? bcpl: Kolizja na skrzyżowaniu ulic Uchnasta i Kopernika w Busku-Zdroju | ? JKR: Układ komunikacyjny z PRL, tymczasem miliony poszły na rewitalizację dawnego apartamentowca Gestapo, na zardzewiałą kładkę na Górkę, na budynek administracyjno-szatniowy i kilometry deptaków…
Dziś po południu, po godzinie 15-stej, doszło do kolizji dwóch samochodów osobowych na skrzyżowaniu ulic Uchnasta i Kopernika w Busku-Zdroju. – informuje 8.09.2023 portal busko.com.pl
Jak poinformował Rzecznik Prasowy Policji w Busku-Zdroju, asp. szt. Tomasz Piwowarski – według wstępnych ustaleń, kierujący samochodem marki Kia, poruszający się ulicą Uchnasta w kierunku ulicy Armii Krajowej, nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu i zderzył się z pojazdem marki Audi, którym kierował 65-letni mężczyzna. W aucie marki Audi podróżowało troje pasażerów, podczas gdy w samochodzie marki Kia znajdował się tylko kierowca, 62-letni mężczyzna.>>> Śmierć w Busku. Lekarze przegrali walkę o życie mężczyzny potrąconego przez samochód <<< buskozdroj.naszemiasto.pl [16.11.2020]: – Tragiczny finał wypadku, do jakiego doszło w niedzielę na ulicy Objazdowej w Busku. Mężczyzna potrącony przez samochód zmarł w szpitalu…
Na miejscu wypadku pracują obecnie policjanci, którzy ustalają dokładne okoliczności zdarzenia. Ruch w rejonie skrzyżowania ulic Uchnasta i Kopernika może być utrudniony, więc… – cały artykuł i galeria zdjęć na źródłowej stronie busko.com.pl♂
Jarosław Kruk: Temat organizacji ruchu w Busku-Zdroju powraca co rusz, najczęściej przy okazji kolejnego wypadku/kolizji. W Busku, podobnie jak w całym kraju, na przestrzeni minionych lat znacząco wzrosła liczba aut. Na portalu fleet.com.pl♂ zajmującym się tematyką motoryzacji, 22 sierpnia 2023 opublikowano artykuł, w którym, już na wstępie można przeczytać:
„Polacy są unijnymi liderami w liczbie posiadanych samochodów – wynika z danych Eurostatu. W 2021 roku w Polsce było najwięcej zarejestrowanych aut osobowych w całej Unii Europejskiej (687) w przeliczeniu na 1000 mieszkańców.”
zaś nieco dalej:
„W 2021 r. na terytorium Unii Europejskiej było zarejestrowanych 253,3 mln samochodów osobowych. Najwięcej w Niemczech (48,5 mln), Włoszech (39,8 mln) i Francji (38,7 mln). Polska pod tym względem zajęła czwarte miejsce (25,8 mln) i nieznacznie wyprzedziła Hiszpanię (24,9 mln) – wynika z danych Eurostatu.”
Tymczasem układ komunikacyjny Buska niewiele się zmienił w stosunku do tego co było w latach Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej’, gdy liczba aut była 10, a może nawet 50 razy mniejsza. To powoduje, że z roku na rok coraz trudniej jeździ się po Busku.
>>> Kielce biorą się za rozbudowę ulic w północnej części miasta <<<
• RynekInfrastruktury.pl: – Miejski Zarząd Dróg w Kielcach szuka wykonawców, którzy rozbudują ulice w północnej części miasta. Ruszyły przetargi. W tym przypadku w planie jest m.in. rozbudowa jezdni na długości ok. 600 m, budowa dróg gminnych, budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu ul. Klonowej z ul. Orkana oraz drogami gminnymi oraz budowa ronda na styku ul. Klonowej z drogą gminną. Rozbudowane ma być także skrzyżowanie ul. Klonowej z ul. Turystyczną i drogą gminną oraz przebudowane skrzyżowanie ul. Klonowej z drogą gminną. Wykonane zostaną także…♂
Lekiem na to są rozsądne inwestycje w ulice i drogi, OBWODNICA oraz optymalizacja organizacji ruchu. Z inwestycjami w ulice i drogi, z obwodnicą, jak i z organizacją ruchu jest tak jak jest i jak to widać.
Tymczasem – w mojej ocenie – nasze słoneczne władze samorządowe skupiają się bardziej na kosztownych inwestycjach „pokazowych/wizerunkowych”, niekoniecznie użytkowych, typu:
• liczący blisko 2 kilometry ciąg deptaków „MMR”♂, powstałych łącznym kosztem ok. 35,5 milionów złotych na bazie ulic Mickiewicza (ok. 25,0 mln), 1 Maja (ok. 5,5 mln) i Rzewuskiego (ok. 5,o mln), przecinających komunikacyjnie miasto „na pół”…
• najdroższa tężnia’ (ok. 25 mln), która niedługo po oddaniu wymagała kosztownej, wartej 500.000 zł „rewitalizacji”♂
• osobliwie piękna, zardzewiała kładka na Górkę♂ (9,5 mln),
• oddany do użytku kilka miesięcy temu’, z dużym opóźnieniem i z wielkim „podrożeniem”♂, budynek administracyjno-szatniowy przy płycie stadionu miejskiego (ok. 10,0 mln) – obiekt krytykowany przeze mnie od początku jego budowy, z racji znacznego wkopania go w ziemię nazywany przeze mnie bunkrem AKS’u, który według wstępnych zapowiedzi miał być nową siedzibą klubu AKS 1947 Busko-Zdrój, a finalnie okazał się być „budynkiem administracyjno-szatniowym” z „solariumowymi” trybunami, na których mało kto siedzi w słoneczne dni, gdyż popołudniowe słońce patrzącym na murawę stadionu świeci prosto w oczy i latem mocno przypieka…
1○ Zbliża się do mety rewitalizacja budynku Urzędu Miasta i Gminy Busko-Zdrój przy Al. Mickiewicza 10♂, ulokowanego w dawnym apartamentowcu Gestapo, wybudowanym przez Niemców podczas II Wojny Światowej / fot. Jarosław Kruk, infoBusko.pl
2○ Opodal buskiego magistratu, przy Al. Mickiewicza 12, znajduje się siedziba buskiego oddziału Alior Banku’ – sądząc po elewacji – wyraźnie mniej „klimatyzowanego”… / fot. Jarosław Kruk, infoBusko.pl
Na podane powyżej realizacje poszło: 35,5 + 25 + 9,5 +10,0 + 8,0 = 88,0 MILIONÓW ZŁOTYCH
Dla porównania:
Czyli za te zsumowane 88 milionów złotych można by wybudować 1,5 mostu przez Wisłę lub 3 nowe Zakłady Produkcji Wody Mineralnej „Buskowianka”!
Jednakże, te kolosalne pieniądze zostały zagospodarowane tak jak pokazuje lista i w pewnym sensie dlatego jeżdżąc po Busku-Zdroju – nie tylko w rejonie skrzyżowania ulic Uchnasta i Kopernika – kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność, „mieć oczy dookoła głowy” i w razie potrzeby wybierać alternatywne trasy, jeśli to możliwe.
◙ Podobne informacje:
Tężnia za 33.000.000 czy może wielopoziomowy Parking Zdrojowy z bazarkiem i boiskiem?
nm: ? Wypadek w Busku na Grotta. Kierowca BMW potrącił pieszego na pasach. Ranny trafił do szpitala
Skąd w Busku podwyżka cen za śmieci? UMiG opublikował wyjaśnienie
List do Redakcji: ?”Busko, mamy problem”. Zapada się asfalt przy studzienkach kanalizacji sanitarnej
List do Redakcji: ? UWAGA!! Głęboka dziura na ul. Kopernika [FOTO] [AKTUALIZACJA]
Franciszek Rusak: Rewitalizacyjny walec – Czuj, stary pies szczeka!
TVN: ? ,,Zastraszyć dziennikarza”. Superwizjer – Lokalne media. Cena niezależności
6 odpowiedzi na “? bcpl: Kolizja na skrzyżowaniu ulic Uchnasta i Kopernika w Busku-Zdroju | ? JKR: Układ komunikacyjny z PRL, tymczasem miliony poszły na rewitalizację dawnego apartamentowca Gestapo, na zardzewiałą kładkę na Górkę, na budynek administracyjno-szatniowy i kilometry deptaków…”
Jeśli chodzi o nowo wyremontowane ulice w Busku to można śmiało stwierdzić że projektant najwidoczniej pomylił profesję. Przykładem jest ul. Grotta. Kto odebrał ten remont( modernizację) gdzie na każdym kroku są błędy projektowe. Niezgodne z normami parametry wysepek, szerokość pasów drogowych, parametry łuków ( skrętów) Takiego barana który odebrał tą fuszerkę powinno się pozbawić uprawnień oraz obciążyć kosztami. Ale cóż skoro najpierw się otwiera ruch, bo delegacja PiSdzielcow, z księdzem na czele a później się odbiera. Gdzie po tygodniu przesuwa się sztuczna wysepkę ( lewoskret z Grotta na Partyzantów) bo samochody się nie mieściły. Istna parodia.
Popatrzcie na organizację ruchu w centrum miasta, przejście dla pieszych przez kilka pasów (Sikorskiego), światła przy przejściu do SP3, wyjazd z Partyzantow na Tarnów, kostka granitowa na rondach, wyrywana przez koła pojazdów ciężarowych i niszcząca im pony, itd. Nie wiem kto wymyśla taką organizacją ruchu, ale jako osoba od lat mająca do czynienia z ruchem drogowym uważam, że to beznadziejne i głupie rozwiązania. A po co jest włączona w godzinach wieczornych sygnalizacja świetlna, gdy ruch jest znikomy? Piesi i pojazdy muszą stawać i czekać nie wiadomo po co. Samochód stoi, silnik pracuje, spaliny lecą, a gdzie ekologia? A gdzie ekologia, gdy trzeba jeździć w koło w centrum, bo taka jest tam beznadziejna organizacja ruchu? Szkoda gadać…
bo ten co projektuje nie jest projektantem (bo tu trzeba mieć uprawnienia) tylko autorem (taki myk, można to spr.)
Zapraszam do parku zdrojowego na Sloneczna gdzie ciezarowki 7.5 tony smigaja , w nocy Tir za Tirem Grotta smiga , kolo biedronki glowny ruch przez zamkniecie Parkowej .A co bedzie jak ja zamkna calkowicie , juz zabrali 1/4 na chodnik .
Przepraszam bardzo ale pozwolę sobie też na komentarz bo coś mi tu nie pasuje. Powyżej jest napisane, że budynek AKS kosztował 10 milionów złotych: ”oddany do użytku kilka miesięcy temu’, z dużym opóźnieniem i z wielkim „podrożeniem”♂, budynek administracyjno-szatniowy przy płycie stadionu miejskiego (ok. 10,0 mln) – obiekt krytykowany przeze mnie od początku jego budowy, z racji znacznego wkopania go w ziemię nazywany przeze mnie bunkrem AKS’u, który według wstępnych zapowiedzi miał być nową siedzibą klubu AKS 1947 Busko-Zdrój, a finalnie okazał się być „budynkiem administracyjno-szatniowym” z „solariumowymi” trybunami, na których mało kto siedzi w słoneczne dni, gdyż popołudniowe słońce patrzącym na murawę stadionu świeci prosto w oczy i latem mocno przypieka”. Zaraz poniżej jest zaś napisane, że remont i modernizacja budynku UMIG kosztowała ok. 8 milionów złotych: ” rewitalizacja budynku Urzędu Miasta i Gminy Busko-Zdrój♂, ulokowanego w dawnym apartamentowcu Gestapo wybudowanym przez Niemców podczas II Wojny Światowej ( ok. 8,0 mln)…”. Czy mam rozumieć, że budowa budynku AKS przy ulicy Rokosza kosztowała 2 miliony więcej niż wielki kompleksowy remont i modernizacja oceniam dwukrotnie większego gmachu UMIG ?! Proszę wybaczyć ale remontowałem stary dom i powiem z ręką na sercu, że taniej by mi było zburzyć go i wybudować go od zera. Myślę, że każdy kto robił duży remont przyzna mi rację. A tu jakimś cudem jest na odwrót, budowa budynku AKS 10 milionów, a remont budynku UMIG 8 milionów! Mamy tu jakiś cud ekonomiczny czy co? Zaczynam się coraz bardziej utwierdzać w przekonaniu, że w Busku to wszystko jest możliwe, że tu nie tylko bogatym cielą się byki ale jak trzeba to 2+2=8!
”RynekInfrastruktury.pl: – Miejski Zarząd Dróg w Kielcach szuka wykonawców, którzy rozbudują ulice w północnej części miasta. ” Jak świat światem to rozwój państw miast związany był z rozwojem dróg i szlaków komunikacyjnych. Komunikacja jest wielkim impulsem rozwojowym. Kielce to wiedzą i rozbudowują swoje drogi i ulicy. Tymczasem w Busku odwrotnie. W Busku zamienia się ulice w deptaki lub zwęża się je ograniczając ich przejezdność nie dając w zamian żadnej sensownej alternatywy komunikacyjnej.