🟥 Trudna sytuacja finansowa w buskim szpitalu powiatowym. Niedługo z pracą pożegnają się 52 osóby ♦ Oddział intensywnej opieki medycznej w szpitalu w Busku-Zdroju będzie zamknięty. Dyrektor: To będą planowane prace ♦ AKTUALIZACJA
Początek nowego roku w buskim Zespole Opieki Zdrowotnej przynosi liczne zwolnienia personelu. Z grona liczącej około 650 pracowników załogi mają ubyć 52 osoby. Redukcje spowodowane są trudną sytuacją finansową szpitala. – informuje 13 stycznia 2025 portal Echo Dnia.
- Kłopoty szpitalu w Busku-Zdroju. Szykują się duże zwolnienia
- Dyrektor Grzegorz Lasak: To dla mnie bardzo trudne decyzje
- Starosta Jerzy Kolarz: Szpital być może da się uratować
• Kłopoty szpitalu w Busku-Zdroju. Szykują się duże zwolnienia
Zwolnienia w buskim szpitalu mają rozpocząć się już niedługo. Wstępnie wiadomo, że pracę mają stracić 52 osoby. Załoga liczy około 650 pracowników, a więc restrukturyzacja dotknie około ośmiu procent zatrudnionych. Pierwsze umowy mają być nie przedłużane w lutym.
• Dyrektor Grzegorz Lasak: To dla mnie bardzo trudne decyzje
– Te trudne decyzje spadły na mnie i nie uciekam od odpowiedzialności. Jestem w szpitalu od 2011 roku i to dla mnie bardzo ciężki czas. Jednak, niezależnie od tego, czy szefem będę ja, czy jakiś Jan Kowalski, i tak musiałoby się to stać. Wszystkich pracowników bardzo za to przepraszam – mówi Grzegorz Lasak, dyrektor Zakładu Opieki Zdrowotnej – szpitala powiatowego w Busku-Zdroju.
Dlaczego dojdzie do zwolnień?
– Niestety, ale muszę to zrobić. W tej chwili fundusz płac wynosi 85 procent wszystkich pieniędzy, jakimi w szpitalu dysponujemy. Musimy to obniżyć. W sierpniu odbyło się w tej sprawie spotkanie ze związkami zawodowymi. W pierwszej kolejności będą zwalniane osoby, które osiągnęły wiek emerytalny, te z najkrótszym stażem oraz te, które mogą być zastąpione. Ale to nie działa automatycznie, zwracamy też uwagę, jaką ktoś ma sytuację rodzinną – wyjaśnia Grzegorz Lasak.
• Starosta Jerzy Kolarz: Szpital być może da się uratować
Jerzy Kolarz, starosta buski, któremu podlega szpital mówi, że… – cały artykuł na źródłowej stronie Echo Dnia♂
AKTUALIZACJA:
○ Podobne informacje:
ED: Grzegorz Lasak, dyrektor buskiego ZOZ ustąpił ze stanowiska
🔴💥 Starostwo: „Nierzetelne i nieprawdziwe informacje opublikowane na portalu echodnia.eu”
ED: Wojna w Busku-Zdroju. Radny kontra dyrektor szpitala. Starosta zabiera głos
75 odpowiedzi na “🟥 Trudna sytuacja finansowa w buskim szpitalu powiatowym. Niedługo z pracą pożegnają się 52 osóby ♦ Oddział intensywnej opieki medycznej w szpitalu w Busku-Zdroju będzie zamknięty. Dyrektor: To będą planowane prace ♦ AKTUALIZACJA”
W zakresie inicjatyw i zjawisk podobnych i tożsamych z Młodzieżowymi Radami Miasta, kapitalnie wypowiedział się wybitny polski filozof prof. Bogusław Wolniewicz, podsumowując merytorycznie i niezwykle celnie tego typu zjawiska. Można obejrzeć ten znakomity 17-o minutowy wykład na youtube – „Bogusław Wolniewicz 28 PAJDOKRACJA CZYLI WŁADZA MŁOKOSÓW?” Gorąco polecam.
Co ma MRM do Starostwa powiatowego? MRM miałaby robić sondaż względem działalności Starosty buskiego? Gmina Busko a Powiat buski to dwie różne jednostki samorządu terytorialnego i różne kompetencje poszczególnych organów tychże jednostek. Pan Realista reklamuje i promuje tą MRM, bo tam się dostał jego syn i teraz tata włączył się w promocję swojej latorośli, tylko chyba średnio to wyszło…
”Co ma MRM do Starostwa powiatowego? MRM miałaby robić sondaż względem działalności Starosty buskiego? Gmina Busko a Powiat buski to dwie różne jednostki samorządu terytorialnego i różne kompetencje poszczególnych organów tychże jednostek.” – jest mądra zasada, że kto wspiera pieniądzmi to interesuje się w jaki sposób są one wykorzystywane. Otóż jak się nie mylę Gmina BZ co roku wspiera Powiat BZ sporą kwotą pieniędzy, więc choćby z tego względu Gmina, radni i w ogóle mieszkańcy gminy BZ od których Gmina BZ te pieniądze w dużej mierze pozyskuje, mogą i powinni się interesować co dzieje się w Powiecie i jak funkcjonują władze powiatowe. Gmina jest częścią powiatu Buskiego. Na terenie gminy BZ jest dużo instytucji podległych powiatowi. Np szkoły średnie w których uczą się radni MRM podlegają pod Starostę. Szpital w którym leczą sięradni MRM i ich rodzice i ich dziadkowie też podlega pod Starostę. Więc choćby z w/w względów młodzież z MRM mogła by zrobić coś realnego i pożytecznego, zamiast być wg mnie bezpłciową kopią Rady Miejskiej. Sądzę, że wystarczająco jasno wytłumaczyłem temat.
Gmina wspiera powiat w kwocie kilkadziesiąt lub sto kilkadziesiąt tysięcy złotych na rok przy budzecie gminy na przykład na 2025 rok 285 mln zł więc to są żadne pieniądze a ta młoda rada jak i ta normalna rada w gminie są od spraw gminy bo od spraw powiatu jest rada powiatu. Proszę nie mylić rad i ich zakresu działania.
W związku z klopotami finansowymi buskiego ZOZ, dyrekcja szpitala wspólnie ze Starostwem powinny poprosić o pomoc CEO HARDKOR. Łukasz niczym Jurek Owsiak, widać to na fb, wspiera finansowo szpital w Prokocimiu, szpital w Kobierzynie, hospicjum w Busku, więc może wesprze finansowo również szpital w rodzinnym mieście. Zapytać CEO nie zaszkodzi.
W związku z tym co dzieje się w powiecie i gminie będącej jej składnikiem kłopoty mamy my wszyscy, nie ZOZ, nie UMiG, nie Starostwo one sobie świetnie radzą nawet bez nas my tylko przeszkadzamy. W zasadzie my pracodawcy i beneficjenci ich usług musimy tylko patrzeć jak się wszystko rozłazi, jak uciekają z zarządzania mieniem społecznych, kompetencje, odpowiedzialność, finanse publiczne, jak rosną wpływy i majątki beneficjentów powstałego układu. Zbudowaliśmy go sami głosując po 5-6 razy na tych samych liderów zapominając że czas nauki na żywym organizmie się skończył, że urosło już nowe pokolenie naszych dzieci którym powinniśmy dać szanse i zmianę. Oni naprawdę potrafią działać, ale muszą jechać w świat to udowadniać bo tu im szansy nie dajemy. Układ adoracji wzajemnej się utrwalił i zwarł, stał się bez opozycyjnym trwaniem, odporny na wybory, bo żywi potrzebną do wygrania zmotywowaną mniejszość. Trudno to zmienić ale jak większość się zmobilizuje i zechce, to małymi krokami można ten układ rozliczać, rozliczać i rozliczać by w końcu zagłosować rozsądnie i go rozmontować. Pomyślcie, zdrowie i bezpieczeństwo są bezcenne i czas o nie zadbać lepiej niż dotychczas. Pozdrawiam
Nieco wyżej jest komentarz:
„Ferdek do: 🤔🤔🤔 18 stycznia 2025 o 13:54
19 STYCZNIA 2025 O 08:42
„Na stronie UMIG-u w zakładce Zarządzenia można sprawdzić, że Szydłowski jest podpisany na zarządzeniach z dni 7, 8 i 9 stycznia. Na wszystkich kolejnych zarządzeniach, a więc od 10 stycznia do wczoraj, czyli do 17-ego, widnieje podpisany Mirosław Wieczorek. To w mojej ocenie oznacza, że pan Szydłowski jest znowu nieobecny w magistracie.
Ostatnio słyszałem, że Szydłowski poleciał do Norwegii. ” Nie ma tu nic dziwnego. Zaczęły się ferie zimowe foliarzu. Idź na lodowisko, dotlen szare komórki.””
No i co Ferdusiu? Kto tu jest foliarzem? Kto powinien dotlenić szare komórki mądrusiu?
Jak widać prawdę napisałem, że Szydłowski poleciał do Norwegii, bo mam dobre źródła informacji. Oto dowód:
„W dniach od 13 do 17 stycznia 2025 roku, burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój Jerzy Szydłowski wziął udział w stażu zorganizowanym w gminie Kinn w Norwegii.”
busko.com.pl/kolejny-krok-w-strone-wspolpracy-zagranicznej-miedzy-samorzadem-polskim-i-norweskim-foto,0,3,1,1,1,40405,n.html
W pełni popieram komentarz Marka:
„Całe lata nie było żadnej Młodzieżowej Rady, dopiero w 2022 roku takowa powstała. Uważam, że to wymysł polityków, żeby ocieplić swój wizerunek przed zbliżającymi się na jesieni 2023 wyborami (przesuniętymi potem przez rząd na wiosnę 2024). To jest taka zabawa w radnych, ponieważ to są ludzie niepełnoletni, niezdolni z mocy prawa do określonych czynności, którzy nawet nie odpowiadają za siebie jako osoby niepełnoletnie, a ich opiekunami prawnymi są rodzice. Nie przypisywałbym żadnej specjalnej roli niepełnoletnim osobom wybranym przez kolegów ze szkoły, poza tym, że mogą być swego rodzaju młodzieżowym klubem dyskusyjnym, w którego cieple ogrzewają się politycy, udając jak to wsłuchują się w głos młodzieży, która to młodzież w zdecydowanej większości za dwa, trzy lata wyjedzie z Buska i już nie wróci, bo tu nie ma dla nich po prostu przyszłości. Taka jest moja prywatna opinia w tym temacie.”
Od siebie dodam, że jeszcze buscy bezradni mogą wykorzystywać MRM do formowania młodych ludzi na swój obraz i podobieństwo, wpajania im, że nic „niedasie” i trzeba „włazić” kolejnym burmistrzom.
Gdyby lokalni politycy rzeczywiście chcieli wysłuchać młodzież, to by utworzyli Młodzieżowy Budżet Obywatelski (istnieje taki w wielu gminach), ale radni nie zgodzili się, gdy im to proponowałem. A to w odróżnieniu od MRM byłby konkret, bo młodzi ludzie mogliby zdecydować o wydaniu niewielkich kwot sami, do tego byłby to przejaw demokracji bezpośredniej, więc decydowałaby cała młodzież, a nie garstka wybrańców.
Ale buskie władze mają problem nawet z Budżetem Obywatelskim dla dorosłych, który jest atrapą.
Co do pomysłu odwołania Kolarza z urzędu Starosty – w pełni popieram. Od siebie dodam, że w powiecie opatowskim jest komunikacja powiatowa, tymczasem Kolarz odmówił nawet zorganizowania dowozu na tegoroczne dożynki.
Drogi Kmicicu, pozwól że Ci wytłumaczę to i owo.
Piszesz: „Trudno to zmienić ale jak większość się zmobilizuje i zechce, to małymi krokami można ten układ rozliczać, rozliczać i rozliczać by w końcu zagłosować rozsądnie i go rozmontować.”
Zrozum, że większość chce tego co jest. Przecież w takim grajdołku jak Busko wszyscy wszystko wiedzą, bo tu jak na dłoni widać wszystko, i co? I głosują tak jak 8 miesięcy temu. Żeby coś w Busku zmienić trzebaby wywieźć stąd 85% procent ludzi i zastąpić ich innymi, czyli mądrymi. W skali Polski trzebaby wymienić 80% – 85% społeczeństwa, żeby coś się zmieniło. Skąd te procenty? Według rozmaitych badań mądrych ludzi w społeczeństwie jest kilkanaście procent, maksymalnie do dwudziestu. Reszta mówiąc najogólniej to „ciemnota”, czyli tacy, co nie idą głosować, bo są ignorantami i mają Polske i przyszłość swoich dzieci i wnuków w d..e, oraz pozostała reszta, czyli ludzie dosłownie ciemni, a więc osoby na niskim poziomie intelektualnym. Jako że demokracja to rządy większości, więc żeby było w Polsce, w Busku, dobrze, trzebaby sprawić, żeby powyżej 50% społeczeństwa było ludźmi światłymi, którzy będą mądrze głosować. Jak to zrobić? Spójrzmy wstecz: najpierw zabory, potem sanacja, okupacja hitlerowska, następnie komunizm, a od 36 lat „róbta co chceta” czyli jeden burdel. Aby ponad 50% społeczeństwa stanowili ludzie mądrzy potrzeba kilkadziesiąt lat mądrych rządów, gdzie władze skupią się przede wszystkim na właściwej edukacji, patriotyzmie i usunięciu z przestrzeni publicznej oraz zakazie prezentacji wszelkich toksycznych nurtów i treści które zdebilniają ludzi, czego teraz jest pełno w telewizji i internecie.
Konkludując: aby w Polsce było dobrze trzebaby siłowo ustanowić mądre władze. Siłowo dlatego, że w drodze mechanizmów demokratycznych się tego zrealizować nie da, gdyż większość, którą stanowi „ciemnota” będzie zawsze źle wybierać. Następnie trzeba kilkudziesięciu lat mądrch rządów, uważam, że dwa, trzy pokolenia musi minąć, i dopiero w Polsce będzie dobrze. Dopóki w Polsce będzie demokracja, dobrze nie będzie. Mamy demokrację od 89 roku, czyli od 36 lat i co? Kraj zadłużony po uszy, przemysł, zakłady, wszystko zniszczone i wysprzedane, jesteśmy montownią i potęgą w produkcji palet i krasnali ogrodowych, dzietność spada na łeb na szyję, w 2050 roku w Polsce 60% społeczeństwa to będą emeryci, a do tego ludzie coraz głupsi, bo mózgi zryte Tiktokami, Netflixami, telewizją z programami na poziomie rynsztoku. Jesteśmy w czarnej d..e i zmierzamy w kierunku katastrofy. Takie są efekty demokracji panującej od 89 romu, czyli efekty rządów większości. Dopoki będze demokracja, czyli będzie rządziła większość, dobrze nie będzie. Będzie coraz gorzej…
Pozdrawiam serdecznie!
Przykładem na poparcie jego tezy, ilustrującym poziom intelektualny społeczeństwa jest film Cyrkonia.
Dziękuję Panie Łukaszu za przypomnienie sprawy Budżetu Obywatelskiego.
Ciekawy jestem jakie są efekty wystąpienia nowych informacji w tej sprawie? Czy Policja podjąła kroki, a jeśli tak to co ustalono?
Przypominam komentarz z infobusko:
infobusko.pl/ed-czy-z-uwagi-na-prace-w-kazimierzy-wielkiej-radny-buskiej-rady-miejskiej-michal-maronski-powinien-zrzec-sie-mandatu-to-absurd-stwierdza-byly-wiceburmistrz/
„UWAGA! WAŻNE!!!
4 PAŹDZIERNIKA 2024 O 10:58
Pojawiły się nowe okoliczności w sprawie fałszerstw przy Budżecie Obywatelskim!
Czy Policja wznowi postępowanie na podstawie pojawienia się nowych okoliczności w sprawie? Uważam, że tak powinna zrobić.
Właśnie zauważyłem, że pojawiły się po roku czasu od publikacji artykułu komentarze pod tym właśnie artykułem: „nm: Czy w Busku doszło do fałszerstw przy głosowaniu na Budżet Obywatelski 2024 ?! Sprawą zajmuje się buska policja” (https://infobusko.pl/🟥-🟥-nm-czy-doszlo-do-falszerstw-przy-glosowaniu-na-budzet-obywatelski-2024-sprawa-zajmuje-sie-buska-policja/)
Cytuję poniżej te komentarze i liczę na wznowienie zamkniętego śledztwa, skoro pojawił się świadek i ma dowody na fałszerstwa.
.
18 maja 2024 o 09:38
Mikulowice
Anonim
10 sierpnia 2024 o 23:40
Wiem kto dokonał oszustwa. Pan B.L.mam na to dowody.
Mikul
10 sierpnia 2024 o 23:53
Bartosz.l mikulowice. Mam dowody na fałszerstwo.”
busko.com.pl/kolejny-krok-w-strone-wspolpracy-zagranicznej-miedzy-samorzadem-polskim-i-norweskim-foto,0,3,1,1,1,40405,n.html
„najważniejszym elementem gwarantującym rozwój gminy i dobrobyt mieszkańców jest mentalne przeświadczenie Norwegów o własnej odpowiedzialności za bieżące sprawy gminy”
A w Busku? Niestety tak, jak opisał Głos racjonalny.
„Od 27 stycznia na stażu w Busku – Zdroju przebywać będą jeszcze dwie stażystki z gminy Kinn. ”
Ciekawe czego te Norweżki nauczą się od „pana UMiG”?
Jak odmawiać odpowiedzi na pytania mieszkańców?
Jak tworzyć pokręcone linie komunikacyjne, by potem odmawiać tworzenia kolejnych „bo ludzie nie jeżdżo”?
Budowy spartolonych pumptrack’ów i nazywania ich „torami rowerowymi”?
Organizowania zamiast konsultacji społecznych ich parodii?
Do Głos racjonalny.
Można powiedzieć że zgadzam się i akceptuję powyższą analizę ale jednak wierzę w ludzi. W Radomsku Szpital powiatowy jest zarządzany dobrze i ludzie są bardzo zadowoleni – można. Finlandia jako kraj najszczęśliwszych ludzi też miała trudne chwile i pewnie przekrój mądrych podobny- można. Szwajcaria korzysta z tych 20% trochę rozsądniej mimo demokracji – można. Samorządy powinniśmy pozbawić POLITYKI i upartyjnienia. Wybory musimy traktować jako poszukiwanie tych 20%, konkursy do zatrudnienia kompetentnych specjalistów i fachowców którzy muszą przysparzać wartość dodaną. CV kompetencje, doświadczenie i osiągniecia to powinno decydować i dalej powinni być tak wybrani, by pokryć pełne spektrum potzrebnych kompetencji i wiedzy do dobrego funkcjonowania UMiG, Starostwa,…….Inni znaleźli sposób może i nam się uda, są takie uwarunkowania jakie są, a mówienie że się nie da, amy coraz głupsi to złe sygnały. Diagnoza wyżej nie zwalnia nas od myślenia, szukajmy jak znaleźć zachęcić to 20% do pracy dla nas mieszkańców Powiatu Buskiego. Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do dyskusji
”Spójrzmy wstecz: najpierw zabory, potem sanacja, okupacja hitlerowska, następnie komunizm, a od 36 lat „róbta co chceta” czyli jeden burdel.” ARCHIWALNE NAGRANIE: CEJROWSKI VS OWSIAK https://www.youtube.com/watch?v=kfnVILAsUZ4
https://www.youtube.com/watch?v=QRJpKC1aSxE
Głosie racjonalny, do Ciebie głównie ten komentarz:
Jest taki eksperyment, pokazujący mądrość grupy (potęgę statystyki, siłę demokracji).
Do przezroczystego, dużego słoja wsypano 3247 fasolek. Później pokazywano ten słój kolejnym osobom i kazano zgadywać, ile jest fasolek. Odpowiedzi były bardzo rozbieżne – niektórzy mówili bez zastanowienia – milion, inni 50 szt. Inni stali długo przy słoiku i szacowali. Mimo wszystko na palcach jednej ręki można było policzyć osoby, które pomyliły się o mniej niż 100 fasolek.
Po 500 zanotowanych odpowiedziach przeliczono średnią odpowiedzi. Wyniosła 3249.
Dobrze zorganizowana demokracja jest potęgą. I obroni się sama, tylko jej nie przeszkadzać. Boże broń „siłowych rozwiązań”. Ludzie mają rozmaitą wiedzę, rozmaite doświadczenie życiowe, ale działając razem potrafią wiele. Także, a może przede wszystkim – dokonać dobrych wyborów.
Streszczając: dwa półgłówki to tyle samo co jedna mądra głowa, trzy półgłówki mają razem mądrość mędrca, a cztery półgłówki to tyle co jeden geniusz, taki np. Einstein, tak paxfaxie?
Potęga statystyki: człowiek z psem na spacerze. Statystycznie każdy ma po trzy nogi.
Co do mądrości grupy:
Cesarz Napoleon mawiał, że na wojnie więcej zdziała armia baranów dowodzona przez lwa niż armia lwów dowodzona przez barana.
Demokracja (ta w Polsce na przykład) to 15% lwów i 85% baranów. Tak lew jak i baran ma jeden głos, a decyduje większość, czyli 50 plus jeden głos. Z tego nie będzie nic dobrego, chyba, że uda się wychować społeczeństwo, w którym będzie 55-60% lwów, a 40-45% baranów, ale tego nie dokonają władze wybierane przez społeczeństwo, w którym jest 15% lwów i 85% baranów, gdzie tak lew jak i baran ma jeden głos, a decyduje większość, czyli 50 plus jeden głos. Tak koło się zamyka i dlatego od 36 lat jest ciągle to samo, te same problemy, te same troski, utrapienia i bolączki oraz te same narzekania, pretensje i żale.
Pozdrawiam serdecznie!
Słyszałem ostatnio, że podobno od jakiegoś już czasu obowiązuje zarządzenie, że „mieszkaniec powinien przed obliczem Wysokiej Rady mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem istoty sprawy nie peszyć Wysokiej Rady i Burmistrza”, a teraz podobno na drzwiach sali konferencyjnej ma pojawić się napis, że wstęp mają tylko mieszkańcy w krawacie. Nie wiem czy to prawda, ale tak słyszałem.
https://m.youtube.com/watch?v=quEmO2_Yol8&pp=ygUOTWnFmyBrYXdpYXJuaWE%3D
Jeśli już ograniczenia w dostępie do Rady Miejskiej to uważam, że nie z powodu ubioru (nie szata czyni człowieka) ale z uwagi na poziom wiedzy i intelektu.
Ja bym jeszcze dodał kryterium uczciwości i otrzymywania obietnic wyborczych!
Lokalny polityk z Podkarpacia zarzucał dużemu szpitalowi w Rzeszowie rozmaite nieprawidłowości. Dyrekcja szpitala pozwała go w 2021 r., a gdy po trzech latach sąd zaczął w końcu przesłuchiwać świadków, sprawy przybrały zaskakujący obrót
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/operacje-na-robocie-da-vinci-to-bedzie-jedna-z-wiekszych-afer-w-polsce/0wwy1wv
https://echodnia.eu/swietokrzyskie/wniosek-o-odwolanie-starosty-pinczowskiego-marcina-wojniaka-czy-straci-stanowisko/ar/c1-19020148
Wniosek o odwołanie starosty pińczowskiego Marcina Wojniaka! Czy straci stanowisko?
W poniedziałek, 30 grudnia, odbyła się sesja Rady Powiatu Pińczowskiego. Radny Zbigniew Koniusz złożył na niej wniosek o odwołanie starosty Marcina Wojniaka. Powodem ma być sytuacja w pińczowskim szpitalu oraz brak wizji ogólnego rozwoju. Pod dokumentem podpisało się sześcioro radnych. Wniosek będzie poddany pod głosowanie nie wcześniej, niż w końcu stycznia. By przeszedł, potrzebne jest dziewięć głosów. Nieoficjalnie mówi się, że operacja zmiany starosty może się udać.
Kiedyś zostało powiedziane że dopóki Kolarz będzie starostą to Lasak będzie dyrektorem. PSL’owa polityczka. Wszyscy widzimy że gość się do tego nie nadaje i prowadzi szpital do upadku. Powinien sam odejść ale kto inny naiwny da mu taką kasę?
Widzę kolejnego Kmicica fajnie że lubisz Potop, ale wolałbym być identyfikowany z tym nikiem sam – trochę już na niego zapracowałem. Bardzo proszę o uwzględnienie powyższego faktu. Komentarz ” Kmicic z 5 LUTEGO2025 O 16.12″ nie jest mój. Bardzo proszę Pana Redaktora Kruka o negocjacje w powyższej sprawie. Pozdrawiam