nm: Remont ulicy Broniewskiego w Busku. Osiedle Piłsudskiego zyska nową nawierzchnię. | JKR: i apartamentowiec [FOTO]
W Busku-Zdroju na osiedlu Piłsudskiego w sąsiedztwie delikatesów Centrum trwa remont ulicy Władysława Broniewskiego. Prace mają zakończyć się jeszcze w tym roku. To ważna inwestycja, bo przy tej ulicy już wkrótce ma rozpocząć się budowa nowego apartamentowca, który będzie mieścił 40 mieszkań. – informuje portal naszemiasto.pl
Planowane rozpoczęcie budowy nowych apartamentów przy osiedlu Piłsudskiego w Busku – Zdroju, druga połowa 2021r. – informuje na swojej stronie deweloper Lachowicz Urban Spółka Jawna ♂
Projekt zakłada powstanie apartamentowca, który od ulicy W. Broniewskiego będzie graniczyć z osiedlem Piłsudskiego, a po przeciwnej stronie ze Szkołą Podstawową nr 2. W obiekcie znajdzie się 31 lokali mieszkalnych, część handlowa, podziemne garaże, oraz dla wymagających na ostatniej kondygnacji – cztery penthouse-y.♂
◙ Podobne informacje:
13 odpowiedzi na “nm: Remont ulicy Broniewskiego w Busku. Osiedle Piłsudskiego zyska nową nawierzchnię. | JKR: i apartamentowiec [FOTO]”
Ahh
Pamiętam jak najmłodszy radny się szczycił że załatwił tam łatanie dziur
W końcu Wola przechodzi modernizacje i tak trzymać.
Znamienne, że remont na Woli trwa już bodaj od ponad miesiąca, tymczasem redaktor „za mały” raczył go zauważyć dopiero po przeczytaniu przezeń publikacji w NM.
Niestety nasz redaktor jest zajęty kalendariami i rzeczami które nie są związane z naszym miastem i gminą.
AGRESYWNA ZABUDOWA WIELORODZINNA. BLOK NA BLOKU. A gdzie zieleń? Wszystko zabetonować? Żadna atrakcja dla nas mieszkańców.
Z pewnością lepsze to niż tylko krytykować i nic nie robić
31 lokali mieszkalnych? A gdzie Ci ludzie będą parkować? Przecież w podziemnym garażu nie będzie aż tyle miejsc. Zyska co najwyżej deweloper. Nie mieszkańcy Piłsudskiego
„Do powyżej
11 MAJA 2021 O 23:08
31 lokali mieszkalnych? A gdzie Ci ludzie będą parkować? Przecież w podziemnym garażu nie będzie aż tyle miejsc. Zyska co najwyżej deweloper. Nie mieszkańcy Piłsudskiego”
Geniuszu…
Dużo miejsc da się upchac w podziemiu do tego dochodzi duża działka na której z pewnością będą się mieścić miejsca parkingowe pod chmurką.
Wola z roku na rok podpisuje coraz więcej umów na budowę i remonty dróg publicznych, które realizowane są z prywatnych pieniędzy. W tej kadencji prywatni inwestorzy na ten cel przeznaczyli już ponad 3,6 mln zł. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem to w latach 2015-2018 zrealizowanych i zakontraktowanych będzie 36 projektów drogowych na kwotę 14 mln zł.
Dzielnica Wola skutecznie negocjuje umowy na budowę i remonty dróg publicznych, które finansowane są z pieniędzy prywatnych inwestorów. – W obecnej kadencji zostało zrealizowanych dziesięć tego typu projektów. Prywatne firmy na dzielnicowe drogi publiczne przeznaczyły ponad 3,6 mln zł. Nowy wygląd zyskały fragmenty ul. Sowińskiego, Warneńczyka, Kolskiej, Łuckiej czy Kłopot. Wybudowane zostały ul. Karlińskiego i Hubalczyków. Na te inwestycje nie wydaliśmy ani złotówki z pieniędzy podatników – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola.
Dzielnica podpisała już 15 kolejnych umów opiewających na kwotę blisko 8 mln złotych. Prywatni inwestorzy będą remontować m.in. fragmenty ul. Pańskiej, Siennej, Chmielnej, Wolskiej, Dzielnej czy Miedzianej. Powstaną również zupełnie nowe fragmenty ul. Piaskowej i Krochmalnej. – W najbliższym czasie chcemy podpisać jeszcze co najmniej 11 umów. Negocjacje jeszcze trwają, ale rozmowy zbliżają się ku końcowi. Te projekty opiewają na kwotę ok. 2,5 mln zł. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem to w tej kadencji zrealizujemy i zakontraktujemy 36 projektów drogowych na kwotę 14 mln zł – mówi Adam Hać, zastępca burmistrza dzielnicy Wola.
Taką możliwość daje art. 16 ustawy o drogach publicznych, który w określonych przypadkach pozwala przenieść obowiązek budowy lub remontu drogi publicznej na inwestora. Są to remonty ulic związane z włączaniem nowych inwestycji do sieci dróg publicznych, budową przyłączy i obsługą komunikacyjną placów budowy.
W tej formule została przebudowana ul. Sowińskiego i wybudowany fragment ul. Karlińskiego. Deweloper wybudował blisko 100 metrów ul. Karlińskiego oraz 160 metrów ul. Sowińskiego. Powstały nowe chodniki, równe jezdnie, blisko 70 miejsc postojowych oraz oświetlenie. – Przebudowane zostało również odwodnienie. To niezwykle istotny element tej inwestycji, gdyż ulica była wcześniej systematycznie zalewana. Teraz mieszkańcy nie borykają się już z tym problemem – mówi Adam Hać, Zastępca Burmistrza Dzielnicy Wola.
W ostatnim czasie zrealizowane zostało również przedłużenie ul. Hubalczyków, która została połączona z ul. Jana Kazimierza. Powstała tam nowa jezdnia, chodniki, ścieżka rowerowa, oświetlenie oraz blisko 30 miejsc postojowych. Inwestor w porozumieniu z ZDM przebudował również skrzyżowanie Hubalczyków z Jana Kazimierza. – Tylko te dwie inwestycje kosztowały 600 tys. zł. Te koszty ponieśli prywatni inwestorzy – podkreśla Ewa Statkiewicz (PO), przewodnicząca Rady Dzielnicy Wola.
Największe projekty, które będą realizowane w najbliższym czasie to przebudowa ul. Chmielnej na odcinku od al. Jana Pawła II do ul. Żelaznej. Powstanie nowa, poszerzona jezdnia, chodniki i miejsca parkingowe. Będzie również więcej zieleni. Podpisana przez Dzielnicę umowa opiewa na blisko 2,5 mln zł. Z kolei 2,1 mln zł wyda prywatny inwestor na budowę zupełnie nowego odcinka ul. Krochmalnej. – Jest to realizacja zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Oprócz jezdni, wybudowane zostaną odwodnienie, chodniki i oświetlenie – mówi Krystian Wilk (PO), przewodniczący wolskiej Komisji Ładu Przestrzennego i Nieruchomości.
Dzielnica nie w każdym przypadku może zastosować art. 16. Nie jest to możliwe gdy inwestor ma dostęp do drogi publicznej przez prywatne drogi wewnętrzne, nawet te prowadzące przez inną działkę prywatną. Jeżeli inwestor spełni wszystkie wymogi określone prawem, nie można mu odmówić zgody na realizację inwestycji. Często inwestorzy prywatni wyrażają gotowość do poniesienia kosztów budowy drogi, jednak pod warunkiem wykupu gruntu po cenach rynkowych.
https://wola.waw.pl/2018/02/20/deweloperzy-musza-budowac-drogi-publiczne/
ciekawe kto płaci za przebudowę Broniewskiego na odcinku od Banku Żywności do Bohaterów Warszawy, od apartamentowca do Bohaterów? deweloper czy Pan UMIG?
Za przebudowę odpowiada albo umig albo spółdzielnia. Przebudowa była potrzebna i jest realizowana. Bardzo mi się podoba wyjazd od 105 przez wyjazd zatoczki.
Panie Andrzeju, śmiem wątpić. Miejsca za dużo tam nie ma. Nawet biorąc pod uwagę garaż podziemny to i tak deweloper nie zapewni 31 miejsc parkingowych.Jeszcze biorąc pod uwagę fakt, ze niektórzy posiadają po 2 lub 3 samochody
Pozdrawiam
Teren zmieści trzy naprzeciwne bloki więc niedramatyzujmy. Jeśli inwestor Vertui pomyśli to może stworzyć parkingi po każdej stronie bloku. Plus dodatkowe miejsca w podziemiu.