WeszłoTV: ABSURDALNA WALKA O STADION W IV LIDZE. BAREJA W BUSKU ZDRÓJ! | ...znów mamy reklamę (antyreklamę) Buska-Zdroju na całą Polskę... - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

WeszłoTV: ABSURDALNA WALKA O STADION W IV LIDZE. BAREJA W BUSKU ZDRÓJ! | …znów mamy reklamę (antyreklamę) Buska-Zdroju na całą Polskę…

25 stycznia 2025 | Weszło TV Jakub Białek Mateusz Pawłowski 24.01.2025 | infoBusko.pl 25.01.2025 | | 83 komentarze

Echo Dnia napisało o kuriozalnym konflikcie, więc postanowiliśmy sprawdzić, czy rzeczywistość jest taka, jak w artykule. Nie zawiedliśmy się, jest… jeszcze głupsza. Busko-Zdrój może pochwalić się jednym z najlepszych stadionów w IV lidze i to w skali całej Polski. Nie wszyscy cieszą się jednak z nowego obiektu. Modernizacja warta za 10 milionów złotych rozpoczęła kuriozalny konflikt pomiędzy BOSiR-em, a klubem AKS 1947 Busko-Zdrój. Wyłączanie wody, chowanie butów, zostawianie kluczy w zamkach, wymiana kłódek, przywiązywanie bramek łańcuchem, wypraszanie dziewczyn piłkarzy ze stadionu… I wiele, wiele więcej. Łapcie potężną dawkę absurdu z IV ligi! piszą w opisie opublikowanego 24.01.2025 na YouTube kanale Weszło.TV dokumentu jego autorzy Jakub Białek i Mateusz Pawłowski.

„ABSURDALNA WALKA O STADION W IV LIDZE. BAREJA W BUSKU ZDRÓJ! | PATOLIGA #16” ♂ – 5 godzin od zamieszczenia materiału i 9,5 tyś wyświetleń.



Poniżej dwa osobiste komentarze przesłane do Redakcji infoBusko.pl po lekturze „WOJNY O STADION” Weszło TV:

5 godzin od zamieszczenia materiału i 9,5 tyś wyświetleń – znów mamy reklamę (antyreklamę) Buska-Zdroju na całą Polskę dotyczącą konfliktu podejrzewam że personalnego, którego Pan Burmistrz nie umie lub nie chce rozwiązać. A z materiału można wyciągnąć śmiałą tezę że funkcja Dyrektora BOSIR jest w nieodpowiednich rękach. Świadczy o tym zbyt dużo odważnych wypowiedzi osób, które nie boją się wypowiedzieć przed kamerą, w dodatku opisując w sposób wyrazisty przyczyny tego konfliktu, czego niestety nie można powiedzieć po wypowiedziach Pana Dyrektora BOSIR i wiceburmistrza Kaczochy.

* * *
Jak to obejrzałem to… Brak słów… Busko po raz kolejny zasłynęło i poszła w świat wyśmienita opinia…
Szczególnie utkwił mi ten sponsor, który przyjechał i posłuchajcie co go spotkało i jak go pięknie „ugościł” ten, w mojej opinii, prymitywny i zapyziały grajdół jakim jest Busko.


◙ Podobne informacje:

PR24: Miasta jak prywatne folwarki. „Prezydenci każą zaciskać pasa, a wydają miliony na zaplecze i promocję” | JKR: A w Busku?…

ED: Prezes kontra dyrektor. Szczytuje konflikt AKS 1947 Busko-Zdrój z BOSiR [FOTO]

Akademia AKS 1947 Busko-Zdrój: Zapraszamy na Ferie ze Świętokrzyskim Związkiem Piłki Nożnej 2025! – 1.02.2025, 12:00

List do Redakcji: 🟥 Zamknięty wjazd na stadion powoduje zagrożenie dla dzieci, rodziców i ruchu drogowego | JKR: Nie ma wjazdu na stadion i co nam zrobicie?…

AKS 1947 Busko-Zdrój: Zmiana na stanowisku prezesa. Szymon Rewaj nowym szefem klubu

AKS 1947 Busko-Zdrój klubem partnerskim Wisły Płock

AKS: Turniej Piłki Nożnej AKS 1947 „Razem możemy więcej”

AKS1947: Pierwsza piłkarska klasa na Ponidziu

RK: Arkadiusz Kornaś nowym dyrektorem BOSiR-u. Kto zajmie jego miejsce w radzie?

🟥 ED: Zmiany personalne w kadrze zarządzającej BSCK | JKR: Kowal ukradł, Cygana powiesili ?

Karolina Kępczyk: Z uwagi na negatywną opinię Kierownictwa UMiG w Busku-Zdroju współpraca ze mną nie będzie kontynuowana…

UMiG 31.12.2024: Katarzyna Legawiec dyrektorką Buskiego Samorządowego Centrum Kultury na okres 4 lat

60-lecie Domu Kultury w Busku-Zdroju – Transmisja LIVE

🟥 List do Redakcji: Czy Gmina Busko „przyciąga” inwestorów, czy raczej ich „odpycha”? Czy osoba planująca stworzyć zakład produkcyjny i miejsca pracy w Gminie Busko jest „mile widziana”, czy też jest zgoła inaczej?

🟥 List do Redakcji: „W zawiązku z tym, że „Lotos” to nasze wspólne mienie gminne, które powinno nam mieszkańcom przynosić zyski, a nie generować od lat straty, pytam publicznie i otwarcie Pana Burmistrza Jerzego Szydłowskiego…”

Tężnia za 33.000.000 czy może wielopoziomowy Parking Zdrojowy z bazarkiem i boiskiem?

🟥 „Wykonanie usprawnień w obiekcie Tężni Busko-Zdrój” K**** mać!!! Panie inżynierze, jakiej bezczelności trzeba, aby ogłaszać przetarg na spier******* projektu oraz robót budowlanych?”

RK: Buski stadion dokończy nowy wykonawca. Będzie drożej | JKR: +8 mln! Czy warto przepłacać?

nm: Nowoczesny klubowy budynek na Stadionie Miejskim w Busku-Zdroju za ponad 8 mln zł ma być gotowy już jesienią. [FOTO,VIDEO] | JKR: x+8 mln! Czy warto przepłacać za „Bunkier AKS”?

RK: Kiedy koniec przebudowy buskiego stadionu? | JKR: Ile w sumie będzie kosztował „bunkier AKS”?

RK: Minister sportu otworzył kompleks sportowy w Busku-Zdroju. Modernizacja stadionu miejskiego kosztowała ponad 18 milionów złotych | ?JKR: A w Busku na trybunach słońce praży jak na egipskiej plaży…

? RK: Blisko 140 mln zł przeznaczy firma Dino Polska S.A. na wybudowanie centrum dystrybucyjnego we wsi Chałupki, gm. Morawica ♦ JKR: To zaledwie 26 km od Buska-Zdroju…⬛ A w Busku: zardzewiała kładka za 9,5 mln, sprawna inaczej tężnia za 25 mln, kilometry deptaków za 35 mln, „bunkier” BOSiR za 10 mln, „obsrane ławki”, itd…

Kabaret Paranienormalni zaprasza na nowy spektakl komedii „Ostre Cięcie”, który rozbroi Wasze troski i zostawi jedynie śmiech – BSCK, 2 lutego 2025 r. g.17:00

⛔ UMiG: Uwaga! Tężnia zewnętrzna Kompleksu #TężniaBusko będzie nieczynna do odwołania | JKR: Kolos na glinianych nogach?

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

83 odpowiedzi na “WeszłoTV: ABSURDALNA WALKA O STADION W IV LIDZE. BAREJA W BUSKU ZDRÓJ! | …znów mamy reklamę (antyreklamę) Buska-Zdroju na całą Polskę…”

  1. recepta pisze:

    moim zdaniem tu jedynie może pomóc teleekspres: https://youtu.be/ijiWcGzIThQ?t=232

  2. Rex pisze:

    Panie Szydłowski i co Pan na to? Wstyd na całą Polskę.

  3. MIESZKANIEC pisze:

    Na stronie BOSIR widnieje informacja:
    —————————
    Dział Sportu i Rekreacji / Kierownik Stadionu

    Marian Sikora

    telefon: 41 370 51 57

    e-mail: m.sikora@bosir.busko.pl
    —————————
    Kim jest Marian Sikora? Jest rodzonym bratem Waldemara Sikory. Z tego co mi wiadomo, wcześniej nie było stanowiska „kierownik stadionu” i to stanowisko stworzono w 2021 roku i zasiadł na nim brat Waldemara Sikory.

    Informacje na ten temat są na przykład w tym artykule:

    https://infobusko.pl/slawomir-szmal-z-wizyta-w-busku-zdroju/

    „Do powyżej
    13 LISTOPADA 2021 O 12:44

    „Czy ktoś mógłby mnie oświecić i poinformować kto to jest Marian Sikora, po co w BOSiR Kierownik, czym się ten Kierownik BOSiR zajmuje i jakie zasługi sprawiły, że wcześniej był Prezesem Podkarpackiego Związku Piłki Ręcznej?”

    Ja Cię z przyjemnością oświecę. Jest po prostu rodzonym bratem Waldemara Sikory. Tylko tyle i aż tyle. To jest odpowiedź na wszystkie pytania.

    Pytanie: Czy był przeprowadzony nabór na to stanowisko? Ja śledzę stronę umig.busko.pl w tym ogłoszenia, aktualności, zamówienia publiczne, ale nie przypominam sobie ogłoszenia o naborze na to stanowisko. Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić.

    Czy w tym przypadku doszło do nepotyzmu? Niech każdy sam sobie odpowie na to pytanie…

    Wikipedia:

    Nepotyzm (łac. nepos „wnuk, potomek”) – faworyzowanie członków rodziny przy obsadzaniu stanowisk i przydzielaniu godności.”

  4. Jan do : Rex 25 stycznia 2025 o 12:22 pisze:

    Ad.:”Panie Szydłowski i co Pan na to? Wstyd na całą Polskę.”

    Primo: Pan UMIG za jak przypuszczam wiedzą i zgodą Pana Burmistrza Jerzego Szydłowskiego opublikował oficjalną informację na twoje pytanie: ”Nowy Rok bez podwyżek – Władze miasta dbają o mieszkańców i rozwój lokalnej gospodarki!” https://infobusko.pl/umig-busko-zdroj-nowy-rok-bez-podwyzek-wladze-miasta-dbaja-o-mieszkancow-i-rozwoj-lokalnej-gospodarki/

    Secundo: Pan Burmistrz Jerzy Szydłowski jak sądzę nie ma czasu zajmować się „wojną o stadion” w Busku – Zdroju gdyż patrząc na jego niedawny wyjazd do Norwegii przypuszczam że ma on ważniejsze, międzynarodowe sprawy na głowie: „UMiG: Kolejny krok w stronę współpracy zagranicznej między samorządem polskim i norweskim [FOTO]” https://infobusko.pl/umig-kolejny-krok-w-strone-wspolpracy-zagranicznej-miedzy-samorzadem-polskim-i-norweskim-foto/

  5. MIESZKANIEC pisze:

    Teraz stawiam KLUCZOWE PYTANIE:

    Skoro, jak wynika z tego filmu, dyrektor BOSIR Arkadiusz Kornaś oraz urzędnicy BOSIRU nie urzędują już na basenie tylko zasiadają tu w nowym budynku na stadionie, to po co jeszcze, a właściwie do czego jest potrzebny, kierownik stadionu Marian Sikora?

    W mojej prywatnej opinii TO JEST SKANDAL! To marnowanie naszych podatników pieniędzy!

    Pytam się, czym się zajmuje, pracując, jak przypuszczam 8 godziennie, Marian Sikora?

    Ile zarabia Marian Sikora, bo w oświadczeniach majątkowych na stronie UMIG nie figuruje?

    To są przecież nasze podatników środki! Jeśli Marian Sikora zarabia przykładowo 4,5 tys. zł miesięcznie na rękę, to doliczając wszystkie składki kosztuje nas 7369 zł miesięcznie.

    Czy praca Mariana Sikory jako kierownika stadionu, gdyby wycenić rynkową wartość tej pracy, jest warta 7369 zł miesięcznie?

    CZY KTOŚ ODPOWIE NA TE PYTANIA?

    ZA CAŁĄ GMINĘ BUSKO, W TYM ZA STADION, ODPOWIADA BURMISTRZ JERZY SZYDŁOWSKI!

    PANIE SZYDŁOWSKI, CZY ODPOWIE PAN NA POWYŻSZE PYTANIA?
    JAKO MIESZKANIEC STANOWCZO ŻĄDAM ODPOWIEDZI!!!

  6. Kmicic pisze:

    Brawo nareszcie młodzi ludzie zaczynają upominać się o standardy i normalność. Urzędnicy mają stałą tendencje do robienia problemów bo ich rozwiązywanie daje im dobrze płatną pracę. Nepotyzm i kolesiostwo to eliminacja kompetencji i standardów. Mówmy o tych szpileczkach o Barejowskim charakterze. Jak się urzędnik nudzi to zaczyna nękać normalnych ludzi. Trzymam kciuki za takie akcje i popieram. Mamy mistrzów świata, wędkarzy mistrza KUZY -czyli można spokojnie i z pasją, urzędasy nie potrafią zamienić tego w lokomotywę – szkoda. Przyszedł czas na zmiany pokoleniowe ryba gnije od głowy (mózgu). Myślę że po Norweskich doświadczeniach Burmistrz zrozumie na czym polega zarządzanie i kooperacja społeczna, transparentność i kompetencje. Nikt nikomu tu łaski nie robi, idziecie po swoje, bądźcie konsekwentni, wystarczy mały wyłom i ten układ wzajemnej adoracji się rozpadnie. Inni uwierzą że można wyegzekwować standardy i wygrać z urzędem. Popieram i trzymam kciuki. Czekam kiedy młodzi utworzą jakiś ruch 'rewitalizacji samorządu w powiecie Buskim’ czas byście zdjęli z głów Radnych emerytów odpowiedzialność za wasz los. Do robot pokażcie że znacie standardy zarządzania i chcecie i potraficie je wdrażać. Powodzenia

  7. Errata pisze:

    W materiale pada kwota 10 mln zł. Tyle to kosztował ten budynek, a cała reszta około. drugie tyle.
    Na początku była firma, która zaczęła remont stadionu, a potem zeszła z placu. Był kolejny przetarg i inna firma dalej remontowała stadion. Potem był przetarg na ten bunkier i tu tak samo firma zaczęła i zeszła z budowy, ogłoszono nowy przetarg, Gmina zamierzała przeznaczyć na dokończenie 5,22 mln zł, ale zgłosił się jeden jedyny oferent z ceną 8 mln zł i on dokończył ten budynek.

    Zatem łączny koszt romontu stadionu to ok. 20 mln zł

  8. boguś pisze:

    Podobno w toku jest też sprawa w sądzie pracy przeciwko dyrektorowi. Czy władze gminy są świadome problemów. Przecież takie sytuacje wpływają negatywnie na wizerunek gminy i podważają zaufanie do osoby pełniącej funkcję dyrektora.

  9. Zażenowany pisze:

    Kompromitacja urzędu i tyle. Nic nie robią. Refleks i brak podejmowania decyzji jest porazajacy

  10. Kibic pisze:

    Z materiału wynika że aby móc skorzystać np. z nowej sali konferencyjnej zgodę musi wydać Burmistrz. To ja stawiam pytanie Po co nam dyrektor BOSIR i kierownik stadionu? Czy te osoby nie umieją zarządzać powierzonym majątkiem? Skoro tak to należy zastanowić się czy to są odpowiednio kompetentne osoby na zatrudnionych stanowiskach? Może już czas na mediacje się skończył i warto zastanowić się nad radykalnymi zmianami?

  11. Układy pisze:

    Scuagnac telewizję niech to pokażą. Czemu nue pójdą na sesję rady miejskiej by pokazać to kuriozum. Niech całe miasto widzi ten bałagan.

  12. mieszkaniec pisze:

    Kogo my wybraliśmy na władze tej gminy że nie umieją wezwać dyrektora Bosir i wydać mu polecenie zaprzestania tej kompromitacji.
    Jak klub rodzimy moze mieć wyznaczane godziny treningu na 21 . RęCE OPADAJĄ

  13. do kibic pisze:

    Kibic zadał dobre pytanie, które oddaje prawdę tej kuriozalnej sytuacji. Zakazy i odmowy są z poziomu decyzji dyrektora, natomiast po zgodę to już klub musi się fatygować do urzędu. Widać w postępowaniu Kornasia złą wolę.

  14. Gutek pisze:

    Kibic zadał dobre pytanie, które oddaje prawdę tej kuriozalnej sytuacji. Zakazy i odmowy są z poziomu decyzji dyrektora, natomiast po zgodę to już klub musi się fatygować do urzędu. Widać w postępowaniu Kornasia złą wolę.

  15. Jak nie ma kota to myszy harcują pisze:

    Burmistrz Szydłowski albo chory, albo na wyjeździe, stąd w Buseczku dzieje się tak a nie inaczej. Wstyd na całego.

  16. Podróże Guliwera pisze:

    Szybko wychodzi niekompetencja, brak zainteresowania lokalnymi sprawami i brak wiedzy o potrzebach mieszkańców gminy.

    Panie Szydłowski kończ waść wstydu oszczędż!!!

  17. Czy to prawda, że w wyborach na burmistrza BZ kandydat Michał Maroński zapowiadał m.in. usunięcie ze stanowisk dyrektora BOSIR i prezesa MPGK? pisze:

    Słyszałem, że podczas wyborów burmistrza BZ kandydat Michał Maroński zapowiadał m.in, że jeśli zostanie burmistrzem to usunie ze stanowisk dyrektora BOSIR Kornasia i prezesa MPGK Kryczkę. Nie wiem jak inni mieszkańcy, ale ja z upływem kolejnych miesięcy rządów burmistrza Jerzego Szydłowskiego zaczynam nabierać coraz większego przekonania, że dla Buska byłoby jednak lepiej gdyby burmistrzem wiosną 2024 został Michał Maroński.

  18. Do MIESZKANIEC pisze:

    „Pytam się, czym się zajmuje, pracując, jak przypuszczam 8 godziennie, Marian Sikora?”

    Pytanie powinno brzmieć inaczej.
    Pytam się, czym się zajmuje BĘDĄC, jak przypuszczam 8 godzin dzienie w pracy, Marian Sikora?

  19. Buskowianin pisze:

    Kto odpowiada za taki stan rzeczy? Ano mieszkańcy Buska i Gminy Busko. To oni wybrali radnych, Sikorę, potem niemal tych samych radnych i Szydłowskiego, więc czemu się teraz dziwić?
    To, że Marian Sikora, brat Waldka, jest nadal kierownikiem stadionu, a Kornaś dyrektorem BOSIR dowodzi niezbicie, że Jerzy Szydłowski to kontynuacja rządów Sikory. On w latach 2018 – 2024 tylko udawał „opozycjonistę”, w najważniejszych sprawach wstrzymywał się od głosu, ogólnie rzecz biorąc głosował za, albo wstrzymywał się, więc jaki to był „przeciwnik” Sikory? Teraz po 8 miesiącach jego rządów widać jak na dłoni, że nie ma żadnych zmian, wszyscy na stołkach siedzą, wszystko jest „po staremu”, tak jakgdyby dalej Waldek rządził.

    Powyższe jest moją prywatną opinią z którą można się zgadzać lub nie.

  20. Robert do: Gutek 25 stycznia 2025 o 15:45 pisze:

    „Kibic zadał dobre pytanie, które oddaje prawdę tej kuriozalnej sytuacji. Zakazy i odmowy są z poziomu decyzji dyrektora, natomiast po zgodę to już klub musi się fatygować do urzędu. Widać w postępowaniu Kornasia złą wolę.” – Czy ty Gutek naprawdę wierzysz w to, że ten jak widać trwający już od dłuższego czasu konflikt pomiędzy BOSIR a AKS bierze się tylko i wyłącznie ze złej woli dyrektora Kornasia? Czy naprawdę wierzysz, że burmistrz Jerzy” wstrzymuję się od głosowania” Szydłowski (tak go nazwał w trakcie debaty wyborczej w BSCK M. Maroński) będący już z 20 lat non stop radnym buskiej Rady Miejskiej i od 8 miesięcy burmistrzem, nic o konflikcie BOSIR-AKS nie wiedział i nie wie?! Ja w to nie wierzę. Taki naiwny to ja już nie jestem. Ja osobiście uważam, że burmistrz Szydłowski doskonale zna sytuację i wie co się dzieje. Uważam wręcz, że to co się dzieje i co publicznie pokazało Weszło TV, dzieje się nie tylko za wiedzą burmistrza ale również za jego co najmniej przyzwoleniem. Taka jest moja prywatna opinia na ten temat.

  21. Marek pisze:

    Polecam ten artykuł i komentarze pod nim. Oto jeden z nich.

    https://infobusko.pl/rk-buski-stadion-dokonczy-nowy-wykonawca-bedzie-drozej-jkr-czy-warto-przeplacac/

    „Archiwista
    22 GRUDNIA 2021 O 14:48

    Na wstępie przytoczę mój komentarz, który onegdaj umieściłem na infobusko.pl

    ——————————————————————————-

    Mała poprawka panie kolego, szalet miejski kosztował 437 955,62 zł brutto.

    https://www.umig.busko.pl/urzad-miasta-i-gminy/12531-budowa-toalety-publicznej-w-busku-zdroju.html

    https://dl.umig.busko.pl/bip/zp/20120629/informacja_o_wyborze_zp271_22_2012.pdf

    Wykonawca szaletu to Spółdzielnia Rzemieślnicza ul. Partyzantów 22 w Busku-Zdroju.
    Jej prezes to Dariusz Musiał.

    https://rejestr.io/krs/293793/spoldzielnia-rzemieslnicza-w-busku-zdroju

    Dariusz Musiał to jedna i ta sama osoba co: „Dariusz Musiał – Zakład Remontowo-Budowlany” Widuchowa 175, 28-100 Widuchowa.

    https://mapa.targeo.pl/dariusz-musial-zaklad-remontowo-budowlany-28-100-widuchowa~12208597/budownictwo-wyroby-budowlane/adres

    A kto wykonywał remont parku zdrojowego za 17 434 027,49 zł? No jak myślicie koto?
    Tak, tak, dobrze myślicie – Spółdzielnia Rzemieślnicza ul. Partyzantów 22 Busku-Zdroju.

    https://www.umig.busko.pl/urzad-miasta-i-gminy/18135-przetarg-nieograniczony-renowacja-zabytkowego-parku-zdrojowego-w-busku-zdroju-wraz-z-zabezpieczeniem-zabytkowego-zespolu-uzdrowiskowego-lazienki-obecnie-sanatorium-marconi-2.html

    https://dl.umig.busko.pl/bip/zp/2019/09/25/informacja_o_wyborze_rsid_271_36_2019_zp.pdf

    Widzicie moi mili, wystarczy tylko, jak mawia dziennikarz śledczy Wojciech Sumliński, połączyć punkty. I wszystko jasne…

    A teraz meritum sprawy: Na stronie magistratu jest informacja z otwarcia ofert na dokończenie remontu stadionu (link poniżej). Jak myślicie, ile ofert wpłynęło? Dokładnie JEDNA za kwotę 8 000 000,00 zł. Kto złożył ta ofertę? Spółdzielnia Rzemieślnicza ul. Partyzantów 22 w Busku-Zdroju. Mam coś dodać? Myślę, że nie ma takowej potrzeby. Komentarz jest dla myślących i kumatych, więc oni nie będą mieć problemów z wyciągnięciem właściwych wniosków…

    https://dl.umig.busko.pl/bip/zp/2021/11/08/informacja_z_otwarcia_ofert_rsid_271_22_2021_zp.pdf
    ——————————————————————————
    JAK MYŚLICIE DRODZY MIESZKAŃCY BUSKA I OKOLIC, JAK ROZSTRZYGNIĘTO PRZETARG?
    OTÓŻ WYGRAŁ JEDYNY OFERENT, POWYŻSZA SPÓŁDZIELNIA, KTÓRA ZAOFEROWAŁA KWOTĘ 8 MLN ZŁ !!!
    MOIM ZDANIEM TO JEST SKANDAL I TĄ SPRAWĘ POWINNO NATYCHMIAST ZBADAĆ CBA. DLACZEGO TAK UWAŻAM? PONIEWAŻ UMIG ZAMIERZAŁ PRZEZNACZYĆ NA TĄ INWESTYCJĘ 5 220 000,00 zł, A OFERENT DAŁ CENĘ 8 000 000,00 ZŁ I WYGRAŁ, CHOĆ TA KWOTA PRZEKRACZA WARTOŚĆ POPRZEDNIĄ O PONAD POŁOWĘ, PRZEKRACZA O PRAWIE 3 MILIONY ZŁOTYCH!!! DLACZEGO NIE UNIEWAŻNIONO PRZETARGU, SKORO KWOTA OFERENTA PRZEKROCZYŁA KWOTĘ ZAPLANOWANĄ? PRZECIEŻ W INNYCH PRZETARGACH, GDY KWOTA OFERENTA PRZEKRACZA KWOTĘ, JAKĄ ZAMIERZAŁ PRZEZNACZYĆ ZAMAWIAJĄCY, TO TAKI PRZETARG JEST UNIEWAŻNIANY. CO SIĘ W TYM BUSKU DZIEJE? MOIM ZDANIEM TO JUŻ PRZEKRACZA WSZELKIE GRANICE!

    https://dl.umig.busko.pl/bip/zp/2021/11/08/RSID_271_22_2021_inf_o_kwocie.pdf

    https://dl.umig.busko.pl/bip/zp/2021/11/26/informacja_o_wyborze_rsid_271_22_2021_zp.pdf

  22. czy aby nie za dużo buskowianki z niebieską etykietą? pisze:

    Wiceburmistrz Piotr Kaczocha: „więc no, wydaje mi się, że chyba dostępność jest…może nawet za duża” https://youtu.be/aEOi81qZgD8?t=1689

  23. Zastanawiam się czy Marian to aby nie taki słoneczny Matecki? pisze:

    Prokuratura Krajowa przejmuje sprawę fikcyjnego, według Lasów Państwowych, zatrudnienia Mateckiego. Chodzi o podejrzenie, że praca obecnego posła PiS Dariusza Mateckiego w LP miała charakter pozorny.

    https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,31639725,prokuratura-krajowa-przejmuje-sprawe-fikcyjnego-zatrudnienia.html

  24. Obserwator pisze:

    Bareja to geniusz czasów PRL który rolował cenzurę jak chciał aby robić bekę z absurdów dnia codziennego.
    Ale dziś mamy wszak zdecydowanie inne czasy inny ustrój polityczny tylko chyba niektórzy ludzie nadal żyją w czasach PRL i z tęsknotą pracują tak jak panowie w szatni
    ” nie mamy pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobi?”
    Tak to widzę.

  25. Tak się zastanawiam... pisze:

    Zastanowiły mnie informacje Archiwisty w komentarzu „Marek 25 STYCZNIA 2025 O 16:41” o przetargu na dokończenie bodynku stadionowego. UMIG zamierzał przeznaczyć na dokończenie 5 220 000 zł. Jak rozumiem to urzędnicy dokonali kosztorysu i wyliczyli, że tyle będzie kosztowało dokończenie. Zakładam, że prawidłowo wyliczyli, a jeśli tak, to skąd cena wykonawcy 8 mln zł, czyli to więcej o 53,3% względem tego, co wyliczyli urzędnicy? Dlaczego nie było więcej oferentów? Był tylko jeden, dał 8 baniek i wygrał? Nie było nikogo chętnego dokończyć stadion za np. 7,8 mln, 7,5 mln, skoro urzędnicy wyliczyli, że dokończenie jest warte 5,22 mln? Jeżeli założymy, że urzędnicy się pomylili w kosztorysie o ok. 50%, to jak to świadczy o ich kompetencjach? Czy ktoś poniósł jakiekolwiek konsekwencje, bo ja nie słyszałem, żeby kogoś zwolnili z UMIG-u? A jeśli urzędnicy się nie pomylili, to dlaczego nie unieważniono przetargu, skoro cena tak znacznie przekraczała to, co urzędnicy wyliczyli?

    Konkludując: urzędnicy zrobili kosztorys, wykonawca dał cenę o 53,3% wyższą i wygrał, więc wychodzi na to, że albo oni źle zrobili kosztorys, albo wykobawca zawyżył cenę? Taki logiczny wniosek się nasuwa, a co Wy o tym sądzicie?

  26. Subiektywny przegląd komentarzy pisze:

    Przytaczam NA PRAWIE CYTATU niektóre komentarze z youtube, które są pod tym filmem (mam screeny jak by coś)

    „@MateuszKukla-b4r
    1 dzień temu
    Kiedyś zostawiłem samochód na parkingu gdy brama bosiru była otwarta, gdy skończyłem grać w tenisa, brama była zamknięta, a na sam koniec dowiedziałem się że muszę zapłacić za grę na ściance do tenisa żebym wyjechał. Tak bynajmniej powiedział mi pracownik z basenu. Po kłótni, sprzeczce jednak wyjechałem jednak szukanie klucza zajęło pracownikowi bosiru UWAGA 40min”

    „@lolekkbusko
    1 dzień temu
    Nie tylko klub AKS ma takie problemy. Moje dziecko uczeszcza do klubu lekkoatletycznego ktory prowadzi czasem zajecia na stadionie. Współpraca uklada sie podobnie jak w przypadku AKS. Ciagle utrudnianie korzystania z obiektu to standard wykonaniu Pana Kornasia i Sikory.”

    „@JaninaSadlocha
    1 dzień temu
    Kiedyś byłam z synem, to mnie pracownik wygonił, jak sam powiedział ” dyrektor każe Pani opuścić stadion ponieważ Pani syn niszczy boisko inaczej wezwie ochronę” a byłam z 10letnim synem, stwierdziłam że nie będę się kłócić i dałam sobie spokój poszłam z synem na skate park .”

    „@MateuszKukla-b4r
    1 dzień temu
    Patologia grałem kiedyś w tenisa na tym obiekcie jednak po zdarzeniach niemiłych ze strony pracowników, za sprawą decyzji Pana Arkadiusza K. Nie mam ochoty na ten obiekt przychodzić wolę pograć na boisku przy Szkole mechaniku. Nie pozdrawiam zarządu Bosir”

    „@lisek_chytrusek
    1 dzień temu
    Ignorancja, chore ambicje i kolesiostwo – tak można opisać buską rzeczywistość.
    Strasznie to przykre i frustrujące, że przez jakieś chore ambicje jednego człowieka AKS nie może się rozwijać. Aczkolwiek to nie jedyny, choć na pewno najważniejszy problem z BOSiRem. Cierpi na tym Klub, ale też miasto – wizerunkowo i finansowo.
    Niestety mieszkańcy cierpią też w inny sposób. W wyniku zaniedbań BOSiRu i niekompetencji urzędników buskich, kilka ulic przy i w okolicach stadionu, podczas ulew jest zalewana między innymi przez Staw Niemiecki, który się przepełnia. Staw, znajdujący się niedaleko stadionu, jest zarządzany przez BOSiR, bo jest atrakcją rekreacyjną (ale pływać w nim nie można). Zalań można byłoby uniknąć, gdyby BOSiR zrzucał wodę ze stawu przed ulewami (które można zawczasu przewidzieć). Oczywiście tu też jest spora wina miasta, ale to temat na referat, a dzisiaj pijemy do BOSiRu.”

    „@Greg-fv7co
    4 godziny temu
    W Busku i okolicznych wioskach patologia byla jest i będzie jeżeli chodzi o obiekty publicznego uzytku i to sie nie zmieni nigdy a scenariusz wszedzie jest ten sam. Remontujemy stare obiekty, do których byl zawsze dostep, po czym je zamykamy. Z roku na rok jest coraz gorzej.”

    „@damianzaw
    6 godzin temu
    swoją drogą zastępca burmistrza, który mówi że burmistrz był pare miesiecy nieobecny i sie nie spotykal, ale przeciez on jest zastepca i wlasnie dostal mozliwosc zalatwienia sprawy jak nie było burmistrza… Obaj Panowie chyba nie dopełniają obowiązków ze względów towarzyskich, ale czy tak to powinno wyglądać? kolesiostwo i brak kompetencji aż się wylewa z tych wypowiedzi”

    „@sax01ful
    1 dzień temu
    ten film już ma więcej wyświetleń, niż ten burmistrz dostał głosów w wyborach. i to już prawie trzykrotnie więcej, więc weź chłopie zacznij działać w interesie swoich wyborców, którzy sfinansowali ten stadion ze swoich podatków i wywal na zbity pysk swojego kupla ze stołka dyrektora. Bo się do tego nie nadaje!!!!!! No chyba, że działa na polecenie burmistrza, to wtedy to znaczy, że oboje się do tego nie nadajecie.”

    „@wojtekjj1803
    13 godzin temu
    Burmistrz do odwołania, referendum i po sprawie.”

    TEN OSTATNI KOMENTARZ NAJLEPSZY. TO JAK BUSKOWIANIE? RUSZYCIE D..Y I ZROBIMY REFERENDUM? ZAŁOŻE SIĘ, ŻE NA PEWNO NIE. LEPIEJ DALEJ ROBIĆ Z BUSKA POŚMIEWISKO NA CAŁĄ POLSKĘ, A SAMEMU TYLKO NARZEKAĆ, ALE NIE ZROBIĆ NIC, BY COŚ NA LEPSZE ZMIENIĆ. OTO WASZA MENTALNOŚĆ.

  27. Skandale zjadają ukraińską armię. Czy w Busku nie jest podobnie? pisze:

    https://youtube.com/watch?v=YcHHvCUw-kM&si=jaKbtW0DtM6NGAzW

  28. Pollonus pisze:

    „Kończ Waść – wstydu oszczędź”
    Apel do właściwych odpowiedzialnych ludzi za ten bezsensowny i niepotrzebny spór.

  29. Dedykacją muzyczna Kory dla Arka & Piotrka pisze:

    https://youtu.be/fUmt6B4pL9k?si=-Q3QuGdjjfSthNh-

  30. Nieobiektywny maruda do subiektywnego przeglądu komentarzy pisze:

    Ta, referendum. Nie wiem po co. Kto przyjdzie w zamian? Konkurent: MM czyli WS? Wtedy to na pewno wszystko się zmieni xD xD

  31. Zdrowy Rozsądek do: Nieobiektywny maruda do subiektywnego przeglądu komentarzy 26 stycznia 2025 o 10:38 pisze:

    Wg mnie Michał Maroński byłby o niebo lepszym burmistrzem od Szydłowskiego. Nie znaczy to oczywiście, że najlepszym z tych, którzy startowali w wyborach wiosna 2024. Co do Sikory, to on na szczęście jest już przeszłością tak jak Wąsowicz i Gajewski.

  32. Do: Nieobiektywny maruda do subiektywnego przeglądu komentarzy 26 stycznia 2025 o 10:38 pisze:

    Patrząc od dłuższego czasu na działalność Pana Szymona Rewaja , wczesniej prezesa BSF, a teraz prezesa AKS, na to co robi, jak robi, na jego skuteczność i kreatywność, na jego bezinteresowne poświęcenie i co dla mnie szczególnie wymowne i ważne, na jego odwagę postawienia się układowi i trwanie po stronie zawodników, rodziców i ogółu mieszkańców mimo wywieranej na niego presji i groźby utraty stanowiska i zarobków, UWAŻM, ŻE PAN SZYMON BYŁBY LEPSZYM BURMISTRZEM OD SZYDŁOWSKIEGO.

  33. CZY W BUSKU RÓWNIEŻ DOJDZIE DO ROZLICZENIA OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH ZA OPÓŹNIENIE AKCJI RATUNKOWEJ W ZDROJU 2.09.2024? pisze:

    Wrze w Serbii. Kilka tysięcy osób przemaszerowało ulicami Nowego Sadu, gdzie 1 listopada 2024 roku zawaliła się część dachu dworca kolejowego, zabijając 15 osób. Wydarzenie to wywołało falę masowych protestów i blokad wydziałów uniwersyteckich. Protestujący żądają od niemal trzech miesięcy m.in. pociągnięcia do odpowiedzialności politycznej i karnej winnych katastrofy.

    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/strajk-generalny-w-serbii-tysiace-osob-na-ulicach-miast/xxld2kx

    CZY W BUSKU RÓWNIEŻ DOJDZIE DO ROZLICZENIA OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH ZA OPÓŹNIENIE AKCJI RATUNKOWEJ W ZDROJU 2.09.2024?

  34. Wiceburmistrz Kaczocha dla Echa Dnia pisze:

    „Jego zdanie o pracy Buskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji jest dobre.

    – Według mnie ośrodek robi wszystko, by oczekiwania AKS spełnić. Klub ma do dyspozycji boisko główne, boiska boczne oraz boisko sztuczne. Do wyłącznej dyspozycji pozostawiono im stary budynek na stadionie. AKS ma tam pomieszczenia biurowe, szatnie. Nikt im tam nie przeszkadza. Krótko mówiąc, mają wszystko, co potrzebne – tłumaczy zastępca burmistrza.

    Jak dodaje, klub posiada też do dostęp do nowych pomieszczeń, szatni i pryszniców pod niedawno wybudowaną trybuną główną.

    – Jedna z nich jest nawet pomalowana w barwy AKS. Z tym, że tutaj klub nie ma wyłączności. Udostępniamy im te przestrzenie podczas rozgrywek ligowych. Z tych pomieszczeń korzystają też inne zespoły, które trenują na stadionie. A przypomnę, że gościły u nas znane piłkarskie marki, jak choćby Maccabi Tel Aviv, reprezentacja Polski do lat 16, czy zespoły Ekstraklasy – wyjaśnia Piotr Kaczocha.“

    i wisienka :
    „Czy Urząd Miasta i Gminy przychyliłby się do prośby AKS 1947 o odwołanie dyrektora Arkadiusza Kornasia, gdyby takowa padła?

    – Powiem w ten sposób. My nie wybieramy zawodników do drużyny AKS. Tak samo nie chcemy, by ktoś mieszał się w nasze sprawy kadrowe – podsumowuje zastępca burmistrza Buska-Zdroju.”

    Powyższe fragmenty zaczerpniete są z niedawnego artykułu Echa Dnia https://echodnia.eu/swietokrzyskie/konflikt-aks-1947-buskozdroj-z-buskim-osrodkiem-sportu-i-rekreacji-prezes-kontra-dyrektor/ar/c2-18977551

  35. XYZ pisze:

    Nieobiektywny maruda napisał
    26 STYCZNIA 2025 O 10:38:

    „Ta, referendum. Nie wiem po co. Kto przyjdzie w zamian? Konkurent: MM czyli WS? Wtedy to na pewno wszystko się zmieni xD xD”

    Uważam, że każdy jeden z czterech pozostałych kandydatów na burmistrza (Kruk, Sarna, Ściubisz, Maroński) rozwiązałby problem stadionu w 5 minut. Kornaś do zwolnienia i powołanie nowego dyrektorem BOSIR-U, np. mógłby to być pan Rewaj (jeśli by chciał) lub inna osoba. Uważam ponadto, że należy zlikwidować stanowisko kierownika stadionu.
    Co do referendum, to odwołać Szydłowskiego i wybrać lepszego burmustrza, wcale to nie musi być MM, przecież ludzie mogą wybrać inną osobę.

  36. XYZ pisze:

    Dodam jeszcze, że ten komentarz „nieobiektywnego marudy” jest idealnym przykładem mentalności większości Polaków. Fatalnej mentalności, w której występuje kompletny brak logiki.

    Od 89 roku Polska jest niszczona i rozkradana, bo? Bo rządzą jedni i ci sami – PO lub PIS plus przystawki. Polacy wybierają na zmianę PO – PIS, narzekają i tak to trwa. DO KU.WY NĘDZY, CZY POLACZKOM NIE PRZYSZŁO DO ICH CIASNYCH GŁÓW, ŻEBY DOKONAĆ WRESZCIE ZMIAN? Einstein powiedział, ze robienie ciągle tego samego i oczekiwanie innych rezultatów to szaleństwo. Ciągle tylko PIS – PO plus przystawki i ciągłe narzekanie. Tu w Busku to samo. Gadanie, że jak nie Szydłowski, to że będzie MM. To wybierzcie kogoś innego, jaki problem? W radzie miasta to samo, jedni i ci sami siedzą od 20, 30 lat. Ludzie, czy wy coś z głowami macie nie tak? ZMIEŃCIE COŚ I WYBIERZCIE KOGOŚ INNEGO, NOWEGO, MĄDREGO, A BĘDZIE LEPIEJ NAM WSZYSTKIM. JEST TYLU MĄDRYCH LUDZI.

    Czy to co powyżej napisałem tak ciężko jest zrozumieć? Ręce mi opadają, jak na tą Polskę patrzę. Potem się mówi, że Polacy to jeden z najgłupszych narodów świata. No właśnie, dlaczego tak się mówi…?

  37. dociekliwy pisze:

    Powiem w ten sposób. My nie wybieramy zawodników do drużyny AKS. Tak samo nie chcemy, by ktoś mieszał się w nasze sprawy kadrowe – podsumowuje zastępca burmistrza Buska-Zdroju.”

    Czy Pan Burmistrz Szydłowski autoryzuje wypowiedź pana v-ce Burmistrza Karczochy??

  38. Do: dociekliwy pisze:

    „Czy Pan Burmistrz Szydłowski autoryzuje wypowiedź pana v-ce Burmistrza Karczochy??” a jak myślisz????

  39. dociekliwy pisze:

    Nie ważne co ja myślę -ważne jak odpowie Pan Burmistrz Szydłowski

  40. Pan Struś pisze:

    Ja nie sądzę by pewien posiadający kilkunastoletnie doświadczenie w unikach specjalista od chowania głowy w piasek zechciał udzielić jednoznaczną odpowiedź na konkretne pytanie.

  41. Nie ma przypadków, są znaki do: dociekliwy 26 stycznia 2025 o 14:11 pisze:

    ” Czy Pan Burmistrz Szydłowski autoryzuje wypowiedź pana v-ce Burmistrza Karczochy??” odpowiem pytaniem: Czy Pan Kaczocha spadł Szydłowskiemu na stanowisko wiceburmistrza z nieba? A może ostał się w spadku po Sikorze?

  42. Czy to prawda, że pewien pan dziś znany, piastujący ważny stanowisko, na początku XXI wieku był ważną osobą w strukturach świętokrzyskich związków zawodowych działających w PGNiG? pisze:

    Czy to prawda, że pewien pan dziś znany, piastujący ważny stanowisko, na początku XXI wieku był ważną osobą w strukturach świętokrzyskich związków zawodowych działających w PGNiG? Czy to prawda, że gdy w 2004 następowała prywatyzacja Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa (PGNiG) przez giełdę i był rozdział akcji pracowniczych to podobno ten pan tak zadziałał, że wielu pracowników to pamięta po dzień dzisiejszy i jest mu za to specyficznie wdzięcznych?

  43. Nieobiektywny maruda do XYZ pisze:

    Sam sobie świadectwo wystawiasz wypowiadając się o Polakach per polaczkowie, w dodatku z perspektywy osoby, która spieprzyła z kraju a chce ustawiać nam tu życie. Żałosne w ch.

    PS. Nie dojdzie do żadnego referendum bo system jest tak skonstruowany, że nie przeskoczysz progu 3/5 osób biorących udział w wyborach czyli w naszym przypadku 5 877 osób.

  44. Włodek do powyżej pisze:

    Nie rozumiem co PGNIG ma do AKS. Gacki też były prywatyzowane i co z tego?

  45. klemens pisze:

    Podobno ma być już wiosna. Mnie pasuje, a Wam?

  46. Wtborca do: Podróże Guliwera 25 stycznia 2025 o 15:55 pisze:

    ” Szybko wychodzi niekompetencja, brak zainteresowania lokalnymi sprawami i brak wiedzy o potrzebach mieszkańców gminy.

    Panie Szydłowski kończ waść wstydu oszczędż!!!”

    śmiałem się z Kruka i Sarny jak po 1 turze na konferencji prasowej namawiali do głosowania na Marońskiego. Teraz wychodzi na to, że jednak mieli rację.

  47. Do 26 STYCZNIA 2025 O 19:00 pisze:

    „PS. Nie dojdzie do żadnego referendum bo system jest tak skonstruowany, że nie przeskoczysz progu 3/5 osób biorących udział w wyborach czyli w naszym przypadku 5 877 osób.”

    Skoro 3/5 to 5877, zatem 5/5 to 9795 osób, zgadza się? Skoro więc do wyborów poszło 9795 osób, to dlaczego do referendum ma nie pójść 5877? Jakie jest logiczne uzasadnienie, że nie pójdzie te 5877? Wytłumacz mi to proszę.

  48. Nieobiektywny Maruda pisze:

    Po pierwsze – większość głosowała za obecną władzą. To nie była różnica kilku głosów a miażdżąca przewaga. Vox populi, Vox Dei.
    Po drugie – obecna władza nie wykręciła żadnego grubego numeru. Można się przyczepić, że jak na razie brak pomysłu na rządzenie inne jak Sikory, że nie poświęcono kilku dyrektorów ku uciesze gawiedzi ale nie ma nic co wymagałoby odwołania.
    Po trzecie – lenistwo. Frekwencja przy wyborach była słaba więc tym bardziej do referendum nie przyjdzie więcej jak 1/10 głosujących.

    Poza tym uważam, że sam pomysł referendum po kilku miesiącach rządzenia to gruba przesada.

  49. Do powyżej pisze:

    „Nieobiektyny maruda” – myślę, że nick idealnie Cię określa. Stare chińskie powiedzenie mówi: „żaba na dnie studni nigdy nie zobaczy morskich fal.” Siedzisz, jak większość Polaków w swojej studni. Nie chcesz zrozumieć, że poza studnią są piękne morza i oceany, nie możesz pojąć, że jest jeszcze coś poza Twoją studnią, w której siedzisz. Cóż, nic na siłę, siedź dalej…

  50. Kanał ZERO: Piotr Wielgucki, znany szerzej jako Matka Kurka opowiada o swoich wątpliwościach dotyczących Orkiestry. pisze:

    GODZINA ZERO #74 KRZYSZTOF STANOWSKI, ROBERT MAZUREK I PIOTR WIELGUCKI

    https://www.youtube.com/watch?v=XLBg2V3pp4Y

    Piotr Wielgucki, znany szerzej jako Matka Kurka. Z wykształcenia socjolog, jest też dziennikarzem, kojarzony jest przede wszystkim z krytyką Jurka Owsiaka oraz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W Godzinie Zero prowadzonej przez Krzysztofa Stanowskiego Wielgucki opowiada o swoich wątpliwościach dotyczących Orkiestry. Dowody, dokumenty, fakty, analizy, itd. Chcesz poznać drugą, ciemną stronę księżyca- masz ku temu okazję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl