Nowe pięciowlotowe rondo na skrzyżowaniu ulic Grotta z Wyszyńskiego i Miodowicza w Busku-Zdroju zostało uroczyście oddane do użytku [VIDEO|FOTO] ♦ W Starachowicach wybudowano pierwsze rondo turbinowe
Po niemal roku prac, terminowo zakończyła się budowa pięciowlotowego ronda w Busku-Zdroju, na skrzyżowaniu ulic Grotta, Wyszyńskiego i Miodowicza. Jego symboliczne otwarcie połączone z przecięciem wstęgi miało miejsce w środę, 16 kwietnia 2025 r. Rondo zostało poświęcone przez ks. Mariana Janika, proboszcza Parafii Bożego Ciała w Busku-Zdroju. – informuje 16.04.2025 portal busko.com.pl

○ Busko-Zdrój, 16.04.2025: Przecięcie wstęgi na nowym rondzie w Busku-Zdroju. Od lewej przedstawiciele firmy wykonawczej „Bazkam” z Buska-Zdroju, Kamil Powroźnik i Arkadiusz Bartocha, starosta buski Jerzy Kolarz, zastępca burmistrza Buska-Zdroju Mieczysław Wieczorek, burmistrz miasta i gminy Busko-Zdrój Jerzy Szydłowski, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Witold Gajewski, proboszcz parafii Bożego Ciała Marian Janik oraz główny specjalista do spraw inwestycji w buskim UMiG Tomasz Mierzwa./ fot. busko.com.pl|TelewizjaPonidzie.TV
Umowę na realizację’ zadania podpisano w maju 2024 roku. Projekt pn. „Przebudowa skrzyżowania ul. Grotta nr 314148T z ulicami Miodowicza i Wyszyńskiego w Busku-Zdroju” był odpowiedzią na długo zgłaszane potrzeby mieszkańców i kierowców odnośnie poprawy bezpieczeństwa i płynności ruchu w tej części miasta, na styku dwóch dużych osiedli mieszkaniowych, w ciągu arterii łączącej Busko ze Zdrojem.
○ starachowice.eska.pl [18.04.2025]: Przy okazji budowy wiaduktu w Starachowicach Dolnych przebudowane zostało również rondo ks. Jerzego Popiełuszki, które od teraz jest rondem turbinowym. To pierwsze tego typu skrzyżowanie o ruchu okrężnym w tym mieście, z wieloma pasami ruchu w jednym kierunku…♂
>>> Rondo turbinowe <<<
○ starachowicki.eu [25.04.2025]: Rondo turbinowe posiada co najmniej dwa pasy ruchu oddzielone od siebie, co uniemożliwia zmianę pasa w każdym momencie. Dlatego wjeżdżający na nie kierowca wybiera konkretny pas, którym będzie się podążać aż do zjazdu. Mimo bardzo czytelnego oznakowania poziomego i pionowego ronda, niektórzy kierowcy mają problemy z poruszaniem się po rondzie. Służby policji wyjaśniają zasady jazdy…♂
Remont skrzyżowania trwał prawie rok. W okolicy panowały spore utrudnienia w ruchu, ale wyrzeczenia były warte osiągniętego efektu. Wschodnia część miasta ma teraz bardzo nowoczesny i funkcjonalny węzeł komunikacyjny. – To wyjątkowy moment, jesteśmy tuż przed świętami wielkanocnymi. Myślę, że otwierając rondo, robimy wielki prezent dla mieszkańców miasta i gminy Busko-Zdrój. Do życzeń wszelkiej pomyślności i zdrowia, dołączamy życzenia korzystania z tego przepięknego obiektu, który zapewni dużo lepszą komunikację, niż dotychczas – mówił Jerzy Szydłowski, burmistrz Buska-Zdroju.
Uroczystość była zwieńczeniem inwestycji „Przebudowa skrzyżowania ulicy Grotta z ulicami Miodowicza i Wyszyńskiego w Busku-Zdroju” , które zrealizowano z dofinansowaniem wysokości 80 procent wartości inwestycji z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Całość kosztowała prawie 5 milionów złotych.
○ źródło: google.maps
◙ Podobne informacje:
nm: Pod koniec października zakończy się remont Partyzantów i Grotta w Busku
Wkrótce rozpocznie się modernizacja skrzyżowania ulic Partyzantów i Grotta
2 odpowiedzi na “Nowe pięciowlotowe rondo na skrzyżowaniu ulic Grotta z Wyszyńskiego i Miodowicza w Busku-Zdroju zostało uroczyście oddane do użytku [VIDEO|FOTO] ♦ W Starachowicach wybudowano pierwsze rondo turbinowe”
Nareszcie zakończono, więcej nożyczkowych niż pracowników tu zwykle pracujących (licząc czas budowy i roboczogodziny), ciekawe ile by musiała Gminie zapłacić osoba prywatna za zajęcie pasów drogi przez rok. Gratulacje usprawniono ruch i to najważniejsze, mimo że stsndardy bezkolizyjnych rozwiązań np.kładka Sikory były w gminie praktykowane tu rozwiązania 3D zaniechano. Mimo wszystko, Starajmy się być wizjonerami funkcjonalności, bezpieczeństwa i planujmy nie na dziś, a dla następnych pokoleń budujmy tak by reitalizacja była potrzebna dopiero za 3-4 pokolenia.
Jak dla mnie to megalomańska inwestycja. Wystarczy porównać to rondo do ronda przy stacji paliw kiedyś CPN dziś Orlen na drodze jakby nnie było krajowej. Za to wielgaśne rondo „kościółkowe”, które ja nie wiem po co jest takie wielkie, powinno się było moim zdaniem zrobić cztery rozsądnej wielkości ronda na ulicy Grotta: na skrzyżowaniu z Partyzantów, z Batorego, z Miodowicza i Wyszyńskiego i przede wszystkim na skrzyżowaniu Grotta z ulicą Parkową pod Urzędem Skarbowym, gdzie jak wiadomo bardzo często są wypadki.