RG: Po Słupsku jeździć będzie pięć nowych autobusów… w dieslu. Na hybrydowe czy elektryczne spółki nie stać – a na co stać Busko?
Słupsk kupi pięć nowych autobusów niskopodłogowych. Będą napędzane silnikami na olej napędowy. Miejski przewoźnik MZK na razie nie planuje zakupu ani pojazdów hybrydowych, ani elektrycznych, bo komunalnej spółki na to nie stać. – informuje Radio Gdańsk
Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku ogłosił przetarg na zakup pięciu autobusów. Wbrew obowiązującemu ogólnopolskiemu trendowi nabywania pojazdów elektrycznych czy hybrydowych, wszystkie pojazdy dla MZK mają być niskopodłogowe i zasilane silnikiem na olej napędowy, spełniające normy euro 6.
Wicedyrektor MZK Słupsk Wiesław Idźkowski, któremu podlega flota blisko 60 autobusów podkreśla, że pojazdy elektryczne są obecnie poza finansowym zasięgiem miejskiej spółki. Nowe samochody mają zastąpić te, które mają już po 17 lat.
– Nie ma mamy możliwości uzyskania dofinansowania na zakup pojazdów elektrycznych. Naszym zdaniem analiza kosztów i korzyści wskazuje, że na razie nie byłyby to w naszym przypadku zakupy uzasadnione ekonomicznie. Barierą jest wysoka cena, a pojazdy hybrydowe są rozwiązaniem tymczasowym. Czekamy na możliwość pozyskania środków unijnych i wtedy rozważymy zakup… – cały artykuł na źródłowej stronie Radia Gdańsk – po kliknięciu na link.
Jarosław Kruk: Jak widać na powyższym przykładzie stare ale chyba wciąż jare powiedzenie Zastaw się, a postaw się – nie licz się z wydatkami i pokaż swój gest, nawet gdybyś miał się zadłużyć – nie znalazło naśladowców w słupskim Miejskim Zakładzie Komunikacji. Przeprowadzona przed podjęciem decyzji analiza kosztów i korzyści wskazała, że na razie nie byłyby to w ich przypadku zakupy uzasadnione ekonomicznie.
Patrząc z tej perspektywy na buskie inwestycje rodzi się pytanie czy aby na pewno poprzedziła je analiza kosztów i korzyści?
◙ Podobne informacj:
- 2PM Pracownia Architektoniczna – informacje o projekcie
- infobusko.pl 12.02.2019 – Tu na razie jest ruina ale będzie kolubryna – władze Buska budują tężnię
- infobusko.pl [17.05.2019]: – Wykonawca wybrany – Busko przystępuje do sztandarowej budowy kompleksu z tężnią
- infobusko.pl [12.11.2019]: – Tężnia solankowa w Ćmielowie za 227.000 już gotowa. Buska za 25.000.000 się buduje. Czy Park Zdrojowy przeżyje?
- infobusko.pl 23.04.2019 – W katowickim Parku Zadole powstał leczniczy inhalator. Kosztował 2,6 mln zł
- infobusko.pl [20.11.2019]: – Tężnia solankowa w Gliwicach ma powstać do końca maja 2020. Ma mieć 40 metrów długości i kosztować 3 mln złotych
- infobusko.pl [27.11.2019]: – Do Redakcji: Ad Podwyżki śmieci – zaczęło się dramatyczne poszukiwanie pieniążków na inwestycje
27 odpowiedzi na “RG: Po Słupsku jeździć będzie pięć nowych autobusów… w dieslu. Na hybrydowe czy elektryczne spółki nie stać – a na co stać Busko?”
Tylko że przykład Słupska pokazuje że to miasto było dobrze zarządzane i dalej się nim dobrze zarządza.
Były fantastyczne różnorodne projekty itp.
Słupsk jest bardzo znany w UE i tak może i polska będzie wyglądać więc proszę pisać z szacunkiem dla Słupska.
A tak na serio to nie łykam propagandy Robercika ,chłopek naobiecywał cudów i wydawał pieniądze na chore pomysły. Dzisiaj Robercik jest kandydatem na prezydenta więc strach pomyśleć co będzie z tym biednym krajem jak on będzie prezydentem…kompromitacja murowana
Busko czy nawet taka teznia to jest Pikuś przy tym co się w Słupsku wyrabiało. Teznia jak narazie z dnia na dzień wygląda już super jak będą bilety bo pewnie będą to będzie atrakcja. To samo np było by z basenami itp też byliby krytycy i zwolennicy
A ja zamiast tej ponurej tężni wolałabym 1000 razy bardziej baseny tropikalne takie jak te co buduje Hotel Binkowski w Kielcach http://basenytropikalne.pl/ ciepło, miło i przyjemnie i czynne cały rok!!!
Stadion to by mógł być dobrą rzeczą, tylko do tego trzeba kompetentnych ludzi, a nie przyjmowanych z klucza politycznego lub rodzinnego.
W Busku są już 2 hotele 4-gwiazdkowe. W połączeniu ze stadionem to by tworzyło dobre miejsce na zgrupowania drużyn Ekstraklasy S. A., czy kadry narodowej.
Tylko to trzeba umieć zorganizować i przyciągać takie drużyny. Jak widzę „sukcesy” Ragana, czy „Żelka” od BSCK-u to bardzo wątpię, by umieli profesjonalnie tym zarządzać.
Wystarczy pojechać np. do Krakowa. Przy większości ważnych skrzyżowań reklamy Malinowego Zdroju z Solca. Gdzie reklamy Buska?! W Kielcach tak samo. Za to „promuje” się miasto jakąś badziewną „kapsułą sferyczną”. To ty6lko jeden z przykładów, jacy „fachowcy” odpowiadają za przyciąganie turystów. To, że ktokolwiek do nas przyjeżdża, to zasługa zsyłek z NFZ i ugruntowanej przez poprzednie dekady marki, ale to przecież nie jest dane raz na zawsze.
Hohoho na takie baseny to nawet takiego solca z każdym wkładem nie stać A mowa o Busku
W Busku coś na wzór Komunikacji miejskiej ma się ponoć pojawic. Może to początek czegoś bardzo potrzebnego i pożytecznego?
Polecam artykuł pt. „Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Busku-Zdroju” na busko.com.pl oraz komentarze pod nim. Zacytuję tu kilka z nich. Oto obraz pseudokomunikacji miejskiej…
http://www.busko.com.pl/do-buska-zdroju-wraca-komunikacja-miejska,,3,1,1,1,29854,n.html
————————————————————————–
PIS (PIC) na wodę ta pseudo-komunikacja. (2020-01-14 12:08:23)
„Zwiększenie siatki połączeń komunikacji miejskiej i podmiejskiej umożliwi mieszkańcom, przede wszystkim z mniejszych miejscowości, dotarcie środkami transportu publicznego do pracy, szkół, placówek zdrowia i instytucji kultury.Stworzy także możliwość znalezienia pracy w miejscowościach, do których dojazd dla niektórych mieszkańców był dotychczas utrudniony.” TO SĄ ŻARY JAKIEŚ NORMALNIE. JEDEN KURS RANO I JEDEN PO POŁUDNIU. JEDYNIE ZBRODZICE-ŁAGEWINIKI I KURSY PO BUSKU 4 RAZY DZIENNIE. ŚMIECH NA SALI… ZASTANAWIA MNIE TEŻ OSTATNI KURS, KTÓRY KOŃCZY SIĘ NA GÓRCE O GODZ. 14: 56. A CO Z POWROTEM Z GÓRKI?
PIS (C) na wodę… (2020-01-14 12:21:43)
Z Mikułowic do Szańca wyjazd o godz 9:15, a powrót z Szańca do Mikułowic o 11:10. Wyjazd ze Słabkowic do Szańca o godz. 9:30, a powrót z Szańca do Słabkiwic o 11:10. TO JEST PARODIA JAKAŚ… I TO MA ZDANIEM UMIG umożliwić mieszkańcom dotarcie do pracy, szkół, placówek zdrowia i instytucji kultury oraz stworzyć możliwość znalezienia pracy w miejscowościach, do których dojazd dla niektórych mieszkańców był dotychczas utrudniony.??? BUSKO-BILCZÓW TO SAMO. WYJAZD Z BILCZOWA O GODZ. 7 A POWRÓT Z BUSKA O 12-EJ. TO CHYBA DLA TYCH CO PRACUJĄ NA PÓŁ ETATU OD 7:30 do 11:30…
PIS (C) na wodę… (2020-01-14 12:40:02)
Przepraszam najmocniej, nie doczytałem legendy. Te kursy z Mikułowic i ze Słabkowic do Szańca odbywają się tylko w niedzielę i święta. A więc to jest dojazd do… Do kościoła na mszę… Co do linii Busko-Zbrodzice-Łagiwniki, to bus będzIe kursował zgodnie z legendą tylko w dni nauki szkolnej. A co z wakacjami, feriami? Czym wtedy ludzie dojadą? PARODIA I PIC NA WODĘ…
Te przewozy miejskie i podmiejskie realizuje prywatny przewoźnik. Podobnie jest z dowozem dzieci do szkół. Gmina płaci niemałe pieniądze prywatnym przewoźnikom za dowozy uczniów. Pytanie zasadnicze: MPGK (Komunalka) ma nie tylko samochody ciężarowe i dostawcze (śmieciarki, wywrotki, szambiarki, WUKO, itd.) lecz także zaplecze warsztatowe do obsługi tych pojazdów i miejsce do parkowania. Dlaczego UMIG daje zarabiać niemałe pieniądze prywatnym przewoźnikom, zamiast żeby Komunalka zakupiła kilka, kilkanaście autobusów/busów i realizowała dowozy dzieci do szkół oraz komunikację miejską elektrycznymi pojazdami??? Tak byłoby z pewnością taniej, bo Gminie zostałby zyski, które mają prywatni przewoźnicy, a i Gmina Busko byłby niezależna od kogokolwiek, gdyż miałaby swój tabor oraz można by także pokusić się o jakieś dotacje na ten cel, czyli zakup autobusów/busów, które potem służyłyby latami stanowiąc majątek Gminy. Po co więc nabijać kabzę prywatnym przewoźnikom???
Komunalka (MPGK) od lutego tankuje swoje samochody na stacji paliw Lotos – Para. Przecież w bazie MPGK mają swoją stację paliw. Dlaczego nie tankują u siebie tylko na Lotosie? Czy to nie jest taniej, żeby zamówić paliwo do swojej stacji, niż tankować na zewnątrz i dawać przez to zarobić zewnętrznemu podmiotowi?
Na liście 22 biznesmenów popierających W. Sikorę w wyborach (poniżej macie link) widnieje o ile dobrze rozczytałem, PARA Z. Czy ja coś sugeruję? Ależ nie. To zapewne tylko czysty przypadek…
https://infobusko.pl/buscy-biznesmeni-popieraja-przed-ii-tura-wyborow-waldemara-sikore/
No pewnie gdybyś ty był na stołku to codziennie bylby kursy po 10razy po każdej wsi idź ty socjalistyczny debilu..już dawno takich jak ty wywalili na taczkach
Kolejny raz piszesz farmazony „prywatni przewoźnicy robią przewozy na dzieciach itp” człowieku weź już skończ ta propagande siać
Zrozum jak w szkołach są gimbusy to nie ma przewozów prywatnych jak nie ma gimbusow tak jak np w Busku to robią to prywatne firmy przewozowe.
W wielu miescinach jest jak np w Busku gdzie prywaciarze zajmują się przewozami.
Wedlug cb lepiej by gmina robiła przewozy haha człowieku to W końcu jak to jest wszystkim ma się zajmować gmina?? Chyba tak
To samo propaganda na tym portaliku że busko się zadluza a i bankructwo grozi haha
Jeśli nie będzie tu transportu dla mieszkańców to ty swoim pomysłem zadluzysz to miasto bo szkoły nie płacą miastu za przewóz xdd
A poza tym jeśli zlikwiduje się przewóz prywaciarski to zaraz zaraz to będziecie wypedzac z buska przedsiębiorców haha
W końcu taka mieliście narrację jak Sikora założył barierki na partyzantów.
Najlepszym rozwiązaniem jest w Busku stworzyć Buskie przedsiębiorstwo przewozowe lub podciagnac to MPGK i zakupić z dofinansowaniem z 3 elektryczne lub hybrydowe małe Solarisy na 30 lub 35 osób I te Solarisy by jeździły zbierać mieszkańców A prywatni by zbieraly dzieciaki ze szkol itp.
Widać że racjonalnie A nawet logicznie.
Już serio szukacie dziury w całym porażka
Jak oni nawet na Orlenie Shellu i BP
tankuja więc pozdro600
Nie wprowadzaj ludzi w błąd
Przedsiębiorcy którzy dali poparcie Sikorze w Busku mają przywileje???
No ja pierdole no większych debilizmow to nie słyszałem hah
Dzięki bezczynności radnego Gawina (na stołku w Krystynie) oraz posła Cieślaka, którzy obiecali kolej, ale bodaj nic w tym kierunku nie uczynili, to po Busku nadal jeżdżą busy muszkieter na linii do Kielc.
Ciekawi mnie, jakie normy emisji spalin spełniają busy tego pseudo-przewoźnika? O ile jakiekolwiek spełniają? Gdyby większość miała nawet nie Euro 6 lecz choćby Euro 5, to było wspaniale, ale nie wierzę by tak było.
W Busku toaleta na dworcu autobusowym czynna do 18 i płatna 2 zł. W Chmielniku bezpłatna i czynna do 23. To łatwo do,myśleć się, skąd turyści wywiozą lepsze wspomnienia.
O, widzę że już zabolała prawda chyba kogoś, bo zaczyna się rzucanie obelgami. Możecie chociaż raz nie używać wulgarnych słów? Niestety jak brakuje argumentów, to zaczynają się obelgi i wyzwiska, a także kłamstwa. Świadczy to tylko o piszących, jaki mają „BOGATY” zasób słownictwa. Brawo wy! Komentujący powyżej zadają pytania. Tak ja te komentarze rozumiem. Nie twierdzą, że tak musi być, że tak jest lepiej, tylko zadają pytania. Sądzę że po to, aby każdy z czytających mógł wypowiedzieć swoje zdanie, swój pogląd. A co mamy w zamian? Obelgi, wyzwiska, kłamstwa itd. Macie inne zdanie, to wyraźcie to kulturalnie, ale przede wszystkim merytorycznie, w przeciwnym wypadku tylko się kompromitujecie. Pozwólcie, że i ja się odniosę do danych wpisów:
-„Kolejny raz piszesz farmazony „prywatni przewoźnicy robią przewozy na dzieciach itp” człowieku weź już skończ ta propagande siać”
Od lat dokładnie tak jest, że tylko prywatni przewoźnicy dowożą dzieci do szkół w Gminie Busko, więc o jakich farmazonach i propagandzie ty piszesz? Kłamiesz w żywe oczy i tyle.
– „To samo propaganda na tym portaliku że Busko się zadłuża a i bankructwo grozi haha”
A co, nie zadłuża się? To wejdź sobie na stronę UMIG, poczytaj wiadomości, zobacz budżet na 2020 rok i dopiero zabieraj głos, bo jak na razie to piszesz bzdury, a nie masz podstawowej wiedzy w tym temacie. A jak ci się nie chce czytać, to masz, dam ci to tu na tacy, proszę: „Nowy budżet to 149,744,681,00 złotych po stronie dochodów oraz 193,644,681,00 złotych po stronie wydatków. Przyszłoroczny deficyt zaplanowano na poziomie 43,9 miliona złotych i będzie on pokryty z kredytów w kwocie 34,5 mln złotych oraz nadwyżki budżetu z lat ubiegłych w kwocie 9,4 mln złotych.” I co, nie zadłuża się?
– „Jeśli nie będzie tu transportu dla mieszkańców to ty swoim pomysłem zadłużysz to miasto bo szkoły nie płacą miastu za przewóz xdd”.
O czym ty człowieku bredzisz? Szkoły podstawowe podlegają pod Gminę Busko (średnie pod Starostwo). Gmina dostaje subwencje oświatowe i za to Gmina utrzymuje szkoły, płaci pensje nauczycielom i płaci za DOWÓZ DO SZKÓŁ. Oczywiście subwencje nie pokrywają w 100 procentach wydatków na szkolnictwo i tak jest od lat, ale to inna kwestia. To Gmina jednak finansuje dowóz dzieci do szkół.
Według ciebie to źle, gdyby dowozy do szkół prowadziła Komunalka? A dlaczego na przykład odśnieżanie dróg na terenie miasta i gminy robi Komunalka? Dlaczego wywóz śmieci robi tylko Komunalka? To jest według ciebie OK, a jakby dzieci dowozili to by było źle? A ja myślę, podobnie jak powyżej ktoś napisał, że może byłoby oszczędniej, bo pieniądze nie poszłyby do prywatnego przewoźnika, tylko zostałyby w Komunalce, czyli w jednostce gminnej, prawda? Może byłyby większe szanse na dofinansowanie zakupu ekologicznych pojazdów?
– „Najlepszym rozwiązaniem jest w Busku stworzyć Buskie przedsiębiorstwo przewozowe lub podciagnac to MPGK i zakupić z dofinansowaniem z 3 elektryczne lub hybrydowe małe Solarisy na 30 lub 35 osób I te Solarisy by jeździły zbierać mieszkańców A prywatni by zbieraly dzieciaki ze szkol itp.
Widać że racjonalnie A nawet logicznie.”
A dlaczego elektryczne autobusy nie mogłyby dowozić dzieci do szkół? Czy to mogłoby być nie tylko „racjonalnie A nawet logicznie.”, ale także EKOLOGICZNE w uzdrowiskowym mieście?
– „Jak oni nawet na Orlenie Shellu i BP tankują więc pozdro600 Nie wprowadzaj ludzi w błąd.”
Skąd wiesz, że tankują na „Orlenie Shellu i BP”? Jeździsz za nimi po wszystkich stacjach paliw? Zasięgnij wiedzy i dowiedz jaki jest stan faktyczny, bo jak na razie to ty wprowadzasz ludzi w błąd i piszesz nieprawdę. MPGK od lutego 2020 tankuje samochody u Pary. Był przetarg i wygrał go Para (wartość 522 000 zł brutto). Skąd to wiem? Po prostu sprawdziłem to przed chwilą na BIP-ie MPGK. Proste, prawda? Zanim więc oskarży się kogoś o kłamstwa, to wpierw trzeba mieć podstawową wiedzę w danym temacie, a nie się ośmieszać.
–
– „Zrozum jak w szkołach są gimbusy to nie ma przewozów prywatnych jak nie ma gimbusow tak jak np w Busku to robią to prywatne firmy przewozowe.”
A czyje są gimbusy, jeśli są w danej gminie? Czy aby nie gminy? No właśnie. Dokładnie o to powyżej ktoś pytał, czy Komunalka mogłaby dowozić dzieci do szkoły? A pamiętasz, jak w Gminie Busko był jeden gimbus, którego właścicielm była Gmina Busko? Pamiętasz gdzie parkował? To ci powiem, pod urzędem gminy, wjeżdżając od strony ul. Kopernika. Jeździł nim pan Zbyszek. A pamiętasz kto go sprzedał? P. Wąsowicz, bodaj w 2008 roku…
Nie widzę problemu w zlecaniu prywatnym przewoźnikom. Mierzi mnie natomiast organizowanie w tej sprawie przetargów z kryterium 100 % ceny.
W przetargach na dowozy szkolne oraz inne przewozy pasażerskie na zlecenie Gminy powinny być ZAWSZE kryteria jakościowe, myślę że powinny stanowić 50 % punktów. Proponuję najwięcej punktów dawać za niską podłogę (pomocna dla niepełnosprawnych i podróżnych z dużym bagażem) oraz normę emisji spalin. Poza tym ważny jest wiek, nacisk na oś, przebieg, klimatyzacja. No i obowiązek zatrudnienia kierowców na UMOWY O PRACĘ i zakaz zatrudniania EMERYTÓW i FUNKCJONARIUSZY MUNDUROWYCH (vide: szpital powiatowy).
I tak sensownie Darku nie wytlumaczyles i ominales trochę tekstu pozwolę na taka uwagę heh.
Busko ever napisało trochę mój komentarz ze stycznia odpowiedź na temat przewoźnicy itp. Fakt w wulgarny sposób za to niepochwalam ale zamieszczam cały komentarz.
Od połowy grudnia jest ankieta o ekomobilnosci w Busku zaznaczyłem oczywiście zakup/dofinansowanie elektrycznych miejskich autobusów jako najlepsze rozwiązanie. Było kilka rozwiązań od stacji ładowania elektryków po hulajnogi czy rowery.
W jest zima w Polsce jest problem ze Smogiem ponoć też w Busku więc można by zakupić/dofinansowanie z dwa mini autobusy elektryczne na ok 30 osób bo każdy wie jest problem z komunikacją miejską A elektryczne mini autobusy były by uniwersalne czy to lato czy to zima.
Radny Łukasz Szumilas miał rozwiązanie na poprawę komunikacji elektryczne skutery lecz to by było tylko gdy ciepło i deszczu nie ma więc takie rozwiązanie odpada tak samo jak hulajnogi czy rowery.
Co do dowozu dzieciaków do szkół przewoźnicy to ludzie z regionu i według mnie powinno być tak dalej bo zaraz pojawia się oskarżenia że UMIG niszczy prywatnych przewoźników lub że UMIG niewiadomo co robi.
W większości gmin przewozami dzieci zajmują się prywatni przewoźnicy lub kilka szkół ma swoje autokary. Komunalka ma swoje zadania lecz można by stworzyć Buskie przedsiębiorstwo przewozowe nawet i na te dwa autobusy
Darku bardzo cię rozumiem ze sa obelgi i klamstwa lecz to jest ta każdych portalach w PL a jeśli chodzi o Busko to wyzwiska kłamstwa tzn propaganda jak i teorie spiskowe są z obydwu stron.
Jeśli MPGK ma swoją stację a Para wygrał przetarg to stacja MPGK albo jest w złym stanie albo się nie opłaca. Para pewnie wygrał bo miał najkorzystniejszą ofertę no to jest w mojej obiektywnej ocenie. Jeśli ktoś pisze że są jakieś układy to można zadzwonić lub napisać do CBA w koncu już byli w 2017r Łukasz Szumilas opisywał na MB a mamy 2020r i cicho sza.
W Busku jest wiele możliwości na transport mam nadzieję że w ogóle ktoś myśli w urzędzie marszałkowskim by zrobić most kolejowy przez Wisłę dla naszej koleji bo wtedy to będzie mieć sensowny byt a nie Busko Kielce i z powrotem. Bardzo fajnie by było gdyby dworzec kolejowy by mieścił się przy dworcu PKS są pomysły nawet Pan Adam Jarubas mówił jak jeszcze byl marszałkiem. Co do transportu w gminie przystaje dalej przy tym by zakupić dwa lub trzy elektryczne hybrydowe małe autobusy i by sobie kursowały po gminie a prywatnych przewoźników zostawić tak jak jest bo będzie krzyk że W.Sikora niszczy buskich przedsiębiorców. Jest wiele możliwości zrobić sondę co kto by chciał w Busku podsumować później zebrać podpisy pod petycje i puścić do gminy.
Jeśli ten autobus sprzedał były burmistrz P.Wasowicz to zrobił głupotę..
Łukaszu tu jest Polska tu by się chciało wiele,zgadzam się z toba że powinno się patrzyc z korzyścią dla niepełnosprawnych i oczywiście czy ten autobus w ogóle jeździ prawda stan techniczny wiek. Ja bym jeszcze dodał badania alkomatem pracownika przez „pracodawce” jak gdzieś jedzie oczywiście pracodawca nie może ale można badać pracownika policja w obecności pracodawcy. Dużo się mówi w mediach kierowca autobusu na podwójnym gazie ale czy to Busko czy nawet Warszawa niestety. To samo autobus z kreconym licznikiem widać że ktoś niedopilnowal na przeglądzie.
Zapraszam do polubień strony:
facebook.com/kolejKielceBusko
„Ja bym jeszcze dodał badania alkomatem pracownika przez „pracodawce” jak gdzieś jedzie oczywiście pracodawca nie może ale można badać pracownika policja w obecności pracodawcy.” JAK NAJBARDZIEJ MOŻE PRACODAWCA BADAĆ PRACOWNIKA ALKOMATEM. PO SYTUACJI ZE ZŁAPANYM KIEROWCĄ NA PODWÓJNYM GAZIE, A BYŁ TO SZOFER BUSKIEGO PKS-U, NA DYSPOZYTORNI POJAWIŁ SIĘ ALKOMAT I WSZYSCY KIEROWCY PRZY PRZYJŚCIU RANO DO PRACY „DMUCHALI”. PODOBNIE BYWA NP. W ZAJEZDNIACH MIEJSKICH AUTOBUSÓW W DUŻYCH MIASTACH. TAM TEŻ „DMUCHA” SIĘ RANO PRZED PRACĄ NA DYSPOZYTORNI. MÓWILI O TYM W TELEWIZJI JAKIŚ CZAS TEMU I TO NIE RAZ, A ZE DWA LUB TRZY RAZY O TYM SŁYSZAŁEM.
Buska linia na Górkę to nie żadna „komunikacja miejska” lecz jedynie namiastka: 4 pary kursów i to tylko od poniedziałku do piątku?
Jak ludzie mają rezygnować z samochodów, jak nie ma kursów sobotnich i wieczornych? Przecież nie wszyscy pracują rano. Jak pasażerowie mają wybrać się na zakupy? Dlaczego linia nie dociera do hotelu Słoneczny Zdrój **** – po drodze są Mrówka, Kaufland i Szpital Powiatowy, a więc potężne generatory ruchu. Dlaczego nie ma kursów około godziny 19, gdy zmienia się wielu pracowników szpitala powiatowego i szpitala na Górce? To byłoby dla mnie absolutne minimum, a docelowo to kursy powinny być od 6 do 21 co godzinę.
Na kolejne bezpłatne parkingi dla blachosmrodów wydaje się publiczne pieniądze lekką ręką, na komunikację zbiorową szkoda…
Osobiście nie bardzo widzę uzasadnienie dla argumentu: „bo będzie krzyk że W.Sikora niszczy buskich przedsiębiorców.” Ok, busy niech wykonują komercyjne przewozy, tak jak dotąd. Pytanie jednak i otwarta kwestia do dyskusji w mojej ocenie jest na temat dwóch rzeczy: komunikacja miejska i dowóz dzieci do szkół. Tu można rozważać także realizację tych zadań przez MPGK, czyli Komunalkę. Jest to jednostka Gminy Busko i ma większe szanse na dofinansowanie zakupu ekologicznych pojazdów, tak w komunikacji miejskiej jak i w dowozach do szkół. Prywatni przewoźnicy, busiarze w mojej ocenie nie będą inwestować w nowoczesne, czy ekologiczne pojazdy, bo patrzą przede wszystkim na zysk, a nie na ekologię. Ale już MPGK, jako jednostka gminy, uzdrowiskowej gminy dodam, to myślę, że ma większe szanse i pole do popisu. Jak jest np. w dużych miastach? Miejską komunikację realizują miejskie spółki – MPK, MZK. Dlaczego w Busku w ramach działalności Komunalki nie można by stworzyć Działu Przewozów, mającego za zadanie obsługę tego, co należy do zadań gminy, czyli miejskiej komunikacji i dowozu do szkół? Busy niech sobie jeżdżą komercyjnie. A może w przyszłości, jakby wszystko dobrze poszło, to zrobić też małą konkurencję i dla busów? Może jakieś fajne połączenia do Kielc i Krakowa wygodnymi autobusami, zamiast ciasnymi busikami? Weźmy choćby przykład z Kielc, gdzie MPK ma kursy nie tylko po Kielcach, ale np. do Chmielnika. A gdyby to fajnie wszystko wypaliło w wydaniu Komunalki i powstałyby ze dwa, trzy połączenia do Krakowa i kilka do Kielc, ładnymi, nowoczesnymi, ekologicznymi autobusami. Zyskałoby na tym nasze miasto Busko i jego wizerunek jako uzdrowiskowego kurortu. To, że upadł buski PKS, to nie oznacza, że tylko i wyłącznie busy mają wszystko obsługiwać. PKS upadł i busy stały się często MONOPOLISTAMI na danej trasie. Jaka jest konkurencja w przewozach na trasie np. do Krakowa? A do Kielc? Zacząć można od komunikacji miejskiej, pomyśleć o dowozach do szkół, a potem kto wie, może i mała konkurencja dla busików, przynajmniej na tych dwóch trasach: Kraków i Kielce. Wszystko jest możliwe jak się chce, dobrze pomyśli i zorganizuje, tym bardziej dopóki są unijne dotacje i „moda” na ekologię… To są oczywiście takie moje luźne przemyślenia.
Choć miasto jest współwłaścicielem MPK, to był przetarg na linie miejskie.
Co do linii MPK do Chmielnika: polecam, sam korzystam, zawsze mu… tylko do Busko – Chmielnik, a dalej z / do Kielc MPK, szkoda, że nie dojeżdża do nas.
Do Darka
Drogi Darku „wszystko” jest możliwe w Busku by zrobić tylko trzeba dobrych chęci pomysłów i pieniędzy.
Z Kielc do Chmielnika jeździ wiele autobusów od małego autobusu po przegubowe tylko niezapominajmy że Chmielnik jest w powiecie kieleckim nie wiem czy jest to możliwe ale można by się dogadać by „przeciagneli” te autobusy do Buska tylko te najmniejsze chociaż kilka lat do tyłu widziałem jak przez Dmowskiego w Busku jechał kielecki Solaris z i miał wlaczoną tablice kursowa.
„Na W.Sikore będzie krzyk że niszczy przedsiębiorców” chodzi mi głównie że może być krytyka że burmistrz niszczy buskich przewoźników bo już była krytyka na W.Sikore że niszczy przedsiębiorców jak zostały zamontowane barierki na ul.Partyzantow. Można powołać Buskie przedsiębiorstwo komunikacji jak i otworzyć nowy dział w MPGK z tym się zgodzę choć z drugiej strony sam fakt komunalka też swoje ma zadania więc patrząc na ich teren na basie było by chyba ciężko zmieścić jakieś autobusy.
Jest wiele możliwości narazie zobaczymy jak ten nowy rządowy pomysł wyjdzie w Busku.
Do Łukasza
Łukasz jak najbardziej przydało by się uruchomić linje zachód wschód jak i północ południe nawet i dla starszych osób. Można i dogadac się z mini busikami elektronicznymi co zajmują się kuracjuszami dokupić te busiki lub w koncu żeby miasto zainwestowało w mini autobusy hybrydowe lub elektroniczne małe Solarisy itp i zrobić już potężna linje na całą gminę.W Busku mamy 15/16tys osób nie licząc kuracjuszy nawet i nie licząc ludzi co wynajmują a zameldowanie poza miastem lub gmina
I i można dyskutować czy miasto jest duże czy małe ale jeśli mieszkańcy nawet i takich Zbludowic musza brać auto by załatwić sprawę np w sądzie czy nawet i z zakupami do lidla i wyrobić się z czasem to coś jest nie tak. Niby to rzut beretem ale jest spora odległość. Pan J.Szydlowski miał pomysł komunikacja miejska i według mnie jeśli to miało by być na zasadzie cała gmina A nie tylko miasto Busko to jak najbardziej można robić.
Wybacz Łukasz ale niestety jestem za tymi parkingami dla „blachowozow” bo serio jest to potrzebne osiedle Kościuszki Andersa Legionów niewyrabiaja by przyjąć samochodów bo nawet i w jednej rodzinie jest po 3 auta pod blokiem Plus do tego ludzie z zewnątrz którzy przyjechali załatwić sprawę itp i jest duży tłok.
Pojawi się pomysł zamkniecie rynku dla aut itp otóż Busko jest za małe by zamykać rynek takie coś to W Warszawie lub w Krakowie można wprowadzać nawet i takie Kielce odpadają. Poczekamy jak będzie w całości działał program rządowy transport zobaczymy co przyniesie czas i będziemy dyskutować „wyjaśniać” po młodzieżowym języku ten program.