List do Redakcji. 馃煡 Kondensacja niecenzuralnych s艂贸w wydobywaj膮cych si臋 w godzinach wieczornych z g艂o艣nik贸w na scenie letniej BSCK? | Trwa #BuskoSunFestival - Internetowy Portal Informacyjny Mieszka艅c贸w Miasta i Gminy Busko-Zdr贸j

List do Redakcji. 馃煡 Kondensacja niecenzuralnych s艂贸w wydobywaj膮cych si臋 w godzinach wieczornych z g艂o艣nik贸w na scenie letniej BSCK? | Trwa #BuskoSunFestival

12 sierpnia 2022 | | | 29 komentarzy
Szanowna Redakcjo, Napisz臋 kr贸tko i zwi臋藕le. Wczoraj w godzinach wieczornych, przed 21:00 spaceruj膮c Alej膮 Mickiewicza by艂em 艣wiadkiem wydarzenia „kulturalnego” odbywaj膮cego si臋 na scenie letniej BSCK. Kondensacja niecenzuralnych s艂贸w wydobywaj膮cych si臋 z g艂o艣nik贸w o tej porze, w tym miejscu by艂a dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Aleja by艂a pe艂na ludzi spaceruj膮cych, r贸wnie偶 z ma艂ymi dzie膰mi, a ogr贸dek i balkony hotelu na przeciwko zape艂nione klientami. Przyznam szczerze, 偶e przyje偶d偶aj膮c na wypoczynek do Buska, oczekuje si臋 troch臋 innych dozna艅 ni偶 wys艂uchiwanie wi膮zanek s艂贸w ca艂kowicie pozbawionych cenzury. 鈥 pisze na wst臋pie maila przes艂anego 2022-08-07 na adres redakcja@infoBusko.pl Czytelnik聽

FB profil Busko-Zdr贸j Gmina Uzdrowiskowa pod dat膮 6.08.2022 informuje鈾: Trwa #BuskoSunFestival 鈥硷笍 Zast臋pca Burmistrza Miasta I Gminy Busko-Zdr贸j Micha艂 Maro艅ski oficjalnie otworzy艂 I edycj臋 Busko Sun Festival. To niezwyk艂a muzyczna impreza podczas, kt贸rej na scenie letniej BSCK us艂yszymy takie zespo艂y jak: Seks w Czasach Wojny, EXA, 2Lazy, Corssroad oraz Stjopa. Warto podkre艣li膰, 偶e arty艣ci to absolwenci LO w Busku-Zdroju馃榾 Gor膮co zapraszamy i 偶yczymy dobrej zabawy鈥硷笍

Oto pe艂na tre艣膰 korespondencji:

Szanowna Redakcjo,

Napisz臋 kr贸tko i zwi臋藕le. Wczoraj w godzinach wieczornych, przed 21:00 spaceruj膮c Alej膮 Mickiewicza by艂em 艣wiadkiem wydarzenia „kulturalnego” odbywaj膮cego si臋 na scenie letniej BSCK. Kondensacja niecenzuralnych s艂贸w wydobywaj膮cych si臋 z g艂o艣nik贸w o tej porze, w tym miejscu by艂a dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Aleja by艂a pe艂na ludzi spaceruj膮cych, r贸wnie偶 z ma艂ymi dzie膰mi, a ogr贸dek i balkony hotelu na przeciwko zape艂nione klientami. Przyznam szczerze, 偶e przyje偶d偶aj膮c na wypoczynek do Buska, oczekuje si臋 troch臋 innych dozna艅 ni偶 wys艂uchiwanie wi膮zanek s艂贸w ca艂kowicie pozbawionych cenzury. Dodam, 偶e publiczno艣膰 przed scen膮 sk艂ada艂a si臋 g贸ra z 30 m艂odych os贸b, co w por贸wnaniu z ilo艣ci膮 spaceruj膮cych i wypoczywaj膮cych by艂o przyt艂aczaj膮c膮 mniejszo艣ci膮.

Absolutnie, nie jestem przeciwnikiem 偶adnego nurtu muzycznego i niniejsza opinia nie jest wymierzona w sympatyk贸w hip hop, czy konkretnych wykonawc贸w. Uwa偶am jednak, 偶e tego typu wydarzenia powinny by膰 organizowane w innym miejscu ni偶 scena przy g艂贸wnym deptaku i Parku Zdrojowym, gdzie ludzie przychodz膮 wypoczywa膰 i oczekuj膮 ca艂kowicie innych warunk贸w otoczenia. Zastanawiam si臋, czy w艂adze miasta wyraz z przedstawicielami BSCK by艂y obecne na tym koncercie i czy s膮 艣wiadomi tre艣ci, kt贸re nios艂y si臋 na setki metr贸w ze sceny.

Pozdrawiam serdecznie,
Czytelnik

 


Jaros艂aw Kruk: Wiadomo艣膰 zosta艂a przes艂ana do Redakcji 7.08.2022, zatem opisane zdarzenie mia艂o miejsce przeddzie艅, w sobot臋, 6 sierpnia.
Tak si臋 akurat sk艂ada, 偶e pod dat膮 6 sierpnia 2022 r., na prowadzonym bodaj przez s艂oneczny magistrat fb profilu „Busko-Zdr贸j Gmina Uzdrowiskowa”鈾偮 zamieszczona jest kr贸tka wzmianka o imprezie odbywaj膮cej si臋 tego dnia na scenie letniej BSCK, ilustrowana galeri膮 zdj臋膰鈾:

Zast臋pca Burmistrza Miasta I Gminy Busko-Zdr贸j Micha艂 Maro艅ski oficjalnie otworzy艂 I edycj臋 Busko Sun Festival.
To niezwyk艂a muzyczna impreza podczas,
kt贸rej na scenie letniej BSCK
us艂yszymy takie zespo艂y jak: Seks w Czasach Wojny, EXA, 2Lazy, Corssroad oraz Stjopa. Warto podkre艣li膰, 偶e arty艣ci to absolwenci LO w Busku-Zdroju馃榾
Gor膮co zapraszamy i 偶yczymy dobrej zabawy鈥硷笍

Jako, 偶e nie mam 偶adnej w艂asnej wiedzy na temat tego co dzia艂o si臋 pod BSCK w minion膮 sobot臋, 6 sierpnia, trudno mi si臋 odnie艣膰 do聽 informacji zawartych w nades艂anej korespondencji. Poprzestan臋 wi臋c na podaniu do wiadomo艣ci tre艣ci maila od Czytelnika, zestawiaj膮c go z wiadomo艣ci膮 opublikowan膮 na fb profilu” Busko-Zdr贸j Gmina Uzdrowiskowa”, gdy偶 obydwa zdarzenia 艂膮czy zbie偶no艣膰 miejsca i czasu.



鈼 Podobne informacje:

[鈼 AKTUALIZACJA 10.08.2022] 馃煡 Tabliczka „DOTYCZY R脫WNIE呕 OS脫B NIEPE艁NOSPRAWNYCH” pod znakami zakazu wjazdu w niekt贸re rejony Buska-Zdroju jest nielegalna聽i niezgodna z obowi膮zuj膮cym prawem? | List do Redakcji

List do Redakcji: 馃啒 Wcze艣niej Covid, teraz s艂upek – nie艂atwe jest 偶ycie w艂a艣cicieli Willi Wi艣lica [AUDIO, FOTO]

馃煡 Du偶e problemy z parkowaniem pacjent贸w i kuracjuszy Szpitala Uzdrowiskowego Krystyna [AUDIO/ FOTO]

RK: Deptak w Busku ko艣ci膮 niezgody. Kuracjusze: gdzie troska o przyje偶d偶aj膮cych na leczenie? | JKR: Wolno膰 Waldeczku w swoim gniazdeczku

Publikowane komentarze s膮 prywatnymi opiniami u偶ytkownik贸w portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialno艣ci za tre艣膰 opinii. Za wypowiedzi naruszaj膮ce prawo lub chronione prawem dobra os贸b trzecich grozi odpowiedzialno艣膰 karna lub cywilna.

29 odpowiedzi na “List do Redakcji. 馃煡 Kondensacja niecenzuralnych s艂贸w wydobywaj膮cych si臋 w godzinach wieczornych z g艂o艣nik贸w na scenie letniej BSCK? | Trwa #BuskoSunFestival”

  1. Obserwator pisze:

    Mnie naprawd臋 dziwi, 偶e kto艣 teraz czego艣 od tej instytucji wymaga, jedna dyrektorka chamka 艣ci膮gnieta bog wie sk膮d i przez kogo, a druga nie lepsza 偶ona swojego m臋偶a i od razu prostactwo wy艂azi.

  2. No ale pisze:

    Zona swojego m臋偶a jak wida膰 na za艂膮czonym obrazku bardzo z siebie zadowolona, to najwa偶niejsze.

  3. ... pisze:

    Moja 77 letnia matka powiedzia艂a, 偶e po raz pierwszy w 偶yciu nie sta膰 jej 偶eby zrobi膰 przetwory.

  4. Do powy偶ej pisze:

    Jak to? Przecie偶 7 lat temu Polska wsta艂a z kolan i ro艣nie w si艂臋 a Polakom 偶yje si臋 coraz lepiej.

  5. buszczanin pisze:

    Z tego co pami臋tam to dzi臋ki 艣p. pos艂owi Gosiewskiemu powsta艂a nowoczesna kuchnia dla Uzdrowiska BZ, stara nie spe艂nia艂a ju偶 norm i grozi艂o to wielkimi problemami z wy偶ywieniem kuracjuszy. Zastanawiam si臋 co po sobie zostawi w pami臋ci buszczan obecny baron wojew贸dzki PiS pose艂 Lipiec.

  6. 艁ukasz Nowak (ten od kolei) pisze:

    A ja jestem dumny z dokona艅 kulturalnych buskiej m艂odzie偶y (a zw艂aszcza z I LO!) i uwa偶am, 偶e dobrze, i偶 „pani BSCK” udost臋pnia im scen臋 (a powinna zdecydowanie cz臋艣ciej).
    Szkoda tylko, 偶e przy okazji pan wiceburmistrz Maro艅ski z dyr. Wi艣niewsk膮 usi艂uj膮 zaw艂aszczy膰 t臋 inicjatyw臋, gdy偶 festiwal ten po raz pierwszy zorganizowa艂 radny Szumilas jako „Barwy Miasta”.
    Zmiana nazwy zapewne ma wymaza膰 z pami臋ci wyborc贸w, 偶e to jego inicjatywa. Podobnie, jak usuni臋cie reklamy marki Harkor HPU ze skateparku mia艂o na celu wymazanie z pami臋ci ludzi, 偶e to te偶 by艂 pomys艂 Szumilasa (a tak偶e kino cyfrowe 3D w BSCK).
    Przy okazji warto wspomnie膰, 偶e obok Skateparku s膮 nadal niedoko艅czone „schody do nieba” o przed艂u偶enie kt贸rych do blok贸w 艁ukasz walczy艂 przez lata. Po uciszeniu go przez kolesi贸w radnych gr臋dy i zwierza nie ma ju偶 kto rusza膰 tego problemu.
    Zast臋pca burmistrza Micha艂 Maro艅ski ma ju偶 wpraw臋 w zaw艂aszczaniu wydarze艅 kulturalnych zainicjowanych przez innych. Tak uczyni艂 cho膰by z festiwalem gospel, kt贸rego pomys艂odawc膮 by艂 radny Szyd艂owski.

  7. Do 艁ukasz Nowak pisze:

    Jak dla mnie to nie nie Barwy miasta tylko ewidentnie Busko Rock, kt贸remu dyrektorki zmieni艂y nazw臋, 偶eby by艂o, 偶e one zrobi艂y.

  8. Mieszkaniec miasta pisze:

    Hm, ciekawe, ostatnio jaki艣 wysyp list贸w do redakcji nast膮pi艂 i publikowane to jest jak widz臋 niezw艂ocznie, a sprawy s膮 r贸偶ne, niekt贸re mo偶na powiedzie膰 b艂ahe, no bo co w tym dziwnego, 偶e skoro powsta艂 blok na Batorego, to trzeba pod艂膮czy膰 kanalizacj臋 i doprowadzi膰 rury ciep艂ownicze? Wsz臋dzie si臋 podpina nowe budynki pod gaz, pr膮d, wod臋, kanalizacj臋, itd., niezale偶nie kto te bloki stawia, no bo przecie偶 mieszka艅cy musz膮 mie膰 te media. Jak powstanie na przyk艂ad nowe sanatorium, czy zak艂ad pracy, warsztat, itp., to te偶 b臋d膮 te obiekty pod艂膮czone pod media, no bo jak inaczej? Czy ludzie maj膮 o kaganku bez wody siedzie膰 i sr.膰 do nocnika?

    Ale jak Pan 艁ukasz Nowak wysy艂a do infobusko oficjalne pisma, oficjalne odpowiedzi od instytucji na zadane pytania w trybie dost臋pu do informacji publicznych, o czym sam pisa艂 w komentarzach, to infobusko nie raczy tego opublikowa膰, ale robi膰 sensacj臋, bo nast膮pi艂o co艣 oczywistego, czyli pod艂膮czono kanalizacj臋 do bloku, to infobusko ch臋tnie to robi.

    Pytam zatem po raz kolejny: w czyim interesie, na czyj膮 korzy艣膰 dzia艂a infobusko, skoro, jak pisze Pan Nowak, nie raczy opublikowa膰 oficjalnych pism? Za to robi sensacj臋 z oczywistej oczywisto艣ci, czyli na przyk艂ad pod艂膮czenia kanalizacji?

    Co do artyku艂u o rzekomych niecenzuralnych s艂owach pod BSCK, to mam pytanie, czy jakie艣 dowody na to s膮? Nagranie z telefonu na przyk艂ad lub inne dowody?

    Jak to jest, ja si臋 pytam, 偶e kto艣 sobie pisze maila do redakcji i twierdzi, 偶e by艂y wulgarne s艂owa pod BSCK, nie przedstawia 偶adnych dowod贸w na swoje twierdzenia, a infobusko ochoczo publikoluje artyku艂 na ten temat? Czy Redaktor Kruk w jakikolwiek cho膰by spos贸b spr贸bowa艂 zweryfikowa膰, czy jest to prawd膮?

    Ale pisma od Pana Nowaka, oficjalne pisma od instytucji publicznych, czyli informacje w pe艂ni wiarygodne, opublikowa膰 nie raczy艂.

    O co tu chodzi? Co jest wart ten portalik i jego ja艣nie pan Redaktor jak si臋 pytam? O co tu chodzi, 偶e wa偶nych rzeczy si臋 nie publikuje, natomiast jakie艣 listy do rekakcji, nie wiadomo wog贸le na ile wiarygodne, to owszem. Pytam wi臋c komu i czemu ten portal „s艂u偶y”? Moim zdaniem na pewno nie s艂u偶y obiektywizmowi, prawdzie i informowaniu mieszka艅c贸w o sprawach wa偶nych, lecz zajmuje si臋 plotkami i bzdurami, takimi jak kalendaria i jakie艣 li艣ciki do redakcji o w膮tpliwej wiarygodno艣ci. W mojej opinii ten portalik jest bardzo, ale to bardzo s艂aby meryrorycznie, a poziom „dziennikarstwa” tak 偶enuj膮cy, 偶e brak s艂贸w.

    Taka jest moja opinia, a co Wy o tym s膮dzicie drodzy internauci? Jestem ciekawy Waszego zdania i Waszej opinii w tym temacie.

  9. Xyz pisze:

    Dajcie m艂odym by膰 m艂odymi. Busko to nie tylko miasto emeryt贸w i muzyki klasycznej. Ka偶dy mo偶e s艂ucha膰 muzyki jakiej tylko chce i gdzie chce. Niech Buska m艂odzie偶 ma tez co艣 dla siebie a nie tylko wydarzenia tworzone pod kuracjuszy.

  10. 艁ukasz Nowak do Xyz pisze:

    Amen. Te偶 tak uwa偶am, a jak czytam napisane za grube pieni膮dze przez „ekspert贸w” zewn臋trznych (w takim razie po co urz臋dasy wydzia艂u RSID UMiG, skoro nawet sami nie sklecili strategii?), 偶e Busko b臋dzie coraz starsze i rzekomo niedasie temu zapobiec to uwa偶am, 偶e to kompromituje „pana UMiG”. Wszystka forsa pompowana w Zdr贸j. Kilkunastoletnie alejki z asfaltu zast膮pione bauma, fontanna po kilkunastu latach nie naprawiona, tylko zast膮piona wie偶膮 z chrustu. Sky is the limit…
    Za to na to na co idzie kasa w normalnych gminach nie ma. Na komunikacj臋 i mieszkania nie ma. Na kultur臋 dost臋pn膮 cenowo r贸wnie偶. Jest festiwal im. Jamroz, gdzie bilety s膮 za 100 z艂 (mimo, 偶e s膮 dotacje z naszych podatk贸w) – ale oficjele wchodz膮 za darmo.
    I s膮 wysokie podatki od przedsi臋biorstw, co zniech臋ca inwestor贸w mog膮cych utworzy膰 lepiej p艂atne miejsca pracy. A wi臋c m艂odzie偶 jest wyganiana marnym rynkiem pracy, brakiem budowy mieszka艅 komunalnych i komunikacji podmiejskiej. A jak m艂odzie偶 chce pochwali膰 si臋 swoimi dokonaniami muzycznymi, to jeszcze jest za to ganiona…

    Jak ju偶 wspomnia艂em o festiwalu im. Jamroz: „pani BSCK” nie chce ujawni膰聽jego kosztu i 藕r贸de艂 finansowania. Wezwa艂a mnie do wykazania jaki „szczeg贸lny interes publiczny mam w tym pytaniu. Jej kuriozalne pismo przes艂a艂em Krukowi, kt贸ry oczywi艣cie go nie chce opublikowa膰, bo woli kalendaria.

    Przy okazji zapraszam wszystkich do korzystania z poci膮g贸w odje偶d偶aj膮cych z We艂cza (jest bus z G贸rki przez centrum na dworzec PKP).
    W dni robocze 4 pary poci膮g贸w, a w soboty i 艣wi臋ta 3 鈥 w tym 2 mi臋dzywojew贸dzkie.
    Pielgrzymom, kt贸rzy wybrali si臋 pieszo polecam powr贸t bezpo艣rednim poci膮giem Cz臋stochowa 鈥 Busko-Zdr贸j uruchomionym dzi臋ki mojemu lobbingowi u marsza艂ka B臋tkowskiego.
    Jedynym s艂abym punktem s膮 trudno艣ci w parkowaniu na buskim dworcu PKP, gdy偶 przewa偶nie podczas wakacji przyje偶d偶a po kilkana艣cie pasa偶er贸w, a udost臋pniony jest jedynie ma艂y parking na bodaj 5 stanowisk przez co ludzie parkuj膮 w krzakach. Tymczasem 鈥瀙an UMiG鈥 nie chce przej膮膰 du偶ego parkingu od PKP, kt贸rego udost臋pnienie rozwi膮za艂oby problem.

  11. 艁ukasz Nowak - errata pisze:

    Oczywi艣cie mia艂o by膰:
    „Jedynym s艂abym punktem s膮 trudno艣ci w parkowaniu na buskim dworcu PKP, gdy偶 przewa偶nie podczas wakacji przyje偶d偶a po kilkana艣cie SAMOCHOD脫W, a udost臋pniony jest jedynie ma艂y parking na bodaj 5 stanowisk przez co ludzie parkuj膮 w krzakach.”

    Albowiem latem nawet na tygodniu pasa偶er贸w bywa ko艂o 30.

  12. Mieszkaniec miasta pisze:

    A nie m贸wi艂em… I znowu Pan Nowak pisze:

    „Jej kuriozalne pismo przes艂a艂em Krukowi, kt贸ry oczywi艣cie go nie chce opublikowa膰, bo woli kalendaria.”

    呕a艂osny portalik, 偶a艂osny radeaktor, 偶a艂osny jak to ca艂e Busko… I znowu, chyba przed chwil膮, wstawi艂 kolejne kalendarium… Bo偶e, co za dziwny i uparty cz艂owiek… A mo偶e on co艣 ma z g艂ow膮 ten ca艂y redaktor? Odnosz臋 coraz cz臋艣ciej wra偶enie, 偶e ten cz艂owiek zachowuje si臋 kompletnie irracjonalnie i nic do niego nie dociera, tak jakby 偶y艂 w swoim 艣wiecie i by艂 ca艂kowicie oderwany od rzeczywisto艣ci…

    Takie jest moje zdanie i moja opinia, a co Wy o tym s膮dzicie drodzy internauci???

  13. Mieszkaniec miasta pisze:

    Pod artyku艂em na busko.com.pl dot. Sesji RM jest taki oto komentarz:

    „mieszka艅cy blok贸w: (2022-08-10 10:57:26)

    przygotujcie si臋 na ogromn膮 podwy偶k臋 za ogrzewanie i ciep艂膮 wod臋. W tym roku KZC Ponidzie kupuje mia艂 w臋glowy po 1700 z艂otych za ton臋, rok temu po 250 z艂/tona. To s膮 skutki bezmy艣lno艣ci i mocarstwowych d膮偶e艅 rz膮dz膮cych. Braknie 13 i 14 na podwy偶ki.”

    I to kur.a interesuje nas mieszka艅c贸w, to s膮 pal膮ce problemy, a nie te zas.ane kalendaria. Czy ty to rozumiesz redaktorku? W du.ie mam co by艂o 100 czy 500 lat temu, rozumiesz to czy nie rozumiesz? Paliwo po ile jest? Cukier, pr膮d, gaz, w臋giel, a od nowego roku na pewno podwy偶ki kolejne i inflacja galopuj膮ca. To s膮 nasze mieszka艅c贸w problemy, a nie to, czy pod艂膮czono kanalizacj臋 do nowego bloku albo czy kuracjuszowi znak drogowy nie odpowiada. Po ile czynsze b臋d膮 w zimie w buskich blokach? Mo偶e napisa艂by艣 redaktorku artyku艂 na ten temat? My emeryci martwimy si臋 czy nam na chleb wystarczy, czy b臋dziemy w zimie w ko偶uchu w mieszkaniu siedzie膰? Napisa艂by艣 maila do Komunalki z zapytaniem o perspektywy cen ciep艂a, jak du偶e podwy偶ki b臋d膮, itd., 偶eby ludzie co艣 kolwiek si臋 dowiedzieli co ich czeka w zimie. Ano tak, zapomnia艂em, ty jeste艣 „za ma艂y”. WSTAW SE KOLEJNE KALENDARIUM ALBO KOLEJNY 呕A艁OSNY LIST DO REDAKCJI, OCZYWI艢CIE OD KURACJUSZA… TYLE TYLKO POTRAFISZ…

  14. Jaros艂aw Kruk, redaktor do: Mieszkaniec miasta 13 SIERPNIA 2022 O 14:21 pisze:

    Szanowny Mieszka艅cu miasta, uprzejmie dzi臋kuj臋 za kolejny zamieszczony komentarz. Widz臋, 偶e w osobie Mieszka艅ca mam wiernego, aczkolwiek krytycznego, czytelnika publikowanych na infoBusko.pl tre艣ci, kt贸ry 艣ledzi te偶 publikacje na najwi臋kszym lokalnym portalu busko.com.pl.

    Sk膮din膮d rozumiem wyzieraj膮ce z wpisu Komentatora du偶e emocje – sam z rosn膮cymi obawami obserwuj臋 post臋puj膮cy wzrost cen – ale mimo wszystko, warto by panowa膰 nad nerwami i nie formu艂owa膰 fa艂szywych zarzut贸w w kierunku infobusko.pl.

    Pisze Komentator: ” Paliwo po ile jest? Cukier, pr膮d, gaz, w臋giel, a od nowego roku na pewno podwy偶ki kolejne i inflacja galopuj膮ca. To s膮 nasze mieszka艅c贸w problemy, a nie to, czy pod艂膮czono kanalizacj臋 do nowego bloku albo czy kuracjuszowi znak drogowy nie odpowiada. Po ile czynsze b臋d膮 w zimie w buskich blokach? Mo偶e napisa艂by艣 redaktorku artyku艂 na ten temat?”

    Hm… Jako wierny czytelnik infoBusko.pl powinien Szanowny Komentator wiedzie膰 o artyku艂ach po艣wi臋conych tematowi wzrostu cen opublikowanych na infoBusko.pl przed XLIX Nadzwyczajn膮 Sesj膮 Rady Miejskiej w dniu 5.08.2022 r. i przed pojawieniem si臋 na busko.com.pl przytaczanego komentarza:
    „mieszka艅cy blok贸w: (2022-08-10 10:57:26) przygotujcie si臋 na ogromn膮 podwy偶k臋 za ogrzewanie i ciep艂膮 wod臋. W tym roku KZC Ponidzie kupuje mia艂 w臋glowy po 1700 z艂otych za ton臋, rok temu po 250 z艂/tona. To s膮 skutki bezmy艣lno艣ci i mocarstwowych d膮偶e艅 rz膮dz膮cych. Braknie 13 i 14 na podwy偶ki.”.

    Oto 1′ z brzegu artyku艂, z 3 sierpnia 2022: „Gigantyczna strata miejskiej sp贸艂ki, za kt贸r膮 zap艂ac膮 mieszka艅cy. W ostrowieckiej Miejskiej Energetyce Cieplnej przespano czas na inwestycje | JKR: A w Busku?鈥” – https://infobusko.pl/gigantyczna-strata-miejskiej-spolki-za-ktora-zaplaca-mieszkancy-w-ostrowieckiej-miejskiej-energetyce-cieplnej-przespano-czas-na-inwestycje-jkr-a-w-busku/

    2′ z 27 kwietnia 2022: „Szefowie firm ciep艂owniczych 艂api膮 si臋 za g艂owy. W臋giel dro偶eje i mimo to znika ze sk艂ad贸w. Szykuj膮 si臋 pot臋偶ne podwy偶ki op艂at | A w Busku?” – https://infobusko.pl/szefowie-firm-cieplowniczych-lapia-sie-za-glowy-wegiel-drozeje-i-mimo-to-znika-ze-skladow-szykuja-sie-potezne-podwyzki-oplat-a-w-busku/

    3′ z 24 wrze艣nia 2021: „w: Drastyczne podwy偶ki op艂at na kieleckim osiedlu. Wzrost o oko艂o 40 procent. 鈥濨olesna zmiana鈥 | JKR: A w Busku?鈥” – https://infobusko.pl/w-drastyczne-podwyzki-oplat-na-kieleckim-osiedlu-wzrost-o-okolo-40-procent-bolesna-zmiana-jkr-a-w-busku/

    itd.

    Zatem, jak wida膰 powy偶ej, infoBusko.pl porusza艂o i porusza temat rosn膮cych cen energii. Je艣li kto艣 uwa偶a, 偶e to jest ma艂o, to uprzejmie prosz臋 mi wskaza膰 inne lokalne 藕r贸d艂o informacji, kt贸re cz臋艣ciej i szerzej o tym pisze.

    „Napisa艂by艣 maila do Komunalki z zapytaniem o perspektywy cen ciep艂a, jak du偶e podwy偶ki b臋d膮, itd., 偶eby ludzie co艣 kolwiek si臋 dowiedzieli co ich czeka w zimie.” – owszem, „napisa艂by艣”, ale przecie偶 i Szanowny Komentator mo偶e to zrobi膰, mo偶e napisa膰 maila do MPGK. Zach臋cam do aktywno艣ci obywatelskiej, do wzi臋cia swoich spraw w swoje r臋ce. „Poka偶 na co Ci sta膰”. A gdy Szanowny Komentator otrzyma z tej偶e instytucji odpowied藕, zapraszam do podzielenia si臋 ni膮 na @stronach czy to busko.com.pl, czy GoniecBuski.pl czy – je艣li Komentator zechce – infoBusko.pl. Zapewniam Szanownego Komentatora, 偶e infoBusko.pl w instytucjach: UMiG, MPGK, SM, itd.. nie jest bodaj w 偶aden spos贸b bardziej uprzywilejowane w stosunku do „Kowalskiego” ze s艂onecznego miasta i s艂onecznej gminy.

    A co do zadawania pyta艅 i zasi臋gania opinii w wymienionych instytucjach za po艣rednictwem artyku艂贸w publikowanych na infoBusko.pl, stwierdz臋, 偶e taka formu艂a jest og贸lnie przyj臋ta i stosowana przez inne Redakcje w stosunku do du偶o wy偶szych rang膮 instytucji i os贸b publicznych.
    Wydaje mi si臋, 偶e doskonale o tym wiedz膮 i w艂odarze Buska-Zdroju, skoro z powodu e-publikacji na infoBusko.pl toczy si臋 z ich pow贸dztwa w s膮dach ju偶 drugi rok post臋powanie przeciwko mnie.

    Do kwestii Kalendari贸w odnios臋 si臋 w innym czasie.

    Ko艅cz膮c to redakcyjne „ad vocem”, uprzejmie zach臋cam jeszcze raz mocnego jak widz臋 „w pi贸rze i s艂owie” Szanownego Komentatora do r贸wnoleg艂ego z infoBusko.pl, kontaktu bezpo艣redniego z buskimi w艂odarzami, urz臋dami i instytucjami. 呕ycz臋 powodzenia! i du偶o zdrowia r贸wnie偶 偶ycz臋!

  15. Do powy偶ej pisze:

    „A gdy Szanowny Komentator otrzyma z tej偶e instytucji odpowied藕, zapraszam do podzielenia si臋 ni膮 na @stronach czy to busko.com.pl, czy GoniecBuski.pl czy 鈥 je艣li Komentator zechce 鈥 infoBusko.pl.”

    Ju偶 Nowak wielokrotnie wysy艂a艂 i „si臋 dzieli艂” z infobusko informacjami w postaci pism i co? I potem pisa艂 w komentarzach, 偶e nic nie zosta艂o opublikowane, wi臋c o czym my tu? Sko艅cz Panie Kruk te Pana gadk臋, bo w膮tpie by kto艣 Panu uwierzy艂. A to, 偶e艣 Pan pisa艂 o cieple w Ostrowcu czy Kielcach to guzik to kogo obchodzi. Nas interesuje Busko i ceny w Busku, a nie w Kielcach czy Ostrowcu, bo i co to ma z Buskiem wsp贸lnego? No i s艂ynne Pana pytanie: A w Busku? To Pan jeste艣 Redaktor i dziennikarz, to Pan napisz co i jak jest w Busku, a nie zadawaj pytania, bo to Pan powinien si臋 tego dowiedzie膰 jako redaktor i dziennikarz i nas mieszka艅c贸w poinformowa膰 o tym, a nie nas pyta膰 „a w Busku”. To dziennikarze i redaktorzy s膮 od tego 偶eby pyta膰, dowiadywa膰 si臋, a potem informowa膰 spo艂ecze艅stwo, poniewa偶 wy dzia艂acie na podstawie prawa prasowego, kt贸re daje wam wi臋ksze uprawnienia w pozyskiwaniu informacji ni偶 ma przeci臋tny Kowalski. No ale co ja b臋de Panu t艂umaczy艂. Pan wie swoje…

  16. kto艣 co艣 wie? pisze:

    Dosz艂y mnie s艂uchy, 偶e wiceprzewodnicz膮ca Rady Miejskiej Lucyna W nie jest ju偶 dyrektork膮 budowlanki. Oficjalnie pono膰 zrezygnowa艂a bo si臋 wypali艂a czy jako艣 tak. Googluj臋 ale nic nie ma. Prawda to czy bujda?

  17. Do Mieszkaniec miasta 13 SIERPNIA 2022 O 14:21 pisze:

    No i wykraka艂e艣馃槧… Redaktor wstawi艂 w艂a艣nie kolejny „list do redakcji” od kuracjusza –
    A to Busko w艂a艣nie: S艂oneczny kurort Busko-Zdr贸j oczami kuracjuszki z Poznania [AUDIO]| 鈥濴ist do Redakcji鈥
    No i widzisz co narobi艂e艣? Po co wywo艂ywa艂e艣 wilka z lasu? 馃槈馃槣

  18. Jerzy Rogucki pisze:

    ja tak tylko zahacz臋 temat odno艣nie bloku na ul. Batorego.
    Je艣li inwestor dosta艂 warunki od zarz膮dcy sieci na przy艂膮cza to mo偶na by by艂o sprawdzi膰 czy robi je na w艂asny koszt bo tak stanowi prawo. Ale je艣li ma warunki na przy艂膮cze i wykonuje to zarz膮dca sieci za w艂asne pieni膮dze (czyli Nasze) lub np. dewolepr tylko wsp贸艂finansuje (partycypuje w kosztach), to pragn臋 podkre艣li膰, 偶e to ju偶 tak nie doko艅cza jest zgodne z prawem bo czy偶 my wszyscy (mieszka艅cy Gminy Busko) nie p艂acili艣my za wykonane przy艂膮czy do swoich budynk贸w a deweloper ma nie p艂aci膰! Troch臋 to ma艂o sprawiedliwe. A zdj臋cia popieraj膮ce burmistrza przez miejskich biznesmen贸w m贸wi艂y by wszystko!

  19. Do Jerzy Rogucki pisze:

    Obawiam si臋, 偶e chyba jednak nie ma Pan racji.
    —————————–
    https://samorzad.pap.pl/kategoria/archiwum/na-koszt-gminy-samorzady-bez-prawa-do-pobierania-oplat-za-przylacze-wodociagowe

    10.08.2017

    Na koszt gminy. Samorz膮dy bez prawa do pobierania op艂at za przy艂膮cze wodoci膮gowe. Gminy nie mog膮 pobiera膰 od mieszka艅c贸w op艂at za przy艂膮czenie do sieci wodoci膮gowych i kanalizacyjnych 鈥 informuje Prokuratura Krajowa
    Prokuratorzy b臋d膮 zaskar偶ali uchwa艂y wprowadzaj膮ce obowi膮zek ponoszenia przez mieszka艅c贸w op艂aty przy艂膮czeniowej.
    W pi艣mie skierowanym do wszystkich prokurator贸w regionalnych Zast臋pca Prokuratora Generalnego Robert Hernand zauwa偶y艂, 偶e organy stanowi膮ce gmin do uchwa艂, a wi臋c akt贸w prawa miejscowego, dotycz膮cych warunk贸w pod艂膮czenia do gminnych sieci wodoci膮gowych, kanalizacji sanitarnej i kanalizacji og贸lnej cz臋sto wprowadzaj膮 obowi膮zek ponoszenia przez mieszka艅c贸w op艂aty przy艂膮czeniowej. Dotyczy on mo偶liwo艣ci pod艂膮czenia budynku do gminnych sieci.
    Jednocze艣nie Hernanad podkre艣li艂, 偶e obowi膮zek ponoszenia op艂at nak艂adany jest na mieszka艅c贸w bez upowa偶nienia ustawowego i narusza art. 7, art. 84 i art. 94 Konstytucji RP.

    —————————-

    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/prawo-i-podatki/oplaty-za-przylaczanie-do-sieci-wodno-kanalizacyjnej-nielegalne/z86ge3j

    Gminy nielegalnie pobieraj膮 op艂aty za przy艂膮czanie do sieci wodno-kanalizacyjnej.

    Uchwa艂y gmin dotycz膮ce op艂at za przy艂膮czenie mieszka艅c贸w do gminnych sieci wodoci膮gowych, kanalizacji sanitarnej i kanalizacji og贸lnej s膮 niezgodne z prawem. Tak orzekli s臋dziowie Wojew贸dzkich S膮d贸w Administracyjnych m.in. w Kielcach, Poznaniu, 艁odzi oraz Krakowie.

    Na polecenie Zast臋pcy Prokuratora Generalnego Roberta Hernanda wszystkie prokuratury regionalne przeprowadzi艂y szczeg贸艂owe analizy, z kt贸rych wynika, 偶e gminy podejmuj膮 uchwa艂y dotycz膮ce op艂at za przy艂膮czenie mieszka艅c贸w do gminnych sieci wodoci膮gowych, kanalizacji sanitarnej i kanalizacji og贸lnej.
    Hernand zwr贸ci艂 uwag臋, 偶e obowi膮zek ponoszenia op艂at nak艂adany jest na mieszka艅c贸w 鈥瀊ez upowa偶nienia ustawowego鈥 i narusza konstytucj臋. Wskaza艂, 偶e ani ustawa o samorz膮dzie gminnym, ani o gospodarce komunalnej, na jakie wskazuj膮 zarz膮dcy gmin, nie upowa偶nia do pobierania tego typu op艂at.

    ——————————

    https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/orzeczenia-sadow/ii-sa-ke-473-18-zakaz-ustalania-przez-gminy-oplat-za-522642834

    Zakaz ustalania przez gminy op艂at za przy艂膮czenie do sieci wodoci膮gowej i kanalizacyjnej. 鈥 Wyrok Wojew贸dzkiego S膮du Administracyjnego w Kielcach.

    Wyrok Wojew贸dzkiego S膮du Administracyjnego w Kielcach

    z dnia 22 sierpnia 2018 r.

    II SA/Ke 473/18

    Zakaz ustalania przez gminy op艂at za przy艂膮czenie do sieci wodoci膮gowej i kanalizacyjnej.

    —————————–

  20. ?????????? pisze:

    CZY W GMINIE BUSKO POBIERANO OP艁ATY ZA PRZY艁膭CZA WOD-KAN???

    JE艢LI TAK, TO ID殴CIE DO PRAWNIKA, A TEN ZA艁O呕Y SPRAW臉 I KAS臉 WAM MPGK ZWR脫CI WRAZ Z ODSETKAMI PLUS POKRYJE KOSZTY S膭DOWE. TAK MI SI臉 WYDAJE. MAM RACJ臉???

  21. r贸bta co chceta pisze:

    jaki guru taka m艂odzie偶 https://www.youtube.com/watch?v=luZd1JuLqN4

  22. Jerzy Rogucki pisze:

    Zastanawiaj膮ce jest to, 偶e MPGK niedawno jeszcze pobiera艂o op艂aty przy艂膮czeniowe za wod臋 i kanalizacj臋. Jednak偶e pragn臋 zauwa偶y膰, 偶e podczas budowy sieci kan san w wioskach np. Szczawory偶, Miku艂owice itp. ka偶dy p艂aci艂 z g贸ry ustalon膮 cena za przy艂膮cze kanalizacyjne bez znaczenia na d艂ugo艣膰. Je艣li chodzi o ul. Batorego to w艂a艣nie napisa艂am, 偶e koszty za przy艂膮cza winien zap艂aci膰 deweloper!!!! a mo偶e jest np inaczej (tego nie wiem) i np partycypuje w kosztach (ponosi tylko jej cz臋艣膰) a to ju偶 jest kontrowersyjne!

  23. Serdel pisze:

    Ja si臋 dziwi臋 ogromnie jak to wszystko jeszcze si臋 trzyma jak tu jest taka samowolka i nie ma kontroli. Co by nie m贸wi膰 kiedy艣 to by艂o inaczej. Porz膮dek by艂 I ka偶dy wiedzia艂 co ma robi膰 a do tego by艂a dyskretna obserwacja i kontrol膮. Nie by艂o takiego z艂odziejstwa jak dzisiaj i nie by艂o biedy takiej.

  24. Do powy偶ej pisze:

    Masz racj臋. To co si臋 w Polsce wyprawia, a szczeg贸lnie w samorz膮dach – ten nepotyzm, uk艂ady, korupcja, kolesiostwo, to o pomst臋 do nieba wo艂a. Wszystko jest po znajomo艣ci – od sprz膮taczki po dyrektora. Jedni dostaj膮 wszystko co chc膮 czyli prac臋, firmy z uk艂adu dostaj膮 zlecenia i zarabiaj膮 miliony wykonuj膮c za publiczne pieni膮dze prace bardzo drogo i w niskiej jako艣膰 tak, 偶e zaraz potem wszystko si臋 roz艂azi, natomiast ludzie bez znajomo艣ci bied臋 klepi膮, bo nie maj膮 szans najmniejszych gdziekolwiek si臋 przebi膰. Takiego dziadostwa, z艂odziejstwa, takiego syfu i gnoju jaki jest teraz, a szczeg贸lnie w samorz膮dach, to w historii Polski jeszcze nigdy nie by艂o.

  25. Styks pisze:

    W niedziel臋 zmar艂 tato Radnego 艁ukasza Szumilasa. Nie doczeka艂 uwolnienia syna. Niech odpoczywa w pokoju.

  26. a propos samorz膮d贸w pisze:

    A propos bagna w samorz膮dach – g艂臋boko艣膰 tego bagna jest wprost proporcjonalna do czasu przyklejenia do sto艂ka w艂odarzy typu w贸jt, burmistrz, starosta, prezydent, wojewoda, marsza艂ek itp a odwrotnie proporcjonalna do wielko艣ci jednostki terytorialnej.
    W takich jednostkach jak buski grajdo艂ek, gdzie wszyscy si臋 znaj膮 i „chodz膮 na te same imieniny, chrzty, wesela i pogrzeby”, nie ma mo偶liwo艣ci, 偶eby po 12 czy 23 latach rz膮dzenia nie powsta艂y takie uk艂ady, zale偶no艣ci s艂u偶bowe, biznesowe, towarzyskie itp, 偶e wszyscy i wszystko nienale偶膮ce do bagna, w tym bagnie tonie.

  27. Obiektywny do: Apropos samorz膮d贸w 16 SIERPNIA 2022 O 13:31 pisze:

    M膮dre s艂owa, tak samo niestety to widz臋. Ale ile innych os贸b to dostrzega i to widzi?

  28. Tak "wyrzuca si臋 w b艂oto" publiczne 艣rodki? pisze:

    Czasy s膮 ci臋偶kie. Jest ogromna inflacja, bardzo droga 偶ywno艣膰, w臋giel po 3 tys. z艂 za ton臋, drogi pr膮d, gaz, a od nowego roku na pewno b臋d膮 kolejne ogromne podwy偶ki. Pa艅stwo i samorz膮dy zad艂u偶one po uszy. Jak zatem wydaje si臋 publiczne pieni膮dze? Na przyk艂ad tak, jak robi to MGOPS (Miejsko-Gminny O艣rodek Pomocy Spo艂ecznej) w Busku Zdroju. W ramach programu 鈥濧ktywni Seniorzy鈥 zorganizowa艂 dla 60-o osobowej grupy senior贸w:

    -JEDNODNIOWY rajd pieszy z przewodnikiem oraz z pocz臋stunkiem (kie艂basa, bigos, napoje)
    -JEDNODNIOW膭 wycieczk臋 do Warszawy z przewodnikiem i z obiadem.

    Na zapytanie ofertowe odpowiedzia艂 tylko jeden oferent 鈥 Sp贸艂dzielnia Socjalna z Kielc.
    A teraz najwa偶niejsze: cena za pierwsz膮 us艂ug臋 to 5100 z艂, a za drug膮 14850 z艂!!!
    Czy wy to rozumiecie? Jednodniowy spacer za 5100 z艂 i jednodniowy wyjazd do Warszawy za 14850 z艂!!! To jest SKANDAL!!! To jest jawne marnotrawstwo publicznych 艣rodk贸w i 鈥瀢yrzucanie pieni臋dzy w b艂oto鈥!!! 5100 z艂 + 14850 z艂 = 19950 z艂!!! Ile偶 po偶ytecznych rzeczy mo偶na by za to zrobi膰, ilu ludziom potrzebuj膮cym pom贸c, ilu dzieciom z ubogich rodzin pom贸c? Ja si臋 pytam, czy w Busku s膮 tylko kuracjusze i seniorzy? Co dla m艂odych ludzi? Co dla dzieci? To skandal co si臋 w tym Busku wyprawia! To ju偶 przekracza wszelkie granice, 偶eby w dobie takiej dro偶yzny i takiego kryzysu organizowa膰 鈥瀞pacer鈥 za 5100 z艂 i wycieczk臋 do stolicy za 14850 z艂. To si臋 po prostu w g艂owie nie mie艣ci!!!

    Powy偶sze jest moj膮 prywatn膮 opini膮, z kt贸r膮 si臋 mo偶na zgadza膰 lub nie.

    殴r贸d艂o:

    mgops.busko.pl/projekty-efs/aktualnosci-efs/1478-zaproszenie-do-zlozenia-oferty-cenowej-w-prowadzonym-rozpoznaniu-cenowym-na-zorganizowanie-rajdu-pieszego-w-ramach-realizacji-projektu-pn-aktywni-seniorzy-w-busku-zdroju.html

    mgops.busko.pl/projekty-efs/aktualnosci-efs/1477-zaproszenie-do-zlozenia-oferty-cenowej-w-prowadzonym-rozpoznaniu-cenowym-na-zorganizowanie-jednodniowego-wyjazdu-integracyjno-krajoznawczego-w-ramach-realizacji-projektu-pn-aktywni-seniorzy-w-busku-zdroju.html

  29. Rosja Zdr贸j do: Do powy偶ej 15 SIERPNIA 2022 O 15:41 pisze:

    ”Masz racj臋. To co si臋 w Polsce wyprawia, a szczeg贸lnie w samorz膮dach 鈥 ten nepotyzm, uk艂ady, korupcja, kolesiostwo, to o pomst臋 do nieba wo艂a. Wszystko jest po znajomo艣ci 鈥 od sprz膮taczki po dyrektora. Jedni dostaj膮 wszystko co chc膮 czyli prac臋, firmy z uk艂adu dostaj膮 zlecenia i zarabiaj膮 miliony wykonuj膮c za publiczne pieni膮dze prace bardzo drogo i w niskiej jako艣膰 tak, 偶e zaraz potem wszystko si臋 roz艂azi, natomiast ludzie bez znajomo艣ci bied臋 klepi膮, bo nie maj膮 szans najmniejszych gdziekolwiek si臋 przebi膰. Takiego dziadostwa, z艂odziejstwa, takiego syfu i gnoju jaki jest teraz, a szczeg贸lnie w samorz膮dach, to w historii Polski jeszcze nigdy nie by艂o.” Mnie si臋 wydaje, 偶e to efekt wielu lat komuny, kt贸ra zdemoralizowa艂a nar贸d. Niby mamy ju偶 tu zach贸d, ale mentalnie mnie si臋 wydaje, 偶e w najlepsze trwa tu nadal g艂臋boki rosyjski wsch贸d i jego patologie. W Rosji w艂adza jest panem a obywatel jest nikim. A tu jak jest?Wys艂uchaj co opowiada o Rosji Krystyna Kurczab-Redlich u Zychowicza a zrozumiesz wiele tu https://www.youtube.com/watch?v=b9-zg57Om3A

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl