ZET: Burmistrz w czasie pandemii wyrzuca przedszkole z gminnego budynku - osobliwa promocja miasta [ AKTUALIZACJA / VIDEO/FOTOGALERIA] - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

ZET: Burmistrz w czasie pandemii wyrzuca przedszkole z gminnego budynku – osobliwa promocja miasta [ AKTUALIZACJA / VIDEO/FOTOGALERIA]

13 maja 2020 | Radio ZET DOMINIK GOŁDYN 12.05.2020 / Jarosław Kruk 13.05.2020 | | 125 komentarzy

Blisko 200 dzieci straci miejsce nauki i opieki a ponad 30 pracowników pracę – ujawnia portal radiozet.pl. Burmistrz Buska-Zdroju Waldemar Sikora po 22 latach wypowiada umowę na dzierżawę budynku przez Przedszkole Niepubliczne ‘’Smerfuś’’. Oburzeni rodzice, nauczyciele oraz władze placówki zapowiadają pikietę pod Urzędem Miasta i Gminy w Busku-Zdroju.  – informuje portal Radia ZET

„ewakuacja” Smerfusia spowodowana decyzją burmistrza Sikory trwa już od kilku tygodni, 27.04.2020 / fot. Jarosław Kruk

Radio ZET publikuje fotografię podpisanej osobiście przez burmistrza Sikorę decyzji o rozwiązaniu umowy, z dnia 19 grudnia 2019 r.,  Znak: GKNR.6845. Treść sygnowanego dokumentu jest następująca:

Na podstawie § 8 ustęp 3 umowy dzierżawy zawartej w dniu 26 sierpnia 1998 r. oświadczam, że z zachowaniem półrocznego okresu wypowiedzenia, który upłynie dnia 30 czerwca 2020 r, rozwiązuję umowę dzierżawy zawartą pomiędzy Zarządem Miasta i Gminy Busko-Zdrój a Panią Anną Mazur działającą pod firmą Przedszkole Niepubliczne „Smerfuś” ul. Ppłk. Srogiego 1, 28-100 Busko-Zdrój dotyczącą dzierżawy nieruchomości komunalnej zabudowanej budynkiem przedszkola o powierzchni użytkowej 652,04 m2, położonej w Busku-Zdroju, przy ul. Ppłk. Srogiego obręb 06, oznaczonej numerem ewidencyjny gruntu 198 o powierzchni 02863 ha, z przeznaczeniem na prowadzenie przedszkola niepublicznego.

Anna Mazur, dyrektor Pierwszej Niepublicznej Szkoły Podstawowej, przedszkola Niepublicznego ‘’Smerfuś’’ oraz żłobka „Smerfik” w Busku-Zdroju w rozmowie z portalem radiozet.pl mówi, że decyzja burmistrza Sikory jest bardzo krzywdząca społecznie i będzie miała negatywne konsekwencje: sankcje związane z projektami unijnymi i uzyskanymi środkami finansowymi obniżającymi opłaty rodziców, które pochodzą ze środków publicznych.

Placówka prowadzona przeze mnie cieszy się nienaganną opinią. Oferują bardzo wysoki poziom opieki, wychowania i edukacji. – informuje pani dyrektor.

Decyzja o wypowiedzeniu umowy na dzierżawę budynku przez Przedszkole Niepubliczne ‘’Smerfuś’’skutkuje likwidacją placówki.

To również ogromna tragedia dla pracowników w wieku przedemerytalnym i utrzymujących się – samotnych a także wielodzietnych. Ta decyzja pozbawia wiele rodzin… – cały artykuł na źródłowej stronie Radia ZET – po kliknięciu na link

 

 

Kopia pisma burmistrza z dnia 19.12.2019 / źródło: Smerfuś

 


[AKTUALIZACJA 14.05.2020 23:00]: – Tak jak informowałem w artykule „Pa pa Smerfuś?! Pa pa Smerfik?! [AKTUALIZACJA]”  w środę, 13 maja o 16:30, przed budynkiem Smerfusia odbyło się otwarte spotkanie informacyjne dyrekcji i pracowników przedszkola z rodzicami wychowanków oraz z mediami.
W jego trakcie, pani dyrektor Anna Mazur w swoim kilkudziesięciominutowym wystąpieniu bardzo szczegółowo przedstawiła aktualną sytuację w jakiej znalazła się prowadzona przez nią placówka w związku z wypowiedzeniem umowy dzierżawy przez burmistrza Buska-Zdroju. Zapoznała z kilkudziesięcioletnią historią obiektu i przedstawiła plany i działania jaki zamierza podjąć w związku z zaistniałą sytuacją.

Mimo, że spotkanie miało charakter otwarty i mimo, że informowały o nim z wyprzedzeniem media, nie przybył na nie żaden przedstawiciel buskich władz samorządowych i nie zaprezentował publicznie argumentów i przesłanek, które uzasadniałyby wypowiedzenie umowy dzierżawy. Ani burmistrz, ani jego zastępca, ani żaden radny, ani żaden urzędnik  – nikt z UMiG nie pofatygował się by spotkać się z zaniepokojonymi i zdezorientowanymi rodzicami wychowanków placówki.

Wielka szkoda. Dialog społeczny, transparentność i szacunek dla obywateli – w moim mniemaniu – leżą u podstaw demokracji i systemu samorządowego.

Na szczęście, dzięki portalowi busko.com.pl i @telewizji Ponidzie.tv, które obok Radia Kielce i infobusko.pl były obecne na spotkaniu i rejestrowały jego przebieg na kamerach – każdy może je obejrzeć i zapoznać się dogłębnie z tematem, który wywołał duże poruszenie lokalnej buskiej społeczności.
W videomateriale zainteresowani znajdą odpowiedzi na wiele stawianych w przestrzeni publicznej pytań i jak się  wydaje,  niesłusznie formułowanych zarzutów pod kierunkiem pani dyrektor Anny Mazur jak i samej placówki .

Zbierane są też podpisy pod petycją do władz o cofnięcie decyzji wypowiedzenia. Każdy – nie tylko rodzice – może się pod nią podpisać i pomóc w ten symboliczny sposób w ratowaniu i zachowaniu na mapie Buska tej najstarszej działającej placówki opiekuńczo-oświatowej ( ja również chodziłem tu do przedszkola ). Wystarczy podejść do Smerfusia od strony ul. Różanej, od wejścia głównego. Jako, że czas pandemii i ograniczony jest dostęp do placówki – wyjdzie pracownik z listą, na której ja już złożyłem moją sygnaturę.



 

ps. Będąc na tym spotkaniu 13.05 pochodziłem troszczeczkę wokół budynku przedszkola, popatrzyłem i zrobiłem nieco zdjęć. Moje wrażenia – obiekt wprawdzie nie błyszczy nowością (ale czy to jest najważniejsze?!) , ale co widać na zdjęciach, jest bardzo zadbany, wszędzie jest czysto i kolorowo, wypielęgnowana jest zieleń, wokół panuje ład i porządek – rzecz niekoniecznie powszechna i spotykana w mieście słońca.

Dla kontrastu warto może przypomnieć jedną z ostatnich przed zatrzymaniem interwencję radnego Łukasza Szumilasa, o której informował na swoim facebooku rok temu, 30 kwietnia. Chodziło o schody do Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, a dokładnie o ich fatalny stan techniczny. Najmłodszy radny zajął się tym tematem, angażując w to swoje własne pieniądze.

30.04.2019 / źródło: fb Łukasz Szumilas

Po wielu latach degradacji schodów, wydaje się , że dzięki interwencji radnego Szumilasa, boczne wejście do reprezentacyjnego gmachu gminy zostało niebawem doprowadzone do właściwego stanu.

 



 

Jarosław Kruk: Kolejny raz Busko-Zdrój trafia na nagłówki ogólnopolskich serwisów informacyjnych. Kolejny raz lokalna władza pokazuje na co ją stać.

W czerwcu 2018 r. głośny był temat zakazu „Śniadania na trawie”, po tym jak burmistrz Sikora zakazał tej formy wypoczynku  w trosce o trawę, po której dziś jeżdżą buldożery budowlane.
Trzy miesiące później Busko i jego włodarz znów zagościły w nagłówkach serwisów informacyjnych, gdy w trakcie oficjalnej części Dożynek Gminnych w sierpniu 2018 r. burmistrz Sikora zabronił odczytania kurtuazyjnych listów z podziękowaniami od premiera Mateusza Morawieckiego i  wicepremiera Jarosław Gowin dla rolników z naszej gminy.

Obecnie mamy kolejne „wejście smoka”. W bardzo ciężkim czasie pandemii koronawirusa – co przyznaje sam włodarz i na co się żali, prosząc rząd o pomoc, gdy minister rodziny, pracy i polityki społecznej pozwala by samorządy mogły otwierać żłobki i przedszkola, buski burgmajster doprowadza oto – jak mówi Radiu ZET pani dyrektor Anna Mazur –  do likwidacji przedszkola Smerfyś, żłobka Smerfik i do utraty pracy i źródła utrzymania przez kilkadziesiąt pracujących w nim osób…

 

◙ Podobne informacje:

Pa pa Smerfuś?! Pa pa Smerfik?! [AKTUALIZACJA]

PR24: minister rodziny, pracy i polityki społecznej: daliśmy możliwość, by samorządy mogły otwierać żłobki i przedszkola

NM: Na kieleckim KSM-ie radni, dzieci i młodzież posadzili drzewa [WIDEO, ZDJĘCIA] – w Busku urzędnicy odsyłają przedszkolaki na Zimne Wody

 

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

125 odpowiedzi na “ZET: Burmistrz w czasie pandemii wyrzuca przedszkole z gminnego budynku – osobliwa promocja miasta [ AKTUALIZACJA / VIDEO/FOTOGALERIA]”

  1. Haha pisze:

    Stanowisko Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój
    w/s wypowiedzenia umowy dzierżawy nieruchomości komunalnej położonej
    w Busku-Zdroju przy ul. Ppłk. Srogiego, nr ewidencyjny: 198

    Wypowiedzenie umowy dzierżawy budynku, w którym mieści się Niepubliczne Przedszkole „Smerfuś” nie ma na celu likwidacji placówki – jak przedstawia to jej właścicielka – ale uregulowanie statusu prawnego umowy zawartej w 1998 r. Jak łatwo wyliczyć umowa trwa już 22 lata, tymczasem zgodnie z aktualnie obowiązującym systemem prawnym Burmistrz może zawierać umowy udostępnienia składników mienia komunalnego na okres nie dłuższy niż 3 lata.

    Warto przy okazji wspomnieć o innym aspekcie tej sprawy, a mianowicie o złym stanie technicznym budynku, który z uwagi na zaniedbania najemcy nie był modernizowany od 22 lat (zimne sale, zatęchła piwnica wykorzystywana jako przebieralnia, przestarzałe instalacje techniczne). To właśnie dzierżawca nabywa prawa do ubiegania się o dofinansowanie zewnętrzne na ten cel, pozbawiając jednocześnie takich możliwości właściciela, tj. Gminę Busko-Zdrój, która dwukrotnie utraciła środki na termomodernizację z tego względu.

    Gmina od lat systematycznie termomodernizuje kolejne obiekty użyteczności publicznej, co w tym przypadku jest niemożliwe. Istnieje zatem konieczność wpisania do nowej umowy zapisów, które zagwarantują wyremontowanie budynku zarówno pod względem technicznym jak i energetycznym, zapewniając jednocześnie osobom przebywającym w placówce komfort zabawy, nauki i pracy.

    Wydaje się, że prawdziwa intencja presji medialnej i społecznej jaka jest aktualnie wywierana na Burmistrza oraz podległe mu służby Urzędu Miasta, ma na celu zachowanie finansowego status quo dotychczasowego dzierżawcy budynku i zwolnienie go z obowiązku utrzymywania obiektu przedszkola w należytym stanie. Warto się zastanowić jednak, czy o taką korzyść chodzi rodzicom, płacącym co miesiąc najwyższe w mieście czesne?

    W chwili obecnej do placówki prowadzonej przez dzierżawcę budynku uczęszcza 6 uczniów 8-klasowej niepublicznej szkoły podstawowej, ok. setka przedszkolaków oraz 20 dzieci korzysta z opieki żłobka. Oprócz wpływów z opłat wnoszonych przez rodziców, Gmina Busko-Zdrój co miesiąc przekazuje właścicielce ponad 100 tys. zł dotacji dla niepublicznej placówki oświatowej. Dodatkowo na jej wniosek wykonuje konieczne remonty – w ostatnim czasie dla przykładu wymieniono piec grzewczy za kwotę ok. 20 tys. zł., przy jednocześnie niewielkich dochodach z tytułu dzierżawy, w wysokości 1650 zł miesięcznie.

    Warto zauważyć, że nieruchomość położona przy ul. Ppłk. Srogiego jest niezwykle atrakcyjna. Oprócz dogodnego położenia w spokojnym miejscu, z dala od głównych arterii miasta, budynek (652,04 m2 powierzchni użytkowej) otacza działka o powierzchni 0,2863 ha zaadoptowana na ogródek przedszkolny (wymaga rewitalizacji). W bezpośrednim sąsiedztwie jest również teren rekreacyjny Glinianki z nowoczesnym placem zabaw.

    Biorąc pod uwagę konieczność modernizacji i unowocześnienia budynku, a także zmniejszenie wysokości ustalonego przez placówkę czesnego, Gmina Busko-Zdrój rozważa ponowne otwarcie Przedszkola i Żłobka Samorządowego Nr 1, które funkcjonowało tu do lat 90-tych. Takie rozwiązanie byłoby korzystne zarówno dla wychowanków „Smerfusia”, jak i jego pracowników, którzy automatycznie rozpoczęliby pracę na podstawie karty nauczyciela. Jest to najbardziej prawdopodobny scenariusz jeżeli nie uda się dojść do porozumienia z jego właścicielką.

    Podpisano:
    Burmistrz Waldemar Sikora

  2. Pozytywka pisze:

    I sie rozwiązała sprawa pani dyrektor nie zna przepisów i stwarza zagrożenie zaniedbanym budynkiem. I teraz kluczowe pytanie do Pani dyrektor gdzie od 1998r są pieniądze?

  3. Haha pisze:

    Redaktorku, zapomniałeś o jednym radnym który to promował Busko z nożem za pasem.
    Jarku czy ty sprawdzisz zanim wkleisz czy jest drugie dno tej sprawy, sprawdź czy aby rodzice nie pisali od paru lat skarg na grzyb w szatniach.
    Jeżeli przedszkole nadal ma istnieć to w czym problem, chyba w tym, że UMiG chce zawrzeć umowę z najemca i zobligować go do utrzymania w należytym stanie technicznym budynku, czynsz w takiej kwocie, dotacje w takiej wysokości a coś od siebie to ciezko.

  4. Haha pisze:

    Pozytywka jest nikła nadzieja,że redaktorek zajmie się tą sprawą jako serwis informacyjny mieszkancow i zbada gdzie są pieniążki i poinformuje mieszkancow o tym

  5. Kaczor pisze:

    Kruku zamknij ryj bo nie wiesz co jest 5

  6. gt pisze:

    Sprawa nie będzie rozwiązana dopóki się nie dogadają jakoś. Na razie widzimy tylko dwie skrajne opinie. Mnie osobiście bliżej do opinii Pani Dyrektor. Gdyby burmistrz chciał, jak pisze, uregulować prawne aspekty umowy, to by przedstawił najpierw nową umowę. A my widzimy wypowiedzenie umowy. Sprawa druga – zaniedbanie budynku. Nie zapominajcie, że na inwestycje typu ocieplanie, remont generalny potrzebna jest zgoda właściciela. Wystarczy, że burmistrz jej nie wydawał i już mamy problem.

  7. Do gt pisze:

    Masz jakiś dowód?
    Jak nie to nie pisz tych pierdół

  8. gt pisze:

    Pozytywko – a ty o jakich pieniądzach mówisz? Nie zapominaj, że przedszkole funkcjonuje, rodzice płacą czesne(na które się zgodzili), subwencja oświatowa jest przekazywana (płynie od ministra, gmina jest tylko przekaźnikiem)i dostają usługę opieki i edukacji dzieci. Pracownicy dostają pensję (a to do niedawna też było ewenementem wśród pracodawców prywatnych). Nikt z pieniędzmi nie uciekł (jak w co poniektórych placówkach oświatowych na naszym terenie)

  9. gt pisze:

    Ale dowód na co? Wypowiedzenie umowy chyba widzisz… Z tym, że na remont potrzeba zgody właściciela też się chyba zgodzisz?

  10. Huh pisze:

    Pani dyrektor wgl pytała o zgodę??hah

  11. do gt pisze:

    Dobra piesku won stąd paszoł budaa

  12. krecz pisze:

    Kolejny raz Pan redaktor nie zadaje sobie trudu by sprawdzic gdzie lezy problem.wiec kilka pytań ktore pominął pan redaktor 1. Czy zastanowił się Pan czym grozi brak systematycznych remontów w budynku 2. Czy zna pan obecne przepisy ktore nie wymyslila sobie gmina a państwo polskie 3. Szuka Pan afery a wie Pan gdzie leży problem a no tam gdzie chodzi o pieniadze 4. Ciekawy jestem tego protestu, rozumiem rodziców ale zadam pytanie czy chca by ich dzieci przebywaly w pomieszczeniach w ktorych wydziela sie plesn i wilgoc 5. Nikt nie pisze ze nie bedzie tam przedszkola, a jesli bedzie to moze tansze i wroci stare!!!! 6. I znowu Panie Jarku cos nie wyszlo wedlug powiedzenia chec szczera nie zrobila z ciebie bohatera

  13. gt pisze:

    Krecz – a ten brak systematycznych remontów w budynku to dzierżawcę się oskarża, czy właściciela?

  14. Słonecznie pisze:

    Jestem politycznym przeciwnikiem sikory ale niestety w tej sprawie muszę się z nim zgodzić. Budynek od lat jest zaniedbywany i jeśli pani dyrektor ucywilizuje się i pójdzie na ugodę czyli co 3lata nowa umowa to zachowa swoje stanowisko i bedzie po krzyku i budynek zostanie wyremontowany i tak czy siak. Ale jeśli pani dyrektor będzie się upierać dalej bezpodstawnie to trzeba będzie się pożegnać z pania dyrektor a przedszkole zrobi się publiczne i tak będzie remont więc niech pani dyrektor się zastanowi.

  15. gt pisze:

    Słonecznie, to niechże tak będzie i niech burmistrz przedstawi nową umowę a nie tylko o niej pisze, bo się zaczął szum. Widzieliśmy natomiast wypowiedzenie starej umowy.

  16. Do powyżej pisze:

    Osobo GT a skąd wiesz że Sikora nie przedstawił umowy?? Może przedstawił lecz pani dyrektor nie mówi o tym??

  17. Haha pisze:

    Redaktor nie raz już chwalił się swoim wykształceniem, ma więc w głowie wiedzę jak powinien najemca dbać o stan techniczny budynku. Jarku jak UMiG dba wyraźnie o nasz majątek to dlaczego ty negujesz takie postępowanie, czy wg ciebie dalej bez remontu powinno funkcjonować tam przedszkole, czy wilgoć i pleśń nie szkodzi dziecią, czy ktoś powiedział że tam nie będzie przedszkola?

  18. krecz pisze:

    Do gt: powiem tak jesli gmina miala by robic remonty podmiotowi, ktory go uzytkuje, to mysle ze zle została skonstruowana przez kogoś umowa. Z tego co przeczytalem gmina ponosila koszty utrzymania. Mysle ze z czasem wyjdzie ze problem nie jest umowa a sprawy inne!! Podkreslam jesli jest problem z wilgociom instalacja to można najpierw zapytac, czy rodzice chca by w takich warunkach przebywaly ich dzieci. Zeby przedstawić nowa umowę musi najpierw wygasnac okres wypowiedzenia. I jeszcze jedno obecne przepisy zabraniaja zgromadzen, co sie stalo z przedsiebiorcami w Warszawie kazdy wie!!! Mysle, ze cala ta naświetlona sprawa przez portal niestety Panie Jarku znowu pokarze, ze zawsze warto wysluchac dwoch stron a nie pisac ze Busko znow jest na stronach ogolnopolskich. Niestety Pan nie umie i nie chce tej rzetelnosci zrobic mimo, ze zawsze prosze by zamiescil Pan opinie dwoch stron.

  19. krecz pisze:

    Jeszcze jedno pytanie umowa wypowiedzenia konczy sie z dniem 30 czerwca 2020 czyli byla wydana w styczniu 2020. Wiec dopiero po 5 miesiacach ktos sie dowiedzial.ze jest cos takiego, czemu wtedy juz ktos o tym nie mowil.Panie redaktorze jest Pan chyba klamcą, bo jak sie nie mylę wypowiedzenie nastapilo w styczniu 2020 a wtedy pandemi nie bylo. Szkoda ze Pan tak manipuluje? Cala ta sytuacja jest bardzo dziwna

  20. gt pisze:

    Krecz, napisałeś: „żeby przedstawić nowa umowę musi najpierw wygasnac okres wypowiedzenia”. Podpisywałeś kiedyś umowę z telekomem? Wiem, to nie to samo, ale to i to regulują podobne przepisy. Umowę dostajesz z 6 miesięcy wcześniej – więc nie masz racji.
    Gmina nie musi i nawet pewnie nie powinna robić remontów najemcy budynku, ale powinna to umożliwiać i ułatwiać. Proste porównanie wyposażenia sal za które odpowiada p. dyrektor i zewnętrznego stanu budynku pokazuje, że problem leży raczej po stronie wydzierżawiającego.

  21. Do krecz pisze:

    Niby można być na zgromadzeniu metr lub 2 metry od siebie ale za to pani dyrektor nie miała maski hyhy.
    Strajk przedsiebiorców?? Raczej idiotów co teraz nie mają hajsu by spłacić te mercedesy wziete w leasing hah.

  22. gt pisze:

    Krecz, no właśnie, czemu burmistrz o tym wcześniej nie mówił? Czemu nie przedstawiał na radzie? Czemu sam może podejmować takie decyzje, które dotyczą nie tylko jednej osoby prowadzącej działalność gospodarczą, ale setek ludzi.

  23. Do gt pisze:

    Baranie gdzie są dotacje!

  24. krecz pisze:

    Do gt: nie no jakis zart burmistrz widzac co sie dzieje z budynkiem daje wypowiedzenie, co ma oglaszac ze jego budynek jest w zlym stanie bo uzytkownik do tego dopriwadzil!!! Pytam gdzie byla Pani dyrektor gdzie byli rodzice wtedy w styczniu a moze bylo tak, mamy czas nic sie nie dzieje. Nagle maj i AFERA prosze gt to jest malo przekonywujace. Jest jedna zasady nigdy nie czekaj do konca, z drugiej strony jesli wlasciciel chce swojego budynku ma do tego prawo jesli deklaruje ze bexzie tam tez zlobek i przedszkole to juz wogole nie rozumiem tu tej polemiki

  25. Obiektywny pisze:

    Najlepszy to i tak jest pan Maciej Gawin radny sejmiku z Porozumienia ZP i dyrektor Krystyny.

    Dzisiaj napisał na swoim koncie na Facebooku cyt

    „W Busku oświata ma pod górkę. Brakuje samorządowego żłobka,miejsc w samorządowych przedszkolach.
    Przede wszystkim dobrej woli Burmistrza.”

    Proszę państwa przez tyle lat nikt nie poruszał tematu przedszkoli i żłobków w Busku że jest mało miejsc itp. Nagle jest sprawa Smerfusia i wychodzi pan Gawin i pisze takie rzeczy. Tak dla ścisłosci Już mija chyba rok od wybudowania nowej i większej części przedszkola przy stawie niemieckim. Ja zapytam gdzie pan Gawin był np 2014r jak kandydował na burmistrza Buska czemu Pan nie ruszał tego tematu??. Żaden z kandydatów w 2018r na burmistrza czy na radnego nie ruszał tematu przedszkoli. Proszę państwa to co dzisiaj napisał Pan Gawin na swoim profilu na Facebook to jest przykład zabijania kapitału. Gawin nic nie próbował robić więc dowali Sikorze.
    Ahh ta polityka!!!!

  26. Krecz pisze:

    Szanowny kolego obiektywny nie znecaj sie nad panem radnym, bo tu trzeba zyczyc tylko szybkiego powrotu do zdrowia. Do Pana posla prosba ma pan niewiele osob wokol.siebie ktorzy maja klasę dykcję i inteligencję i moja propozycja niech pan postawi w koncu na Pania Radną Konieczną-Różycka jest Pan mlodym jeszcze człowiekiem i warto otworzyc oczy!!!!

  27. Wal Duś „wejście smoka” 2006 pisze:

    Redaktorek nie pamięta widać ale pan Wal Duś miewał już wcześniej „wejścia smoka”. Jedno w 2006 kosztowało go przegraną w wyborach na burmistrza Buska. Przed 2 turą wydarzyła się katastrofa w kopalni i zginęło jak pamiętam kilkudziesięciu górników. Rząd ogłosił żałobę narodową a tymczasem nasz Wal Duś jak gdyby nigdy nic wybrał się na targowie z kapelą i wywijał skoczne oberki z kobitkami i namawiał do głosowania na niego. I tak chłopina nawywijał że przegrał z Wąsowiczem choć wyglądało na to że ma pewną wygraną.

  28. gt pisze:

    Krecz, najśmieszniejsze jest to, że ja bym się zgodził z burmistrzem gdyby faktycznie było i miało być tak jak pisze w piśmie. Tylko że deklaracje składane przez naszego włodarza typu „tam będzie przedszkole publiczne” to są tak miałkie i pisane na potrzeby chwili, że szkoda gadać.
    Przez tyle lat nie umiał zrobić remontu „swojego” – jak piszesz budynku? Przez tyle lat nie założył żłobka publicznego, spowodował, że rodzice brali udział w konkursach, czyje dziecko się dostanie do publicznego (tańszego) przedszkola. I nagle okazuje się – dlatego, że brakowało mu budynku przy Różanej/Srogiego. I jeszcze jedno – to nie „jego” – jak piszesz budynek!

  29. teoria spiskowa pisze:

    nie wiem jak inni ale ja wierzę w niektóre tak zwane teorie spiskowe. I w przypadku przepychanek wokół Smerfusia sam taką teorię zaprezentuję. Otóż moim zdaniem źródłem zamieszania są jak zwykle pieniążki, ale nie jakieś grosiki za wynajem ale potencjalne miliony, które można zarobić mając tą działkę. Patrząc na jej lokalizację i warszawskie ceny mieszkań w Busku podejrzewam, że jest wielce prawdopodobne, że ktoś inny komu wydzierżawi gmina ten obiekt na 99 lat, jak podobno wydzierżawiony jest okrąglak, to zgodnie z umową dzierżawy uruchomi przedszkole i żłobek ale za jakiś czas niechcący oczywiście splajtuje a dysponując wieloletnią dzierżawą zburzy stary budynek i wybuduje na działce apartamentowiec i za ciężkie pieniądze sprzeda w nim mieszkania z widokiem na Glinianki. I nikt mu w tym nie przeszkodzi, bo nawet nie będzie chciał mu w tym przeszkadzać. Ale to tylko teoria i to w dodatku spiskowa więc jak wiadomo nieprawdziwa.

  30. do powyżej pisze:

    Zamknij się świrze

  31. prezes Ochódzki pisze:

    – Powiedz mi, po co jest ten mis?

    – Właśnie, po co?

    – Otóż to. Nikt nie wie po co i nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa To jest Miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie – mówimy – to jest nasze, przez nas wykonane, i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu. I co się wtedy zrobi?

    – Protokół zniszczenia.

    – Zapamiętaj: Prawdziwe pieniądze zarabia się na drogich, słomianych inwestycjach.

  32. Rututu majtki z drutu pisze:

    Oo kolejni foliarze snują teorie hah

  33. Zjys pisze:

    100% poparcia co do decyzji Pana burmistrza

  34. Kordian pisze:

    Jeżeli mówimy o wysokości czynszu to bardzo ciekawy jestem ile na poczatku płaciła Pani Wieloch a ile płaci dzisiaj może by Burmistrz odpowiedział czy umowa z nią jest zawarta na 3 lata jak mówią przepisy i jeszcze jedno ile czynszu za dzierżawę Cynamonowej płaci najemca bo prawdopodobnie sa to groszowe sprawy. Panie Burmistrzu moje dzieci się wychowały w tym przedszkolu i nigdy nie umarzły o jakim grzybie Pan mówi skoro piec został wymieniony to musi być ciepło.A może jest już dyrektor do tego nowego samorządowego przedszkola może na tym by sie warto zastanowić. Dlaczego nie powie Pan że woda idzie do gory parę groszy ale idzie,zamiana działek na ulicy 1-go Maja. Niech się Pan zastanowi nad swoimi działaniami bo ludzie nie wytrzymają i mogą zrobić referendum o Pańskie odwołanie

  35. siedźta ludzie cicho bo jak nie to zaklamruje was boa i zdzicho pisze:

    siedźta ludzie cicho bo jak nie to zaklamruje was boa i zdzicho przed kamerami tfn

  36. Do powyżej pisze:

    Przecież ten pasaż z 1 maja to już dawno powinien być zlikwidowany na tym miejscu i powinien być w parku lub obok taxi. Niech się radni opozycji w koncu wykażą a nie grzać tyłek na stołku i pozować do zdjęć.

  37. Do kordiana pisze:

    Byku to zrób referendum a nie siedź w domu to zobaczymy ile osób podpisze.

  38. K.K. pisze:

    Z tego co wiem to co roku p Dyrektor podnosila sprawe termoizolacji budynku i zawsze byly to decyzje odmowne. Nagle pod koniec roku jak czytamy burmistrz wypowiada umowe nieuzasadniajac decyzji. No tak , czyli co? Trzeba mu pogratulowac? Haha preciez przy odrobinie dobrej checi ze strony gminy ten budynek bylby wyremontowany. A pani Ani sie nie dziwie , bo to juz bylaby paranoja zeby remontowac budynek ktorego nie ma sie na wlasnosc a ktory , jak pan burmistrz sam napisal, nie moze byc wynajmiwany na dluzej niz 3 lata!!!To pokazcie mi kogos kto by to zrobil . Eh ludzie alez wy nic nie kumacie! Burmistrz ma chrapke na ten budynek!Wiec nie piszcie glupit ze kupska placowka HAHA. Bo wsztscy wiemy ze nikt sue nie stara jak pani Ania- widac jej serce we wszystkum co robi. A ci ktorzy ja obrazaja , znizaja sie do poziomu naszego wlodarza…. szkoda gadac ehh

  39. Romuald pisze:

    Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi. Za miesiąc przedszkole zostanie zamknięte. Dzieci i kadra zostanie wygoniona do domów bo wakacje i może druga fala koronawirusa. Burmistrz odremontuje budynek. Będzie to trwało przynajmniej rok. Później ogłosi przetarg. Wygra Słoneczko. Biznes się kręci. Radni są bezradni.Dziękuję za uwagę.

  40. Zosia pisze:

    100 % poparcia co do decyzji Pana burmistrza!!!! Proszę zrobić tam PANSTWOWE przedszkole i zlobek to będzie korzystne dla wszystkich….rodziców którzy zapłacą normalne czesne A nauczyciele przejdą na karcie nauczyciela…!!!

  41. ?? pisze:

    Jaki miasto miało interes ażeby sprzedać prywatnemu inwestorowi grunty holo hali sportowej ? Może to nie miasto miało w tym interes ..

  42. Anzel pisze:

    Romualdzie skąd tak absurdalne teorie i pomówienia??

  43. Do ?? pisze:

    O jakie grunty koło hali ci chodzi??

  44. nela pisze:

    Brawo Panie Burmistrzu!!! Okropne przedszkole, fatalna kadra i złe warunki lokalowe.

  45. do Zosia pisze:

    Zosiu, naprawdę wierzysz, że tam powstałoby publiczne przedszkole? Przecież nasz burmistrz to spec od zamykania takich jednostek – bo mało dzieci, bo dużo się płaci za utrzymanie budynku bo to, tamto. A teraz stoją po wsiach i niszczeją budynki dawnych szkół i przedszkoli.

  46. Felek pisze:

    Skoro tylkob3 lata można mieć umowę z gminą to należy wypowiedzieć umowy dla OSP w całej gminie.!!!Sikora to twoja ostatnia kadencja patalachu!!!

  47. Czesne pisze:

    Haha! Najdrozsze czesne????? Ktos tu sie nie przygotowal do „wyrazenia swojego stanowska”. Pan Burmistrz nawet nie wie jakue czesne placa placowki .Otoz Czesne w Smerfusiu wynosi 290 zl ( plus 8 zl wyzywienie)Czesne w Akademii Predszkolaka tez 290 (plus 9 zl wyzywienie)Czesne w Sloneczku 375 zl ( plus 10 zl wyzywienie) !!!To jakim cudem Smerfus jest najdrozszy wedlug pana Burmistrza???????????????????

  48. Agnieszka do do zosi pisze:

    Około 200 dzieciaków w Smerfusiu to mało?? Dam ci przykład szkoła górka SOSW 140 dzieci ta szkoła podlega pod Kolarza i też ją zamkną?? Nie hah
    Budynki dawnych szkół i przedszkoli na wsiach to jest robota dwóch reform edukacji PO/PIS likwidacja podstawówek za PO i likwidacja gimnazjum za PIS i dziękuję.
    Nie siej propagandy

  49. Do czesne i felek pisze:

    Kopiuj wklej hah zwykle trole

  50. gt pisze:

    Felek, w tym sęk, że burmistrz sobie doskonale zdaje sprawę, że to ostatnia jego kadencja, bo prawo zabrania kolejnej. No chyba że będzie jak Putin. Tyle że z drugiej strony już wiek przedemerytalny (chociaż Putin starszy).

  51. Iwona pisze:

    Bardzo dobra decyzja panie burmistrzu i popieram w 100%.

  52. Marietta pisze:

    Pani dyrektor chyba nie wie co to europejskie standardy. Na salach jest zimno jest grzyb i pleśń. Miałam w tym w przedszkolu dwoje dzieci. Idąc na zabranie zimą trzepałam się z zimna! Wystarczy popatrzeć co jest na ścianach. Personel zmienia się caly czas, szatnie wiecznie brudne nawet nie pozamaiatane w dodatku w piwnicach. To przedszkole nie ma dobrej opinii i nigdy nie mialo.

  53. run pisze:

    Każdy kij ma dwa końce.Pojawiły się media i sprawa zrobiła się … medialna.Mam kilka spostrzeżeń- czemu chaotyczne stanowisko burmistrza (na początku informacja, że nie będzie likwidacji jednostki, by pod koniec deklarować chęć otwarcia na jej miejscu placówki publicznej) pojawiła się na dwie godziny przed planowanym spotkaniem dyrekcji przedszkola i rodziców dzieci tam uczęszczających z radiem i lokalną tv?- co jest ważniejsze barwna i ciesząca oko elewacja, czy to by w murach placówki było bezpiecznie i higienicznie? Wewnątrz nie można budynkowi nic zarzucić, wszystko dostosowane dla małego człowieka, począwszy od łazienek, poprzez salę żłobkową i sale przedszkolne oraz szatnie (które po części faktycznie znajdują się w piwnicach, ale to standard w placówkach oświatowych, wiem bo kończyłem kila szkół na terenie miasta) po profesjonalną kuchnię gdzie przygotowywane są codziennie posiłki dla maluchów?
    – co z 30 osobową kadrą placówki? w dobie kryzysu spowodowanego przez pandemie dodatkowi bezrobotni na rynku pracy? Mgliste informacje o planach otwarcia samorządowego przedszkola i żłobka (szczytne i wskazane, ale może w innej lokalizacji?) nie zapełnią portfela tych ludzi w czasie planowanego (prawdopodobnie kilkumiesięcznego) remontu, nie ma też żadnej gwarancji na to, że osoby te znajdą zatrudnienie w hipotetycznej nowo otwartej placówce?
    Najważniejsze co z dzieciakami które do przedszkola chodzą codziennie, zawarły pierwsze przyjaźnie i odnalazły w kadrze placówki swoje ulubione ciocie i wujków? Nawet w dobie zostań w domu dzieciakami miały łączność ze swoimi opiekunami poprzez zdalne nauczanie (nie wiem czy jakakolwiek inne przedszkole na terenie miasta podjęło ten trud). Emocje jak widać w komentarzach wzbudzają pieniądze za czesne, ale to akurat jest kwestia między rodzicami, a panią dyrektor placówki władze gminy akurat do tego nie powinny się mieszać.Pozostaje życzyć tak pani dyrektor jak i panu burmistrzowi chęci rozmowy – dialogu. Niby takie proste a takie trudne.Odrobina dobrych chęci z obu stron i uda się zrobić termomodernizację, podpisać nową umowę dzierżawy i uspokoić nastroje społeczne.

  54. Wow pisze:

    Na wczorajszej konferencji pod smerfusiem to pani dyrektor nawet maseczki nie miała. A normalny obywatel dostaje mandat za takie coś ale wiadomo są równi i równiejsi.

  55. Szok pisze:

    Szok jak mozna ludzi latwo zmanipulowac. Burmistrz napisal ze nie mozna zawrzec umowy na wiecej niz 3 lata na dzuerzawe budynku komunalnego. To ja sie pytam jakim budynkiem byl OKRĄGLAK skoro przeszedl w posiadanie pani ekonomistki i to juz nie na 3 lata tylko na wieki??? Moze na to odpowiecie mądrale gminni???

  56. Do run pisze:

    Człowieku daj sb spokój już z teoriami spiskowymi już wystarczająco jak pani dyrektor zrobiła sobie otoczke obrończyni dzieci. Każdy wie co jest w Smerfusiu cała załoga i rodzice ale kazdy siedzi cicho bo tak najwygodniej. Są dwa wyjścia i zależy od pani dyrektor czy dalej będzie upierać się że do burmistrz to ten zły.

  57. Niezle pisze:

    Zmanipulowani to wy jesteście przeciwnicy burmistrza xd

  58. Gdzie są piniadze za las!? pisze:

    Oo kogoś tu jak i na busko.com piecze dupsko o okrąglak hah

  59. Andrzej pisze:

    Jeśli chodzi o Okrąglak to jest to skandal że ktoś to porównuje do Smerfusia. Okrąglak z dawnej biblioteki publicznej stał się prywatnym przedszkolem. Ale Okrąglak przeszedł pierw gruntowna modernizację a Smerfuś to budynek zaniedbany od 22lat. Nic tam nie ma nowego. Wystarczy też spojrzeć na plac zabaw Smerfusia są nowe urządzenia ale to mniejszość bo więcej jest urządzeń z PRLu. To nawet w dwóch publicznych przedszkolach nie ma na placach zabaw urządzeń z PRLu. A podobno prywatne przedszkola to lepsze od publicznych. Oczywiście różnie można powiedzieć ale sprawa jest jasna jeśli ktoś umie zarządzać to prywatne przedszkola będzie o wiele lepsze od publicznego.

  60. gt pisze:

    Oby się dogadali i tyle! Szkoda likwidować coś, co dobrze działa. Jeżeli jest potrzeba nowego publicznego przedszkola to na terenie gminy jest na tyle miejsca.

  61. Kasia pisze:

    Szanowny Andrzeju zgadzam się z toba w 100procentach bo nigdzie nie ma tak niebezpiecznych i starych urządzeń jak w smerfusiu. Ale oczywiście jedni piszą że to gmina ma remontować inni że to pani dyrektor znów inni piszą że burmistrz w ogóle nie dawał zgody na remont a inni że pani dyrektor w ogóle nie zgłaszała próśb o remont.
    Każdy ma swoją rację każdy ma swoją stronę ale ja się zapytam gdzie te wszystkie pieniądze rodziców przez te 22lata? a gdzie są dotacje unijne od 2004r?. Możliwe że nigdy nie dowiemy się gdzie są te pieniądze. Takie małe Busko a afery na skalę krajowe.

  62. do gt pisze:

    Powiedz gdzie te miejsca??

  63. Do Gawina pisze:

    Gawin pisz to Matiego Morawieckiego by w Busku zrobił publiczne żłobki i więcej publicznych przedszkoli. Aaj zapomniałem w koncu ty za cieńki w uszach jesteś. Więc wolisz tylko pisać na fejsbuku i szkalowac samorządowców.

  64. Michał pisze:

    Juz ktoś posmarował i będzie pewnie dalej przedszkole tylko kogos innego

  65. Ale numer pisze:

    To jest bardzo ciekawe że na radiu zet pani dyrektor jasno mówi kogo poinformuje kuratorium i sejmik wojewódzki. Nagle pan Gawin radny sejmiku i dyrektor Krystyny publicznie pisze że w Busku brakuje przedszkoli publicznych i żłobków. Czyżby to byłaby ustawa pani dyrektor i Gawin? Tylko po co?? Przejąć władzę? Możliwe!!

  66. do powyżej pisze:

    Weźmy pod uwagę że tylko PIS i Solidarna Polska poparli Sikore a Porozumienie kręciło lody i wystawili Śliwe.

  67. Ewa pisze:

    Panie burmistrzu bardzo dobra decyzja tylko czemu tak późno.

  68. Ka$$andra: a ja przewiduję, że to jest początek końca pięknego Wal Du$ia pisze:

    a ja przewiduję, że to jest początek końca pięknego Wal Du$ia

  69. Do powyżej pisze:

    Ponoć i tak to jego ostatnia kadencja

  70. Ka$$andra do budy! pisze:

    Ka$$andra do budy!

  71. Mieszaniec pisze:

    Brawo panie Burmistrzu popieram decyzję.

  72. ??? pisze:

    Smieszne te wasze komentarze. Cuekawe kto z was wyremontowalby budynek ktory nie jest wasza wlasniscia a jedynie zwiazany umowa na najwyzej 3 lata???? Nikt glupi nie jest. Wyremontujesz budynek a pozniej ci wysle wypowiedzenie umowy bez uzadadnienia tak jak w tym przypadku!
    Druga sprawa, skoro nie mozna dac umowy na 3 lata to z jakiej racji OKRAGLAK w Busku jest w łapach juz na ZAWSZE ekonomistki, dobrej kolezanki naszego burmistrza???????? Czyz nie byl to budynek gminny ??????????

  73. Abcd pisze:

    Dobra weź już skończ i się niepograzaj xd

  74. Co za hipokryzja ! pisze:

    Tak piszecie o tym Okrąglaku więc chyba was to boli że żona biznesmena ekonomistka ma dobrze prosperujace przedszkole. Taka pani że Smerfusia pewnie bardzo by chciała przejąć sobie odremontowany budynek po byłej bibliotece. Zwykle z was opłacane trole wiadomej maści.

  75. Taaa pisze:

    Zgadzam sie. Okraglak jako budynek gminny przejela osoba prywatna. Zrobila remont bo to juz jej budynek haha Czy wy ludzie nie kumacie??
    Czyli jednym oddaje sie budynku gminne a innym daje sie umowy na 3 lata i jeszcze żàda remontu. Paranoja do potegi !!!!!!!!!!!!

  76. Ola pisze:

    Gdzie są pieniądze przez 22lata i dotacje UE?

  77. Oooo pisze:

    Hipokryzja???? Ktos tu nie wie co sie dzieje w naszym miescie.
    Wszyscy wiemy o przekretach burmistrza.
    A WY jego obroncy pograzajcie sie dalej… wasze argumentacje sa wyssane z palca.

  78. Do Oli pisze:

    Oj Olunia Olunia. Poczytaj najpierw kobieto na co moze byc przeznaczona dotacja gminy dopuero sie wypowiadaj.
    A jesli chodzi o dotacje unijne to tez widze nie wiedz ze przy kazdym projekcie trzeba miec ok 40 % wkladu wlasnego. Wiec teraz wydaj sobie kilkadet tys zl z wlasnej kiedzeni na budynnek ktory nie jest twoja wlasnoscia! A umowa jest najwyzej na 3 lata jak informuje burmistrz!!! Haha pomysl troche. Zrobilabts to ????

  79. Obiektywna pisze:

    Oooo
    14 MAJA 2020 O 17:00
    Hipokryzja???? Ktos tu nie wie co sie dzieje w naszym miescie.
    Wszyscy wiemy o przekretach burmistrza.
    A WY jego obroncy pograzajcie sie dalej… wasze argumentacje sa wyssane z palca.

    O jakich przekretach piszesz??

  80. Ola pisze:

    Mowicie tu że pani Dyrektor nie może robić remontu i tylko musi być zgoda burmistrza.Dobra zgoda burmistrza musi być lecz czy pani dyrektor w ogóle zgłaszała coś? Na to wychodzi że nie.

  81. Krakowiak pisze:

    Buska ciemnota dużej liczby mieszkańców kolejny raz mnie zaskakuje. Umowa gminy z pania dyrektor jest od 1998r i teraz gmina się odzywa by sporządzić nowa umowę bo w koncu zmieniły się przepisy. A pani dyrektor to od czego jest? Od robienia sobie zdjęć?. Przecież cywilizowany przedsiębiorca sprawdza swoje dokumentacje uzupełnia je jak i sprawdza nowe wiadomości. Sprawa między gmina a Smerfusia to jest tylko i wyłącznie zaniedbanie pani dyrektor koniec kropka.

  82. Aneta pisze:

    Popieram decyzję burmistrza.

  83. Bartek pisze:

    Pomysł z publicznym przedszkolem i żlobkiem w Smerfusiu jest bardzo dobry. Pan Maciej Gawin pisze ze w Busku brakuje publicznego żłobka i miejsc w przedszkolach publicznych.Wystarczy zobaczyć ten budynek jest mały lecz działka jest duża więc wchodzi możliwość powiększenia budynku lub chyba nawet nadbudowy drugiej kondygnacji. Załoga zostanie w tym samym składzie głupota jest zwalniać lecz przy większym budynku oczywiście będzie trzeba zatrudnić dodatkową załogę, niewiadomo czy pani dyrektor by została na tym stanowisku. Jeśli cały plac do zabawy dla dzieci wydawałoby się komuś za mały w sytuacji gdzie będzie większy budynek to są do wykorzystania glinianki by dzieci bawiły się i tu i tu. Jest taka możliwość bo ogrodzenie dzielące glinianki a smerfuś posiada tzn furtke więc będzie bezpiecznie.

  84. Będzie protest?? pisze:

    To będzie ten protest pod UMIG czy nie?? Bo nie wiem czy kupować popcorn

  85. gt pisze:

    A ja ciągle liczę, że się dogadają. Przede wszystkim dla dobra dzieci.

  86. Ehh pisze:

    Ale czy i tak się dogadają czy nie to i tak dzieci będą miały dobrze.

  87. gt pisze:

    Ehh, tak myślisz? A nie sądzisz, że dzieci (i nie tylko) potrzebują czegoś stałego, na czym mogą się solidnie oprzeć i wybić w przyszłość? Każda taka zmiana to dla dziecka mała tragedia, którą muszą dobrze obgadać z rodzicami, żeby nie pozostała zadra na dłużej. A tutaj jak rodzic ma wyjaśnić sprawę? Że burmistrz miał inny pomysł?
    Dalej – może kiedyś dzieci by miały dobrze w „nowym przedszkolu”. Tylko pytanie kiedy i czy w ogóle.
    Ogólnie – stara zasada inżynierów – jak coś dobrze działa, to nie ruszaj powinna mieć tutaj zastosowanie.

  88. KBX pisze:

    Zadizwiające, tyle lat i nie zdarzył się jeszcze taki na miejskim stolcu, który coś dobrego by zbudował, a nie zburzył, czy wykarczował, co miałby szacunek i autorytet i czyste sumienie. Z tych co nastali po ostatnim naczelniku to żaden choćby chciał, to by nie mógł Stefanowi Komendzie choćby drzwi otwierać, czy czasem samochód umyć.

  89. Uj pisze:

    A co tak wgl zrobił Stefan Komenda?

  90. Do gt pisze:

    Co ty człowieku myślisz że Sikora będzie dzieci wyrzucam z przedszkola?? Chyba już za bardzo odplynales po tej propagandzie pani dyrektor.

  91. Haha pisze:

    Zobaczcie ludziska jak was wszystkich redaktorek manipuluje i wywołuje zamieszanie, siedzi i się cieszy że ludzie się kłócą. Przedstawia tylko to co chce.
    Pytam, dlaczego redaktorek nie sprawdza informacji które wywolaly taka sytuacja i dlaczego naświetlona dopiero teraz a nie po otrzymaniu wypowiedzenie, dlaczego nie chcesz redaktorku prawdy i obiektywizmu który cechuje dobrego redaktora.

  92. Haha pisze:

    A tak na marginesie, dzwonek do drzwi, otwieram a tam stoi pani i pyta czy podpisze petycje w sprawie likwidacji przedszkola smerfus, pytam dlaczego mają likwidować a pani odpowiada że do końca nie wie, na pytanie czy ma pani tam dzieci, odpowiada nie od czasu do czasu tam pracuje.

  93. Ej pisze:

    Serio już chodzą z petycjami xd??

  94. inessa pisze:

    BARDZO LUBIŁAM BIBLIOTEKĘ, KTÓRA KIEDYŚ MIEŚCIŁA SIĘ W OKRĄGLAKU. TERAZ JEST TAM PRYWATNE PRZEDSZKOLE. SZKODA

  95. Nienaiwny pisze:

    Naiwni jestescie. Skoro burmistrz juz w swoim oswiadczeniu oklamuje mieszkancow podajac niepraadziwe dane , to jak mu zaufac ????
    Hehe. Sprawdzcie sami kwoty i informacje zanim bedziecie bronic pana Sikore.

  96. Hah pisze:

    Oo to chyba na tym spotkaniu to pan Kruk był xd

  97. Koronawirus pisze:

    U teraz są dwie wersje ciekawe

  98. skater pisze:

    BARDZO CIEKAWA BUDOWLA POWSTAŁA NA SKATEPARKU-WSZYSCY MUSZĄ ZOBACZYĆ TO CUDO-WYKONANE Z ASFALTU. MOIM ZDANIEM JEST TO JEDYNY TAKI TOR NA ŚWIECIE. CZY BĘDZIE DOPUSZCZONY, KTO SIĘ POD TYM PODPISZE???.

  99. Do skatera pisze:

    Dobra zamknij tam ryj i rób sobie dalej fikołki na skejcie.

  100. Skandal pisze:

    Skandal

  101. Rafał pisze:

    No cóż, miejsce dobre, atrakcyjne. Pewnie jest chetny na tą dzialke a ze budynek stary to nie bedzie szkoda go zburzyć. Pan sikora nie liczy sie z ludźmi i robi co chcę.

  102. Do Rafała pisze:

    Masz jakiś dowód??

  103. smutna prawda pisze:

    Jak są wybory to jest wszędzie, funduje wódę i zagrychę, a jak potrzeba pomóc czy chociaż wysłuchać to go nie ma

  104. do Do Rafała: Dowód i to nie jeden miał mieć radny Szumilas pisze:

    Dowód i to nie jeden miał ponoć mieć niepokorny radny Szumilas i chciał je przekazać rok temu ministrowi Patrykowi Jakiemu ale dziwnym trafem nie zdążył.

  105. Do powyżej pisze:

    Zamknij się psycholu!

  106. Parodia pisze:

    Znowu się zaczyna temat Szumilasa i magicznych dokumentów które miał przekazać hah.

  107. Rozum do Parodia pisze:

    Lepper się też sam powiesił i walcząca z bandyckimi prywatyzacjami w Warszawie Jolanta Brzeska też się sama spaliła hah

  108. O ja cie pieron hahhah pisze:

    Cholera leki za mocno weszły hah.
    Porównują Szumilasa do Leppera i do Brzeskiej hahh

  109. Haha pisze:

    Jarku czy podpis twój pod twoim zdjęciem jest prawdziwy? Jeżeli 27-04-2020 jest „ewakuacja” to dlaczego pani dyrektor mówi, że się nie wyprowadzi z budynku. Kto mówi prawdę??

  110. Na układy nie ma rady pisze:

    Ktoś miał dobry plan na OKRĄGLAK i podzielił się informacją z Panem eS i jak się potem okazało te same plany ma inna kobieta i mało tego to ona wygrywa przetarg na OKRĄGLAK , teraz ta sama sytuacja ze SMERFUSIEM , nie jest to zbieg okoliczność oczym się niedługo przekonamy.Na układy nie ma rady.

  111. fałszywe informacje w oredziu burmistrza pisze:

    Sporo nieprawdziwych liczb w tym oredziu burmistrza!Po pierwsze jak juz wiemy czesne w Smerfusiu nie jest najwyzeze (Sloneczko ma 375 a Smerfus 290 zl)Po drgugie kwota dzierzawy wynosi ponad 2000 zl a nie 1600 Po trzecie zakup pieca nie byl robiony w ostatnim czasie a 7 lat temu!!!Po czwarte jesli ktos ma wole zmiany zapisow umowy to nie wypowiada ja najpierw 5 miesiecy wcesniej.Po piate nawet jesli burmistrz bedzie chcial zrobic predszkoke samorzadowr to nie zrobi tego w ciagu jednego dnia. Wiec niech nie mydli ludziom oczy ze nauczyciele zostana zatrudnieni od razu. Jak to niby mozliwe??? Nie ma tego w tegorocznym planie budzetowym!!!!!!!!!!!Ponadto jak bedzie gmina starsla sie o dotacje do remontu to minie przynajmniej rok samych dzialan w tym zakresie a remiont kolejne kilka miesievy. Tak czy siak dzieci i nauczyciele pojda na bruk!!!!!!!!!!!!Same klamstwa!!!!! SZOK!!!

  112. Yaa pisze:

    Nie wierzcie Sikorze,to ostatnie lata koryta,zanim cokolwiek,zrobi z przedszkolem będzie finisz kadencji i będzie miał wszystkich tam gdzie zawsze ma ludzi ?

  113. Bartek pisze:

    Popieram burmistrza!!!

  114. Ciagle te same komentarze! Koncza wam sie pomysly? pisze:

    Ja nie wiem czy niektorym mozg nie wyparowal. Juz tyle razy rozne osoby pisaly!!!!JAK MOZNA ROBIC GENERALNYREMONT bydynku ktorego nie ma sie na wlasnosc a tylko dzuerzawe na 3 lata??????????KTO z WAS bylby taki GLUPI ?????????Skonczcie juz trole gminni !A jesli chodzi o wnetrze budynku, jest zadbane i przytulne. Trole! Wejdzcie do srodka !!!!

  115. Kasa kasa kasa pisze:

    Jak juz pisalam kasa wam mozg wyprala. Dla was materialistow liczy sie piekna elewacja a nie to co placowka soba reprezentowala przez ostatnie 22 lata. Najlepszym dowodem sa zadowolone i zadbane dzieci !!!! To jest najlepszy dowod na to ze placowka miala i ma bardzo dobra opinie. A nikt nie zmuszal rodzicow do posylania wlasnie tam dzieci. Wiec zenujace sa te wasze wypowiedzi.A jak juz mowicie o tej KASIE to dlaczego nikt nie patrzy ike scuaga KASY pani ze SLONECZKA, ktora jak sie okazuje bierze 375 zl za SAMO czesne????W tym juz interesu nie widzicie ?????? A DOTACJE tez dostaje !!!! A przypiminam ze ona ma akurat BUDYNEK NA WLASNOSC !!!!!A Smerfus TYLKO umowa na pare lat!!!!Ludzie! Otworzcie oczy !!!! I nie badzcie smieszni !

  116. Haha pisze:

    Do 18 MAJA 2020 O 00:21
    Czyżby uczeń redaktorka, kopiuj wklej. Ja wynajmuje lokal od osoby prywatnej i remont robiłem sam pomimo umowy na czas nieokreslony

  117. Do powyżej pisze:

    Niewprowadzajcie ludzi w błąd bo ta pani sama powiedziała że może remontować jako najemca.

  118. Dzień powstania radnego. pisze:

    18 maja to też rocznica gdzie Łukasz Szumilas próbował zamordować polskiego buskiego policjanta.
    A tak się zachowywał w piątek 17 maja pod jednym z buskich lokali o 3 w nocy.
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2135744053140575&id=100001150030128

    A tak w sobotę 18 maja o 12:49
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2135846273130353&id=100001150030128

    Dziękuję za uwagę.

  119. Do Do powyżej pisze:

    Skoro sama powiedział, że może to dlaczego tego nie robi?

  120. JE pisze:

    Oj ludzie ludzie. Widze ze chcecie sobie pouzywac troche na osobie pani Ani. Jak kazda odoba publiczna bedzie miala rowniez osoby nieprzychylne.Ale nie o to chodzi zeby mscic sie na dyrektorze tylko zrozumiec dzialanir pana Burmistrza. Jak chcecie obrazac to robcie to na swoich profilach. Teraz latwo wyzywac kobiete ktora pewnie malo co znacie albo macie osobiste zale. Latwo bo nie ma waszego nazwiska.Uprzedzajac kokejne wpisy troli , podkreslsm ze sprawa dotyczy BUDYNKU,na ktorego dzierzawe zostala wypowiedziana umowa bez zadnego uzadadnienia !!!!!!!!!

  121. Buszczanin pisze:

    Bardzo proszę o pomoc. Nasz Burmistrz w czasie pandemii nie tylko wyrzuca Przedszkole ”Smerfuś”, z gminnego budynku ale również chce rozbić Komunalny Związek Ciepłownictwa w naszym mieście, łączący dwie Gminy Busko – Zdrój i Kazimierza – Wielka.

    Zastanawiam się czy okres niepewności jest dobrym okresem na tego typu posunięcia, gdzie dziś w tak trudnych czasach każda likwidacja stanowiska pracy to tragedia dla pracowników i ich rodzin. Busko to miasto uzdrowiskowe, które żyje z turystyki, jeśli turystyka leży, buszczanie narażeni są na całkowitą utratę płynności finansowej. Co zrobią rodziny w których oboje małżonków przez destrukcyjne działania Pana Burmistrza Sikory stracą źródło utrzymania?

    Likwidacja KZC poza bezcennymi stanowiskami pracy będzie zmuszona płacić więcej za węgiel do pieców co odbije się na kieszeni lokatora. Wiadomą sprawą jest, że kupując węgiel dla dwóch gmin kupujemy go taniej.

    To działanie to rzekoma pomoc dla buszczan, przedsiębiorców dotkniętych kryzysem spowodowanym pandemią, czy realizacja dla mnie nie zrozumiałych chorych wizji Pana Burmistrza?

    Apeluję do rozsądku radnych aby dbali o interes miasta. W tak trudnych czasach. Radni powinni dbać o miejsca pracy, sprawną dostawę ciepła, wody, masek i oświatę, bo na to mają kluczowy wpływ.

    Burmistrz przede wszystkim powinien tworzyć miejsca pracy a nie je likwidować.
    A do tego wspierać buskich przedsiębiorców, umarzać czynsz w gminnych lokalach oraz podatek od nieruchomości, zwiększyć dopłatę przez gminę do wywozu śmieci, wody, wody i ścieków.

    Pan Burmistrz działa dokładnie na odwrót.

    Zdarzenia takie jak gala buskowianina roku zostają odwołane, a sprawy poważne, które dają byt wielu rodzinom nie zaprzątają głowy ludziom przez nas wybranym, skandal! W czasie gdy każdy myśli jak uniknąć zarażenia i przeżyć !!!!!

  122. BUSZCZANIN pisze:

    Cała uwaga skupiła się na Smerfusiu a tymczasem ruszyła rewitalizacja buskiej Pragi przy ulicy Bocznej. Burmistrz lamentuje, że nie ma pieniędzy a tu 4 500 000 zł jest w budżecie na rewitalizajcję wątpliwej wartości dwóch ruder koło UMIGU. https://infobusko.pl/rk-rewitalizacja-budynkow-przy-bocznej-buski-ratusz-oglosil-przetarg-na-osrodek-aktywnosci-spolecznej/

  123. do red. Kruka pisze:

    Doceniam Pańskie starania na rzecz radnego Łukasza Szumilasa, lecz przypuszczam, iż wypływają one z poczucia winy (a przynajmniej powinny).
    Wszak to nie kto inny, jak Pan popierał i nadal popiera na tym portalu tzw. Zjednoczoną Prawicę. To – jak by kto nie wiedział – zbiorcza nazwa PiS-u z przybudówkami, jak ziobryści (Solidarna Polska) i gowinowcy (Porozumienie). Cały ten twór ma tyle wspólnego z wartościami prawicowymi, co prstytutka z dziewictwem.
    To właśnie MINISTROWIE Rządu RP będący także członkami ZP DOPUŚCILI SIĘ PRZED ROKIEM PRZESTĘPSTW, publicznie podżegając policjantów, prokuratorów i sędziów do prowadzenia śledztwa i wydania wyroku określonej treści. Min. ziobro i brudziński musieliby doprawdy być jasnowidzami, by w klika godzin po zajściu, gdy bodaj nawet jeszcze nie ruszyło formalne śledztwo, nie będąc nawet nigdy na miejscu – wiedzieć kto był winien, a nawet: jaki będzie wyrok – podobno wydawany przez niezawisłych sędziów.
    Jest więc oczywiste, że policjanci wydz. kryminalnego zostali poddani naciskom i to z wielu stron: z jednej – kolegów z kolendy oraz kom. Kosina, którym nie na rękę byłoby uznanie winy ich kolegów, z drugiej – ministra Rządu pod którego podlegają. Oparcie się takim naciskom wymagałoby niezwykle silnego kręgosłupa moralnego.
    Prokuratorzy są podwładnymi min. ziobry, więc jego wypowiedź należy potraktować, jako polecenie służbowe, jednak bezprawne, bo nie oparte zebranych w śledztwie na dowodach (bo nawet ono jeszcze nie ruszyło!). Sędziowie są teoretycznie niezależni, jednak od 5 lat ziobro dokłada starań, by zastraszyć tę grupę zawodową i zainstalować na kluczowych stanowiskach w sądownictwie swoich ludzi, znanych m. in. z hejtowania sędziów broniących niezawisłości. Pamiętajmy także, iż mężuś jednej z sędzi wydziału karnego w Busku Reni Szczerby jest członkiem pisu (na stołku w ZUS-ie w Kielcach, wcześniej był w PSL).
    W normalnym państwie, z normalnym wymiarem sprawiedliwości oraz normalną opozycją ZIOBRO I BRUDZIŃSKI STRACILIBY STANOWISKA, co więcej byłoby bardzo prawdopodobne, że TRAFILIBY ZA KRATY, gdyż w prawdziwych demokracjach bezprawne próby wpływania na funkcjonariuszy wymiaru sprawiedliwości są surowo karane. Niestety: jaka jest u nas tzw. opozycja, tak na szczeblu gminnym, jak i krajowym – każdy widzi. Prokuratorzy zaś podlegają pod rząd, ziobro mógłby w każdej chwili zdymisjonować prokuratora, który ważyłby się wszcząć śledztwo przeciw niemu.
    NALEŻY ZA TO PODZIĘKOWAĆ TAKIM KLAKIEROM OBECNEJ EKIPY U KORYTA, JAK RED. KRUK I BUSKIE JANUSZE PLUS.

  124. […] ZET: Burmistrz w czasie pandemii wyrzuca przedszkole z gminnego budynku – osobliwa promocja mi… […]

  125. Ja pisze:

    Jak dobrze, ze juz nie mieszkam w tym toksycznym srodowisku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl