruchomość na dwa dni przed wyborami? Skoro, jak głoszą władze, sytuacja finansowa naszej gminy jest rzekomo taka dobra, to po co pozbywać się tak drogiej kamienicy w centrum miasta, która stanowi przecież majątek nas wszystkich? / fot. Jarosław Kruk infoBusko.pl | screen videorelacji UMiG LX sesji Rady Miejskiej w Busku-Zdroju z dnia 25.05.2023r.

Cały tekst korespondencji poniżej:

Wasze ulice. Czyje kamienice?

Szanowna Redakcjo!

Pod koniec stycznia 2024 r. pojawiła się informacja o przetargu, który ma odbyć się 5 kwietnia 2024 roku. Przedmiotem jest sprzedaż, między innymi, kamienicy przy Placu Zwycięstwa 26, której cena wywoławcza wynosi 3,9 mln zł! Dlaczego Gmina Busko chce sprzedać tak cenną nieruchomość na dwa dni przed wyborami? Skoro, jak głoszą władze, sytuacja finansowa naszej gminy jest rzekomo taka dobra, to po co pozbywać się tak drogiej kamienicy w centrum miasta, która stanowi przecież majątek nas wszystkich? Ktoś inny zapyta: czyja to wina i kto dał zgodę na sprzedaż? Może Burmistrz Waldemar Sikora? Otóż nie Szanowni Państwo, Burmistrz nie mógłby nic zrobić, gdyby nie zgoda Rady Miejskiej, a ta nastąpiła na Sesji LX – 25 maja 2023 roku. To Radni wydali zgodę na sprzedaż! Doskonale obrazuje to „Nagranie audio/video z LX sesji Rady Miejskiej w Busku-Zdroju z dnia 25.05.2023r.”,  czas od: -2:10:00. Zapewne wszyscy są ciekawi, jak głosowali nasi Radni. Już podaję:

  • Za sprzedażą kamienicy byli: Błaszczyk Bogdan, Borto  Janina, Ciepliński Radosław, Gajewski Witold, Gręda Marek, Lach Anna, Leszczyńska Teresa, Lewicki Jacek, Nurek Justyna, Prędka Danuta, Prędki Artur, Służalski Jerzy, Wach Jacek, Wielgo Barbara, Wojnowska Lucyna, Zwierz Andrzej
  • Przeciw sprzedaży kamienicy był: Kamil Oliwkiewicz
  • Wstrzymali się od głosu: Burchan Robert, Ozgowicz Jan, Szydłowski Jerzy
  • Nieobecni: Konieczna Różycka Magdalena

Uzasadnienie
Gmina Busko-Zdrój jest właścicielem zabudowanej nieruchomości o powierzchni 0,0518 ha
położonej w Busku-Zdroju obr. 06 przy Placu Zwycięstwa 26. Nieruchomość ta posiada urządzoną księgę wieczystą nr KI1B/00028406/5, prowadzoną przez Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Busku-Zdroju.
Nieruchomość nie jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie ze
studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Busko-Zdrój działka położona jest na terenie oznaczonym jako teren zabudowy mieszkaniowej o niskiej intensywności.
Sprzedaż nieruchomości nastąpi w trybie publicznego przetargu, po uprzedniej wycenie jej wartości
przez rzeczoznawcę majątkowego. Zbycie przedmiotowej nieruchomości w drodze przetargu pozwoli
uzyskać środki finansowe do budżetu gminy.
Biorąc pod uwagę powyższe ustalenia podjęcie niniejszej uchwały jest uzasadnione.

źródło: Projekt Uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnej w Busku-Zdroju, Plac Zwycięstwa 26 [plik .pdf♂]

Na koniec podzielę się moją opinią w tym temacie. Czy Pan Szydłowski był przeciwko sprzedaży tej kamienicy? Odpowiedź brzmi NIE.

A dlaczego ja się pytam? Warto też zauważyć, że Pan Szydłowski w Echu Dnia’ powiedział ostatnio, iż na jego listach będzie 9 radnych z obecnej kadencji
„Mój szczegółowy program zostanie zaprezentowany wkrótce. To wynik moich doświadczeń, oraz wynik doświadczeń kandydatów na radnych z moich list – w tym dziewięciu radnych mijającej kadencji – wyjaśnia Jerzy Szydłowski.” 

Mam pytanie: ilu radnych, którzy głosowali ZA sprzedażą kamienicy jest w komitecie Pana Szydłowskiego? Czy Pan Szydłowski wraz z 9 radnymi to zapowiedź czegoś nowego w buskiej polityce, czy raczej kontynuacja „starego”, czyli kontynuacja polityki Waldemara Sikory?

A Wy Szanowni Państwo Radni, którzy głosowaliście za sprzedażą tej kamienicy, to w czyim interesie działacie? Czy działacie w interesie nas mieszkańców, czy może jest zgoła inaczej?

W załączeniu zdjęcia kamienicy, screen z wynikiem głosowania oraz linki źródłowe.

(Imię i nazwisko do wiadomości Redakcji)

– – –

○ Projekt Uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnej w Busku-Zdroju, Plac Zwycięstwa 26 [plik .pdf♂]
– – –

Wystawiona na sprzedaż należąca do Gminy Busko-Zdrój kamienica przy Placu Zwycięstwa 26 (fot. 24.02.2024, Jarosław Kruk infoBusko.pl) | ○ 25.05.2023, LX Sesja RM w Busku-Zdroju: Wynik głosowania nr 12: Podjęcie Uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej (Pl. Zwycięstwa 26) (screen) / źródło UMiG Busko-Zdrój

– – –

https://www.umig.busko.pl/ogloszenia/22486-przetarg-ustny-nieograniczony-na-sprzedaz-nieruchomosci-komunalnych-2024-01-29.html♂

https://www.umig.busko.pl/rada-miejska-top-menu/projekty-uchwal/21833-sesja-lx-projekty-uchwal-rady-miejskiej-na-dzien-2023-05-25.html

https://dl.umig.busko.pl/projekty_uchwal/2023/2023-05-25/2023_LX_738.pdf

https://www.umig.busko.pl/rada-miejska-top-menu/nagrania-audio-video.html?start=10

https://echodnia.eu/swietokrzyskie/wybory-samorzadowe-2024-jerzy-szydlowski-kandydatem-na-burmistrza-buska/ar/c1-18295427♂


Jarosław Kruk: Czy sytuacja finansowa słonecznej Gminy jest tak ciężka, że trzeba sprzedawać „srebra rodowe’ ”?! Na co zostaną przeznaczone środki ze sprzedaży „dochodowej” kamienicy? Czy aby nie na Centrum Nauki o Wodzie i Siarce♂ na Górce , inwestycję potrzebną w mojej ocenie mieszkańcom tak jak zardzewiała Kładka na Górkę♂….

ps. Póki kamienica nie została jeszcze sprzedana, póki klamka nie zapadła, uważam, że istnieje możliwość wycofania się z tej sprzedaży. Wystarczy złożyć  projekt Uchwały odwołującej postanowienia przegłosowanej na LX Sesji w maju 2023 Uchwały o sprzedaży i przegłosować tę nową „korygującą” Uchwałę na najbliższej Sesji Rady Miejskiej, wyznaczonej bodaj na 14 marca 2024 r.

○ W życiu warto stawiać sobie cele i dążyć do ich skutecznej realizacji. To one nadają sens naszym działaniom i pomagają nam osiągać to, o czym marzymy. Bez celów trudno nam wyznaczyć kierunek oraz poczuć satysfakcję z postępów, jakie osiągamy na naszej drodze. Dlatego zachęcam wszystkich do określania swoich celów, nawet tych najmniejszych, i konsekwentnego dążenia do ich osiągnięcia. Pamiętajmy, że każdy krok w ich stronę przynosi nas coraz bliżej sukcesu!

💪 #Busko-Zdrój #cele #realizacja #motywacja #postęp




◙ Podobne informacje:

PR24: Miasta jak prywatne folwarki. „Prezydenci każą zaciskać pasa, a wydają miliony na zaplecze i promocję” | JKR: A w Busku?…

Franciszek Rusak: Rewitalizacyjny walec – Czuj, stary pies szczeka!

🔴🔴🔴 List do Redakcji: „O tym jak w Busku przy Młyńskiej, w następstwie przegłosowania przez radnych RM modyfikacji MPZP, pomiędzy domkami jednorodzinnymi deweloperzy budują bloki…” [FOTO]

🔴💥 List do Redakcji: „Głowa boli, co się wyprawia w tym naszym Buseczku!” Przy ul. Starkiewicza, u podnóża Górki, między domami, staną cztery 3-piętrowe bloki! ♦ JKR: Coraz mniej Zdroju w Zdroju…

List do Redakcji: Developer wybuduje i sprzeda mieszkania. Parking wystawi miasto. Czy w Busku „zrobiliśmy laskę” deweloperowi?

TP: „To lekceważenie mieszkańców. Tak tego nie zostawimy!” Reakcje po uchwale w sprawie inwestycji przy Grotta

TP: Buska Rada Miejska udzieliła pozwolenia na budowę bloków przy Grotta. WSA stwierdził nieważność zaskarżonej uchwały w całości

TP: „Nie pozostawimy tak tej sprawy!” | JKR: Kolejna odsłona batalii mieszkańców z władzami samorządowymi i deweloperem

RK: Radni nie zgodzili się na kontrowersyjną inwestycję. Blok w bliskości domów jednorodzinnych nie powstanie. A w Busku…

Jarosław Lach: Apel do Radnych Rady Miejskiej i do Burmistrza ♦ JKR: W rzeczy samej.

🔴💥🔴 List do Redakcji: „Władza mimo to ma swoje pomysły na „uszczęśliwianie” mieszkańców (…) Ogłoszono właśnie postępowanie: „Dokumentacja dotycząca restauracji i zabezpieczenia substancji zabytkowej dwóch pawilonów położonych przy ulicy Kolonia Górka w Busku-Zdroju”” ♦ JKR: „Cudze chwalicie, Swego nie znacie, Sami nie wiecie, Co posiadacie”…

nm: Kładka w Busku – projekt słynnych architektów już prawie gotowa. Ale efekt! Zobaczcie to dzieło [WIDEO, ZDJĘCIA]

W Głogoczowie za 5,5 mln zł powstanie kolejna kładka dla pieszych nad Zakopianką. | 🟥 JKR: W Busku nad Rzewuskiego powstała kładka dla pieszych za 9,5 mln zł. O 4 miliony drożej!!

RK: Buski stadion dokończy nowy wykonawca. Będzie drożej | JKR: +8 mln! Czy warto przepłacać?

RK: Busko czeka rewolucja komunikacyjna? [WIZUALIZACJA] | JKR: Dworzec kolejowy 1100 m od Marconiego. Kolejne hektary betonu w Zdroju. Mówi się, że „Rewolucja pożera swoje własne dzieci” [MAPKA] [AKTUALIZACJA]

🔴🔴🔴 List do Redakcji: „Zamknę ulice i co mi zrobicie?” ♦ JKR: Co z przejazdem pomiędzy Bristolem a BSCK?!

RK: Deptak w Busku kością niezgody. Kuracjusze: gdzie troska o przyjeżdżających na leczenie? | JKR: Wolnoć Waldeczku w swoim gniazdeczku

List do Redakcji: 🆘 Wcześniej Covid, teraz słupek – niełatwe jest życie właścicieli Willi Wiślica [AUDIO, FOTO]

🟥 🟥 nm: Czy w Busku doszło do fałszerstw przy głosowaniu na Budżet Obywatelski 2024 ?! Sprawą zajmuje się buska policja

ED: Sejmik nie odpowie na apel Buska-Zdroju w sprawie przejęcia uzdrowiska | Maciej Gawin: „Nie daj Boże takiego przywódcy, żeby wszedł do uzdrowiska”

Skąd w Busku podwyżka cen za śmieci? UMiG opublikował wyjaśnienie

TVN: 🟥 ,,Zastraszyć dziennikarza”. Superwizjer – Lokalne media. Cena niezależności

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

64 odpowiedzi na “🔴🔴🔴 List do Redakcji: „Wasze ulice. Czyje kamienice?…” ♦ JKR: Czy sytuacja finansowa słonecznej Gminy jest tak ciężka, że trzeba sprzedawać „srebra rodowe”?!”

  1. Dragon pisze:

    Za pół ceny, ktoś znajomy kupi…

  2. Sebastian pisze:

    Ja myślę że sam wódz jest zainteresowany zakupem tej kamienicy i dużej działki z tyłu.Słupa się podstawi,będzie kilka przetargów z każdym cena co raz niższa i za 1 milion kupi ten kto ma kupić.

  3. Złoty Melon pisze:

    Już Powiat sprzedał wyremontowane budynki po budowlance przy Boh. Warszawy…

  4. Pimpuś Sadełko pisze:

    Sprzedać kamienicę w rynku, w której lokal na sklep wynajmuje PSS SPOŁEM i z tego tytułu płaci regularnie Gminie jak sądzę kilka tysięcy złotych co miesiac i pieniądze te przeznaczyć prawdopodobnie na budowę Centrum Nauki o Wodzie i Siarce, obiektu który Gmina będzie dotowac i utrzymywać od samego początku do końca świata i jeden dzień dłużej. Dla mnie to mistrzostwo świata godne Nobla z ekonomii🤣

  5. mieszkaniec pisze:

    UWAŻAM ŻE TO DUŻY BŁĄD WYZBYWAC SIĘ NIERUCHOMOSCI GMINNYCH. PRZYPOMINA TO CZASY 1 RZECZPOSPOLITEJ KIEDY KRÓL WYPRZEDAWAŁ DOBRA KRÓLEWSKIE I NA DŁUŻSZĄ METĘ WYZBYŁ SIĘ PRZYCHODÓW A POTEM NIE BYŁ W STANIE SFINANSOWAC SIŁ ZBROJNYCH NA WSZYSTKO POTZREBNA BYŁA ZGODA SEJMU ( DOKŁADNIE ODWROTNIE NIŻ WE FRANCJI , SZWECJI, AUSTRII, ROSJI, PRUSACH). POZA TYM BURMISTRZ TRANSPARENTNIE WNINEN NIE PODEJMOWAC JUŻ DECYZJI SKUTKUJĄCYCH OBCIĄZENIAMI FINANSOWYMI DLA GMINY.
    ROZBUDOWA BSCK DLA 16 TYŚ MIASTA JEST ABSURDALNA, TO SAMO JAKIEŚ CENTRUM WODY -KTO ODPOWIADA ZA TAK GŁUPIE DECYZJE, KTO JE PODSUWA W URZĘDZIE BURMISTRZOWI ?? MYŚLĘ ZE PAN JERZY SZYDŁOWSKI POWSTRZYMA TE ABSURDALNE POMYSŁY I BĘDZIE ODPOWIEDZIALNYM BURMISTZREM

  6. Pablo Morales pisze:

    Dzień dobry Panie Kruk😍

    Bardzo się cieszę, że zamienił Pan codzienne ubranie na gang, krawat, kawę i biurko. Po tylu latach hejtu i jadu jaki wylewa się z tego portalu, bez owijania w bawełnę powiem – należało się Panu!

    Moim zdaniem jest Pan najlepszym kandydatem na burmistrza miasta ze złotą monstrancją w tle.
    Zawsze z podziwem, czasem z niedowierzaniem patrzyłem na wrodzoną głupotę, którą Pan reprezentuje. Dla mnie jest Pan postacią kultową w tej materii, może nawet prekursorem. Tym bardziej się cieszę, że stanął Pan jako chorąży swojego KW w walce o fotel burmistrza. Czekam z niecierpliwością jakie to tuzy będą od Pana kandydować!🤣😂 w końcu jest Pan ojcem chrzestnym Łukasza, Kamila, L4 czy Michała z poczty Pacanów.

    Ściskam Pana dłoń, życząc sukcesu🤣😂

  7. uzdrowisko pisze:

    Ponoć prezes uzdrowiska jest zainteresowany. Ma tam sprzedawać uzdrowiskowe fanty.

  8. Do Uzdrowisko pisze:

    Prezes uzdrowiska to może pampersy tam sprzedawać.

  9. pollonus do Pablo Morales 25 LUTEGO 2024 O 17:19 pisze:

    Nie szata zdobi człowieka ale to kim jest i jakie ma wartości. No cóż łatwo jest kpić i wyśmiewać wszak to ubeckie metody. Nie rozumiem też tej buty i arogancji bo jakże można delikatnie powiedzieć o człowieku który tak bezpardonowo nazywa drugiego głupim?
    Krytyka jest wskazana a nawet potrzebna ale szanujmy się.

  10. Jola J pisze:

    Tak nadajecie na Kamila, ale on jeden widzi co jest grane w tej gminie. To, że kandyduje z KO to co? Z kim miał iść? Z geriatrykami od Jurka? czy od namaszczonego?

  11. Mieszkaniec Słonecznego Grodu nad ciekiem wodnym wpływającym do Maskalisa pisze:

    Panie Sikora bardzo chętnie kupię od Pana gospodarstwo rolne w mikulowicach w dodatku zapłacę 2 razy tyle co w oświadczeniu majątkowym myśle ze każdy się ze mną zgodzi ze to uczciwa propozycja pytanie czy Pan tak samo chętnie sprzeda swoje jak szasta Pan cudzym? Życzę Panu jak najlepiej – najlepiej żeby pokazała Panu Pani Anna co to zawiść i mściwość wtedy zrozumie Pan ze karma wraca dużo Zdrowia i cierpliwości bo napewno się przyda Pozdrawiam

  12. Marek pisze:

    Nie wiem czy to prawda, ale słyszałem, że podobno znana rodzina budowlanych deweloperów kupiła w centrum miasta obok postoju taxi działkę nr 342 , na której od frontu jest budynek lodziarni, za nim Amnezja i była pasmanteria a w głębi motozbyt części i lotto. Ponoć to ma zostać wszystko wyburzone i ma tam stanąć nowoczesny budynek mieszkalno-usługowy. Mądrzy ludzie jak widać lokują pieniadze w nieruchomości. UMIG zaś na odwrót sprzedaje swoje nieruchomości. Ciekawe dlaczego tak się dzieje?

  13. ---------APEL--------- pisze:

    Szanowni Panstwo Radni!!!

    Jako mieszkaniec Buska-Zdroju wyrażam najgłebsze oburzenie faktem, że zgodziliście się Państwo na sprzedaż tak cennej nieruchomości w sercu naszego mista. Z całym szacunkiem, ale to nie jest Wasza, Drodzy Radni, nieruchomość. To majątek nas mieszkańców i uważam, że powinien zostać nadal naszą własnością i przynosić dochód naszej Gminie Busko, czyli nam mieszkańcom.

    Mając na względzie nadchodzące wybory samorządowe wnoszę o:
    PODJĘCIE UCHWAŁY NA NAJBLIŻSZEJ SESJI RM LUB ZWOŁANIE SESJI NADZWYCZAJNEJ W CELU PODJĘCIA UCHWAŁY O WYCOFANIU ZGODY NA SPRZEDAŻ TEJ NIERUCHOMOŚCI!

    My mieszkańcy zwrócimy na to baczną uwagę, jak się Państwo Radni zachowacie i jak odpowiecie na nasz apel, a to pokaże nam, kto działa w naszym interesie i na kogo mamy zagłosować.

    Mam nadzieję, że nasz apel poprze kandydat na Burmistrza Buska-Zdroju Pan Redaktor Jarosław Kruk.

    Z poważaniem
    Mieszkaniec Buska-Zdroju

  14. "Bujać to my, a nie nas." pisze:

    mieszkaniec 25 LUTEGO 2024 O 17:17 napisał:

    „MYŚLĘ ZE PAN JERZY SZYDŁOWSKI POWSTRZYMA TE ABSURDALNE POMYSŁY I BĘDZIE ODPOWIEDZIALNYM BURMISTZREM”

    Jesteś pewien Szanowny mieszkańcu? Ja osobiście uważam, że Pan Szydłowski to żadna zmiana, to kontunuacja tego co było i co jest. Uzasadnię swój pogląd.
    Przeciwko sprzedaży kamienicy Pan Szydłowski nie był – to po pierwsze.
    Po drugie – z tego co słyszałem, w komitecie Pana Szydłowskiego jest między innymi Pani Justyna Nurek i Pan Jacek Wach. Co do innych osób nie wiem ale o tych dwóch osobach w komitecie Pana Szydłowskiego słyszałem. Jak Pani Nurek i Pan Wach głosowali w sprawie kamienicy? Patrz powyżej – obydwoje byli ZA SPRZEDAŻĄ.
    Proszę mi powiedzieć – jaka to zmiana, skoro Pan Szydłowski nie był przeciwko sprzedaży, a Pani Nurek i Pan Wach byli za sprzedażą?
    Po trzecie – ciekawe jak głosowało pozostałych 7 kandydatów z komitetu Pana Szydłowskiego, które to osoby są obecnymi Radnymi?
    Pan Oliwkiewicz nie jest w tym komitecie. Pan Burchan i Ozgowicz wstrzymali się. Pani Konieczna-Różycka była nieobecna.
    Nawet jeśli przyjmiemy, że Pan Burchan, Ozgowicz i Pani K-R są w komitecie Pana Szydłowskiego, to 7 – 3 = 4.
    Zatem jeszcze 4 osoby z komitetu Pana Szydłowskiego głosowały ZA sprzedażą kamienicy. Łącznie więc 6 Radnych obecnej kadencji, którzy są w grupie 9 kandydatów na Radnych w komitecie Pana Szydłowskiego, było za sprzedażą kaminicy.

    Czy Pan Szydłowski i kandydaci na Radnych z jego komitetu to coś nowego, jakaś zmiana czy raczej kontynuacja dotychczasowej polityki???

  15. Mieszkaniec Buska pisze:

    Panie Przewodniczący Rady Miejskiej Burchan, jest Pan osobą publiczną więc uważam, że mam takie prawo i dlatego chciałem Pana o coś zapytać. Słyszałem na Busku pewne wieści i w związku z tym chcę zapytać czy to prawda, czy to są może jakieś plotki?

    -Czy to prawda, że Pan i Pan Burmistrz Sikora pozwaliście do sądu o rzekomą obrazę Was pewną osobę z Buska i żądaliście od tej osoby łącznie 50 000 zł odszkodowania, każdy z Was po 25 000 zł odszkodowania?

    -Czy to prawda, że przegraliście tę sprawę i sąd nakazał Wam zwrócić tej osobie po 2,5 tys. zł tytułem poniesionych kosztów sądowych?

    -Czy to prawda, że Pan Burmistrz zapłacił, Pan zaś złożył wniosek o umorzenie tej należności, sąd się do tego wniosku przychylił, więc Pan nie zwrócił tych 2,5 tys. zł tej osobie?

  16. Do Mieszkaniec Buska 25 LUTEGO 2024 O 23:43 pisze:

    Tak, to prawda. Osobą pozwaną był właściciel tego portalu – Redaktor Kruk. Żądać 25 tysięcy złotych Burchan umiał ale jak przegrał to 2,5 tysiąca złotych zasądzonych przez sąd kosztów sądowych nie zwrócił, a przecież biedny nie jest, bo stanowisko Przewodniczącego Rady piastuje i ma firmę instalatorstwo elektryczne. Razem z nim pozew złożył też W. Sikora. On również żądał 25 tysięcy od Red. Kruka i też tak jak Burchan przegrał sprawę ale zwrócił przypadające na niego 2,5 tysiąca złotych kosztów sądowych Redaktorowi Krukowi. W mojej opinii Burchan jest człowiekiem bez krzty honoru i jest pozbawiony zasad moralnych, bo żadać 25 tysięcy umiał ale jak przegrał to 2,5 tysiąca kosztów nie zwrócił. W mojej opinii to mega wstyd i hańba!”

  17. replay: Archiwum do : Obserwator. 17 LUTEGO 2024 O 10:11 pisze:

    Archiwum do : Obserwator. 17 LUTEGO 2024 O 10:11
    17 lutego 2024 o 13:56

    ”Jeżeli opinia o panu Przewodniczącym Rady Miasta Robercie Burchanie(dotycząca pozwania pana redaktora Jarosława Kruka) jest prawdą to jest to facet bez zasad i honoru.”

    – RB przeciwko JK Sąd Rejonowy w Busku-Zdroju sygn. IIK 502/20
    – WS przeciwko JK Sąd Rejonowy w Busku-Zdroju sygn. IIK 630/20
    – WS i RB przeciwko JK Sąd Okręgowy Kielce sygn. IX Ka 434/22

  18. Sebastian pisze:

    Czy wygra Pan Maroński czy wygra Pan Szydłowski-to będzie to samo .Obaj Panowie są dogadani z Panem Sikorą,że jeśli nie zostanie wybrany na Radnego do Sejmiku Wojewódzkiego to osoba która zostanie Burmistrzem Buska powoła Pana Sikorę na Zastępcę Burmistrza i będzie on rządził on nadal miastem i Gminą tylko z tylnego siedzenia.

  19. Do powyżej pisze:

    Zgadzam się z Tobą w pełni. Z pewnych bardzo wiarygodnych źródeł słyszałem, że W. Sikora jeśli dostanie się do Sejmiku, to ma obiecany fotel prezesa Uzdrowiska. Gdyby wygrał Szydłowski, to weźmie Marońskiego na zastępcę burmistrza lub gdyby wygrał M, to weźmie Sz na zastępcę i będzie ta „trójca” rządziła i zrobią już z całym Buskiem, ze Zdrojem co tylko będą chcieli.
    To jest pierwszy scenariusz.

    Gdy pierwszy scenariusz nie wypali, to jest drugi scenariusz i jest on dokładnie taki, jaki Ty podajesz. Jeśli Sikora nie wejdzie do Sejmiku, to będzie zastępcą Marońskiego lub Szydłowskiego, gdyby któryś z nich wygrał.

    Polityka to bardzo skomplikowana gra. Duża część ludzi po prostu tego nie rozumie. Jak wiarygodne źródła podają, w Busku jest realizowany od kilku lat określony plan, czyli niemal wszystkie środki idą w Zdrój, gdyż końcowym etapem tego planu jest prywatyzacja Uzdrowiska, w tym Szpitala Górka, który jest budynkiem UBZ. Jeśli ktoś prywatny kupi ten szpital, a tak się stanie gdy UBZ upadnie, to zrobi w tym budynku co tylko będzie chciał, np. wypasiony hotel. Uzdrowisko to chyba każdy widzi jak jest rządzone od 2018 roku i w jakim jest kiepskim stanie. Gdy UBZ upadnie, to tłuste koty powykupują sanatoria w odszykowanym Zdroju, bo jeszcze w planie jest remont ul. Rehabilitacyjnej, budowa Centrum Nauki o Wodzie i Siarce na Górce, rozbudowa domu zdrojowego, budowa parkingu wielopoziomowego na Waryńskiego koło dworca, budowa ulicy łączącej ulicę Solankową ze Starkiewicza wraz z rondem koło kładki oraz mostem ma Maskalisie i kladką pieszo-rowerową na Maskalisie, rozbudowa ul. Rokosza.

  20. Jolanta pisze:

    Z pewnością kolejny deweloper postawi tutaj swoje cudowne domiszcze i zapewni pracę młodzieży wykształconej według nowej reformy. Ktoś przecież, musi sprzątać…

  21. Do powyżej i do Seby pisze:

    Pieprzycie jak potłuczeni sądząc, że Jurek jest dogadany z Michałem na wymianę stanowisk główny – vice.

  22. Do powyżej pisze:

    A czemu tak nieładnie? A jak ja bym napisał „pieprzysz jak potłuczony” to fajnie by to było? Możemy się różnić poglądami ale dyskutujmy na argumenty i rozmawiajmy merytorycznie. Jest mnóstwo przesłanek świadczących, że Sebastian i osoba z wpisu pod nim mogą mieć rację. Ty masz inne zdanie, OK, ja to szanuję jednak chciałbym jakieś argumenty od Cibie usłyszeć na poparcie Twojego poglądu. Jeśli takie masz, to przedstaw nam je proszę.

  23. Wojtek pisze:

    Byłem dziś na mieście i szlag mnie trafiał, jak widziałem banery wyborcze. Roman Sobczak kandydat do Rady Powiatu. Nie dość, że ma emeryturę policyjną, nie dość, że jest Komendantem Straży Miejskiej (a te dwa źródła dochodu to w mojej ocenie kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie), to jeszcze do Powiatu się pcha. Mało dwa dochody, to jeszcze trzeci dochód chce mieć. Do jasnej cholery, tyle jest biednych ludzi w Busku, bezrobotnych, młodych którzy wyjeżdżają stąd z braku jakichkolwiek perspektyw, a niektórym mało, mało i mało.
    Jak nie odsuniecie tych emeryrtów w najbliższych wyborach, jak nie odmłodzicie Rady Gminy i Rady Powiatu, to Busko zejdzie już całkiem na psy, będzie miastem kuracjuszy i starych ludzi bez jakichkolwiek perspektyw dla młodcyh. Ludzie, obudźcie się wreszcie!!!

    PS. Do Powiatu kandydują także inni „wyśmienici” kandydaci – Kolarz, Marzec, Kryczka, Wojnowska, Wąsowicz.
    Odsuncie tych ludzi na litość boską! Pomyślcie o swoich dzieciach, wnukach, jaką im przyszłość szykujecie! Opamiętajcie się!

  24. busko pisze:

    DO WOJTEK

    W pełni się zgadzam, ze czas na ludzi w średnim wieku z wykształceniem i świeżym pomysłem.
    Dziwie sie panu Wąsowiczowi , ze startuje z tej listy. Zapomniał dzięki komu przegrał wybory na burmistrza.

  25. DOŚĆ! pisze:

    W pewnej podbuskiej miejscowości, kilkanaście dni temu była awantura domowa. Były policja ale był nie jeden, lecz dwa pojazdy. Drugim pojazdem przyjechał Komendant Policji. Mężczyzna awanturujący się odgrażał się do policjantów, że wylecą z pracy. Sądze, że chyba właśnie z tego powodu zjawił się sam komemdant na miejscu.

    Jaka jest prawda nie wiem. Napisałem to, co ludzie opowiadają nie tylko w Busku ale i w okolicznych miejscowościach. Jeśli jest to prawda, co ludzie mówią, to zastanawiam się w jakim państwie my żyjemy? Jakiś awanturnik grozi policjantom zwolnieniem z pracy? To trzeba było dziada na 24 na dołek, to by się nauczył porządku. Tak się zastanawiam, kiedy ludzie wreszcie zmądrzeją, kiedy przestaną dawać sobą pomiatać? Czy nie najwyższa już pora powiedzieć dość chamstwu, arogancji, bezczelności, pogardzie, poniżaniu? Czy my jesteśmy ludźmi czy jakimś bydłem folwarcznym?

  26. Do powyżej … znających temat tej nieruchomości pisze:

    Czasami wypowiadanie się na temat o którym nie ma się zielonego pojęcia poprostu nie wypada, a tym bardziej kopiowanie i wklejanie na FB próbując znaleźć usilnie coś by komuś wbić szpilę i nakręcać temat dalej. Nie jestem z kręgów politycznych, ani pociotkiem do ówczesnej władzy Buska. Patrząc od strony technicznej i ekonomicznej, gdzie kamienica wymaga wymiany pokrycia dachowego jak i konstrukcji, wymiany stolarki zewnętrznej, termomodernizacji, wymiany instalacji wewnętrznych … i napewno podlega konserwatorowi zabytków … w dodatku jest brak miejsc parkingowych a w obecnych czasach to bardzo ważne gdyż ruch pieszych spada … pokazuje iż ta według niektórych wspaniała kamienica która Gmina chce sprzedać … jest raczej … żadnym wspaniałym kąskiem dla przyszłego inwestora, przybliżone nakłady napewno zostały obliczone i zapewne z punktu widzenia ekonomicznego nie jest to i nie będzie opłacalne. To nie ul. Floriańska w Krakowie!!! Ważnym nawet bardzo jest na co Gmina przeznaczy, lub gdzie zainwestuje pozyskane pieniądze tak by nie okazało się iż nie będzie kamienicy ani pieniędzy, lecz jeśli jest plan na zainwestowanie tych powiedzmy 4M zł ze sprzedaży tak by przyniosło to korzyść Gminie to dlaczego nie ? ? ? Więc tutaj … pomimo raczej mojej niechęci do B i Z-cy B jak również RM, powiedziałbym brawo 👏 bardzo mądra i dojrzała decyzja …

  27. Co wolno wojewodzie to nie tobie Panie radny? pisze:

    W stosunku do radnego Łukasza Szumilasa to chyba nie byli tacy wyrozumiali i powściągliwi…

  28. Wałek do: Do powyżej … znających temat tej nieruchomości 26 LUTEGO 2024 O 22:01 pisze:

    ” Ważnym nawet bardzo jest na co Gmina przeznaczy, lub gdzie zainwestuje pozyskane pieniądze tak by nie okazało się iż nie będzie kamienicy ani pieniędzy, lecz jeśli jest plan na zainwestowanie tych powiedzmy 4M zł ze sprzedaży tak by przyniosło to korzyść Gminie to dlaczego nie ? ? ? ” czytając komentarz wzruszylem się do łez 😪 będę wdzięczny jeśli wyjaśnisz mi jeszcze, dlaczego B, z-ca B i Radni w treści uchwały o sprzedaży nie dopisali na co te pieniądze 4M pójdą? Czy to przypadek? POMYŁKA? Czy może celowe zaniechanie? Dla mnie jest oczywiste, że gdyby mieli takie czyste i wzniosle intencje jak im przypisujesz, to po prostu by zapisali w uchwałe o sprzedaży,czarno na białym, że uzyskane pieniądze pójdą np. na kanalizację kolejnych sołectw. Tego jednak nie zrobili… ODPOWIEDZ DLACZEGO??!!

  29. Do Wałek pisze:

    Tak przyznam Tobie rację – powinien być zapis na jaki cel pójdą. Masz rację.

  30. Mieszkaniec pisze:

    To nie jest warte 1,5 mln a wy marzycie o 4,0 😉
    Bardzo dobry ruch, sprzedać, nie dokładać. Pytanie czy ktoś to w ogóle będzie chciał kupić? Tylu tu chętnych więc co stoi na przeszkodzie wpłacić wadium i startować?

  31. Do 26 LUTEGO 2024 O 22:01 pisze:

    „Patrząc od strony technicznej i ekonomicznej, gdzie kamienica wymaga wymiany pokrycia dachowego jak i konstrukcji, wymiany stolarki zewnętrznej, termomodernizacji, wymiany instalacji wewnętrznych … i napewno podlega konserwatorowi zabytków …”

    Proszę, proszę, a skąd taki dobrze poinformowany jesteś co do stanu technicznego tej kamienicy? Powiedz nam proszę i podaj źródła.

    Po drugie taka według Ciebie niby zrujnowana kamienica, a 3,9 mln jest warta?

    Po trzecie 14,7 mln zł UMIG chce przeznaczyć na rozbudowę domu zdrojowego koło tężni, cieżkie miliony chce wydać na instytut wody w wodzie, parking wielopoziomowy przy dworcu na Waryńskiego chcą budować, itd., to niech przeznaczą milion czy półtora miliona na remont tej kamienicy, proste prawda?
    No właśnie ale z jakiegoś powodu nie chcą tego zrobić. Pytanie dlaczego…

  32. Do: Mieszkaniec 26 LUTEGO 2024 O 22:34 pisze:

    ” To nie jest warte 1,5 mln a wy marzycie o 4,0 😉” tak uważasz? Hm… Możliwe, że masz rację. Jednak jeśli masz rację to ja się pytam skąd w takim razie Pan UMIG wziął tę cenę 3.9 miliona? Burmistez Sikora wyliczył se tyle sam czy raczej skorzystał z usługi jakiegoś licencjonowanego rzeczoznawcy? Jeśli te 3.9 miliona oszacował rzeczoznawca a realna wartość jest tak jak piszesz o 2.4 mln niższa i wynosi 1.5 miliona zł to po pierwsze rzeczoznawca nie powinien być wg mnie rzeczoznawcą, a po drugie coś mi to wsztstko zaczyna coraz mocniej śmierdzieć.

  33. Do Wojtek pisze:

    DO Wojtek mówisz że trzeba głosować na młodych jeśli taki jesteś startuj masz mój głos bo masz rację same stare dziadki mam dość tych kandydatów

  34. Antoni do: Wojtek 26 LUTEGO 2024 O 16:57 i do: Do Wojtek 27 LUTEGO 2024 O 08:06 pisze:

    Piszecie, że trzeba głosować na młodych, OK, ale na których młodych głosować?
    czy możecie wskazać te młode osoby, które waszym zdaniem powinny kandydować do Rady Miasta?

  35. Do Antoni pisze:

    O tym właśnie pisałam gdzie ci młodzi proszę o informację kto nowy bierze udział w wyborach na radnych

  36. Jerzy do powyzej pisze:

    Ja uważam, że w Radzie Miejskiej to powinny być osoby z wiedzą i doświadczeniem życiowym, czyli chcąc nie chcąc starsze. Wydaje mi się, że młodzi dziś to niewiele się interesują tym co ich otacza. Raczej skoncentrowani są na sobie, na własnej karierze i na własnych przyjemnościach. Może się mylę, ale tak ja to widzę.

  37. Do Jerzy pisze:

    Ale nie takie osoby które są tam by dorobić do emerytury bo siedzą w domu i się nudzą a nic mądrego oprócz podnoszenia ręki w głosowaniu nie robią Młodzi są bardziej kreatywni i dobrze że myślą o swojej karierze to dobrze o nich świadczy

  38. jyrtyt pisze:

    Pewnie jeden z kandydatów do rady powiatu nie dość ze wozi kamień na drogi gminne to chce jeszcze wozić na drogi powiatowe. nie może się na chapać!!!

  39. Rozwaga do : jyrtyt 27 LUTEGO 2024 O 10:22 pisze:

    To , że ktoś kandyduje i wiesza swoje banery wyborcze nie znaczy wcale , że mieszkańcy mają obowiązek na niego głosować. Ja czytając i słuchając opinie o tym kimś powiem , że nigdy na niego nie zagłosuję choćby ten ktoś nawet całe Busko i wszystkie wsie obwiesił swoimi banerami.

  40. Co z lokatorami??? pisze:

    Chciałem zwrócić uwagę na pewną bardzo istotną kwestię, której jeszcze nikt nie poruszył, mianowicie to, że w tej kamienicy mieszkają na górze ludzie.
    Gmina chce budynek sprzedać, a co z ludźmi? Gdzie przesiedli ich nowy właściciel? Czy może do budynków saocjalnych takich jak te w Radzanowie, gdzie z maczetą gość lata?

  41. Kolonia Górka do powyżej pisze:

    Ja tam nie widzę by burmistrz i radni mieli dobro zwykłych mieszkańców na uwadze. Im moim zdaniem inne przyświecaja priorytety. Niestety…..

  42. Głos racjonalny - ku przemyśleniu... pisze:

    Jak powiedział słynny niemiecki polityk, minister propagandy i oświecenia publicznego w rządzie Adolfa Hitlera:

    „Nie bójcie się okłamywać głupich ludzi, oni we wszystko uwierzą.” – J. Goebbels.

    „Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą.” – J. Goebbels.

    „Im większe kłamstwo, tym ludzie łatwiej w nie uwierzą.” – J. Goebbels.

    Mam jednak nadzieję, że mieszkańcy Buska i gminy Busko nie są głupimi ludźmi, mam nadzieję, że są mądrzy i roztropni oraz widzą i rozumieją co się wokoło dzieje.
    Niestety mam też poważne obawy, albowiem:

    „Łatwiej jest oszukać ludzi, niż przekonać ich, że zostali oszukani” – Mark Twain.

    „W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakże byście chcieli to teraz dowodami obalić” – Fryderyk Nietzsche.

    „Doświadczenie zaś wykazało też, że ludzie wolą raczej ścierpieć wszelkie zło, które jest do zniesienia, aniżeli prostować swoje ścieżki przez unicestwienie form, do których są przyzwyczajeni.
    Kiedy jednak długi szereg nadużyć i uzurpacji, zmierzających stale w tym samym kierunku, zdradza zamiar wprowadzenia władzy absolutnej i despotycznej, wówczas ich słusznym i ludzkim prawem, ich obowiązkiem staje się odrzucenie takiego rządu oraz stworzenie nowej straży dla swego przyszłego bezpieczeństwa.”
    Deklaracja niepodległości Stanów Zjednoczonych – fragment

  43. Kmicic pisze:

    Wybory to najważniejszy obowiązek obywatelski w demokracji, wymaga namysłu analizy programów wybieranych i sprecyzowania swoich oczekiwań, celów i strategii rozwoju miasta. To my wyborcy odpowiadamy za następne lata rządzenia wybranych ich rozliczania i kontroli. Jakość i standardy pracy urzędów to nie tylko nasze oczekiwania ale prawo. To my zgadzamy się na nijakość zarządzania i pracy urzędów. Burmistrz to wykonawca uchwał radnych i to oni są siłą samorządu. Tu powinniśmy starannie wybrać ludzi którzy się nie „skundlą” i nie pójdą drogą wzajemnych przysług realizujących oczekiwania biznesu, ignorując środowisko, oczekiwania mieszkańców i najbliższego otoczenia -licząc na drobne swoje ugrane. To ty jesteś ich pracodawcą więc dobrze wybierz. Odwracanie się do tyłu i ciągłe narzekanie to para w gwizdek. Uwierz i pamiętaj to ty wybierając możesz zmienić stare układy, zależności, rozwalić towarzystwo przysług wzajemnych egzekwując swoje oczekiwania. Bądź mądry i wybierz dla siebie. Szacunek.

  44. Do powyżej pisze:

    Szacun kolego, chylę czoła przed Tobą. Bardzo mądry jest Twoja komentarz. Nic dodać, nic ująć. Ja pozwolę sobie przytoczyć wpis, który tu na infobusko kiedyś przeczytałem:

    „Teoria:

    Radni to władza uchwałodawcza, a burmistrz wykonawcza. Radni reprezentują i są przedstawicielami ludzi, podejmują uchwały z woli ludzi i w interesie ludzi, a burmistrz je wykonuje.

    Praktyka:

    Jest na odwrót. Burmistrz jest jednoosobowo władzą „uchwałodawczą”, czyli jak dyktator decyduje co będzie robione, a radni „bezradni” przyklepują to w formie uchwał i są „maszynką do głosowania” oraz „wykonawcami” tego, co burmistrz chce, co każe, co żąda i co sobie życzy.

    W mojej opinii w Busku jest dokładnie tak samo. W mojej opinii radni są marionetkami ślepo wykonującymi rozkazy „wodza”, którzy mają w d..e wolę mieszkańców. Na samą myśl o tych radnych krew mnie zalewa, podnosi mi się ciśnienie, szlag mnie trafia, mdli mnie i mi się rzygać chce. Mocne słowa? Tak, jestem szczery i piszę to, co czuję. Teraz czytam, że Szydłowski wziął sobie dziewięciu radnych ze starej kadencji. Pięknie, to już wszystko jasne. Panie Szydłowski – WEŹ SE PAN tych kandydatów nowych-starych radnych i idźcie wy wszyscy w cholerę!!!
    Mam nadzieję, że ludzie pójdą wreszcie po rozum do głowy i zasadzą im wyborczego kopa w du.ę!!!”
    Powyższe jest moją prywatną opinią i moimi prywatnymi odczuciami.

  45. Czynsze w Busku są wysokie, to fakt. Kto za to odpowiada? pisze:

    Przed wyborami warto uświadomić mieszkańców, ponieważ bardzo wiele osób mówiąc WYSOKI CZYNSZ W BLOKU, uważa, że to „wina” Spółdzielni Mieszkaniowej. Jaka jest prawda?

    Za większość czynszu odpowiadają władze Buska czyli burmistrz i radni, a nie Spółdzielnia Mieszkaniowa. Zobaczcie sobie na wasz wydruk czynszu. Oto kto odpowiada za poszczególne składniki czynszu:

    Eksploatacja – Spółdzielnia
    Fundusz remontowy – Spółdzielnia
    Zimna woda – Gmina Busko
    Odprowadzenie ścieków – Gmina Busko
    Wywóz śmieci – Gmina Busko
    Podgrzanie centralnie ciepłej wody – Gmina Busko
    Ciepła woda-opłata stała (na poczet kosztów stałych ciepłownictwa) – Gmina Busko
    Centralne ogrzewanie – Gmina Busko
    Podatek od mieszkania, gruntu na którym stoi blok – Gmina Busko

    Na przykładzie mojego czynszu podam, że eksploatacja + fundusz remontowy to tylko 19% całego czynszu!!!
    Za pozostałe 81% czynszu odpowiadają władze Buska, czyli burmistrz i radni. Niestety zdecydowana większość mieszkańców nie ma o tym zielonego pojęcia. Mówią, że „Czynsze wysokie, bo to wina spółdzielni”. Może wreszcie dotrze do nich, że za 81% czynszu nie odpowiada spółdzielnia ale władze Buska.

  46. Mieszkaniec pisze:

    Do Czynsze w Busku są wysokie, to fakt. Kto za to odpowiada?

    Jaki to masz wysoki czynsz? Pochwal się. I za jakiej wielkości mieszkanie oraz liczbę użytkowników?

  47. Do powyżej pisze:

    Czynsze w Busku są wyższe niż w duzych miastach. Mam znajomych i rodzinę we Wrocławiu, w Kilcach i w Krakowie więc mam porównanie. Bywa tak, że ktoś ma mieszkanie kilka a nawet kilkanaście metrów większe niż moje, a płaci kilkadziesiąt złotych mniej, przy tej samej liczbie osób albo kalkulując biorąc pod uwagę taką samą luczbę osób.

  48. Mieszkaniec pisze:

    Zamieszkaj w domu. Zobaczysz jakie co to koszty.
    Czynsze u nas są niskie. Wiem co mówię.

  49. Do powyżej pisze:

    Niestety ale nie masz racji. Czynsze w Busku są wyższe niż w duzych miastach. Ja mieszkam w bloku, więc wypowiadam się na temat wysokości czynszów, bo mam wiedzę w tym zakresie. Nie mieszkam w domu, więc nie wypowiadam się o kosztach utrzymania domu. Jeśli Ty mieszkasz w domu, to wypowiadaj się proszę na temat kosztów utrzymania domu. Nie porównuj też kosztów utrzymania domu do wysokości czynszu za mieszkanie w bloku, bo to dwie całkiem różne sprawy.

  50. w223 pisze:

    U nas już ceny jak w Bundesrepublik a rodzinka tam płacze bardzo chociaż zarabiają w euro.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl