RK: W Szczaworyżu zostanie zlikwidowana przychodnia. Mieszkańcy nie zgadzają się [AUDIO] - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

RK: W Szczaworyżu zostanie zlikwidowana przychodnia. Mieszkańcy nie zgadzają się [AUDIO]

21 stycznia 2021 | Radio Kielce Marta Gajda 20.01.2021 / Jarosław Kruk 21.01.2020 | | 66 komentarzy

Mieszkańcy Szczaworyża i okolicznych miejscowości nie zgadzają się na likwidację tamtejszego ośrodka zdrowia. Buscy radni zdecydowali, że wiejska placówka ma zostać zamknięta z końcem marca tego roku. – informuje 20 stycznia, nazajutrz po emisji „ALARMU!”, portal Radio Kielce

Ośrodek zdrowia znajduje się w niemal 100-letnim budynku. Zapisanych jest do niego niemal 600 pacjentów. Powodem zamknięcia przychodni ma być m.in. zły stan budynku oraz coraz mniejsza liczba pacjentów.

Za likwidacją przychodni (JKR: Podczas XXVII Sesji Rady Miejskiej w dniu 22.X.2020 ♂ ) opowiedziało się 9 radnych, 5 osób wstrzymało się od głosu i tyle samo osób było przeciw.

Zamknięcie gminnej przychodni wywołało protesty wśród pacjentów, którzy postanowili walczyć o placówkę. Wiele osób podkreśla, że to niezwykle ważne miejsce, przede wszystkim dla starszych osób, które miałaby spory kłopot z dostaniem się do oddalonych placówek.

– Jeszcze kilka lat temu było ponad tysiąc pacjentów zarejestrowanych w przychodni. W momencie kiedy coraz rzadziej pojawiał się tam lekarz, liczba zapisanych pacjentów zaczęła spadać. Jeśli ośrodek funkcjonowałby jak należy, z pewnością byłoby więcej pacjentów – mówią.

Likwidacja ośrodka wzbudziła też emocje wśród rajców. Przeciwni byli m.in. radna Anna Lach oraz radny Jacek Wach. – Taki kierunek działań jest niepokojący, a sytuacja dramatyczna. Likwidacja przychodni nie prowadzi do niczego dobrego. To nieodpowiedni moment na takie ruchy.

fot. Jarosław Kruk; infobusko.pl

Rozumiem, że jest to mały ośrodek i koszty jego utrzymania są wysokie, niemniej jednak służba zdrowia to nie zakład produkcyjny i w tym przypadku nie powinno się liczyć na zyski – zaznaczają.

Michał Maroński – zastępca burmistrza zwraca uwagę na brak kadry lekarskiej. Dodaje, że nawet jeśli przychodnia nie zostałaby zlikwidowana, to i tak nie ma kto w niej leczyć.

– To nie jest problem, który dotyka wyłącznie Buska-Zdroju, ale całej Polski. Likwidacja to temat bardzo trudny, zwłaszcza dla lokalnej społeczności, która do tego ośrodka jest przyzwyczajona. Rozumiem obawy mieszkańców, natomiast, likwidacja tego ośrodka nie ograniczy dostępu do lekarza dla mieszkańców tych terenów – twierdzi.

Roczne przychody Ośrodka Zdrowia w Szczaworyżu, to ok. 120 tys. zł, a tylko koszty ogrzania budynku wynoszą 40 tys. zł. Mariusz Klimczyk, dyrektor Samodzielnego Publicznego Zespołu Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Busku-Zdroju twierdzi, że istotą problemu nie są koszty, ale stan kadry lekarskiej i jej struktura wiekowa. Zapewnił, że zostanie zapewniona dobra organizacja pracy, aby pacjentom z likwidowanego Ośrodka Zdrowia w Szczaworyżu zapewnić dostęp do podstawowych świadczeń zdrowotnych.

– Realizujemy szereg programów profilaktycznych, pacjenci mogą skorzystać nie tylko z porad lekarzy medycyny rodzinnej, ale również porad dietetyka, onkologa, badań USG oraz będą mogli korzystać z pracowni RTG – wylicza.

Od 13 stycznia tego roku w Szczaworyżu, pacjenci przyjmowani są tylko w środy od godziny 8 do 14. W pozostałe dni… – cały artykuł na źródłowej stronie Radia Kielce ♂ – po kliknięciu na link


 

Jarosław Kruk: By zebrać materiał i wysłuchać głosów stron konfliktu 19 stycznia pani redaktor Marta Gajda z Radia Kielce odwiedziła Szczaworyż.

W tym wyjeździe dziennikarce z racji zainteresowania sprawą i chęci doskonalenia własnego warsztatu dziennikarskiego towarzyszyła jej również moja skromna osoba. W miejscowości, której nazwa pochodzi od bijącego tu od wieków obficie czystą wodą źródła, rozmawialiśmy z jej sołtysem, panem Romanem Duszą, jak również kilkoma innymi osobami.

Powyżej udostępniam zarejestrowane ich wypowiedzi,  ich komentarze odnoszące się do  zatwierdzonej przez buskich radnych likwidacji miejscowej przychodni, instytucji bardzo ważnej w życiu lokalnej społeczności, szczególnie w dobie pandemii COVID-19 i temacie budzącym ogromne emocje.

Uważam, że dla lepszego poznania problemu warto wysłuchać przedstawionych w rozmowie argumentów. Niestety, obawiam się, że buscy radni, którzy powinni być „głosem ludu”, przed zajęciem stanowiska na XXVII Sesji RM w sprawie likwidacji tutejszego Ośrodka Zdrowia, instytucji tak ważnej dla tysięcy mieszkańców okolicznych miejscowości,  bodaj w ogóle nie pochylili się z należytą uwagą  nad tym zagadnieniem i nie znaleźli czasu na podobne rozmowy. Szkoda…

 

◙ Podobne informacje:

TVP1: Zamknięcie ośrodka zdrowia w Szczaworyżu tematem wtorkowego ALARMU! [AUDIO]

TP: „To lekceważenie mieszkańców. Tak tego nie zostawimy!” Reakcje po uchwale w sprawie inwestycji przy Grotta

PRZYWRÓCIĆ GODNOŚĆ GMINIE I JEJ MIESZKAŃCOM – protest pod buskim magistratem, 25.06.2020 – FOTOGALERIA

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

66 odpowiedzi na “RK: W Szczaworyżu zostanie zlikwidowana przychodnia. Mieszkańcy nie zgadzają się [AUDIO]”

  1. Osiem osób w Małopolsce, według ustaleń PAP, trafiło na SOR lub było hospitalizowanych w związku z powikłaniami możliwymi po szczepieniu przeciwko COVID-19 pisze:

    https://www.onet.pl/?utm_source=l.messenger.com_viasg_medonet&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=d219da75-bdcc-446d-903d-6ebce356346a&sid=4e9b6959-4f88-4e8b-9613-65de7438fe5a&utm_v=2

  2. edi pisze:

    Mnie ciekawi jeden wątek dlaczego w materiale ALARM! ani dziennikarze ani sołtys ani nikt z mieszkańców nie zapytał Pana Dyrektora jak i Pana Burmistrza dlaczego zysk netto rekordowy za 2019r (rekordowy ponad 1 mln zł) w części nie jest wykorzystywany na dostosowywanie tegoż obiektu do wymogów? Pamiętam sesję na której przewodniczący rady miasta gratulował historycznego zysku dyrektorowi. Co tak naprawdę stało na przeszkodzie przez ostatnie lata że nie inwestowano pieniędzy w obiekt?

  3. fx pisze:

    Przecież wszystko jedno, gdzie się dzwoni na konsultację telefoniczną 🙂

    A tak na poważnie, to mieszkańcy mają rację. Naprawdę łatwiej jednemu lekarzowi przyjechać do ośrodka w Szczaworyżu niż całemu Szczaworyżowi jeździć do Buska (a jak tam z komunikacją miejską Panie Burmistrzu?).

  4. $ do edi pisze:

    jak to co? „rewitalizacja” parku, zardzewiała kładka na Górkę no i teraz „rewitalizacja” 1 Maja

  5. Restauracja Ponidzie pisze:

    Jak już położył na tym łapę ten kierownik z kościoła co niby nic nie wie i pierwsze słyszy to sprawa będzie bardzo ciężka do załatwienia…

  6. Hans Gruber pisze:

    $ do edi
    21 STYCZNIA 2021 O 13:55
    jak to co? „rewitalizacja” parku, zardzewiała kładka na Górkę no i teraz „rewitalizacja” 1 Maja

    Weź już skończ pajacu bo marny z ciebie prowokator.

  7. Roman pisze:

    nie ma na Ośrodek Zdrowia w Szczaworyżyu a są pieniądze w umig na świecące się bez sensu całe noce setki latarni w parku i małpiaku. panie burmistrzu pan sobie kpi z nas i z życia ludzkiego!

  8. Prorok pisze:

    Zapewne tajemniczy chojny inwestor,złożył Sikorze ofertę nie do odrzucenia,wybralista cwaniaczka i krętacza to mata.Busko miasto go nie chciało.

  9. Do Romana pisze:

    Czepianie się zapalonych latarni w parku w nocy to jak czepianie się do zapalonych latarni ulicznych w nocy.
    Zejdź na ziemię filozofie bo cienki Bolek z ciebie. Debilny komentarz dla debili i innych upośledzonych baranów.

  10. Marcin pisze:

    Co ty pierdo***sz proroku hahahaha

  11. Ferdynand pisze:

    Ośrodek zaniedbany, przedszkole zaniedbane ależ ta nasza Gmina jest pokrzywdzona

  12. Maniek pisze:

    Ludzie to przechodzi wszelkie pojęcie by pleban dementował w telewizji ploty ze wsi. Przecież ten cały dokument w tvp to istna parodia hah.

  13. Smutne ale prawdziwe pisze:

    Spodziewałem się że przyjdzie pora na ten ośrodek i niestety ten ośrodek jest nierętowny. Lekarz tylko raz w tygodniu więc nawet to nie jest żaden ośrodek. Kiedyś było więcej lekarzy jak i więcej mieszkańców w tym ośrodku ale to było kiedyś a teraz to jest tragedia.

  14. Do Smutne pisze:

    Smutne ale prawdziwe to jest to, że powtarzasz brednie SPZPOZ pinokia a w ogóle nie wysłuchałeś vo ludzie powiedzieli do Radia

  15. krecz pisze:

    Jezeli tam jest 1 lekarz jezeli za pacjenta placi sie 8 zl.od wizyty, jezeli budynek jest w tragicznym stanie to logiczne ze stare to sie burzy, a nie remontuje bo to ciągle trzeba bedzie remontować a i tak będzie stare, ciekawy jestem gdyby to bylo prywatne ktos by od tak to robil? Przyklad np. Buznic w polsce i dworków pokazuje ze jesli ktos cos wyremontuje, wlasciciel szybko sie znajdzie. Co do reportażu i jezyka wyrażanego przez mieszkancow pokazuje, że ,nie jest ona na wysokim poziomie. I jeszcze ksiądz oskarżony przez mieszkancow, ze chce to przejac, chyba w tej parafi co niektorzy nie pajaja miloscią do niego. Jakies dziwne te wsie ze skotnik i szczaworyza ale nie mi to oceniac

  16. Xyz pisze:

    Do krecza… przyznaje Ci w 100% racje ale jak napisalem o zachowaniu mieszkancow to mnie tu pojechali wiec moze niech bedzie ze w tym reportazu byla kultura

  17. Marta pisze:

    No Jarku gratulacje, w końcu napisałeś coś sam i prawdę: „Jarosław Kruk: By zebrać materiał i wysłuchać głosów stron konfliktu 19 stycznia pani Marta Gajda z Radia Kielce odwiedziła Szczaworyż.”
    Czytając ze zrozumieniem jest tylko konflikt ze strony mieszkańców skoro tylko ich się odwiedza. Jeżeli już, chyba sołtys, wymienia kogoś z nazwiska to powinien wiedzieć jak ten ktoś się nazywa. Szkoda mi tych ludzi ale co w innych wsiach, czy mają tam też być ośrodki zdrowia? Księdza też wkręcili a on na każdej mszy „módlmy się za duszę”

  18. Smutne ale prawdziwe do Smutne pisze:

    Nie powtarzam żadnych bredni lecz wyrażam swoją opinię na ten temat.
    Jeśli według ciebie to są brednie to tylko znaczy o tym że nie masz szacunku do drugiego człowieka ani do tego co ktoś powie. Doskonale wysłuchałem mieszkańców co powiedzieli w radiu już przed moim pierwszym komentarzem.

  19. "Pan jest zerem, panie pośle, panie Ziobro" do Marta pisze:

    Wobec likwidacji łatwo dostępnej opieki lekarskiej dla bodaj 580 osób, w większości starszych i schorowanych w czasie pandemii covi19 i rządowych zaleceń „zostań w domu” pani Marto jakie znaczenie ma czy ktoś właściwie wymienia czyjeś nazwisko lub czy nosi krawat? ważne że podaje właściwie stanowisko i rolę tej persony w likwidacji lecznicy. A czy ta persona to Klimczyk czy Klimczak czy Klimczuk to dla mnie jest obojętne, bo dla mnie z reportażu Alarm wyłania się on jako mały zarozumiały i mijający się z prawdą Pinokio, który żądając szacunku dla siebie, za grosz nie ma szacunku dla innych, który w dodatku latami nie dbał właściwie o stan podległego mu mienia gminnego wskutek czego stan tego mienia uległ znacznemu pogorszeniu, co sam przyznaje przed kamerą z rozbrajającą szczerością

  20. Do powyżej pisze:

    Do tego ośrodka jest zapisanych ponad 500 osób z czego 200 osób to z gminy Stopnica. Lekarz tylko raz w tygodniu, a jeśli ktoś ma problemy z ciśnieniem itp a lekarza nie ma ,to jest możliwość domowej wizyty.
    Patrząc względami covidowymi to wychodzi na jedno kopyto.

  21. Do krecz pisze:

    „jezeli budynek jest w tragicznym stanie to logiczne ze stare to sie burzy, a nie remontuje bo to ciągle trzeba bedzie remontować a i tak będzie stare”

    Masz rację, ja tez tak uważam. Zastanawia mnie jednak jedno. Zaraz ktoś powie, że się czepiam, ale ja tylko pytam i się zastanawiam, jak to jest. Skoro te budynki przy ul. Bocznej, tam co był pożar ostatnio, remontuje się wydając 4,6 mln zł i jest OK, a tu w Szczaworyżu nie remontuje się, to o co tu chodzi z tym wszystkim tak się zastanawiam, że jedno można remontować i się remontuje, a inne nie.

  22. Do powyżej pisze:

    Jeśli chodzi o budynki na ul. Bocznej to sprawa wygląda inaczej bo to nawet nie jest remont a kapitalne odrestaurowanie.Zostawili tylko parę ścian ktore jako tako były w dobrym stanie i budowali resztę. Te budynki są przekształcane na dzisiejsze czasy, doprowadzone ogrzewanie czy ocieplenie budynków. Kto pamięta ul. Boczną przed planowaną budową ten wie jaki dym leciał z jednego i drugiego budynku gdy było zimniej.

  23. Do powyżej pisze:

    Piszesz: „to nawet nie jest remont a kapitalne odrestaurowanie.” Właśnie dokładnie o to mi chodzi, że tu można nawet gruntownie wyremontować, odrestaurować, a w Szczaworyżu? Tam była kiedyś szkoła – zlikwidowano. Była biblioteka – zlikwidowano. Był ośrodek zdrowia – też ma być zlikwidowany. czy mieszkańcom Szczaworyża już nic się nie należy? A może jednak warto byłoby wyremontować ten budynek i żeby był ten ośrodek, może jeszcze coś dla mieszkańców? A może wynająć część tego budynku np. na sklep i byłby dochód z wynajmu? Jakby pomyśleć, to wydaje mi się, że można by coś sensownego zorganizować.

  24. Do powyżej 21 STYCZNIA 2021 O 21:45 pisze:

    Po słowach takich jak

    „– Jeszcze kilka lat temu było ponad tysiąc pacjentów zarejestrowanych w przychodni. W momencie kiedy coraz rzadziej pojawiał się tam lekarz, liczba zapisanych pacjentów zaczęła spadać. Jeśli ośrodek funkcjonowałby jak należy, z pewnością byłoby więcej pacjentów – mówią.”

    Jak i

    „Michał Maroński – zastępca burmistrza zwraca uwagę na brak kadry lekarskiej. Dodaje, że nawet jeśli przychodnia nie zostałaby zlikwidowana, to i tak nie ma kto w niej leczyć.”

    Po tych słowach mieszkańców jak i wice burmistrza jasno mogę stwierdzić że ten ośrodek jest nierętowny i nieopłacalny. Obawiam sie że remont tego ośrodka to może być wyrzucenie pieniędzy w błoto bo dalej lekarzy nie będzie a liczba zapisanych osób będzie stale spadać.Mogą być nawet i takie sytuacje gdzie ten ośrodek jest wyremontowany a lekarza nie widział od tygodni lub nawet i od miesięcy. Lekarze w takich ośrodkach zarabiają bardzo mało i niestety ten ośrodek jest skazany na taką sytuację. Szczaworyż to mała miejscowość i w takich miejscowościach jedynie utrzymują się sklepy własnościowe. A twjo pytanie o tym co się należy mieszkańcom jest dosyć skandaliczne.
    Sytuacja z tym ośrodkiem jest ciężka dla mieszkańców jak i dla gminy i ona pokazuje że Polskim Lecznictwem jest coraz gorzej.

  25. Do powyżej pisze:

    Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić w kwestii, że lekarza nie będzie. Lekarz jest zatrudniony na etacie w SPZOPZ, zatem dyrektor wydaje polecenie, że lekarz ma w te czy tamte dni przyjmować w Szczaworyżu i ma tam przyjmować. Jest na etacie i musi słuchać przełożonego. Dam przykład: pielęgniarka pracuje w szpitalu na oddziale np. chirurgii. Jej pracodawcą, szefem, jest dyrektor szpitala. On wydaje polecenie i przenosi ją na oddział np. ortopedyczny. Czy pielęgniarka powie – nie, ja tam nie pójdę? To jest praca w obrębie tej samej jednostki. SPZPOZ to przychodnia na ul. Sądowej, na os. Sikorskiego, w Dobrowodzie, Kołaczkowicach i w Szczworyżu. Jeśli lekarz pracuje w SPZPOZ i dyrektor go oddeleguje na przykład we wtorki i piątki czy to do Dobrowody, czy do Szczaworyża, czy na os. Sikorskiego, to lekarz ma tam iść. No chyba, że lekarze maja już taką władzę, że oni decydują sami o sobie i są ważniejsi o dyrektora SPZPOZ. Jeśli tak jest, no to OK, masz rację.

  26. Boże czy ty to widzisz pisze:

    Prorok
    21 STYCZNIA 2021 O 14:49
    Zapewne tajemniczy chojny inwestor,złożył Sikorze ofertę nie do odrzucenia,wybralista cwaniaczka i krętacza to mata.Busko miasto go nie chciało.

    XDDDDDD

  27. klątwa pisze:

    Czy to prawda, że ten troskliwy, zapobiegliwy i wygadany Pinokio z ZPZPOZ, ten wzorzec mmoralny co to straszy ludzi paragrafami Kodeksu Karnego to jest ten mężuś, ktory jakiś czas temu zostawił dla jakiejś kochanicy ślubną żonę z małymi dzieciaczkami?

  28. Do klątwa pisze:

    Nie wiem czy to prawda i nie chce wiedzieć. Mnie czyjeś życie prywatne nie interesuje ale widzę po twoim komentarzu że bardzo cie interesuje czyjeś życie prywatne.

  29. fx pisze:

    Kto pamięta „Przystanek Alaska” i doktora Fleyshmana? A może „Wielkie uwodzenie” i Dr Lewisa w rybackiej wiosce w Norwegii? A może „Siłaczkę” i doktora Piotra z Obrzydłówka?

    Czasem nie było tak, że to lokalne władze walczyły o to, żeby w mieścinie/wiosce był lekarz?

  30. Do: klątwa pisze:

    A co cię obchodzą prywatne sprawy? Jak masz nadmiar czasu a brakuje ci tematu do plotek to idź do pracy.

  31. Jan Serce pisze:

    Czy ten dyrektor Klimczyk to jest syn tego starego Klimczyka?

  32. Zapytam jak Red. Kruk: a w Busku? pisze:

    A w Busku tradycyjnie drożyzna. Za wywóz śmieci płacimy najwięcej w całym powiecie. Pisze o tym Echa Dnia.

    echodnia.eu/swietokrzyskie/odbior-smieci-w-powiecie-buskim-ile-wynosza-oplaty-w-kazdej-gminie-wysokie-kary-za-brak-segregacji/ga/c1-15403672/zd/47595784

    Odpady segregowane, brak kompostownika.

    Busko——–19,50
    Wiślica——16,00
    N. Korczyn—16,00
    Solec-Zdrój–15,30
    Stopnica—–15,00
    Tuczępy——15,00
    Pacanów——14,50
    Gnojno——-12,00

  33. Andrzej do Jan Serce pisze:

    wydaje mi się że jest synem byłego dyrektora bodaj POM. A co to ma do rzeczy?

  34. Wacław pisze:

    Nie jestem autorem komentarza 22 STYCZNIA 2021 O 10:03, żeby było to jasne, natomiast wyrażę swoje zdanie w kwestii wpływu życia prywatnego na życie zawodowe, publiczne, polityczne, abstrahując oczywiście od sytuacji w/w pana dyrektora, bo nie mam żadnej wiedzy w tym temacie.

    To jak się ktoś zachowuje prywatnie, świadczy o jego charakterze, o jego osobowości, o jego systemie wartości, zasadach moralnych i etycznych. Tak jak ktoś się zachowuje prywatnie, tak też się zachowuje w pracy, czy na swoim stanowisku np. politycznym. To jaki ktoś jest prywatnie jest wyznacznikiem tego, jak się będzie zachowywał na swoim stanowisku.

    Dlatego też w porządnych, normalnych demokracjach, jeśli polityk jest umaczany w jakiś skandal i to wyjdzie na światło dzienne, nawet jak to jest skandal z życia prywatnego, to jest już w polityce skończony. W Polskiej polityce która ma kiepskie standardy, też się takie sytuacje zdarzały, że czyjaś kariera polityczna się kończyła, jak wyszły na jaw jakiś „brudy” z życia prywatnego.

  35. Marcin do, Zapytam jak Red. Kruk: a w Busku? 22 STYCZNIA 2021 O 13:47 pisze:

    Szok,Rozpacz,Niedowierzanie!

    Nie ma co się dziwić że gmina Busko ma największą opłatę w powiecie. W końcu gmina Busko to miasto powiatu i produkuje dużo śmieci.

    I teraz dam fajne porównanie:

    Gmina Busko Zdrój liczba mieszkańców 32,438 tyś (2017) GUS Polska i cena za śmieci to 19,50 zł.

    Gmina Jędrzejów liczba mieszkańców 28,324 tyś (2017) GUS Polska i cena za śmieci to 19,50 zł

  36. DO ANDRZEJ pisze:

    Powinien się wstydzić za syna bo niezły arogancik i taki agresywny dość!
    Okazał kompletny brak szacunku dla zwykłych obywateli których dotknął prawdziwy problem podczas dziesiątkującej nasz naród pandemii
    A ten drugi jeszcze gorszy

  37. Staropolanka pisze:

    Nosi się jakby był jakim starostą albo podkomorzym a to zwykły fornal jest.

  38. do DO ANDRZEJ 22 stycznia 2021 o 15:24 pisze:

    „A ten drugi jeszcze gorszy”??? który drugi? o co chodzi? można trochu więcej?

  39. Wiesia do Wacław i klątwa pisze:

    jeśli to prawda, podkreślam jeśli to prawda, że ten dyrektor („trochę kultury proszę panią”:3min 22sek https://vod.tvp.pl/video/alarm,19012021,51561448) „jakiś czas temu zostawił dla jakiejś kochanicy ślubną żonę z małymi dzieciaczkami” to dla mnie on nie jest żaden dyrektor tylko kompletne zero kultury

  40. Herman pisze:

    I to że zachowują się tak najważniejsi urzędnicy to straszne. Musi to być spowodowane całkowitą nieznajomością kindersztuby, no ale skąd niby miałoby być inaczej…

  41. Do Staropolanka pisze:

    A to starosta ma się nosić? Puknij się w ten głupi łeb, tępa babo.

  42. PRECZ Z PIS-em !!! PRECZ Z PIS-owskim ZAMORDYZMEM !!! PIS - WON !!! pisze:

    PiS chce w pełni ozusować umowy zlecenia i umowy o dzieło!
    Gdy inne państwa pomagają swoim obywatelom obniżkami podatków w czasie kryzysu, rząd nie ustaje w przygotowywaniu kolejnych przepisów uderzających w kieszenie Polaków!
    W pierwszym kwartale 2021 roku rząd ma zająć się przygotowywanym przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, projektem nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw. PiS planuje ozusować każdą następną umowę zlecenia do podstawy wymiaru, a także umowy o dzieło. To oznacza odejście od obowiązującej zasady, że pierwsza umowa jest w pełni ozusowana, a od każdej kolejnej opłacana jest wyłącznie składka zdrowotna.

    UWAGA!Gnębienie polskich przedsiębiorców trwa w najlepsze. Mamy kryzys gospodarczy, drugi lockdown niszczy firmy i pracowników a już oficjalnie wiemy, że mamy kolejną podwyżkę składek! Składki ZUS dla prowadzących działalność w tym roku wynoszą 1457,49 zł miesięcznie! Tak wysokie składki ZUS w połączeniu z kryzysem i lockdownem to przepis na kolejny etap dobijania polskich przedsiębiorców…Podatkowa pętla zaciska się coraz bardziej, bez znaczenia czy rządzi PO (wprowadzili 21 podwyżek podatków i opłat) czy PiS (już 45 podwyżek podatków i opłat).

    Marek Szewczyk: Rząd dąży do zwiększenia wysokości kar nakładanych mandatami, a jednocześnie chce pozbawić obywateli możliwości odmowy przyjęcia mandatu. Ciekawy sposób na walkę z kryzysem i najwyraźniej załatanie dziury budżetowej.
    Jak donoszą media, nowy projekt ustawy zakłada kary grzywny od 300 do 5.000 złotych za zaśmiecanie miejsc publicznych (obecnie obowiązują widełki od 50 do 500 zł). Więc wzrost maksymalnej kary będzie dziesięciokrotny! Oznacza to, że minimalna kara grzywny za „wyrzucenie papierka na ulicy” będzie wynosić 300 złotych (obecnie przypominam wynosi 50 zł). Nie chodzi tutaj o zaśmiecanie które może zagrażać zdrowiu lub życiu ludzi, bądź skażeniu środowiska – bo to regulują inne przepisy. Chodzi o wyrzucenie papierka, peta, nitki od ubrania, czy innych najdrobniejszych rzeczy i przewinień – chociaż oczywiście jest to zachowanie którego nie należy popierać. Wszyscy powinniśmy dbać o porządek zarówno na swojej nieruchomości, jak i w miejscach publicznych. Jednak wysokość tej kary jest absurdalnie nieadekwatna do popełnionego wykroczenia.
    Inny projekt zakłada pozbawienie obywateli prawa do odmowy przyjęcia mandatu, jednocześnie nakładając obowiązek zapłacenia go w terminie 7 dni. Oczywiście pozostaje możliwość odwołania do Sądu od mandatu, ale po pierwsze w praktyce i tak trzeba go będzie najpierw zapłacić, a po drugie narusza to szereg zasad prawnych! Policja wchodzi w kompetencje Sądu, przesądzając o winie ukaranego. Obwiniony obywatel nie tylko będzie musiał udowodnić swoją niewinność (obalenie zasady domniemania niewinności), a jednocześnie będzie narażony na fakt, że Sąd może go ukarać wyższą karą (złamanie zakazu reformationis in peius).
    Do tego dochodzą podwyżki mandatów karnoskarbowych gdzie np. za niewysłanie deklaracji podatkowej, nawet tzw. „zerowej”, będzie trzeba zapłacić do 14 tysięcy złotych kary! To wzrost wysokości mandatu o blisko 10 tysięcy złotych – a to tylko parę ostatnich przykładów.

    ŹRÓDŁO: facebook.com/KONFEDERACJA2019

  43. youtube.com/watch?v=vxWYSZRtITY pisze:

    Zobaczcie, do czego doszło. Zobaczcie jak gnoi się Polaków we własnym kraju. Może się wreszcie obudzicie. Ludzie chcą pracować, chcą zarabiać, otwierają lokale, a tu naloty policji, sanepidu. Zobaczcie, obejrzyjcie, może wreszcie zrozumiecie co się wokoło dzieje. Macie internet? Macie skoro czytacie to. Wyłączcie TVPIS, TVN, Polsat i inne zakłamane media i włączcie myślenie. Busko też ledwie zipie. Sanatoria stoją. Zacznijcie myśleć. Precz z głupotą, zamordyzmem i kłamliwą propagandą, bo pójdziemy wszyscy z torbami. Zobaczcie szczególnie od czasu 11:45 jak właścicielka płacze i opowiada swoja sytuację. Do tego doprowadził PIS! A co robi w Busku z uzdrowiskiem? 100 tysięcy premii dla Lubawskiego, a co z pracownikami? Ludzie, czy wy już całkiem ślepi jesteście co się wokoło dzieje?

    Do rządzących: Odp….e się od obywateli. Jak chcę iść na ciastko i kawę do lokalu, to g…o was to obchodzi. To jest moje zdrowie, moje życie i moja sprawa. Wam wolno latać za granicę? Wam wolno na narty z dziećmi jechać? Wam wolno bez masek chodzić? A nam obywatelom co? Dla nas reżimy, ograniczanie wolności i zakazy? Precz z PIS-em! PRECZ!!!

  44. Armanii pisze:

    Kolejne plotki jak plotki ze wsi że proboszcz ze Szczaworyża chce przejąć grunt. W końcu nie ma co się dziwić bo gmina Busko żyje z plotek.

  45. Ech... pisze:

    To co teraz się dzieje to dzieło suwerena. Tępego potomka chłopa pańszczyźnianego, przywykłego do kopania w dudę onegdaj przez pana i plebana i gdyby nie tzw. Komuna to suweren dalej by pasał gęsi i robił za jedzenie u ksiundza i hrabiego. To Komuna nauczyła czytać i pisać, nauczyła higieny, zlikwidowała choroby zakaźne. I teraz suweren niech patrzy jak traktuje się prostego obywatela. W przypadku naruszeń przepisów przez przedstawicieli władz, wszelkie Sanepidy, Policje i inne służby są niewidome, a wręcz ślepe. Wraca II Najjaśniejsza RP, gdzie wyroki zapadały w Belwederze, a zbyt dociekliwi sędziowie lądowali na Wschodzie.

  46. Łukasz Nowak pisze:

    Obejrzałem ten reportaż – i z tego co widzę – „zły stan techniczny budynku” polega na odpadaniu farby w jednym z pomieszczeń i starym gniazdu.

    Czy pomalowanie ścian i wymiana instalacji elektrycznej to jakieś „rocket science” dla naszej Gminy?

  47. do Nowaka pisze:

    Casus Kolonii Górki pokazuje, że dla „pana UMiG” i dla „pana MPGK” zwykłe pomalowanie ścian to wyczyn.

  48. Bekowo pisze:

    Kolonie górkę zniszczyli mieszkańcy tego przybytku.

  49. do Bekowa pisze:

    Czy to mieszkańcy są winni tego, że od ponad 20 lat „pan MPGK” nie malował u nich ścian w częściach wspólnych – ale za to czynsze pobierał.

  50. Łukasz Nowak pisze:

    Dopóki nasza Gmina będzie budować kładki zamiast komunikacji podmiejskiej, dopóty emeryci z sołectw (którym stan zdrowia często uniemożliwia prowadzenie samochodów) będą bronili takich przychodni jak niepodległości.

    Miechów, Końskie stać na niskopodłogowe pojazdy z klimatyzacją. Nas nie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl