List do Redakcji: „Czy Pan, obecnie już Burmistrz Szydłowski, wywiązuje się ze swoich zobowiązań względem nas wyborców?”
Cały tekst korespondencji poniżej:
Busko-Zdrój 27 listopada 2024r.
Szanowna Redakcjo!
Z czego powinniśmy rozliczać polityków? Otóż z ich programu wyborczego. Czym jest ów program? Jest to dokument będący publicznym zobowiązaniem polityka wobec nas wyborców, że będzie realizował określone cele i zadania, otrzymując za to wysokie wynagrodzenie z naszych podatników. To my jesteśmy zleceniodawcą, to my jesteśmy pracodawcą, a polityk to zleceniobiorca, to nasz pracownik. Tego pracownika my wyborcy wybieramy w wyborach samorządowych kierując się w dużej mierze przedstawionym przez niego w kampanii wyborczej programem wyborczym.
Piszą o tym Angelika Ciżyńska, Radosław Pałosz na wstępie publikacji zamieszczonej na stronach Internetowego Przeglądu Prawniczego TBSP UJ 2017/8 (link: https://ruj.uj.edu.pl/server/api/core/bitstreams/ad792149-ef9f-4ab9-a333-51a37f0c7eb9/content):
„Zasada suwerenności narodu jest fundamentem wielu współczesnych demokracji. Jej obecny model oparty jest na koncepcji umowy społecznej autorstwa J.J. Rousseau. Zgodnie z nią, decydujący wpływ na kształt współczesnych demokracji ma wola Narodu, wspólna wszystkim obywatelom. Myśl ta wywarła znaczący wpływ na kształt Deklaracji Praw Człowieka i Obywatela z 1789 r. Znalazła ona również miejsce w art. 4 Konstytucji RP, która z Narodu czyni suwerena. Zwierzchnictwo narodu w świetle doktryny i orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego może być realizowane nie tylko w wyniku stosowania instytucji demokracji bezpośredniej, lecz również poprzez przedstawicieli ludu, czyli takie organy jak Sejm, czy organy samorządowe.”
Poniżej zdjęcia ulotki wyborczej zawierającej program Pana Jerzego Szydłowskiego, który przedstawił on mieszkańcom w wiosennej kampanii wyborczej’. Program wyborczy jest dokumentem, na podstawie którego ja i myślę większość wyborców dokonuje wyboru kandydata na którego odda głos, podobnie jak np. CV jest dokumentem, który ma podstawowe znaczenie przy wyborze pracownika.
Czy Pan, obecnie już Burmistrz Szydłowski, wywiązuje się ze swoich zobowiązań względem nas wyborców? Czy realizuje to, do czego się publicznie zobowiązał?
Nie wiem jak inni Mieszkańcy naszej Gminy, ale ja, patrząc z ponad już półrocznej perspektywy czasowej oceniam, że nie. Ja czuję się oszukany. Zapraszam innych Mieszkańców do wyrażenia swojej opinii, zapraszam do dyskusji w komentarzach!
1. W niedzielę, 21 kwietnia w Busku-Zdroju odbyła się druga tura wyborów samorządowych 2024. Jerzy Szydłowski nowym burmistrzem Buska-Zdroju. / fot. busko.com.pl♂
2-3. Wybory samorządowe 2024 – Ulotka wyborcza Jerzego Szydłowskiego / fot. Mieszkaniec
4. Wieczór wyborczy Jerzego Szydłowskiego i KWW JERZEGO SZYDŁOWSKIEGO, 21.04.2024 / źródło: busko.com.pl♂
◙ Podobne informacje:
bcpl: I Sesja Rady Miejskiej w Busku-Zdroju – Transmisja LIVE | JKR: Gratulacje i życzenia
Zaproszenie na Dożynki Powiatowo-Gminne Busko-Zdrój 2024 (video)
IV Nadzwyczajna Sesja Rady Miejskiej w Busku-Zdroju- Transmisja LIVE
VII Sesja Rady Miejskiej w Busku-Zdroju – Transmisja na żywo
VIII Nadzwyczajna Sesja Rady Miejskiej w Busku-Zdroju- Transmisja LIVE
IX Sesja Rady Miejskiej w Busku-Zdroju – 28 listopada 2024r. o godz. 10:00 – Transmisja na żywo
49 odpowiedzi na “List do Redakcji: „Czy Pan, obecnie już Burmistrz Szydłowski, wywiązuje się ze swoich zobowiązań względem nas wyborców?””
„Niskie podatki lokalne dla mieszkańców i przedsiębiorców.”
Realizację tego punktu programu Pana Szydłowskiego pokazała ostatnia Sesja Rady Miasta. Cytując Pana Walęzaka, właściciela firmy z busami i autobisami:
Podatek od autobusu w Gminie Busko 2058 zł, podczas gdy w Pińczowie 530 zł, a w Chmielniku 430 zł!
„Inwestycje realizowane na miarę faktycznych potrzeb.” Pytam, po co komu wielopoziomowy parking na Waryńskiego? Po co rozbudowa domu zdrojowego koło tężni za chyba 20 mln zł? Czy to są inwestycji ba miarę faktycznych potrzeb?
„Aktywizacja życia kulturalnego sołectw poprzez zatrudnienie animatorów w świetlicach.” Czy zatrudniono panie świetliczanki w wiejskich świetlicach, chciałem mieszkańców sołectw zapytać?
„Maksymalne wsparcie dla mieszkańców gminy w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej.
Darmowy transport dla seniorów i osób niepełnosprawnnych do obiektów użyteczności publicznej na terenie gminy.”
Panie Szydłowski, co z przywróceniem Ośrodka Zdrowia w Szczaworyżu? Ano nic, cisza. A może zorganizował Pan darmowy dowóz seniorów i osób niepełnosprawnnych z rejonu Szczaworyża do przychodni w Busku? Ano też nie. OK, i wszystko jasne.
>Budżet Obywatelski i Fundusz Sołecki gwarantujące przekonanie społeczeństwa o współtworzeniu wartości naszej gminy<
No to przypomnijmy jakie były wyniki Budżetu Obywatelskiego, rozstrzygniętego raptem trzy tygodnie temu.
Było 10 projektów. Przeszły tylko dwa "małe" projekty, jeden za 30 tys. zł, drugi za 29,6 tys. zł. A co dalej?
"Żaden z projektów dużych nie uzyskał wymaganej minimalnej liczby 300 głosów, co oznacza, że nie będą realizowane w 2025 roku."
Po co jakieś, w mojej opinii, durne i idiotyczne progi 300 głosów? To niektórzy radni dostali stokilkadziesiąt lub nawet poniżej stu głosów i zostali radnymi, a tu się tworzy próg 300-o głosowy? Gdzie tu sens i logika?
Cóż, tak oto właśnie Burmistrz Szydłowski "przekonuje nas o współtworzeniu wartości naszej gminy."
źródło: busko.com.pl/budzet-obywatelski-2025-w-busku-zdroju-lista-projektow-do-glosowania,,3,1,1,1,39428,n.html
Szanowny Pan
Jarosław Roland Kruk
Ciemy lud to kupił, dał się nabrać, oszukać, bo tak niestety traktuje mieszkańców, przedsiębiorców czy wyborców złotousty.
I nie trzeba było pół roku czekać, kto go znał to wiedział.
Więc po co ten list?
Pozdrawiam
Bardzo ciekawa inicjatywa, ale myślę że taka dyskusja już się tu toczy od dawna. Należało by jednak uporządkować nieco zaczynając od pierwszego zdania: „Z czego powinniśmy rozliczać polityków?” – trzeba uświadomić naszych mieszkańców że samorządowiec to nie powinien być wręcz politykiem. Polityk realizuje cele partii do której należy (pracodawcy) ona go tam wysłała właśnie po to i niekoniecznie są to nasze cele jako większości mieszkańców. Deklaracje polityczne przełożone na program wyborczy jest szeregiem różnych zdań które w odbiorze przeciętnego człowieka stają się zobowiązaniem do osiągnięcia celów w nich zawartych i nic więcej. Czy Polityk potrafi to zrobić ma potrzebne wykształcenie, wiedzę i doświadczenie zarządcze by to zrobić. Tu pojawia się konkret CV wyborco czy zapoznałeś się z CV swojego wybranka ( chyba tylko jedna osoba takie CV pokazała publicznie). Wszyscy wybierali po portretach i obietnicach tych, których znali ale czy zwracali uwagę na wykształcenie, kompetencje, doświadczenie, rozwój technologii to marsz do przodu. Samorząd to nie pole popisów dla Polityków ale fachowców i specjalistów lojalnych wobec pracodawcy którym jest wyborca, nie szefa Partii. Jak to zrozumiemy zaczniemy myśleć inaczej oceniając pracę Samorządu i Burmistrza. Czy wywiązuje się ze swoich obowiązków? pada pytanie – no cóż wywiązuje się na poziomie takim jak wcześniej będąc radnym tak umie. Zaakceptowaliśmy ten poziom wybierając ten portret. Ściśnijcie ten program czy znajdziemy tam rozliczenia, weryfikację kompetencji, elementy nadzoru kontroli społecznej, odpowiedzialność za błędne decyzje nie nie znajdziemy tak kontroli zarządczej. Kontynuuje strategię poprzedników, zbieramy kasę z wszystkich możliwych źródeł UE, Państwo inne środki Zagraniczne, robimy i wspieramy pomysły inwestycje naszego Biznesu przy okazji coś dla plebsu i miasta ale też tak by za chwilę naprawiać, zmieniać, rewitalizować. Kasa się kręci „konieczne, niezbędne” inwestycje wymyślone przez WYBRANYCH są realizowane nawet przy braku akceptacji większości, jest się czym chwalić. Swoją dziwną rolę odgrywają tu też wybrani przez nas Radni to oni godzą się na taką jakość pracy Burmistrza i pozostałych urzędników UMiG (akceptują podnosząc rękę odstępstwa, uproszczenia i nijakość ale czy wiedzą że można inaczej?). Ogon merda psem. Ale to nasze wybory. Oczywiście popieram inicjatywy zawarte w liście i chętnie wezmę udział w dyskusji. Musimy mieć jednak świadomość że stworzony przez nasze wybory układ stał się odporny na personalną odpowiedzialność za szkody powstałe z błędnych decyzji, zaniechania, brak kompetencji, niechlujstwo, matactwa i oszustwa. Już pisałem wcześniej granice etyczne przesuwane nawet pomalutku ale systematycznie znikną a tego nawet zmanipulowane społeczeństwo nie zaakceptuje i jak widać się trochę buntuje. Zastanówmy się nad tym wszyscy a szczególnie nasi wybrańcy Radni którzy obiecali pilnować społecznych, naszych interesów. Pozdrawiam
Witam,
Pyta Dziewczynka z zapałkami po co ten list? Po to, by podobnie jak wcześniej to uczyniłem wielokrotnie, dać możliwość wypowiedzenia się jednemu z mieszkańców, autorowi listu, który zwrócił się do mnie z taką prośba.
Pozdrawiam słonecznie!
UŚMIECHNIĘTA POLSKA 🙂🇵🇱Pieniędzy nie ma i nie będzie? Zrobili ludzi w konia z rządowymi dotacjami na gazowe piece i termomodernizację
forsal.pl/gospodarka/aktualnosci/artykuly/9674647,pieniedzy-nie-ma-i-nie-bedzie-zrobili-ludzi-w-konia-z-rzadowymi-dotac.html
Czytam te komentarze i zastanawiam się, czy ktokolwiek wie jak „od kuchni” wyglada zarządzanie Gminą przez Burmistrza? Jestem pewna, że NIKT. Stąd biorą się nieporozumienia i krzyki, że ktoś coś obiecał, że przecież ma być już, natychmiast zrobione. Plan wyborczy sprawa święta. Niestety nie ma możliwości „pstryknięcia” palcem i zadowolenia od razu wszystkich wyborców. Cierpliwości ludzie, bo oceniać po kilku miesiącach czyjąś pracę w taki sposób, to na prawdę nie ma żadnego sensu. Dopiero czas pokaże co się zmieni, a co nie. Po karmić innych krytyką. Skupcie się na pozytywach.
Zatem według Ciebie na spełnienie deklaracji wyborczych Pana Szydłowskiego i jego obietnic zawartych w jego programie wyborczy mamy potulnie i pokornie czekać jeszcze ile? Może do przedostatniego dnia jego 5 letniej kadencji, czyli 5x 365 dnia i 1 dzień, tak? 🤣🤣🤣
Co Ty piszesz? A jaki był problem na przykład obniżyć podatki od autobusów? A zatrudnić panie świetliczanki to jaki to problem? Trzeba kilka lat na to?
Co do kwestii „skupcie się na pozytywach” to wymień prosze takowe, bo ja nie widzę żadnych pozytywów, wszystko jest tak jakby wyborów nie było i jakby dalej rządził Sikora, żadnych zmian nie ma.
Mój komentarz Do powyżej
2 GRUDNIA 2024 O 19:26 to miał być do BS.
Przepraszam Buszczanina!
Przepraszam za pomyłkę w ostatnim zdaniu. Oczywieście powinno być nie 'i 1 dzień’ tylko 'minus 1 dzień’.
Do BS
Może szanowny optymista opisze nam „od kuchni” jak się w UMiG gotuje i dla kogo. Trudno o optymizm jak zupa za każdym razem nie do zjedzenia i trzeba wylać. Jak majster do mnie mówi że nie ma możliwości by zrobić to jak Ja chcę zmieniam go i szukam takiego co mówi że dla mnie to „pstryknięcie palcem. Cierpliwość ludzka na pstrym koniu jeździ, czas to pieniądz a w naszej gminie nie dla wszystkich to przychód. Syty głodnego nie zrozumie i mówienie mu by się zmusił do jedzenia jest hipokryzją. Pozytywy oczywiście są, mogło być znacznie gorzej np. trzecie akwarium za 20 baniek obok tężni, bloki na Młyńskiej mogły mieć 5 pięter, a kanalizacji mogło nie mieć jeszcze więcej wsi, . Dziękujemy że pogoda i brak ulew bo UMiG musiałby znów płacić odszkodowania zalanym z moich podatków. Dziękujemy za brak winnych i odpowiedzialnych za znikającą kasę, błędne decyzje i fuszerki. To przecież procesy wkalkulowane w działania UMiG. W kuchni takie skuch by nie przeszły, chyba że u Ciebie. Jest fajnie BS twierdzi, widać nie jest smakoszem, ma kasę by to finansować ja jej nie mam i chciałbym byśmy unikali już popełnionych będów i „kucharzy” którzy je popełniają. Nie umiesz gotować to nie gotuj nauka w tej kuchni to przestępstwo. Pozdrawiam.
Nic dodać, nic ująć, trafna analiza, w punkt. Gratuluje autorowi ostrości widzenia.
Puknij się w głowę. Co chcesz mieć wszystko za darmo – gdzie tak masz ?
Zacznij płacić podatki i myśl
Weź człowieku spojrzyj w lustro. WIELKI WOJOWNIK w każdym calu, co? Wojujesz słowem, choć średni z Ciebie pisarz. Nie rozumiesz co znaczy „od kuchni” to może zerknij do słownika języka polskiego. Z Twoich wynurzeń wynika, , że tylko Ty nadawałbyś się na stanowisko Burmistrza, bo chyba uważasz, że „pozjadałeś wszystkie rozumy”. I proszę bez osobistych wycieczek w moją stronę. Nie zamierzam ciągnąc tej dyskusji, bo do Ciebie i tak żaden argument nie trafi, a nie dam Ci podłoża do pisania „poematów” jak to jest źle BO NIE JEST. Miłej nocy 🙂
Zarządzenie 54/2024/Z dyrektora generalnego KOWR z dn. 3 października zmieniło zasady gry w dzierżawie gruntów z zasobu Skarbu Państwa. Rolnicy, którzy czekali z nadzieją na możliwość powiększenia swoich gospodarstw, mogą się z tą nadzieją pożegnać. Czy czeka ich praca najemna w wielkich majątkach rolnych?
http://www.topagrar.pl/articles/aktualnosci/zmiana-zasad-w-dzierzawie-gruntow-kowr-czarne-chmury-nad-rodzinnymi-gospodarstwami-2523666
Ja tylko zacytowałem obietnice Pana Szydłowskiego. To jego słowa nie moje. Po drugie jest szereg miast z darmową komunikacją miejską dla wszystkich, nie tylko dla niepełnosprawnych i seniorów. Wystarczy wyGooglować.
A kiedy zachodnia obwodnica Buska od drogi z Pińczowa na Kielce, i z Pińczowianki na Kazimierzę?
Po co i komu ta obwodnica? Busko-Zdrój jak sama nazwa mówi jest uzdrowiskiem i dlatego w pierwszej kolejności należy robić inwestycje pro uzdrowiskowe. Jestem za parkingiem wielopoziomowym przy dworcu PKS gdyż trzeba w końcu rozwiązać problem aut parkujących w całym Zdroju. Jestem za rozbudową Domu Zdrojowego bo gołym okiem widać, że obecny już nie wystarcza gdyż dzieje się tak dużo rzeczy, że potrzebna jest dodatkowa przestrzeń. Jestem za Instytutem wiedzy o wodzie i siarce gdyż tak jak Wieliczka słynie kopalnią soli, tak Busko-Zdrój słynie wodą siarkową i to jest czynnik który należy promować jak najmocniej by pozyskiwać jeszcze większe grono kuracjuszy i turystów. Skoro teraz kierowcy radzą sobie bez tych obwodnic to nie widzę sensu ich budowy na cito.
Bzdury Panie opowiadasz. Parking wielopoziomowy przy dworcu niczego nie rozwiąże, co najwyżej ułatwi parkowanie mieszkańcom nowopowstałych bloków gdy ich parkingi podziemne zacznie zalewać woda, tak jak tężnię, podczas większych opadów. Nikt nie będzie tam zostawiał samochodu bo tam nic nie ma. Nikt nie będzie szedł z bagażami kilometr czy półtora tak jak nikt nie chodzi na dworzec pkp.
Instytut Lania Wody to jeszcze większa bzdura. Nikt nie wie co tam będzie, jak będzie, kto będzie organizował i jak lanie tejże wody. W szczególności, że, parafrazując Twoje słowa: „skoro teraz kuracjusze radzą sobie bez Lania Wody do nie widzę sensu jego budowy na cito.”
Dom Zdrojowy – owszem, za mały ale to przecież integralna część BSCK – Domu Kultury, który przez większość czasu stoi pusty. Czy potrzebujemy go zwiększać? A może wreszcie zwiększyć inwestycje dla nas, mieszkańców? Przecież o tym były te wybory! Żeby wreszcie zrównoważyć rozwój miasta, nie pchać całej kasy li tylko w Zdrój ale też w samo Busko.
Jeśli pan Szydłowski zawiódł, to kogo proponujecie na burmistrza?
Moim zdaniem powinna kandydować Justyna Nurek, na bodaj każdej sesji Rady Miejskiej daje popis opanowania i uprzejmości dla mieszkańców, których zawsze jest gotowa wysłuchać.
Pragnę zauważyć, że Gmina Busko-Zdrój ma Burmistrza, Pana Jerzego Szydłowskiego, wybranego zdecydowaną większością głosów w II turze wiosennych wyborów samorządowych zgodnie z prawem i zasadami demokracji.
”Jeśli pan Szydłowski zawiódł, to kogo proponujecie na burmistrza?” na podstawie tego co pokazał Pan Burmistrz Jerzy Szydłowski przez już ponad pół roku swojego urzędowania to odpowiem, że według mnie, lepszym burmistrzem byłby uważam Pan Łukasz Nowak. Mówię tak, ponieważ od Pana Burmistrza Szydłowskiego spodziewałam się dużo więcej i niestety zawiodłam się. Pan Łukasz natomiast mimo iż jak wiem sam ma trudną sytuację życiową, to mimo to na przestrzeni minionych lat jest wyróżniającym się bardzo aktywnym i mocno zaangażowanym w sprawy miasta i mieszkańców społecznikiem. Cechuje go uczciwość, bezkompromisowość i skuteczność, o której najlepiej świadczy przywrócenie i rozwój połączeń kolejowych do Buska. Pan Łukasz jest inteligentną, spostrzegawczą, wrażliwą na krzywdę ludzką osobą, która potrafi rozwiązywać napotykane problemy, i co ważne, w przeciwieństwie do niektórych poprzednich burmistrzów, umie on jasno i precyzyjnie formułować swoje myśli zarówno w mowie, jak i w piśmie.Taka jest moja odpowiedź na postawione pytanie. Pozdrawiam.
A jakie to ma znaczenie, kto formalnie niby jest wybrany burmistrzem, skoro i tak UMiG trzęsie Wieczorek?
Justyna dała temu wyraz szczególnie 26.11.2024, gdy zagłosowała PRZECIW udzieleniu głosu panu Walęzakowi, a potem wymamrotała coś w rodzaju „no taki regulamin…” 😀
„Darmowy transport dla seniorów i osób niepełnosprawnnych do obiektów użyteczności publicznej na terenie gminy.”
ŚMIECH mnie ogarnia, gdy czytam tę obietnicę, ponieważ wcześnie zacząłem sprawdzać nową władzę w zakresie transportu publicznego i jest problem z transportem w pojedyncze dni, a co dopiero ze stałą ofertą.
Otóż skierowałem do rady miejskiej wnioski o uchwały zobowiązujące burmistrza do zorganizowania komunikacji na dożynki powiatowo-gminne i dni Buska z sołectw, potem na cmentarze 1 listopada. We wszystkich tych przypadkach (bez)radni „umyli ręce” przekierowując wnioski „według właściwości” do burmistrza w imieniu którego Wieczorek zawsze odpisywał, że niedasie i rzekomo gmina nie ma obowiązku organizowania -jak to ujął „przewozów okazjonalnych”., a ponadto urzędnicy musieliby wyznaczyć nowe przystanki w pobliżu cmentarzy, czym zapewne zmęczyliby się ponad miarę. Ciekawe, że w takich Kielcach, czy w Krakowie na 1 listopada zawsze są specjalne linie autobusowe, a oba miasta leżą zdaje się w tym samym państwie, co Busko, więc gminy mają bodaj te same obowiązki. Podobnie będzie zapewne z moim najnowszym wnioskiem o komunikację na 24 i 25 grudnia.
Wydaje się, że „koszula bliższa ciału”, ale nie w tym przypadku, bo łatwiej merytorycznymi argumentami przekonać czynnik wojewódzki, niż buski czynnik gminny:
Od niedzieli 15 WIECZORNE POCIĄGI!!!
Rozkład jazdy od 15 GRUDNIA 2024:
Kielce -> Busko:
04:47 -> 05:42
08:57 -> 09:53
12:57 -> 13:52
16:23 -> 17:20
19:11 -> 20:06
Busko -> Kielce
05:52 -> 06:48
10:02 -> 10:57
14:02 -> 14:58
17:30 -> 18:27
20:16 -> 21:12
„A jakie to ma znaczenie, kto formalnie niby jest wybrany burmistrzem, skoro i tak UMiG trzęsie Wieczorek?” znaczy się, że choć wybory były i mimo, że wielu mieszkańców chciało zmian to i tak w BZ próżno szukać jakichkolwiek zmian, tak?
skoro jak piszesz „UMiG trzęsie Wieczorek” to wg mnie tylko patrzeć jak MAO Wieczorek ściągnie sobie do UMIG wsparcie w osobie doświadczonego samorządowca Wąsowicza.
Według mnie ocena burmistrza może zostać wykonana po realizacji jego budżetu. Obecnie pan Jerzy Szydłowski realizuje budżet poprzednika. O ile wiem, większość inwestycji została zaininicjowana za poprzednika. Poczekajmy więc najbliższy rok z oceną. Jest wiele uwag, szczególnie w zakresie chaosu komunikacyjnego spowodowanego fatalną organizacją realizowanych inwestycji drogowych.
„Nie daj się zwyciężyć złu, lecz zło dobrem zwyciężaj” To który chce pierwszy kropidłem po łubie? Nie tego was uczyłem na religji?
Z dymisjami osób, które wszyscy uważają, że nie nadaja się na piastowane od lat stanowiska też trzeba czekać do realizacji budżetu Szydłowskiego??!!
Burmistrz Szydłowski nie realizuje swojego programu wyborczego , bo jego celem było zostanie burmistrzem a nie realizacja jakiegokolwiek programu. Burmistrz – Widmo ten cel zrealizował i tyle.
„Według mnie ocena burmistrza może zostać wykonana po realizacji jego budżetu. Obecnie pan Jerzy Szydłowski realizuje budżet poprzednika. O ile wiem, większość inwestycji została zaininicjowana za poprzednika. Poczekajmy więc najbliższy rok z oceną.”
O czym ty piszesz? O jakim czekaniu przez najbliższy rok z oceną piszesz? pół roku to zbyt mało by pokazać choć COKOLWIEK?
„Obecnie pan Jerzy Szydłowski realizuje budżet poprzednika” dokładnie tak, Obecnie pan Jerzy Szydłowski realizuje budżet poprzednika tak jakby to był jego własny budżet, bo w istocie moim zdaniem to jest i jego budżet. Dlaczego? Ano dlatego, że po pierwsze pan Jerzy Szydłowski współpracuje, czy też współpracował z panem Sikorą od wielu lat. To on z Sikorą i Oziębłym zakładał w 2009 Porozumienie Samorządowe, które rządziło Buskiem ostatnie 14 lat. Po drugie gdyby nowy burmistrz chciał rzeczywiście naprawić błędy Sikory, a tych jest czytając krytyczne komentarze wiele, choćby np. „rewitalizacja” kanalizacji na odcinku od Stawu Niemieckiego przez ulicę Kusocińskiego aż po ulicę Waryńskiego, to pierwsze co by zrobił to zarządził AUDYT stanu Gminy. Sprawdziłby skrupulatnie w jakim stanie jest Gmina, jak zostały wykonane inwestycje, jak się zarządza jednostkami podległymi, i tak dalej. Sprawdziłby zaplanowany budżet i plany i wprowadził w nich stosowne korekty. Jakie korekty? Ano takie np. o jakich ludzie piszą w komentarzach, czyli przeanalizowałby zasadność budowania parkingu wielopoziomowego na peryferiach miasta, w miejscu gdzie teraz jest Miejski Dworzec Autobusowy. Zastanowiłby się czy zasadna jest jeśli się nie mylę rozbiórka istniejącego Dworca autobusowego by zrobić miejsce pod budowę parkingu wielopoziomowego i budowanie nowego dworca autobusowego nieopodal. Zastanowiłby się czy zasadne jest dalsze zabudowywanie Parku Zdrojowego jakim jest budowa drugiego pawilonu Domu Zdrojowego obok pierwszego, w czasie gdy wielki Dom Kultury stoi niedaleko i świeci pustkami, mało się w nim dzieje, bo jest moim zdaniem kiepsko zarządzany. Zastanowiłby się czy zasadne jest budowanie na Górce w miejscu zabytkowych pawilonów Centrum Wiedzy o Siarce i Wodzie, czy jak to tam się zowie, gdy tak jak wytykał Sikorze w kampanii kandydat na burmistrza Pan Paweł Ściubisz w chyba POŁOWIE WSI UZDROWISKOWEJ GMINY BUSKO ZDRÓJ panuje zacofanie gdyż NIE MA KANALIZACJI! i tak dalej i tym podobne.
Dlatego ja po tym pół roku czekania uważam, że nie ma co czekać nie wiadomo ile, na świętego Dygdy, którego nie ma nigdy, tylko trzeba zacząć działać. Trzeba się połączyć w jakieś stowarzyszenie by działać zespołowo a nie indywidualnie, następnie trzeba zrobić podsumowanie półrocznych rządów pana burmistrza Jerzego Szydłowskiego, audyt jego półrocznych rządów (14 letnich rządów burmistrza Sikory oczywiście też) i zdecydować czy dajemy panu Szydłowskiemu dalej rządzić tak jak teraz to czyni, czy może dziękujemy mu już, organizujemy referendum i wybieramy na burmistrza kogoś innego. Wybieramy kogoś kto zerwie z tym co w Busku jest od lat, wybieramy kogoś kto będzie działał na korzyść MIESZKAŃCÓW, słuchał ich potrzeb, konsultował się z nimi, kogoś kto pieniądze będzie nie tylko inwestował w ZDRÓJ, ale również w Busko i w SOŁECTWA, kogoś kto dokona audytu urzędników i pracowników w jednostkach podlegających gminie, np. audytu w MPGK i w MGOPS, kogoś kto rzeczywiście rozpocznie nowy etap w życiu Miasta i Gminy Busko-Zdrój i wszystkich jej Mieszkańców.
👏✌️
„Nie daj się zwyciężyć złu, ale zło dobrem zwyciężaj” Dokładnie tak należy zrobić proszę księdza. Zło czyli niespełnianie złożonych w kampanii obietnic, na podstawie których zyskało się głosy oczekujących zmian mieszkańców i dzięki temu wygrało się wybory, należy zwyciężyć dobrem zgodnie ze słowami św. Pawła, czyli organizując referendum, które jest działaniem dobrym bo zgodnym z obowiązującymi normami, przepisami i zasadami prawa.
Z dymisjami akurat mam inne zdanie. Pewne osoby powinny dawno „wylecieć”. Ale nie znam szczegółów ich umów, żeby ocenić jaki jest proces i możliwości ich zwolnienia.
Tak założycielem Porozumienia Samorządowego był oprócz Szydłowskiego i Oziębłego Maroński. A potem Szydłowski został odsunięty z Porozumienia. Nie miał on wpływu na rządy Sikory, bo był w opozycji. Nie miał wpływu na zawarte umowy inwestycyjne za poprzednika. Teraz albo je zrealizuje albo Gmina zapłaci wysokie kary. Dlatego decyzje i zarządzanie budżetem po poprzedniku nie są łatwym zadaniem. Owszem, jest wiele rzeczy, które należy poprawić. Każda inicjatywa społeczna może mieć pozytywny wpływ na motywowanie samorządu do działania w celu poprawy życia na terenie gminy.
”Tak założycielem Porozumienia Samorządowego był oprócz Szydłowskiego i Oziębłego Maroński.” Niestety 'PW’ jesteś w błędzie, rację ma 'Po owocach ich poznacie’ pisząc:”no dlatego, że po pierwsze pan Jerzy Szydłowski współpracuje, czy też współpracował z panem Sikorą od wielu lat. To on z Sikorą i Oziębłym zakładał w 2009 Porozumienie Samorządowe, które rządziło Buskiem ostatnie 14 lat.”
Spójrz do artykułu ”Busko: Nowe Porozumienie”z 2009 roku na busko.com.pl, link: https://busko.net.pl/_news.php?id=5906 . W nim wyraźnie jest napisane kto zakładał Porozumienie:”Na czele Porozumienia Samorządowego stoją trzej ludzie o znanych nazwiskach. Wcześniej działali w różnych ugrupowaniach, teraz postanowili grać w jednej drużynie.
Waldemar Sikora – prezes PSS Społem, był głównym rywalem obecnego burmistrza Buska-Zdroju w poprzednich wyborach samorządowych. Jerzy Szydłowski – zastępca dyrektora w Zakładzie Gazowniczym, radny, także startował w wyborach na burmistrza. Bernard Oziębły – dyrektor Wydziału Realizacji Inwestycji Urzędu Miejskiego w Kielcach, do 2004 roku pełnił funkcję wiceburmistrza Buska-Zdroju.” W artykule jest też zdjęcie ojców założycieli Porozumienia. Nie ma w nim ani słowa o Marońskim.
Proszę nie robić ludziom wody z mózgu Panie PW, bo co rusz na Sesjach RM jest uchwała w sprawie zmiany budżetu, więc Pan Szydłowski mógł co chciał w budżecie pozmieniać gdyby tylko chciał, i w sumie to czynił, niestety chyba jednak w innym zakresie względem obietnic wyborczych i oczekiwań społecznych…
Nie masz racji sprawdź wpis w KRS. Numer KRS: 0000336679, wejdź do pełnych wpisów tam jest cały rys historyczny. 10.09.2009- w KRS wpisani są obok Szydłowskiego, Sikory i Oziebłego Maroński i jeszcze kilka innych osób.
Czy można szukać usprawiedliwienia dla kogoś co 3 kadencje był radnym? I choć wstrzymywał się od głosu to jednak powinien wiedzieć co się w gminie dzieje lub będzie dziać!!!
Mamy burmistrza bez wiedzy, wizji, bez pomysłu i ludzi. On swój cel osiągnął: 20000zł jest, a mieszkańcy? niech nie zawracają d…y.
Mieszkańcy zostali oszukani i nie ma co z tym dyskutować!!!
PW napisał: „Z dymisjami akurat mam inne zdanie. Pewne osoby powinny dawno „wylecieć”. Ale nie znam szczegółów ich umów, żeby ocenić jaki jest proces i możliwości ich zwolnienia.” Ja proponuję PW i innym mieszkańcom zapoznać się z świeżym artykułem w Echu Dnia zatytułowanym „Konflikt AKS 1947 Busko-Zdrój z Buskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji. Prezes kontra dyrektor”. Proponuję w szczególności przeczytać to co dziennikarzowi o tym konflikcie mówi Piotr Kaczocha, zastępca burmistrza Buska-Zdroju:
– Buski Ośrodek Sportu i Rekreacji udostępnia stadion różnym organizacjom sportowym. Jest ich wiele. W piłce nożnej to na przykład AKS, Football Academy czy AP Champions. Patrząc na współpracę z tymi podmiotami, w zasadzie można by powiedzieć, że większych problemów nie widać. Jedyne kłopoty, które ja dostrzegam, dotyczą współpracy z AKS 1947 Busko-Zdrój. Wynika to, być może, z tego, że ten klub ma chyba największe oczekiwania spośród tych wszystkich organizacji. Między innymi z uwagi na drużynę seniorską, jedyną na takim poziomie w mieście. AKS ma udostępniane boiska i obiekty bezpłatnie. Dlaczego? Jest to poniekąd piłkarska reprezentacja Buska-Zdroju, czyli bardzo ważny zespół – ocenia Piotr Kaczocha.
„Jego zdanie o pracy Buskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji jest dobre.
– Według mnie ośrodek robi wszystko, by oczekiwania AKS spełnić. Klub ma do dyspozycji boisko główne, boiska boczne oraz boisko sztuczne. Do wyłącznej dyspozycji pozostawiono im stary budynek na stadionie. AKS ma tam pomieszczenia biurowe, szatnie. Nikt im tam nie przeszkadza. Krótko mówiąc, mają wszystko, co potrzebne – tłumaczy zastępca burmistrza.
Jak dodaje, klub posiada też do dostęp do nowych pomieszczeń, szatni i pryszniców pod niedawno wybudowaną trybuną główną.
– Jedna z nich jest nawet pomalowana w barwy AKS. Z tym, że tutaj klub nie ma wyłączności. Udostępniamy im te przestrzenie podczas rozgrywek ligowych. Z tych pomieszczeń korzystają też inne zespoły, które trenują na stadionie. A przypomnę, że gościły u nas znane piłkarskie marki, jak choćby Maccabi Tel Aviv, reprezentacja Polski do lat 16, czy zespoły Ekstraklasy – wyjaśnia Piotr Kaczocha.
Czy Urząd Miasta i Gminy przychyliłby się do prośby AKS 1947 o odwołanie dyrektora Arkadiusza Kornasia, gdyby takowa padła?
– Powiem w ten sposób. My nie wybieramy zawodników do drużyny AKS. Tak samo nie chcemy, by ktoś mieszał się w nasze sprawy kadrowe – podsumowuje zastępca burmistrza Buska-Zdroju. ”
Ja ze słów wiceburmistrza Piotra Kaczochy wnioskuję, że nowe władze samorządowe Buska w osobach: burmistrz Szydłowski, wiceburmistrzowie Kaczocha i Wieczorek są zadowoleni z sytuacji panującej w BOSiR jak i ze sposobu w jaki nim kieruje dyrektor Arkadiusz Kornaś.
Tymczasem PW pisze: „Z dymisjami akurat mam inne zdanie. Pewne osoby powinny dawno „wylecieć” „.
Jak można przeczytać w artykule zdanie działaczy AKS jest całkowicie odmienne jak można przeczytać:
„Działacze AKS Busko-Zdój mają być rozczarowani codzienną współpracą z dyrektorem Buskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji Arkadiuszem Kornasiem.
– Naszym zdaniem dalsza współpraca jest niemożliwa.”
I co PW na to powie?
”Czy można szukać usprawiedliwienia dla kogoś co 3 kadencje był radnym? I choć wstrzymywał się od głosu to jednak powinien wiedzieć co się w gminie dzieje lub będzie dziać!!!”’ przepraszam, mnie się wydaje, że Pan Szydłowski był radnym przez 4 kadencje, choć na 100 procent nie jestem pewien.
Wy się tu mądrzycie i rozpisujecie a ja wam mówię, że choćby skały *rały to złotousty i tak będzie rządził do 2029 r.
Zaraz, zaraz, ale KIEROWNIKIEM STADIONU jest Marian Sikora, rodzony brat Waldemara Sikory.
W. Sikora stworzył to stanowisko pracy dla brata? Wcześniej takiego stanowiska nie było, zgadza się? Co na to Pan Szydłowski? Jak widać nic, czyli mu to odpowiada. A ja pytam: skoro jest dyrektor BOSIRu, to po co jeszcze kierownik stadiony?