? Nowy Ład w Zdroju: ⛔Zamknięcie ruchu na odcinku od Bristolu do BSCK, ruch jednokierunkowy na Lipowej, Kusocińskiego i Rokosza? [AKTUALIZACJA]
DO REDAKCJI!!! WAŻNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Może Redakcja zajęłaby się i nagłośniła, moim zdaniem idiotyczny i skandaliczny wręcz pomysł buskich władz? Otóż chcą ZAMKNĄĆ dla ruchu odcinek ulicy w ciągu Parkowa – Waryńskiego, odcinek pomiędzy Bristolem a BSCK!!! – z wyczuwalnym oburzeniem napisał 5 lipca w komentarzach pod kilkoma ostatnimi artykułami czytelnik InfoBusko.pl
○„chcą ZAMKNĄĆ dla ruchu odcinek ulicy Waryńskiego pomiędzy Bristolem a BSCK!!! „/ fot. Jarosław Kruk; infobusko.pl To moim zdaniem coś tak niedorzecznego i głupiego, że nie mogłem uwierzyć własnym oczom czytając to. Po prostu brak słów. Jak można chcieć wyłączyć z ruchu główna ulicę w części zdrojowej miasta?
Jak będą się dostawały samochody do Uzdrowiska? Jak dojedzie taksówkarz jadący od dworca przy ul. Waryńskiego do ul. 1-ego Maja? Przez centrum czy przez Zbludowice?
Ruch z ulicy Kopernika, Armii Krajowej i okolic przeniesie się na zatłoczoną ul. Grotta, bo gdy będzie zamknięty odcinek pomiędzy Bristolem a BSCK, to kierowcy będą się poruszać w kierunku północ-południe JEDYNĄ ulicą, czyli ul. Grotta, która już teraz jest bardzo ruchliwa i zatłoczona. Trzeba też zwrócić uwagę, że praktycznie wszystkie busy i autobusy jadące w kierunku N. Korczyna, Wiślicy, Krakowa, jadą z centrum ul. Kopernika, a potem przez odcinek drogi pomiędzy BSCK a Bristolem. Którędy będą się poruszały te pojazdy po zmianie organizacji ruchu? Ulicą Batorego i Grotta? Przecież ul. Grotta się zapcha na amen! Jak ktoś mógł wpaść na tak, moim zdaniem, idiotyczny pomysł?
Mało tego, władze chcą wprowadzić na Kusocińskiego, Lipowej i Rokosza ruch JEDNOKIERUNKOWY, bo brakuje miejsc do parkowania!!!
>>> Problem parkowania przy tężni w Busku-Zdroju. Będzie ruch jednokierunkowy. Zobacz gdzie <<<
naszemiasto.pl [01.07.2021]: – Po otwarciu tężni solankowej w Busku-Zdroju część uzdrowiskowa miasta ma olbrzymi problem z parkowaniem. W piątek, sobotę i niedzielę, kiedy nowo otwarty obiekt przeżywał największe oblężenie, ludzie parkowali dosłownie wszędzie, nawet… na terenach zielonych przy Parku Zdrojowym. Urząd Miasta i Gminy zamierza wprowadzić w niektórych miejscach ruch jednokierunkowy. Dzięki temu jeden pas jezdni na kilku ulicach będzie można przeznaczyć dla stojących aut…♂
„Docelowo zresztą ruch w tym rejonie będzie i tak zamknięty na odcinku od Bristolu do domu kultury. Korzystający z tej trasy będą musieli znaleźć inną. Nowe regulacje wejdą w życie pod koniec tego roku, najpóźniej na początku 2022 – tłumaczy burmistrz. (JKR: dla redakcji nasemiasto.pl)”
Ruch z ulicy Kopernika, Armii Krajowej i okolic przeniesie się na zatłoczoną ul. Grotta, bo gdy będzie zamknięty odcinek pomiędzy Bristolem a BSCK, to kierowcy będą się poruszać w kierunku północ-południe JEDYNĄ ulicą, czyli ul. Grotta, która już teraz jest bardzo ruchliwa i zatłoczona. Trzeba też zwrócić uwagę, że praktycznie wszystkie busy i autobusy jadące w kierunku N. Korczyna, Wiślicy, Krakowa, jadą z centrum ul. Kopernika, a potem przez odcinek drogi pomiędzy BSCK a Bristolem. Którędy będą się poruszały te pojazdy po zmianie organizacji ruchu? Ulicą Batorego i Grotta? Przecież ul. Grotta się zapcha na amen! Jak ktoś mógł wpaść na tak, moim zdaniem, idiotyczny pomysł?
Jarosław Kruk: Uprzejmie dziękuję Czytelnikowi za komentarz. Odnosząc się na szybko do powyższych informacji powiem, że sądzę, iż zapowiadane przez burmistrza zmiany organizacji ruchu w Zdroju bardzo skomplikują życie kierowcom i mieszkańcom słonecznego miasta ze złotą monstrancją w herbie, a w ograniczonym stopniu uleczą „chorobę parkingową” mocno nasiloną przez tężnię.
Problemy z parkowaniem w Zdroju występują już od wielu lat i narastają z każdym kolejnym rokiem. Stąd mój pomysł-propozycja na parking wielopoziomowy, który przedstawiłem 30.10.2018 w artykule „Tężnia za 33.000.000 czy może wielopoziomowy Parking Zdrojowy z bazarkiem i boiskiem?”♂ – nie płaski rozległy pod gołym niebem, ale zwarty wielopoziomowy parking, podobny do tych jakie już od lat buduje się dla klientów galerii handlowych. Dobrze zaplanowany, pomieściłby wewnątrz wiele funkcji: setki miejsc parkingowych, sklepy, np „Nowy GOMEX”, punkty usługowe, itd, „nowy budynek AKS” i Dom Zdrojowy również.
Zapowiadana w artykule portalu naszemiasto.pl zmiana organizacji ruchu w Zdroju i wprowadzenie ruchu jednostronnego na Kusocińskiego, Lipowej i Rokosza po to by utworzyć tam dodatkowe stanowiska do postoju aut – moim zdaniem nie rozwiąże problemu, jedynie nieco go załagodzi i to tylko na pewien czas, a równocześnie ogromnie skomplikuje i utrudni ruch w Zdroju.
Tak niestety często się dzieje, gdy nie przewiduje się skutków podejmowanych działań. Z tego co mi się wydaje, już od wielu lat, przy projektowaniu obiektów użyteczności publicznej, do których zalicza się buska, najdroższa w Polsce tężnia, jest obowiązek zapewnienia stosownej liczby miejsc parkingowych dla klientów. W Busku-Zdroju chyba o tym często się zapomina…
Brak miejsc parkingowych w Zdroju – w mojej ocenie – łączy się w bezpośredni sposób z „rewitalizacją” Alei Mickiewicza, która przez dziesiątki/setki lat była główną arterią komunikacyjną łączącą Busko ze Zdrojem. Po wybudowaniu ulicy Kopernika, z czasem stała się deptakiem, ale w razie potrzeby przywracana była na niej komunikacja. Na przykład rozgrywane na niej były kolarskie wyścigi. Aleja była też od czasu do czasu bardzo pojemnym i całkiem funkcjonalnym parkingiem. Często się zdarzało, że w trakcie Buskich Spotkań z Folklorem, Festiwali czy innych imprez masowych, auta i autokary uczestników i gości stały gęsto aż po „Uroczą” lub Policję. W dodatku pojazdy zaparkowane były w cieniu, a nie smażyły się w pełnym słońcu! Było tak aż do momentu, kiedy to poprzednie miłościwie nam panujące słoneczne władze samorządowe wpadły na pomysł jej rewitalizacji. Operacja ostatecznie kosztowała bodaj 35 milionów złotych, a jednym z jej odczuwalnych coraz boleśniej efektów jest gwałtowne nasilenie problemów parkingowych w Zdroju…
◙ Podobne informacje:
Tężnia za 33.000.000 czy może wielopoziomowy Parking Zdrojowy z bazarkiem i boiskiem?
UMiG: Komputery dla uczniów i nauczycieli z buskich podstawówek. | JKR: Gang Olsena…
RK: W Łopusznie za 2,2 mln zł powstaną baseny letnie. A w Busku? Kładka na Górkę za…9,5 miliona
Wielki na prawie 30 metrów okręt za 400 tys. opodal tężni kolejną atrakcją w Busku-Zdroju
TVP1: Zamknięcie ośrodka zdrowia w Szczaworyżu tematem wtorkowego ALARMU! [AUDIO]
Franciszek Rusak: Rewitalizacyjny walec – Czuj, stary pies szczeka!
37 odpowiedzi na “? Nowy Ład w Zdroju: ⛔Zamknięcie ruchu na odcinku od Bristolu do BSCK, ruch jednokierunkowy na Lipowej, Kusocińskiego i Rokosza? [AKTUALIZACJA]”
„Im mniej godni swoich wysokich urzędów są ci, którzy je piastują, tym pewniej się czują i tym mocniej się nadymają głupotą i bezczelnością.”
Demokryt
Ogólnie jestem za uspokojeniem ruchu w Busku. Miasto jest na tyle małe, że zdrowy człowiek może wszędzie dojść piechotą albo dojechać rowerem, dlatego dziwi mnie ilość samochodów poruszających się po naszym mieście i stojących w każdym możliwym, nawet niedozwolonym miejscu.
Ale… Zamykanie dróg po to żeby było gdzie parkować jest bezsensem. Cytując autora książki „Miasto dla ludzi”, urbanistę Jana Gehla „chcesz mieć korki, buduj parkingi”. U nas obawiam się sprawdzi się w 200% – więcej samochodów parkujących, bardziej zapchana ulice Grotta i nie tylko.
Butny i wg mnie skandaliczny tekst burmistrza: „Korzystający z tej trasy będą musieli znaleźć inną.” pokazuje podejście władzy do problemów mieszkańców. „Nie tylko nie rozwiązujemy waszych problemów ale tworzymy nowe, z którymi radźcie sobie sami.
Nie mówię, że zamknięcie tego kawałka ulicy jest złe. Ale wcześniej należałoby zadbać o porządną komunikację miejską (z możliwością przejazdu przez wyłączoną z ruchu część), może publiczny rower, a może kolejkę linową ze Zdroju do Centrum. Coś, co spowoduje, że ludzie będą się poruszać innym środkiem transportu niż samochód.
A wozom bojowym Straży Pożarnej co rusz mknącym do pożaru na sygnale ulicą Waryńskiego obok BSCK i Bristolu też burmistrz zabroni przejazdu? i co, strażacy będą musieli kluczyć objazdami i tracić cenny czas, bo ktoś ma taką osobliwą wizję organizacji ruchu w Zdroju?!
Ja tam nie widzę problemu. Dużo miejsca jest na Karabosach. Tam można spokojnie utworzyć centralny parking zdrojowy. Odległość do Zdroju podobna jak z dworca PKP i nieco tylko większa niż z PKS, więc skoro pasażerowie PKP i PKS mogą chodzić pieszo to będą mogli równie dobrze chodzić kierowcy z parkingu na Karabosach.
Teresa, Adam, gratuluję ironicznego podejścia do otaczającej nas rzeczywistości 😀
Do paranoja jest gola: a czy nie uwazasz ze wozy strażackie winny jezdzic obwodnicą ktora znajduje sie 50 m od wyjazdu ze strażnicy? Po co pchać sie w miasto!!!!
No toś Krecz pojechał. Może wzorem prezesa z załączonego filmiku „Jezioro damy tutaj” zaplanujesz pożary i inne zdarzenia losowe w odpowiednich miejscach, żeby wozy strażackie miały przez obwodnicę wygodnie :).
Ruch jest, ale na ul.Wojska Polskiego w Busku-Zdroju i nikogo to nie obchodzi.Przy ograniczeniu prędkości w terenie zabudowanym 50km/h, samochody osobowe i tiry pędzą powyżej 60km/h i wymijają na podwójnej ciągłej.
Chodzilo mi o zdarzenia, ktore nie są w miescie i tu widze że mozna jeżdzic obwodnicą. A co do miasta jeśli jest zagrożenie z tego co wiem mozna zasady naruszyć by pomagać osobom zagrożonym. To tyle i aż tyle
Aleja Mickiewicza była zabytkiem urbanistycznym, pomnikiem historii Buska, piękną regularną, równą ulicą z porządnym przedwojennym brukiem granitowym ocienioną starymi drzewami. Można nią było chodzić, jeździć, biegać. Można też było w razie potrzeby parkować jak pisze redaktor. Uniwersalna, mogła służyć na różne sposoby w zależności od okoliczności. Po przebudowie i wydaniu bodaj 35 milionów jest tylko i wyłącznie deptakiem może i najładniejszym w Polsce, ale mało funkcjonalnym, poprzecinanym kaskadowymi schodami, z dużą zawartością pseudogranitu i taką sobie zielenią. W dodatku wiele ze starych drzew, które stanowią jej główną wartość i tworzą jej nastrój oraz dają zbawienny cień w upały, od czasu przebudowy zaczęło chorować i stopniowo usychać i jedno po drugim idą pod topór. A wystarczyło za ułamek 35 milionów doprowadzić stary trakt do dawnej świetności. Zdjąć asfalt, odsłonić wspaniałą przedwojenną kostkę granitową kładzioną przez wytrawnych brukarzy, zadbać i wypielęgnować klomby po obu stronach, posprzątać, pozamiatać i podlać rabaty, obsadzić je kwiatami a nie orać ją i betonować na kilka metrów wgłąb. Warto wiedzieć, że jak świat światem to drogi a nie piesze pasaże były wyznacznikiem cywilizacji i kołem zamachowym rozwoju gospodarczego. Jeśli komuś się zamarzyła promenada to powinien ją sobie wytyczyć i zbudować od nowa, a nie niszczyć i rujnować wspaniałe dzieło poprzedników.
Jak mieszkam ponad 30 lat w Busku tak nie widziałem idiotycznego pomysłu rządzącego Burmistrza Sikory wiele debilnych miał pomysłów ale teraz to już ku*** przeszedł samego siebie jak mieszkańcy Rokosza i Lipowej mają się poruszać jak ma być jednokierunkowa? Przez pola za rokosza czy może do rynku koło hospicjum??? Dokłada rząd do opłat związanych z eksploatacja aut i na paliwo żeby sobie od tak zmieniać ruch uliczny bez wiedzy mieszkańców bo tak się Waldusiowi umyślało? U siebie pod domem sobie kurde zmieniaj ruch uliczny a nie w zdroju będziesz nam mieszał. Tyle lat było i było dobrze to zajęcia sobie szukasz? Zajmij się swoimi pociotkami w buskim samorządzie co ich na stołki po obsadzales a nie wymyślać idiotyczne reformy w ruchu na poszczególnych ulicach to jest kurde skandal co on wyrabia Pisior zasrany brak słów do tego Burmistrza.
Ziabulka, ok, ale PiSu do tego nie mieszaj. Burmistrz ma mało wspólnego z tą partią. Już więcej z koniczynką. Gdzieś tam kiedyś, przed wyborami pewnie się do kogoś odezwał a ten, przypuszczam na odczepnego, pozwolił na legitymowanie się „wsparciem” jedynie słusznej partii;). Ale ogólnie wśród zwolenników PiSu z Buska, podobnie jak wśród polityków tej partii to wsparcia raczej nie ma.
Bardzo dobry pomysł który zmniejszy ruch w Zdroju i zwiększy liczbę miejsc parkingowych tanim kosztem.
Mieszkańcy nie są właścicielem drogi więc po co ich pytać o pozwolenie, niech się dostosują do sytuacji
Mieszkańcy nie są właścicielem? A kto niby jest właścicielem? Z czyich pieniędzy jest to wszystko, kto za to wszystko placi? Nie mieszkańcy? Z tego co słyszałem to nawet cukierki, które „ojciec narodu buskiego” Sikora rozdaje dzieciom przy lada okazji są kupowane nie za jego prywatne pieniądze ale ze środków gminnych, czyli pochodzących z podatków od mieszkancow!
Pokaż akt własności
Mieszkancy wlascicielem ulicy dobre to:P jak trzeba pozamiatac poodsniezac dziure zalatac to nikt nie mowi ze jest wlascicielem i zrobi to sam a z tego co wiem to nawet nam piwa sie przed domem napic nie wolno na „naszej wlasnosci”
To tak jak w rynku, że zdaniem Pana UMiG właściciele sklepów nie mogą zrobić wystawki towarów przed sklepem by zachęcić kupujących. Jeśli to zrobią to zaraz dostają słone mandaty od straży miejskiej bo to niby teren miasta. Ale jak spadnie śnieg czy po nocnych imprezowiczach jest syf to posprzątanie jest obowiązkiem kupców a nie miasta, zdaniem Pana UMIG. Jeśli kupcy nie posprzątają to Straż Miejska wlepia mandat. Czy to jest normalne? Czy ktoś to potrafi logicznie wytłumaczyć?
Kolego Albercie, a zamawiasz towar w jedynie słusznej hurtowni w mieście? Sklepy, które nie zamawiają alkoholu w jedynie słusznej hurtowni mają odbieraną koncesję. Inne sklepy są notorycznie kontrolowane przez SM. Żałosna władza …
Primo: artykuł „ED: 26 apartamentowców z ponad 700 mieszkaniami powstaje w Busku-Zdroju! Całkowicie zmienią oblicze miasta. Skąd wziął się boom budowlany?” (https://infobusko.pl/ed-26-apartamentowcow-z-ponad-700-mieszkaniami-powstaje-w-busku-zdroju-calkowicie-zmienia-oblicze-miasta-skad-wzial-sie-boom-budowlany/)
Secundo: Przybędzie w Busku 700 mieszkań a co za tym idzie przybędzie w Busku dodatkowych 700 aut, zakładając na 1 mieszkanie 1 auto lub może nawet 1400 aut zakładając, że skoro rodzina kupuje te nie tanie mieszkania to raczej ma 2 auta a nie jedno.
Pytanie: Czy ktoś potrafi odpowiedzieć gdzie te 700-1400 aut będzie parkować w mieście lub Zdroju jeśli nowi mieszkańcy wybiorą się do miasta lub do Zdroju? Przecież już teraz jest ogromny kłopot z parkowaniem. Ile nowych parkingów wybudował gospodarz gminy mając świadomość, że przybędzie mieszkańców a z nimi przybędzie taka lawina aut?
Walduś wprowadzi ruch jednokierunkowy w całym mieście i w ten cudowny i tani sposób pomnoży liczbę miejsc parkingowych
Podpowiadam burmistrzowi, że można też podnieść 2 krotnie, 3 krotnie lub od razu 10 krotnie opłatę parkingową oraz zatrudnić dodatkowych strażników miejskich i szybko okaże się, że nie będzie kłopotu ze znalezieniem miejsca do zaparkowania auta
Ale kogo wtedy będzie stać na parkowanie w mieście?
A ja uważam, że zamknięcie dla ruchu drogi pod Bristolem to bardzo dobry pomysł ale POD WARUNKIEM UTWORZENIA KOMUNIKACJI (pod)miejskiej z prawdziwego zdarzenia.
Co do taksówkarzy, to wystarczy pod znakiem B-1 lub C-16 dodać tabliczkę T-22 „Nie dotyczy autobusów, TAXI, rowerów”.
A problem „deficytu miejsc parkingowych” rozwiązałaby wskazana już komunikacja (pod)miejska oraz strefa płatnego parkowania.
Zastawiające są powody, dla których „pan UMiG” nie chce wprowadzić SPP w okolicach „Term Słowacki”, czy „Astorii”.
Tak sam, jak brak SPP przed urzędami – skutkiem tego korzystają z nich niemal wyłącznie urzędnicy, a nie interesanci. Ale za to dowalić SPP wokół Rynku „dałosie”. To pokazuje, że buskie władze wykorzystują w SPP w celach odmiennych od wskazanych w ustawie, a więc nie „zwiększania rotacji miejsc parkingowych” lecz w celu fiskalnym, w dodatku chytrze unikając objęcia opłatami tych z parkingów, z których sami korzystają najczęściej.
Primo: artykuł „ED: 26 apartamentowców z ponad 700 mieszkaniami powstaje w Busku-Zdroju! Całkowicie zmienią oblicze miasta. Skąd wziął się boom budowlany?” (https://infobusko.pl/ed-26-apartamentowcow-z-ponad-700-mieszkaniami-powstaje-w-busku-zdroju-calkowicie-zmienia-oblicze-miasta-skad-wzial-sie-boom-budowlany/)
Secundo: Przybędzie w Busku 700 mieszkań a co za tym idzie przybędzie w Busku dodatkowych 700 aut, zakładając na 1 mieszkanie 1 auto lub może nawet 1400 aut zakładając, że skoro rodzina kupuje te nie tanie mieszkania to raczej ma 2 auta a nie jedno.
Pytanie: Czy ktoś potrafi odpowiedzieć gdzie te 700-1400 aut będzie parkować w mieście lub Zdroju jeśli nowi mieszkańcy wybiorą się do miasta lub do Zdroju? Przecież już teraz jest ogromny kłopot z parkowaniem. Ile nowych parkingów wybudował gospodarz gminy mając świadomość, że przybędzie mieszkańców a z nimi przybędzie taka lawina aut?
W przymiarkach do rozkładu jazdy od grudnia bieżącego roku przewidywane są 4 pary pociągów do Buska-Zdroju (Wełcza), w tym (nareszcie!) pełna para z i do Katowic, a także z i do Częstochowy.
O takie właśnie połączenia lobbowałem od dawna w Urzędzie Marszałkowskim i w POLREGIO. Teraz jest szansa na to. Jednak, by te plany się ziściły potrzeba wykazać się frekwencją. Z przykrością zauważam, iż buskim władzom gminnym na tym nie zależy, czego przejawem jest zupełny brak informacji o kolei w przestrzeni miejskiej. Brakuje choćby drogowskazów na dworzec PKP w Zdroju (na dworzec autobusowy zresztą też). Do tego, chodnik prowadzący na dworzec PKP jest brudny. A to przecież droga gminna, bynajmniej nie kolejowa, więc to leży w obowiązkach Gminy.
Zamknięcie ruchu na ul. Waryńskiego i ruch jednokierunkowy na ul. Lipowej i Rokosza to idiotyczny pomysł. Na ul. Waryńskiego zostanie zablokowany ruch dla taksówek, busów, MPKu, autobusów dalekobieżnych, a co najważniejsze dla mieszkańców i straży pożarnej, która bardzo często tedy właśnie jeździ. Brawo, panie burmistrzu!
Równie idiotyczne jednak jest to, że ludzie mieszkający w Busku (tak, w Busku!) JADĄ do tężni samochodem, bo im się grubych tyłków nie chce ruszyć. Brawo, Gulony!
Skoro jest Pan specjalistą od kolei i zajmuje sie Pan skutecznym lobbingiem na rzecz kolei to proszę zalobbować żeby kolej skosila trawe wokól dworca PKP i torów bo juz ma prawie 2 metry. Moze równiez kolej zechce uporządkowac teren i naprawic dziury w drodze dojazdowej i na parkingu przy dworcu PKP? Znaki również mogą postawic przeciez w ich interesie jest by wozic jak najwiecej ludzi czyli sprzedawac jak najwiecej biletow. No chyba ze sie myle
„Skoro jest Pan specjalistą od kolei i zajmuje sie Pan skutecznym lobbingiem na rzecz kolei to proszę zalobbować żeby kolej skosila trawe wokól dworca PKP i torów bo juz ma prawie 2 metry. Moze równiez kolej zechce uporządkowac teren i naprawic dziury w drodze dojazdowej i na parkingu przy dworcu PKP? Znaki również mogą postawic przeciez w ich interesie jest by wozic jak najwiecej ludzi czyli sprzedawac jak najwiecej biletow. No chyba ze sie myle”
Problem w tym, że akurat PKP nie ma w tym bodaj żadnego interesu, bo PKP NIE WOZI PASAŻERÓW, tylko POLREGIO. Gdyby dworzec należał do przewoźnika, to zapewne wymienione przez Ciebie rzeczy byłyby ogarnięte. A tak, PKP jest jedynie właścicielem dworca (czytaj: deweloperem od trzepania kasy z ewentualnego najnu), które chce na jego utrzymanie wydawać jak najmniej. Za to przewoźnik mający rzeczywiście interes w zadowoleniu pasażerów ma Znikomy wpływ na stan dworca. Za taki stan rzeczy należy podziękować politykom z niegdysiejszej koalicji AWS-UW, którzy doprowadzili do „rozbicia dzielnicowego” na kolei.
Tym niemniej, zdołałem załatwić w PKP i w PLK wychodek, oznakowanie miejsc na małym parkingu (duży jest wynajęty przez PKP nauce jazdy) oraz włączenie latarni na peronie kolejowym i jednym z ciągów pieszych łączących peron kolejowy z przystankiem autobusowym. Teraz lobbuję za podłączeniem drugiego ciągu (są w tej sprawie przekomarzania pomiędzy zarządcami, bo teren dworca jest poszatkowany pomiędzy PKP i PLK).
Co do znaków, to jeśli przedmiotowa droga należy do gminy czy powiatu, to za stawianie znaków odpowiada właściwy zarząd.
Czyli PKP i Polregio nie potrafią na spółkę kupić kosy zeby wykosic trawe? Po co tam tylu deryktorów, zastępców itd skoro tak prostej rzeczy nie potrafią zrobić. Po drugie czy zawnioskowali do zarządcy drogi o jakiś znak i ktoś im odmówił? Nie, nie wnioskowali o nic. Czyli nic się nie zmienia, stołki są, kasa płynie to po co się przemęczać… I według mnie nie jest ważne czy to PKP czy inny twór spółka córka. Dziadostwo, bałagan i nic więcej. A tak na marginesie panie Nowak jest dosrępny jakis bilans roczny tej linii Busko – Kielce? Z chęcią bym zobaczył ile nas to kosztuje, bo na pewno do rentowności daleko…
Czy BSCK, BOSiR, itd. są rentowne?
Sprawozdanie o kolei regionalnej można znaleźć na BIP Urzędu Marszałkowskiego.
Czy warszawskie metro jest rentowne? Nie. Mimo to, nikt rozsądny nie proponuje w Warszawie zawieszenia połączeń kolei miejskiej.
„Po drugie czy zawnioskowali do zarządcy drogi o jakiś znak i ktoś im odmówił? Nie, nie wnioskowali o nic.”
Ciekawe, skąd masz taką wiedzę? Czyżby z pracy w buskim ratuszu? 🙂
„Po co tam tylu deryktorów, zastępców itd skoro tak prostej rzeczy nie potrafią zrobić. (…) Czyli nic się nie zmienia, stołki są, kasa płynie to po co się przemęczać… I według mnie nie jest ważne czy to PKP czy inny twór spółka córka. Dziadostwo, bałagan i nic więcej.”
A, to dokładnie tak, jak w buskim ZUK-u i wydziale RSID buskiego ratusza, z tym, że jednak ZUK za poprzedniego dyrektora i wydział RSID pod Janasową funkcjonowały o niebo lepiej, niż obecnie.
https://polskieradio24.pl/5/3/Artykul/2775052,Agnieszka-Wojciechowska-van-Heukelom-o-odwolaniu-Hanny-Zdanowskiej-teraz-jest-to-mozliwe
Mieszkaniec Buska
21 LIPCA 2021 O 01:36
Pragnę przedstawić kilka ciekawych informacji dotyczących tężni. Serdeczne podziękowania dla życzliwej osoby za cenne wskazówki gdzie i czego szukać.
źródło:
„Przetarg nieograniczony: Budowa Kompleksu Urządzeń Uzdrowiskowych w Zieleni Parkowej (tężnia, pijalnia uzdrowiskowa, oranżeria, fontanna) w Busku-Zdroju.”
https://www.umig.busko.pl/urzad-miasta-i-gminy/17623-przetarg-nieograniczony-budowa-kompleksu-urzadzen-uzdrowiskowych-w-zieleni-parkowej-teznia-pijalnia-uzdrowiskowa-oranzeria-fontanna-w-busku-zdroju.html
Załącznik 8 [ zip ].
———————————————————————————-
CZĘŚĆ VII
PROJEKT SIECI GAZOWYCH,
WODOCIĄGOWYCH,
KANALIZACYJNYCH
Usługi Projektowe „Cowodex”
mgr inż. Robert Gradzik
Dobrowoda 49, 28-100 Busko-Zdrój
tel. +48 600775684, rgradzik@wp.pl
CZĘŚĆ X
PROJEKT PRZEBUDOWY
KOLIDUJĄCYCH SIECI
Usługi Projektowe „Cowodex”
mgr inż. Robert Gradzik
Dobrowoda 49, 28-100 Busko-Zdrój
tel. +48 600775684, rgradzik@wp.pl
Kim jest Pan Robert Gradzik? Ano jest pracownikiem MPGK Sp. z o .o. w Busku-Zdroju, zwanego potocznie „Komunalką”. A więc pracownik firmy należącej do Gminy Busko i podległej Burmistrzowi, projektował jako swoja prywatna firma instalacje w tężni.
Mało tego, w dokumencie będącym pozwoleniem na budowę tężni (Decyzja Starosty Buskiego nr 297/17, Znak: AB.6740.1.297.2017), a dokładnie w UZASADNIENIU, ten sam Pan Robert Gradzik występuje jako… pełnomocnik Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju.
A więc Pan R. Gradzik jest pracownikiem MPGK, pełnomocnikiem UMIG, a równocześnie jako swoja prywatna firma wykonywał projekty poszczególnych instalacji tężni.
Czy można to nazwać „stykiem” na linii: „Praca w jednostce samorządowej – prywatna firma”? Czy można tu mówić o „konflikcie interesów”? Jak ocenić taką sytuację?
——————————————————————————–
A teraz zobaczmy jak wygląda kwestia solanki:
5.1 Instalacja zasilająca
a) Dostarczenie solanki z ujęcia solanki B-15 Henryk.
Projektuje się bezpośrednie podłączenie zbiornika solanki z ujęciem solanki B-15 Henryk
i B-19 Małgorzata. Zgodnie z warunkami wydanymi przez Uzdrowisko Busko-Zdrój z dnia 2017-01-23 dostępna ilość solanki dla potrzeb Tężni jest ograniczona do 10 m3 na dobę. Może ulec poprawie po wykonaniu otworu zastępczego dla B-15 Henryk
Czas napełnienia:
– niecki pod tężnią T1= 188 m3 /10 m3/dobę =18,8 dnia
– zbiornika przy przepompowni. T2= 157 m3 /10 m3/dobę =15,7 dnia
a) Dostarczenie solanki z zewnątrz cysternami.
Dla zapewnienia rozładunku cystern z solanką sprowadzoną z zewnątrz zaprojektowano:
– przyłącze łączące hydrant podłączenia cysterny z przepompownią zaprojektowano z rur
PE100SDR17 90
– układ hydrauliczny przepompowni pozwalający przepompować solankę z cysterny do
zbiornika przy przepompowni.
Dla zapewnienia pracy tężni przy zastosowaniu cystern o nośności 20 ton szacowana ilość
cystern dla napełnianie:
– niecki pod tężnią N1= 188 m3 /15 m3/cysternę =13 cystern
– zbiornika przy przepompowni. N2= 157 m3 /15 m3/cysternę =11 cystern
5.2 Instalacja odprowadzająca
Przewody odprowadzające solankę zaprojektowano z rur PE100 SDR17 o średnicy 90 mm.
Solanka odprowadzana jest ciśnieniowo do projektowanej studzienki rozprężnej
na dz.nr ew gr 93/3 a następnie grawitacyjnie do kanalizacji uzdrowiskowej.
1. TĘŻNIA SOLANKOWA ZEWNĘTRZNA
1.1 Informacje ogólne.
Zgodnie z założeniami inwestora praca tężni oparta jest na wodach solankowych dostarczanych bezpośrednio z ujęcia solanki B-15 Henryk i B19 Małgorzata zlokalizowanym w Parku Zdrojowym w Busko Zdrój. Przepływ solanki na tężni będzie przebiegał w obiegu zamkniętym z okresowym uzupełnieniem w miarę jej odparowania. Okresowa wymiana solanki w całej instalacji odbywać się będzie po przekroczeniu granicznego stopnia zagęszczenia i spadku intensywności odparowania – inhalacji zapewniającej spełnienia warunków leczniczych instalacji. Z uwagi na ograniczaną wydajność źródła w ramach przedstawionych rozwiązań
projektowych, zapewniono możliwość pracy tężni z wykorzystaniem solanki dostarczanej
z zewnątrz, za pomocą samochodów cystern.
Jako rozwiązanie awaryjne zapewniono możliwość uzupełnienia solanki w obiegu poprzez
stworzenia roztworu solnego z dostarczonego z zewnątrz ługu solnego do inhalacji.
Rozwiązanie to nie zostało potwierdzone i sprawdzone w warunkach tężni zewnętrznych
pod względem wypełnienia warunków leczniczych.
Tu rodzą się ciekawe pytania:
-Czy po wybudowaniu napełniono tężnię solanką ze źródeł B-15 Henryk i B-19 Małgorzata, czy też przywieziono solankę cysternami?
-Jak widzimy do pełnego napełnienia tężni potrzeba łącznie 24 cysterny o nośności 20 ton każda. Jeśli przywieziono solankę cysternami, pytanie jaka firma była dostawcą?
-Czy pewna firma, wykonująca usługi dowozu kruszyw, mająca ciągniki siodłowe i naczepy typu wywrotka (patelnia), zakupiła także naczepę typu cysterna? Czy ta firma będzie świadczyć, bądź już świadczy, usługi dowozu solanki do tężni?
———————————————————————————–
A teraz ciąg dalszy kwestii solanki:
1.3. Eksploatacja tężni i odprowadzenie wód opadowych.
Stopień zagaszenia solanki jej skuteczność odparowania powinna być badana przez
odpowiednie służby.
Regulacja stężenia solanki będzie polegała na uzupełnianiu jej w miarę odparowania
solanką ze źródła, lub wodą instalacji wodociągowej.
Wody deszczowe z powierzchni zajętej przez instalacje solankową (dotyczy to niecki pod
tężnią, koryt górnych tarasów) przewiduje się wykorzystać powtórnie do rozcieńczenia
solanki zagaszonej w wyniku odparowania na tężni. Rozwiązanie to wynika z ograniczonej możliwości dostarczenia „świeżej” solanki.
Normatywne wody opadowe pojawiające się z natężeniem 1% w skali roku mogą spowodować zmniejszenie stężenia solanki o 25 %. To znaczy maksymalnego stężenia solanki z 20% do 15 % Nadmiar wód opadowych, w przypadku katastrofalnych ulew o prawdopodobieństwie
występowania nie częściej niż co 5 lat, będzie skierowana z zbiornika przy przepompowni do zbiornika przelewowego, następnie przepompowana do kolektora instalacji pozabiegowej.
————————————————————————————
A oddziaływanie tężni na środowisko? Jak tężnia może wpłynąć na zabytkowy Park Zdrojowy?
W dokumencie będącym pozwoleniem na budowę tężni (Decyzja Starosty Buskiego nr 297/17, Znak: AB.6740.1.297.2017), a dokładnie w UZASADNIENIU czytamy, iż tężnia nie jest zaliczona do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dlatego NIE WYMAGA przeprowadzenia postępowania w sprawie oddziaływania na środowisko.
A teraz najważniejsze!!! UWAGA!!!
Jak czytamy dalej w dniu 30.12.2016 roku postanowieniem znak: BUŚ.6220.19.2016 Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój ODMÓWIŁ wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia pn.: i tu pojawia się długa nazwa tężni i całego kompleksu.
A zatem nie badano tego i nie wiemy jak tężnia będzie wpływać na środowisko.
———————————————————————————–
Na koniec pozwolę sobie wyrazić moje zdanie, mój pogląd na powyższe kwestie.
Mamy tężnię z instalacjami zaprojektowanymi przez prywatną firmę pracownika MPGK będącego pełnomocnikiem UMIG, która nie wiadomo jak oddziałuje na środowisko, ponieważ Pan Burmistrz odmówił wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W źródłach jest mało solanki, ale jakby coś to dowiozą ją cysterny, albo awaryjnie uzupełnieni się ją roztworem z ługu solnego, choć rozwiązanie to nie zostało potwierdzone i sprawdzone pod względem wypełnienia warunków leczniczych. Regulacja stężenia solanki będzie polegała na uzupełnianiu jej solanką ze źródła, lub wodą instalacji wodociągowej, albo wodą deszczową, bo mamy ograniczoną możliwość dostarczenia „świeżej” solanki. Przewidziano nawet pogodę! Katastrofalne ulewy mogą wystąpić nie częściej niż co 5 lat, zatem nie ma czego się bać. Władza czuwa nad wszystkim i panuje niczym bogowie nawet nad żywiołami. Wszystko będzie dobrze. Możemy spać spokojnie…
Podobno w BOSIR na kierowniczym stanowisku zatrudniony został brat burmistrza Sikory, to prawda?
[…] ○ Nowy Ład w Zdroju: Zamknięcie ruchu na odcinku od Bristolu do BSCK, ruch jednokierunkowy na Lipowe… […]
Hallo ludzie przeczytajcie uwaznie i zdajcie w koncu sobie sprawe co sie dzieje w Busku , popatrzcie realnie Busko STANIE W CALYM MIESCIE ruch pojdzie ulica kolo Biedronki i przez miasto. W koncu zareagujcie na to !!!!