🟥 Trudna sytuacja finansowa w buskim szpitalu powiatowym. Niedługo z pracą pożegnają się 52 osóby ♦ Oddział intensywnej opieki medycznej w szpitalu w Busku-Zdroju będzie zamknięty. Dyrektor: To będą planowane prace ♦ AKTUALIZACJA - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

🟥 Trudna sytuacja finansowa w buskim szpitalu powiatowym. Niedługo z pracą pożegnają się 52 osóby ♦ Oddział intensywnej opieki medycznej w szpitalu w Busku-Zdroju będzie zamknięty. Dyrektor: To będą planowane prace ♦ AKTUALIZACJA

15 stycznia 2025 | Echo Dnia Michał Kolera 13.01.2025 | infoBusko.pl 15.01.2025 | | 75 komentarzy

Początek nowego roku w buskim Zespole Opieki Zdrowotnej przynosi liczne zwolnienia personelu. Z grona liczącej około 650 pracowników załogi mają ubyć  52 osoby. Redukcje spowodowane są trudną sytuacją finansową szpitala. informuje 13 stycznia 2025 portal Echo Dnia.

○  Trudna sytuacja finansowa panuje w buskim szpitalu powiatowym. / fot. infobusko.pl

  • Kłopoty szpitalu w Busku-Zdroju. Szykują się duże zwolnienia
  • Dyrektor Grzegorz Lasak: To dla mnie bardzo trudne decyzje
  • Starosta Jerzy Kolarz: Szpital być może da się uratować

Kłopoty szpitalu w Busku-Zdroju. Szykują się duże zwolnienia

Zwolnienia w buskim szpitalu mają rozpocząć się już niedługo. Wstępnie wiadomo, że pracę mają stracić 52 osoby. Załoga liczy około 650 pracowników, a więc restrukturyzacja dotknie około ośmiu procent zatrudnionych. Pierwsze umowy mają być nie przedłużane w lutym.

Dyrektor Grzegorz Lasak: To dla mnie bardzo trudne decyzje

Te trudne decyzje spadły na mnie i nie uciekam od odpowiedzialności. Jestem w szpitalu od 2011 roku i to dla mnie bardzo ciężki czas. Jednak, niezależnie od tego, czy szefem będę ja, czy jakiś Jan Kowalski, i tak musiałoby się to stać. Wszystkich pracowników bardzo za to przepraszam – mówi Grzegorz Lasak, dyrektor Zakładu Opieki Zdrowotnej – szpitala powiatowego w Busku-Zdroju.

Dlaczego dojdzie do zwolnień?

Niestety, ale muszę to zrobić. W tej chwili fundusz płac wynosi 85 procent wszystkich pieniędzy, jakimi w szpitalu dysponujemy. Musimy to obniżyć. W sierpniu odbyło się w tej sprawie spotkanie ze związkami zawodowymi. W pierwszej kolejności będą zwalniane osoby, które osiągnęły wiek emerytalny, te z najkrótszym stażem oraz te, które mogą być zastąpione. Ale to nie działa automatycznie, zwracamy też uwagę, jaką ktoś ma sytuację rodzinną – wyjaśnia Grzegorz Lasak.

• Starosta Jerzy Kolarz: Szpital być może da się uratować

Jerzy Kolarz, starosta buski, któremu podlega szpital mówi, że cały artykuł na źródłowej stronie Echo Dnia

grafika tytułowa – legalis♂


AKTUALIZACJA:

○ Echo Dnia [15.01.2025]:  Są dwa wnioski w sprawie odwołania Grzegorza Lasaka dyrektora szpitala w Busku-Zdroju. Jeden złożył… on sam Na linii powiat buski – szpital nie dzieje się najlepiej. Pojawiły się dwa wnioski o odwołanie dyrektora Grzegorza Lasaka. Mają być opiniowane przez Radę Społeczną działającą przy placówce, potem trafią pod głosowanie Zarządu Powiatu♂

○ Podobne informacje:

ZOZ Busko-Zdrój: Narada z Kierownikami Oddziałów, Działów i przedstawicielami związków zawodowych w ZOZ w Busku-Zdroju

ED: Grzegorz Lasak, dyrektor buskiego ZOZ ustąpił ze stanowiska

🟥 ED: Szpital w Busku-Zdroju chce zawiesić oddział ginekologii od pierwszego maja 2024 roku | Własna Pracownia Tomografii Komputerowej w buskiej lecznicy

🔴💥 Starostwo: „Nierzetelne i nieprawdziwe informacje opublikowane na portalu echodnia.eu”

ED: Wojna w Busku-Zdroju. Radny kontra dyrektor szpitala. Starosta zabiera głos

Oświadczenie Dyrektora buskiego ZOZ odnośnie Oddziałów Ginekologiczno-Położniczego i Neonatologicznego | Radny Grzegorz Jankowski w odpowiedzi na oświadczenie dyrektora ZOZ Grzegorza Lasaka. [AKTUALIZACJA 4.07.2022]]

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

75 odpowiedzi na “🟥 Trudna sytuacja finansowa w buskim szpitalu powiatowym. Niedługo z pracą pożegnają się 52 osóby ♦ Oddział intensywnej opieki medycznej w szpitalu w Busku-Zdroju będzie zamknięty. Dyrektor: To będą planowane prace ♦ AKTUALIZACJA”

  1. Insp. Waldemar Pankowski, były komendant iławskiej policji, podczas pożegnania ujawnił powody odejścia, skrytykował zarządzanie policją, podkreślając absurdy, z jakimi się spotkał. Apel do policjantów pisze:

    Podczas wystąpienia Pankowski zacytował Georga Orwella: „W czasach powszechnego fałszu mówienie prawdy jest aktem rewolucyjnym”. Skrytykował również Komendanta Głównego Policji za brak konsekwencji w walce o każdego policjanta. – Czy polską policję stać na to, żeby zwolnić policjanta w wieku 45 lat z dnia na dzień i płacić mu 10 tys. zł emerytury miesięcznie? – pytał retorycznie.

    Apel do policjantów
    Były komendant zaapelował do policjantów, aby nie bali się mówić prawdy swoim przełożonym. – Przecież na co dzień zamykacie przestępców najgroźniejszych, a boimy się odezwać we własnych sprawach – podkreślił. Zwrócił uwagę, że policja nie zostanie uzdrowiona, jeśli funkcjonariusze będą się bali wyrażać swoje zdanie.

    wszystko pod adresem: https://wiadomosci.wp.pl/wstrzas-w-ilawie-komendant-odszedl-z-hukiem-mocne-przemowienie-7113856618490592a?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1PZ99Fh9Jo35AFdCYEUXXnmLeGlxeyH2K63dKD8UD6e4-vxsy_ZHF57sI_aem_ExZOCpoUNiTqWGiI5uWuDA

  2. Kmicic pisze:

    Być może nie ma lepszego menagera od obecnego, albo nikt nie szukał. Trwa to już dość długo. Materiały pokontrolne powinny być podstawą do zmiany trendu upadłościowego dla zarządzających. Jak widać materiały te albo były słabej jakości albo analizy były niewystarczające no jeszcze analitycy mogli mieć słabą wyobraźnie lub swoje cele. Jak by nie było, widać że zmiany trendu na lepsze nie ma. Dziwne że w Pińczowie, Chmielniku szpitale się mają dobrze i przyjmują ludzi z naszej gminy, inne uwarunkowania czy lepsi dyrektorzy. Pomyślmy inaczej może dogadajmy się z sąsiadami i zróbmy fuzję z jedną Dyrekcją i administracją niekoniecznie Buskim. Procesy administracyjne są bardzo podobne i myślę że pewne redukcje szczególnie na stanowiskach kierowniczych i funkcyjnych były mniej bolesne jak zamykanie oddziałów. W Busku jest wiele szpitali, i dużo lekarzy ( w porównaniu z Chmielnikiem, Pińczowem) każdy sobie rzepkę skrobie. Może za mało inicjatywy włodarzy w kierunku kooperacji i szukania wartości dodanej poprzez zwiększenie przepustowości systemu co powinno się przełożyć na fundusze. Są szpitale powiatowe które funkcjonują dobrze, i się rozwijają nie zwijają może podpatrzeć. Była szkoła pielęgniarska (wyższa) została zlikwidowana, narodziła się w Pińczowie – a przecież to staże praktyki i nauka w szpitalu. Znów gdzieś coś się nie udało lub zostało celowo zrobione. Zarządzanie to wykształcenie, predyspozycje, kreatywność i doświadczenie, akceptacja i podtrzymywanie trendu ujemnego rozwoju takiej firmy jak szpital to przynajmniej niegospodarność, zaniechania. Jeśli jedyną formą podtrzymania istnienia tej placówki mimo różnych kontroli jest zamykanie kolejnych oddziałów i zwolnienia to znaczy że celem włodarzy jest jego bankructwo, zamknięcie lub jakiś nieznany inny. Tendencja zamykania np. ośrodka w SZaworyżu świadczy tylko o tym że włodarze mają olbrzymi problem z zarządzaniem służbą zdrowia w gminie i powiecie. Jest to dla nas mieszkańców dużym zagrożeniem i w znacznym stopniu wpływa na poczucie bezpieczeństwa – widzimy co się dzieje w szpitalach w Ukrainie. Pamiętajmy że wchodzi nowa ustawa o ochronie i OC może tam znajdziemy jakąś pomoc. Nie wszystkich stać na całkowicie prywatne leczenie i nie o to w tym wszystkich chodzi. Trzeba sprawdzić wszystkie dokumenty pokontrolne z ostatnich 10 lat (szpitala, starosty, innych instytucji), wypisać wnioski i rekomendacje, następnie sprawdzić jak zostały wdrożone. Pozwoli nam to wyeliminować błędy w zarządzaniu. Może ktoś z rady Powiatu odważy się to zrobić i upublicznić – to przecież informacja publiczna. To jest moje zdania jeżeli kogoś obraża to przepraszam.

  3. Jaki pan taki kram pisze:

    Z tego co pamiętam, to z 20 lat temu buski szpital też był na minusie. Gdy jednak dyrektorem ZOZ został Pan doktor Skrzypek, a jego zastępca Pan doktor Krekora to udało im się w ciągu kilku lat wyciągnąć szpital z długów i nawet wyjsc na plus. Wtedy starosta i władze powiatu odsunęły ich od zarządzania ZOZ i na dyrektora powołano G. Gałuszkę, zastępca zaś został G. Lasak, obaj spod znaku zielonej koniczynki. No i się zaczęło …..

  4. PRAWDA pisze:

    Kmicic, lubię Cię chłopie i szanuje, ale takie długie komentarze piezesz i rozwlekasz strasznie temat, a sprawa jest bardzo prosta. Skoro są inne szpitale, które dobrze działają, znaczy że buski szpital jest źle zarządzany. Za szpital odpowiada kto? Starosta Kolarz, który siedzi na swoim stołku od początku powstania powiatów czyli od 1999 roku. Dlaczego Kolarz nadal siedzi na stołku? Bo tak głosują ludzie w wyborach. Kto zatem jest winny sytuacji buskiego szpitala? Ludzie,czyli wyborcy. Kto zamknął przychodnię w Szczaworyżu? Burmistrz Sikora. Kto wybrał Sikorę? Wybrali ludzie. Kto odpowiada więc za zamknięcie tego ośrodka? Za to odpowiadają ludzie.

    Wniosek końcowy:
    Stan szpitala to odzwierciedlenie mentalności i poziomu intelektualnego wyborców, czyli JACY WYBORCY TAKI SZPITAL.

  5. Sprawdźmy fakty pisze:

    Ten już były komediant z Iławy to był wcześniej dyżurnym i nie miał szans na awans. Za udział w miesięcznicach smoleńskich organizowanych przez PiS został wybrany na komendanta KPP w Iławie w 2020r.. Było,kto nie z PiS to won z policji albo degradacja z obecnego stopnia na

  6. mieszkaniec pisze:

    Macie pojęcie wszyscy do pisania chyba , te rady o zarządzaniu itp to w domu sobie zachowajcie eksperci od 7 boleści.
    Jeżeli chodzi o szpital to ma za dużo deficytowych oddziałów – inaczej płaci NFZ za oddziały zachowawcze a inaczej za zabiegowe.
    Do oddziałów zachowawczych z reguły się dopłaca, a robotę robią oddziały zabiegowe. Ważne jest zbilansowanie takich oddziałów. Oddziały zabiegowe muszą wykonywać procedury wysokopłatne a nie jak dotychczas niskopłatne ( wyjątek procedury wysokopłatne realizowane przez dr Czternastka ).
    Skąd wziąć lekarzy, którzy takie procedury wysokopłatne zrealizują -to jest b trudne o czym eksperci internetowi chyba nie wiedzą.
    Jeżeli chodzi o Ośrodek Zdrowia w Szczaworyżu to tam sytuacja była jeszcze prostsza – mało pacjentów zapisanych, stary 100 letni budynek , brak lekarzy i decyzja o likwidacji. Pacjenci korzystają z innych ośrodków mają dostęp do lekarza. Co innego gdyby był to jedyny ośrodek zdrowia w gminie.
    Pozdrowienia dla myślących

  7. Kmicic pisze:

    Do mieszkaniec dobra znajomość procesów i ich opłacalności to podstawa do tworzenia strategii zarządzania, a o to w tych wywodach chodzi, nie tylko w szpitalu. NFZ płaci wszystkim szpitalom za procedury tak samo a może się mylę. Bilansowanie i tworzenie strategii przeżycia/rozwoju oraz polityka kadrowa to rola zarządzania i nie może sprowadzać się tylko do likwidacji kolejnych oddziałów, placówek i zwolnień. Kreatywność i wiedza zarządzających daje przewagę na rynku, tu jej nie widać od kilku dobrych lat. Inni potrafią utrzymać szpitale poszerzać i rozbudowywać ofertę czyli w podobnych uwarunkowaniach się da. O tych 7 boleściach bym nie pisał, jak zrozumiesz czym się różną twoje boleści od moich. Pozdrawiam

  8. Do: PRAWDA pisze:

    Idąc Twoim tokiem rozumowania to złotówka niczym się nie różni od dozorcy. Złotówka to pieniądz. Pieniądz to grunt. Grunt to ziemia. Ziemia to matka. Matka to anioł. Anioł to stróż. Stróż to dozorca. Bez obrazy ale myśląc jak ty to tak to mi wychodzi.

  9. Szpital Powiatowy w Radomsku kierowany od 8 lat przez dyr. P.Kagankiewicza każdy rok kończy z zyskiem, nie ma też problemów z zapewnieniem obsady lekarskiej czy pielęgniarskiej pisze:

    Sytuacja w polskiej Służbie Zdrowia jak wiadomo nie jest łatwa, ale to nie znaczy wcale, że jest beznadziejna i w związku z tym wszystkie szpitale powiatowe pogrążają się w długach. Dowodem na to jest np. Szpital Powiatowy w Radomsku, który kierowany od 8 lat przez tego samego dyrektora, w przeciwieństwie do kierowanego od 2018 r. przez G.Lasaka ZOZ w Busku-Zdroju, każdy rok kończy z zyskiem i nie ma problemów z zapewnieniem obsady lekarskiej czy pielęgniarskiej.

    Pisze o tym portal swiatlekarza.pl w artykule pt. „Szpital Powiatowy w Radomsku. A zyski rosną…”:

    Piotr Kagankiewicz od ośmiu lat piastuje stanowisko dyrektora Szpitala Powiatowego w Radomsku. W tym okresie placówka każdy rok kończy z zyskiem, nie ma też problemów z zapewnieniem obsady lekarskiej czy pielęgniarskiej

    swiatlekarza.pl: Zarządzanie szpitalem w polskich realiach to wielkie wyzwanie, panu udało się jednak jemu sprostać. Proszę zdradzić receptę na sukces.

    Piotr Kagankiewicz: Podstawową kwestią jest dobra współpraca trzech ogniw: dyrektora, załogi oraz organu założycielskiego. Jeśli jedno z nich zawiedzie, szanse na sukces są niewielkie. Słaby dyrektor, nieakceptujący go podwładni, brak współdziałania z organem założycielskim, czyli w naszym wypadku powiatem radomszczańskim, nie przyniosą dobrych efektów. Wszyscy muszą patrzeć w jednym kierunku. Ważne jest też budowanie świadomości załogi, że każdą złotówkę trzeba wypracować. Chyba się udaje, skoro nasz szpital od lat generuje zyski.

    swiatlekarza.pl: Co jest w naszym kraju zjawiskiem dość niecodziennym…

    Piotr Kagankiewicz: I – co warto podkreślić – zyski rosną. Właśnie podpisałem z załogą dwuletni program pilotażowy, w ramach którego 20 proc. zysku będzie rozdysponowane jako nagroda roczna dla pracowników. Oczywiście w podziale pieniędzy będą uczestniczyły tylko te jednostki organizacyjne szpitala, których bilans finansowy jest dodatni. Oddziały generujące straty muszą się bardziej postarać. Chcemy nagradzać dobrze pracujących, ale też wskazywać, kto jest na utrzymaniu innych.

    swiatlekarza.pl: Z czego jest pan najbardziej dumny?

    Piotr Kagankiewicz: Papierkiem lakmusowym naszego sukcesu jest wzrost kontraktu, w ciągu ośmiu lat czterokrotny, czytaj więcej: https://swiatlekarza.pl/szpital-powiatowy-w-radomsku-a-zyski-rosna/

  10. Kmicic pisze:

    Dzięki za fajny komentarz o szpitalu w Radomsku który jasno pokazuje o co chodzi w zarządzaniu. Panie Starosto, Panie Dyrektorz to wskazówka dla was. Ktoś jednak potrafi to ogarnąć z sukcesem. Szukajmy, zmieniajmy ale nie rujnujmy.

  11. Panie Starosto czy to prawda, że obecne zadłużenie ZOZ Busko-Zdrój to ponoć nawet 50.000.000 złotych? pisze:

    Panie Starosto czy to prawda, że obecne zadłużenie ZOZ Busko-Zdrój to ponoć nawet 50.000.000 złotych? Czy to prawda, że część zadłużenia zaciągnięta została w parabankach? Ja tylko pytam Panie Starosto, bo tak słyszałem. Ja wcale nie twierdzę, że tak jest gdyż nie mam dostępu do danych finansowych szpitala. Pan Starosta na pewno zna aktualną sytuację finansową ZOZ więc może zechce odpowiedzieć na powyższe pytania.

  12. Mieszkaniec pisze:

    Jestem ciekawy struktury tego szpitala, jakie ma oddziały ile lozek na oddziałach i stan zatrudnienia. W naszym szpitalu jest za duże zatrudnienie i ważne jak w % jest oblozenie na oddziałach. Pragnę zwrócić uwagę że zarządzanie to podstawa ale wslad za tym musi iść wysoko wyspecjalizowane kadry a tego nie ma.
    Panie Kmicic jam płk Wlodyjowski stawaj wasc bo mieczem machasz niczym cepem 😁

  13. PRAWDA pisze:

    Kolego z 15 STYCZNIA 2025 O 20:01 historyjka ciekawa, tyle że zakręcona na maxa i kompletnie niepasująca do tematu. Tu jest zależność bardzo prosta: jacy ludzie, czyli jaka większość ludzi (bo w demokracji większość decyduje), takie władze, a jakie władze, takie efekty ich rządów.

    Co do zadłużenia, o które ktoś powyżej pytał, to wynosiło ono 46 455 040 zł na dzień UWAGA! 30.09.2023, więc przypuszczam, że teraz może to być już powyżej 50 milionów złotych.

    źródło:
    https://samorzad.pap.pl/kategoria/aktualnosci/ogromne-dlugi-szpitali-powiatowych-lista-ministerstwo-zdrowia-reaguje

  14. Bartek pisze:

    „Grzegorz Lasak pracował w Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Busku-Zdroju od 2011 roku, od 2016 roku był dyrektorem placówki. W grudniu 2023 znów został wybrany na kolejną kadencję.” chętnie bym się dowiedział jakie było zadłużenie ZOZ BZ w 2016, gdy Lasak po Gałuszce przejmował dyrektorowanie szpitalem.

  15. do poprzednika pisze:

    Ktoś nadzoruje ten szpital od wielu lat i jakie sa tego efekty ?
    -Koszmarne zadłużenie
    -coraz słabsza kadrowo obsada
    – fatalna opinia

    Nie jest winny tylko sam dyrektor ale i władze powiatu, podobny brak nadzoru z ich strony był w przypadku Liceum i co ? I nic , żadnej odpowiedialnosci

  16. Trudna sytuacja finansowa w buskim szpitalu - co na to Wąsowicz Piotr? pisze:

    Trudna sytuacja finansowa w buskim szpitalu. Ktoś nadzoruje ten szpital od wielu lat. Dyrektor Lasak – wiadomo, starosta Kolarz – wiadomo, ale ZOZ i jego dyrektora z ramienia Starostwa nadzoruje również Rada Społeczna przy ZOZ w Busku-Zdroju i zasiadający w niej od lat były burmistrz Buska Wąsowicz Piotr. Czy to prawda, że i on ma swój spory udział w tym co się działo w ZOZ przez minione lata?

  17. trolest pisze:

    A ja zapytam inaczej ile z tych 85% kosztów płac wynoszą lekarskie pensje? Bo mówi się o zarobkach wyższych niż na analogicznych stanowiskach niż w Krakowie

  18. Di: Trudna sytuacja finansowa w buskim szpitalu - co na to Wąsowicz Piotr? 16 stycznia 2025 o 07:46 pisze:

    Czy to prawda, że i PW ma swój spory udział w tym co się działo w ZOZ przez minione lata?
    Jako członek Rady Społecznej przy ZOZ i chyba w jakimś okresie nawet szef tej Rady, Wąsowicz w oczywisty sposób ma swój spory udział w tym co się działo w ZOZ przez minione lata i w tym jaka jest aktualna sytuacja szpitala. Należy przypomnieć, że w czasach gdy Wąsowicz 4 lata był burmistrzem Grzegorz Lasak był jego zastępca, zatem obaj się b.dobrze znaja.

  19. To wszystko się działo za Kolarza, który siedzi nieprzerwanie na stanowisku starosty od 1999 roku!!! pisze:

    Przypomnijmy:

    -afera z księgową w mechaniku
    -afera z dyrektorem LO
    -afera z księgową w PCPR

    Przypomnę tylko ostatnia sprawę z PCPR, bo może nie wszyscy wiedzą i pamiętają:

    „Setki tysięcy złotych miały być na pomoc rodzinom, ale zniknęły z kasy. Wyrok dla księgowej.”

    19 czerwca 2023

    „Trzy lata więzienia i obowiązek naprawy szkód – to nieprawomocny wyrok, jaki usłyszała była księgowa Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku-Zdroju (województwo świętokrzyskie). Marta D. odpowiadała za wyprowadzenie z tej jednostki około 400 tysięcy złotych. Sąd okazał się wobec niej surowszy od prokuratury, która wnioskowała o dwa lata pozbawienia wolności. Marta D., była główna księgowa Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku-Zdroju (woj. świętokrzyskie), została skazana na trzy lata bezwzględnego więzienia. Sąd pierwszej instancji uznał ją za winną przywłaszczenia ponad 400 tysięcy złotych. Według ustaleń śledczych, od stycznia 2021 roku do listopada 2022 roku miała przelewać pieniądze na własny rachunek.

    To drugi przypadek podobnych nieprawidłowości, do jakich w ostatnim czasie dochodziło na terenie powiatu buskiego. Jesienią ubiegłego roku zatrzymany został Tomasz G., dyrektor Liceum Ogólnokształcącego w Busku-Zdroju. Mężczyzna jest podejrzany o przywłaszczenie ze szkolnych zbiórek ponad pół miliona złotych.”

    https://tvn24.pl/krakow/busko-zdroj-ksiegowa-miala-przywlaszczyc-prawie-pol-miliona-zlotych-z-pcpr-zapadl-wyrok-st7177915

  20. To wszystko się działo za Kolarza, który siedzi nieprzerwanie na stanowisku starosty od 1999 roku!!! pisze:

    PYTANIA:

    – Czy i ile odzyskano pieniędzy od księgowej mechanika?
    – Czy i ile odzyskano pieniędzy od dyrektora LO?
    – Czy i ile odzyskano pieniędzy od księgowej PCPR?

    Zgadzam się z tym, co napisał „PRAWDA” – ludzie tak wybrali to tak mają.

  21. do poprzednika pisze:

    Chyba nic albo 1 % z tego – w Liceum do dzis rodzie nie otrzymali zwrotu i to jest skandaliczne że sprawa została wyciszona, szkoła poprzez swoje kierownictwo naraziła na szkodę finansową rodziców i powinni ponieść konsekwencje .

  22. Temida Łagodna do: do poprzednika 16 stycznia 2025 o 13:11 pisze:

    sąd Kielce 21.02.2024 : Wyrok dla byłego dyrektora buskiego liceum, który wpadł w szpony hazardu. Przywłaszczył ze szkolnej kasy blisko pół miliona złotych , https://kielce.wyborcza.pl/kielce/7,47262,30724106,wyrok-dla-bylego-dyrektora-liceum-ktory-wpadl-w-szpony-hazardu.html

    sąd Kielce 15.11.2024 : Dyrektor świętokrzyskiego liceum wpadł w szpony hazardu. Sąd obniżył mu wyrok https://kielce.wyborcza.pl/kielce/7,47262,31467420,dyrektor-swietokrzyskiego-liceum-wpadl-w-szpony-hazardu-sad.html

  23. MGR: Moja diagnoza i recepta na uzdrowienie ZOZ w Busku-Zdroju. pisze:

    Czytając słowa pana dyrektora Grzegorza Lasaka i pana starosty Jerzego Kolarza zacytowane w artykule ED oraz wskazany w jednym z komentarzy powyżej artykuł o szpitalu powiatowym w Radomsku (odległość od Buska 130 km), który funkcjonując w identycznej rzeczywistości (prawnej, finansowej) jak ZOZ w Busku-Zdroju, zarządzany od 8 lat przez Pana Dyrektora Piotra Kagankiewicza, każdy rok kończy z zyskiem i nie ma też problemów z zapewnieniem obsady lekarskiej czy pielęgniarskiej ( w zupełnym przeciwieństwie do buskiego szpitala), nie wiem czy mam się śmiać czy płakać. Dla mnie przyznam to mega porażka i totalna żenada, że dwaj panowie: dyrektor Lasak (urzędujący od 2016 roku) i starosta Kolarz (urzędujący od 1999 roku), mający pełną wiedzę i decydujący wpływ na to jak funkcjonuje szpital, wobec jak sądzę narastającego sukcesywnie od lat jego zadłużenia, które jak powyżej pisze w komentarzu PRAWDA 15 stycznia 2025 o 22:43, możliwe że wynosi już 50 milionów złotych, śmią się jeszcze tłumaczyć okolicznościami itd., zamiast jak przystało na ludzi honoru podać się już dawno do dymisji.
    Panie Starosto, jak ktoś napisał powyżej za pana rządów w podległych panu instytucjach miały miejsce 3 bardzo duże afery finansowe: -afera z księgową w mechaniku, -afera z dyrektorem LO, -afera z księgową w PCPR. Teraz wychodzi na światło dzienne kolejna, mega afera: zadłużony przez lata, dziś ponoć już na 50 milionów, ZOZ, który robi bokami i zaczyna się jego rolowanie. Wobec tych faktów, zamiast przyznać się do błędów i podać się honorowo do dymisji, pan kolejny raz robi uniki, tłumaczy się w sposób dla mnie słaby. Na statku panie starosto kapitan odpowiada za wszystko co dzieje się z jednostką i załogą. W sferze samorządowej, w rzetelnym i uczciwym zarządzaniu powierzonym majątkiem i losem lokalnych społeczności powinna działać podobna zasada. Jeśli panie starosto pod pana rządami w instytucjach panu podległych doszło do w/w 3 poważnych afer finansowych, teraz b.źle się dzieje z ZOZ to pan uważam jak przystało na kapitana powinien złożyć dymisję i odejść ze stanowiska. Proszę się nie bać, nie oznacza to bynajmniej, że musi pan iść w zupełną odstawkę. Sam pan zresztą stwierdził do Echa Dnia, „że osoby, które będą chciały pracować, znajdą w Busku-Zdroju zajęcie. – To nie jest tak, że ludzie zostaną bez pracy. Zdecydowana większość tych osób to już emeryci.”. A propos emerytów – patrząc na BIP Starostwa w pana oświadczenie majątkowe z 1.07.2024, widzę pana datę urodzenia (https://dl.powiat.busko.pl/bip/pliki/oswiadczenia_majatkowe/2024/zarzad_poczatek_kadencji/kolarz_jerzy.pdf) i rozumiem, że pan też już jest pełnoprawnym emerytem i może pan spokojnie zwolnić fotel starosty po to by na nim zasiadł ktoś , kto poradzi sobie z tym z czym pan sobie od lat nie radzi a czego konsekwencje i koszty ponoszą mieszkańcy powiatu buskiego.
    Powyższe opinie i oceny są w całości tylko i wyłacznie moimi prywatnymi opiniami, analizami i oceną buskiej rzeczywistości powiatowej, którymi dzielę się publicznie, i z którymi inni mogą się zgadzać lub nie.
    Przy najbliższej okazji przedstawię moją własną ocenę pracy i dokonań pana dyrektora Lasaka. Przedstawię również mój pomysł na uzdrowienie szpitala.

  24. Ja pisze:

    Ciekawie się dzieje w Naszym szpitalu. Szkoda, że kosztem pacjentów i załogi. Pan Dyrektor a to składa rezygnację (bodajże w VI 2024r), potem ją wycofuje niby dla dobra szpitala. Teraz składa wniosek o odwołanie samego siebie. Żenada. Zastanawiam się czy przypadkiem nie powinie zostać pacjentem jednego z Oddziałów (niekoniecznie w Busku), głowa chyba nie teges. Zresztą prywatne opinie i wpisy internetowe Pana Dyrektora, który jest bądź co bądź osobą publiczną też pozostawiają wiele do życzenia. Ale ktoś na to wszystko pozwala.

  25. Do: MGR: Moja diagnoza i recepta na uzdrowienie ZOZ w Busku-Zdroju. 16 stycznia 2025 o 22:01 pisze:

    Bzdury których nie warto czytać.

  26. Perfecta do : MGR pisze:

    „Dla mnie przyznam to mega porażka i totalna żenada, że dwaj panowie: dyrektor Lasak (urzędujący od 2016 roku) i starosta Kolarz (urzędujący od 1999 roku), mający pełną wiedzę i decydujący wpływ na to jak funkcjonuje szpital, wobec jak sądzę narastającego sukcesywnie od lat jego zadłużenia, które jak powyżej pisze w komentarzu PRAWDA 15 stycznia 2025 o 22:43, możliwe że wynosi już 50 milionów złotych, śmią się jeszcze tłumaczyć okolicznościami itd., zamiast jak przystało na ludzi honoru podać się już dawno do dymisji.” Złej baletnicy zawsze coś przeszkadza, np. rąbek od spódnicy.

  27. Podobno Oddział Chirurgii w ZOZ Busko ma zostać zamknięty.... pisze:

    … czy to jest prawda??!! Tak ponoć mówią, ale ja nie nie mogę w to uwierzyć. Dla mnie to jest nie do pojęcia!

  28. do poprzednika pisze:

    Prosze wejść na stronę bip powiat buski -zakładka protokoły Zarządu Powiatu z 19 i 20 grudnia 2024 tam jest napisane o propozycji likwidacji oddziału chirurgii i zastapienia go chirurgią 1 dnia

  29. Echo Dnia donosi pisze:

    „Są dwa wnioski w sprawie odwołania Grzegorza Lasaka dyrektora szpitala w Busku-Zdroju. Jeden złożył… on sam”

    „Dwa wnioski o odwołanie dyrektora szpitala w Busku-Zdroju wpłynęły do Zarządu Powiatu Buskiego. Pierwszy z nich złożył sam dyrektor Grzegorz Lasak. Drugi – Andrzej Lasak, radny i członek Zarządu Powiatu. Na linii powiat buski – szpital nie dzieje się najlepiej. Pojawiły się dwa wnioski o odwołanie dyrektora Grzegorza Lasaka. Mają być opiniowane przez Radę Społeczną działającą przy placówce, potem trafią pod głosowanie Zarządu Powiatu.”

    Pierwszy wniosek złożył do Zarządu Powiatu sam dyrektor szpitala Grzegorz Lasak 19 grudnia. Zawarł w nim prośbę o rozważenie przez zarząd odwołania go ze stanowiska. Drugi wniosek wpłynął 20 grudnia za sprawą Andrzeja Lasaka, członka Zarządu Powiatu Buskiego, radnego powiatowego. Trzeba podkreślić, że zbieżność nazwisk jest tu całkowicie przypadkowa, panowie nie są ze sobą spokrewnieni.

    „W poniedziałek, 20 stycznia, ma zebrać się Rada Społeczna, działająca przy buskim szpitalu powiatowym. Zgodnie z przepisami wyda opinie na temat obydwu wniosków. Następnie trafią one pod głosowanie Zarządu Powiatu, który zdecyduje, co dalej z dyrektorem. Opinia rady nie jest dla zarządu wiążąca, ma charakter doradczy.”

  30. busko pisze:

    Jeden cyrk i komedia w powiecie , kto tam rządzi, mają haki na sienie chyba

  31. Republika Kolesiów do busko 17 stycznia 2025 o 14:40 pisze:

    „Jeden cyrk i komedia w powiecie , kto tam rządzi, mają haki na sienie chyba” też tak uważam. W gminie jest tak samo wg. mnie. To wg mnie od wielu lat jedna Republika Kolesiów. Wystarczy przypomnieć, że Jerzy Kolarz wspierał podczas kampanii wyborczej na burmistrza Jerzego Szydłowskiego.

  32. Zainstalowali pompę ciepła, teraz żałują. "Gdy pojawia się mróz, ogrzewanie kosztuje majątek" pisze:

    https://kb.pl/aktualnosci/dom/straty-na-zakupie-pompy-ciepla/

  33. Parafraza do powyżej pisze:

    Wybrali Starostę i teraz żałują 😂

  34. PW MGR pisze:

    W celu uzupełnienia wiadomości, w mechaniku były dwie afery. W roku 2017 (o ile dobrze pamiętam), pracownika działu księgowego ukradła pieniądze z konta rady rodziców i z konta pożyczkowego nauczycieli. Dyrektor z tego tytułu nie poniósł żadnych konsekwencji.

  35. SZKOŁA ZARZĄDZANIA ZMIANĄ pisze:

    Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów – powiedział kiedyś Albert Einstein. Czy ta kwestia odnosi się również do zarządzania powiatem i zarządzania zmianą?

    https://zmiana.edu.pl/szalenstwem-robic-wciaz-samo-oczekiwac-roznych-rezultatow/

    Przestańmy więc powtarzać w kółko te same działania! Eksperymentujmy, szukajmy nowych rozwiązań i pogódźmy się z niepewnością. To, co działało kiedyś, nie zawsze będzie działało w przyszłości, o czym mówi polskie przysłowie o indyku, który czekał niedzieli.

    Nie czekajmy więc na nasze niedziele. Sprawdzajmy, czy nasze założenia są poprawne i w drogę – wzorem osadników w Ameryce, którzy zerwali nie balu się zmian i dzięki temu USA wyprzedza Europę.

    Należy wybrać nowych zarządzających. Ci, którzy są od wielu lat nic nie zmienia, nic nie poprawia, bo rzeczywiste panującą od lat im po prostu pasuje i oni jej nie zmienia. Zmianę wprowadzaja jedynie nowi zarządzający nie uwiklani w istniejące od lat układy.

  36. Kmicic pisze:

    Do szkoła zarządzania zmianą:
    Fajny komentarz popieram w całej rozciągłości, ale problem jest w tym że nikt z układu nie chce zmian, o zarządzaniu więc nie ma co mówić. Trzeba się zastanowić w jaki sposób je wymusić:
    Rada Powiatu odważy się i zdecyduje się na uruchomienie czynności kontrolnych związanych z zaniechaniem i nie wdrożeniem działań naprawczych i sama ustali czemu takich nie ma i kto za to odpowiada. Rada Powiatu wystąpi do Wojewody, NFZ, z wnioskiem o przeprowadzenie audytu dotyczącego powodów zapaści finansowej oraz oceny skuteczności wdrożonych procedur naprawczych. Te same czynności powinna wykonać Rada Społeczna Pana Wąsowicza – pewnie czekają na cuda, a to też zaniechanie, podobnie związki zawodowe i lekarze.
    Zaniechanie obowiązków związanych z kontrolą i nadzorem w tym wypadku, monitorowania i nadzoru Wojewody, skutkujące dużym zadłużeniem firmy może być podstawą zgłoszenia do organów ścigania. Trwanie układu który źle zarządza zmianą i doprowadza do niegospodarności to też przestępstwo podlegające ściganiu. Tu chodzi o nasze bezpieczeństwo zdrowotne i jakość usług medycznych beneficjentami których jesteśmy wszyscy. Jak długo będziemy to znosić, do pierwszej choroby, gdy zrozumiemy na izbie przyjęć że musimy jechać do innego szpitala bo w Busku zamknięto oddział. Pomyślcie co jest ważniejsze niż dobra opieka zdrowotna na miejscu, tylko presja społeczna nas wszystkich może zmienić ludzi którzy nie potrafią nam zabezpieczyć tej podstawowej potrzeby. Ludzie układu sobie poradzą bo mają przywileje i pierwszeństwo. Przepraszam obrażonych, uważam jednak że cel jest wart byśmy wszyscy upomnieli się o swoje zdrowie i życie, tego nie kupimy. Pozdrawiam

  37. 🤔🤔🤔 pisze:

    Na stronie UMIG-u w zakładce Zarządzenia można sprawdzić, że Szydłowski jest podpisany na zarządzeniach z dni 7, 8 i 9 stycznia. Na wszystkich kolejnych zarządzeniach, a więc od 10 stycznia do wczoraj, czyli do 17-ego, widnieje podpisany Mirosław Wieczorek. To w mojej ocenie oznacza, że pan Szydłowski jest znowu nieobecny w magistracie.
    Ostatnio słyszałem, że Szydłowski poleciał do Norwegii. Podobno służbowo, a jeśli tak, to znaczy, że za nasze podatników pieniądze? Usłyszałem też inne opinie i dlatego pytam:
    —Czy to prawda, że pan Szydłowski nie interesuje się zbytnio tym co się dzieje w Gminie Busko i scedowuje niemal wszystko na vice-burmistrzów?
    — Pytam się więc kogo ludzie wybrali na burmistrza? Szydłowskiego czy Wieczorka? Praktycznie cały listopad, cały grudzień, a teraz niemal połowę stycznia gdzie nie ruszyć Wieczorek jest podpisany.
    —Czym się pan Szydłowski w ogóle się zajmuje i za co odpowiada?

  38. Kto ma rację w sprawie Chanuki? Kard. Grzegorz Ryś, czy Grzegorz Braun? pisze:

    Kwestię tę komentuje redaktor Do Rzeczy Paweł Lisicki: https://www.youtube.com/watch?v=-M_Clik5OXk

  39. MARIA WIERNIKOWSKA MIAŻDŻY BARTOSZEWSKIEGO. TE SŁOWA O PALESTYNIE TO SKANDAL pisze:

    Władysław Teofil Bartoszewski stwierdził, że „nie ma czegoś takiego jak Palestyna”. Słowa wiceszefa MSZ są zaskakujące, zwłaszcza że Polska oficjalnie uznaje Palestynę. I są po prostu pozbawione przyzwoitości, co wyjaśnia w Kanale Zero Maria Wiernikowska, która po wybuchu obecnego konfliktu była na miejscu. https://www.youtube.com/watch?v=jet28Ifi7cU

  40. 🙃🇵🇱: Minister klimatu odmówił koncesji na wydobycie węgla brunatnego ze złoża Złoczew pisze:

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Minister-klimatu-odmowil-koncesji-na-wydobycie-wegla-brunatnego-ze-zloza-Zloczew-8877195.html

  41. Wielka afera korupcyjna w Krakowie. Jest akt oskarżenia przeciwko 29 osobom! Zatrzymano m.in. wysokiej rangi krakowskie urzędniczki miejskie. pisze:

    Do krakowskiego sądu skierowany został akt oskarżenia przeciwko 29 osobom w związku z aferą korupcyjną dotyczącą najmu i sprzedaży atrakcyjnych gminnych nieruchomości w Krakowie. Śledztwo było pokłosiem również naszych materiałów. W sprawie zatrzymano m.in. wysokiej rangi krakowskie urzędniczki miejskie.
    https://gazetakrakowska.pl/wielka-afera-korupcyjna-w-krakowie-jest-akt-oskarzenia-przeciwko-29-osobom/ar/c1p2-27174603

  42. Ferdek do: 🤔🤔🤔 18 stycznia 2025 o 13:54 pisze:

    „Na stronie UMIG-u w zakładce Zarządzenia można sprawdzić, że Szydłowski jest podpisany na zarządzeniach z dni 7, 8 i 9 stycznia. Na wszystkich kolejnych zarządzeniach, a więc od 10 stycznia do wczoraj, czyli do 17-ego, widnieje podpisany Mirosław Wieczorek. To w mojej ocenie oznacza, że pan Szydłowski jest znowu nieobecny w magistracie.
    Ostatnio słyszałem, że Szydłowski poleciał do Norwegii. ” Nie ma tu nic dziwnego. Zaczęły się ferie zimowe foliarzu. Idź na lodowisko, dotlen szare komórki.

  43. Mig Lanc do 🤔🤔🤔 18 stycznia 2025 o 13:54 pisze:

    Nie wiem skąd te pretensje i gorzkie żale? Pan Burmistrz Jerzy Szydłowski wg mnie przykłada się do pracy jako burmistrz podobnie jak przykładał się do wypełniania obowiązków radnego przez minionych kilka kadencji 🙂

  44. Była szefowa Prokuratury Okręgowej we Wrocławiu, Justyna Pilarczyk, może stanąć przed sądem za umorzenie śledztwa wobec liderki ONR. Grozi jej do 10 lat więzienia pisze:

    Była szefowa Prokuratury Okręgowej we Wrocławiu, Justyna Pilarczyk, może stanąć przed sądem za umorzenie śledztwa wobec liderki ONR. Grozi jej do 10 lat więzienia – podaje Onet.
    https://wiadomosci.wp.pl/sledztwo-ws-prokurator-grozi-jej-10-lat-wiezienia-7116199312141120a

  45. Do powyżej: Co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie pisze:

    Umorzenie – to decyzja Prokuratury Regionalnej w Lublinie w sprawie śledztwa przeciwko Romanowi Giertychowi. Sprawa miała związek ze spółką Polnord.
    https://www.tvp.info/84564071/polnord-prokuratura-ws-romana-giertycha-sledztwo-umorzone

  46. Prokuratura Regionalna w Lublinie zamierza przedstawić nowe zarzuty Giertychowi w związku ze śledztwem dotyczącym wyprowadzenia i przywłaszczenia łącznie ok. 92 mln zł ze spółki Polnord pisze:

    Gazeta Prawna 6 września 2023: Prokuratura Regionalna w Lublinie zamierza przedstawić nowe zarzuty Romanowi Giertychowi w związku ze śledztwem dotyczącym wyprowadzenia i przywłaszczenia łącznie ok. 92 mln zł z giełdowej spółki deweloperskiej Polnord – poinformował PAP w środę rzecznik tej prokuratury Andrzej Jeżyński. https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly/9291551,prokuratura-zamierza-przedstawic-nowe-zarzuty-romanowi-giertychowi-ja.html

  47. SONDAŻ: Kto jest za tym by Pan Jerzy Kolarz nadal piastował urząd Starosty buskiego pisze:

    Szanowni Mieszkańcy Powiatu Busko-Zdrój jest dobra okazja by zapytać mieszkańców Powiatu Busko-Zdrój o ich ocenę pracy Pana Starosty Jerzego Kolarza.

    Proponuję prosty sondaż: Kto jest za tym by Pan Jerzy Kolarz,

    – który od 1999 roku jest starostą buskim,
    – u którego w podległych mu jednostkach miały miejsce 3 bardzo poważne, idące w miliony afery finansowe: -afera z księgową w mechaniku, -afera z dyrektorem LO, -afera z księgową w PCPR,
    – który już ponad rok temu osiągnął wiek emerytalny,

    nadal piastował urząd Starosty buskiego niech wpisze się poniżej, w Komentarzach pod tym artykułem. Mile widziane dopisanie dodatkowo choćby kilku słów uzasadnienia.

  48. Kmicic pisze:

    Gdzie oddawać głos? to musi być rozliczalne i to nie nikami, może jakaś opozycja, młodzież, myślący społecznie i odważni w radach miasta i powiatu. A może jakaś Partia pomyśli społecznie

  49. Realista do : Kmicic 20 stycznia 2025 o 19:55 pisze:

    Przeprowadzeniem takiego sondażu mogłaby się zająć buska Młodzieżowa Rada Miejska. Myślę, że nie wykracza to poza możliwości buskiej młodzieży, skoro Filip Zaręba mógł zrobić od a do z pełnometrażowy film Cyrkonia. Zrobienie takiego sondażu w powiece przez MRM uważam , że jest betką w porównaniu do realizacji Cyrkonii 🙂
    https://buskozdroj.naszemiasto.pl/inauguracyjna-sesja-mlodziezowej-rady-miasta-i-gminy-busko/ar/c1-9849955

  50. Marek do powyżej pisze:

    Całe lata nie było żadnej Młodzieżowej Rady, dopiero w 2022 roku takowa powstała. Uważam, że to wymysł polityków, żeby ocieplić swój wizerunek przed zbliżającymi się na jesieni 2023 wyborami (przesuniętymi potem przez rząd na wiosnę 2024). To jest taka zabawa w radnych, ponieważ to są ludzie niepełnoletni, niezdolni z mocy prawa do określonych czynności, którzy nawet nie odpowiadają za siebie jako osoby niepełnoletnie, a ich opiekunami prawnymi są rodzice. Nie przypisywałbym żadnej specjalnej roli niepełnoletnim osobom wybranym przez kolegów ze szkoły, poza tym, że mogą być swego rodzaju młodzieżowym klubem dyskusyjnym, w którego cieple ogrzewają się politycy, udając jak to wsłuchują się w głos młodzieży, która to młodzież w zdecydowanej większości za dwa, trzy lata wyjedzie z Buska i już nie wróci, bo tu nie ma dla nich po prostu przyszłości. Taka jest moja prywatna opinia w tym temacie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl