💥 UMiG: Busko-Zdrój – Nowy Rok bez podwyżek – Władze miasta dbają o mieszkańców i rozwój lokalnej gospodarki!
Z początkiem 2025 roku, mieszkańcy Buska-Zdroju mogą odetchnąć z ulgą – nowy rok nie przynosi podwyżek podatków ani opłat, a wręcz przeciwnie, obniżono stawki podatku od istotnej części środków transportowych, co z pewnością pozytywnie wpłynie na rozwój branży transportowej w regionie. To świetna wiadomość nie tylko dla przedsiębiorców, ale także dla wszystkich mieszkańców, którzy mogą liczyć na stabilność finansową i przewidywalne warunki życia. – informuje 9.01.2025 Urząd Miasta i Gminy w Busku-Zdroju na wstępie artykułu opublikowanego na swej stronie busko.pl
Z początkiem 2025 roku, mieszkańcy Buska-Zdroju mogą odetchnąć z ulgą – nowy rok nie przynosi podwyżek podatków ani opłat, a wręcz przeciwnie, obniżono stawki podatku od istotnej części środków transportowych, co z pewnością pozytywnie wpłynie na rozwój branży transportowej w regionie. To świetna wiadomość nie tylko dla przedsiębiorców, ale także dla wszystkich mieszkańców, którzy mogą liczyć na stabilność finansową i przewidywalne warunki życia.
Busko-Zdrój, kurort z blisko 200 letnią tradycją znany z dbałości o zdrowie i komfort życia mieszkańców, podejmuje kolejne kroki na rzecz rozwoju gospodarki lokalnej. W odpowiedzi na wyzwania współczesnego rynku, władze miasta podjęły decyzję o obniżeniu stawek podatku od części środków transportowych, które weszły w życie od 1 stycznia 2025 roku.
Obniżenie stawek podatkowych – decyzja na miarę XXI wieku
Rada Miejska w Busku-Zdroju, 28 listopada 2024 roku podjęła uchwałę (https://dl.umig.busko.pl/uchwaly/2024/2024_IX_108.pdf) o znaczącej obniżce stawek podatku od środków transportowych, w szczególności dotyczących ciągników siodłowych, przyczep i naczep. To konkretna reakcja na potrzeby lokalnych przedsiębiorców, a zwłaszcza branży transportowej, która odgrywa coraz większą rolę w gospodarce regionu. Taka decyzja to wyraźny sygnał, że władze miasta są otwarte na współpracę z firmami i dbają o ich interesy, a to z pewnością pozytywnie wpływa na poprawę warunków prowadzenia działalności gospodarczej.
Gmina oferująca najniższe stawki podatku od środków transportowych w Polsce
Dzięki tej decyzji, Busko-Zdrój stanie się jeszcze bardziej konkurencyjne na rynku lokalnym. Kurort nie tylko obniża stawki, ale także zapewnia, że jej nowe regulacje są najkorzystniejsze w regionie. Władze Buska-Zdroju wykazały się dużą wrażliwością na potrzeby lokalnych przedsiębiorców i wykonały duży krok w stronę ułatwień podatkowych. Wspieranie firm transportowych i dostosowanie stawek podatkowych do ich potrzeb to element polityki gminy, który ma na celu zarówno wsparcie istniejących firm, jak i przyciągnięcie nowych inwestycji. Gmina, oferując najniższe stawki w regionie, staje się atrakcyjnym miejscem dla biznesu, szczególnie w branży transportowej. Podjęte działania to tylko część szerokiego planu wsparcia przedsiębiorczości, który obejmuje również inne ulgi i zachęty dla firm działających w różnych sektorach.
Wzrost wpływów dla gminy
Choć obniżenie stawek może początkowo wydawać się krokiem w stronę utraty dochodów, władze Buska-Zdroju spodziewają się, że obniżenie stawek może przyczynić się do osiągnięcia wyższych wpływów z podatku od środków transportowych, gdyż więcej przedsiębiorców zdecyduje się na rejestrację swoich pojazdów na terenie Buska-Zdroju, doceniając korzystniejsze warunki finansowe.
Stabilność i przewidywalność – klucz do sukcesu
Decyzja o obniżeniu stawek podatkowych nie jest jedynym krokiem podjętym przez władze Buska-Zdroju. W 2025 roku mieszkańcy oraz przedsiębiorcy nie muszą obawiać się podwyżek w innych obszarach. Władze miasta zadbały o to, aby nie zwiększać stawek podatku od nieruchomości, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz opłat za wodę i ścieki. Dodatkowo, gmina zapewnia dopłaty do ceny wody i do ceny odprowadzania ścieków dla gospodarstw domowych z terenu gminy Busko-Zdrój, która wspiera utrzymanie obecnych stawek.
Uchwała w sprawie ustalenia dopłat do wybranych grup taryfowych:
○ UCHWAŁA NR XI/139/2024 RADY MIEJSKIEJ W BUSKU-ZDROJU z dnia 27 grudnia 2024 r. w sprawie ustalenia dopłat do wybranych grup taryfowych♂
Realizacja deklaracji wyborczych – stabilność finansowa dla mieszkańców
Decyzje te są bezpośrednią realizacją deklaracji wyborczych, które władze miasta złożyły przed rozpoczęciem kadencji. Obniżenie podatków, brak podwyżek opłat oraz gwarancja stabilności na kolejne lata stanowią dowód na to, że samorząd Buska-Zdroju konsekwentnie realizuje obietnice i stawia na przewidywalność, bezpieczeństwo oraz rozwój. Władze miasta udowadniają, że interesy mieszkańców oraz przedsiębiorców są dla nich priorytetem.
Jaki wygląda sytuacja w innych gminach?
Warto zaznaczyć, że w wielu innych gminach w Polsce wprowadzone zostały podwyżki opłat i podatków, co stawia władze Buska-Zdroju w pozytywnie wyróżniającej się roli, a przede wszystkim powoduje, że mieszkańcy mogą czuć się bezpiecznie.
◙ Podobne informacje:
UMiG 31.12.2024: Katarzyna Legawiec dyrektorką Buskiego Samorządowego Centrum Kultury na okres 4 lat
🟥💥 W Zdroju fontanna zawaliła się pod kołami karetki pogotowia!
IX Sesja Rady Miejskiej w Busku-Zdroju – 28 listopada 2024r. o godz. 10:00 – Transmisja na żywo
ED: Szefowa Willi Wiślica w Busku: Zostaniemy wykończeni przez… słupek | [FOTO]
🟥 Koszmarny upadek rowerzystki na buskiej „Mickiewce” [FOTO, RELACJA ŚWIADKA]
TP: 🟥 Wypadek na buskim pumptracku. „Ostrzegaliśmy władze miasta, nikt nas nie wysłuchał”
TP: „Czy władze Buska zareagują dopiero kiedy dojdzie do tragedii?”
RK: Buski stadion dokończy nowy wykonawca. Będzie drożej | JKR: +8 mln! Czy warto przepłacać?
9 odpowiedzi na “💥 UMiG: Busko-Zdrój – Nowy Rok bez podwyżek – Władze miasta dbają o mieszkańców i rozwój lokalnej gospodarki!”
Aż się rzygać chce jak się czyta te żałosne wypociny. Przypomnijmy słowa Pana Andrzeja Walęzka z listopadowej Sesji – podatek od autobusu w Gminie Busko to 2058 zł, w Pińczowie 530, a w Chmielniku 430 zł. Takie to mamy niskie podatki, ale co to szkodzi łgać w żywe oczy i pisać: „Gmina oferująca najniższe stawki podatku od środków transportowych w Polsce”.
„(…) obniżenie stawek może przyczynić się do osiągnięcia wyższych wpływów z podatku od środków transportowych, gdyż więcej przedsiębiorców zdecyduje się na rejestrację swoich pojazdów na terenie Buska-Zdroju, doceniając korzystniejsze warunki finansowe.”
Tylko że samochody w leasingu (rejestracja np. WGM) płacą podatek od środków transportowych w gminie w której siedzibę ma firma leasingowa i w której samochód jest zarejestrowany (np. WGM – Grodzisk Mazowiecki). Jak widzę dużo ciężarówek, w tym na przykład TIR-y pewnej dużej firmy, to wszystkie jakie widzę na drodze są na WGM. Mydlcie dalej ludziom oczy…
Na prawie cytatu z busko.com.pl:
„Henryk (2025-01-09 18:33:18)
Czytam te WYPOCINY pisane przez Pana Redaktora i zastanawiam się komu ma służyć ten artykuł?
Pan Redaktor pisze że Busko ma najniższe stawki podatku od środków transportowych w Polsce.
Tylko dlaczego np w Pińczowie są niższe?
Panie Redaktorze proszę pisać realnie prawdę a nie pod dyktando pewnych osób z UMiG.
Pragnę przypomnieć że ludzie wiedzą o stawkach podatku od środków transportowych z faktur.
Chcecie być jak TV Republika która ogłupia ludzi siejąc zamęt?”
Moją odpowiedzią na ten wzruszający laurkowo cukierkowy tekst Pana UMIG jest 'Teleexpress’ kabaretu NeoNówka https://youtu.be/ijiWcGzIThQ?si=6BZXXhN-jzXMpFYO
Życzę miłego oglądania Panie UMIG!
„Z przepisów jasno wynika, że podatek od środków transportowych za samochód leży po stronie właściciela danego pojazdu, którym jest ewidentnie firma leasingowa. To właśnie na firmie leasingowej ciążyć będzie obowiązek podatkowy.”
„Dla gmin, udziały w podatkach dochodowych stanowiących dochód budżetu państwa wynoszą 6,71% udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych posiadających siedzibę na obszarze gminy.”
WNIOSEK:
Gmina, na której terenie jest siedziba firmy, która ma auta w leasingu, otrzymuje z tego bardzo małe korzyści, bo zaledwie 6,71% płaconych przez taką firmę podatków i zero z tytułu podatków od środków transportowych.
Natomiast niesamowicie wysokie podatki od autobusów i busów w Gminie Busko przekładają się na wysokie koszty utrzymania tychże autobusów, a kto za to płaci? Płacą w drogich biletach pasażerowie, czyli okoliczni mieszkańcy, w tym także płacąc drożej za wynajem takiego autokaru na pogrzeb, wesele, czy wycieczkę szkolną dziecka. Ten wysoki podatek skutkuje też tym, że zamiast, żeby pracowali młodzi ludzie, to autobusami i busami bardzo często kierują emeryci w wieku 70+, i trudno się tu dziwić przewoźnikom, bo muszą przecież jakoś spiąć bilans firmy.
Jak czytam te żałosne wypociny, które UMIG nam mieszkańcom zafundował, to skomentuję to tylko tak:
„Język polityki z kłamstwa czyni prawdę, z morderstwa cnotę, a powietrzu przydaje cech ziemi.”
„Im mniej godni swoich wysokich urzędów są ci, którzy je piastują, tym pewniej się czują i tym mocniej się nadymają głupotą i bezczelnością.” – Demokryt
https://m.youtube.com/watch?v=z5FCjueIP-I&t=9561s&pp=2AHZSpACAQ%3D%3D
Tu macie wypowiedź Pana Andrzeja Walęzaka na listopadowej Seaji Rady Miasta – link bezpośredni do tego wystąpienia.
„Władze miasta dbają o mieszkańców i rozwój lokalnej gospodarki!”
Jak dbają, ano tak:
Przypomnijmy „List do Redakcji” pt. „Czy Gmina Busko „przyciąga” inwestorów, czy raczej ich „odpycha”? Czy osoba planująca stworzyć zakład produkcyjny i miejsca pracy w Gminie Busko jest „mile widziana”, czy też jest zgoła inaczej?
„Tężnia, potężny obiekt zlokalizowany kilkadziesiąt metrów od zabytkowego parku zdrojowego, wyposażony w instalacje do rozpylania solanki i dla niej nie potrzeba było żadnych decyzji środowiskowych, ani badania jej wpływu na środowisko, a z drugiej strony jest ekologiczny zakład pracy, który miałby powstać w Młynach, czyli z daleka od Buska i samego Zdroju, i on absolutnie nie może powstać bez decyzji środowiskowych oraz bez raportu o oddziaływaniu na środowisko.”
ZOBACZYMY CZY WŁADZE GMINY „POMOGĄ” IMWESTOROWI, „ZADBAJĄ” O NIEGO, CZY TEŻ GO SKUTECZNIE ZNIECHĘCĄ I SPIEPRZY Z GMINY BUSKO W INNE BARDZIEJ PRZYJAZNE MIEJSCE.