ŁN: Wielki powrót PORANNEGO pociągu! Co na to władze Buska?
Mam przyjemność poinformować Buszczanki oraz Buszczan za pośrednictwem portalu InfoBusko, iż od poniedziałku 31 sierpnia 2020 roku do pociągów relacji Kielce – Busko-Zdrój – Kielce dołączy dodatkowa, poranna para w dni robocze odjeżdżająca z Kielc o 523 i wyruszająca z Buska o 629 . O takie poranne połączenie zabiegałem w UMWŚ od kilku lat. – informuje w mailu do redakcji pan Łukasz Nowak
W nowo poszerzonym rozkładzie nieco później będzie odjeżdżała para południowa (1133 i 1237), zaś popołudniowa znacznie wcześniej (1626 i 1732) – obie codziennie. Oznacza to, że w sumie będziemy mieli na Wełczu 3 pary pociągów!
Nadal bilety zwykłe będą kosztowały zaledwie 6,60 zł. Są też mocne ulgi:
- 51% dla studentów i doktorantów
- 37% (49% w przypadku miesięcznych imiennych) dzieci, młodzież i posiadacze Karty Dużej Rodziny
- 33% nauczyciele
Szczegóły taryfy w ofercie „Bilet Świętokrzyski” znajdziecie tutaj:
https://polregio.pl/pl/oferty-i-promocje/oferty-regionalne/bilet-swietokrzyski/
Sprawdzić rozkład jazdy i kupić bilety możecie tutaj:
Gratuluję zarządowi Województwa z Marszałkiem Bętkowskim na czele i dyrektorce departamentu transportu w UMWŚ Grzeli oraz dyrektorowi świętokrzyskiego zakładu przewozów regionalnych w POLREGIO Zaborskiemu podjęcia znakomitej decyzji, wychodzącej naprzeciw życzeniom pasażerów. Oby to nie był koniec, bowiem potrzeb jest więcej i nie zaszkodziłyby dalsze pociągi do Buska, podobnie jak reaktywacja peronów na stacjach Nida i Szarbków. Pomiędzy Brzezinami, a Nidą trwają obecnie prace torowe, które na pewno zwiększą komfort podróży, jednak wg informacji, którą uzyskałem w PLK – na razie nie jest przewidywane odtworzenie peronu. Natomiast w Szarbkowie przed 2 laty popełniono błąd, elektryfikując ponownie jedynie tor przelotowy, przez co tor przy peronie pozostał bez trakcji. Szkoda, bo mieszkańcy sołectw na styku czterech gmin są dość mocno wykluczeni komunikacyjnie. W innych regionach częste jest dofinansowywanie przez województwa z RPO, tudzież przez samorządy gminne budowy peronów. Biorąc pod uwagę, że Świętokrzyskie wydaje na kolej mniejszą część budżetu, niż inne województwa (procentowo mniej, niż połowę tego, co Mazowsze, czy Śląsk), to jest jeszcze ogromne pole do poprawy. Nadchodząca zmiana rozkładu jazdy to na pewno jednak ważny krok w dobrym kierunku.
Niestety, nadal nie będzie bezpośredniego pociągu powrotnego do Katowic, śląski „Ostaniec” nadal pozostanie jedynym połączeniem międzywojewódzkim na Wełczu. Widać jednak, że nadchodzący rozkład jazdy jest znacznie lepiej przygotowany od obecnego, a więc w UMWŚ i w POLREGIO uczą się szybko i już rozumieją, o co chodzi, można więc mieć nadzieję, że i na zwiększenie oferty międzywojewódzkiej przyjdzie jeszcze pora.
Czy władze Buska wykorzystają szansę?
Po beczce miodu pora na łyżkę dziegciu. Czy Burmistrz Sikora, jego podwładni w miejskich instytucjach i radni miejscy wykorzystają okazję daną nam przez samorząd wojewódzki oraz kolejarzy? Nic nie jest bowiem dane raz na zawsze. By nadchodząca oferta przewozowa dla nas nie okazała się efemerydą, to musimy wykazać się frekwencją w pociągach. Pamiętajmy: ważą się właśnie losy kontraktu pomiędzy Województwem, a POLREGIO na przewozy, który ma obowiązywać od 12 grudnia b. r. Stawka jest niebagatelna, bo nowy kontrakt ma obowiązywać przez 10 lat! Jego zapisy w znacznej mierze przesądzą o liczbie pociągów do Buska. Dlatego walka o frekwencję winna być priorytetem dla władz Gminy w nadchodzącym kwartale, ponieważ od niej będzie zależeć, na ile nowa strategia przewozowa Województwa będzie dla nas korzystna.
Oficjalne dane o frekwencji są utajnione. Jedna z moich obserwacji wynika, że nawet w tygodniu nieraz przypadało koło 30 pasażerów na pociąg. Tak wysoka frekwencja miała jednak miejsce nie tyle dzięki działaniom Gminy, co niejako wbrew nim. Zabrakło na mieście informacji o rozszerzeniu oferty, mimo iż zawczasu zwracałem się do UMiG o zamieszczenie stosownych plakatów na tablicach w miejskich instytucjach oraz na słupach obsługiwanych przez MPGK. Ze względu na ograniczenia pandemiczne w pracy urzędów uczyniłem to elektronicznie. Na tę korespondencję nie uzyskałem odpowiedzi. Podobnie, gdy zwracałem się o regulacje koron drzew i udrożnienie studzienek deszczowych na drodze od ronda Żołnierzy Niezłomnych do dworca PKP. Gdy zaś zwróciłem się o to na piśmie, odpowiedź uzyskałem… po miesiącu (a więc w najdłuższym dozwolonym przez kodeks postępowania administracyjnego terminie) i to nawet nie o tym, czy przetkają, czy nie, lecz dopiero, że mają zamiar dokonać oględzin, dla sprawdzenia zasadności wniosku (ale bez podania jej terminu).
Na szczęście, nie wszyscy urzędnicy buskiego Ratusza ignorują korespondencję przez Internet. Chlubnym wyjątkiem jest wydział promocji i komunikacji społecznej (fajny skrót: PKS), do którego pracownic zwróciłem się o ustawienie na dworcu PKP gabloty z informacją turystyczną. Początkowo uzyskałem odpowiedź, iż są trudności w porozumieniu się w tej sprawie z koleją. Zaproponowałem więc wtedy montaż gabloty na terenie należącym do Gminy, a więc na przystanku busa dowożącego na dworzec. Mój pomysł został wykonany niezwłocznie w ciągu kilku dni!
10 lipca 2020
Szanowny Panie Łukaszu,
W nawiązaniu do Pana maila z dnia 04.07 2020 w załączeniu przesyłam zdjęcia przystanku wraz z gablotą umiejscowioną w pobliżu budynku Dworca PKP.
Z poważaniem
Agnieszka Milc
Urząd Miasta i Gminy w Busku-Zdroju
Wydział Promocji i Komunikacji Społecznej
tel. +48.413705209
Niestety, na sugerowaną przeze mnie kampanię reklamową władzom Gminy szkoda własnych pieniędzy, uzależniają jej realizację od uzyskania dofinansowania z budżetu Województwa.
Działania promocyjne, o których wspomina Pan w drugim mailu będą podejmowane w miarę możliwości finansowych, tak dla odbiorców ze Śląska jak i dla całej Polski. Dobrą wiadomością jest fakt, że mieszkańcy Śląska od lat stanowią jedną z największych grup turystów i kuracjuszy przyjeżdżających do Buska-Zdroju, jak wynika z analizy statystyki uzdrowiskowej. Dodatkowo w promocję angażujemy Regionalną Organizację Turystyczną i w najbliższym czasie jako ROT będziemy wnioskować do Marszałka Województwa Świętokrzyskiego o zwiększenie środków finansowych na promocję turystyki.
Bardzo dziękujemy za zaangażowanie i cenne uwagi.
Uważam ponadto, iż błędem jest ustalenie przez Gminę ceny busa na dworzec PKP na poziomie 2,50 zł. Za ponad 50 km koleją płaci się niespełna 7 zł, a tutaj za kilka kilometrów niemal 3 zł. Na początek na zachętę powinien być bezpłatny, a potem proponuję symboliczną złotówkę. Swoją drogą ciekawe, czy w busie obowiązują ulgi ustawowe komunikacji miejskiej (m. in. 50 % dla studentów)?
Wiele kontrowersji wzbudził zamknięty dworzec i ustawienie przenośnego wychodka, jak również zamknięty parking. Zwracałem się o uruchomienie poczekalni jeszcze na długo przed uruchomieniem tegorocznych pociągów. Jedyne, co wskórałem, to właśnie ten wychodek:
Szanowny Panie Redaktorze,
Pomieszczenia wspomnianego dworca wymagają przeprowadzenia prac remontowych, w celu przystosowania do ponownego użytkowania. W tej chwili rozważane jest postawienie w pobliżu budynku dworca toalet przenośnych Toy Toy oraz zamontowanie biletomatu na peronie.
Z pozdrowieniami,
Magdalena Grosik
Wydział Public Relations
Biuro Komunikacji i Promocji
Polskie Koleje Państwowe S.A.
e-mail: magdalena.grosik@pkp.pl
tel. kom. +48 607 808 631
Nie do końca zgadzam się ze stanowiskiem PKP w tej kwestii. Z tego, co wiem, to zdewastowana jest część wysoka, która po wyprowadzce dyskoteki poszła w samopas. Natomiast pomieszczenia zaplecza są w dobrym stanie, nawet część została wynajęta na biura.
Co do parkingów, to na moją prośbę marszałek Bętkowski upomniał się w tej sprawie w PKP. Z odpowiedzi (której egzemplarz trafił także do buskiego UMiG) wynika, że PKP może łaskawie wypowiedzieć obecną umowę najmu szkole nauki jazdy, jeśli… Gmina zawrze umowę komercyjną. Brzmi to moim zdaniem nieco kuriozalnie, bo w ten sposób PKP demonstruje raczej podejście dewelopera, czy agenta nieruchomości, niż zarządcy infrastruktury, któremu winno zależeć nie tyle na zysku księgowym, co na zadowoleniu pasażerów. Uważam jednak, że burmistrz Sikora powinien podjąć w tej sprawie negocjacje, może uda się przejąc parking bezpłatnie. Przypominam, że tak było z drogami wokół stacji: początkowo PKP żądała opłat komercyjnych, ale w końcu doszło jednak do przekazania działek drogowych nieodpłatnie Gminie.
Na koniec pragnę podziękować dyrektorce BSCK, p. Kępczyk za umieszczenie na tablicy przed BSCK plakatu z rozkładem jazdy.
z poważaniem
Łukasz Nowak
► busko.com.pl [22.08.2020]: – Nowy rozklad połączeń kolejowych do Buska-Zdroju
◙ Podobne informacje:
Łukasz Nowak: Wniosek komendanta Policji o nagrody dla funkcjonariuszy – informacja publiczna
Najczęściej czytane
- MPK: rozkład jazdy linii 208 Kielce > Busko-Zdrój / Busko-Zdrój > Kielce
- RK: Buski radny napastnikiem? Dwóch policjantów zaatakowanych nożem [FILM]
- RK: Buscy radni odnieśli się do wydarzeń z 18 maja
- HLI: Czym się różni tęcza biblijna od tęczowej flagi ruchów LGBT?
- List do Redakcji: „Śmieci idą w górę podobnie jak zarobki Pana Prezesa Kryczki”
- Witamy w nowym internetowym serwisie informacyjnym Buska – miasta, gminy i powiatu!
- ED: ?Dyrektor I LO w Busku znalazł się. Są podejrzenia, że zniknęła znaczna kwota pieniędzy | Majątki skarbnika, sekretarza powiatu oraz dyrektorów instytucji i szkół podległych buskiemu starostwu. Ile zarabiają?
Najnowsze komentarze
- 21 listopada - Dzień Pracownika Socjalnego. - Buską strefę uzdrowiskową ma obsługiwać transport zeroemisyjny. Rozpoczęły się testy autobusu o napędzie elektrycznym [FOTO|VIDEO]
- Mecenas podkreśla, że każdy obywatel ma prawo nagrywać interwencję nawet bez informowania o tym funkcjonariuszy - List do Redakcji: Łukasz Nowak: Taka była odpowiedź nowej – starej ekipy ratusza na mój wniosek o informacje publiczne
- Polka, którą zna cały świat z wyjątkiem chyba członków buskiej Rady Miejskiej - IX Sesja Rady Miejskiej w Busku-Zdroju – Transmisja na żywo
- Piter do powyżej - List do Redakcji: Łukasz Nowak: Taka była odpowiedź nowej – starej ekipy ratusza na mój wniosek o informacje publiczne
- Faryzeusz do Kmicic a propos PZPR itp - List do Redakcji: Łukasz Nowak: Taka była odpowiedź nowej – starej ekipy ratusza na mój wniosek o informacje publiczne
- Zielony Ład. Tomasz Sztreker dla Frondy: Polska stanie się krajem żebraczym - Buską strefę uzdrowiskową ma obsługiwać transport zeroemisyjny. Rozpoczęły się testy autobusu o napędzie elektrycznym [FOTO|VIDEO]
- Będzie wojna: czy ciasna klatka nie wiezibardziej kury niż łańcuch psa? - List do Redakcji: 🆘❗ NIE PRZESTANIEMY CIĘ SZUKAĆ – FLAMA NADAL POSZUKIWANA – W CAŁEJ POLSCE ❗🆘
- bogatka - List do Redakcji: Łukasz Nowak: Taka była odpowiedź nowej – starej ekipy ratusza na mój wniosek o informacje publiczne
- Leppera już nie ma ale jego słowa pozostały - List do Redakcji: Łukasz Nowak: Taka była odpowiedź nowej – starej ekipy ratusza na mój wniosek o informacje publiczne
- Raz sierpem, raz młotem, czerwoną chołotę - List do Redakcji: Łukasz Nowak: Taka była odpowiedź nowej – starej ekipy ratusza na mój wniosek o informacje publiczne
- Precz z KOMUNĄ! - List do Redakcji: Łukasz Nowak: Taka była odpowiedź nowej – starej ekipy ratusza na mój wniosek o informacje publiczne
- Kmicic do Specjal One - List do Redakcji: Łukasz Nowak: Taka była odpowiedź nowej – starej ekipy ratusza na mój wniosek o informacje publiczne
Archiwa
- listopad 2024
- październik 2024
- wrzesień 2024
- sierpień 2024
- lipiec 2024
- czerwiec 2024
- maj 2024
- kwiecień 2024
- marzec 2024
- luty 2024
- styczeń 2024
- grudzień 2023
- listopad 2023
- październik 2023
- wrzesień 2023
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2023
- maj 2023
- kwiecień 2023
- marzec 2023
- luty 2023
- styczeń 2023
- grudzień 2022
- listopad 2022
- październik 2022
- wrzesień 2022
- sierpień 2022
- lipiec 2022
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- marzec 2022
- luty 2022
- styczeń 2022
- grudzień 2021
- listopad 2021
- październik 2021
- wrzesień 2021
- sierpień 2021
- lipiec 2021
- czerwiec 2021
- maj 2021
- kwiecień 2021
- marzec 2021
- luty 2021
- styczeń 2021
- grudzień 2020
- listopad 2020
- październik 2020
- wrzesień 2020
- sierpień 2020
- lipiec 2020
- czerwiec 2020
- maj 2020
- kwiecień 2020
- marzec 2020
- luty 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- czerwiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- luty 2019
- styczeń 2019
- grudzień 2018
- listopad 2018
- październik 2018
- wrzesień 2018
- sierpień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- luty 2018
- maj 2017
- kwiecień 2017
9 odpowiedzi na “ŁN: Wielki powrót PORANNEGO pociągu! Co na to władze Buska?”
W tyn rozkładzie jazdy jest błąd, bo przecież nie ma ekspresu do Budapesztu, co to go Michał Cieślak nam załatwił.
wow! wygląda na to, że ten łukasz to nie taki głupi jak o nim gadają
Ładna plansza, powinni dać Nowakowi posadę grafika w UMiG.
A gdzie zdjęcia III linii warszawskiegn metra przez Oblekoń do Budapesztu?
http://www.swietokrzyskie.pro/dodatkowe-polaczenia-pociagow-na-trasie-kielce-busko-zdroj-kielce/
Jeden Łukasz Nowak więcej zdziałał spolecznie,niż cała płatna rada miejska i dwa burmistrze za grubą kasę:-)
Teraz pora na wieczorne pociągi weekendowe, by mieć jak wrócić z teatru, czy filcharmonii, albo mieć jak dojechać na imprezę xD.
nie da się zatrudnić w urzędzie osobo-osoby „nieodpowiadającej za swoje czyny”, czyli zdrowej psychicznie inaczej 😉
[…] ŁN: Wielki powrót PORANNEGO pociągu! Co na to władze Buska? […]