🌞 Debata kandydatów na burmistrza w Buskim Samorządowym Centrum Kultury - 26 marca, wtorek, 18:00 [VIDEO] ♦ JKR: "Tak dalej być nie musi" - dokładnie tak! - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

🌞 Debata kandydatów na burmistrza w Buskim Samorządowym Centrum Kultury – 26 marca, wtorek, 18:00 [VIDEO] ♦ JKR: „Tak dalej być nie musi” – dokładnie tak!

26 marca 2024 | busko.com.pl 21.03.2024 | infoBusko.pl Jarosław Kruk 23.03.2024 | | 120 komentarzy

W najbliższy wtorek, 26 marca 2024 r. , o godzinie 18:00, w Buskim Samorządowym Centrum Kultury odbędzie się debata kandydatów na burmistrza miasta i gminy Busko-Zdrój, która zapowiada się jako ważny moment w kampanii wyborczej. informuje 21.03.2024 portal busko.com.pl

* * *

O stanowisko burmistrza ubiega się pięciu kandydatów, reprezentujących różne ugrupowania i różne wizje rozwoju naszej gminy. Są nimi:

  1. Jarosław Roland Kruk’ – kandydat z listy KWW JAROSŁAW KRUK INFOBUSKO’,
  2. Michał Grzegorz Maroński – reprezentujący KWW POROZUMIENIE GMINA BUSKO 2024,
  3. Paweł Sarna’ – kandydat z KWW PAWŁA SARNY DLA MIASTA I GMINY BUSKO,
  4. Jerzy Marek Szydłowski – kandydat z KWW JERZEGO SZYDŁOWSKIEGO,
  5. Paweł Jarosław Ściubisz’ – ubiegający się z ramienia KKW KOALICJA OBYWATELSKA.

Obecnie nie mamy jeszcze pełnej informacji na temat liczby kandydatów, którzy przystąpią do debaty. Trwają rozmowy z Komitetami Wyborczymi w sprawie udziału kandydatów w debacie. Więcej informacji zamieścimy wkrótce.

Debata oraz transmisja live z debaty zostanie przeprowadzona przy współpracy: portalu busko.com.pl, Telewizji Internetowej Ponidzie.TV oraz Echa Dnia. Poprowadzi ją dziennikarz z Echa Dnia, Michał Kolera.

Warto podkreślić, że Sala Widowiskowa Buskiego Samorządowego Centrum Kultury zostanie udostępniona nieodpłatnie na potrzeby debaty.

Zapraszamy więc wszystkich zainteresowanych do śledzenia transmisji z debaty kandydatów na burmistrza, która odbędzie się 26 marca o godzinie 18:00 w Telewizji internetowej Ponidzie.TV

źródło: busko.com.pl

* * *

1. 26.03.2024, Busko-Zdrój: Debata wyborcza w Buskim Samorządowym Centrum Kultury. / fot. Paweł Gładyś busko.com.pl♂

2. Infografika jednego z kandydatów użyta w trakcie wtorkowej debaty w BSCK.
3. W sobotę, 23.03.2024, w Galerii Korona Kielce odbywała się Debata wyborcza kandydatów ubiegających się o mandat radnego Sejmiku świętokrzyskiego. Wydarzenie zorganizowało Echo Dnia. / źródło: fb Echo Dnia



♦ Jarosław Kruk: „TAK DALEJ BYĆ NIE MUSI” – z takim hasłem na tabliczce (grafika ilustracyjna)wszedł na ring debaty wyborczej odbywającej się z inicjatywy Echa Dnia 23.03.2024 w Galerii Korona Kielce jeden z kandydatów do Sejmiku województwa świętokrzyskiego. To hasło pasuje jak ulał do obecnych wyborów samorządowych w Gminie Busko-Zdrój.

Mam nadzieję, że kandydat do sejmiku nie obrazi się jeśli pozwolę sobie wykorzystać to zawołanie na okoliczność buskiego plebiscytu samorządowego wyznaczonego na dzień 7 kwietnia 2024.

TAK DALEJ BYĆ NIE MUSI – nie tylko w Kielcach, ale i w słonecznym mieście i słonecznej gminie Busko-Zdrój również!

Demokratyczne kwietniowe wybory dają nam mieszkańcom szansę na zmianę tej istniejącej od 2010 roku buskiej rzeczywistości lokalnej, której wymownym symbolem jest potrzebna inaczej zardzewiała Kładka na Górkę’ wystawiona za 9,5 miliona, a której głównymi twarzami są:

– burmistrz Waldemar Sikora’
wiceburmistrz Michał Maroński’
przewodniczący Rady Miejskiej Robert Burchan’
prezes MPGK Krzysztof Kryczka’
– dyrektor BSCK Maria Wiśniewska’

Dlatego serdecznie zapraszam wszystkich mieszkańców do oglądania transmisji na żywo anonsowanej powyżej debaty 5 kandydatów♂ na burmistrza miasta i gminy Busko-Zdrój, która odbędzie się w najbliższy wtorek o godzinie 18:00 w BSCK i zapraszam do wzięcia udziału i pójścia do urn wyborczych 7 kwietnia 2024 r.

* * *

○ W życiu warto stawiać sobie cele i dążyć do ich skutecznej realizacji. To one nadają sens naszym działaniom i pomagają nam osiągać to, o czym marzymy. Bez celów trudno nam wyznaczyć kierunek oraz poczuć satysfakcję z postępów, jakie osiągamy na naszej drodze. Dlatego zachęcam wszystkich do określania swoich celów, nawet tych najmniejszych, i konsekwentnego dążenia do ich osiągnięcia. Pamiętajmy, że każdy krok w ich stronę przynosi nas coraz bliżej sukcesu!
? #Busko-Zdrój #cele #realizacja #motywacja #postęp #Wybory 2024
* * *

Jedni obiecują, że gdy dostaną władzę to zrobią to i tamto… Inni, nie mając władzy, dysponując skromnymi środkami i ograniczonymi możliwościami od lat realizują konkretne działania.
Poniżej kilka ważniejszych spośród listy wielu wydarzeń na przestrzeni ostatnich 4 lat, których byłem pomysłodawcą, inicjatorem i autorem.


❤️ X Zjazd Absolwentów I LO im. T. Kościuszki w Busku-Zdroju [16÷18 czerwca 2023] Spotkania, Wspomnienia i Uhonorowanie 105-lecia Szkoły [VIDEO/FOTO]♂


Jarosław Kruk infoBusko.pl: ?? 77. rocznica egzekucji w Lesie Wełeckim. Prelekcja historyczna i uroczystości upamiętniające jej ofiary. Busko-Zdrój, 16 lipca 2021 [VIDEO]♂


Jarosław Kruk infoBusko.pl: „Projektowanie i budowa ścieżek i infrastruktury rowerowej na przykładzie Dąbrowy Górniczej, Polski i wybranych krajów europejskich” – otwarte spotkanie informacyjno-warsztatowe: 18.05.2022, 17:00 – Centrum Konferencyjne UBZ [VIDEO] [PREZENTACJE DO POBRANIA]♂ 


Jarosław Kruk infoBusko.pl„Ora, Labora et Requiem” Wspólna adwentowa pielgrzymka gospodyń z gminy Wiślica oraz z Widuchowej do Muzeum Diecezjalnego, na Św. Krzyż i do sanktuarium w Kałkowie Godowie. Spektakl ” Opowieść Wigilijna” – 9 grudnia 2023 r. [FOTOGALERIA]♂


Jarosław Kruk infoBusko.pl: 13 stycznia 2024 r. „Opowieść wigilijna” w inscenizacji Amatorskiego Teatru Dramatycznego z Kałkowa-Godowa kolejny raz zagościła parafialnej scenie w Strożyskach i podbiła serca widzów [FOTO | VIDEO] ♂



* * *

◙ Podobne informacje:

List do Redakcji: „Debata kandydatów na burmistrza MiG Busko-Zdrój – moja analiza”

W Głogoczowie za 5,5 mln zł powstanie kolejna kładka dla pieszych nad Zakopianką. | ? JKR: W Busku nad Rzewuskiego powstała kładka dla pieszych za 9,5 mln zł. O 4 miliony drożej!!

? ED: Zmiany personalne w kadrze zarządzającej BSCK | JKR: Kowal ukradł, Cygana powiesili ?

???Kolejny groźny wypadek w Busku-Zdroju na ul. Objazdowej… ♦JKR: Inni budują obwodnice – buskie władze budują zardzewiałe kładki, kilometry deptaków, słoneczka, fontanny, zamknęły Ośrodek Zdrowia, a teraz planują za grube miliony wznieść Centrum „badania zawartości wody w wodzie”…”

? bcpl: KWW Porozumienie Gmina Busko-Zdrój 2024 prezentuje program i kandydatów w wyborach samorządowych [FOTO | VIDEO] ⬛ JKR: Ale w Busku to już było….

LXXIII Sesja Rady Miejskiej w Busku-Zdroju – 14 marca 2024r. o godz. 10:00 – Transmisja LIVE UMiG ? VIDEO @infoBusko: ♦Wolne wnioski, ♦Ad vocem Łukasza Nowaka]

List do Redakcji: „Śmieci idą w górę podobnie jak zarobki Pana Prezesa Kryczki”

ED: Sejmik nie odpowie na apel Buska-Zdroju w sprawie przejęcia uzdrowiska | Maciej Gawin: „Nie daj Boże takiego przywódcy, żeby wszedł do uzdrowiska”

Apel 22 buskich przedsiębiorców popierających przed II turą wyborów Waldemara Sikorę

?Porozmawiajmy sobie nieco [7]: Z Maciejem Gawinem, radnym Sejmiku świętokrzyskiego, kandydatem do Rady Powiatu w Wyborach samorządowych 2024

👥 Porozmawiajmy sobie nieco [6]: Z ppłk Tomaszem Lewińskim o m.in. rosyjskiej rakiecie nad Polską, reakcji władz, możliwych zagrożeniach i o Obronie Cywilnej

? Porozmawiajmy sobie nieco [5]: Z Bartkiem Wachem z Kameduł, najmłodszym kandydatem do Rady Miejskiej, o sobie, życiu na wsi, kanalizacji i gazie, o pracy i potrzebach młodych, i o wielu jeszcze innych sprawach

? Porozmawiajmy sobie nieco [4]: Z państwem Sylwią i Łukaszem Janoś, kandydatem do Rady Miejskiej, o rodzinie, pracy, o tym jak żyje się w Janinie i co potrzeba na wsi, i o wielu jeszcze innych sprawach

?Porozmawiajmy sobie nieco [3]: Z ppłk Tomaszem Lewińskim, kandydatem do Rady Miejskiej, o m.in. Busku wczoraj i dziś, studiach na WAT, cybernetyce, rakietach, CPK, deweloperach i blokach przy ul. Młyńskiej i o wielu jeszcze innych sprawach [ROZMOWA nr 3]

?Porozmawiajmy sobie nieco [2]: Z Marcinem Łukasikiem, kandydatem do Rady Miejskiej: O sobie, Pułku Żuawów Śmierci, motoryzacyjnych tradycjach ziemi świętokrzyskiej, swoich licznych pasjach, schronie przy SP2 i o Busku-Zdroju [ROZMOWA nr 2]

?Porozmawiajmy sobie nieco [1]: O Busku-Zdroju i o sobie z Jarosławem Lachem [ROZMOWA 1]

 

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

120 odpowiedzi na “🌞 Debata kandydatów na burmistrza w Buskim Samorządowym Centrum Kultury – 26 marca, wtorek, 18:00 [VIDEO] ♦ JKR: „Tak dalej być nie musi” – dokładnie tak!”

  1. Busko pisze:

    Ja nam pytanie. Którego kandydata i dlaczego wspiera Busko biznes. Co za to mają lub co pragną zachować dalej. Chyba każdy widzi po plakatach w Busku. Kto mądry o to przede wszystkim nie zagłosuje na takiego kandydata. Wstyd

  2. W państwie rządzonym dobrze, wstyd być biednym, w państwie rządzonym źle - bogatym. pisze:

    W państwie rządzonym dobrze, wstyd być biednym, w państwie rządzonym źle – bogatym – stwierdził 2500 lat temu chiński filozof Konfucjusz. Czy te słowa nie są wciąż aktualne w pewnym słonecznym mieście?

  3. Tak mi jakoś przyszło do głowy ? pisze:

    Moim skromnym zdaniem liczba plakatów oznacza przynależność do większej partii politycznej i finansowanie kampanii z partyjnych środków jest jeszcze inna opcja mianowicie ktoś jest bardzo majętny i tak bardzo chce znaleść się w polityce ze inwestuje dużo własnych środków na bilbordy i ulotki zamiast po prostu ulokować je mądrzej ? ludzią ambitnym nie trzeba mnóstwo plakatów ponieważ człowiek ambitny większość reprezentuje sobą a do polityki idzie zapewne za czyjaś namową ? tyle w moim mniemaniu a teraz trole: czas start…

  4. Do Busko pisze:

    Biznes kieruje się tylko i wyłącznie zyskiem, jak największym zyskiem. Biznes ma w d..e Busko, wsie, ludzi, ich problemy, lokalny patriotyzm. Biznes patrzy tylko na kasę. Dzieci biznesmenów są ustawione. Biznesmena stać kupić dziecku choćby mieszkanie w Krakowie, gdzie to dziecko będzie miało dobrą przyszłość, a jak ma dwoje czy troje dzieci, to tamtych ustawi w Krakowie czy Warszawie, a jedno z nich przejmie ten biznes i będzie ustawione w Busku. Biznes zrobi wszystko i „ułoży się” z każdym, jeśli to mu tylko przyniesie zysk.

  5. AFERA KANALIZACYJNA: Czy w Busku zapas mocy przerobowych oczyszczalni ścieków zarezerwowany dla sołectw przejęły setki mieszkań deweloperów? pisze:

    Wysłuchałem cały wywiad zamieszczony w artykule „Porozmawiajmy sobie nieco [5]: Z Bartkiem Wachem z Kameduł, najmłodszym kandydatem do Rady Miejskiej, o sobie, życiu na wsi, kanalizacji i gazie, o pracy i potrzebach młodych, i o wielu jeszcze innych sprawach” https://infobusko.pl/bartlomiej-wach/. Szczególną moją uwagę zwróciła rozmowa na temat kanalizacji wsi, w szczególności fragment od 33 minuty 30 sekundy do 38 minuty. Wynika z niego, że zapas mocy przerobowych oczyszczalni ścieków w Siesławicach zarezerwowany dla sołectw gminy Busko-Zdrój przejęły setki mieszkań deweloperów już wybudowanych i nowopowstających. Teraz zatem by skanalizować pozostałe wsie Gmina Busko będzie musiała prawdopodobnie wybudować nową oczyszczalnię! Jeśli to prawda to mamy do czynienia z mega aferą kanalizacyjną!

  6. Babinicz pisze:

    Nie zgadzam się z szanownym Panem redaktorem co do pożyczania hasła”Tak dalej być nie musi” to tylko gra słówek zmiękczenie do „nie może być” w przypadku naszej gminy. To hasło może być rozgrzeszeniem dla kontynuacji i legalizacji tego co jest i było a na koniec kadencji pozwoli powiedzieć wygranemu „nie wyszło”. „Tak dalej nie będzie” to powinno być motto debaty w Busku. Bardzo jestem ciekawy technikali i pytań. Będzie ciekawie. Kandydatą na Burmistrza życzę powodzenia a wyborcą trafnej oceny i przemyślanych wyborów. Niech się dzieje

  7. Do 23 MARCA 2024 O 19:02 pisze:

    Oczywiście, że te słowa są aktualne w Busku! Ja dodam jeszcze, choć to nie Konfucjusz: „Ubóstwo uczciwe nie bywa wstydliwe.” Najważniejsze jednak, aby nie być ubogim intelektualnie. To jest bowiem prawdziwa bieda…

    A propos Konfucjusza:

    „Na drzewie dobrych intencji jest wiele kwiatów, lecz mało owoców.” To warte jest przemyślenia w kontekście obiecanek wyborczch. Panie Szydłowski, Maroński, obecni radni i zarazem kandydaci – nie obietnice! Pokażcie Wasze owoce ostatnich lat.

    „Szlachetny odznacza się godnością, lecz nie dumą. Prostak bywa dumny, choć brak mu godności.” O tak, pasuje to do paru osób. Duma bowiem jest, pycha, arogancja ale godnosci brak.

    „Są trzy rodzaje przyjaźni, które korzyść przynoszą: przyjaźń z prostolinijnym, ze szczerym i z takim, który wiele wie.”

    A tu inne powiedzenia, tym razem nie Konfucjusza:

    „Bogactw przybywa, cnoty ubywa.”

    „Czyny przemawiają głośniej niż słowa.”

    „Madry obiecuje, głupi się raduje.”

    „Najsilniejszy opór stawia obojętność.” Nie bądźcie obojętni! Idźcie na wybory i głosujcie. Każdy głos jest ważny!

  8. Jarosław Kruk, redaktor/kandydat na burmistrza do: Babinicz 23 MARCA 2024 O 19:26 pisze:

    Szanowny Komentatorze uprzejmie dziękuję za włączenie się do dyskusji komentarzowej. W kwestii czy do buskiej wyborczej teraźniejszości bardziej pasuje hasło ”Tak dalej być nie musi” czy może „Tak dalej nie będzie” odpowiem, że ja obstaję przy pierwszej wersji: ”Tak dalej być nie musi”.

    Dlaczego? Dlatego, że choć dotychczasowy włodarz miasta 3 kadencji Waldemar Sikora odchodzi już na boczny tor, a o opuszczony fotel burmistrza ubiega się 5 teoretycznie nowych kandydatów, to nie da się nie zauważyć, że dwoje z nich: Michał Maroński i Jerzy Szydłowski nie są nowicjuszami na buskiej scenie samorządowej.

    Michał Maroński od 2019 r. był wiceburmistrzem, prawą ręką burmistrza Sikory.

    Jerzy Szydłowski ma jeszcze dłuższy staż na szczytach buskiej władzy samorządowej. W buskiej Radzie Miejskiej, słonecznym parlamencie lokalnym, zasiada nieprzerwanie od bodaj 2010 r., w 2009 r. wspólnie z Waldemarem Sikorą i Bernardem Oziębłym stworzył Porozumienie Samorządowe, jedną czy dwie kadencje był wiceprzewodniczącym Rady Miejskiej.

    W dodatku, w ich Komitetach Wyborczych, wśród kandydatów ubiegających się o miejsca w nowej Radzie Miejskiej BZ, rozdzieleni mniej więcej na pół, są radni obecnej Rady Miejskiej i jest w mojej ocenie realna szansa, że wszyscy oni dostaną się do nowowybieranej Rady Miasta.

    Dlatego ja pozwolę sobie pozostać przy „mojej” wersji zawołania: ”Tak dalej być nie musi”, choć przyznaję , że jest szansa, iż m.in. 6 lat mozolnej pracy redakcyjnej i tysięcy publikacji na infoBusko.pl – z których setki ukazywały buską rzeczywistość bez cenzury, retuszów i pudrowań – sprawi, że „Tak dalej nie będzie”.

    z wyrazami szacunku
    Jarosław Kruk

  9. Fałszywy prorok pisze:

    Ludzie nie dajcie się zwieść Panu Jerzemu „wstrzymuje się” Szydłowskiemu!!!
    Facet brał kasę za wstrzymywanie się od głosu przez 5 lat a teraz chce zarządzać miastem!!!
    Czy jest tu jakiś cwaniak!?

  10. Nowak Robert pisze:

    A dla mnie dalej wszyscy kandydaci nie przedstawili nic ……..gdzie po za ogolnikami jest napisane co kandydaci zrobia. Cicho sza , co to za kandydaci . ?!!!! Mnie konkretnie interesuje obwodnica , prawdziwa obwodnica Buska, kanalizacja , rozwiazanie ruchu , komunikacja darmowa w Busku i okolicy. Rozsadne zagospodarowanie Radzanowa , parkingi ochrona zdrowia ( brawo Panie Lasak – to nie cynizm ale za taka mala kase doskonale Pan prowadzi szpital ). Radni – bezradni do wymiany , ludzie popatrzcie nic nie robia , to sa klakierzy . Dlaczego nikt z radnych nie przedstawia planu dzialania ? Moim zdaniem Pan Kruk lub Pan Sciubisz . Chlopaki powiedzcie w koncu co chcecie zmienic !

  11. Dragon pisze:

    Cuda, cuda, obiecują…

  12. Babinicz pisze:

    Cała ta wymiana zdań dotyczy problemów pozostawionych przez poprzedników, co wybory zarzucamy im działanie złe lub brak działań, obchodzenie że nie powiem łamanie prawa i wiele wiele błędów. Brak strategii i haos to nasz poprzedni wybór.Busko miało dobrze zarysowane strefy funkcjonalne. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego też był jednym z lepszych. Co się stało że się z…wszystko na sprzedaż..? Teraz, chaos urbanistyczny, wstawianie bloków w miejscu zabudowy jednorodzinnej strefy A,B, dziwnie drogie iwestycje bez priorytetów i z płynną ceną. Kto wydawał na to pozwolenia i dlaczego bez oceny wpływu inwestycji na środowisko. Może któryś z kandydatów obieca rzetelne rozliczenie włodarzy i urzędników za to co było niezgodne z prawem, kto zwróci ludziom straty (nie tylko finansowe) kupili działki, w przeświadczeniu że ma być zabudowa jednorodzinna a nagle mają bloki za oknem a na wsi brak kanalizacji Dysponowanie czyimś mieniem i ograniczenia praw własności na podstawie decyzji administracyjnych to wytrych do omijania KC oraz unikania należnych odszkodowań. Obietnica audytu i rozliczenia poprzedników to będą wektory zmian i rozbicia istniejących układów. Powodzenia w debacie

  13. Babinicz1 pisze:

    Cała ta wymiana zdań dotyczy problemów pozostawionych przez poprzedników, co wybory zarzucamy im działanie złe lub brak działań, obchodzenie że nie powiem łamanie prawa i wiele wiele błędów. Brak strategii i haos to nasz poprzedni wybór.Busko miało dobrze zarysowane strefy funkcjonalne. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego też był jednym z lepszych. Co się stało że się z…wszystko na sprzedaż..? Teraz, chaos urbanistyczny, wstawianie bloków w miejscu zabudowy jednorodzinnej strefy A,B, dziwnie drogie iwestycje bez priorytetów i z płynną ceną. Kto wydawał na to pozwolenia i dlaczego bez oceny wpływu inwestycji na środowisko. Może któryś z kandydatów obieca rzetelne rozliczenie włodarzy i urzędników za to co było niezgodne z prawem, kto zwróci ludziom straty (nie tylko finansowe) kupili działki, w przeświadczeniu że ma być zabudowa jednorodzinna a nagle mają bloki za oknem a na wsi brak kanalizacji Dysponowanie czyimś mieniem i ograniczenia praw własności na podstawie decyzji administracyjnych to wytrych do omijania KC oraz unikania należnych odszkodowań. Obietnica audytu i rozliczenia poprzedników to będą wektory zmian i rozbicia istniejących układów. Powodzenia w debacie

  14. Do: AFERA KANALIZACYJNA: Czy w Busku zapas mocy przerobowych oczyszczalni ścieków zarezerwowany dla sołectw przejęły setki mieszkań deweloperów? 23 MARCA 2024 O 19:22 pisze:

    Redaktor Jarosław Kruk mówi o możliwej aferze kanalizacyjnej, Paweł Ściubisz również wytyka braki w kanalizacji, czyli coś musi byś na rzeczy. Podejrzewam, że po Aferze pierogowej, Busko ponownie wypłynie w mediach ogólnopolskich na czołówki za sprawą Afery Kanalizacyjnej. Swoją drogą, jeśli prawda jest ze Pan UMIG oddał trzymane dla sołectw ostatnie moce przerobowe oczyszczalni ścieków deweloperom to jest to wg mnie giga skandal!

  15. Tadeusz pisze:

    Mnie się wydaje, że kandydat na burmistrza Paweł Ściubisz w tej rolce o kanalizacji wsi https://www.facebook.com/reel/377834625144775 to odleciał w kosmos. Przewiduję, że w poniedziałek będzie riposta UMIG.

  16. Mieszkaniec Buska pisze:

    Poczytałem sobie tego Facebooka Marońskiego i więcej tam nie wejdę. Jeden raz mi wystarczy. Taki fałsz i obłudę naprawdę trudno znieść. Po prostu rzygać się chce, bo inaczej tego nazwać nie można. Ten cały profil i ta dziewiątka Marońskiego to jak naplucie mieszkańcom w twarz. A co Maroński robił przez ostatnie 5 lat bycia vice-Burmistrzem? O nie, nie ma tłumaczenia, że nic nie mógł. Jak nic nie mógł, to za co brał pensję? Jak nic nie mógł, to było się podać do dymisji. Mogę każdy punkt po punkcie z tej, pożal się Boże, „dziewiątki” obalić merytorycznie w kilkanascie sekund.

    Drodzy Mieszkańcy Miasta i Gminy Busko, nie dajcie się robić w bambuko, nie dajcie się nabrać. Pod Marońskiego jako vice-Burmistrza podlega:

    1/ MPGK-Komumalka-droga woda, ścieki,śmieci,drogie ciepło, 2/ MGOPS i ŚDS-Opieka Społeczna
    3/ DH Lotos-przynoszący straty…
    4/ ZUK-odpowiada za zieleń, sprzątanie
    5/ BSCK i tężnia
    6/ BOSIR-pływalnia,stadion
    7/ MGBP
    8/ świetlice wiejskie
    9/ jednostki oświatowe
    10/ SPZPOZ czyli Ośrodek Zdrowia w Busku wraz z podległymi przychodniami.

    I jak tam Panie Maroński, co żeś zrobił dla mieszkańców Szczaworyża, żeby im nie zlikwidowano Ośrodka Zdrowia? A coś pomogłeś KGW Widuchowa? A odpowiedziałeś Panu Jarosławowi Lachowi na temat wysokich cen wody, ścieków, śmieci i DH Lotos jadącego na stracie? A Redaktor Kruk pytał tyle razy o bilans tężni, to po dziś dzień odpowiedzi brak i co, odpowiedz mu wreszcie Panie Maroński? A może powiesz Panie Maroński jak tam stadion funkcjonuje? Pozamykany na 4 spusty dla mieszkańców? Ale czarny „bunkier” działa i brat Sikory Marian Sikora jako kierownik stadionu tam urzęduje, prawda? A może odpowiesz Panie Maroński jak Opieka Społeczna działa, że biednym osobom dają grosze, bo dają z tego co słyszałem obecnie tyle, co dawali 4-5 lat temu, a inflacja i drożyzna wiemy jaka jest, więc może Panie Maroński coś tym biednym ludziom powiesz? A może powiesz coś Panie Maroński tym lokatorom w Radzanowie bez bieżącej wody, łazienek i kanalizacji z sąsiadem latającym z maczetą?

    To teraz ja Ci powiem Panie Maroński: Weź sobie Pan tę swoją dziewiątkę jak masz Pan chęć i sobie ją wkręć w… No sam Pan wiesz w co. Ta scena była u Barei w „Co mi zrobisz jak mnie złapiesz” – link poniżej. Ta Pana żałosna „dziewiątka” i to, co Pan robisz, to akuratnie się co najwyżej do Barei nadaje, nic więcej.

    Powyższe jest moją prywatną opinią, do której mam prawo.
    https://www.youtube.com/watch?v=f8vPpkw9qK8

  17. Melechowicz pisze:

    Burmistrz to osoba realizująca zadania uchwalone przez radę, ważne by był uczciwy i potrafił zarządzać kasą, ludźmi bez wikłania się w układy polityczno-biznesowe.

    Nie ma tu miejsca na politykę czy Busko będzie wasze, czy nasze. Polityczna walka postrzegana właśnie przez pryzmat odbiliśmy, straciliśmy, to medialne manipulacje napuszczające nas lokalnie jednych na drugich.

    Zarządzanie przez konflikt to domena PIS i PO ja to nazywam syndromem styropianu, oni inaczej nie potrafią i dlatego muszą odejść.

    Trzeba ich zastąpić młodymi potrafiącymi budować, scalać, jednoczyć i mobilizować do pracy dla nas wszystkich.

    Być może Pan Paweł Sarna zrozumie że Partia to lasso, które ogranicza działanie samorządu i będzie samorządowcem z krwi i kości wiernym swoim nie tylko wyborcom, ale nam wszystkim

    Powodzenia

  18. Do powyżej pisze:

    PiS, PO jedno zło wg mnie.

  19. Marek pisze:

    Debata powinna się odbyć nie jedna, ale kilka, tematycznych. Niewiele się dowiemy od 5 kandydatów w ciągu jednej godzinnej debaty ogólnej. Szkoda, że nikt nie pomyślał o debatach wcześniej. Zamiast merytorycznej prezentacji mamy tysiące banerów z ładnymi wyfotoszopowanymi buźkami. Taka forma wyborów to raczej wybory Mistera i Miss obiektywu a nie burmistrza i radnych, którzy będą zarządzać duża gmina z 200 milionowym budżetem i 25 tysiącami mieszkańców. To dla mnie jest żałosne, wręcz straszne i nie wróży nic dobrego.

  20. UWAGA!!! To trzeba wyjaśnić! Czy doszło do nepotyzmu? pisze:

    W artykule pt. „Wybory samorządowe 2024: Kandydaci”

    https://infobusko.pl/????-wybory-samorzadowe-2024-kandydaci/

    widnieje komentarz:

    „Malucholandia
    11 MARCA 2024 O 07:14

    Pan kandydat Maroński bardzo chwali się buskim żłobkiem – może przedstawiłby rzetelnie jak doszło do powstania żłobka ???
    Zapewne nie, więc aby rozjaśnić umysły :
    1. Projekt na pozyskanie funduszy napisała Pani Dominika Marońska
    2. Nadzór nad pracami modernizacyjnymi budynku – Pani Dominika Marońska
    3. Zadbanie o wyposażenie żłobka – Pani Dominika ka Marońska
    4. Prowadzenie przez 12 miesięcy i rozliczenie funduszy – Pani Dominika Marońska
    5. Przecięcie wstęgi i przyjęcie Laurów – Pan Sikora i Maroński
    Patrząc z boku, poprostu wstyd że tak można !!!
    Pracownica UMiG”

    W internecie można znaleźć takie informacje:

    TermoProjekt Spółka Cywilna D.Marońska, M.Sztuk
    ul. Mikułowicka 19, 28-100 Busko-Zdrój
    DOMINIKA MAROŃSKA
    MARCIN SZTUK „MarKrak” Marcin Sztuk Usługi Budowlane, Montaż i Serwis Urządzeń Grzewczych i Chłodniczych
    REGON: 525578988
    NIP: 6551986425

    TermoProjekt Dominika Marońska s.c.
    ul. Mikułowicka 19, 28-100 Busko-Zdrój
    REGON 525267426
    NIP 6551828376

    UWAGA!!! Mamy tu dwie firmy! Zwróćcie uwagę na różne REGONY i NIPY. Dominika Marońska występuje w dwóch firmach.

    https://aleo.com/pl/firma/termoprojekt-spolka-cywilna-dmaronska,-msztuk
    https://aleo.com/pl/firma/termoprojekt-dominika-maronska-sc

    Pytam się:

    1). Czy to prawda, co pisze w komentarzu „Malucholandia”?
    2). Czy Pani Dominika Marońska, żona vice-Burmistrza Michała Marońskiego, wykonywała prace na rzecz żłobka czyli UMIG w ramach działalności swojej prywatnej firmy/firm?
    3). Jeśli to prawda, to czy doszło do nepotyzmu i „kolesiostwa”?

  21. WW pisze:

    Warto przypomnieć, że pod Michała Marońskiego jako Vice-Burmistrza podlega MPGK, w którym pracowała jego żona Dominika, najpierw dość długo bodaj w dziale mieszkaniowym, a potem została dyrektorką w MPGK. Jak to ocenić? Jakie to są standarty?
    Był o tym artykuł na infobusko pt. „List do Redakcji:” Wychodzi na to, że Pani Marońska, żona Naszego wice Burmistrza Pan Michała Marońskiego została Panią dyrektor w MPGK Sp.z o. o. w Busku-Zdroju!”
    A żeby było jeszcze ciekawiej, to zgadnijcie co dziś robi Pani Dominika Marońska? Nie jest już dyrektorem w MPGK. Obecnie jest kandydatką do Rady Powiatu z ramienia KO, czyli jest w komitecie razem z Panem kandydatem na burmistrza Ściubiszem, Panem Bydłoszem i Panem Jarosławem Lachem, a ponadto Pan Jarosław Lach ma na swoim koncie „Jarosław Lach – Nowe Busko-Zdrój” na Facebooku filmik, w którym popiera Panią Dominikę Marońską – film pod tytułem „Świadomy wybór”. Pan Lach ma też hasło: „Transparentność władzy lekiem na układy.” Po prostu super…

  22. Melechowicz pisze:

    Komisje śledcze to polityka i bicie piany, w samorządzie nie powinno jej być. Myślę że prokurator i organy ścigania zrobą to profesjonalnie i lepiej. Bo tak na prawdę kto chciałby być w takiej komisji. Pytanie czy nowy garnitur zechce i będzie mógł dochodzić prawdy. Zyska dostęp do dokumentów, informacji ale znając rządzącą ekipę wiemy że głupia nie była i wspierał ją biznes czyli kasa a to znaczy zaplecze prawnicze lepsze jak w UMiG. Radni to gremium które ma wiedzę i jest odpowiedzialne za wiele przekrętów ale tam wzajemne haki, przysługi i zaniechania zabetonują pamięć. Tylko odwaga uczestników tych biznesów poszkodowanych i świdków może uruchomić młyny sprawiedliwosci czego nam wszystkim życzę.Chciwość to choroba ostanich czasów jak dołożymy do tego bezkarność – to cena jest na każde ku…o a podział zysku to już rzecz wtórna. Bożek pieniądz wymaga więc by celem władzy było jej utrzymanie, utrwalanie i dożywotnie zwolnienie od odpowiedzialności za błędy zaniechania i omijanie prawa. W tych wyborach może uda nam się to zmienić ale musimy pójść i zagłosować

  23. Buszczanin do Melechowicz 24 MARCA 2024 O 18:53 pisze:

    Mądrego miło i warto posłuchać. Dziękuję za rzeczową analizę.

  24. układy pisze:

    A sprawa z Włókniarzem i zajęcie przez komornika konta UMIG to co. Podobno 45 tyś zł komornik wziął za to. Co na to władze gminy. Kto odda stracone pieniądze w ten sposób.
    Pan Maroński to kontynuacja epoki dotychczasowej, udawanie że będzie lepiej. Miał 5 lat by to udowodnić. Załosne odwiedzanie jednostek gminnych i lansowanie się tam , to co to jest. Moim zdaniem nie wejdzie nawet do 2 tury, kto go wspiera …..

  25. mieszkaniec pisze:

    Czy nikogo nie zastanawia skąd developerzy mają tak z górki ze strony urzędu miasta ? Czy wiemy kogo wspierają developerzy z Buska w wyścigu na fotel burmistrza? Całe Busko huczy o tym co za układy są

  26. Mieszkaniec Buska pisze:

    Wszyscy, czyli Pani Dominika Marońska, Pan Kamil Oliwkiewicz i Pan Andrzej Bydłosz, wszyscy razem z ramienia KO kandydują do Rady Gminy lub Rady Powiatu.
    Portal infobusko.pl w 2022 roku pisał: „Pan Andrzej Bydłosz przez ostatnie 12 lat pracował w Miejskim Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej w Busku-Zdroju, gdzie zajmował się inwestycjami w zakresie wodociągów i kanalizacji.”
    Z kolei w 2021 roku był na infobusko.pl artykuł pt. „KO:” złożyłem zawiadomienia o nieprawidłowościach w działaniu kanalizacji sanitarnej w części uzdrowiskowej Buska.” Czy „Oliwkiewicz to oderwany od rzeczywistości malkontent”?

    https://infobusko.pl/czy-oliwkiewicz-to-oderwany-od-rzeczywistosci-malkontent/

    W artykule tym czytamy: „Witam wszystkich serdecznie. W ostatnim czasie złożyłem zawiadomienia o nieprawidłowościach w działaniu kanalizacji sanitarnej w części uzdrowiskowej Buska. Zawiadomienia otrzymała m.in Wojewódzka Inspekcja Sanitarna z uwagi na możliwość skażenia gleby i stwarzania zagrożenia epidemicznego. Sprawę przyjął do zbadania także Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Pismo wraz z opisami sprawy i dokumentacją fotograficzną otrzymał także zarząd Wód Polskich.” – informuje 9 grudnia 2021 r. na swoim fb profilu buskowianin mieszkający przy ul. Kusocińskiego, Kamil Oliwkiewicz.”
    „Czekam na rozwój spraw, z informacji i dokumentów jakie posiadam jasno wynika, że mogło dojść do bardzo poważnych zaniedbań i nieprawidłowości. Przypuszczać można także, że mogło dojść do czynów o charakterze korupcyjnym. Stąd jak wiać po komentarzach władzy taki jad wylewa się z ich ust wobec mojej osoby. W nieodległym czasie sprawą obiecały zająć się media ogólnokrajowe.”

    Teraz wszyscy razem kandydują z ramienia KO… Nie wiem jak Wam ale mnie się to wszystko nie spina…

    Czy Pan Ściubisz, Oliwkiewicz, Bydłosz, Marońska, czy te osoby to jakaś zmiana dla Buska? W mojej opinii nie. Hasło „Transparentność władzy lekiem na układy” brzmi moim zdaniem jak ponury żart.

  27. Obserwator pisze:

    Widzieli Państwo relację kandydata na fotel burmistrza Michała Marońskiego prowadzoną z pojazdu Konrada Ch. Poziom żenada większy niż poziom mułu w zbiorniku w Radzanowie.

  28. Kmicic pisze:

    Politycy wiodących partii chcą upolitycznić wybory samorządowe i mieszają nam w głowach wplątując nas w swoje flustracje po przegranej Lewicy. Minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski pytany o to, czy Lewica poprze projekt Trzeciej Drogi w sprawie referendum dotyczącego aborcji. „De facto takim referendum, czy ktoś popiera referendum w sprawie praw kobiet, są wybory samorządowe. Jeżeli ktoś uważa, że prawa kobiet powinny być wzmocnione, to w wyborach samorządowych głosuje na Lewicę. A jeżeli ktoś uważa, że prawa kobiet nie powinny być podnoszone, to niech głosuje na Trzecią Drogę”. Panie ministrze stawianie sprawy w ten sposób to świństwo i kolejne okopy podziałów gdy wojna za progiem, miałem Pana za mądrzejszego.
    Kochani nie dajcie się nabrać na taką narrację my tu mamy wybory samorządowe potrzebujemy sęsownych mądrych włodarzy i dobrych radnych. Żyjemy tu i teraz potrzebujemy jedności i skupienia by pomyśleć i dobrze wybrać dla dzieci i kobiet.

  29. Do - mieszkaniec 24 MARCA 2024 O 20:10 pisze:

    Ty pytasz, ja odpowiadam.

    Styczeń 2021

    List do Redakcji: Developer wybuduje i sprzeda mieszkania. Parking wystawi miasto. Czy w Busku „zrobiliśmy laskę” deweloperowi?

    https://infobusko.pl/do-redakcji-developer-wybuduje-i-sprzeda-mieszkania-parking-wystawi-miasto/

    UWAGA!!! To mega ważne!!!

    W w/w artykule jest mowa o uchwale Rady Miejskiej. Bez zgody Radnych Burmistrz nic by nie zrobił! To Radni zgodzili się na przejęcie przez UMIG działki od dewelopera, by potem UMIG za nasze podatników pieniądze zrobił na tej działce parking.

    A teraz najważniejsze!!! Jak głosowali Radni?

    Proszę wejść na stronę UMIG:

    https://www.umig.busko.pl/baw/uchwaly/index.php?rok=2020

    Oto baza aktów prawnych. Proszę kliknąć na 2020 rok i znaleźć uchwałę:

    XXX/341/2020

    W sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości na rzecz Gminy Busko-Zdrój.

    W okienku obok kliknijcie „wynik z głosowania” i zobaczycie jak głosowali poszczególni Radni.

    WSZYSCY RADNI BYLI ZA!!!
    Pan Jerzy Szydłowski też był ZA!
    Nie było żadnych głosów PRZECIW czy WSTRZYMUJĄCYCH SIE!

    W mojej opinii Pan Szydłowski to żadna opozycja do W. Sikory. Panowie Maroński, Szydłowski i Sikora to „jedna bajka”, a powyższe głosowanie w mojej ocenie to kolejny dowód na potwierdzenie tegoż…
    Zresztą wystarczy zobaczyć ilu obecnych Radnych jest w komitecie Pana Szydłowskiego i ponownie kandydują oni do Rady Miasta. Tak, oni wszyscy byli także ZA w/w uchwałą. Czy Pan Szydłowski i jego kandydaci to jakaś zmiana? Moim zdaniem nie! To kontynuacja dotychczasowej polityki!

  30. Do obserwator pisze:

    Nie. Maronski to powielanie działań Sikory, te same układy. Kto na tego dosyć winien głosować na innych kandydatów.

  31. Do Obserwator 24 MARCA 2024 O 20:30 pisze:

    „Gala XXVII Ogólnopolskiego Przeglądu Fotografii Ponidzie 2023 – BSCK, 9 grudnia 2023 r. [36FOTO]”

    https://infobusko.pl/gala-xxvii-ogolnopolskiego-przegladu-fotografii-ponidzie-2023-bsck-9-grudnia-2023-r-36foto/

    Pod tym artykułem są zdjęcia. Na jednym z nich jest Pan K. i drugi Pan w białej koszuli… Wyglądają na tym zdjęciu, jakby się dobrze znali, a może mi się tak tylko wydaje? Żona vice-Burmistrza Pana Marońskiego, Dominika Marońska, też jest w tym samym komitecie co Pan w białej koszuli… To wszystko się tak jakoś „zazębia” ze sobą i „klei”? Zresztą zobaczcie sami. Link bezpośredni do tego zdjęcia jest poniżej.

    https://infobusko.pl/wp-content/uploads/2023/12/PERM9573-Copy.jpg

  32. KonradChmura.TV: Wywiad z wiceburmistrzem Michałem Marońskim, jednym z pięciu kandydatów startujących w kwietniowych w wyborach na burmistrza Buska-Zdroju pisze:

    Zapraszamy do obejrzenia interesującej i pełnej istotnych informacji, prawie 40 minutowej rozmowy na żywo przed kamerą, którą wieczorem w Niedzielę Palmową, 24 marca 2024, redaktor Konrad Chmura przeprowadził z wiceburmistrzem Michałem Marońskim, jednym z pięciu kandydatów startujących w kwietniowych w wyborach na burmistrza Buska-Zdroju: https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=264948666684055

  33. Do … Pana Marońskiego pisze:

    Panie Maroński – pracownicy Spółdzielni Mieszkaniowej w godzinach pracy roznoszą ulotki po mieszkaniach Pańskie i Pańskich Kandydatów na Radnych. Może wytłumaczy Pan starszym osobą i emerytom dlaczego tak dużo płacą za utrzymanie SM ? Roznoszenie Pańskich ulotek jest w ramach konserwacji części wspólnych ? Panie Maroński po banerach widać iż Pańskie parcie na Burmistrza MiG Busko jest ogromne. Tylko czekać aż szwagier na zamiatarce ZUKu będzie ulotki na Mickiewicza rozdawał …

  34. SM pisze:

    to niemozliwe zeby SM włączyła się w kampanię – to niezgodne z prawem

  35. Do ~ Do...Pana Marońskiego pisze:

    Szanowna/y Pani/Panie proszę się doinformować, że nie wszyscy byli pracownicy są obecnymi pracownikami Spółdzielni. Prowadzenie swojej kampanii na stawianiu innych kandydatów w złym świetle? Fenomenalne

  36. Teleexpress do: KonradChmura.TV pisze:

    Zarąbisty wywiad!!! Jakże soczysty język, jaka szczerość, jaka bezpośredniość. Monika Olejnik i TVN nie zrobiłaby lepszego wywiadu z faworytem wyścigu do fotela burmistrza BZ. Wiem już kto zostanie burmistrzem i kto zostanie po wyborach naczelnikiem Wydziału Promocji, Kultury, Sportu i Spraw Uzdrowiskowych UMIG Busko-Zdrój! ?

  37. Ja pisze:

    Wszystkie komentarze przeczytane na tym czy innym portalu coraz bardziej przekonują mnie do głosu na Pana Marońskiego. Jako jedyny przedstawił program (lepszy czy gorszy pokaże przyszłość, mam nadzieję) Reszta kandydatów albo nie ma go wcale( vide Pan Kruk) albo kopiuje. A oni sami( bądź ich sztabowcy, choć pewnie za ich wiedzą i przyzwoleniem) babrają się w bagnie hejtu, niesprawdzonych informacji i pomówień. Zamiast walczyć na argumenty walczą rzucaniem g..na, które jak gdzieś przylgnie to mają używanie, a jak nie to wyprą się wszystkiego. Nigdzie nie natknąłem się na taką agresję ze strony Pana Marońskiego. Jeżeli tacy ludzie mają decydować o mojej małej ojczyźnie to ja podziękuję i oddam głos na Pana Marońskiego. A teraz zapraszam hejterów do ataku. Miłego dnia.

  38. Porozumienie w swoim żywiole pisze:

    Panie Maroński muszę przyznać ze Pański wywiad z panem Ch. chyba wielu mieszkańcą sporo uświadomił, miło tez ze poruszyliście temat „rozliczeń”. Panu Ch życzę rozliczenia własnego sumienia a Panu przypomnę ze ten kij nie dość ze ma dwa końce to jeszcze kłuje i oby Pan nie musiał się o tym przekonywać w przyszłości. Popieram komentarz ze wspólnie sięgnęliście dna Radzanowskiego mułu… trochę wyżej Pana ambicje oceniałem…

  39. TAKA JEST PTRAWDA!!! pisze:

    Na busko.com.pl pojawił się dwa tygodnie temu komentarz:

    (2024-03-07 09:49:21 / host: ***lserver.mpgkbusko.pl)

    W Polsce nadal skanalizowanych jest jedynie 75 procent budynków w miastach, na wsiach to niecałe 40 procent. Główny Urząd Statystyczny opublikował dane na podstawie Powszechnego Spisu Mieszkańców. (dane z 2022r)
    W gminie Busko sołectwa są skanalizowane w ponad 60%

    https://busko.com.pl/jerzy-szydlowski-oficjalnie-potwierdza-swoja-kandydature-na-burmistrza,50,3,1,1,20,38465,n.html

    Jak widać napisała go zapewne na służbowym komputerze osoba z MPGK w godzinach pracy. Czy jednak napisano prawdę?
    Sprawa nie dawała mi spokoju, a że jest coraz bliżej wyborów to zadzwoniłem dziś do MPGK z zapytaniem: ile wsi w Gminie Busko ma kanalizację? Pani mnie poinformowała, że 16 oraz że w jednym sołectwie kanalizacja jest już w trakcie budowy, więc przyjmijmy, że i ta wieś ma kanalizację, skoro ta inwestycja jest już w trakcie realizacji.

    W Gminie Busko mamy 47 sołectw, czyli mamy 17 skanalizowanych, a 30 nieskanalizowanych.
    Procentowo: 36% wsi ma kanalizację, a 64% nie ma kanalizacji.

  40. TAKA JEST PTRAWDA!!! pisze:

    Na busko.com.pl pojawił się dwa tygodnie temu komentarz:

    (2024-03-07 09:49:21 / host: ***lserver.mpgkbusko.pl)

    W Polsce nadal skanalizowanych jest jedynie 75 procent budynków w miastach, na wsiach to niecałe 40 procent. Główny Urząd Statystyczny opublikował dane na podstawie Powszechnego Spisu Mieszkańców. (dane z 2022r)
    W gminie Busko sołectwa są skanalizowane w ponad 60%

    busko.com.pl/jerzy-szydlowski-oficjalnie-potwierdza-swoja-kandydature-na-burmistrza,50,3,1,1,20,38465,n.html

    Jak widać napisała go zapewne na służbowym komputerze osoba z MPGK w godzinach pracy. Czy jednak napisano prawdę?
    Sprawa nie dawała mi spokoju, a że jest coraz bliżej wyborów to zadzwoniłem dziś do MPGK z zapytaniem: ile wsi w Gminie Busko ma kanalizację? Pani mnie poinformowała, że 16 oraz że w jednym sołectwie kanalizacja jest już w trakcie budowy, więc przyjmijmy, że i ta wieś ma kanalizację, skoro ta inwestycja jest już w trakcie realizacji.

    W Gminie Busko mamy 47 sołectw, czyli mamy 17 skanalizowanych, a 30 nieskanalizowanych.
    Procentowo: 36% wsi ma kanalizację, a 64% nie ma kanalizacji.

  41. rolnik pisze:

    Czepiacie się cały czas kanalizacji w sołectwach. Tylko czy ktoś z Was zapytał nas mieszkańców o to czy chcemy mieć kanalizację? Wyciągneliscie „zajaca z kapelusza” i myślicie że zaczarujecie. Ja mieszkam od lat w jednym z sołectw gdzie nie ma kanalizacji i w rozmowach z sąsiadami nie raz poruszaliśmy ten temat. Nie chcemy kanalizacji! Mamy swoje przydomowe oczyszczalnie, korzystaliśmy z programów unijnych i jesteśmy praktycznie samowystarczalni, to po pierwsze a po drugie. Wiele nowych domów się postawiło, działki podzielone i ogrodzone, myślicie że chca cofać ogrodzenia i oddawać fragmenty działek pod budowanie kanalizacji. Otóż nie chcą ludzie. Uczepiliście się tej kanalizacji na wsiach a nikt nas nawet nie pytał czy my wyrażamy na to zgodzę. Mieszkacie sobie w blokach to mieszkajcie od naszych gospodarstw wara.

  42. Do rolnika pisze:

    Wylewanie nieczystości do rowu albo za dom to nie jest przydomowa oczyszczalnia ścieków.

  43. Mieszkaniec pisze:

    Mam wrażenie, że kandydaci na Burmistrza opieraja sie tylko i wyłącznie na agresywnej polityce i chęci podzielenia mieszkańców Buska tak jak została podzielona cała Polska. Jedynym kandydatem, który nie obrzuca błotem przeciwników, a prowadzi kampanie rzeczowo i według jakiegoś planu jest Pan Maroński. Program podał jako pierwszy reszta albo go powieliła albo pisze głupoty (jeśli ktos czyta ze zrozumieniem wie, ze połowy obiecanek gmina nie jest w stanie zrealizowac choćby z braku kompetencji). Szczucie zostawmy politykom na wyższych szczeblach. Dlatego głos mój i mojej rodziny wędruje na konto Pana Michała.

  44. Do powyżej pisze:

    To może odpowiesz mi na pytanie, czemu busko.com.pl kasuje komentarze dot. Marońskiego? Czy żyjemy w Korei Płn lub w jakiejś „dyktaturze?” Co to są za standardy? TO ABSOLUTNY SKANDAL!!! Na Sesjach Rady Miasta jak się mieszkańców traktuje? My mieszkańcy mamy dość takiego nas traktowania! Pytam się: Dlaczego notorycznie usuwane są te komentarze:
    ———————————————————————————–
    Poczytałem sobie tego Facebooka Marońskiego i więcej tam nie wejdę. Jeden raz mi wystarczy. Taki fałsz i obłudę naprawdę trudno znieść. Ten cały profil i ta dziewiątka Marońskiego to jak naplucie mieszkańcom w twarz. A co Maroński robił przez ostatnie 5 lat bycia vice-Burmistrzem? O nie, nie ma tłumaczenia, że nic nie mógł. Jak nic nie mógł, to za co brał pensję? Jak nic nie mógł, to było się podać do dymisji. Mogę każdy punkt po punkcie z tej, pożal się Boże, „dziewiątki” obalić merytorycznie w kilkanaście sekund.
    Drodzy Mieszkańcy Miasta i Gminy Busko, nie dajcie się robić w bambuko, nie dajcie się nabrać. Pod Marońskiego jako vice-Burmistrza podlega:
    1/ MPGK-Komumalka-droga woda, ścieki, śmieci, drogie ciepło,
    2/ MGOPS i ŚDS-Opieka Społeczna
    3/ DH Lotos-przynoszący straty…
    4/ ZUK-odpowiada za zieleń, sprzątanie
    5/ BSCK i tężnia
    6/ BOSIR-pływalnia, stadion
    7/ MGBP
    8/ świetlice wiejskie
    9/ jednostki oświatowe
    10/ SPZPOZ czyli Ośrodek Zdrowia w Busku wraz z podległymi przychodniami.
    I jak tam Panie Maroński, co żeś zrobił dla mieszkańców Szczaworyża, żeby im nie zlikwidowano Ośrodka Zdrowia? A coś pomogłeś KGW Widuchowa? A odpowiedziałeś Panu Jarosławowi Lachowi na temat wysokich cen wody, ścieków, śmieci i DH Lotos jadącego na stracie? A Redaktor Kruk pytał tyle razy o bilans tężni, to po dziś dzień odpowiedzi brak i co, odpowiedz mu wreszcie Panie Maroński? A może powiesz Panie Maroński jak tam stadion funkcjonuje? Pozamykany na 4 spusty dla mieszkańców? Ale czarny „bunkier” działa i brat Sikory Marian Sikora jako kierownik stadionu tam urzęduje, prawda? A może odpowiesz Panie Maroński jak Opieka Społeczna działa, że biednym osobom dają grosze, bo dają z tego co słyszałem obecnie tyle, co dawali 4-5 lat temu, a inflacja i drożyzna wiemy jaka jest, więc może Panie Maroński coś tym biednym ludziom powiesz? A może powiesz coś Panie Maroński tym lokatorom w Radzanowie bez bieżącej wody, łazienek i kanalizacji z sąsiadem latającym z maczetą?
    To teraz ja Ci powiem Panie Maroński: Weź sobie Pan tę swoją dziewiątkę jak masz Pan chęć i sobie ją wkręć w… No sam Pan wiesz w co. Ta scena była u Barei w „Co mi zrobisz jak mnie złapiesz” – link poniżej. Ta Pana żałosna „dziewiątka” i to, co Pan robisz, to akuratnie się co najwyżej do Barei nadaje, nic więcej.
    Powyższe jest moją prywatną opinią, do której mam prawo.

    https://m.youtube.com/watch?v=f8vPpkw9qK8&pp=ygUnY28gbWkgenJvYmlzeiBqYWsgbW5pZSB6xYJhcGllc3ogdyBkdXBl
    ———————————————————————————–
    UWAGA!!! To trzeba wyjaśnić! Czy doszło do nepotyzmu?

    W artykule pt. „Wybory samorządowe 2024: Kandydaci”

    https://infobusko.pl/-wybory-samorzadowe-2024-kandydaci/

    widnieje komentarz:

    „Malucholandia
    11 MARCA 2024 O 07:14
    Pan kandydat Maroński bardzo chwali się buskim żłobkiem – może przedstawiłby rzetelnie jak doszło do powstania żłobka ???
    Zapewne nie, więc aby rozjaśnić umysły :
    1. Projekt na pozyskanie funduszy napisała Pani Dominika Marońska
    2. Nadzór nad pracami modernizacyjnymi budynku – Pani Dominika Marońska
    3. Zadbanie o wyposażenie żłobka – Pani Dominika ka Marońska
    4. Prowadzenie przez 12 miesięcy i rozliczenie funduszy – Pani Dominika Marońska
    5. Przecięcie wstęgi i przyjęcie Laurów – Pan Sikora i Maroński
    Patrząc z boku, poprostu wstyd że tak można !!!
    Pracownica UMiG”
    W internecie można znaleźć takie informacje:

    TermoProjekt Spółka Cywilna D.Marońska, M.Sztuk
    ul. Mikułowicka 19, 28-100 Busko-Zdrój
    DOMINIKA MAROŃSKA
    MARCIN SZTUK „MarKrak” Marcin Sztuk Usługi Budowlane, Montaż i Serwis Urządzeń Grzewczych i Chłodniczych
    REGON: 525578988
    NIP: 6551986425
    TermoProjekt Dominika Marońska s.c.
    ul. Mikułowicka 19, 28-100 Busko-Zdrój
    REGON 525267426
    NIP 6551828376
    UWAGA!!! Mamy tu dwie firmy! Zwróćcie uwagę na różne REGONY i NIPY. Dominika Marońska występuje w dwóch firmach.

    https://aleo.com/pl/firma/termoprojekt-spolka-cywilna-dmaronska,-msztuk
    https://aleo.com/pl/firma/termoprojekt-dominika-maronska-sc
    Pytam się:

    1). Czy to prawda, co pisze w komentarzu „Malucholandia”?
    2). Czy Pani Dominika Marońska, żona vice-Burmistrza Michała Marońskiego, wykonywała prace na rzecz żłobka czyli UMIG w ramach działalności swojej prywatnej firmy/firm?
    3). Jeśli to prawda, to czy doszło do nepotyzmu i „kolesiostwa”?
    ———————————————————————————–
    Do Mieszkańców Mikułowic!
    23 MARCA 2024 O 02:45
    Szanowni Państwo!
    Proszę mi wybaczyć ale muszę zapytać: jak Wy się z tym czujecie?
    Nie tak dawno był na infobusko komentarz taki oto:

    !!!!!!Do mieszkańców MIKUŁOWIC!!!!!!

    Obcięto Wam kwotę na rozbudowę strażnicy OSP!!!
    Pierwotnie, czyli w styczniu, w wersji nr 1 planu zamówień, miało być na to przeznaczone 500 000 zł.
    Teraz, w drugiej wersji, jest tylko 200 000 zł!
    Plan zamówień na 2024 rok, wersja 2, pozycja 1.1.15
    umig.busko.pl/urzad-miasta-i-gminy/plan-zamowien.html

    Mało tego szlag trafił przecież Budżet Obywatelski, bo ponoć ktoś się podszywał posługując cudzymi PESELami, czyli moim zdaniem to wina UMIG, który nie potrafił dobrze zorganizować tego przedsięwzięcia. Mikułowice jak słyszałem zebrały dużo podpisów w ramach właśnie Budżetu Obywatelskoego na zakup jakichś urządzeń dla OSP ale wyszła jak wiemy z tego lipa i trud był daremny, ponieważ Budżet Obywatelski przepadł.

    Ja nie mam Facebooka ale wszedłem dziś z ciekawości przez Google na konto Michała Marońskiego i… Ręce mi opadły. Otóż Pan ten gorąco był przyjęty w OSP Mikułowice, pełno ludzi na zdjęciach i nawet dyplom dostał od OSP. Rozpływa się Maroński w tym poście i lukruje OSP Mikułowice, że jak to czytałem, to mi się mdło zrobiło.

    Po tym, jak szlag trafił Budżet Obywatelski i jak Wam obcięto środki NA REMONT Waszej przecież OSP z kwoty 500 tys. zł do kwoty 200 tys. zł, to ja bym tego Marońskiego, który jest vice-Burmistrzem i jest przecież jedna ręka z Sikorą, to ja bym go „wywiózł na taczkach”, a Wy go gościliście jak zasłużoną osobę i jeszcze mu dyplom daliście?

    Drodzy mieszkańcy Mikułowic, wybaczcie mi ale ja mówię zawsze prawdę, dlatego zapytam Was: Gdzie jesy Wasz honor i Waszą godność?
    ———————————————————————————–

  45. rolnik pisze:

    Człowieku weź się zastanów lepiej co piszesz, bo w tym momencie posądzasz mnie i sąsiadów o zanieczyszczanie środowiska a idę o zakład, że my na wsiach mamy o wiele czyściej i bardziej zagospodarowane gospodarstwa. Masz jakiś problem to zapraszam pokażę rachunki i wnioski projektowe. Porobisz sobie nawet zdjęcia, bo to teraz takie popularne niby. Ludzie mieszkańcy wsi to już nie taki zaścianek jak w XXw. a Wy dalej wciskajcie kit, że to my chcemy kanalizację.

  46. Do rolnika pisze:

    Co Ty wogóle gadasz? A czy ktoś kogoś zmusza do podłączenia się do kanalizacji? Masz przydomową oczyszczalnię, to się nie podłączysz i tyle. Zresztą takie przydomowe oczyszczalne to ma mało ludzi. Jak zrobią kanalizację, to się podepną ci, co nie mają przydomowych, a Ty jak masz, to się nie podepniesz. Poza tym, jak ktoś powyżej pisał, w 17 wsiach jest kanalizacja. To co, w tamtych wsiach jakoś chcieli kanalizację, a w Twojej wsi nie chcą?

  47. Joanna pisze:

    Wywiad kandydata z przewoźnikiem Chmurą na tle mułu z Radzanowa, hahahahah!!!
    Piękniejszych scen nie widziałam.
    Konrad – no „fajny” gość, ale zawodowo, wizerunkowo i mentalnie spalony do cna… Mówią na Busku, że kasę zrobi i powie wszystko.
    Moim zdaniem – wywiad – strzał w oba kolana jednocześnie.

    DNO.

  48. ŁAMISTRAJK DO : rolnik 25 MARCA 2024 O 14:15 pisze:

    ”Czepiacie się cały czas kanalizacji w sołectwach. Tylko czy ktoś z Was zapytał nas mieszkańców o to czy chcemy mieć kanalizację? Wyciągneliscie „zajaca z kapelusza” i myślicie że zaczarujecie. Ja mieszkam od lat w jednym z sołectw gdzie nie ma kanalizacji i w rozmowach z sąsiadami nie raz poruszaliśmy ten temat. Nie chcemy kanalizacji! ” BRAWO TY, BRAWO WY! CÓŻ ZA GODNA PODZIWU OBYWATELSKA POSTAWA rolnika! WYDAWAŁOBY SIĘ, ŻE WSZYSCY NA WSI CHCĄ KANALIZACJI A TU PROSZĘ JEST rolnik KTÓRY NIE CHCE KANALIZACJI! rolnik PRZEDSTAW SIĘ PROSZĘ Z IMIENIA , NAZWISKA I WSI BY W RAZIE CZEGO PAN UMIG MÓGŁ CIEBIE WSKAZYWAĆ JAKO TEGO, KTÓRY NIE CHCE KANALIZACJI I Z RACJI TWOJEJ WOLI TWOJA WIEŚ NIE BĘDZIE KANALIZOWANA. MYŚLĘ , ŻE DEWELOPERZY TEŻ DOCENIĄ TWOJĄ POSTAWĘ I ODWDZIĘCZĄ CI SIĘ W SOBIE ZNANY KONKRETNY SPOSÓB.

  49. busko pisze:

    Pełna zgoda z Joanną. To był samobój

  50. Gosia pisze:

    Mi tam się ta relacja podobała, no może poza komentarzami Chmury. Za to Pan Maroński wypadł rzeczowo i interesująco. Kładka mnie osobiście też sie nie podoba ale jak usłyszałam, że gminę kosztowało to 4mln i było to narzucone przez Urząd Wojewódzki to zmieniłam zdanie. Tak jak Pan Michał powiedział, że jak byśmy tego nie wybudowali to trzeba było by oddawac całą kwotę. Trochę znam to z autopsji, bo mąż brał dotację z unii i musiał rozliczyć się co do grosza. No a że zalew w Radzanowie będzie wkońcu zagospodarowany to tylko super informacja. Będziemy jeździć z dziećmi bo blisko i zapowiada się super atrakcja na upalne dni. Coś Pan Michał wspominał także o basenach koło małpiegop gaju, rewelacja już się nie mogę doczekać. Busko cały czas się zmienia i unowocześnia. Rodzina jak zjeżdza na święta to zawsze spaceruje po mieście i podziwia zmiany. Wszytski się podoba.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl