Łukasz Nowak: Kładka nie rozwiąże problemów przejsć dla pieszych w Busku-Zdroju
Za pośrednictwem portalu InfoBusko zwracam się do buskich władz samorządowych, z panem burmistrzem Waldemarem Sikorą na czele, o przeprowadzenie modernizacji dróg na terenie miasta z wykorzystaniem środków z rządowego Funduszu Dróg Samorządowych. W szczególności o budowę azylów dla pieszych w centrum. Obecnie budowana kładka na Górkę nie rozwiąże problemów. – pisze w korespondencji do redakcji infobusko.pl Łukasz Nowak, kandydat do buskiej Rady Miejskiej w Wyborach Samorządowych 2018 r.
Rada Ministrów 3 listopada 2020 r. przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Dzięki zwiększeniu dofinansowania o 3 mld zł, Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg (wcześniej Fundusz Dróg Samorządowych) będzie dysponował łącznie kwotą 39 mld zł.
Projekt ustawy zakłada rozszerzenie katalogu zadań mogących uzyskać dofinansowanie z RFRD o:
- zadania obwodnicowe w ciągu dróg wojewódzkich,
- zadania miejskie – polegające na budowie, przebudowie lub remoncie dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych zarządzanych przez prezydenta miasta na prawach powiatu, będącego siedzibą wojewody lub sejmiku województwa,
- zadania polegające na poprawie bezpieczeństwa pieszych na przejściach.
Jak widać, wśród celów, na jakie można otrzymać dofinansowanie jest poprawa bezpieczeństwa pieszych, co u nas byłoby szczególnie wskazane na przykład w ciągu Boh. W-wy – Partyzantów. Powinno to zmniejszyć liczbę zdarzeń podobnych do tego:
○ naszemiasto.pl [05.12.2020]: – Wypadek w Busku. Potrącenie na przejściu dla pieszych. Kobieta trafiła do szpitala>>> Obwodnice na drogach wojewódzkich
Rządowe dofinansowanie będzie przyznawane na realizację obwodnic na drogach wojewódzkich, na których odbywa się ruch tranzytowy. Inwestycje te zminimalizują korki, zmniejszą natężenie ruchu w godzinach szczytu oraz zniwelują hałas związany z komunikacją. Dzięki nowym trasom tranzyt zostanie odseparowany od ruchu lokalnego. Pozwoli to uniknąć kolejnych ofiar:
○ naszemiasto.pl [16.11.2020]: – Wypadek w Busku-Zdroju. Pieszy potrącony przez samochód trafił do szpitala
○ naszemiasto.pl [16.11.2020]: – Śmierć w Busku. Lekarze przegrali walkę o życie mężczyzny potrąconego przez samochód>>> Poprawa bezpieczeństwa pieszych na przejściach
RFRD będzie dofinansowywał ponadto rozwiązania związane z poprawą bezpieczeństwa pieszych przekraczających jezdnię. W Polsce wskaźnik wypadków z udziałem pieszych jest wyższy niż średnia unijna i wskaźniki większości krajów Unii Europejskiej. W funduszu wyodrębniona zostanie, w ramach zadań powiatowych i gminnych, podkategoria zadań polegająca wyłącznie na poprawie bezpieczeństwa pieszych na przejściach. Dzięki dofinansowaniu będzie można np. realizować inwestycje:
- wymuszające przestrzeganie ograniczeń prędkości w rejonie przejść dla pieszych (np. montaż progów zwalniających czy zmiana geometrii pasa),
- poprawiające widoczność pieszego (np. poprzez doświetlanie przejść dla pieszych wraz ze strefą oczekiwania),
- skracające drogę, jaką muszą pokonać piesi (np. poprzez zawężanie jezdni w miejscu przejścia dla pieszych bądź stosowanie azylów).
Duże kontrowersje wzbudza obecnie budowana kładka nad ul. Starkiewicza. Niewątpliwie ta bardzo kosztowna budowa likwiduje kolizję tylko punktowo. Co więcej, obiekt inżynierski może część kierujących wręcz zachęcać do nieprzestrzegania ograniczenia prędkości, gdy tuż za kładką jest przejście kolizyjne przy nowym deptaku czyli ul. Rzewuskiego. Tymczasem, dzięki środkom z FDS można by za ułamek tych kosztów zwiększyć bezpieczeństwo pieszych na wszystkich przejściach w ciągu Starkiewicza, jak również na Partyzantów, Bohaterów Warszawy. Wojska Polskiego, Grotta, Waryńskiego – budując wyspy azylu na środku jezdni. Być może udałoby się podciągnąć pod to także budowę ronda na skrzyżowaniu Miodowicza/Grotta/Wyszyńskiego – gdzie możnaby wyznaczyć przejścia z wyspami azylu na wszystkich czterech wlotach, a gdzie obecnie częste są wymuszenia pierwszeństwa.
Łukasz Nowak
◙ Podobne informacje:
Łukasz Nowak: Stan myśli demokratycznej w słonecznej Gminie Busko-Zdrój
Łukasz Nowak: Wniosek komendanta Policji o nagrody dla funkcjonariuszy – informacja publiczna
BCPL: Zderzenie Renault z Peugeotem pod Harcówką – kolejny wypadek w tym samym miejscu
29 odpowiedzi na “Łukasz Nowak: Kładka nie rozwiąże problemów przejsć dla pieszych w Busku-Zdroju”
Jak patrzę na cyrk zwany także zebraniami naszych bezradnych obecnej kadencji to myślę, że to dobry pomysł.
Czy „Kamil” to niedoszła radna Anka Sz. lub Wojtek Sz. psi fryzjer z S…c?
A ja chcę poruszyć nieco inny problem: za tydzień będzie otwarty most w NK. Niby dobrze, tylko już teraz obwodnica Buska pęka w szwach. Teraz dojdzie dodatkowy ruch. To będzie masakra! Czy przewidywana jest w ogóle modernizacja tej drogi? Czy Burmistrza i radnych obchodzi w ogóle ten temat?
O którą obwodnicę ci chodzi ?
DW 973 od „ronda ZOZ” do „ronda Orlen”.
Zarządcą drogi wojewódzkiej 973 Świętokrzyskiego jest Zarządu Dróg Wojewódzkich w Kielcach…i tyle w tym temacie
Zakładając, że jedna wyspa na środku jezni kosztuje 9 tys. zł, to „zwyczajowe 10 procent” wyniesie zaledwie 900 złotych.
A teraz policz, ile wyniesie „zwyczajowe 10 procent” od kładki za 9 mln zł i nie zadawaj więcej głupich pytań.
Ale zmiana przebiegu drogi wymaga zmian w MPZP, a te uchwalają radni miejscy na wniosek burmistrza.
To pewnie też, ale wieść i wiatr po parku zdrojowym niesie, że na ostatnich listach było sporo osób dla których okazanie takich badań byłoby problematyczne.
Ponadto co to za prawo, ze osoby niepoczytalne nie odpowiadają prawnie jak osoby zdrowe, a z ową niepoczytalnością do przestrzegania prawa mogą głosować np. wyborach, ba nawet samemu startować i zostać wybranym (póki nie spróbuje kogoś zabić ostrzem lub rękojeścią noża). Czy kto chciałby mieć takiego radnego świra? Czy to jest normalne?
Dziwne.
Tak. Albo dla hurtowni bądź firmy transportującej glinę z odpowiednią zawartością kruszywa powiązej małżeńsko z kim trzeba.
proponuję przeczytaj, jeśli potrafisz to ze zrozumieniem: https://infobusko.pl/niepokorni-do-wariatkowa-schizofrenia-bezobjawowa/
Co gorsze, tacy są przyjmowani do policji, gdzie ujawniają zamiłowanie do duszenia.
do Kamila
8 GRUDNIA 2020 O 12:24
Co gorsze, tacy są przyjmowani do policji, gdzie ujawniają zamiłowanie do duszenia.
Dobra weź już skończ.
Jeśli ciebie nie przyjęli do policji to nie powód by pisać takie twoje urojenia w internecie.
Lub jeśli miałeś doczynienie z policją to też nie powód by pisać takie twoje urojenia w internecie.
Takim komentarzem tylko pokazałeś że sam potrzebujesz jakiś badań.
Policjanci na starcie przechodzą badania więc nie pisz takich swoich urojeń.
Widać po casusie łukasza cz., który dusił Szumilasa, jaka jest jakość tych „badań”.
Popieram pomysł pana Łukasza Nowaka!
Zwłaszcza koło pływalni takie wyspy na środku jezdni byłyby potrzebne. Teraz jest nauczanie zdalne, ale jak wróci normalne, to znów dzieci będą tamtędy licznie przechodzić, a ruch samochodowy coraz większy.
Więc popieram, skoro to nieduży koszt a jeszcze można otrzymać dofinansowanie z ministerstwa.
A ja uważam, że potrzeba wyznaczyć nowe przejście przez Boh. W-wy na przedłużeniu Jasnej (obok Mielenia).
To kuriozum, że temu skrzyżowaniu nie towarzyszy przejście dla pieszych.
Nowe przejście przydałoby się także vis-a-vis zoz obok dawnej „Budowlanki”, najlepiej z lewoskrętem, by wjeżdżający na teren szpitala powiatowego nie blokowali jadących do ronda.
Jak już padł temat budynku po „Budowlance” na przeciw szpitala: trwa tam remont. Co tam będzie?
Dlaczego ten portal milczy na temat pacjenta, który zmarł na koronawirusa wkrótce po kuracji w sanatorium, którego dyrektorem jest kumpel redaktora naczelnego?
A dlaczego portal busko.com.pl „milczy na temat pacjenta, który zmarł na koronawirusa wkrótce po kuracji w sanatorium”?
Czy nie przyszło Ci do głowy, że może lepiej już dać spokój tej sprawie, bo Busko już i tak ma według mnie zafajdaną opinię przez to, że szpital ZOZ jest jednoimienny, a w uzdrowisku były trzy izolatoria – Mikołaj, Oblęgorek, Krystyna?
Może infobusko.pk i busko.com.pl słusznie już nie chcą rozdmuchiwać tej sprawy, żeby nie psuć opinii na całą Polskę? Przecież Busko żyje głownie z uzdrowiska i kuracjuszy, a jak ktoś wklepie w Google Busko, to wyskoczą mu miedzy innymi nasze portale, więc ja uważam, że dla naszego miasta, dla nas wszystkich to może i lepiej że jest cisza wokoło tego tematu, prawda?
Ktoś napisał:
„zwyczajowe 10% do Nowaka
8 GRUDNIA 2020 O 10:22
Zakładając, że jedna wyspa na środku jezni kosztuje 9 tys. zł, to „zwyczajowe 10 procent” wyniesie zaledwie 900 złotych.
A teraz policz, ile wyniesie „zwyczajowe 10 procent” od kładki za 9 mln zł i nie zadawaj więcej głupich pytań.”
Moi mili, bądźmy precyzyjni. Kładka ma kosztować nie 9 mln, ale 12,3 miliona zł.
(Dokładnie 12 281 942,24 zł.)
dl.umig.busko.pl/bip/zp/2020/07/31/informacja_o_wyborze_rsid_271_12_2020_zp.pdf
umig.busko.pl/urzad-miasta-i-gminy/18949-przebudowa-ulicy-rokosza-w-busku-zdroju-na-odcinku-od-ul-starkiewicza-do-al-kasztanowej-wraz-z-budowa-kladki-pieszo-rowerowej-nad-ul-starkiewicza-w-busku-zdroju-w-ramach-projektu-pn-rozwoj-spoleczno-gospodarczy-fizyczny-i-przestrzenny-miasta-busko-zdroj-poprzez-dzialania-rewitalizacyjne.html
Przydałby się, i to szybko, remont ulicy Partyzantów od basenu do obwodnicy. Na tym odcinku rozwalić zawieszenie to nie problem.
Może bardziej przydały by się badania psychiatryczne a nie psychologiczne.
„do Kolarza
8 GRUDNIA 2020 O 15:27
Jak już padł temat budynku po „Budowlance” na przeciw szpitala: trwa tam remont. Co tam będzie?”
O ile mi wiadomo, ten budynek wraz z gruntem kupił właściciel sąsiadującej hurtowni, czyli jest to obecnie własność prywatna.
do Krysia
8 GRUDNIA 2020 O 17:04
A dlaczego portal busko.com.pl „milczy na temat pacjenta, który zmarł na koronawirusa wkrótce po kuracji w sanatorium”?
Czy nie przyszło Ci do głowy, że może lepiej już dać spokój tej sprawie, bo Busko już i tak ma według mnie zafajdaną opinię przez to, że szpital ZOZ jest jednoimienny, a w uzdrowisku były trzy izolatoria – Mikołaj, Oblęgorek, Krystyna?
Może infobusko.pk i busko.com.pl słusznie już nie chcą rozdmuchiwać tej sprawy, żeby nie psuć opinii na całą Polskę? Przecież Busko żyje głownie z uzdrowiska i kuracjuszy, a jak ktoś wklepie w Google Busko, to wyskoczą mu miedzy innymi nasze portale, więc ja uważam, że dla naszego miasta, dla nas wszystkich to może i lepiej że jest cisza wokoło tego tematu, prawda?
Widzę droga osobo że przeinaczyłes lub bardziej ocenzurowałes pytanie Krysi.
Krysi chodziło o portal infobusko pana Kruka
Po co Codziennie bus zabiera ludzi spod budynku na Górce, gdzie były warsztaty samopomocy i zawozi ludzi na Podgaje?
Po co to było przensoić, wyrzucać pieniądze na remont na Podgajach, skoro budynek na Górce w dobrym stanie (przeciwnie, niż pawilony socjalne)?
Po co wozić ludzi codziennie z miasta na wygwizdowie?
dodam
Po co budować za 9,5 melona Most na Górkę?
Po co oddany miesiące temu do użytku hotelowiec świeci pustkami?
odpowiedz: bo moim zdaniem Władza po cichu szykuje sprzedaż Kolonii Górka Tajemniczemu Inwestorowi, który tam pewnie wybuduje hotel, sanatorium lub luksusowe osiedle strzeżone. I po to właśnie cała akcja zohydzania mieszkańców Kolonii Górka, po to epitety „patologia”, by mieszkańcy gładko przyjęli przyszłą decyzję Władzy o eksmisji do hotelowca lokatorów Kolonii Górka i sprzedaż „ruin po patologii” Tajemniczemu Inwestorowi. Na ewentualny zarzut że pawilon z warsztatami jest wyremontowany i w dobrym stanie będzie odpowiedź, że tak, ale przecież stoi bezużyteczny bo wszyscy zainteresowani korzystają ze specjalnie w celu podmiany wyremontowanego budynku w Podgajach, więc po co dalej utrzymywać pusty budynek na Górce. Tylko pytanie jest po co wcześniej zostały wydane pieniądze na remont tego pawilonu na Górce. Odpowiedź moim zdaniem jest taka, ze wtedy nie było jeszcze zainteresowania Tajemniczego Inwestora Górką i z tego względu były inne plany. Pojawił się Tajemniczy inwestor to się zmieniło. Postanowiono by opróżnić Górkę wyremontować budynek w Podgajach, rozbudować hotelowiec by zrobić miejsc e dla „patologii” z Kolonii Górka. No i ufundować za pieniądze gminy Tajemniczemu inwestorowi piękny most z Górki prosto do serca Parku i praktycznie do podnóża super tężni. A propos, składając te domyślne klocki, zastanawiam się czy sama budowa super tężni nie jest elementem tej wielkiej finansowej operacji, bo dziwnym trafem pasuje do tego powstającego układu przestrzennego. Czas pokaże czy to co mi się wydaje to teoria spiskowa czy mega szwindel Władz.
8 GRUDNIA 2020 O 23:38
Co cechuje państwa totalitarne? Między innym, a właściwie przede wszystkim, kontrola mediów przez rządzących. Media, gazety, telewizja, portale internetowe stają się zakłamaną, parszywą, służalczą, ohydną tubą propagandową władzy. Dziś czarny dzień dla Polski. O tym piszą chyba wszystkie media. Ja zacytuję jeden wybrany portal:
………………………………………………………………………
oko.press/zaczelo-sie-pis-zaatakowal-wolne-media-orlen-kupil-polska-press/
„PiS zaatakował wolne media. Orlen kupił Polska Press, pod butem władzy ponad 100 gazet.”
„Prezes Orlenu Daniel Obajtek (związany z PiS wieloletni wójt Pcimia) z dumą obwieścił w poniedziałek 7 grudnia nowy zakup spółki: koncern medialny Polska Press. ”
„Orlen przejął wydawnictwo Polska Press, stając się właścicielem 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych, blisko 120 tygodników lokalnych oraz 500 serwisów internetowych.”
„Jego słowa dobrze obrazują skalę zamachu na wolne media, którego Prawo i Sprawiedliwość dokonuje za pomocą Orlenu. Spółka, w której największym udziałowcem jest Skarb Państwa, a jej władze pochodzą z nadania politycznego, (…)”
………………………………………………………………….
Co u nas weszło „pod but” PIS-owski? ECHO DNIA.
Oprócz tego np. naszemiasto.pl i Strefa Biznesu
Tu link do Polska Press jak ktoś chce się dokładnie zorientować, co jest już „po butem” władzy.
polskapress.pl/pl/portfolio
Ocho, jakiś nagamiacz z Kodu, oko.press to praktycznie partyjny pirtal PO i KDU
No i co z tego że oko.press to praktycznie partyjny pirtal PO i KDU ?
Cała Polska huczy o tym przejęciu pisowskie media piszą że to tzn repolonizacja a w rzeczywistości to jest tzn nacjonalizacja.
Czemu nacjonalizacja bo spółka skarbu państwa czyli Orlen kupił sobie te owe gazety. PIS mógłby się bardziej postarać by przejął te media jakiś podstawiony słup.