ZET: Burmistrz w czasie pandemii wyrzuca przedszkole z gminnego budynku - osobliwa promocja miasta [ AKTUALIZACJA / VIDEO/FOTOGALERIA] - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

ZET: Burmistrz w czasie pandemii wyrzuca przedszkole z gminnego budynku – osobliwa promocja miasta [ AKTUALIZACJA / VIDEO/FOTOGALERIA]

13 maja 2020 | Radio ZET DOMINIK GOŁDYN 12.05.2020 / Jarosław Kruk 13.05.2020 | | 125 komentarzy

Blisko 200 dzieci straci miejsce nauki i opieki a ponad 30 pracowników pracę – ujawnia portal radiozet.pl. Burmistrz Buska-Zdroju Waldemar Sikora po 22 latach wypowiada umowę na dzierżawę budynku przez Przedszkole Niepubliczne ‘’Smerfuś’’. Oburzeni rodzice, nauczyciele oraz władze placówki zapowiadają pikietę pod Urzędem Miasta i Gminy w Busku-Zdroju.  – informuje portal Radia ZET

„ewakuacja” Smerfusia spowodowana decyzją burmistrza Sikory trwa już od kilku tygodni, 27.04.2020 / fot. Jarosław Kruk

Radio ZET publikuje fotografię podpisanej osobiście przez burmistrza Sikorę decyzji o rozwiązaniu umowy, z dnia 19 grudnia 2019 r.,  Znak: GKNR.6845. Treść sygnowanego dokumentu jest następująca:

Na podstawie § 8 ustęp 3 umowy dzierżawy zawartej w dniu 26 sierpnia 1998 r. oświadczam, że z zachowaniem półrocznego okresu wypowiedzenia, który upłynie dnia 30 czerwca 2020 r, rozwiązuję umowę dzierżawy zawartą pomiędzy Zarządem Miasta i Gminy Busko-Zdrój a Panią Anną Mazur działającą pod firmą Przedszkole Niepubliczne „Smerfuś” ul. Ppłk. Srogiego 1, 28-100 Busko-Zdrój dotyczącą dzierżawy nieruchomości komunalnej zabudowanej budynkiem przedszkola o powierzchni użytkowej 652,04 m2, położonej w Busku-Zdroju, przy ul. Ppłk. Srogiego obręb 06, oznaczonej numerem ewidencyjny gruntu 198 o powierzchni 02863 ha, z przeznaczeniem na prowadzenie przedszkola niepublicznego.

Anna Mazur, dyrektor Pierwszej Niepublicznej Szkoły Podstawowej, przedszkola Niepublicznego ‘’Smerfuś’’ oraz żłobka „Smerfik” w Busku-Zdroju w rozmowie z portalem radiozet.pl mówi, że decyzja burmistrza Sikory jest bardzo krzywdząca społecznie i będzie miała negatywne konsekwencje: sankcje związane z projektami unijnymi i uzyskanymi środkami finansowymi obniżającymi opłaty rodziców, które pochodzą ze środków publicznych.

Placówka prowadzona przeze mnie cieszy się nienaganną opinią. Oferują bardzo wysoki poziom opieki, wychowania i edukacji. – informuje pani dyrektor.

Decyzja o wypowiedzeniu umowy na dzierżawę budynku przez Przedszkole Niepubliczne ‘’Smerfuś’’skutkuje likwidacją placówki.

To również ogromna tragedia dla pracowników w wieku przedemerytalnym i utrzymujących się – samotnych a także wielodzietnych. Ta decyzja pozbawia wiele rodzin… – cały artykuł na źródłowej stronie Radia ZET – po kliknięciu na link

 

 

Kopia pisma burmistrza z dnia 19.12.2019 / źródło: Smerfuś

 


[AKTUALIZACJA 14.05.2020 23:00]: – Tak jak informowałem w artykule „Pa pa Smerfuś?! Pa pa Smerfik?! [AKTUALIZACJA]”  w środę, 13 maja o 16:30, przed budynkiem Smerfusia odbyło się otwarte spotkanie informacyjne dyrekcji i pracowników przedszkola z rodzicami wychowanków oraz z mediami.
W jego trakcie, pani dyrektor Anna Mazur w swoim kilkudziesięciominutowym wystąpieniu bardzo szczegółowo przedstawiła aktualną sytuację w jakiej znalazła się prowadzona przez nią placówka w związku z wypowiedzeniem umowy dzierżawy przez burmistrza Buska-Zdroju. Zapoznała z kilkudziesięcioletnią historią obiektu i przedstawiła plany i działania jaki zamierza podjąć w związku z zaistniałą sytuacją.

Mimo, że spotkanie miało charakter otwarty i mimo, że informowały o nim z wyprzedzeniem media, nie przybył na nie żaden przedstawiciel buskich władz samorządowych i nie zaprezentował publicznie argumentów i przesłanek, które uzasadniałyby wypowiedzenie umowy dzierżawy. Ani burmistrz, ani jego zastępca, ani żaden radny, ani żaden urzędnik  – nikt z UMiG nie pofatygował się by spotkać się z zaniepokojonymi i zdezorientowanymi rodzicami wychowanków placówki.

Wielka szkoda. Dialog społeczny, transparentność i szacunek dla obywateli – w moim mniemaniu – leżą u podstaw demokracji i systemu samorządowego.

Na szczęście, dzięki portalowi busko.com.pl i @telewizji Ponidzie.tv, które obok Radia Kielce i infobusko.pl były obecne na spotkaniu i rejestrowały jego przebieg na kamerach – każdy może je obejrzeć i zapoznać się dogłębnie z tematem, który wywołał duże poruszenie lokalnej buskiej społeczności.
W videomateriale zainteresowani znajdą odpowiedzi na wiele stawianych w przestrzeni publicznej pytań i jak się  wydaje,  niesłusznie formułowanych zarzutów pod kierunkiem pani dyrektor Anny Mazur jak i samej placówki .

Zbierane są też podpisy pod petycją do władz o cofnięcie decyzji wypowiedzenia. Każdy – nie tylko rodzice – może się pod nią podpisać i pomóc w ten symboliczny sposób w ratowaniu i zachowaniu na mapie Buska tej najstarszej działającej placówki opiekuńczo-oświatowej ( ja również chodziłem tu do przedszkola ). Wystarczy podejść do Smerfusia od strony ul. Różanej, od wejścia głównego. Jako, że czas pandemii i ograniczony jest dostęp do placówki – wyjdzie pracownik z listą, na której ja już złożyłem moją sygnaturę.



 

ps. Będąc na tym spotkaniu 13.05 pochodziłem troszczeczkę wokół budynku przedszkola, popatrzyłem i zrobiłem nieco zdjęć. Moje wrażenia – obiekt wprawdzie nie błyszczy nowością (ale czy to jest najważniejsze?!) , ale co widać na zdjęciach, jest bardzo zadbany, wszędzie jest czysto i kolorowo, wypielęgnowana jest zieleń, wokół panuje ład i porządek – rzecz niekoniecznie powszechna i spotykana w mieście słońca.

Dla kontrastu warto może przypomnieć jedną z ostatnich przed zatrzymaniem interwencję radnego Łukasza Szumilasa, o której informował na swoim facebooku rok temu, 30 kwietnia. Chodziło o schody do Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, a dokładnie o ich fatalny stan techniczny. Najmłodszy radny zajął się tym tematem, angażując w to swoje własne pieniądze.

30.04.2019 / źródło: fb Łukasz Szumilas

Po wielu latach degradacji schodów, wydaje się , że dzięki interwencji radnego Szumilasa, boczne wejście do reprezentacyjnego gmachu gminy zostało niebawem doprowadzone do właściwego stanu.

 



 

Jarosław Kruk: Kolejny raz Busko-Zdrój trafia na nagłówki ogólnopolskich serwisów informacyjnych. Kolejny raz lokalna władza pokazuje na co ją stać.

W czerwcu 2018 r. głośny był temat zakazu „Śniadania na trawie”, po tym jak burmistrz Sikora zakazał tej formy wypoczynku  w trosce o trawę, po której dziś jeżdżą buldożery budowlane.
Trzy miesiące później Busko i jego włodarz znów zagościły w nagłówkach serwisów informacyjnych, gdy w trakcie oficjalnej części Dożynek Gminnych w sierpniu 2018 r. burmistrz Sikora zabronił odczytania kurtuazyjnych listów z podziękowaniami od premiera Mateusza Morawieckiego i  wicepremiera Jarosław Gowin dla rolników z naszej gminy.

Obecnie mamy kolejne „wejście smoka”. W bardzo ciężkim czasie pandemii koronawirusa – co przyznaje sam włodarz i na co się żali, prosząc rząd o pomoc, gdy minister rodziny, pracy i polityki społecznej pozwala by samorządy mogły otwierać żłobki i przedszkola, buski burgmajster doprowadza oto – jak mówi Radiu ZET pani dyrektor Anna Mazur –  do likwidacji przedszkola Smerfyś, żłobka Smerfik i do utraty pracy i źródła utrzymania przez kilkadziesiąt pracujących w nim osób…

 

◙ Podobne informacje:

Pa pa Smerfuś?! Pa pa Smerfik?! [AKTUALIZACJA]

PR24: minister rodziny, pracy i polityki społecznej: daliśmy możliwość, by samorządy mogły otwierać żłobki i przedszkola

NM: Na kieleckim KSM-ie radni, dzieci i młodzież posadzili drzewa [WIDEO, ZDJĘCIA] – w Busku urzędnicy odsyłają przedszkolaki na Zimne Wody

 

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

125 odpowiedzi na “ZET: Burmistrz w czasie pandemii wyrzuca przedszkole z gminnego budynku – osobliwa promocja miasta [ AKTUALIZACJA / VIDEO/FOTOGALERIA]”

  1. Iwona pisze:

    Bardzo dobra decyzja panie burmistrzu i popieram w 100%.

  2. Marietta pisze:

    Pani dyrektor chyba nie wie co to europejskie standardy. Na salach jest zimno jest grzyb i pleśń. Miałam w tym w przedszkolu dwoje dzieci. Idąc na zabranie zimą trzepałam się z zimna! Wystarczy popatrzeć co jest na ścianach. Personel zmienia się caly czas, szatnie wiecznie brudne nawet nie pozamaiatane w dodatku w piwnicach. To przedszkole nie ma dobrej opinii i nigdy nie mialo.

  3. run pisze:

    Każdy kij ma dwa końce.Pojawiły się media i sprawa zrobiła się … medialna.Mam kilka spostrzeżeń- czemu chaotyczne stanowisko burmistrza (na początku informacja, że nie będzie likwidacji jednostki, by pod koniec deklarować chęć otwarcia na jej miejscu placówki publicznej) pojawiła się na dwie godziny przed planowanym spotkaniem dyrekcji przedszkola i rodziców dzieci tam uczęszczających z radiem i lokalną tv?- co jest ważniejsze barwna i ciesząca oko elewacja, czy to by w murach placówki było bezpiecznie i higienicznie? Wewnątrz nie można budynkowi nic zarzucić, wszystko dostosowane dla małego człowieka, począwszy od łazienek, poprzez salę żłobkową i sale przedszkolne oraz szatnie (które po części faktycznie znajdują się w piwnicach, ale to standard w placówkach oświatowych, wiem bo kończyłem kila szkół na terenie miasta) po profesjonalną kuchnię gdzie przygotowywane są codziennie posiłki dla maluchów?
    – co z 30 osobową kadrą placówki? w dobie kryzysu spowodowanego przez pandemie dodatkowi bezrobotni na rynku pracy? Mgliste informacje o planach otwarcia samorządowego przedszkola i żłobka (szczytne i wskazane, ale może w innej lokalizacji?) nie zapełnią portfela tych ludzi w czasie planowanego (prawdopodobnie kilkumiesięcznego) remontu, nie ma też żadnej gwarancji na to, że osoby te znajdą zatrudnienie w hipotetycznej nowo otwartej placówce?
    Najważniejsze co z dzieciakami które do przedszkola chodzą codziennie, zawarły pierwsze przyjaźnie i odnalazły w kadrze placówki swoje ulubione ciocie i wujków? Nawet w dobie zostań w domu dzieciakami miały łączność ze swoimi opiekunami poprzez zdalne nauczanie (nie wiem czy jakakolwiek inne przedszkole na terenie miasta podjęło ten trud). Emocje jak widać w komentarzach wzbudzają pieniądze za czesne, ale to akurat jest kwestia między rodzicami, a panią dyrektor placówki władze gminy akurat do tego nie powinny się mieszać.Pozostaje życzyć tak pani dyrektor jak i panu burmistrzowi chęci rozmowy – dialogu. Niby takie proste a takie trudne.Odrobina dobrych chęci z obu stron i uda się zrobić termomodernizację, podpisać nową umowę dzierżawy i uspokoić nastroje społeczne.

  4. Wow pisze:

    Na wczorajszej konferencji pod smerfusiem to pani dyrektor nawet maseczki nie miała. A normalny obywatel dostaje mandat za takie coś ale wiadomo są równi i równiejsi.

  5. Szok pisze:

    Szok jak mozna ludzi latwo zmanipulowac. Burmistrz napisal ze nie mozna zawrzec umowy na wiecej niz 3 lata na dzuerzawe budynku komunalnego. To ja sie pytam jakim budynkiem byl OKRĄGLAK skoro przeszedl w posiadanie pani ekonomistki i to juz nie na 3 lata tylko na wieki??? Moze na to odpowiecie mądrale gminni???

  6. Do run pisze:

    Człowieku daj sb spokój już z teoriami spiskowymi już wystarczająco jak pani dyrektor zrobiła sobie otoczke obrończyni dzieci. Każdy wie co jest w Smerfusiu cała załoga i rodzice ale kazdy siedzi cicho bo tak najwygodniej. Są dwa wyjścia i zależy od pani dyrektor czy dalej będzie upierać się że do burmistrz to ten zły.

  7. Niezle pisze:

    Zmanipulowani to wy jesteście przeciwnicy burmistrza xd

  8. Gdzie są piniadze za las!? pisze:

    Oo kogoś tu jak i na busko.com piecze dupsko o okrąglak hah

  9. Andrzej pisze:

    Jeśli chodzi o Okrąglak to jest to skandal że ktoś to porównuje do Smerfusia. Okrąglak z dawnej biblioteki publicznej stał się prywatnym przedszkolem. Ale Okrąglak przeszedł pierw gruntowna modernizację a Smerfuś to budynek zaniedbany od 22lat. Nic tam nie ma nowego. Wystarczy też spojrzeć na plac zabaw Smerfusia są nowe urządzenia ale to mniejszość bo więcej jest urządzeń z PRLu. To nawet w dwóch publicznych przedszkolach nie ma na placach zabaw urządzeń z PRLu. A podobno prywatne przedszkola to lepsze od publicznych. Oczywiście różnie można powiedzieć ale sprawa jest jasna jeśli ktoś umie zarządzać to prywatne przedszkola będzie o wiele lepsze od publicznego.

  10. gt pisze:

    Oby się dogadali i tyle! Szkoda likwidować coś, co dobrze działa. Jeżeli jest potrzeba nowego publicznego przedszkola to na terenie gminy jest na tyle miejsca.

  11. Kasia pisze:

    Szanowny Andrzeju zgadzam się z toba w 100procentach bo nigdzie nie ma tak niebezpiecznych i starych urządzeń jak w smerfusiu. Ale oczywiście jedni piszą że to gmina ma remontować inni że to pani dyrektor znów inni piszą że burmistrz w ogóle nie dawał zgody na remont a inni że pani dyrektor w ogóle nie zgłaszała próśb o remont.
    Każdy ma swoją rację każdy ma swoją stronę ale ja się zapytam gdzie te wszystkie pieniądze rodziców przez te 22lata? a gdzie są dotacje unijne od 2004r?. Możliwe że nigdy nie dowiemy się gdzie są te pieniądze. Takie małe Busko a afery na skalę krajowe.

  12. do gt pisze:

    Powiedz gdzie te miejsca??

  13. Do Gawina pisze:

    Gawin pisz to Matiego Morawieckiego by w Busku zrobił publiczne żłobki i więcej publicznych przedszkoli. Aaj zapomniałem w koncu ty za cieńki w uszach jesteś. Więc wolisz tylko pisać na fejsbuku i szkalowac samorządowców.

  14. Ale numer pisze:

    To jest bardzo ciekawe że na radiu zet pani dyrektor jasno mówi kogo poinformuje kuratorium i sejmik wojewódzki. Nagle pan Gawin radny sejmiku i dyrektor Krystyny publicznie pisze że w Busku brakuje przedszkoli publicznych i żłobków. Czyżby to byłaby ustawa pani dyrektor i Gawin? Tylko po co?? Przejąć władzę? Możliwe!!

  15. do powyżej pisze:

    Weźmy pod uwagę że tylko PIS i Solidarna Polska poparli Sikore a Porozumienie kręciło lody i wystawili Śliwe.

  16. Ewa pisze:

    Panie burmistrzu bardzo dobra decyzja tylko czemu tak późno.

  17. Ka$$andra: a ja przewiduję, że to jest początek końca pięknego Wal Du$ia pisze:

    a ja przewiduję, że to jest początek końca pięknego Wal Du$ia

  18. Do powyżej pisze:

    Ponoć i tak to jego ostatnia kadencja

  19. Ka$$andra do budy! pisze:

    Ka$$andra do budy!

  20. Mieszaniec pisze:

    Brawo panie Burmistrzu popieram decyzję.

  21. ??? pisze:

    Smieszne te wasze komentarze. Cuekawe kto z was wyremontowalby budynek ktory nie jest wasza wlasniscia a jedynie zwiazany umowa na najwyzej 3 lata???? Nikt glupi nie jest. Wyremontujesz budynek a pozniej ci wysle wypowiedzenie umowy bez uzadadnienia tak jak w tym przypadku!
    Druga sprawa, skoro nie mozna dac umowy na 3 lata to z jakiej racji OKRAGLAK w Busku jest w łapach juz na ZAWSZE ekonomistki, dobrej kolezanki naszego burmistrza???????? Czyz nie byl to budynek gminny ??????????

  22. Abcd pisze:

    Dobra weź już skończ i się niepograzaj xd

  23. Co za hipokryzja ! pisze:

    Tak piszecie o tym Okrąglaku więc chyba was to boli że żona biznesmena ekonomistka ma dobrze prosperujace przedszkole. Taka pani że Smerfusia pewnie bardzo by chciała przejąć sobie odremontowany budynek po byłej bibliotece. Zwykle z was opłacane trole wiadomej maści.

  24. Taaa pisze:

    Zgadzam sie. Okraglak jako budynek gminny przejela osoba prywatna. Zrobila remont bo to juz jej budynek haha Czy wy ludzie nie kumacie??
    Czyli jednym oddaje sie budynku gminne a innym daje sie umowy na 3 lata i jeszcze żàda remontu. Paranoja do potegi !!!!!!!!!!!!

  25. Ola pisze:

    Gdzie są pieniądze przez 22lata i dotacje UE?

  26. Oooo pisze:

    Hipokryzja???? Ktos tu nie wie co sie dzieje w naszym miescie.
    Wszyscy wiemy o przekretach burmistrza.
    A WY jego obroncy pograzajcie sie dalej… wasze argumentacje sa wyssane z palca.

  27. Do Oli pisze:

    Oj Olunia Olunia. Poczytaj najpierw kobieto na co moze byc przeznaczona dotacja gminy dopuero sie wypowiadaj.
    A jesli chodzi o dotacje unijne to tez widze nie wiedz ze przy kazdym projekcie trzeba miec ok 40 % wkladu wlasnego. Wiec teraz wydaj sobie kilkadet tys zl z wlasnej kiedzeni na budynnek ktory nie jest twoja wlasnoscia! A umowa jest najwyzej na 3 lata jak informuje burmistrz!!! Haha pomysl troche. Zrobilabts to ????

  28. Obiektywna pisze:

    Oooo
    14 MAJA 2020 O 17:00
    Hipokryzja???? Ktos tu nie wie co sie dzieje w naszym miescie.
    Wszyscy wiemy o przekretach burmistrza.
    A WY jego obroncy pograzajcie sie dalej… wasze argumentacje sa wyssane z palca.

    O jakich przekretach piszesz??

  29. Ola pisze:

    Mowicie tu że pani Dyrektor nie może robić remontu i tylko musi być zgoda burmistrza.Dobra zgoda burmistrza musi być lecz czy pani dyrektor w ogóle zgłaszała coś? Na to wychodzi że nie.

  30. Krakowiak pisze:

    Buska ciemnota dużej liczby mieszkańców kolejny raz mnie zaskakuje. Umowa gminy z pania dyrektor jest od 1998r i teraz gmina się odzywa by sporządzić nowa umowę bo w koncu zmieniły się przepisy. A pani dyrektor to od czego jest? Od robienia sobie zdjęć?. Przecież cywilizowany przedsiębiorca sprawdza swoje dokumentacje uzupełnia je jak i sprawdza nowe wiadomości. Sprawa między gmina a Smerfusia to jest tylko i wyłącznie zaniedbanie pani dyrektor koniec kropka.

  31. Aneta pisze:

    Popieram decyzję burmistrza.

  32. Bartek pisze:

    Pomysł z publicznym przedszkolem i żlobkiem w Smerfusiu jest bardzo dobry. Pan Maciej Gawin pisze ze w Busku brakuje publicznego żłobka i miejsc w przedszkolach publicznych.Wystarczy zobaczyć ten budynek jest mały lecz działka jest duża więc wchodzi możliwość powiększenia budynku lub chyba nawet nadbudowy drugiej kondygnacji. Załoga zostanie w tym samym składzie głupota jest zwalniać lecz przy większym budynku oczywiście będzie trzeba zatrudnić dodatkową załogę, niewiadomo czy pani dyrektor by została na tym stanowisku. Jeśli cały plac do zabawy dla dzieci wydawałoby się komuś za mały w sytuacji gdzie będzie większy budynek to są do wykorzystania glinianki by dzieci bawiły się i tu i tu. Jest taka możliwość bo ogrodzenie dzielące glinianki a smerfuś posiada tzn furtke więc będzie bezpiecznie.

  33. Będzie protest?? pisze:

    To będzie ten protest pod UMIG czy nie?? Bo nie wiem czy kupować popcorn

  34. gt pisze:

    A ja ciągle liczę, że się dogadają. Przede wszystkim dla dobra dzieci.

  35. Ehh pisze:

    Ale czy i tak się dogadają czy nie to i tak dzieci będą miały dobrze.

  36. gt pisze:

    Ehh, tak myślisz? A nie sądzisz, że dzieci (i nie tylko) potrzebują czegoś stałego, na czym mogą się solidnie oprzeć i wybić w przyszłość? Każda taka zmiana to dla dziecka mała tragedia, którą muszą dobrze obgadać z rodzicami, żeby nie pozostała zadra na dłużej. A tutaj jak rodzic ma wyjaśnić sprawę? Że burmistrz miał inny pomysł?
    Dalej – może kiedyś dzieci by miały dobrze w „nowym przedszkolu”. Tylko pytanie kiedy i czy w ogóle.
    Ogólnie – stara zasada inżynierów – jak coś dobrze działa, to nie ruszaj powinna mieć tutaj zastosowanie.

  37. KBX pisze:

    Zadizwiające, tyle lat i nie zdarzył się jeszcze taki na miejskim stolcu, który coś dobrego by zbudował, a nie zburzył, czy wykarczował, co miałby szacunek i autorytet i czyste sumienie. Z tych co nastali po ostatnim naczelniku to żaden choćby chciał, to by nie mógł Stefanowi Komendzie choćby drzwi otwierać, czy czasem samochód umyć.

  38. Uj pisze:

    A co tak wgl zrobił Stefan Komenda?

  39. Do gt pisze:

    Co ty człowieku myślisz że Sikora będzie dzieci wyrzucam z przedszkola?? Chyba już za bardzo odplynales po tej propagandzie pani dyrektor.

  40. Haha pisze:

    Zobaczcie ludziska jak was wszystkich redaktorek manipuluje i wywołuje zamieszanie, siedzi i się cieszy że ludzie się kłócą. Przedstawia tylko to co chce.
    Pytam, dlaczego redaktorek nie sprawdza informacji które wywolaly taka sytuacja i dlaczego naświetlona dopiero teraz a nie po otrzymaniu wypowiedzenie, dlaczego nie chcesz redaktorku prawdy i obiektywizmu który cechuje dobrego redaktora.

  41. Haha pisze:

    A tak na marginesie, dzwonek do drzwi, otwieram a tam stoi pani i pyta czy podpisze petycje w sprawie likwidacji przedszkola smerfus, pytam dlaczego mają likwidować a pani odpowiada że do końca nie wie, na pytanie czy ma pani tam dzieci, odpowiada nie od czasu do czasu tam pracuje.

  42. Ej pisze:

    Serio już chodzą z petycjami xd??

  43. inessa pisze:

    BARDZO LUBIŁAM BIBLIOTEKĘ, KTÓRA KIEDYŚ MIEŚCIŁA SIĘ W OKRĄGLAKU. TERAZ JEST TAM PRYWATNE PRZEDSZKOLE. SZKODA

  44. Nienaiwny pisze:

    Naiwni jestescie. Skoro burmistrz juz w swoim oswiadczeniu oklamuje mieszkancow podajac niepraadziwe dane , to jak mu zaufac ????
    Hehe. Sprawdzcie sami kwoty i informacje zanim bedziecie bronic pana Sikore.

  45. Hah pisze:

    Oo to chyba na tym spotkaniu to pan Kruk był xd

  46. Koronawirus pisze:

    U teraz są dwie wersje ciekawe

  47. skater pisze:

    BARDZO CIEKAWA BUDOWLA POWSTAŁA NA SKATEPARKU-WSZYSCY MUSZĄ ZOBACZYĆ TO CUDO-WYKONANE Z ASFALTU. MOIM ZDANIEM JEST TO JEDYNY TAKI TOR NA ŚWIECIE. CZY BĘDZIE DOPUSZCZONY, KTO SIĘ POD TYM PODPISZE???.

  48. Do skatera pisze:

    Dobra zamknij tam ryj i rób sobie dalej fikołki na skejcie.

  49. Skandal pisze:

    Skandal

  50. Rafał pisze:

    No cóż, miejsce dobre, atrakcyjne. Pewnie jest chetny na tą dzialke a ze budynek stary to nie bedzie szkoda go zburzyć. Pan sikora nie liczy sie z ludźmi i robi co chcę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl