?? Wybory samorządowe 2024: Jerzy Szydłowski ubiega się o fotel burmistrza Buska-Zdroju. Trzecie podejście radnego wielu kadencji - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

?? Wybory samorządowe 2024: Jerzy Szydłowski ubiega się o fotel burmistrza Buska-Zdroju. Trzecie podejście radnego wielu kadencji

10 lutego 2024 | Echo Dnia Michał Kolera 08.02.2024 | infoBusko.pl Jarosław Kruk 10.02.2024 | | 50 komentarzy

Wybory samorządowe 2024 w Busku-Zdroju nabierają rumieńców. Jednym z kandydatów będzie Jerzy Szydłowski, radny wielu kadencji, który już dwa razy ubiegał się bez powodzenia o stanowisko burmistrza. Kandydat zarejestrował już swój komitet wyborczy. Głosowanie odbędzie się w niedzielę, 7 kwietnia. – informuje 8.02.2024 portal Echo Dnia

Jerzy Szydłowski kolejnym kandydatem na burmistrza Buska / fot. archiwum prywatne; źródło: Echo Dnia♂

Jerzy Szydłowski ma 55 lat. Żonaty, dwójka dzieci. Studia wyższe, inżynier. Obecnie prowadzi biuro projektowe działające w branży sieci i instalacji sanitarnych. Radny od 2006 roku. Startował w wyborach na burmistrza w 2006, nie wszedł wtedy do drugiej tury. Ponownie ubiegał się o stanowisko burmistrza w 2018. Tym razem wszedł do drugiej tury, ale tam dostał nieco mniej głosów od Waldemara Sikory.

Jerzy Szydłowski chce postawić na zrównoważony rozwój

Startuję z własnego komitetu. Na moich listach reprezentowane są różne środowiska. Są radni obecnej kadencji, radni z „Gospodarnej Gminy”, radni „Porozumienia Samorządowego”. Nie jestem związany z żadną partią polityczną – mówi Jerzy Szydłowski.

Mój program najkrócej można opisać stwierdzeniem „zrównoważony rozwój”. Miniona kadencja kolegi Waldemara Sikory koncentrowała się na obszarze uzdrowiskowym, trochę mniej w innych częściach miasta oraz obszarach wiejskich. Teraz jest ten moment, kiedy należy wyrównać proporcje. Mój szczegółowy program zostanie zaprezentowany wkrótce. To wynik moich doświadczeń oraz… – cały artykuł na źródłowej stronie Echa Dnia


○ Obwieszczenia: Okręgi Wyborcze Gmina Busko-Zdrój, Okręgi Wyborcze Powiat Busko-Zdrój, lokalizacja słupów ogłoszeniowych, Okręgi Wyborcze w wyborach do Sejmiku województwa świętokrzyskiego.


◙ Podobne informacje:

???? Wybory samorządowe 2024: ? KALENDARZ WYBORCZY ?

?? Wybory samorządowe 2024: Kandydaci Koalicji Obywatelskiej: Paweł Ściubisz na burmistrza Buska-Zdroju, do powiatu Andrzej Bydłosz, do Rady Miejskiej… Kamil Oliwkiewicz! Do Sejmiku z pozycji nr 2 Anna Sikora!

?? Wybory samorządowe 2024: Michał Maroński staje do walki o fotel burmistrza Buska-Zdroju. Waldemar Sikora wystartuje z Trzeciej Drogi do Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego

???? ED: Kto w wiosennych wyborach samorządowych będzie się ubiegał o fotel burmistrza Buska-Zdroju? Są sensacyjne scenariusze

WSI: Rekomendacja Radnych Porozumienia Samorządowego Busko-Zdrój dla Waldemara Sikory (video)

WSI: Reprezentanci różnych środowisk o Waldemarze Sikorze (video)

RK: ? Fatum nad stadionem w Busku-Zdroju

RK: Po Sielpi kolejny zalew zostanie odnowiony. Zalew w Radzanowie wypięknieje dzięki rządowej dotacji w kwocie ponad 2,5 mln zł | ? JKR: Zawracanie kijem Wisły. Obawiam się, że kolejne miliony pójdą w błoto…

List do Redakcji. ? Kondensacja niecenzuralnych słów wydobywających się w godzinach wieczornych z głośników na scenie letniej BSCK? | Trwa #BuskoSunFestival

List do Redakcji: „Wychodzi na to, że Pani Marońska, żona Naszego wice Burmistrza Pan Michała Marońskiego została Panią dyrektor w MPGK Sp.z o. o. w Busku-Zdroju!” | JKR: w Busku jak jest widać coraz wyraźniej…

ED: Dzień Seniora w Zbludowicach. Wspaniała zabawa z udziałem wicemarszałek Renaty Janik i burmistrzów Michała Marońskiego i Stanisława Porady [VIDEO | 19FOTO]

nm: 36 par z gminy Busko-Zdrój świętowało złote gody. Piękna uroczystość! | Złote gody w gminie Pińczów. 50 lat małżeństwa świętowało 58 par. Zobaczcie zdjęcia

Wspólnota Samorządowa: Noworoczne spotkanie polityków, samorządowców i sympatyków w Busku-Zdroju. [FOTO /VIDEO]

ED: Sejmik nie odpowie na apel Buska-Zdroju w sprawie przejęcia uzdrowiska | Maciej Gawin: „Nie daj Boże takiego przywódcy, żeby wszedł do uzdrowiska”

Andrzej Bydłosz, do niedawna dyrektor do spraw usług komunalnych w buskim MPGK, został nowym przewodniczącym ZM „Nidzica”

KO: „złożyłem zawiadomienia o nieprawidłowościach w działaniu kanalizacji sanitarnej w części uzdrowiskowej Buska.” | Czy „Oliwkiewicz to oderwany od rzeczywistości malkontent”?

? ? ? ED: Ze świetlicy na ulicy. Burmistrz Sikora wypowiedział lokal KGW Widuchowa. Komunikat Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju. W tle… „afera pierogowa”? [FOTO]

PR24: Miasta jak prywatne folwarki. „Prezydenci każą zaciskać pasa, a wydają miliony na zaplecze i promocję” | JKR: A w Busku?…

18 mln zł z „Polskiego Ładu” trafiło do gminy Busko-Zdrój. Z tego 8.2 mln pójdzie na przedszkola, 6.7 mln na kanalizację wsi, a 3.316.700 zł na rewitalizację ratusza… | ? JKR: …który jest zachowanym reliktem Gestapo/SS

Skąd w Busku podwyżka cen za śmieci? UMiG opublikował wyjaśnienie

List do Redakcji: „Śmieci idą w górę podobnie jak zarobki Pana Prezesa Kryczki”

? TP: „To już lichwa! Podwyżka, którą zafundowało nam miasto zrujnuje nas”

ED: Szefowa Willi Wiślica w Busku: Zostaniemy wykończeni przez… słupek | [FOTO]

RK: Deptak w Busku kością niezgody. Kuracjusze: gdzie troska o przyjeżdżających na leczenie? | JKR: Wolnoć Waldeczku w swoim gniazdeczku

? Nowy Ład w Zdroju: ⛔Zamknięcie ruchu na odcinku od Bristolu do BSCK, ruch jednokierunkowy na Lipowej, Kusocińskiego i Rokosza? [AKTUALIZACJA]

UMiG: ⛔ Zmiana organizacji ruchu na ulicach miasta. Zakaz wjazdu ze Słonecznej i Bajkowej na 1-go Maja | @: Mamy już kolejną w Busku, w mojej ocenie debilną i kretyńską organizację ruchu

W Głogoczowie za 5,5 mln zł powstanie kolejna kładka dla pieszych nad Zakopianką. | ? JKR: W Busku nad Rzewuskiego powstała kładka dla pieszych za 9,5 mln zł. O 4 miliony drożej!!

nm: Trwa remont na 1 Maja w Busku. Ludzie mocno się niecierpliwią [ZDJĘCIA] | ? JKR: Gdzie się podziało 15 milionów złotych?

TVP1: Zamknięcie ośrodka zdrowia w Szczaworyżu tematem wtorkowego ALARMU! [AUDIO]

RK: W Szczaworyżu zostanie zlikwidowana przychodnia. Mieszkańcy nie zgadzają się [AUDIO]

? ? ? List do Redakcji: Buski SPZPOZ nie miał środków na utrzymanie Ośrodka Zdrowia w Szczaworyżu, ale stać go na zakup służbowej Mazdy CX-5 za blisko 140.000 zł ?

?RK: Bardzo trudne warunki na świętokrzyskich drogach | JKR: A w Busku?… ?[148FOTO | 2VIDEO]

???Kolejny groźny wypadek w Busku-Zdroju na ul. Objazdowej… ♦JKR: Inni budują obwodnice – buskie władze budują zardzewiałe kładki, kilometry deptaków, słoneczka, fontanny, zamknęły Ośrodek Zdrowia, a teraz planują za grube miliony wznieść Centrum „badania zawartości wody w wodzie”…”

? Koszmarny upadek rowerzystki na buskiej „Mickiewce” [FOTO, RELACJA ŚWIADKA]

? Kolejny groźny wypadek w Busku-Zdroju. Na skrzyżowaniu Parkowa x Grotta x Jodłowa zderzyły się dwa samochody osobowe [AKTUALIZACJA]

? Groźny wypadek na „pumptracku” w Busku-Zdroju. Interweniowało Lotnicze Pogotowie Ratunkowe. „Tam jest niebezpiecznie! To zmarnowane pieniądze”

Mikułowice: Śmiertelne potrącenie pieszego. Kierowca zbiegł!

 

??? List do Redakcji: „Władza mimo to ma swoje pomysły na „uszczęśliwianie” mieszkańców (…) Ogłoszono właśnie postępowanie: „Dokumentacja dotycząca restauracji i zabezpieczenia substancji zabytkowej dwóch pawilonów położonych przy ulicy Kolonia Górka w Busku-Zdroju”” ♦ JKR: „Cudze chwalicie, Swego nie znacie, Sami nie wiecie, Co posiadacie”…

?? List do Redakcji: „Głowa boli, co się wyprawia w tym naszym Buseczku!” Przy ul. Starkiewicza, u podnóża Górki, między domami, staną cztery 3-piętrowe bloki! ♦ JKR: Coraz mniej Zdroju w Zdroju…

? ? ? List do Redakcji: Burmistrz bez zachowania terminu wypowiedzenia rozwiązał umowę użyczenia lokalu w świetlicy prężnie działającemu KGW Widuchowa. Czy Gospodynie trafią na bruk? Czy KGW zniknie? [WYWIAD | FOTO]

? ? nm: Czy w Busku doszło do fałszerstw przy głosowaniu na Budżet Obywatelski 2024 ?! Sprawą zajmuje się buska policja

List do Redakcji: „Wychodzi na to, że Pani Marońska, żona Naszego wice Burmistrza Pan Michała Marońskiego została Panią dyrektor w MPGK Sp.z o. o. w Busku-Zdroju!” | JKR: w Busku jak jest widać coraz wyraźniej…

Wspólnota Samorządowa: Noworoczne spotkanie polityków, samorządowców i sympatyków w Busku-Zdroju. [FOTO /VIDEO]

ED: Sejmik nie odpowie na apel Buska-Zdroju w sprawie przejęcia uzdrowiska | Maciej Gawin: „Nie daj Boże takiego przywódcy, żeby wszedł do uzdrowiska”

? Protest Mieszkańców Gminy Busko-Zdrój – 21 września, 15:15 – 19:00

UMiG: ? Czy warto iść na protest? | JKR: A w Busku…

RK: ? Mieszkańcy Buska niemal cztery godziny blokowali drogę [FOTO, VIDEO]

PRZYWRÓCIĆ GODNOŚĆ GMINIE I JEJ MIESZKAŃCOM – protest pod buskim magistratem, 25.06.2020 – FOTOGALERIA

TVN: ? ,,Zastraszyć dziennikarza”. Superwizjer – Lokalne media. Cena niezależności

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

50 odpowiedzi na “?? Wybory samorządowe 2024: Jerzy Szydłowski ubiega się o fotel burmistrza Buska-Zdroju. Trzecie podejście radnego wielu kadencji”

  1. nikt ważny pisze:

    „zrównoważony rozwój” taki jak zrównoważone głosowanie radnego: ani tak ani nie. Nic nie działa lepiej w sprawach ważnych jak wstrzymanie się od głosu.

  2. Zenek Mąciwoda pisze:

    Zdecydowanie lepiej niż kolejna kadencja Sikory pod nazwiskiem Marońskiego.
    Kładki do nikąd, nietrafione inwestycje, robienie „łaski” deweloperom, wyprzedaż majątku gminnego.

    Nie, nie i jeszcze raz nie.

  3. Wstrzymuję się od glosu do Zenka pisze:

    Naprawdę wierzysz w to co napisałeś?!

  4. Zenek Mąciwoda pisze:

    Oczywiscie!
    Naprawdę wierzysz, że Sikora odpuści Busko? 🙂

  5. Zenek Do Marka pisze:

    Już mamy jednego wysokiej rangi menedżera z PSB w bsck xD

  6. No i co? A może jednak mam rację? pisze:

    Pisałem, że, w mojej opinii, pan Szydłowski może być „zakamuflowanym” zwolennikiem pana Sikory, na co mogło wskazywać min. bardzo częste wstrzymywanie się od głosu, czyli nie głosowanie przeciwko panu Sikorze. Pisałem, że gdyby pan Sikora został prezesem UBZ, a pan Szydłowski burmistrzem, w mojej opinii, na pewno się panowie dogadają i będzie kontunuacja wiadomo czego. Jak pan Szydłowski mówi o panu Sikorze? „Kolega”. A, no to jednak kolega jest pana Szydłowskiego. Dobrze wiedzieć. A radni w pana Szydłowskiego komitecie to co to za osoby są? „wynik doświadczeń kandydatów na radnych z moich list – w tym dziewięciu radnych mijającej kadencji – wyjaśnia Jerzy Szydłowski.” Acha, czyli „stara gwardia”, 9 radnych z obecnej kadencji. No i co? Pan Szydłowski to zmiany, coś nowego, czy konynuacja „starego”? W mojej opinii to kontunuacja tego co jest, a obietnice w stylu zrównoważony rozwój, to moim zdaniem są tylko wyborcze „obiecanki cacanki”. Jest kampania, więc coś trzeba przecież trzeba obiecać miastu i wsiom, prawda?

  7. To warto przypomnieć - 1 pisze:

    „Rozgoryczony
    10 LUTEGO 2024 O 07:49
    Faktycznie zrównoważony rozwój. Mimo wszystko spodziewałem się po szanownym kandydacie Szydłowskim że przez te ostatnie lata skupił wokół siebie ludzi ambitnych, świeżych, zdolnych do samodzielnego myślenia, A tu się dowiaduję że jego kandydatami na radnych bedą obecni radni i z jednej jak drugiej strony stołu czyli jego oponenci. No cóż skoro faktycznie tak ma być to niestety ja na Szydłowskiego nie zagłosuję. Nie zagłosuję na człowieka który nie gwarantuje zmian a jedynie obiecuje zrównoważony rozwój. Swoją drogą dziwię się Szydłowskiemu że używa tego zwrotu globalistów którzy przez zrównoważony rozwój doprowadzają europę do obecnych problemów gospodarczych i nie tylko. Nie Nie i jeszcze raz nie. Nie tędy droga szanowny kandydacie.”

  8. To warto przypomnieć - 2 pisze:

    „Mieszkaniec
    10 LUTEGO 2024 O 12:08
    Teoria:

    Radni to władza uchwałodawcza, a burmistrz wykonawcza. Radni reprezentują i są przedstawicielami ludzi, podejmują uchwały z woli ludzi i w interesie ludzi, a burmistrz je wykonuje.

    Praktyka:

    Jest na odwrót. Burmistrz jest jednoosobowo władzą „uchwałodawczą”, czyli jak dyktator decyduje co będzie robione, a radni „bezradni” przyklepują to w formie uchwał i są „maszynką do głosowania” oraz „wykonawcami” tego, co burmistrz chce, co każe, co rząda i co sobie życzy.

    W mojej opinii w Busku jest dokładnie tak samo. W mojej opinii radni są marionetkami ślepo wykonującymi rozkazy „wodza”, którzy mają w d..e wolę mieszkańców. Na samą myśl o tych radnych krew mnie zalewa, podnosi mi się ciśnienie, szlag mnie trafia, mdli mnie i mi się rzygać chce. Mocne słowa? Tak, jestem szczery i piszę to, co czuję. Teraz czytam, że Szydłowski wziął sobie dziewięciu radnych ze starej kadencji. Pięknie, to już wszystko jasne. Panie Szydłowski – WEŹ SE PAN tych kandydatów nowych-starych radnych i idźcie wy wszyscy w cholerę!!!
    Mam nadzieję, że ludzie pójdą wreszcie po rozum do głowy i zasadzą im wyborczego kopa w du.ę!!!

    Powyższe jest moją prywatną opinią i moimi prywatnymi odczuciami.”

  9. Paragon pisze:

    Panie Jerzy, nawet nie chciało się Panu zmienić hasła z przed 5 lat. Zrównoważony rozwój, slogan i żadem program za tym pustosłowiem. Chyba, że tężnia u Grędy w Młynach? Na listach bezRadni, którzy nic dla gminy busko nie zrobili. Taka zbieranina, w Pana stylu, czyli wszystko na gotowe. Nic od siebie. Brakuje tylko tego sprzedawczyka w krótkich spodenkach.
    A prawda taka!!! Nie wyszło Panu w biznesie, perspektyw dla gazu żadnych, postanowił Pan kufajke zamienić na garnitur i opowiadać brednie o zrównoważonym rozwoju!!!
    Mojego głosu Pan nie dostanie!!!

  10. To warto przypomnieć - 3 pisze:

    „Uważam, że:
    10 LUTEGO 2024 O 14:09
    Dam przykład:

    Jest wypadek na drodze. Prawo nakazuje udzielić pomocy. Jeden udziela pomocy, drugi ucieka, a trzeci stoi z boku i patrzy. Kto łamie prawo, kto będzie ukarany? Ten który uciekł i ten który stał obok ale nie udzielił pomocy. On jest na równi traktowany z tym, co uciekł.

    A teraz przełóżmy to na głosowania w Radzie Miasta – ZA, PRZECIW, WSTRZYMUJACY SIĘ. Jest 21 radnych. Załóżmy, że 20 radnych WSYRZYMUJE SIĘ, a 1 radny jest ZA. Taka uchwała przechodzi. Przechodzi dzięki temu jednemu radnemu i dzieki tym 20, którzy się WSTRZYMALI. Oni byli w praktyce ZA. Tylko ci, co są PRZECIW, są faktycznoe przeciw, a ci co się WSTRZYMUJĄ, są praktycznie ZA tym. Oni są „winni” i „odpowiedzialni” tak samo, jak ten, który nie udzielił pomocy. Cóż z tego, że nie uciekł, jak stał z boku i nie udzielił pomocy, no bo on się wstrzymał od udzielania pomocy. Wstrzymał się, czyli to jest to samo co nieudzielenie pomocy!

    Jaki z tego wniosek?

    Kto jest winny temu wszystkiemu, co się działo przez ostatnie 5 lat? Sikora powiedzą jedni. A ja powiem tak: radni są winni i to JESZCZE BARDZIEJ niż Sikora! Dlaczego? Ano dlatego, że Sikora nie mógłby NIC ZROBIĆ bez zgody radnych ale robił to co chciał, bo oni się na to godzili!

    Dowód w sprawie:

    Ostatnio radni byli przeciw i nie podniesiono podatków. Nic Sikora nie mógł zrobić, bo radni powiedzieli NIE.

    Zatem to radni jeszcze bardziej niż Sikora odpowiadają za ostatnie 5 lat! Odpowiadają za zamknięcie Ośrodka Zdrowia w Szczaworyżu, za budowę kladki na Górkę, za bunkier na stadionie, za zgodę na deweloperkę, za cenę wody, ścieków, śmieci, za stawki podatków, za całą sprawę z przedszkolem Smerfuś, za zalewaną ul. Karmelową, za problemy mieszkańców ul. Przemysłowej, itd., itd. Radni mogli powiedzieć Sikorze NIE! Nie godzimy się na to czy na tamto. Trzeba zrobić to czy tamto. A jak było?

    I co dalej? Ano ci radni nadal PCHAJĄ SIĘ DO KORYTA!!!
    9 obecnych radnych kandyduje z komitetu pana Szydłowskiego, w tym pan Szydłowski, Pan WSTRZYMUJACY SIĘ od głosu. Czy ci radni i pan Szydłowski WSTRZYMUJACY SIĘ od głosu są odpowiedzialni za to, co działo się przez ostatnie 5 lat? Niech każdy sam sobie odpowie na to pytanie.

    Taka jest moja prywatna opinia w tym temacie.”

  11. To warto przypomnieć - 4 pisze:

    „JHS DO : Uważam, że: 10 LUTEGO 2024 O 14:09
    10 LUTEGO 2024 O 15:43
    ”A teraz przełóżmy to na głosowania w Radzie Miasta – ZA, PRZECIW, WSTRZYMUJACY SIĘ. Jest 21 radnych. Załóżmy, że 20 radnych WSYRZYMUJE SIĘ, a 1 radny jest ZA. Taka uchwała przechodzi. Przechodzi dzięki temu jednemu radnemu i dzieki tym 20, którzy się WSTRZYMALI. Oni byli w praktyce ZA. Tylko ci, co są PRZECIW, są faktycznoe przeciw, a ci co się WSTRZYMUJĄ, są praktycznie ZA tym. Oni są „winni” i „odpowiedzialni” tak samo, jak ten, który nie udzielił pomocy. Cóż z tego, że nie uciekł, jak stał z boku i nie udzielił pomocy, no bo on się wstrzymał od udzielania pomocy. Wstrzymał się, czyli to jest to samo co nieudzielenie pomocy!” DOKŁADNIE TAK!! ZGADZAM SIĘ Z TOBĄ CAŁKOWICIE. WSTRZYMYWANIE SIĘ OD GŁOSU JEST JAK UMYWANIE RĄK PRZEZ PONCJUSZ PIŁATA 2000 LAT TEMU. W PODANYM PRZYKŁĄDZIE GDYBY CHOĆ JEDNA OSOBA Z TYCH 20 KTÓRE SIĘ WSTRZYMAŁY ( UMYŁY RĘCE, A PIENIĄDZE Z DIETY WZIĘŁY) ZAGŁOSOWAŁBY PRZECIW TO UCHWAŁA BY NIE PRZESZŁA, NIE MIAŁABY MOCY PRAWNEJ I NIE DOSZŁOBY DO DALSZYCH JEJ KONSEKWENCJI. DLATEGO PODOBNIE JAK TY NAPISAŁEŚ, JA TEŻ UWAŻAM, ŻE OSOBA WSTRZYMUJĄCA JEST NIEMYM WSPÓLNIKIEM, WSPÓŁUDZIAŁOWCEM i RÓWNIEŻ PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚĆ.”

  12. To warto przypomnieć - 5 pisze:

    „Do powyżej
    10 LUTEGO 2024 O 16:17
    Dziękuję za doprecyzowanie!

    20 WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ, a jeden ZA i uchwała przechodzi. Ale jak piszesz wystrczyłby „JEDEN SPRAWIEDLIWY”, który by zagłosował PRECIW i wtedy jest 19 WSTRZ., 1 ZA, 1 PRZECIW i uchwała NIE PRZECHODZI, gdyż jest jeden do jednego i nie ma większości za uchwałą. Zatem każdy jeden z tych 20 WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ, każdy jeden z nich mógł zagłosować PRZECIW, a jeśli tak nie zrobił, tak każdy z nich jest współwinny, bo w praktyce „głosował” ZA tą uchwałą.

    Ja osobiście skasowałbym opcję WSTRZYMUJACY SIĘ. Co to za radny, co nie jest ani ZA ani PRZECIW? Skoro nie ma własnego zdania to nie powinien być radnym, to proste. To jest, w mojej opinii, żałosne nie mieć zdania ale dietę to umieć pobierać. To niech się wstrzyma od pobierania diety, skoro się wstrzymuje od głosu – taką mam koncepcję.

    Mało tego, skasowałbym jeszcze jedną opcję – niegłosowanie, czyli radny jest ale nie głosuje nad daną uchwałą wogóle. O ile pamiętam, ale mogę się mylić, chyba Burchan ostatnimi czasy tak zrobił i o ile dobrze pamiętam, ale mogę się mylić, chyba powiedział, że „nie ma obowiązku głosowania.” Nie ma obowiązku głosowania, tak? To nie powinien taki radny co nie głosuje diety dostać. Taka jest moja opinia.

    Konkludując, bycie radnym to odpowiedzialność i nie powinno być tak, że ktoś tej odpowiedzialności UNIKA. Powinmo być ZA lub PRZECIW.
    Powinno się usunąc opcje WSTRZYMUJĄCY SIĘ oraz NIE GŁOSUJĄCY. Tak uważam.”

  13. Zenek Mąciwoda pisze:

    Aha, czyli lepiej oddać władzę Marońskiemu, u którego będzie grupa pozostałych radnych i Sikora w gabinecie cieni albo na najlepszego menadżera grupy PSB, gościa, który nie ma pojęcia o pracy samorządowej i o którym nikt nie słyszał bo Szydłowski wstrzymał się od głosu i nazwał Sikorę kolegą.
    Jprd.

  14. Archiwista pisze:

    Artykuł dotyczy pana Szydłowskiego, więc skopiowałem tutaj bardzo ciekawe komemtarze z innego artykułu. Ja wiem, każdy ma prawo do swojego zdania, do swojej opinii, nie każdy musi się zgadzać z tym czy owym ale bardzo Was proszę o jedno: przeczytajcie te komentarze w kolejności:

    -No i co? A może jednak mam rację?
    -To warto przypomnieć – 1, 2, 3, 4, 5

    i zastanówcie się na chłodno, bez emocji i na spokojnie nad tym wszystkim. Mnie, powiem szczerze, bardzo to niepokoi, bo ja osobiście zgadzam się z tym co pisze i bardzo się boję tego, że w naszym Busku i w naszej gminie nie będzie żadnej zmiany, tylko kontynuacja starego, a chciałbym zmian na lepsze, dla młodych coś zrobić, dla wsi i ludzi tam mieszkających, a nie tylko dziesiątki milionów w Zdrój i „patodeweloperka”. Zwykłym mieszkańcom, młodym i ludziom na wsi też się coś należy, tylko na litość boską nie coś takiego, jak pan Szydłowski obiecywał w 2018 roku – o ile dobrze pamiętam to tężnia w Młynach i uniwersytet w Żernikach…

  15. Szara reneta do Zenek Mąciwoda 10 LUTEGO 2024 O 20:21 pisze:

    ”Aha, czyli lepiej oddać władzę Marońskiemu, u którego będzie grupa pozostałych radnych i Sikora w gabinecie cieni albo na najlepszego menadżera grupy PSB, gościa, który nie ma pojęcia o pracy samorządowej i o którym nikt nie słyszał bo Szydłowski wstrzymał się od głosu i nazwał Sikorę kolegą.Jprd.” Zenek podobają mi się zazwyczaj twoje komentarze. ale tym razem tak nie powiem. Nie będę filozofował, posłużę się prostym porównaniem. Wyobraź sobie, ze przychodzisz na targ kupić jabłko, jedno jabłko, bo akurat taka jest potrzeba. Tylko jedno. Przychodzisz bardzo późno i na targu jest tylko jeden sprzedawca, któremu zostały na ladzie tylko trzy jabłka. Dwa z nich już na oko widać, że są nie najświeższe, gdzieniegdzie obite i widać na nich dziurki wskazujące że są robaczywe. Trzecie jabłko natomiast wygląda świeżo, ładnie, nie ma obić, nie ma dziurek od robaków, co oczywiście nie znaczy, że mimo to jest też robaczywe jak dwa jabłka obok. Odpowiedz mi które ja z tych trzech jabłek kupisz? Któreś z tych dwóch wyżej opisanych czy kupisz to trzecie, które nie daje pewności ale daje nadzieję i jakieś prawdopodobieństwo, że będzie dobre?

  16. Dragon pisze:

    Jak na razie bez szału Ci kandydaci. Zero konkretów, pomysłów. Zero rozmów z mieszkańcami a to oni wiedzą co trzeba w mieście zrobić. Nie tylko wszystko pod deweloperów i kilku znajomych…

  17. Darek do powyżej pisze:

    może szkoda im czasu na rozmowy z mieszkańcami? może oni wiedzą lepiej od mieszkańców co chcą mieszkańcy i co trzeba w mieście zrobić by mieszkańcy byli zadowoleni?

  18. Mirek pisze:

    W kalendarzu wyborczym jest wyraźnie napisane, że zawiadomienie do Państwowej Komisji Wyborczej lub właściwego komisarza wyborczego o utworzeniu komitetu wyborczego należy złożyć do dnia 12 lutego 2024 r. Dziś jest 10 lutego sobota PKW jak przystało na urząd jest zamknięte. Jutro jest 11 lutego, niedziela , więc PKW też zamknięte. 12 lutego ostatni dzień zgłaszania jest w poniedziałek. Wątpię by ktoś zwlekał ze zgłoszeniem Komitetu do ostatniego dnia. Zatem śmiem przypuszczać, że już nikt inny nie wystartuje w tych wyborach i burmistrzem Buska-Zdroju będzie któryś z trzech kandydatów: Michał Maroński, Paweł Ściubisz lub Jerzy Szydłowski. W tej sytuacji przewiduję, ze wygra pan Szydłowski. Zresztą moja koleżanka, która ma znajomą w UMIG powiedział mi, że ona jej powiedziała ostatnio, że w UMIG już od jakiegoś czasu o Jurku Szydłowskim mówią burmistrz…

  19. Jarosław Lach - Nowe Busko-Zdrój pisze:

    Jestem ciekawy programu wyborczego, jaka jest wizja na rozwój gminy Busko-Zdrój

  20. Tak się zastanawiam... pisze:

    „Jak nie potrafisz nie pchaj się na afisz” mówi stare mądre powiedzenie. Wzywacie do domu hydraulika. Jest to fachowiec rzecz jasna. Płacicie mu z góry. Ma podciągnąć rury i założyć kran. Mija termin i… Praca nie została wykonana. Hydraulik wstrzymał się od roboty, z jakiegoś powodu, nieistotne z jakiego. Nie narobił szkód, nie popsuł rur i kranu ale też nie wykonał pracy ale pieniądze wziął.

    W mojej opinii tak zachowuje się radny, który się wstrzymuje od głosu. „Nie narobił szkód” ale i „nie wykonał roboty”, a dietę wziął. Nie potrafisz mieć swojego zdania, nie potrafisz zagłosować za lub przeciw, to nie pchaj się na radnego. Takie jest moje zdanie.

    Jakim burmistrzem byłby Pan Szydłowski, skoro był często wstrzymującym się od głosu na Sesjach? Jak on zamierza podejmować ważne decyzje jako burmistrz? Przecież bycie burmistrzem to ciągłe podejmowanie jakichś decyzji. Jak Pan Szydłowski zamierza to robić, skoro na Sesjach przez 5 lat wstrzymywał się od głosu?

  21. Do Jarosław Lach - Nowe Busko-Zdrój pisze:

    No jak to jaka wizja Panie Jarku? Żeby było tak, jak dotąd było! ?

    „Planowana skala inwestycji, poprawiających również funkcjonowanie rodzimego biznesu, a także perspektywa pojawienia się kolejnych inwestorów to wyraźny znak, że nasze Miasto i Gmina zmierzają w dobrym kierunku.”

    Jak myślicie, kiedy padły te słowa i kto je wypowiedział?

    Ano powiedziało je 22 biznesmenów, którzy 5 lat temu udzielili poparcia Waldemarowi Sikorze.

    infobusko.pl/buscy-biznesmeni-popieraja-przed-ii-tura-wyborow-waldemara-sikore/

    A jacy to nowi inwestorzy pojawili się w ciągu tych 5 lat? Kojarzycie jakichś? Ja kojarzę tylko deweloperów, którzy w określonych przypadkach ZA ZGODĄ RADNYCH dostawali zgodę na budowę bloków tam, gdzie moim zdaniem budować nie powinni ale cóż? Specustawa dopuszczała to, tylko warunek był taki, że radni musieli dać zgodę czyli to „klepnąć”, no to „przyklepywli”. Przypuszczam, że niektórzy z tych radnych są teraz na liście 9 radnych Pana Szydłowskiego, jak również przypuszczam, że na liście Pana Marońskiego też być może jacyś się znajdą.

  22. Co „zrównoważony rozwój” znaczy według kandydata na burmistrza BZ Jerzego Szydłowskiego? pisze:

    W zacytowanym wywiadzie powiedział Pan: – Mój program najkrócej można opisać stwierdzeniem „zrównoważony rozwój”. Jak Pan rozumie to określenie „zrównoważony rozwój”? Według mnie pod słowami „zrównoważony rozwój” mogą się kryć dziesiątki scenariuszy. „Zrównoważony rozwój” za komuny to było wszystkim g*wno po równo, w dyktaturze pod tymi słowami kryje się: wybrańcom wszystko a innym g*wno. Co „zrównoważony rozwój” znaczy według kandydata na burmistrza BZ Jerzego Szydłowskiego? Można prosić o odpowiedź?

  23. Macie następny "kwiatek"... pisze:

    umig.busko.pl/ogloszenia/22533-decyzja-burmistrza-miasta-i-gminy-busko-zdroj-znak-bus-6220-13-2023.html

    „orzekam

    o braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia pn.:

    Budowa garażu wielopoziomowego oraz budynku garażu taboru autobusowego, wraz z terenem zieleni urządzonej, obiektami małej architektury, układem komunikacyjnym oraz infrastrukturą i zagospodarowaniem terenu na terenie dworca autobusowego, planowanego na działce oznaczonej w ewidencji gruntów numerem 256/6 obręb 12 m. Busko-Zdrój przez Gminę Busko-Zdrój.”

    Tężnia powstała bez decyzji środowiskowej, ostatnio orzeczono to samo względem drogi łączącej Solankową ze Starkiewicza plus most i kładka na Maskalisie, a teraz to. Da się?

  24. No proszę, a to dopiero ciekawe... pisze:

    umig.busko.pl/ogloszenia/22516-obwieszczenie-burmistrza-miasta-i-gminy-busko-zdroj-znak-bus-6730-20-2024.html

    „zawiadamiam

    osoby, którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości o nieuregulowanym lub nieujawnionym stanie prawnym, t.j. działek o nr ewid. gr. 46, 48, 40 położonych w sołectwie Wolica, że na wniosek Pana Jerzego Szydłowskiego zawiadomieniem z dnia 6 lutego 2024 r. wszczęte zostało postępowanie w sprawie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego oraz budowie budynku letniskowego na działkach ozn. nr ewid. gr. 41/2 oraz 47 położonych w sołectwie Wolica, gmina Busko – Zdrój.”

    Patrzcie, patrzcie, a który to Pan Jerzy Szydłowski? Czyżby nasz kandydat na burmistrza czy tylko zbieżność nazwisk? To o co tu chodzi ja się pytam? Jeśli to ten sam Pan Szydłowski, to czy to aby nie jest tak, że Pan Sikora robi teraz „ukłon” wobec Pana Szydłowskiego, bo gdyby Pan Szydłowski wygrał wybory, to żeby ludzie nie gadali, że ” sam sobie ułatwił” to czy tamto? Ja tylko pytam. Jeśli to jest prawda, że Pan Sikora robi „grzeczność” Panu Szydłowskiemu, to Panowie są przeciwnikami, czy raczej jak pisze w artykule „kolegami”?

  25. To macie jeszcze jedno... pisze:

    https://www.umig.busko.pl/urzad-miasta-i-gminy/zamowienia-publiczne-w-trybie-pzp/22526-postepowanie-rozbudowa-ul-ogrodowej-nr-314097-t-w-busku-zdroju-wraz-z-budowa-i-przebudowa-niezbednej-infrastruktury-technicznej-zadanie-realizowane-w-ramach-rzadowego-funduszu-rozwoju-drog.html

    A co to taki pośpiech? Przetarg na remont ulicy Ogrodowej już teraz? A który to kandydat na burmustrza mieszka przy ul. Ogrodowej? Acha, rozumiem. Co by ludzie powiedzieli, gdyby ten kandydat wygrał wybory? Czy powiedzieliby: o, wygrał i już remontuje ulicę przy krórej mieszka? Moim zdaniem tak by mogli gadać. Tyle lat nie remontowana ta ulica, a tu teraz na gwałt przed wyborami przetarg? Czy to aby po to, że gdy wygra ów kandydat i zostanie burmistrzem, to żeby ludzie nie gadali jak wyżej napisałem? No bo wtedy można powiedzieć: a, to nie ja, to poprzedni burmistrz?
    Ja nic nie stwierdzam, ja tylko pytam…

  26. Tadeusz pisze:

    Pan Jarosławie Lach

    Jaki może być program jak kandydat ma hasło z przed 5lat. Bezczelność i pogarda dla wyborców radnego Szydłowskiego!!!

  27. Eureka pisze:

    Słuchajcie debile sikora kolarz i nastepne co przyjdą są tylko pionkami. Musimy robić to co każe góra> Tak powiedział dyrektor finansowy uzdrowiska i wyleciał >Kapujecie nędzne tłumoki. Dla wścipskich było ogłoszenie o naborze w uzdrowisku w urzędzie pracy. To gOra decydyje kto wygrywa gruby przetarg.

  28. Do powyżej pisze:

    A dlaczego kolego wyzywasz czytelników od „debili” i „nędznych tłumoków”? Masz coś ciekawego do powiedzenia, to napisz normalnie tak jak wszyscy, z zachowaniem kultury i dobrych obyczajów.
    Co do dyrektora finansowego to gdybyś był tak uprzejmy, to podaj nam proszę jakieś źródło, link, że on tak powiedział itd.
    Acha i nie denerwuj się, bo szkoda Twojego cennego zdrowia. Pisz spokojnie, kulturalnie, bez epitetów, a z pewnością odniesie to lepszy skutek niż niż wyzywanie kogoś. Pozdrawiam!

  29. Do Jarosław Lach pisze:

    Panie Jarosławie w poprzednich wyborach Pan Szydlowski stawiał na przyhamowanie rozwoju miasta i skupienie się na okolicznych miejscowościach żeby uatrakcyjniać stopniowo cała gminę i dawać możliwości rozwoju małym wsią dla zobrazowania o co mu chodzi rozsunął na mapie obecne inwestycje na całą gminę (co jak widać niektórzy do dziś nie zrozumieli wypominając mu ze chciał tężnie stawiać w młynach) widocznie do dziś poglądy ma podobne skoro idzie pod tym samym hasłem, dawno temu to Pan Szydlowski tworzył komitet wyborczy obecnego burmistrza a ich drogi się rozeszły w 2 kadencji jak Pan Sikora odleciał i zaczął rządzić po swojemu nie licząc się z nikim Szydlowski nie chciał przykładać do tego ręki i wypisał się z Porozumienia Samorządowego które współtworzył, przy przewadze w radzie miejskiej ludzi z Porozumienia którzy klepią wszystko co Waldi wymyśli i Gospodarnej która przyklepuje mało co może zdziałać, twierdzenie ze to kontynuacja Sikory to głos troli którzy chcą zmian ale nikt im nie pasuje tyle w mojej prywatnej ocenie Pozdrawiam

  30. UBECJA pisze:

    Ludzie przecież za Ściubiszem stoi p.Zoch oraz p. Bydłosz to jak możecie pisać, że nie z układu człowiek nic nie wie o samorządzie! jak domniemam będzie klakierem tych dwóch panów co wymieniłem. Poza tym przecież syn p.Zocha pracuje w umig na wysokim stołku wiec nie piszcie niestworzonych rzeczy i historii. j
    Ci dwóch Panów nie chcieli wystartować na burmistrza, bo kto by ich poparł, była by beczka śmiechu tylko widać jakie osiągają wyniki w wyborach! Przecież jeden z tych Panów był głównym remontującym infrastrukturę wod kan (wszyscy widzą jak się wali w ulicach) a drugi jako prezes WFOŚ to rozliczał, a jeszcze jedna sprawa którą przytoczę!!!wszyscy pewnie czytali o remoncie ul. Kusocińskiego czy była przeprowadzona rzetelnie ja jakoś w to Wątpię wiec sami widzicie jaki to człowiek bez układów!!!!

  31. DO drugiego kolegi powyżej pisze:

    „twierdzenie ze to kontynuacja Sikory to głos troli którzy chcą zmian ale nikt im nie pasuje tyle w mojej prywatnej ocenie”

    Dzięki za wyrażenie swojego zdania. Wytłumacz mi jednak proszę, bo ja za trola się nie uważam ale po prostu nie daje mi spokoju pewna rzecz, otóż niektórzy wyrażają opinię, że: „Szydłowski nie jest przeciwnikiem Sikory ponieważ wstrzymywał się od głosu na Sesjach podczas głosowań, a gdyby był przeciwko Sikorze, to głosowałby przeciw.”
    Bardzo mnie to nurtuje i zastanawia. Czy mógłbyś mi i pozostałym czytelnikom jakoś to wytłumaczyć? Będę Ci niezmiernie za to wdzięczny. Pozdrawiam!

  32. gt pisze:

    To może ja spróbuję wytłumaczyć – jak ja to widzę. Ale nie siedzę w skórze p. Jurka, więc mogę się mylić.
    Ogólnie – inteligentni ludzie, szczególnie z wykształceniem technicznym (acz nie tylko), zastanawiają się kilkukrotnie, zanim coś zrobią, co z danego czynu wyniknie. Czytają, badają sprawę. Politycy, prezesi, dyrektorzy itp hałastra – raczej stawiają na szybkość decyzji. Pan Jurek głosując, widząc, że jego głos i tak nic nie zmieni, mógł poczuć się zwolniony z zastanawiania się czy jest za czy przeciw i uczciwie wstrzymywał się od głosu.

  33. Do 11 luty godz 20:14 pisze:

    O dokładną odpowiedź na swoje pytanie najlepiej było by gdybyś wraz z zainteresowanymi czytelnikami zadał to pytanie samemu Panu Szydłowskiemu a o ile dobrze pamiętam niedawno miałeś taka okazje osobiście lub telefonicznie gdy Radny miał dyżur, zamiast tego woleliście trolowac wpisami typu „gdzie był przez cała kadencje” uważam ze dostał byś merytoryczna odpowiedz bo człowiek jest inteligetny i nie unika trudnych pytań. Od siebie i po mojemu mogę dołożyć ze głosowanie „przeciw” nie jest głosem przeciw Sikorze (jak Wy to nazywacie) tylko przeciwko rozwojowi miasta, czyli przeciwko jego mieszkańca jeśli dany Radny uzna ze uchwała ma na celu rozwój ale np. Nie w stronę mieszkańców tylko przykładowo deweloperów zawsze ma prawo „wstrzymania się od głosu” nikt mu nie zarzuci ze był przeciw rozwojowi ale tez nie przyłoży ręki do głupich pomysłów człowieka z przerostem ambicji pokazuje tym swoj osobisty sprzeciw do rządzenia w tym kierunku – ja to tak rozumuje ale po dokładna odpowiedz proponuje udać się jak wyżej a sam się przekonasz ze ten człowiek nie zaskoczy Cię w przyszłości odpowiedzią typu „yyyyy” Pozdrawiam

  34. ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ. Zaklęcie globalistów., instrument zniewolenia pisze:

    ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
    https://youtube.com/watch?v=FuR67DZF43Q&si=S53eL1nqx9HVcB4I

    Czy hasło wyborcze Pana Szydłowskiego ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ to tylko przypadkowa zbieżność z hasłem globalistów, uszczęśliwiaczy ludzkości?….

  35. Zrównoważony rozwój pisze:

    100 lat temu, by zachęcić do Rewolucji Październikowej Lenin, Trocki, Dzierżyński także obiecywali zrównoważony rozwój i stworzenie raju na ziemi ??

  36. Romek co na przedmieściu ma domek. pisze:

    Oho, trole ruszyły.
    Szydłowski jest be bo się wstrzymał.
    Maroński jest cacy bo na pewno nie będzie miał Sikory za plecami i rozbije układ latami tworzony przez swojego pryncypała.
    Ten z PSB jest w ogóle super bo nikt go nie zna i na pewno będzie dobrym menedżerem bo w PSB jest dobrym menedżerem.

    W chwili obecnej jedyną opcją jest Szydłowski i nie ma znaczenia co Maroński będzie mówił gdyż zawsze za nim będzie stał Sikora.
    Jeżeli chcecie wspierać układ, stawianie bloków gdzie popadnie, wyprzedaż naszej wspólnej własności w postaci gruntów gminnych, podnoszenie podatków i kolejne idiotyczne inwestycje pokroju Centrum Lania Wody to proszę wiecie, na kogo głosować.

  37. Grzegorz do: Do 11 luty godz 20:14 11 LUTEGO 2024 O 23:10 pisze:

    ”O dokładną odpowiedź na swoje pytanie najlepiej było by gdybyś wraz z zainteresowanymi czytelnikami zadał to pytanie samemu Panu Szydłowskiemu a o ile dobrze pamiętam niedawno miałeś taka okazje osobiście lub telefonicznie gdy Radny miał dyżur, zamiast tego woleliście trolowac wpisami typu „gdzie był przez cała kadencje” uważam ze dostał byś merytoryczna odpowiedz bo człowiek jest inteligetny i nie unika trudnych pytań.” Szanowny autorze komentarza pozwolę sobie zauważyć , że od wielu lat żyjemy w XXI wieku, wieku internetu. Mnóstwo spraw załatwia się dziś przez internet. Nie rozumiem więc dlaczego chcąc zadać pytanie panu Szydłowskiemu, który kandyduje na stanowisko burmistrza mam się do niego pokornie udać osobiście na dyżur w godzinie jego dyżurowania? tak to się odbywało w średniowieczu. Dlaczego z ważnymi z mojej perspektywy pytaniami o Busko mam pokornie dzwonić do niego w godzinach wyznaczonego dyżuru? tak to się robiło w minionym wieku. Dziś podstawowym źródłem informacji jest internet. Ktoś kto chce zasiąść na fotelu burmistrza i rządzić Buskiem w XXI w. powinien to wiedzieć doskonale, nie zaś trwać w standardach dawno minionych.

  38. Mieszkaniec pisze:

    Bardzo wielu Polaków zachowuje się w następujący sposób: jak ktoś mówi, iż jest przeciw PO – o, to PISior, za PISem jest. Jak ktoś mówi, że jest przeciw PIS – o, to Platfus jest, za Platformą jest. Skąd takie myślenie? Ano stąd, że przez lata namieszano ludziom w głowach, zatomizowano społeczeństwo i podzielono na dwa obozy PIS i PO. Prawda jest taka, że poza szczegółami niczym się te partie nie różnią. PIS, PO, PSL, SLD to jedno i to samo, to wszystko partie systemowe, które rządzą na zmianę po 89 roku i ciągle jest tak samo. Chodzi o to, że czy ludzie zagłosują na PIS plus przystawki czy PO plus przystawki, to zawsze będzie ta sama klika przy władzy dlatego podzielili ludzi na dwa obozy PIS – PO, żeby zawsze wygrała partia systemowa i żeby było dalej to samo. To jest polityczna wyższa szkoła jazdy.
    Przechodząc na nasz grunt, to ja nie jestem ani za Szydłowskim ani za Marońskim, bo to jest, w mojej oczywiście opinii, jedno i to samo. Razem byli w PIS, razem w Porozumienia Samorządowym i razem z Waldemarem Sikorą od 2009 roku, czyli przez 9 lat, a przez ostatnie 5 lat pan Szydłowski jakoś tak dziwnym trafem ciągle się wstrzymywał od głosu. Czemu więc nie głosował przeciw? Skoro nie głosował przeciw, to w mojej opinii nie był przeciw temu, co Sikora robił przez ostatnie 5 lat. Więc jaki to przeciwnok, jak noe głosował przrciw? Tu na infobusko widzę, że jest podobnie jak w przypadku centralnej polityki. Jak ktoś pisze, że nie popiera Szydłowskiego, to znaczy że popiera Marońskiego. Na litość boską, to, że ktoś nie popiera czy ma wątpliwości wobec Szydłowskiego, nie znaczy, że popiera Marońskiego. Proszę to zrozumieć.

  39. Do powyzej pisze:

    Skoro nie zagłosujesz na Szydłowskiego to zagłosujesz za Siko…. Marońskim. Pozostały Pan Kandydat nie liczy się w tej rozgrywce.

  40. Do powyżej pisze:

    Hm… Miałem coś napisać ale… Niebawem wrócę do tej rozmowy i się do Ciebie w komemtarzu odezwę, a tymczasem pozdrowionka, część!

  41. pollonus do Do 11 luty godz 20:14 pisze:

    Może faktycznie można by było pójść na dyżur i się dopytać. Ba byłaby okazja uzyskać merytoryczną i wyczerpującą odpowiedź od radnego.
    Tylko dlaczego swoją aktywność zaczął dopiero w styczniu 2024 ogłaszając w mediach społecznościowych swój dyżur? Co stało na przeszkodzie aby w latach poprzednich utrzymywać z interesantami kontakt ?
    Osobiście nie uważam aby pan radny był czy jest trolowany. Po prostu myślę że są to spostrzeżenia osób które interesują się zaangażowaniem każdego radnego w sprawy ważne dla MiG i ich mieszkańców.
    Jeśli ktoś jest osobą publiczną musi przełknąć gorzką pigułkę społecznej oceny a nie obrażać się i usprawiedliwiać. Zawsze pan radny może przekazać listę swoich interpelacji oraz wykaz jego głosowań w sprawach kontrowersyjnych lub ewentualnie w sprawach które wpłynęły korzystnie na gospodarkę jak i budżet MiG Busko-Zdrój.

  42. Wyborca pisze:

    I po cóż się tak produkujecie? Niech startuje każdy kto chce. Przecież jak Szydlowski nie pasuje to weź wystartuj jeden z drugim i będziemy głosować a Busko będzie najlepszym miejscem do życia. Niektórym nic i nikt nie pasuje

  43. VIII Nadzwyczajna Sesja Rady Miejskiej w Busku-Zdroju pisze:

    22 maja 2019 roku o godzinie 16.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, odbyła się VIII Nadzwyczajna Sesja Rady Miejskiej w Busku-Zdroju. Z porządku jej obrad widać że jedynym głosowanym na niej projektem uchwały było Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Rady Miejskiej w Busku-Zdroju w związku z wydarzeniami z dnia 18.05.2019 mającymi miejsce w Busku-Zdroju.[https://dl.umig.busko.pl/porzadek_obrad_rady/porzadek_sesji_2019-05-22.pdf]

    Pisało o tym Radio Kielce [https://radiokielce.pl/528310/post-86228/]:

    ”Buscy radni wyrazili swój stanowczy sprzeciw wobec wydarzeń, jakie miały miejsce w minioną sobotę. Przypomnijmy, buski radny 18 maja ranił policjanta, który zatrzymał go podczas interwencji przed sklepem w centrum miasta. Dziś w tej sprawie zwołano nadzwyczajną sesję Rady Miasta i Gminy Busko-Zdrój.
    Radni potępili tego typu zachowania.

    Radny Jerzy Służalski powołując się na artykuł 10. Konwencji o Ochronie Praw Człowieka przyznał w rozmowie z Radiem Kielce, że każdy ma prawo do wolności i wyrażania opinii. Każdy ma prawo do posiadania poglądów, jednak – jak zaznacza – korzystanie z tych wolności niesie za sobą obowiązki, a przede wszystkim odpowiedzialność, która podlega różnym warunkom i sankcjom przewidzianym w ustawie.
    – Dotyczy to zwłaszcza mowy nienawiści, kierowania gróźb karalnych. Ja apelują do wszystkich, żeby ograniczyć wypowiedzi, które obrażają. Żyjmy w zgodzie, jak ludzie – podkreślił Jerzy Służalski.

    Robert Burchan przewodniczący Rady Miejskiej informuje, że celem uchwały jest uświadomienie innym samorządowcom, że radny, jako osoba zaufania publicznego, powinna świecić przykładem, godnie reprezentować wyborców, a przede wszystkim postępować zgodnie z prawem.

    Z kolei Andrzej Zwierz zaznaczył, że przyjęta uchwała jest też pewnego rodzaju ostrzeżeniem.

    – Apelujemy o spokój, rozwagę, kulturę. Przede wszystkim, by do takiej sytuacji nigdy więcej nie doszło -  dodaje.

    Na 20 radnych, 19 było za przyjęciem uchwały, jeden radny obecny na sali nie głosował.”

    W związku z tym głosowaniem mam pytanie czy ktoś wie jak zagłosował pan radny Jerzy Szydłowski? Czy zagłosował za podjęciem tej uchwały, czy jak ma zwyczaju wstrzymał się od głosowania, czy głosował przeciw tej uchwale??????

  44. Zbyszek do powyżej pisze:

    ” Na 20 radnych, 19 było za przyjęciem uchwały, jeden radny obecny na sali nie głosował.” mądralo czytaj ze zrozumieniem, jest wyraźnie napisane, że nikt z radnych się nie wstrzymał od glosu i nikt nie był przeciw uchwale . Jeden radny nie GŁOSOWAŁ. Może to właśnie Pan Szydłowski nie głosował?

  45. Wyborca: Pytanie do Jerzego Szydłowskiego kandydata na burmistrza BZ pisze:

    Panie Kandydacie czy może Pan odpowiedzieć na jedno moje pytanie: Czy podczas tego głosowania na VIII Nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej w Busku-Zdroju był Pan za czy może Pan nie głosował?

  46. JA pisze:

    Pan Szydłowski nie głosował.

    https://m.youtube.com/watch?v=Vw9DZl3m2Q8

    czas od 24:15

  47. Do porządek musi być pisze:

    O ile dobrze mi się wydaje to obecnemu burmistrzowi choc byś pofatygował się osobiście na sesje (nie mówiąc już o jakimś telefonie a zwłaszcza o internecie) poczekał cierpliwie do końcowych „ spraw różnych i wolnych wniosków” to wątpliwe jes ze uzyskał byś odpowiedz o ile został byś dopuszczony do głosu (jak by pytanie było niewygodne to mógłbyś nawet zostać środkiem kapusty) i jakoś od 2010r nikomu to nie przeszkadza

  48. replay: Do zastanowienia... 23 LUTEGO 2024 O 22:18 pisze:

    Do zastanowienia…
    23 LUTEGO 2024 O 22:18
    Pan Szydłowski, w mojej opinii, z jego wstrzymywaniem się od głosu, zachowuje się dokładnie tak, jak sejmowa Konfederacja.
    Doskonale opisuje tą sytuację niezależny dzienikarz Maciej Maciak. Posłuchajcie i się nad tym zastanówcie.

    https://youtu.be/awNdubBBneI?feature=shared&t=2298

  49. replay: Jan 23 LUTEGO 2024 O 22:57 pisze:

    Jan
    23 LUTEGO 2024 O 22:57
    Dobro – zło
    Niebo – piekło
    Białe – czarne
    Plus – minus

    ZA – PRZECIW

    Co to jest, że ktoś się wstrzymuje się od głosu? Skoro się wstrzymał, to znaczy, że nie był przeciw czemuś złemu, niedobremu, niewłaściwemu. Nie był też za czymś dobrym, za czymś słusznym, za czymś prawym.

    Biblia to księga nie tylko religijna lecz także filozoficzna. Co mówi?

    „Znam twoje czyny, że ani zimny, ani gorący nie jesteś.
    Obyś był zimny albo gorący!
    A tak, skoro jesteś letni
    i ani gorący, ani zimny,
    chcę cię wyrzucić z mych ust.”

    Ja polityka oceniam czy jest „zimny”, czy „gorący”, czy jest ZA czy PRZECIW. Polityk „letni”, taki ani ZA, ani PRZECIW jest jak dla mnie niewiele warty, a właściwie nic nie jest dla mnie warty, bo co to za polityk, co nie ma zdania. Dla mnie taki polityk to jest karierowicz, oportunista, koniunkturalista i nie zasługuje na poparcie.

    Taka jest moja prywatna opinia w tej materii.

  50. Przyjmę pralkę pisze:

    Najlepiej sms: 790493192

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl