XXVIII Sesja Rady Miejskiej w Busku-Zdroju w sposób zdalny – 26 listopada, czwartek,10:00 - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

XXVIII Sesja Rady Miejskiej w Busku-Zdroju w sposób zdalny – 26 listopada, czwartek,10:00

23 listopada 2020 | UMiG Busko-Zdrój / busko.com.pl 14.11.2020 | | 69 komentarzy

W czwartek, 26 listopada 2020r. o godz. 10:00 odbędzie się XXVIII Sesja Rady Miejskiej w Busku-Zdroju. Sesja odbędzie się z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (zdalny tryb obradowania). – informuje portal busko.com.pl

Proponowany porządek XXVIII sesji Rady Miejskiej w Busku-Zdroju zwołanej na dzień 26 listopada 2020r. [ pdf ]

Projekty uchwał Rady Miejskiej:

  • W sprawie zmiany budżetu Gminy Busko-Zdrój na 2020 rok (druk nr XXVIII/324/2020).
  • W sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta dla celów podatku rolnego na 2021 rok (druk nr XXVIII/325/2020).
  • W sprawie ustalenia stawek za korzystanie przez przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których Gmina Busko-Zdrój jest właścicielem lub zarządzającym (druk nr XXVIII/326/2020).
  • W sprawie utraty mocy obowiązywania Uchwały Nr XXIX/406/2017 Rady Miejskiej w Busku-Zdroju z dnia 25.05.2017 r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej dla Województwa Świętokrzyskiego poprzez coroczne bieżące utrzymanie chodnika wybudowanego w ramach zadania realizowanego przez Województwo Świętokrzyskie pn. „Przebudowa DW 973 Busko – Zdrój – Nowy Korczyn na odcinku od km 4+478 do km 5+524 wraz z budową chodnika” (druk nr XXVIII/327/2020).
  • W sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji mieszkaniowej polegającej na budowie dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych ( budynki B1, B2) na działkach o nr ewid. gr. 356/1 i 359 położonych w obrębie 9 przy ulicy Profesora Józefa Wacława Grotta w Busku-Zdroju (druk nr XXVIII/328/2020).
  • W sprawie upoważnienia do przeprowadzenia postępowania w zakresie wyboru biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego za 2020 i 2021 rok w Samodzielnym Publicznym Zespole Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Busku-Zdroju (druk nr XXVIII/329/2020).
  • W sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Busko-Zdrój na 2021 rok (druk nr XXVIII/330/2020).
  • W sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Busko-Zdrój z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z nia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok (druk nr XXVIII/331/2020).
  • W sprawie zmiany uchwały NR XVII/193/2019 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Busku-Zdroju na 2020 r. (druk nr XXVIII/332/2020).

Obrady buskiego parlamentu transmitowane będą na żywo w telewizji internetowej Ponidzie TV.

 

◙ Podobne informacje:

Bcpl: Uzdrowisko czy blokowisko? Czy deweloper postawi dwa bloki w części zdrojowej przy Grotta?

do Redakcji: Lex developer przy Batorego

Pawilony socjalne czy zapomniane slumsy kilkaset metrów od tężni za 25 mln i nieopodal Ośrodka Aktywności Społecznej za 4,5 mln?

Skąd w Busku podwyżka cen za śmieci? UMiG opublikował wyjaśnienie

Za 4,5 mln Miechów kupił elektryczne autobusy. Komunikacja miejska ruszy tam 25 października. A w Busku?

UMiG: Zmiana organizacji dojazdu do Poczty Polskiej przy Al. Mickiewicza. A w Busku…

Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej oddana do ruchu. A w Busku?

PRZYWRÓCIĆ GODNOŚĆ GMINIE I JEJ MIESZKAŃCOM – protest pod buskim magistratem, 25.06.2020 – FOTOGALERIA

 

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

69 odpowiedzi na “XXVIII Sesja Rady Miejskiej w Busku-Zdroju w sposób zdalny – 26 listopada, czwartek,10:00”

  1. Uzdrowisko czy blokowisko? (Bez)radni powiedzą TAK? pisze:

    Nie tak dawno był artykuł pt.: „Bcpl: Uzdrowisko czy blokowisko? Czy deweloper postawi dwa bloki w części zdrojowej przy Grotta?”

    I co? Na Sesji Rady Miasta, 26 listopada, ma być podjęta uchwała DAJĄCA ZGODĘ na ta inwestycję!!!

    „W sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji mieszkaniowej polegającej na budowie dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych ( budynki B1, B2) na działkach o nr ewid. gr. 356/1 i 359 położonych w obrębie 9 przy ulicy Profesora Józefa Wacława Grotta w Busku-Zdroju (druk nr XXVIII/328/2020).”

  2. Marcin pisze:

    Jeśli na tej radzie będzie podjęta zgoda na inwestycje to jak najbardziej będę się cieszył z tej decyzji.

  3. Uzdrowisko czy blokowisko? pisze:

    Słyszałem, że pod protestem przeciwko tej inwestycji podpisało się bardzo dożo okolicznych mieszkańców, w tym między innymi mieszkający tam lekarze. Ponoć pod petycją podpisało się około 150 osób.

  4. Do Marcin pisze:

    Jest w Busku na tyle terenów, by stawiać bloki gdzie indziej, a nie w takiej lokalizacji. Ciekawe jakbyś tam szanowny kolego mieszkał, czy byłbyś taki zachwycony tą inwestycją? Jak myślisz, gdybyś tam mieszkał, to po wybudowaniu takich bloków wartość Twojego domu i twojej działki by wzrosła czy zmalała???

  5. Buskowianin pisze:

    A planowany deficyt, czyli dziura budżetowa w 2020 roku to około 52 MILIONY!!! Tak najłatwiej, tak to każdy potrafi – nabrać kredytów, zadłużyć Gminę i narobić za to kładek itp. Żadna filozofia wziąć kredyt i coś zrobić. Sztuką jest zarobić pieniądze, czyli np. ściągnąć inwestora, który wybuduje jakiś zakład pracy, z czego będą wpływały podatki, a nie tylko obciążać i ściągać z nas mieszkańców (cena za śmieci, wodę, wysokie lokalne podatki).

    Mam pytanie do Radnych:

    Czy w dobie pandemii, w dobie kryzysu w gospodarce, w dobie tego, że buski szpital prosi mieszkańców w ulotkach, które wiszą na klatkach schodowych w blokach, o darowywanie pościeli (!!!), kładka za 12,3 miliona złotych jest niezbędną inwestycją?

  6. Dodonik pisze:

    Uzdrowisko czy blokowisko?
    16 LISTOPADA 2020 O 10:59
    Słyszałem, że pod protestem przeciwko tej inwestycji podpisało się bardzo dożo okolicznych mieszkańców, w tym między innymi mieszkający tam lekarze. Ponoć pod petycją podpisało się około 150 osób.

    No ja słyszałem że w Busku miał być Aqua park hehe.
    Byl tak w ogóle jakiś protest ? Bo raczej nie. Konkretnie kto podpisał imie i nazwisko . A nie wal płot nic niewartych.

  7. Do powyżej pisze:

    Kolego, czytaj, interesuj się, to będziesz wszystko wiedział, a nie komentuj, że to „wal płot nic niewartych.” Oto artykuły w tej sprawie:

    infobusko.pl/bcpl-uzdrowisko-czy-blokowisko/

    busko.com.pl/uzdrowisko-czy-blokowisko,,3,1,1,1,31358,n.html

    http://tygodnikponidzia.pl/jeszcze-uzdrowisko-czy-juz-blokowisko-pytaja-oburzeni-mieszkancy/

  8. Do Dodonik pisze:

    Nikt publicznie nie opublikuje Ci nazwisk osób podpisanych pod protestem. RODO jest, zapomniałeś?

  9. Do Przewodniczącego RM Roberta Burchana: kiedy oddacie diety radnemu Szumilasowi? kiedy umożliwicie mu wykonywanie mandatu radnego? pisze:

    RMF: Sąd Rejonowy w Busku-Zdroju umorzył postępowanie wobec miejskiego radnego Łukasza S. Mężczyzna usłyszał zarzut usiłowania zabójstwa policjanta, jednak – jak ustalono – w chwili zdarzenia był niepoczytalny. (https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-radny-zaatakowal-nozem-policjanta-sledztwo-umorzone,nId,4762026)

    W związku z umorzeniem przez Sąd postępowania wobec miejskiego radnego Łukasza Szumilasa i uchyleniem zarzutu świadomej napaści na policjanta oraz tym, że żyjemy w państwie prawa, które stoi ponad uchwałami radnych, uważam że:

    primo: nie było (vide: domniemanie niewinności) i NIE MA ŻADNYCH PODSTAW PRAWNYCH by radnego Łukasza Szumilasa pozbawić należnej mu z racji mandatu diety radnego

    secundo: nie było (vide: domniemanie niewinności) i NIE MA ŻADNYCH PODSTAW PRAWNYCH by radny Łukasz Szumilas, który nie z własnej woli ale przyczyn od niego niezależnych nie uczestniczy w pracach Rady Miejskiej w Busku-Zdroju, pobierał podobnie jak radny poprzedniej kadencji Maciej Gawin, należnej mu z racji mandatu diety radnego

    tertio: nie było (vide: domniemanie niewinności) i NIE MA ŻADNYCH PODSTAW PRAWNYCH by radny Łukasz Szumilas mógł wykonywać powierzony mu przez wyborców mandat radnego, z racji sytuacji, w sposób zdalny za pośrednictwem internetu tak jak czyni to obecnie większość radnych buskiej Rady Miejskiej

    Kieruję więc do Do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Busku-Zdroju Roberta Burchana zapytanie: kiedy Przewodniczący RM odda diety radnemu Łukaszowi Szumilasowi i kiedy umożliwi mu wykonywanie mandatu radnego?

  10. O do powyżej pisze:

    Kolego to ty czytaj interesuj się bo jak narazie wiadomo że ktoś protestuję tylko niewiadomo kto i w jakiej liczbie mieszkańców. Nie ma podanych imion nazwisk jak i liczby protestujacych czyli to taki protest widmo niewiadomo kto. Bardzo dziwne że protestów nie było gdy budowały się ogromne termy słowacki. A przedewszystkim ta inwestycja nie jest sprzeczna z żadnym miejscowym planem zagospodarowania bo ulica grotta wydziela granice pomiędzy strefa A a strefa B gdzie w strefie B jest planowana inwestycja. Więc cały ten protest jest jednym wielkim skandalem który pokazuje jedna wielka burzę jak i brak informacji tzn protestujących.

  11. Do do Do Przewodniczącego RM Roberta Burchana: kiedy oddacie diety radnemu Szumilasowi? kiedy umożliwicie mu wykonywanie mandatu radnego? pisze:

    A tak zapytam droga osobo czy kierowałeś już taki apel w sposób elektroniczny do UMIG?

  12. do Dodonik: słyszałem że w Busku miał być Aqua park hehe pisze:

    No ja słyszałem że w Busku miał być Aqua park hehe – a żebyś wiedział, że miał być. Do Wąsowicza zgłosił się inwestor, który chciał między Grotta a 1 Maja wybudować Aqua Park. Niestety ponoć został olany, bo ponoć Wąsu myślał, że zrobi deal z PSB, ale ponoć za dużo chciał i go olali i wybudowali Słoneczny pod Kwiatkową.

  13. Do powyżej pisze:

    Plotki plotkami ale widok nagich kuracjuszy jak i mieszkańców w tym miejscu to byłby cringe.

  14. --- pisze:

    „A przedewszystkim ta inwestycja nie jest sprzeczna z żadnym miejscowym planem zagospodarowania bo ulica grotta wydziela granice pomiędzy strefa A a strefa B gdzie w strefie B jest planowana inwestycja. ”

    Gdyby tak było, to nie byłaby potrzebna uchwała Rady Miejskiej.

  15. Hihi pisze:

    No tak bo dzisiaj to już do wszystkiego jest potrzebna uchwała XD

  16. Łukasz Nowak do redaktora pisze:

    Drzewa i krzewy miododajne w Busku-Zdroju

    40 sadzonek drzew i krzewów miododajnych posadzono na terenach zielonych między ul. Sz. Starkiewicza i Sanatorium „Rafał” w Busku-Zdroju w ramach projektu pod nazwą „Promocja produkcji żywności ekologicznej przez nasadzenie drzew miododajnych, sposobem na ochronę i poprawę jakości środowiska oraz bioróżnorodności w województwie świętokrzyskim”.

    Zdjęcie przedstawia Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój Waldemara Sikorę oraz Jego Zastępcę Michała Marońskiego sadzących jedno z drzew miododajnych – klon tatarski Zdjęcie przedstawia Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój Waldemara Sikorę oraz Jego Zastępcę Michała Marońskiego sadzących jedno z drzew miododajnych – klon tatarski

    Wśród gatunków zasadzonych drzew wymienić można lipę drobnolistną, irygę błyszczącą, budleję Dawida czy klon tatarski, który jako pierwszy został nasadzony przez włodarzy – Burmistrza Waldemara Sikorę oraz Jego zastępcę, Michała Marońskiego.

    Przedsięwzięcie ma na celu pogłębienie wiedzy mieszkańców na temat konieczności ochrony bioróżnorodności ekosystemów roślinnych, które stanowią pożytek dla pszczół. Społeczny aspekt projektu opiera się na włączeniu jak największej liczby mieszkańców województwa świętokrzyskiego do czynnych działań na rzecz ochrony bioróżnorodności ekosystemów roślinnych najbliższej okolicy. Można to osiągnąć poprzez wysiewanie roślin miododajnych na działkach, w ogródkach przydomowych czy nawet na balkonach. Zrozumienie konieczności tego typu działań pomoże ochronić owady zapylające, które są niezwykle ważne dla życia człowieka.

    Inicjatorem akcji jest Samorząd Województwa Świętokrzyskiego

    https://www.umig.busko.pl/informacje/14-aktualnosci/19525-drzewa-i-krzewy-miododajne-w-busku-zdroju.html

  17. Łukasz Nowak do redaktora pisze:

    1. Dlaczego nie mogę wstawić komentarza z linkiem na stronę UMiG?
    2. Jeszcze nie zamieściłeś nowego rozkładu jazdy pociągów Kielce – Busko – Kielce, który przesłałem przed ponad tygodniem (!), tymczasem jest nowa umowa pomiędzy Województwem a POLREGIO na 10 lat przewidująca utrzymanie tego połączenia – o czym wypadałoby napisać, skoro masz ambicje prowadzenia „serwisu informacyjnego mieszkańców”.

  18. krecz pisze:

    Do Buskowianina; deficyt 52 mln a moze bys sie zastanowil z czego on sie wzial a no z tego co nam rzadzacy funduja i jest to nieprzemyslane działanie bo skad maja ludzie placic podatki jezeli im panstwo zamyka mozliwosc pracy. Moze na to sobie odpowiedz wiedzac o tym ze kazda gmina zyje z podatkow. Po drugie zadajesz pytanie radnym ze latwo rzadzic bo biora kredyty, ten kraj jest juz w takim stanie ze chyba chwala gminie ze ten kredyt moze wziac, bo banki kolego tak dzis latwo kredytow nie daja wiec o czym to swiadczy, ze dobrze sie chyba nasza gmina ma. Kolejna sprawa i ta twoja kładka tu mozemy polemizowac czy slusznie czy nie ty bys przeznaczyl kase na posciel do szpitala, wiesz moze ale przypomne ze szpital to starostwo i zadanie wlasne wiec kolego cos platasz. Piszesz 12 mln ta kladka, zapytaj czemu dzis wykonawcy tyle biorą a wiesz czemu bo wszystko drożeje wiec i oni stawiają ceny bo chca przeżyc. Gdybyś byl przedsiebiorcą bys wiedzial. I ostatnie co to jest przy 400 mln dla artystow za przestoj, co to jest na kilka mln na flagi na 11 listopada. Wiec szczerze wolalbym kladke niz flagi a cena chyba porównywalna !!!!!!

  19. do krecza pisze:

    „Do Buskowianina; deficyt 52 mln a moze bys sie zastanowil z czego on sie wzial a no z tego co nam rzadzacy funduja i jest to nieprzemyslane działanie bo skad maja ludzie placic podatki jezeli im panstwo zamyka mozliwosc pracy.”

    Jakie by nie były przyczyny deficytu, to mając go nie można wydawać na fanaberie które nie zaspokajają żadnych potrzeb mieszkańców, a z których przychody będą wynosiły 0 złotych (słownie: ZERO ZŁOTYCH).

  20. SKANDAL do krecz pisze:

    jest 12,5 mln na niepotrzebną żadnemu mieszkańcowi kładkę, są miliony na inne wątpliwej potrzeby fanaberie i wodotryski a nie ma na utrzymanie Ośrodka Zdrowia w Szczaworyży w którym leczy się ponad 500 osób – dla mnie to SKANDAL i NIEGOSPODARNOŚĆ SAMORZĄDU!

  21. do krecza pisze:

    „Piszesz 12 mln ta kladka, zapytaj czemu dzis wykonawcy tyle biorą a wiesz czemu bo wszystko drożeje wiec i oni stawiają ceny bo chca przeżyc.”
    No i?? To tym bardziej nie należy budować durnot wtedy, gdy ich budowa drożej kosztuje.
    A swoją drogą, jacy biedni ci buscy janusze biznesu, na przeżycie nie mają XD. Na szczęście buskie waadze pełne są empatii, dlatego wymyślają bzdurne pseudo-inwestycje, by janusze biznesu mogli „przeżyć”, na co zaciągają kredyty, które będą spłacali w coraz wyższych podatkach i opłatach za usługi komunalne wyzyskiwani przez nich pracownicy 9często zatrudniani na czarno lub na „śmieciówkach”).

  22. SKANDAL ma rację! pisze:

    Cóż, widocznie dla buskich waadz niezmotoryzowani mieszkańcy Szczaworyża to tzw. gorszy sort, podobnie jak mieszkańcy Kolonii Górka, z których zdzierają wysokie czynsze, ale już skąpią farby na pomalowanie odrapanych korytarzy nieodnawianych od kilku dekad.

  23. do krecza pisze:

    Odpowiedz mi na proste pytanie: po co ma być ta kładka?

  24. Do: Do do Do Przewodniczącego RM Roberta Burchana: kiedy oddacie diety radnemu Szumilasowi? kiedy umożliwicie mu wykonywanie mandatu radnego? pisze:

    Jako wprowadzenie stary dowcip: do gabinetu dentysty wchodzi kobieta, zdejmuje majtki, siada na fotelu i rozkłada nogi. Dentysta zaskoczony zwraca jej uwagę, że ginekolog to przyjmuje piętro wyżej. Na to kobieta odpowiada: Wkładałeś pan sztuczną szczękę Kowalskiemu tydzień temu, to ją pan teraz wyjmuj!! Morał: Jak pan Przewodniczący Burchan z radnymi przyjął złą uchwałę to teraz niech sam i w trymiga naprawi szkody jakie wyrządził z resztą ekipy! bez proszenia !

  25. do krecz i powyżej pisze:

    W czasie pandemii, głebokiej recesji, niepewnego jutra, przy zadłużeniu 50 mln budować za 12,5 melona kładkę bodaj nikomu niepotrzebną to moim zdaniem może tylko kompletny głupiec albo ktoś kto ma duży w tym interes. Innej odpowiedzi nie widzę.

  26. Łukasz Nowak pisze:

    Z informacji uzyskanej w PKP PLK za marszałkiem Andrzejem Bętkowskim wynika, że na przyszły rok planowane jest przywrócenie przystanku kolejowego w Stawianach Pińczowskich.
    Pozostałe przystanki na LK 73 (w tym Grochowiska) są przewidywane do przywrócenia dopiero do 2023 roku.

  27. Łukasz Nowak pisze:

    Ale Busko to najwyraźniej „bogate” miasto, które stać nawet na świecenie przez całą noc wszystkimi latarniami.
    Latarnie uliczne to jeszcze rozumiem: dla bezpieczeństwa. Jednak po co po północy świecić wszystkimi latarniami w parku? Czy nie można załączać na przykład co drugiej i tak do 4 czy 5 rano?

    W Krakowie to w nocy wygaszają nawet część latarni ulicznych.

  28. Do SKANDAL ma rację! pisze:

    To jaką ty rentę lub zasiłek popierasz jak tak piszesz o tej kolonii górka?

  29. Kłamstwa i manipulacje rzecznika Uzdrowiska Busko-Zdrój S. A. pisze:

    „Warto przypomnieć, że to ja na skutek Pańskiego zachowania wezwałem policję i to Pan się następnie awanturował utrudniając policji prowadzenie czynności.”
    Jakie to niby te zachowania były? Konkretnie.
    Na czym to rzekome awanturowanie Ł. N. się miało polegać (oraz jakie to niby „czynności” prowadzili Zawada i Nowicki?) i gdzie dowody na nie, skoro G. J. ma kamerę skierowaną na chodnik?
    „Czy został Pan przez funkcjonariuszy w zw. z tym skuty, czy mi się tylko wydaje?”
    Przecież Ł. N. sam napisał, że został skuty. No i co z niby z tego ma wynikać??
    Mógł zostać skuty BEZPODSTAWNIE.
    „Zniesławia mnie Pan publicznie nie mając na to żadnych dowodów.”
    A pan G. J. to niby ma jakiekolwiek dowody? Czemu ich nie pokazał?
    „Ja świadka zdarzenia mam.”
    Czy jest nią jego konkubina Beata W., także zatrudniona w Uzdrowisku Busko-Zdrój S. A.? XD
    To nie jest niezależny świadek.

  30. do KPP Busko pisze:

    2 lata temu zaczęto wprowadzać kamerki osobiste dla policjantów, tak jak jest od lat w USA https://infobusko.pl/rk-kamery-osobiste-na-mundurach-policja-nagrywa-swoje-interwencje/. Czy buscy policjanci dysponują takimi? Pod Rossmannem 18 maja 2019 nie mieli. Teraz różne wersje interwencji policji GJ-ŁN. Dlaczego buscy policjanci nie używają kamerek?

  31. krecz pisze:

    Widze ze panstwo czytacie ale bez zrozumienia napisalem wyraznie ze tu mozemy polemizować, co do jej potrzeby, zaznaczając ze wole by budować takie kładki niz np. Wydawac na flagi na uroczystosci panstwowe w podobnej kwocie na 11 listopada i to jest moi drodzy piszacy skandal!!!!!

  32. do krecza pisze:

    Jeszcze raz: do czego niby ta kładka jest „potrzebna”?

  33. krecz pisze:

    A do tego np. by kuracjusze lub dzieci niepelnosprawne mogly spokojnie przejsc, moze byc czy dalej bedziesz brnal, no chyba ze jestes z innego miasta i nie wiesz ze Busko to miasto uzdrowiskowe choc dzis po roznych decyzjach urzędników państwowych chyba covidowe lub bardziej delikatnie juz prawie izolatoryjne. Zadowolony!!!

  34. Łukasz do krecza pisze:

    „A do tego np. by kuracjusze lub dzieci niepelnosprawne mogly spokojnie przejsc”

    Chyba raczej do tego, by „kuracjusze lub dzieci niepełnosprawne” musiały wdrapywać się na kładkę pokonując różnie poziomów, podczas gdy mogliby spokojnie przejść w poziomie jedni do czego wystarczyłby kubeł farby i ewentualnie paleta kostki na wyspę azylu, co można wykonać za drobny ułamek tej forsy, która pójdzie na kładkę.

  35. Rakieta pisze:

    Ciekawi mnie następujący punkt porządku obrad:
    „W sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Busko-Zdrój na 2021 rok (druk nr XXVIII/330/2020).”
    Czy elementem tego „programu” jest wyrywanie zupy Hadżiemu, jak to podobno miało miejsce w MGOPS?
    Czy elementem tego „programu” jest zakwaterowanie Hadżiego w ciasnej klitce bez choćby umywalki??

  36. Rohan pisze:

    Może by tak przed świętami odnowić pokój zasłużonemu trenerowi tenisa mieszkającemu na Górce?
    Pewnie przydałaby mu się jaka pralka.

  37. krecz pisze:

    Do Lukasza: kolega wyzej chcial odp bo nie zrozumiał co pisze chyba, podałem retorykę kladka -flagi chyba nie zrozumial. Stad moja kolejna odpowiedz, chcial wiec dostał. Zaznaczam to tylko polemika, a co do kladki akurat w tamtym rejonie powiem tak, sam bylem pacjentem szpitala na górce i wiem jakie schorzenia maja tam dzieciaki, wiele razy chodziłem z nimi na spacery i wiem jakie problemy sprawiało im przechodzenie przez drogę, dlatego znajac realia jestem za. Co do wdrapania ha ha mysle, ze projektant uwzględnił architektoniczne dla osob niepelnosprawnych ta kladke. Mysle ze plan kladki nie urodził sie dzis, a duzo wczesniej to sa projekty przetargi pozwolenia jakies pieniadze zostaly już wydane, teraz tylko realizacja. Czyli co przerwac niedokonczyc ok latwo ale to sa już wydane pieniadze. Ile bylo krzyku znawców jazdy na ścieżce rowerowej kolo gminy i co ile bylo donosów, ile bylo uwag straszenia, a co wazne dzieciaki super jezdza żadnego wypadku rodzice zadowoleni. Dajcie cos dokonczyc, a potem oceniajcie. Nie idzcie ciagle wzorem „malego” redaktora i nie szczujcie bo to tylko skloca ludzi. Zawsze szanuje czyjes argumenty dlatego jako pacjent tego szpitala bede bronił tego pomyslu. Jezeli by jeszcze uzdrowisko zadbało o ten park Górki to juz by bylo piekne miejsce do spacerow dla kuracjuszy. Tyle i kończę ta polemikę.

  38. Weronika Lele pisze:

    To może ta kładka jest dla Hadżiego w ramach rozwiązywania problemów alkoholowych? Żeby nie wpier#$%ił się pod samochód w drodze na korty?

  39. Do powyżej pisze:

    Szanowny Kolego!

    Pozwól, że odniosę się merytorycznie do paru wątków. Są sprawy na przykład gustu, co do których dyskusja może trwać wieczność i każdy będzie „miał rację”. Jeden lubi to, drugi tamto, jeden lubi Disco Polo, drugi Rocka, trzeci Mozarta czy Bacha. Tego się nie rozsądzi. Są jednak rzeczy, które można ocenić obiektywnie i rzeczowo. Na przykład: „Palenie papierosów jest głupotą, ponieważ szkodzi zdrowiu, a zdrowie to bezcenny dar”. To jest pewna „oczywista oczywistość” i dyskutowanie, polemizowanie, krytykowanie takiego stwierdzenia jest moim zdaniem nonsensowne.
    1). To, że rząd wydaje niewłaściwie pieniądze to źle. Masz rację. Ale nie mieszajmy tego z Buskiem. Gmina Busko ma swój budżet, o którym decyduje Burmistrz, Radni. Czy to, że rząd marnuje pieniądze może być usprawiedliwieniem na to, że jakaś gmina też je marnuje? Oczywiście, że nie. Wybacz kolego, ale to dość przewrotna ta Twoja filozofia. To dokładnie tak, jak na przykład: Ktoś kogoś gani, że za dużo pije alkoholu, albo że pali papierosy. A ten mu odpowiada: Inni tez piją, inni też palą. Idąc dalej: inni też ćpają, inni też kradną, inni też biorą łapówki etc. Czy tak można kogoś usprawiedliwiać? „Oczywista oczywistością” jest, że nie. To, że ktoś robi źle, nie jest ŻADNYM usprawiedliwieniem na to, że ktoś inny robi źle.
    2). Sama kładka tak, to kwestia gustu. W jakimś sensie. Jeden powie, że to wspaniały pomysł. Ktoś inny powie, że to nie potrzebne jest. Są jednak jeszcze inne aspekty tej sprawy. Ano takie, że kładka jest drogą inwestycją, jest robiona w trudnym czasie pandemii, kiedy wszyscy wiemy co się dzieje w gospodarce i jaka jest niepewna przyszłość. Ty kolego uważasz, że to fajny pomysł. Ja z tym nie dyskutuję. Masz prawo do swojego zdania. Ja jednak uważam, że to nie ten czas. Obecny burmistrz rządzi już 10 lat i do tej pory kładki nie zrobił, więc uważam, że można było jeszcze trochę zaczekać i przemyśleć wszystko dokładnie.
    3). Piszesz kolego: „Dajcie cos dokonczyc, a potem oceniajcie”. Tu się z Tobą nie zgadzam. Uważam, że to jest, wybacz mi, ale nonsensowne stwierdzenie. O danej inwestycji należy dyskutować PRZED, a nie PO. Co z rozważań, dyskusji, protestów, itd., jak dana inwestycja czy obiekt już powstanie? Uważam zatem, że trzeba dyskutować, krytykować, analizować, protestować, kwestionować itd. PRZED, a nie PO fakcie. Jak powstanie, to jest już „musztarda po obiedzie”.
    4). Piszesz kolego: „Nie idzcie ciagle wzorem „malego” redaktora i nie szczujcie bo to tylko skloca ludzi.” Kolego drogi, a kto tu na kogo szczuje? Zupełnie nie rozumiem o co Ci chodzi i skąd te oskarżenia. Sam mówisz: „Zawsze szanuje czyjes argumenty (…)”. skoro szanujesz, to w czym problem? Przecież tu w komentarzach każdy wyraża swoje zdanie, tak Ty, jak i ja oraz inni internauci. To, że ktoś ma inne zdanie, poglądy, nie znaczy, że szczuje na kogoś innego, kto ma inne od niego zdanie czy poglądy. Tobie się kładka na Górkę podoba, popierasz jej budowę, a ja uważam, że szczególnie w obecnym czasie to jest niepotrzebne wydawanie pieniędzy. Czy ja szczuję na ciebie, albo Ty na mnie? Uważam, że nie. Ważne jest, żeby mieć dystans do siebie, do swoich poglądów, osądów, a także nie można być przewrażliwionym na swoim punkcie oraz na punkcie swojego zdania czy poglądów. Warto mieć także otwarty umysł na ogólną wiedzę i argumenty innych.
    5). Napisałeś też, że: „wiesz moze ale przypomne ze szpital to starostwo i zadanie wlasne”. OK, to chyba wszyscy wiemy, pod kogo szpital podlega. Zadajmy jednak pytanie: Kto się w nim leczy? Między innymi mieszkańcy Powiatu buskiego. A Gmina Busko, to w jakim powiecie leży? Ano w buskim. Zatem leczą się tutaj też mieszkańcy miasta i Gminy Busko. A może UMIG, burmistrz, radni powinni rozważyć możliwość zakupu jakiejś ilości pościeli przez Gminę Busko i przekazanie jej szpitalowi? Czy w tym trudnym czasie nie byłby to piękny gest? A może wzorem Buska, żeby nie było im „wstyd”, to potem i inne gminy z naszego powiatu też by coś dały od siebie w miarę możliwości? Uważam, że to są problemy NA TEN CZAS, a nie kładka. Można ją i za jakiś czas wybudować, choć ja bym dyskutował, czy ona w ogóle jest potrzebna, szczególnie, że mamy obwodnicę Zbludowic. Takie jest moje osobiste zdanie.
    Pozdrawiam serdecznie!

  40. do krecza pisze:

    „Czyli co przerwac niedokonczyc ok latwo ale to sa już wydane pieniadze. ”

    TAK. Nawet jeśli już przepieprzono dużo pieniędzy podatników, to lepiej by przepieprzone były tylko pieniądze już wydane, a nie jeszcze następne. lepiej stracić mniej, niż więcej.

  41. Grzegorz pisze:

    „A może UMIG, burmistrz, radni powinni rozważyć możliwość zakupu jakiejś ilości pościeli przez Gminę Busko i przekazanie jej szpitalowi? Czy w tym trudnym czasie nie byłby to piękny gest? A może wzorem Buska, żeby nie było im „wstyd”, to potem i inne gminy z naszego powiatu też by coś dały od siebie w miarę możliwości? Uważam, że to są problemy NA TEN CZAS, a nie kładka. Można ją i za jakiś czas wybudować, choć ja bym dyskutował, czy ona w ogóle jest potrzebna, szczególnie, że mamy obwodnicę Zbludowic”

    Bardzo dobry pomysł!

  42. Aczkolwiek pisze:

    Nowa pościel, ręczniki, koce, ciepłe gacie, ogólnie taka wyprawka na zimę przydałaby się też mieszkańcom Kolonii Górka. No i ten przysłowiowy sedes i umywaleczka dla zasłużonego wychowawcy buskich dzieci i młodzieży.

  43. Łukasz Nowak pisze:

    W Krakowie przed kilkoma laty prezydent Majchrowski ze świtą lansował projekt Igrzysk Olimpijskich.
    Tak duże przedsięwzięcie budziło kontrowersje, dlatego radni zdecydowali o przeprowadzeniu referendum w tej sprawie. Mieszkańcy opowiedzieli się w większości przeciwko.
    Choć referendum nie było wiążące, to prof. Majchrowski uszanował jego wynik i wycofał miasto z tego przedsięwzięcia.
    Tak działa demokracja.

  44. Łukasz Nowak do Aczkolwiek pisze:

    „No i ten przysłowiowy sedes i umywaleczka dla zasłużonego wychowawcy buskich dzieci i młodzieży.”

    Myślę, że masz rację, tylko jest jeden problem: do czego wuefista te urządzenia podłączy, skoro mgr inż. Witold Dalach z MPGK stwierdził, że „niedasie” wybić nowych pionów wodno-kanalizacyjnych, rzekomo dlatego, że niby stropy na Kolonii są ponoć drewniane.

    Dzięki dyrektorowi ds. technicznych w MPGK dowiedziałem się, że drewno to taki „twardy” materiał. Normalnie diament wymięka przy tym drewnie jakie ponoć jest na Górce XD. Więc wiercenie w nim to dla speców z buskiej komunalki jakieś „rocket science”.

    Ciekawe, że stolarze wiercą w drewnie codziennie. Jakoś w ich warsztatach „dasie”.

  45. xxxx pisze:

    Czy to prawda, że po tekście na InfoBusko ze zdjęciami Kolonii Górki „pan MPGK” polecił położyć gładź na ubytki w ścianach korytarza najbardziej zaniedbanego pawilonu, tylko wybitni fachowcy z tej renomowanej firmy położyli ją nierówno, ha hah?

  46. krecz pisze:

    Do powyżej: pełen szacunek co do tego co napisales z wieloma tezami sie tez zgadzam, dziekuje, ze potrafisz w bardzo wyważony sposob przedstawić swoje racje, co gdyby bylo wyrażane przez prowadzącego ten portal mysle ze urodzilo.by sie wiele fajnych pomyslow. Niestety mimo wielu prosb jest wiele niekonsekwencji ale coz nie zawsze wszyscy musza myslec tak samo.

  47. Mieszkaniec pisze:

    W kwestii planowanego deficytu budżetowego na ten rok, w wysokości około 52 milionów złotych chciałby wyrazić swoje zdanie:

    Deficyt ten ma być pokryty między innymi z kredytu w kwocie 24 miliony zł.

    „Przetarg nieograniczony: Udzielenie Gminie Busko – Zdrój kredytu długoterminowego do wysokości 24.000.000,00 zł”

    https://www.umig.busko.pl/urzad-miasta-i-gminy/19017-przetarg-nieograniczony-udzielenie-gminie-busko-zdroj-kredytu-dlugoterminowego-do-wysokosci-24-000-000-00-zl.html

    W tej kwestii wypowiedziała się Regionalna Izba Obrachunkowa w Kielcach. Jej uchwały można znaleźć na stornie magistratu umig.busko.pl w zakładce URZĄD, a potem BUDŻET.
    Chodzi mi o uchwałę nr 46/2020, z dnia 15 kwietnia 2020. Wnika z niej, iż kredyt w/w będzie spłacany do 2039 roku (słownie: dwa tysiące trzydziestego dziewiątego). Jednocześnie RIO zastrzega, iż „W okresie obejmującym spłatę kredytu nastąpić mogą trudne do przewidzenia w dniu wydawania niniejszej opinii zmiany sytuacji finansowej Miasta i Gminy Busko-Zdrój (…)”.

    Biorąc to pod uwagę, a w szczególności obecny czas pandemii i negatywne skutki gospodarcze, które już są i potrwają jeszcze długo, bo to nie wróci wszystko do normy za kilka miesięcy, a raczej za kilka lat z tego co słyszy się w mediach, jako mieszkaniec mam obawy o sytuację finansową naszego miasta i gminy, w szczególności w kontekście takich wydatków jak opisywana wyżej kładka pieszo-rowerowa na „Górkę”.

  48. Do Redaktora !!! pisze:

    Nie wyświetla się pomimo wysłania mój komentarz dot. zadłużenia Gminy Busko. Proszę o interwencje i publikację.

  49. Skończ obłudniku, wstydu oszczędź! do krecz 16 LISTOPADA 2020 O 16:06 pisze:

    „by kuracjusze lub dzieci niepelnosprawne mogly spokojnie przejsc” – wydawać by się mogło, że przemawia przez ciebie godna pochwały troska. Ale jeśli tak by było, jeśli w istocie Sikora, Burchan & company mieliby na uwadze bezpieczeństwo dzieci, kuracjuszy, osób starszych a nie swoje interesiki kosztem mieszkańców, to jeśli już, to kładka ta powinna powstać nad ul Grotta w okolicach szkoły. Tam ruch samochodowy jest 100x większy niż na Starkiewicza i ilość osób przekraczających ulicę jest 1000x większa od ilości przechodzących przez Starkiewicza w drodze na i z Górki i tam już było kilka lub kilkanaście potrąceń pieszych. Skończ więc obłudniku, wstydu oszczędź bo chyba myślisz, że z idiotami rozmawiasz!

  50. CZY CHOĆ JEDNA ZŁOTÓWKA Z TYCH 24 000 000 ZOSTANIE POMNOŻOŻONA JAK TALENTY W BIBLII, CZY PRZYNIESIE DOCHÓD ? pisze:

    „Przetarg nieograniczony: Udzielenie Gminie Busko – Zdrój kredytu długoterminowego do wysokości 24.000.000,00 zł” – czy ja dobrze widzę? Ludzie! Larum grają! Pandemia, firmy padają, ludzie tracą pracę, wpływy do gminnej kasy maleją, Unia Europejska zaraz zatrzyma wyplatę pieniędzy pod pozorem braku praworządności a ci… nie wiem jak ich nazwać nazwać… lekkoduchy? oszołomy? judasze? doprowadzacze do ruiny? a może po prostu grandziarze? zamierzają zaciągnąć kredyt 24 000 000 na konto obecnych mieszkańców (bo nie ze swoich będą to spłacać) i przyszłych pokoleń, po to by pokryć braki finansowe powstałe w następstwie ich dotychczasowego moim zdaniem zupełnie niemądrego i nieodpowiedzialnego sposobu gospodarzenia naszą gminą i po to by zabezpieczyć sobie kolejne wysokie pensje. Ja się pytam CZY CHOĆ JEDNA ZŁOTÓWKA Z TYCH 24 000 000 ZOSTANIE POMNOŻOŻONA JAK TALENTY W BIBLII, CZY PRZYNIESIE DOCHÓD ? Czy może raczej cała ta góra pieniędzy utopiona zostanie w rosnącej buskiej finansowej czarnej dziurze budżetowej buskiego magistratu z Sikorą i Burchanem na szczycie?

  51. Ten kredyt to prawie 30 MILIONÓW zł! pisze:

    Ten kredyt to de facto prawie 30 MILIONÓW zł, bo jak widać po wejściu w link wskazany przez „Mieszkaniec” i przeczytaniu „informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty”, do kwoty 24 milionów zł dodać należy koszt tego kredytu czyli jak dobrze rozumiem jest to oprocentowanie, w kwocie 5 758 521,95 zł.
    Zatem łącznie koszt tego kredytu dla Gminy, czyli nas wszystkich mieszkańców to:
    24 000 000 zł + 5 758 521,95 zł = 29 758 521,95 zł

  52. Pozdrawiam PIS i P. Wojewodę Koniusza............................ pisze:

    Jak podaje „publiczne” (proPISowskie?)vRadio Kielce:

    radio.kielce.pl/wiadomosci/szpital-w-pinczowie-zostanie-przebudowany-oraz-doposazony-w-niez,117603

    „Szpital w Pińczowie zostanie przebudowany oraz doposażony w niezbędny sprzęt diagnostyczny. Dzięki rządowemu wsparciu. Promesa na 2 mln złotych trafiła do szpitala powiatowego w Pińczowie. Zbigniew Koniusz, wojewoda świętokrzyski zaznaczył, że pieniądze na rozwój placówek medycznych są bardzo potrzebne. Dodał, że zdrowie obywateli jest najważniejsze.”

    Wojewoda Koniusz jest z Pińczowa, więc widać że zadbał o swój szpital. W Pińczowie szpital dofinansowano, a u nas w Busku „ZaCovidowano”. Dziękujemy Panie Wojewodo! Na dodatek buski szpital jest w takiej sytuacji, że „prosi mieszkańców w ulotkach, które wiszą na klatkach schodowych w blokach, o darowywanie pościeli”, o czym pisał powyżej Buskowianin 16 LISTOPADA 2020 O 11:20. Może byś Panie Wojewodo dofinansował nasz szpital, co by na zakup pościeli, skoro Pan twierdzisz, że „zdrowie obywateli jest najważniejsze.”?

    W kolejnym artykule Radia Kielce swoje wywody prezentuje D. Tarczyński z PIS-u.

    https://www.radio.kielce.pl/wiadomosci/dominik-tarczynski-polska-liderem-w-przechodzeniu-przez-kryzys-s,117571

    Cóż on mądrego powiedział zapytacie? Ano to: „Można uniknąć weta Polski w sprawie unijnego budżetu, o ile Komisja Europejska wycofa się z pomysłu, który godzi w praworządność w Polsce i w naszą konstytucję.”

    Znaczy się, to Unia Europejska godzi „w naszą praworządność i w naszą konstytucję” a nie PIS… A to ciekawe. Nie wiedziałem tego. Dziękuje Panie Dominiku Tarczyński, żeś mnie pan tak oświecił w tym temacie…

  53. Pozdrawiam PIS i Wojewodę Koniusza...................... pisze:

    Jak podaje „publiczne” (proPISowskie?)vRadio Kielce:

    radio.kielce.pl/wiadomosci/szpital-w-pinczowie-zostanie-przebudowany-oraz-doposazony-w-niez,117603

    „Szpital w Pińczowie zostanie przebudowany oraz doposażony w niezbędny sprzęt diagnostyczny. Dzięki rządowemu wsparciu. Promesa na 2 mln złotych trafiła do szpitala powiatowego w Pińczowie. Zbigniew Koniusz, wojewoda świętokrzyski zaznaczył, że pieniądze na rozwój placówek medycznych są bardzo potrzebne. Dodał, że zdrowie obywateli jest najważniejsze.”

    Wojewoda Koniusz jest z Pińczowa, więc widać że zadbał o swój szpital. W Pińczowie szpital dofinansowano, a u nas w Busku „ZaCovidowano”. Dziękujemy Panie Wojewodo! Na dodatek buski szpital jest w takiej sytuacji, że „prosi mieszkańców w ulotkach, które wiszą na klatkach schodowych w blokach, o darowywanie pościeli”, o czym pisał powyżej Buskowianin 16 LISTOPADA 2020 O 11:20. Może byś Panie Wojewodo dofinansował nasz szpital, co by na zakup pościeli, skoro Pan twierdzisz, że „zdrowie obywateli jest najważniejsze.”?

    W kolejnym artykule Radia Kielce swoje wywody prezentuje D. Tarczyński z PIS-u.

    radio.kielce.pl/wiadomosci/dominik-tarczynski-polska-liderem-w-przechodzeniu-przez-kryzys-s,117571

    Cóż on mądrego powiedział zapytacie? Ano to: „Można uniknąć weta Polski w sprawie unijnego budżetu, o ile Komisja Europejska wycofa się z pomysłu, który godzi w praworządność w Polsce i w naszą konstytucję.”

    Znaczy się, to Unia Europejska godzi „w naszą praworządność i w naszą konstytucję” a nie PIS… A to ciekawe. Nie wiedziałem tego. Dziękuje Panie Dominiku Tarczyński, żeś mnie pan tak oświecił w tym temacie…

  54. Do Redaktora !!! pisze:

    No i znowu nie wyświetla się pomimo wysłania mój komentarz. Proszę o interwencje i publikację. Z góry dziękuję!

  55. czy buszczanie pójdą z torbami? pisze:

    Przyjmując, że Gmina Busko-Zdrój liczy ok 30 tysięcy mieszkańców to z tytułu tego „kredyciku” trzeba będzie oddać bankierom 30 milionów! Czy to nie oznacza, że Sikora z Burchanem i radnymi na realizację SWOICH fantazji zadłużają każdego mieszkańca gminy na 1000 zł? Z czego ludzie zapłacą?? skąd Gmina weźmie na spłatę długu??

  56. Do powyżej pisze:

    Nie pójdą

  57. youtube.com/watch?v=a7DDCjg4M6Y pisze:

    „-Powiedz mi, po co jest ten miś?
    -Właśnie, po co?
    -Otóż to, nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. (poza Redaktorem
    Krukiem i upierdliwymi internautami… :-)). Wiesz co robi ten miś? Ona odpowiada żywotnym
    potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy
    tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to
    nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w
    oparciu o sześć instytucji.”
    ……………………………………………………

    -„Dostajemy za tego misia jako konsultanci 20 procent ogólnej sumy kosztów i już, więc im on jest droższy ten miś, tym… no… koniaczek?
    -Podwójny. Stać mnie.
    -No…”

  58. Pedro Kucyk pisze:

    Czy to prawda że ciężkim losem Georghe Hagiego interesuje się już ambasador Rumunii?

  59. Wojciech Cejrowski o Marszu Niepodległości pisze:

    https://www.youtube.com/watch?v=xJrIhT6Kqe8&feature=share
    Wojciech Cejrowski po Marszu Niepodległości uważa, że Morawiecki to to samo co Jaruzelski i o podobieństwie do Stanu Wojennego 18min 15sek , też o z pozoru demokratycznym systemie wyborczym w Polsce 39min 18sek i wiele innych opinii

  60. Jak donosi busko.com.pl: "Nawet 200 nowych mieszkań dla Jędrzejowa, w ramach rządowego programu." pisze:

    „Dziś w Centrum Kultury w Jędrzejowie zostało podpisane porozumienie dotyczące budowy siedmiu nowoczesnych bloków mieszkalnych na 120 mieszkań z 200 planowanych, w których docelowo swoje miejsce do życia znajdzie wiele rodzin.”

    CZY COŚ Z TEGO WYJDZIE, CZAS POKAŻE. UWAŻAM, ŻE WŁADZE KAŻDEGO MIASTA POWINNY PRÓBOWAĆ I STARAĆ SIĘ O PIENIĄDZE NA TAKIE MIESZKANIA. SKORO RZĄD DAJE, TO CZEMU NIE SKORZYSTAĆ?
    NIESTETY U NAS W BUSKU STAŁO SIĘ NA ODWRÓT. GMINA BUSKO WYCOFAŁA SIĘ Z PROGRAMU. DLACZEGO? JA MAM SWOJE ZDANIE NA TEN TEMAT, ALE PYTAĆ ZAWSZE MOŻNA, A NAWET TRZEBA:
    CZY MIESZKANIA Z PROGRAMU „MIESZKANIE PLUS” BYŁYBY „KONKURENCJĄ” DLA TYCH PRZEDSIĘBIORCÓW, KTÓRZY TERAZ BUDUJĄ W BUSKU MIESZKANIA W CELACH KOMERCYJNYCH, CZYLI NA SPRZEDAŻ I DLA ZYSKU???

    kielce.wyborcza.pl/kielce/7,47262,21760702,zawieszaja-mieszkanie-plus-bo-za-malo-szczegolow.html?disableRedirects=true

    Gazeta Wyborcza: „Zawieszają „Mieszkanie plus”. Bo za mało szczegółów”—4 maja 2017—
    „Wydawało się, że gmin raczej nie trzeba będzie przekonywać do programu „Mieszkanie plus”. Tymczasem Busko-Zdrój na razie swoją chęć udziału w nim zawiesiło.”

    JAK TO JEST? INNE MIASTA MOGĄ I SIĘ STARAJĄ O ŚRODKI NA BUDOWĘ TYCH MIESZKAŃ, A BUSKO SIĘ WYCOFUJE, „Bo za mało szczegółów”. INNE MIASTA „ZNAJA SZCZEGÓŁY”, WIEDZĄ JAK I STARAJĄ SIĘ O ŚRODKI, A BUSKO CO? PO RAZ DRUGI POWTARZAM: SKORO RZĄD DAJE, TO CZEMU NIE SKORZYSTAĆ? CO MA SIĘ DO STARCENIA? DADZĄ TE PINIĄDZE TO SUPER, A JAK NIE, NO TO TRUDNO. DLACZEGO JEDNAK NIE STARAC SIĘ O NIE?
    I ZNÓW NA USTA CIŚNIE SIĘ PYTANIE: CZY MIESZKANIA Z PROGRAMU „MIESZKANIE PLUS” BYŁYBY „KONKURENCJĄ” DLA TYCH PRZEDSIĘBIORCÓW, KTÓRZY TERAZ BUDUJĄ W BUSKU MIESZKANIA W CELACH KOMERCYJNYCH, CZYLI NA SPRZEDAŻ I DLA ZYSKU???

  61. Jak donosi busko.com.pl: "Nawet 200 nowych mieszkań dla Jędrzejowa, w ramach rządowego programu." pisze:

    Przepraszam za literówkę PINIĄDZE (piąty wers od dołu). Oczywiście PIENIĄDZE. Pisałem dość szybko i chyba podświadomie Pan minister Jacek Rostowski przyszedł mi na myśl…

  62. Rahim pisze:

    Po wiela te mieszkania w Busku będo?

  63. mieszkaniec pisze:

    Podobno minimalna norma dla psa to 5 m kw.
    Hadżi ma 7 m kw.

    Czyli dla buskich urzędasów zasłużony trener tenisa, wychowawca dzieci oraz młodzieży, a ponadto twórca Dyskusyjnego Klubu Filmowego w Lublinie to takie półtorej suki?

  64. Glina pisze:

    Wczoraj około godziny 17 radiowóz typu „suka” stał przez około pół godziny na sygnałach naprzeciwko znanego marketu przed szarym domem prominentnego pracownika Uzdrowiska Busko-Zdrój S. A. o nazwisku na literę J.

    Ciekawe, jaki był powód interwencji?
    Czyżby właściciel domu był o coś podejrzany? Czy został może aresztowany?

  65. do redaktora pisze:

    Poprawże wreszcie tę blokadę zamieszania linków zawartych w komentarzach, bo mnie też to wpienia.

  66. tropiciel pisze:

    Do Glina: życzliwi donoszą że z tym radiowozem było tak że jednemu z internetowych hejterów na N. pomieszało się już do końca w głowie i po to ten radiowóz. Plotka głosi jakoby miał on trwałe problemy z głową i boi się że gdyby ta informacja się potwierdziła i ujrzała światło dzienne to stracilby do reszty wiarygodnosć u tych którzy jeszcze nie wiedzą że coś z N jest nie tak. Trudno się temu dziwić bo dla każdego hejtera taka dyskredytacja to byłaby katastrafa i koniec jego internetowego bytu.

  67. kate pisze:

    Dlatego, że w Busko nie stara się o nic. TU PROSZĘ PAŃSTWA JEST COVID CENTER DLA CAŁEGO WOJEWÓDZTWA.

  68. Do kate pisze:

    Masz rację:-)działa zasada,jak cię widzą tak cię piszą:-)

  69. Bogdan Latosiński FB 26.11.2020 pisze:

    Dzisiejszy poranek w Miasteczku Uzdrowiskowym!
    Bezradność, czy polityczne przyzwolenie? – to pytanie kieruję do Członka Zarządu Województwa Pana T. Jamki, który sprawuje nadzór nad departamentem infrastruktury, transportu i komunikacji w urzędzie marszałkowskim, którym kieruje Pani A. Grzela.
    Dzisiejszy poranek spędziłem w Busku Zdroju obserwując, jak funkcjonuje transport publiczny w tej miejscowości. To co zobaczyłem nie da się w kilku zdaniach opisać. Lekceważenie prawa i bezczelność przewoźnika przekracza jakiekolwiek granice. Mało, że przed planowanym odjazdem autobusu MPK, jedzie bus ,,widmo”, czyli kurs nie ujęty w rozkładzie to dodatkowo ten z planowanym odjazdem (w tym przypadku z godz. 7.00) celowo opóźnia odjazd, czekając z pasażerami, aż podjedzie ten podstawiony, odjechał 7,10. Gdy podjechał ten dodatkowy, czekała na mnie wielka niespodzianka! Za kierownicą busa odjeżdżającego o tej samej godzinie co MPK ,,siedzi” sam szef stowarzyszenia ,,Bezpieczny Autobus”, które to stowarzyszenie wraz z przewoźnikiem (wszystko mi wolno), podało Zarząd Spółki MPK do prokuratury o rzekomą niegospodarność. Pan prezes , jak się za kilkadziesiąt minut okazało musiał nawrócić (pewnie nie miał pasażerów), gdyż ku mojemu zdziwieniu podjechał tym samym busem na parking, zrobił nam zdjęcie, ja oczywiście mu pomachałem. Po upływie kilkunastu minut ,,odwiedziła” nas Straż Miejska z Buska Zdroju. Serdecznie pozdrawiam, tak kontrolujących w ten mroźny poranek Panów ze straży miejskiej , jak również ślę specjalne ukłony dla Pana Komendanta. Poniżej na zdjęciach odjazdy konkurencji, tuż przed autobusami MPK (zdjęcie nr 1,2,3,4,). Odjazd autobusu MPK linii 208 z Buska to 7,15 .
    Upływają kolejne, już nie tygodnie, lecz miesiące, a bierność urzędnicza cały czas trwa! Osoby odpowiedzialne za nadzór i kontrolę przewoźników w tej kwestii nic nie zrobiły. Nikt z decydentów, jak widać nie widzi tej ,,patologi”! Pewnie żyją w innym świecie bo to, że nie korzystają z usług tego przewoźnika to oczywiste. Również tego problemu nie widzą Samorządowcy odpowiedzialni za nadzór nad funkcjonowaniem tych urzędów. A przecież brak odpowiedniej reakcji na notoryczne łamanie prawa to akceptacja bezprawia, która łamie zasady uczciwej konkurencji i podwarza wiarygodność państwa wobec obywateli. To nie jest, jak to usprawiedliwiają decydenci swoją ,,nieudolność” lub panujący ,,układ” z przewoźnikiem, że jest to ,,wojna konkurencyjna przewoźników”. Głusi są na sygnały o pogarszającej się jakości tej usługi, o panującym chaosie i bezprawiu. Pamiętajcie, funkcje które sprawujecie z woli wyborców są określone czasowo, a ,,twarz” pozostaje na całe życie. Jak uważacie, że nie ma problemu to zapraszam, pokażę Wam, jak jest naprawdę co tolerujecie, a tym samym akceptujecie. Po raz kolejny apeluję do koleżanek i kolegów z Prawa i Sprawiedliwości pełniących funkcję radnych w sejmiku województwa Świętokrzyskiego oraz radnych rady powiatu kieleckiego, przerwijcie ten łańcuch bezsilności, nie kontynuujcie polityki transportowej poprzedników, której efektem była całkowita zapaść podmiejskiego transportu publicznego. Powiedzcie zdecydowane ,,Nie” łamaniu prawa w tym zakresie!
    Czy musi dojść do tragedii, aby ktoś kto ma ustawowy obowiązek nadzoru nad wydawanymi zezwoleniami ktoś, kto za to bierze pieniądze poszedł ,,po rozum do głowy” i spojrzał na ten precedens z poczucia obowiązku, że tolerowanie tej patologi to nie tylko psucie państwa prawa, nie tylko działanie na szkodę ,,uczciwych”, przewoźników przestrzegających prawo, płacących podatki, zatrudniających pracowników na ,,cywilizowanych” zasadach, to przede wszystkim działanie na szkodę pasażerów, a tak znaczne skracanie czasu przelotu w rozkładzie to realne niebezpieczeństwo, które może doprowadzić do tragedii.
    Poniżej przedstawiam kserokopie dwóch rozkładów tego oficjalnego, zatwierdzonego przez Urząd Marszałkowski Staszów – Kielce ( zdjęcie nr5), Busko – Kielce (zdjęcie nr6), oraz tego stosowanego przez przewoźnika Staszów – Kielce ( zdjęcie nr 7),Busko – Kielce (zdjęcie nr8), proszę porównać czasy odjazdu, przyjazdu, czy też godziny odjazdu np. z Chmielnika! Jak różne są godziny przejazdu pomiędzy miejscowościami, jak różne są tz. prędkości komunikacyjne, których łamanie stwarza ogromne zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl