UOKiK wziął pod lupę parkingi przy Lidlu i Biedronce. Gigantyczna kara dla operatora
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął pod lupę parkingi przy szpitalach i centrach handlowych na terenie całego kraju. UOKiK nałożył gigantyczną karę na operatora za działania niezgodne z prawem’.- informuje 21.04.2023 portal wprost.pl
Ta sprawa bulwersowała opinię społeczną od dłuższego czasu. Dotyczy działalności APCOA Parking Polska, operatora parkingów przy szpitalach, biurowcach czy centrach handlowych na terenie całego kraju. Firma wydłużała procedurę reklamacji, straszyła dodatkowymi kosztami za nieuiszczenie żądanych opłat.
Firma decydowała w jaki sposób można składać reklamacje
Firma ograniczała konsumentom sposoby składania reklamacji, dopuszczając tylko dwa rodzaje zgłoszeń. Pierwszy polegał na wypełnieniu formularza na stronie internetowej. Drugim było wysłanie listu na adres siedziby spółki. Spółka nie uwzględniała reklamacji wysłanych drogą mailową lub składanych osobiście. Takie działania są sprzeczne z prawem.
Na operatora posypały się liczne skargi, które klienci kierowali do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prezes UOKiK stwierdził, że naruszone zostały zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na przedsiębiorcę ponad 820 tys. zł kary.
Konsumenci zostali wprowadzeni w błąd
Zdaniem urzędników procedura reklamacyjna nie może… – cały artykuł na źródłowej stronie wprost.pl
◙ Podobne informacje:
TVP1: Zamknięcie ośrodka zdrowia w Szczaworyżu tematem wtorkowego ALARMU! [AUDIO]
RK: ? Mieszkańcy Buska niemal cztery godziny blokowali drogę [FOTO, VIDEO]