nm: Pod koniec października zakończy się remont Partyzantów i Grotta w Busku
Pod koniec października, przy ulicy Grotta i Partyzantów, zakończy się kluczowa dla Buska-Zdroju inwestycja drogowa. Wartość robót wynosiła ponad 6 milionów złotych. Zadanie zostało dofinansowane w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.- informuje 5.10.2022 portal buskozdroj.naszemiasto.pl
– Ulica Grotta i ulica Partyzantów stały się od paru lat ulicami tranzytowymi na kierunkach od Stopnicy do Pińczowa oraz od Kielc. Natomiast Grotta stała się ważną arterią prowadzącą na południe, w kierunku Nowego Korczyna. Można tędy ominąć centrum miasta, dlatego ruch tam się skumulował. Szczególnie w godzinach szczytu, kiedy ludzie jeżdżą do pracy w uzdrowisku i innych instytucjach – mówi Waldemar Sikora, burmistrz Buska-Zdroju.
>>> Morawica będzie miała trzy obwodnice. Usprawnią one komunikację i wreszcie odkorkują lokalne drogi <<<
Echo Dnia [10.08.2022]: – Wszystko wskazuje na to, że zakorkowana dotąd Morawica w końcu odetchnie z ulgą. W perspektywie dosłownie najbliższych kilku lat powstaną w jej okolicy aż trzy obwodnice odciążające ruch samochodowy. Ich budowa nie tylko odkorkuje drogi Morawicy, Woli Morawickiej czy Brzezin, podnosząc tym samym bezpieczeństwo mieszkańców, ale też otworzy nowe możliwości inwestycyjne, gwarantując szybki dojazd do Kielc i ułatwiając sprawne włączenie się w sieć dróg krajowych.Jak poinformował burmistrz Miasta i Gminy Morawica, Marian Buras, gmina budowę drogi w tym miejscu zaplanowała w Planie Zagospodarowania Przestrzennego już w 1990 roku.
– Ponad trzydzieści lat temu rozpoczęły się nasze pierwsze działania, aby ta obwodnica mogła być zrealizowana. Stąd też faktycznie bez przeszkód można było przejść z tą obwodnicą praktycznie bez wyburzania budynków. Poza Wolą Morawicką, gdzie trzeba było wyburzyć część szkoły i niektóre budynki mieszkalne, ale te obiekty istniały już tu dużo wcześniej – mówi burmistrz Marian Buras, który nie kryje zadowolenia z rozstrzygnięcia przetargu na drugi etap budowy obwodnicy.
Remont rozpoczął się we wtorek 1 marca. Na skrzyżowaniu ulicy Partyzantów z ulicą Grotta powstały pasy do prawo i lewoskrętów, przejścia dla pieszych z wyspą dzielącą, sygnalizacja świetlna, kanalizacja deszczowa oraz zostanie przebudowane oświetlenie uliczne.
Z kolei prace u zbiegu ulic Grotta i Batorego obejmowały wykonanie pasów do prawo i lewoskrętów, przejść dla pieszych z wyspą dzielącą, ścieżki rowerowej oraz odwodnienia pasa drogowego.
Na ulicy Partyzantów od Placu Zwycięstwa do skrzyżowania z ulicą Grotta powstał kanał deszczowy, natomiast na ulicą Grotta, na odcinku od skrzyżowania z ulicą Partyzantów do ulicy Miodowicza kanał deszczowy i… – cały artykuł na źródłowej stronie buskozdroj.naszemiasto.pl♂
◙ Podobne informacje:
bcpl: Kolizja na skrzyżowaniu ulic Armii Krajowej i Bohaterów Westerplatte | JKR: Grzech zaniechania
nm: ? Wypadek w Busku na Grotta. Kierowca BMW potrącił pieszego na pasach. Ranny trafił do szpitala
TVN: ? ,,Zastraszyć dziennikarza”. Superwizjer – Lokalne media. Cena niezależności
14 odpowiedzi na “nm: Pod koniec października zakończy się remont Partyzantów i Grotta w Busku”
Zdziwiłbym się, gdyby się wyrobili. Znaczyłoby, że ktoś tu zaginać czasoprzestrzeń potrafi :).
”Pod koniec października zakończy się remont Partyzantów i Grotta w Busku”, którego roku?
Nie widać żeby rondo się budowało. Brak ronda w tym ruchliwym miejscu będzie skutkować wypadkami i korkami jak do tej pory.
W Busku remonty nie są po to, żeby było bezpieczniej, czy nawet ogólnie powiedziawszy – lepiej.
Jak to?! To po co są??
Zaraz Ci tu odpowiedzą. Zaleją komentarzami w stylu: „nie robić źle, robić źle” i tekstami, jak to dobrze Pan Umig zdobywa kasę.
A mnie boli, że dobra robota kończy się na złożeniu wniosku o pieniądze.
Dobra robota ZACZYNA się i kończy na złożeniu wniosku o pieniądze. Wnioski o kasę może i są przygotowane poprawnie, ale jak widać na wielu przykładach, nie poprzedzone jakąś analizą potrzeb czy strat/zysków, które inwestycja przyniesie.
A skąd mają wiedzieć w Warszawie, czy gdzie tam rozpatrywane są te wnioski, że np. kładka z kortenu jest w Busku potrzebna jak zającowi dzwonek? Widzą wniosek – widać potrzebna. Podobnie jak piąta fontanna i jeszcze trochę kostki bauma. A że komunikacji miejskiej nie ma, bezpieczeństwo ruchu i plan zagospodarowania przestrzennego kuleją, drzew coraz mniej – no to tym się we wnioskach nie wypada chwalić.
Też tak uważam.
Słyszałem, ale nie wiem czy to prawda, że obecny remont UMIG ma pochłonąć lacznie coś kolo 8 milionow złotych. Tutaj jest zaś napisane, że ” Pod koniec października, przy ulicy Grotta i Partyzantów, zakończy się kluczowa dla Buska-Zdroju inwestycja drogowa. Wartość robót wynosiła ponad 6 milionów złotych” jeśli tak rzeczywiście jest to czy dobrze zatem wnioskuję że w zamian rewitalizacji UMIG można by przebudować i udoskonalić przynajmniej 2 lub 3 niebezpieczne skrzyżowania w Busku? Na przykład Grotta z Parkowa lub Dmowskiego z Langiewicza. Zastanawiam się zatem, czy to że rewitalizuje się UMIG a nie niebezpieczne skrzyżowania nie świadczy aby o tym, że prawdopodobnie dla urzędującego już 12 lat burmistrza Sikory i naszych gminnych władz samorzadowych ważniejsza jest klimatyzacja i podgrzewane schody w UMiG od bezpieczeństwa w ruchu drogowym mieszkańców i sprawniejsza jazda po mieście.
Tak, koszt remontu ratusza wg ogłoszeń o zamówieniach publicznych to około 8mln zł. Ciekawe, że nawet najtańsze oferty były o blisko milion zł większe, niż „zamawiający zamierzał przeznaczyć”. Ale jak już boss powiedział, że remont będzie, to i dodatkowy milion się znalazł.
Oddanie Grota i Partyzantów obsunęło się jak widać gołym okiem. Za to piły poszły w ruch i kolejne drzewa w Zdroju zostały zerżnięte przy stadionie na ulicy Waryńskiego. Czyżby ktoś kosztem zieleni zdrojowej uzupełniał sobie przed zimą zapasy drewna na opał?
Gdzie indziej ruch tranzytowy wyprowadza się jak najdalej od miasta, natomiast wnioskując ze słów Waldka, który mówi:”Ulica Grotta i ulica Partyzantów stały się od paru lat ulicami tranzytowymi na kierunkach od Stopnicy do Pińczowa oraz od Kielc. Natomiast Grotta stała się ważną arterią prowadzącą na południe, w kierunku Nowego Korczyna.” w mieście uzdrowiskowym Busko-Zdrój tranzyt odbywa się przez miasto! Super! Brawo wódz!
kilka dni opóźnienia i wielka mi afera. Przebudowa Stadionu Miejskiego w Busku-Zdroju miała zakończyć się 5 listopada 2018 roku obsunęła się o kilka lat i chyba o kilkanaście milionów złotych i nikt z tego powodu afery nie robi. echodnia.eu/swietokrzyskie/problemy-z-przebudowa-stadionu-w-buskuzdroju-niesolidny-wykonawca-przeliczyl-sie-z-silami/ar/13764823
Ze stadionu korzysta niewielka garstka sportowców.Z ulicy Grotta i Partyzantów kilka setek kierowców i pieszych dziennie.Przy tych ulicach jest szkoła i nieopodal przedszkole rodzice a jednocześnie kierowcy przeżywają koszmar dowozu i odbioru dzieci każdego dnia.A że objazd też wyznaczono wąskimi uliczkami zamiast obwodnicą dookoła miasta to koszmar jest jeszcze większy.Ludzie nie mówią wiele bo się po prostu boją.Wiele osób uważa że w Busku się dzieje jak w Bonanzie amerykańskiej.