TP: „Mamy XXI wiek, a nie mamy kanalizacji. To kpina z mieszkańców!” | JKR: Dziesiątki milionów w Zdrój, a tymczasem 40% buskich sołectw żyje jak 100 lat temu za Sławoja Składkowskiego - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

TP: „Mamy XXI wiek, a nie mamy kanalizacji. To kpina z mieszkańców!” | JKR: Dziesiątki milionów w Zdrój, a tymczasem 40% buskich sołectw żyje jak 100 lat temu za Sławoja Składkowskiego

24 kwietnia 2021 | Tygodnik Ponidzia 15.04.2021 / Jarosław Kruk 24.04.2021 | | 44 komentarze

To naprawdę nie do pomyślenia, żeby w gminie uzdrowiskowej w XXI wieku, tak duża jej część była pozbawiona kanalizacji – żali się mieszkaniec Kołaczkowic, który od lat czeka, aż gmina zbuduje kanalizację w jego miejscowości.
Na wszystko są pieniądze – na tężnie, za miliony, tym czasem na kanalizację nie ma. My nie żądamy przecież luksusów. To kpina z mieszkańców, albo nieudolność władz. Innego wyjaśnienia nie widzę – dodaje inny z mieszkańców
. – informuje na swojej @stronie Tygodnik Ponidzia

W uzdrowiskowej gminie Busko-Zdrój obejmującej 47 sołectw według stanu na rok 2021 kanalizacji nie mają mieszkańcy 19: Baranowa, Bilczowa, Budzynia, Dobrowody, Elżbiecina, Gadawy, Galowa, Janiny, Kołaczkowic, Kotek, Młynów, Olganowa, Palonek, Podgaja, Ruczynowa, Skorzowa, Słabkowic, Szańca i Widuchowej. /grafika: Wikipedia♂  [grafika w dużym rozmiarze po kliknięciu na niej myszką]

Busko-Zdrój to jedna z bardziej znanych gmin uzdrowiskowych w Polsce, do której chętnie przyjeżdżają kuracjusze z różnych stron kraju. Niestety nie wszystkim żyje się tu dobrze. Okazuje się, że choć mamy XXI wiek, to duża część mieszkańców nie ma dostępu do tak podstawowej rzeczy, jaką jest kanalizacja. W Gminie Busko-Zdrój♂ kanalizacji nie mają mieszkańcy: Baranowa♂, Bilczowa♂, Budzynia♂, Dobrowody♂, Elżbiecina♂, Gadawy♂Galowa♂, Janiny♂, Kołaczkowic♂, Kotek♂, Młynów♂, Olganowa♂, Palonek♂Podgaja♂, Ruczynowa♂, Skorzowa♂, Słabkowic♂, Szańca♂ i Widuchowej♂.

>>>  Gmina Kije do 2023 roku ma być w całości skanalizowana. Kolejne miejscowości dołączane do sieci  <<<
Radio Kielce [27.04.2021]

– Potrzeby mieszkańców wsi są spychane na margines. Czujemy się jakbyśmy byli ludźmi drugiej kategorii. W mieście widać duże inwestycje, remontuje się parki, buduje tężnie za miliony. Tymczasem o naszych potrzebach się zapomina, a my przecież nie żądamy luksusów. W XXI wieku chcemy mieć gdzie się spotkać, bezpieczne chodniki i kanalizację! Czy żądamy zbyt wiele? – mówi jeden z mieszkańców Kołaczkowic.

>>>  Gmina Kije otrzymała „zielone światło” dla budowy gazociągu we Włoszczowicach  <<<
RK [15.02.2021]: – Jak informuje Tomasz Socha, wójt gminy Kije, warunkiem przystąpienia do realizacji zadania przez Polską Spółkę Gazownictwa jest zainteresowanie przyłączem i dostawą gazu przez co najmniej 100 odbiorców.
– Jeżeli znajdzie się 100 gospodarstw, które będą chciały się podłączyć do sieci gazowej wówczas inwestycja będzie realizowana. Wówczas do końca 2023 roku, wszyscy chętni będą mogli korzystać z gazu ziemnego – zaznacza♂

– To jest, delikatnie rzecz ujmując, kpina z mieszkańców, albo nieudolność władzy. Innego wyjaśnienie nie widzę – dodaje mieszkaniec Dobrowody.

– To aż niewiarygodne! Gmina chwali się dobrą kondycją finansową, a tak naprawdę jesteśmy daleko w tyle za innymi gminami uzdrowiskowymi. Nie mamy nawet kanalizacji, już nawet nie mówię o taki luksusie jak gaz. Przecież to standard. Nie wie z czego to wynika, że przez tyle lat władze gminy, z burmistrzem na czele, nie skanalizowała gminy? – wtóruje mu inny z mieszkańców.

Mieszkańcy podkreślają, że oczekują od władz gminy konkretnych rozwiązań w tym temacie. Jednak… – cały artykuł na źródłowej stronie Tygodnika Ponidzia♂, którego Redakcja zapowiada, że do tematu wróci wkrótce.


Jarosław Kruk: Czytając te informacje kolejny raz odnoszę wrażenie, że w uzdrowiskowej perle, słonecznej gminie Busko-Zdrój, z uwagi na występujące skrajności, sytuacja przypomina do pewnego stopnia Koreę Północną.

Tam, z tego co informują media, władze inwestują miliardy między innymi w rakiety z głowicami atomowymi, a niewiele robią by podnieść standard życia obywateli.

Tu, zamiast wprowadzić w 19 spośród 47 sołectw standardy sanitarne na miarę XXI wieku, słoneczne władze samorządowe fundują za ok. 25.000.000 zł bodaj najdroższą tężnię w Polsce.
Tu, zamiast pomyśleć o prawdziwej obwodnicy by wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta, samorządowcy wydają dziesiątki milionów na przebudowę ulic w deptaki i bodaj 12 mln na „zardzewiałą” kładkę na Górkę.
Tu, zamiast dołożyć bodaj 40.000 zł do utrzymania Ośrodka Zdrowia w Szczaworyżu, lecznicy w której chce się leczyć blisko 1000 pacjentów, burmistrz i radni wolą zlikwidować przychodnię, choć w tym samym czasie chyba dużo większe pieniądze słoneczna gmina wydaje na zasilanie prądem setek czy może nawet tysięcy lamp oświetlających rzęsiście przez całą noc odludne w tym czasie zakątki.

Tak, osobliwe spojrzenie na miasto, gminę i potrzeby mieszkańców mają buscy samorządowcy. Dziesiątki milionów w Zdrój, a tymczasem 40% mieszkańców buskich sołectw żyje jak 100 lat temu za Sławoja Składkowskiego♂

 

◙ Podobne informacje:

Burmistrz Waldemar Sikora i urzędnicy UMiG Busko-Zdrój podjęli wyzwanie w ramach #GaszynChallenge [WIDEO] – a inne dzieci, a Dawid?

Nowi inwestorzy i kolejne miejsca pracy w Jędrzejowie. W Busku słoneczka, stadiony, tężnia i fontanny…

Każdy sobie rzepkę skrobie – Czy megatężnia w Zdroju zaszkodzi „Krystynie” ?

ED: Kładka w Busku zachwyci świat? Trwa budowa, będzie konstrukcja z cortenu, jednego z najmodniejszych materiałów na świecie. Zobaczcie film. A…

Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej oddana do ruchu. A w Busku?

TVP1: Zamknięcie ośrodka zdrowia w Szczaworyżu tematem wtorkowego ALARMU! [AUDIO]

 

 

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

44 odpowiedzi na “TP: „Mamy XXI wiek, a nie mamy kanalizacji. To kpina z mieszkańców!” | JKR: Dziesiątki milionów w Zdrój, a tymczasem 40% buskich sołectw żyje jak 100 lat temu za Sławoja Składkowskiego”

  1. Jolanta pisze:

    Rzeczywiście… Chyba prąd i woda to trochę za mało jak na obecne czasy …?

  2. Andrzej pisze:

    Kanalizacje w gminie na tych wszystkich wsiach ze względu na rozdrobnienia inwestycji,są dla gminy nieopłacalne. Lepiej zrobić jedną wielką inwestycję np.tężnie i mieć póżniej uzasadniony wydatek. Kanalizacje jest potrzebna i jest ogólna zgoda w tym temacie. Co do tężni to zdania są podzielone. No ale kasiora już poszła.

  3. Marek pisze:

    W samym Busku wybory wygrał J. Szydłowski, ale wsie bardzo popierały W. Sikorę i głownie dzięki nim został burmistrzem. Teraz płacz, bo nie ma kanalizacji, bo Ośrodek Zdrowia w Szczaworyżu się likwiduje itd. Toż to przecież jest wasz burmistrz, przez was wybrany i popierany, tak jak wy ze wsi pochodzący, który rządzi 11 lat, od 2010 roku. Teraz nagle wam on nie odpowiada? Jak sobie wybraliście to tak macie i bardzo dobrze wam tak.

  4. Do powyżej pisze:

    Dokładnie, to już trzecia kadencja Waldemara Sikory, trzy razy go wybrali, a teraz im nagle nie odpowiada. Nie wiedzieli kogo wybierają? A tacy przemądrzali na tych wsiach, rozumy wszystkie pozjadali, pogadać z kimś to „łun wi co u jak”, „łun by im pokozoł”, „łun nojmundrzejszy”, „co ty mmi tu bedziesz pier…ił”, „jo swoje wim”. Na polityce, na medycynie, na wszystkim się znają i do tego ta wiejska filozofia przechwalania: to co „łun mo” to najlepsze, „nojtani kupił”, samochód ma najlepszy, traktor ma najlepszy. Ale porozmawiać o poważnych tematach, to „cóz jo sie bede łodzywoł”, „coz mnie to łobchłedzi”, „jo nie bede problemłewy”. I tak każdy w gębie mocny, ale jak coś to wszystko tchórzliwe i się odezwać nie umieją. Widać to też w zakładach pracy, bo to na własnym doświadczeniu przerabiałem wielokrotnie. Jakie to wszystko mądre i wygadane, tylko jak szef się pojawi, to języka w gębie zapominają. Będą tyrać za parę groszy, bo odezwać się nie umieją, sprzeciwić nie potrafią, upomnieć się nie ma komu, bo mają filozofię „cóz jo sie bede łodzywoł”, „jo nie bede problemłewy”, „a coz to do”. I jak coś to jeszcze pójdą i doniosą szefowi na kolegę z pracy, bo się chcą podlizać pryncypałowi. Szkoda gadać…

  5. Do redakcji pisze:

    A teraz spójrzmy prawdzie w oczy czy w wyborach samorządowych w 2018r jakiś kandydat proponował budowę kanalizacji na wsiach? Nie , żaden z kandydatów nie proponował budowy kanalizacji na wsiach.

    Kandydaci w wyborach Buskich proponowali jedynie inwestycje w miastach typu teżnia czy Aquapark a jeden z kandydatów miał pomysł by teżnia wybudować na wsi.

    28 sołectw na 3 kadencje to i tak dobry wynik. Absurdem by było gdyby żadne sołectwo nie miało kanalizacji.

  6. Xyz pisze:

    A jak sie zrobi kanalizacje to bedzie biadolenie ze to za drogo i ze sie pieniedzy tylko szuka tak zle i tak nie dobrze…

  7. Do Xyz pisze:

    Masz rację, zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości. Jak się jedzie wieczorem samochodem przez okoliczne wsie, to czuć piękny zapach wypompowywanych szamb… Jak się zrobi kanalizację to będzie źle, bo wtedy za każdy metr sześcienny wody, naliczony przez wodomierz, trzeba będzie za kanalizację zapłacić. A tak to pompa i cheja do rowu albo na łąkę… Waldemar Sikora wie co robi. Po co ma zakładać kanalizację i zniechęcać elektorat, czyli wyborców do swojej osoby…

  8. Lucjan pisze:

    Wydaję się, że autor nie wymienił wszystkich sołectw gminy bez kanalizacji, nie jestem pewien np.Zwierzyńca i Służowa.To prawda, że poważna część budżetu gminy angażowana jest na potrzeby uzdrowisk i miasta a w planach o kanalizacji opisanych sołectw w najbliższej perspektywie nie ma mowy. Za to widzimy jak przywiezieni do gminy, dzielnie walczą o stołki i apanaże w radach nadzorczych i zarządach uzdrowisk (już między swoimi). Mieszkańcy sołectw oddający ścieki z szamb płacą 20-25zł za m3 (w zależności od pojemności „szambiarki”) i oczekują na odbiór 4-10 dni,bez ustalenia terminu odbioru. Oddających ścieki jest ok. 25-30%, reszta idzie do rowów lub w ziemię. Jak się wspomni kampanie wyborcze, to płoty w tych sołectwach są obwieszone plakatami kandydatów do samorządów, parlamentów, europarlamentu,a po wyborach zajmują stanowiska (włącznie z ministerialnymi) i nie ma kto wywalczyć funduszy na kanalizację sołectw uzdrowiskowej gminy.

  9. Maciek pisze:

    Sprawa jest bardzo prosta, ale gdyby ktoś to przeprowadził, to byłoby trzęsienie ziemi. Wystarczy skonfrontować dane, które posiada MPGK- Komunalka. Wszystko jest w dokumentach. Wystarczy skonfrontować dane z wodomierzy z ilością metrów sześciennych wywiezionych ścieków przez szambiarki. Sprawdzić dom po domu, sołectwo po sołectwie. Jak myślicie, ile m3 ścieków idzie do rowu lub na pole? Podejrzewam, że zdecydowana większość idzie w rów lub na pole, myślę że jakieś 80-90 %, a wywożonych jest 10-20 %. Wyobraźcie sobie co by było, gdyby zaczęto egzekwować i karać za rozbieżności pomiędzy wskazaniami wodomierzy, a wywiezionymi ściekami? Wywieźli by ludzie, ale burmistrza i radnych z magistratu na taczkach. Dlatego nikt tego gorącego tematu nie rusza. A jak jest kanalizacja, to nie ma przeproś. Ile m3 pokaże wodomierz, to za tyle samo m3 ścieków trzeba zapłacić. Tak jest różnica pomiędzy kanalizacją a jej brakiem.

  10. HolaHola do Do redakcji 24 KWIETNIA 2021 O 19:49 pisze:

    „28 sołectw na 3 kadencje to i tak dobry wynik. Absurdem by było gdyby żadne sołectwo nie miało kanalizacji.”
    Primo: patrząc na mapę rację ma chyba Lucjan, że skoro Szaniec, Elżbiecin, Skorzów itd nie mają kanalizacji to raczej na 100% Zwierzyniec i Służów też nie mają kanalizacji. Zatem proporcja wynosi nie 19:28 ale 21:26
    Secundo: z tego co mi wiadomo część sołectw bodaj została skanalizowana za poprzednich burmistrzów w czasach gdy były dużo mniejsze możliwości dofinansowania zewnętrznego i nie było łatwych eurofunduszy. Zatem chyba zbyt słodzisz Sikorze, zwłaszcza, że chłop mimo 11 lat rządzenia nie zrobił kanalizacji w Widuchowej, za co go tam pewnie bardzo lubią

  11. Maciek do powyżej pisze:

    Przeczytaj Szanowny Internauto moje dwa komentarze:

    Maciek 25 KWIETNIA 2021 O 00:03

    Do Xyz 24 KWIETNIA 2021 O 20:09

    i zadaj sobie proste pytanie: Czy dla burmistrza zakładanie kanalizacji na wsiach jest korzystne czy niekorzystne, z punktu widzenia głosów w wyborach? Odpowiedź jest według mnie oczywista. Kanalizacja to znacznie większe rachunki dla mieszkańców wsi, więc…

  12. Do Czarka i do powyżej pisze:

    A propos śmieci:

    echodnia.eu/swietokrzyskie/odbior-smieci-w-powiecie-buskim-ile-wynosza-oplaty-w-kazdej-gminie-wysokie-kary-za-brak-segregacji/ga/c1-15403672/zd/47595784

    Wszędzie w ościennych gminach opłata za śmieci (segregowane bez kompostownika) to 14,50-16,00 zł, w Gnojnie tylko 12 zł, a w Busku 19,50. No cóż, Kryczka, prezes MPGK zarabia prawie tyle co minister, więc…

    Skoro tamte firmy potrafią wywieźć odpady za 12 czy nawet 14-15-16 zł, to ja bym proponował zrobić przetarg na wywóz śmieci i wywalić Komunalkę na przysłowiowy „zbity pysk”, a wziąć firmę tańszą. Dlaczego do jasnej cholery my mieszkańcy mamy tak przepłacać za wywóz śmieci? To skandal!!! Skoro do wykonania każdej inwestycji robi się przetarg, to zrobić także przetarg na wywóz odpadów i zobaczymy co wtedy Komunalka zrobi i jaką zaproponuje cenę. Już ja bym ich szybko porządku nauczył – przetarg i zobaczylibyśmy jakby śpiewali. A co na to radni (bez)radni? Do czego ta (bez)radna Rada Miasta się nadaje? Czy tylko do przyklepywania wszystkiego jak leci? Czy tu ktokolwiek działa w interesie mieszkańców? Moim zdaniem NIE! Już dość tej drożyzny w tym Busku. Śmieci, woda, ścieki, podatki, opłaty, co tu się do jasnej cholery dzieje w tym mieście?

  13. Wiele tu ekspertów lecz to życie weryfikuje pisze:

    Są tu bardzo ciekawe komentarze wielu ekspertów „intelygentów” który wypowiadają się jedynie poprzez anonimowość w internecie. Pisaniem w internecie zbytnio nic się nie zmieni a trzeba działać realnie. Coś wam nie pasuje jaki to problem pójść na sesję rady i kulturalnie się wypowiedzieć a nie tak pisać w internecie swoje wizje wyzwiska i snuć nie wiadomo co. A też można spróbować startować do rady czy to z czyjegoś komitetu lub założyć swój komitet,można też startować na burmistrza lecz wystarczy tylko chcieć.

  14. Marcin Do Do Czarka i do powyżej 25 KWIETNIA 2021 O 01:10 pisze:

    Porównywanie ościennych gmin z powiatu do gminy Busko to czysty absurd. Ponieważ te gminy nie mają takiej samej ilości mieszkańców co gmina Busko. A pamiętajmy że to mieszkańcy produkują śmieci jak i inne jednostki czy przedsiębiorstwa. „Zbliżonym porównaniem” odnośnie cen za śmieci to gmina Jędrzejów która ma ok 28 tyś mieszkańców na stan z 2017 r , gmina Busko to ok 32 tyś na stan z 2017 r. Ilość mieszkańców produkujących śmieci to jedno ale ilość produkowanych śmieci przez mieszkańców to drugie. Z roku na rok ilość produkowanych śmieci przez mieszkańców wzrasta. Do tego wszystkiego też dochodzi sam fakt że gmina robi podwyżkę i często ludzie nie rozumieją czemu gmina samorząd robi tą podwyżkę. Te podwyżki są spowodowane głównie przez dwie ustawy śmieciowe rządów POPSL i PIS. Brak podwyżki za śmieci robi „katastrofę w systemie” gdzie w gminie Pacanów mieliśmy dotycznienie. W gminie Pacanów radni byli przeciwni podwyżce za śmieci ale po czasie przyjęli podwyżkę jeszcze większą niż była planowana jak się sprzeciwili. I jedynie to rządzący tym krajem muszą naprawić to co zrobili poprzednicy.

  15. Mieszkaniec pisze:

    Dobrze ktoś napisał, zrobić przetarg i zobaczymy kto wygra. Dlaczego MPGK ma z wolnej ręki dostawać wywóz śmieci? Tego nie rozumiem. Na byle chodnik, kawałek drogi, na wszystko jest przetarg, prawda? To zrobić przetarg na wywóz śmieci. Mamy gospodarkę wolnorynkową? To zrobić przetarg. Niech wygra najlepszy i najtańszy podmiot. Mieszkańcy tylko na tym mogą skorzystać.

  16. Do Lucjana pisze:

    Ceny za wywoz sciekow wzioles z kosmosu bo w cenniku jest 13,52 a nie 20 zl no ale jak siac fake newsy to na calego no nie? Ciekawe tez jest porownanie przez „redaktora” Buska do Korei Polnocnej nie wiem czy nie za dlugo rozmawial przez telefon z pewnym radnym i „aura” miejsca na Niego nie przeszla… np w USA tez sa dysproporcje ale lepiej o Korei napisac bardziej dac na wyobraznie co? A co do kanalizacji to ze pare osob chce to nie znaczy ze trzeba robic bo mysle ze zdecydowana wiekszosc ludzi woli miec szambo i taniej placic a co do wywozu smieci to pasowaloby zeby tak weszla firma zewnetrzna i porzucila to Busko jak Chinczycy budowe autostrad i jak smieci nie odebrane bylyby przez 2 miesiace co byscie wtedy pisali?

  17. Do Marcin Do Do Czarka i do powyżej 25 KWIETNIA 2021 O 01:10 25 KWIETNIA 2021 O 02:07 pisze:

    Ziemia też jest według ciebie Płaska? Każde dziecko wie, to coowi ABC ekonomii, że wraz ze wzrostem skali działania koszty jednostkowe maleją. Zatem nie wciskaj prosze ciemnoty. Aci do powoływania się na przykład radnych ościennych gmin to mam rozumieć, że chcesz dać do zrozumienia ze buscy radni są głupsi od radnych z sąsiednich gmin i w związku z tym powinni brać z nich przykład, tak?

  18. Smutna prawda: toż to Busko właśnie pisze:

    https://www.youtube.com/watch?v=kuvoJLj60T4

  19. mieszkaniec do Do Lucjana 25 KWIETNIA 2021 O 06:50 pisze:

    „A co do kanalizacji to ze pare osob chce to nie znaczy ze trzeba robic bo mysle ze zdecydowana wiekszosc ludzi woli miec szambo i taniej placic” – Mądre słowa! dokładnie tak!

    Proszę mi powiedzieć kto w Busku decyduje o milionowych inwestycjach: tężnia za bodaj 25 mln, kładka na Górkę za bodaj 12 mln, multistadion za bodaj już 10 mln, rewitalizacja Parku Zdrojowego za bodaj 18 mln, przebudowa ulicy 1 Maja na deptak za bodaj 18 mln, KTO O TYM DECYDUJE? MIESZKAŃCY CZY MOŻE RACZEJ WĄSKA GRUPKA WIEDZĄCYCH WSZYSTKO LEPIEJ DECYDENTÓW?

    Ja „mysle ze zdecydowana wiekszosc ludzi woli miec” niższe koszty życia w Busku i sołectwach, tańszą wodę, tańsze śmieci, tańszy podatek od środków transportu, gaz i kanalizację na wsiach, czynny Ośrodek Zdrowia w Szczaworyżu, itd itp aniżeli kilka tych sztandarowych inwestycje, moim zdaniem „potrzebnych inaczej”..

  20. Lucjan pisze:

    Do autora: Do Lucjana z godz. 06.50 24.04.2021.
    Ceny odbioru ścieków nie z kosmosu a z realu ( z Faktury).
    Podaję:
    10 m3 ścieków x 13,5zł netto + Vat 10,82zł = 146zł
    Transport; 64zł +5,12zł Vat = 69,12zł.
    Razem: 215,14zł podzielić na 10 m3 = 21,51zł/m3.
    Teraz proszę sobie wyliczyć, gdy przejedzie „szambiarka” 6m3 i cena transportu jak wyżej, to wychodzi nawet ok.26,12zł/m3.
    Oczywiście najlepiej, żeby m3 kosztował nas tyle co przesył siecią kanalizacyjną, coś ok. 9zł/m3.

  21. Marcin Do Marcin Do Do Czarka i do powyżej 25 KWIETNIA 2021 O 01:10 25 KWIETNIA 2021 O 02:07 25 KWIETNIA 2021 O 08:17 pisze:

    Ziemia jest okrągła lecz jest wielu teoryków spiskowych którzy twierdzą inaczej. Wytumaczyłem dobitnie na czym polega śmieciowy boom Ale niestety ty mnie obrażasz więc do ciebie nic nie trafi bo masz raczej zakodowane tak jak inni że to samorząd odpowiada za wszystko. Pozdrawiam i liczę na to że kiedyś będziesz się pluł w brodę że twierdziłeś inaczej.

  22. Jerzy Rogucki pisze:

    W Miejskim Przedsiębiorstwie Grupy Kolesi sp.zo.o obecnie są projekty dla wsi Olganów, Dobrowoda. Obecnie sie projektuje dla wsi Widuchowa (pewnie pomyślicie, że to przypadek).
    Odnosząc się do cen śmieci pozostałe Gminy nie posiadaj wysypiska śmieci tylko wszystkie śmieci wożą do Rzędowa i tak np Gmina Wislica ma do Rzędowa 47km a natomiast ceny smieci są 12.00, 16.00, 32.00 przecież tyle samo zużywa paliwa smieciarka w MPGK co i w Wislicy. Zastanawiające skąd takie ceny gdzie np MPGK nie ponosi takich kosztów transportu co np Wiślica. Moze spowodowane jest to , że zbyt duże koszty generuje np wysypisko w Dobrowodzie, Może osoby zajmujące się śmieciami nie są kompetentne (jest nowy Dyrektor od śmieci w MPGK, nigdy wcześniej nie było takiego stanowiska podobno zostało stworzone przez p. Kryczke). Ale na razie trzeba czekać za 2,5 roku wybory wiec WSZYSCY się dobrze przyglądajcie co robi obecna władza.

  23. fake news do Jerzy Rogucki 26 KWIETNIA 2021 O 08:31 pisze:

    O jakim nowym dyrektorze w MPGK wspominasz? na stronie BIP MPGK (https://bip.mpgkbusko.pl/) jest taka informacja:
    Prezes: mgr inż. Krzysztof Kryczka
    Główny Księgowy / Prokurent: mgr Marta Mochniej
    Dyrektor ds. Technicznych: mgr inż. Witold Dalach
    Dyrektor ds. Usług Komunalnych: Jerzy Trzęsak
    nie ma żadnego nowego dyrektora! proszę nie rozsiewać plotek!

  24. Jerzy Rogucki pisze:

    do fake news do Jerzy Rogucki 26 KWIETNIA 2021 O 08:31
    no jest za Jerzego Trzęsaka nie zmieniono na stronie MPGK
    Ps. aby sie wypowiadać trzeba być zorientowanym

  25. Do 26 KWIETNIA 2021 O 10:28 pisze:

    Napisałeś: „nie ma żadnego nowego dyrektora! proszę nie rozsiewać plotek!”

    Otóż zadzwoniłem przed chwilą do MPGK i zapytałem: Kto jest Dyrektorem ds. Usług Komunalnych? Czy jest nim Pan Jerzy Trzęsak?

    Pani mnie poinformowała, że pan J. Trzęsak jest już na emeryturze, a obecnie Dyrektorem ds. Usług Komunalnych jest pan Andrzej Budłosz.

  26. Errata pisze:

    Przepraszam za literówkę: Dyrektor ds. Usług Komunalnych – pan ANDRZEJ BYDŁOSZ

  27. Xyz pisze:

    Czyli jeden dyrektor odszedl na emeryture a zastapil Go nastepny wiec w czym problem?

  28. Patryk pisze:

    Ja myślę, że problem jest w tym, że na BIP stronie MPGK są nieaktualne dane. Niby poważna firma, prezes z zarobkami ministra a na BIP stare informacje. Wspaniała wizytówka firmy. Na wszelki wypadek patrzę o 18:20 na BIP MPGK i widzę, że na BIP MPGK, który zgodnie z przepisami powinien być aktualnym źródłem oficjalnych informacji widnieje: Dyrektor ds. Usług Komunalnych: Jerzy Trzęsak. Wygląda na to, że w MPGK czas się zatrzymał i mają gdzieś jakieś przepisy o Informacji Publicznej

  29. oooooo pisze:

    Albo specjalnie nie ujawnia, czy aby ktoś nie sprawdził czy aby nominowany człowiek posiada wystarczające kwalifikacje, doświadczenie itp. czy być może jest nominatem partyjnym?

  30. zxc pisze:

    o jak szybko można przeskoczyć z providenta na dyrektora od śmieci.

  31. Mieszkaniec pisze:

    „Rozmowa z Andrzejem Bydłoszem, wiceszefem buskich struktur Platformy Obywatelskiej.”

    https://echodnia.eu/swietokrzyskie/bydlosz-warto-dbac-o-zdrowie/ar/8976277

    Andrzej Bydłosz WYBORY 2015

    https://www.wnp.pl/parlamentarny/sejm-2015/okw-33-kielce,33/kw-platforma-obywatelska-rp,5/andrzej-bydlosz,1863.html

    „Dziś w Busku Artur Gierada przewodniczący Platformy Obywatelskiej w regionie, Andrzej Zoch szef buskich struktur Platformy i Andrzej Bydłosz pełnomocnik wyborczy zbierali podpisy pod listą poparcia dla Rafała Trzaskowskiego na kandydata na Prezydenta RP.”

    http://www.busko.com.pl/zbiorka-podpisow-poparcia-dla-rafala-trzaskowskiego-video,,2,1,1,4,30690,n.html

  32. Mieszkaniec pisze:

    „Rozmowa z Andrzejem Bydłoszem, wiceszefem buskich struktur Platformy Obywatelskiej.”

    echodnia.eu/swietokrzyskie/bydlosz-warto-dbac-o-zdrowie/ar/8976277

    Andrzej Bydłosz WYBORY 2015

    wnp.pl/parlamentarny/sejm-2015/okw-33-kielce,33/kw-platforma-obywatelska-rp,5/andrzej-bydlosz,1863.html

    „Dziś w Busku Artur Gierada przewodniczący Platformy Obywatelskiej w regionie, Andrzej Zoch szef buskich struktur Platformy i Andrzej Bydłosz pełnomocnik wyborczy zbierali podpisy pod listą poparcia dla Rafała Trzaskowskiego na kandydata na Prezydenta RP.”

    busko.com.pl/zbiorka-podpisow-poparcia-dla-rafala-trzaskowskiego-video,,2,1,1,4,30690,n.html

  33. Rozpoczyna się akcja zbierania podpisów pod wnioskiem o zorganizowanie referendum w sprawie odwołania prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej z Koalicji Obywatelskiej. A w Busku? pisze:

    https://polskieradio24.pl/5/3/Artykul/2775052,Agnieszka-Wojciechowska-van-Heukelom-o-odwolaniu-Hanny-Zdanowskiej-teraz-jest-to-mozliwe

  34. goniec pisze:

    Podobno w BOSIR na kierowniczym stanowisku zatrudniony został brat burmistrza Sikory, to prawda?

  35. […] tężnię w Polsce♂, 9.000.000 na zardzewiałą kładkę na Górkę♂, a tymczasem  ok. 40% buskich sołectw nie ma kanalizacji i ich mieszkańcy żyją jak przodkowie 100 lat temu za … oraz w dobie pandemii Covid-19, w podbuskim Szczaworyżu zamyka się Ośrodek Zdrowia♂, w którym […]

  36. […] TP: „Mamy XXI wiek, a nie mamy kanalizacji. To kpina z mieszkańców!” | JKR: Dziesiątki milion… […]

  37. […] TP: „Mamy XXI wiek, a nie mamy kanalizacji. To kpina z mieszkańców!” | JKR: Dziesiątki milion… […]

  38. […] TP: „Mamy XXI wiek, a nie mamy kanalizacji. To kpina z mieszkańców!” | JKR: Dziesiątki milion… […]

  39. Wszystko psieje w dzisiejszych czasach. Demokracja to trąd, który niszczy cywilizację pisze:

    Stanisław Michalkiewicz 13 mar 2021 https://www.youtube.com/watch?v=Rz8Ro-Qu-js

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl