🟥 UMiG: Podpisano umowę na remont ulic 1 Maja i Starkiewicza w Busku-Zdroju w związku z budową nowych ścieżek rowerowych 🟥 Co łączy 30 z 47 sołectw w uzdrowiskowej gminie Busko-Zdrój? Brak kanalizacji
W dniu 10 września 2025 r. Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój Jerzy Szydłowski podpisał z firmą Inżynieryjne Budownictwo Wodno-Lądowe Piotr Mojżeszek spółka komandytowa umowę na przebudowę ulic 1 Maja i Starkiewicza w Busku-Zdroju, w ramach zadania pn. „Rozwój infrastruktury dla ruchu niezmotoryzowanego poprzez budowę systemu ścieżek rowerowych na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Busko-Zdrój”. Wartość inwestycji to prawie 5 mln zł. – informuje 12.09.2025 portal busko.com.pl

○ Busko-Zdrój, 10.09.2025: Podpisano umowę na budowę nowych ścieżek rowerowych w Busku-Zdroju. Na zdjęciu od lewej: Skarbnik MiG Busko-Zdrój: Tokarz Artur , burmistrz MiG Busko-Zdrój Jerzy Szydłowski i przedstawiciel kieleckiej firmy Inżynieryjne Budownictwo Wodno-Lądowe Piotr Mojżeszek spółka komandytowa. / fot. UMiG Busko-Zdrój
W dniu 10 września 2025 r. Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój podpisał umowę na realizację zadania pn. „Rozwój infrastruktury dla ruchu niezmotoryzowanego poprzez budowę systemu ścieżek rowerowych na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Busko-Zdrój”.
To istotna i długo wyczekiwana inwestycja, która znacząco wpłynie na jakość życia mieszkańców i komfort odwiedzających nasze uzdrowisko turystów. Modernizacji doczekają się ulice 1 Maja oraz Starkiewicza – miejsca o dużym natężeniu ruchu pieszych i rowerzystów, które już niebawem zyskają nowe, bezpieczne i funkcjonalne ścieżki oraz infrastrukturę towarzyszącą.
Nowoczesne rozwiązania na ul. 1 Maja
W ramach inwestycji przy ulicy 1 Maja w Busku-Zdroju przebudowany zostanie odcinek o długości ok. 420 metrów. Powstanie tu nowy ciąg pieszy oraz ścieżka rowerowa – każda o szerokości 2 metrów. Nawierzchnia dla pieszych zostanie wykonana z estetycznej kostki brukowej, natomiast ścieżka rowerowa z asfaltu, co zapewni komfort i bezpieczeństwo użytkowania. Dodatkowo, przewidziano budowę strefy wypoczynku z sześciostanowiskowym stojakiem na rowery oraz montaż nowego oświetlenia ulicznego i sieci światłowodowej.
Zakres prac na ul. Starkiewicza
Modernizacja ulicy Starkiewicza obejmie odcinek o długości ok. 790 metrów. Oprócz budowy ścieżki rowerowej i ciągu pieszego, projekt zakłada również wykonanie zatok postojowych, wyniesionych skrzyżowań oraz modernizację oświetlenia ulicznego. Dla zwiększenia bezpieczeństwa, przejścia dla pieszych zostaną wyposażone w dedykowane oświetlenie poprawiające widoczność po zmroku.
Czas realizacji i wykonawca
Termin realizacji zadania wynosi 9 miesięcy od dnia podpisania umowy, tj. od 10 września 2025 roku. Wykonawcą robót jest firma Inżynieryjne Budownictwo Wodno-Lądowe Piotr Mojżeszek spółka komandytowa z siedzibą w Kielcach (ul. Łódzka 282A, 25-655 Kielce). Wartość inwestycji to prawie 5 mln zł.
Zadanie jest dofinansowane w ramach projektu budżetowego pn.: „Rozwój infrastruktury dla ruchu niezmotoryzowanego poprzez budowę systemu ścieżek rowerowych na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Busko-Zdrój”. Inwestycja współfinansowana jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021–2027, Priorytet 3 – Fundusze Europejskie na mobilność miejską, Działanie 3.1 – Mobilność miejska w MOF (ZIT).
Wysokość dofinansowania wynosi 85% kosztów kwalifikowalnych.
○ źródło: UMiG Busko-Zdrój / busko.com.pl
◙ Podobne informacje:
Franciszek Rusak: Rewitalizacyjny walec – Czuj, stary pies szczeka!
RK: W Łopusznie za 2,2 mln zł powstaną baseny letnie. A w Busku? Kładka na Górkę za…9,5 miliona
17 odpowiedzi na “🟥 UMiG: Podpisano umowę na remont ulic 1 Maja i Starkiewicza w Busku-Zdroju w związku z budową nowych ścieżek rowerowych 🟥 Co łączy 30 z 47 sołectw w uzdrowiskowej gminie Busko-Zdrój? Brak kanalizacji”
Jakiś zart remont po remoncie
Normalnie nie wierze , ze mam taki dur….a burmistrza !
Może schrony będą pod ścieżkami. Najważniejsze są ścieżki dla rowerów i hulajnog priorytet dla miEjscowego biznesu, inne są zbyt skomplikowane. Quo vadis Busko – może lotnisko dla dronów. Rozwiązanie systemowe przyszło Panie Burmistrzu?
Kolejny deptak i tyle w temacie. Proponuję deptak jeszcze na ulicy Grotta i Kopernika. A później zamknąć rynek…. I wszyscy na bruk… Dosłownie na bruk…
Słynny cytat brzmi „Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana” i przypisywany jest Napoleonowi Bonaparte. Ten aforyzm podkreśla kluczową rolę dowódcy w prowadzeniu grupy – nawet słaba grupa pod dobrym przywództwem może osiągnąć sukces, podczas gdy grupa silnych jednostek pod słabym przywództwem poniesie klęskę.
Od wyborów minęło już sporo czasu, można więc chyba postawić pytanie: kto nam przewodzi: lew czy baran? I co za tym idzie, kolejne pytanie: jaka w związku z tym przyszłość przed nami?
Jak dyscyplinował system Ziobry? Skorumpowany sędzia zbiegł do Kanady i wciąż pobiera pensję.
rokuratura ma dowody, że Sławomir B. przyjmował gotówkę i samochody: dla siebie, brata, bratowej. Sprawa ślimaczy się siedem lat, przełom nastąpił dopiero niedawno.
„Płeć: mężczyzna. Miejsce urodzenia: Starachowice. Data urodzenia: 1967-03-23. Ostatnie miejsce zameldowania: Otwock (…). Obywatelstwo: POLSKA”.
I dalej: „Poszukiwany na podstawie:
Art. 228 par. 4 Uzależnianie wykonania czynności służbowej od otrzymania korzyści majątkowej lub osobistej albo jej obietnicy, lub żądanie takiej korzyści, w związku z pełnieniem funkcji publicznej,
Art. 228 par. 1 Przyjmowanie korzyści majątkowej lub osobistej albo jej obietnicy, w związku z pełnieniem funkcji itd. https://wyborcza.pl/7,75398,32238981,jak-dyscyplinowal-system-ziobry-skorumpowany-sedzia-zbiegl.html
Panie Burmistrzu inżynierze Radny wielu kadencji Jerzy Szydłowski czy mógłby mi Pan wytłumaczyć dlaczego teraz dopiero będzie robiona za kolejne miliony ścieżka rowerowa na ulicy – deptaku 1Maja? Dlaczego ta ścieżka rowerowa nie została wykonana podczas niedawnej całościowej, gruntownej przebudowy tej ulicy?? Czy Pan inżynier Szydłowski też projektuje instalacje gazowe tak by trzeba je było kosztownie przerabiać zaledwie kilka lat po ich wykonaniu????
Panie Burmistrzu Szydłowski powiem Panu, że ścieżkę rowerową na 1Maja to można zrobić 500 razy taniej. Wystarczy namalować białą farbą ciągłą linię rozgraniczającą pas dla rowerów od pasa dla pieszych na deptaku i od pasa dla samochodów na jezdni od Bazarku do skrzyżowania ze Starkiewicza. 1-2-3 dni pracy, temat załatwiony a za zaoszczędzone miliony można zrobić fragment kanalizacji w którejś z wsi. Tak na przykład została już kilka lat temu zrobiona ścieżka rowerowa w Krakowie na ul. Kopernika i sprawdza się znakomicie. Można to zobaczyć np. na mapach google: https://www.google.com/maps/place/Miko%C5%82aja+Kopernika+10,+33-332+Krak%C3%B3w/@50.0622839,19.9499166,3a,75y,52.26h,87.47t/data=!3m7!1e1!3m5!1sR1r85vmB9x0LtkHlDAz9qg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D2.526065438601009%26panoid%3DR1r85vmB9x0LtkHlDAz9qg%26yaw%3D52.262528520641894!7i16384!8i8192!4m6!3m5!1s0x47165b114b3d5191:0x9cf97ce9c8183713!8m2!3d50.0612657!4d19.9458327!16s%2Fg%2F11f5d3kn5l?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDkxMC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
https://singletrackglacensis.com/trasy/:
Nasze ścieżki zostały zaprojektowane i wykonane tak, aby cieszyły każdego użytkownika. Wyjątkowość systemu Singletrack Glacensis polega na tym, że stworzyły się miejscówki rowerowe wokół kilku miasteczek oraz powstał system ścieżek, którymi możecie zwiedzać wyjątkowe miejsca na całej Ziemi Kłodzkiej
https://jedynka.polskieradio.pl/artykul/3577950,Singletrack-Glacensis-Rowerowa-wyprawa-przez-Ziemi%C4%99-K%C5%82odzk%C4%85 :
Ziemia Kłodzka to prawdziwy raj dla rowerzystów. Region ten słynie z bogatej przyrody, licznych tras turystycznych i uzdrowisk. Na uwagę zasługuje m.in. Singletrack Glacensis. – Pośrodku zieloności i natury, w czystym powietrzu i z dala od zgiełku stworzyliśmy infrastrukturę dla rowerzystów z dala od szlaków pieszych – podkreśla przewodnik, Grzegorz Szczygieł.
Singletrack Glacensis to największa w Europie sieć jednokierunkowych tras rowerowych typu singletrack, zlokalizowana na Dolnym Śląsku w Kotlinie Kłodzkiej, przeznaczona dla kolarzy górskich. – Tak naprawdę trasy te nie ingerują w środowisko. Są wytyczone między drzewami i w taki sposób, że pozwalają państwu wjechać na taki szczyt jak Trojak bez zmęczenia, a później z niego zjechać. I wszystko to po kładkach, mostach i kamieniach – tłumaczy rozmówca Macieja Waleckiego.
i tak dalej
Trochę jesteśmy opóźnieni, wprowadzanie rowerów na te ulice to duże ryzyko dla spacerowiczów i ruchu starszych osób w sercu uzdrowiska. Hulajnogi i rowery elektryczne należałoby już traktować jako normalne pojazdy ubezpieczone (OC, NW) i wprowadzić ograniczenia w przestrzeni ruchu pieszego. Wypadki tych pojazdów wskazują że to duże zagrożenia powodujące obrażenia i problem z odszkodowaniem. Musimy zdecydować czy chcemy na tych ulicach takie wehikuły na innych zasadach jak samochody. Dopłaty do elektryków pewnie wywołają bum ich używania wszędzie ale też wygenerują szereg problemów. Pomyślmy czy koniecznie ścieżki dedykowane czy może ograniczenia na już istniejących drogach z ochroną kodeksu i egzekwowaniem naruszeń przez policję i ubezpieczycieli. Pomyślmy warto się zastanowić
Jeśli Pan Burmistrz uważa, że w obecnym czasie priorytetem inwestycyjnym dla Buska i Buszczan są sciezki rowerowe z których korzysta malutki procent mieszkańców i to sezonowo, to znaczy dla mnie, że żyje on w jakiejś innej rzeczywistości niż ja, moi znajomi i chyba większość Mieszkańców MiG Busko-Zdrój.
https://echodnia.eu/swietokrzyskie/budowa-drugiego-odcinka-obwodnicy-morawicy-i-woli-morawickiej-w-ciagu-drogi-krajowej-numer-73-wazna-ulica-znow-otwarta/ar/c1p2-27963575
W Busku nie ma obwidnicy, ale za to niebawem będzie pięciopiętrowy parking i trzy autobusy elektryczne, z czego dwa będą jeździły do Stopnicy, a tylko jeden po Busku. To jest Prawdziwa ekologia, a nie jakieś tak obwodnice budować.
A ja jestem jak najbardziej za rozwijaniem ścieżek rowerowych. Podobnie jak chodników, deptaków, komunikacji zbiorowej itp. „Miasto jest nasze!” a nie samochodów.
Należy dodać jeszcze, że to będzie ogromny parking 5 poziomowy na 500 samochodów, z którego z tych trzech autobusików, do Zdroju kursować będzie …. 1 lub noże 2 autobusiki 20 lub 30 miejscowe, pewnie raz na godzinę….. Genialna logistyka warta Nobla!
Gdyby właściciele Magtransu taką logistykę i logikę uprawiali jak Pan UMIG to już dawno poszliby z torbami na żebry 🤣🤣🤣
Metro, zbudujcie metro!