RK: Autobusem po kurorcie i okolicach [ROZKŁADY JAZDY]
Osoby z najdalszych zakątków gminy Busko-Zdrój nie będą już mieć trudności z dostaniem się do miasta. Dzięki rządowej dotacji uruchomiono sześć linii autobusowych. – informuje Radio Kielce
Jak informuje Waldemar Sikora, burmistrz Buska-Zdroju, cztery trasy zostały wydłużone do takich miejscowości, jak Kołaczkowice i Bilczów. Ponadto utworzone zostały dwie całkiem nowe linie – kursują do miejscowości leżących blisko Buska: Mikułowic, Broniny, Łagiewnik i Zbrodzic. Jedna linia z kolei będzie kursować wyłącznie po Busku.
– Autobusy będą zabierać pasażerów ze szpitala „Górka”, potem linia przejedzie koło osiedla Sikorskiego, przez centrum miasta do dworca autobusowego i znów do szpitala „Górka” – wyjaśnia burmistrz.
Na wszystkich liniach będą wykonywane przynajmniej cztery kursy dziennie od poniedziałku do piątku, dostosowane do potrzeb mieszkańców. Dodatkowo… – cały artykuł na źródłowej stronie Radia Kielce – po kliknięciu na link
4 umig.busko.pl: – ROZKŁAD JAZDY: DWORZEC BUSKO-ZDRÓJ – odjazdy (ważny od dnia 2.01.2020 r.)
TRASY, KTÓRE ZOSTAŁY DOFINANSOWANE:
- Busko-Zdrój – Bilczów przez Zbludowice, Radzanów, Skotniki Duże, Olganów, Dobrowodę, Baranów, Gadawę, Budzyń
- Busko-Zdrój – Kołaczkowice (przysiółek Palestyna) przez Mikułowice Kolonia Wschodnia, Elżbiecin, Podgaje, Kotki, Janina
- Słabkowice – Szaniec (przez Skorzów, Zwierzyniec)
- Mikułowice – Szaniec (przez Mikułowice Kolonia Zachodnia, Nowy Folwark, Kameduły, Galów)
- Nowe trasy:
- Busko-Zdrój – Busko-Zdrój (przez Łagiewniki, Zbrodzice, Kurzejów)
- Busko-Zdrój – Busko-Zdrój (przez Siesławice)
◙ Podobne informacje:
16 odpowiedzi na “RK: Autobusem po kurorcie i okolicach [ROZKŁADY JAZDY]”
Jak już coś to można zakupić dwa mini autobusy elektryczne i by jeździły po gminie
Słuszna uwaga, tylko czyje byłyby te autobusy elektryczne? Te przewozy miejskie i podmiejskie realizuje prywatny przewoźnik. Podobnie jest z dowozem dzieci do szkół. Gmina płaci niemałe pieniądze prywatnym przewoźnikom za dowozy uczniów. Pytanie zasadnicze: MPGK (Komunalka) ma nie tylko samochody ciężarowe i dostawcze (śmieciarki, wywrotki, szambiarki, WUKO, itd.) lecz także zaplecze warsztatowe do obsługi tych pojazdów i miejsce do parkowania. Dlaczego UMIG daje zarabiać niemałe pieniądze prywatnym przewoźnikom, zamiast żeby Komunalka zakupiła kilka, kilkanaście autobusów/busów i realizowała dowozy dzieci do szkół oraz komunikację miejską elektrycznymi pojazdami??? Tak byłoby z pewnością taniej, bo Gminie zostałby zyski, które mają prywatni przewoźnicy, a i Gmina Busko byłby niezależna od kogokolwiek, gdyż miałaby swój tabor oraz można by także pokusić się o jakieś dotacje na ten cel, czyli zakup autobusów/busów, które potem służyłyby latami stanowiąc majątek Gminy. Po co więc nabijać kabzę prywatnym przewoźnikom???
Mikułowice – Szaniec
Proponuję od razu przedłużenie do Buska. Dla wielu to cel podróży, więc przesiadki w Mikułowicach to dla ,mnie kuriozum. A to zaledwie kilometr, czy 2
Od połowy grudnia jest ankieta o ekomobilnosci w Busku zaznaczyłem oczywiście zakup/dofinansowanie elektrycznych miejskich autobusów jako najlepsze rozwiązanie. Było kilka rozwiązań od stacji ładowania elektryków po hulajnogi czy rowery.
W jest zima w Polsce jest problem ze Smogiem ponoć też w Busku więc można by zakupić/dofinansowanie z dwa mini autobusy elektryczne na ok 30 osób bo każdy wie jest problem z komunikacją miejską A elektryczne mini autobusy były by uniwersalne czy to lato czy to zima.
Radny Łukasz Szumilas miał rozwiązanie na poprawę komunikacji elektryczne skutery lecz to by było tylko gdy ciepło i deszczu nie ma więc takie rozwiązanie odpada tak samo jak hulajnogi czy rowery.
Co do dowozu dzieciaków do szkół przewoźnicy to ludzie z regionu i według mnie powinno być tak dalej bo zaraz pojawia się oskarżenia że UMIG niszczy prywatnych przewoźników lub że UMIG niewiadomo co robi.
W większości gmin przewozami dzieci zajmują się prywatni przewoźnicy lub kilka szkół ma swoje autokary. Komunalka ma swoje zadania lecz można by stworzyć Buskie przedsiębiorstwo przewozowe nawet i na te dwa autobusy
Ludzie daliście się omamić pojazdami elektrycznymi, jak dzieci co wierzą w bajki! a ja słyszałem, że patrząc całościowo to ich produkcja i produkcja prądu do nich to bardziej zanieczyszcza środowisko i powietrze niż w przypadku aut spalinowych. Ha! A w dodatku pewnie jeszcze bardziej, bo straty na przesyle prądu z elektrowni do gniazdka są wielkie, więc więcej trzeba spalić paliw by wyprodukować porównywalną ilość energii. Auta wodorowe to jest przyszłość! Na dodatek auta elektryczne są dużo droższe więc skórka nie jest warta wyprawy, elektryki to chwilowa moda. W Busku Lepiej byłoby zorganizować autobusy na gaz LNG jak to jeżdżą w niektórych miastach. Do zwykłego auta zakłada się instalację gazową i w drogę a nie pierniczyć się z elektrykami i płacić jak za woły. Zgadzam się z kimś powyżej, że MPGK ma bazę, warsztaty więc i te autobusy powinny być miejskie MPGK. A kierowcami byliby pracownicy MPGK lub zatrudnieni o umowę kierowcy. Według mnie tak by było najlepiej.
Można elektryczne hybrydowe czy wodorowe
Ważne dla pasażerów jest częstotliwość, niska podłoga, klimatyzacja, nie napęd.
No o zwykle niskopodłogowe Solarisy mercedesy czy volvo Jelcz lub autosan..A nie autokary dalekobierzne z wysoką płytą itp
Ma być ekologicznie więc napęd też ważny
Oj łukaszku
Andrzej przestań kłamać!!
Radny Łukasz miał wspaniały pomysł skutery elektryczne w Busku tylko pewne osoby mu w tym przeszkodziły.
Tak radny miał wspaniale pomysły i wylądował z zarzutem morderstwa haha
Tylko, że to podwyższa koszty, a pasażerów nie obchodzi na co jest autobus, za to ważna jest dla nich wygoda. Więc lepiej więcej kursów nawet zwykłymi busami, to wtedy ludzie zostawią samochody, niż elektryki 2 razy dziennie, to większość dla wygody będzie dalej pchła się na miasto własnymi złomami używanymi ze Szwabii.
Ma być ekologicznie
Byłoby wspaniale, gdyby wszyscy busiarze i wszyscy u żytkownicy prywatnych samochodów mieli przynajmniej Euro 5.
Więc na razie celem powinno być zachęcenie do transportu zbiorowego (bo miejsc parkingowych nie wystarcza) i wymuszenie w nim Euro 6, a dopiero potem elektryfikacja.
Najlepiej, by w przetargach stawiać bezwzględny warunek Euro 5 oraz dodatkowe punkty za Euro 6, hybrydę, elektrykę / wodór.
Tak samo, powinny być punkty za klimę i niską podłogę oraz nacisk na oś i wiek pojazdu.
Niestety, oidw, to zarówno w przewozach dla szkół, jak i w namiastce komunikacji miejskiej jedynym kryterium jest cena.
Zapraszam na
faceboook.com/kolejKielceBusko
W muszkieterze jest mnóstwo zabytków 20 letnich… Niestety, radny Gawin bodaj nawet nie pchnął palcem, by pociągi były dłużej, niż 2 miesiące.