🟥 Łukasz Nowak: Czy Szydłowski z Wieczorkiem nie chcą rozwoju lokalnego handlu? Czy pasażerowie to dla nich gorszy sort?
– Witam. Wychodząc naprzeciw potrzebie rozwoju lokalnego handlu oraz potrzebom niezmotoryzowanych wysłałem do UMiG propozycję utworzenia w dni targowe linii komunikacyjnych dowożących mieszkańców na targowisko miejskie „Mój Rynek” przy ul. Stawowej’. Brak transportu publicznego nie tylko utrudnia korzystanie z targowiska niezmotoryzowanym, ale skutkuje też ogromnymi problemami z parkowaniem w dni targowe, parkowaniem na zakazach, itd., co zniechęca wielu klientów, którzy z uwagi na to coraz częściej wybierają sklepy z dużymi parkingami – często zagranicznych sieci. – pisze 5.06.2025 w Liście do Redakcji buski aktywista Łukasz Nowak
poniżej pełna treść korespondencji :
Witam
Wychodząc naprzeciw potrzebie rozwoju lokalnego handlu oraz potrzebom niezmotoryzowanych wysłałem do UMiG propozycję utworzenia w dni targowe linii komunikacyjnych dowożących mieszkańców na targowisko miejskie „Mój Rynek” przy ul. Stawowej’. Brak transportu publicznego nie tylko utrudnia korzystanie z targowiska niezmotoryzowanym, ale skutkuje też ogromnymi problemami z parkowaniem w dni targowe, parkowaniem na zakazach, itd., co zniechęca wielu klientów, którzy z uwagi na to coraz częściej wybierają sklepy z dużymi parkingami – często zagranicznych sieci.
Zaproponowałem na początek 2 linie, z których jedna odjeżdżałaby spod hotelu Słoneczny Zdrój♂, a druga spod Szpitala na Górce♂. To ułatwiłoby dojazd nie tylko mieszkańcom miasta, lecz również kuracjuszom, czy gościom hotelowym na miejskie targowisko. Z drugiej strony mieszkańcy centrum Buska zyskaliby dojazd do Mrówki oraz parku handlowego Magdziaków.
Oczywiście to na początek, w perspektywie widziałbym uruchomienie dalszych linii.
Co na to „pan UMiG”? Przed blisko miesiącem otrzymałem odpowiedź odmowną podpisaną przez zastępcę burmistrza Wieczorka [rocznik 1957], który uzasadnił ją tym, iż… nie wpłynęły żadne inne wnioski w tej sprawie.
Niestety, nie raczył poinformować mnie, ile musiałoby tych wniosków płynąć. Swoją drogą ciekawe ile wniosków od mieszkańców wpłynęło w sprawie dwóch kuriozalnych linii tworzących pętle, a nawet hantle (#1: https://dl.umig.busko.pl/bip/ogloszenia/2024/06/10/Przebieg_linii_komunikacyjnej_nr_1.pdf♂, #2: https://dl.umig.busko.pl/bip/ogloszenia/2024/06/10/Przebieg_linii_komunikacyjnej_nr_2.pdf♂), od których wprowadzenia Szydłowski zaczął swe marne burmistrzowanie?
○ źródło: UMIG Busko-Zdrój
Obie linie wożą powietrze (co przyznają sami pracownicy UMIG) – więc moim zdaniem ich uruchomienie i dalsze utrzymywanie jest par excellence niegospodarnością. Ja, jeszcze przed ich uruchomieniem, przewidziałem, że nie odniosą sukcesu frekwencyjnego.
Odmowa „pana UMiG” bynajmniej mnie nie zaskoczyła. O tym, że pasażerowie to bodaj dla Szydłowskiego, Wieczorka i większości radnych z Nurkówną na czele, „gorszy sort” (zresztą i Szydłowski [rocznik 1969] i Nurkówna [rocznik 1973] zarządzali śp. PKS Busko jako członkowie jego rady nadzorczej – ze skutkiem powszechnie wiadomym(*)♂ ) przekonałem się wielokrotnie, gdy proponowałem utworzenie linii komunikacyjnych na dożynki powiatowo-gminne 2024 czy na Wszystkich Świętych, 1 listopada.
W tamtych sprawach Wieczorek odmowy argumentował tym, iż rzekomo wśród zadań gminy nie leży – jak to ujął – organizowanie „przejazdów okazjonalnych”, nadto podlegli urzędnicy bardzo by się zmęczyli, bo musieliby wyznaczyć przystanki w okolicy cmentarzy. To bardzo ciekawe, bo taki Kraków, czy Kielce, też są w Polsce i podlegają pod tę samą ustawę samorządzie gminnym i tam już od lat są organizowane na Wszystkich Świętych linie cmentarne.
>>> PKS: Wakacyjny kurs Staszów – Kołobrzeg <<<
○ staszow.pl [03.06.2025]: – Informujemy, że już 27 czerwca 2025 r. ruszają wakacyjne kursy autobusu dalekobieżnego ze Staszowa przez Łagów, Kielce, Piotrków Trybunalski, Łódź, Turek, Konin, Poznań, Piłę, Szczecinek, Koszalin aż do Kołobrzegu, obsługiwane przez PKS w Staszowie. Połączenie realizowane będzie aż do 25 sierpnia 2025 r….♂Nadto od niedawna w Kielcach są w dni meczowe organizowane specjalne linie na stadion Korony (ztm.kielce.pl), a w Warszawie specjalne linie na Stadion Narodowy podczas większych koncertów.
Niedawno mieliśmy Noc Muzeów. Oferta Buska na tę okazję nie była powalająca. Z jednej strony trudno, by nasze miasto miało w tej dziedzinie ścigać się z Krakowem, czy choćby Kielcami, które mają więcej muzeów. Ale cóż stało na przeszkodzie, by zorganizować linie łączące buską Willę Polonia z muzeami w Pińczowie, Wiślicy i Chmielniku? To by dało wcale ciekawą ofertę kulturalną dla mieszkańców i kuracjuszy.
W Kielcach zresztą były w tym roku specjalne linie w Noc Muzeów.
Niedawno była impreza w Pacanowie z okazji Dnia Dziecka. Aż prosiło się, by zorganizować dowóz do miasta Koziołka Matołka, zwłaszcza iż Europejskie Centrum Bajki podlega pod samorząd Województwa, więc może nawet dałoby się pozyskać dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego. Ale cóż… – widać żadne „rozwiązania systemowe” w tej kwestii nie nadeszły…
O tym, że moje propozycje linii komunikacyjnych są lepsze od urzędasów z UMiG świadczy choćby sukces frekwencyjny pociągów do Buska, które początkowo były tylko 2 parami w wakacyjne weekendy, a teraz to 5 par dziennie przez cały rok. Przedstawiane przeze mnie propozycje wprowadzania kolejnych pociągów zyskiwały akceptację Urzędu Marszałkowskiego, który jest organizatorem kolei regionalnej.
Pamiętam te śmiechy radnych pokroju Zwierza, gdy mówiłem, że są potrzebne pociągi poranne, czy do Częstochowy. Mówiono, że to niemożliwe, że mi się zdaje. A tymczasem są w rozkładzie jazdy i to już od kilku lat, co pokazuje, że mają dobrą frekwencję. Wieczornym pociągiem w Niedzielę Palmową przyjechało z Kielc koło 20 pasażerów, a przecież za pasem wakacje.
Co niemożliwe, to możliwe, a co mi się zdaje, to się staje…
pozdrawiam
Łukasz Nowak(*): Nadto prezesem śp. PKS Busko były radny Rady Powiatu Jan Bartosik [rocznik 1958]
_________
◙ Podobne informacje:
Łukasz Nowak: Chcesz żyć w demokracji? Patrz władzy na ręce!
RK: Buski stadion dokończy nowy wykonawca. Będzie drożej | JKR: +8 mln! Czy warto przepłacać?
Franciszek Rusak: Rewitalizacyjny walec – Czuj, stary pies szczeka!
Ceny warzyw i owoców na dużym targu w Busku-Zdroju (19.08.2023)
21 odpowiedzi na “🟥 Łukasz Nowak: Czy Szydłowski z Wieczorkiem nie chcą rozwoju lokalnego handlu? Czy pasażerowie to dla nich gorszy sort?”
Wydaje mi się, że ktoś kolejny raz wypisuje farmazony zamiast wziąść się do uczciwej pracy. Dziwię się, że komuś się jeszcze chce to czytać.
Celebrytów w Busku przybywa
Patrząc na ten list, można by pomyśleć, że ktoś odkrył,iż miasto powinno dostosować komunikację… pod jego adres.
Pomysł linii autobusowej w dni targowe sam w sobie jest sensowny, ale próba ubrania w „dobro mieszkańców badz kuracjuszy” prywatnej wygody to już lekka przesada. Problem z parkingami, zakazami i odpływem klientów jest realny, tylko że tu zamiast myślenia o optymalnych trasach i potrzebach większości, od razu wychodzi- najpierw pod moim domem, a reszta potem
Przecież jeździ kilka nielegalnych elektryczny busów. Przeładowane, bez pasów, gaśnic itd…
”Patrząc na ten list, można by pomyśleć, że ktoś odkrył,iż miasto powinno dostosować komunikację… pod jego adres.
Pomysł linii autobusowej w dni targowe sam w sobie jest sensowny, ale próba ubrania w „dobro mieszkańców badz kuracjuszy” prywatnej wygody to już lekka przesada. Problem z parkingami, zakazami i odpływem klientów jest realny, tylko że tu zamiast myślenia o optymalnych trasach i potrzebach większości, od razu wychodzi- najpierw pod moim domem, a reszta potem”
To że jest problem z komunikacją w Busku jest dla mnie bezsprzeczne. Podobnie jest problem z komunikacją gminną jak i międzygminną. PRL jaki był taki był, ale komunikacja pasażerska za PRL była o niebo lepsza w porównaniu do tego co dzisiaj jest, a właściwie czego nie ma. Ja uważam, że bardzo dobrze, że pan Łukasz Nowak nagłośnił ten problem i że nie poprzestał tylko na tym, ale również przedstawił swój pomysł tras. Zapoczatkował tym samym dyskusję publiczną na ten temat. Czy proponując taki a nie inny przebieg tras kierował się względami osobistymi to ja nie wim, wiem za to, ze sama krytyka jego propozycji nie przybliży rozwiązania problemu komunikacji. Prócz krytyki proponowałbym przedstawić swoją propozycję organizacji tras autobusów.
Jak mieszkańcy wybrali se gazrurkę to mają to co mają. Tyle w temacie.
Grzegorz Lasak by sprawę myk rozwiązał zagrał by na tamburynie nie byłoby lepiej ale śmieszniej
Nad Maskalisem podobno pewien ważny urząd sprawuje pewien oszust wyborczy, ktory podobno nie dotrzymał swoich obietnic wyborczych. Oszust oszukał więc uważam Wyborców, którzy uwierzyli, że on spełni to co im obiecywał w kampanii wyborczej….
Do powyżej
Krytyka jest wysoce niestosowna!!!
Myślę, że nikt tak jak On nie zna problemów mieszkańców. On wie, czuje i rozumie ich troski i potrzeby.
W zaciszu gabinetu snuje plany i wizje rozwoju miasta, plany przyszłości. W pocie czoła myśli o zrównoważonym rozwoju okolicznych wsi. Jego szuflady są pełne projektów unijnych aby pozyskać pieniądze, a program Szwajcarski to dopiero początek ekspansji inwestycyjnej.
Jeszcze chwilkę i będą efekty ciężkiej pracy!!! Spokojnie
Obiecanki cacanki a radość mądremu inaczej. 15 miesięcy, 1/4 kadencji, to chyba wystarczajacy czas by zrobić cokolwiek.
Michalkiewicz: Polska na kolanach przed Kijowe? Czy Polska zadlużana jest 1. 000.000.000 dziennie? Kim jest Lejb Fogelman?
https://youtube.com/watch?v=5k3tnllKuMU&si=EPUFTLCshxTbJEUp
Budowa pierwszego w Polsce wielofunkcyjnego centrum literackiego o profilu edukacyjno-społecznym miała rozpocząć się w 2024 roku na Zabłociu, w historycznym budynku dawnego Składu Solnego. Inwestycja, wyceniana na ok. 170 mln zł, obejmowała rewitalizację obiektu, budowę nowej bryły i ogrodu. W sierpniu prezydent Aleksander Miszalski zdecydował, że projekt nie będzie realizowany z powodu zbyt wysokich kosztów.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dyrektor-narodowego-centrum-kultury-ostro-o-decyzji-prezydenta-krotkowzroczna-i-rozczarowujaca_63047.html
KRAKÓW wycofuje się z budowy za 170 mln pierwszego w Polsce wielofunkcyjnego centrum literackiego o profilu edukacyjno-społecznym. Busko przystępuje do budowy Domu Zdrojowego #2 majac obok Dom Kultury z mało wykorzystywaną Sala widowiskową na 300 miejac
BRAUN OSTRO PUNKTUJE TUSKA! TO PRZEJDZIE DO HISTORII!: https://www.youtube.com/watch?v=JtRZWthOX9o
https://youtube.com/watch?v=K7XeIEXGrDA&si=_PMsZZUdKOrSnYwZ
Niewielka wioska pod Krakowem ściąga kolejne biznesy. A W BUSKU zardzewiała kładka, hektary betonu I parking wielopoziomowy przy blokach deweloperów
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/niewielka-wioska-pod-krakowem-sciaga-kolejne-biznesy_63032.html
https://www.instagram.com/reel/DLorvVSMFGb/?igsh=MW9xM2ZtZ2xyYWRuMQ==
Dziękuję poprzednikowi za link potwierdzający również rolę kolei w rozwoju gminy. Konkretnie ten fragment:
„Okazuje się, że niewielka wioska w gminie Zabierzów ściąga kolejne biznesy, które lokują się nieopodal wybudowanego w ostatnich miesiącach przystanku kolejowego. „
„Patrząc na ten list, można by pomyśleć, że ktoś odkrył,iż miasto powinno dostosować komunikację… pod jego adres.”
Tak się składa, że ten adres to koniec miasta, więc naturalna końcówka dla linii północ – południe.
Zamiast hejtować podaj świniaku lepszy pomysł, jeśli takowy masz 🙂
Za kilka dni minie 2 miesiące jak na emeryturę przeszedł K. Kryczka, prezes MPGK – Komunalki, a nowego prezesa nadal nie ma. Czy burmistrz Szydłowski panuje nad gminą i Buskiem, czy może nie ogarnia już tematu? Tak tylko pytam z ciekawości. Nie wyobrażam sobie, żeby za Sikory się coś takiego działo.
Kryczka to powinien był odejść rok temu i to dyscyplinarnie. Wtedy można by powiedzieć, że Jurek uczynił coś wielkiego.
Sikora jaki był to był, ale przynajmniej urzędasy się słuchały. A pod Szydłowskim nawet mają lepiej. Ogon merda psem.
” Problem z parkingami, zakazami i odpływem klientów jest realny, tylko że tu zamiast myślenia o optymalnych trasach i potrzebach większości, od razu wychodzi- najpierw pod moim domem, a reszta potem”
Widzę, że nie chcesz rozumieć świniaku znaczenia słowa PILOTAŻ. Moim zdaniem te 2 linie miałyby największe szanse na sukces frekwencyjny, ale jestem za tym, by w perspektywie uruchamiać też następne/
Mój zarzut do „czekam na rozwiązania systemowe” Szydłowskiego i „MAO” Wieczorka nie polega na trym, że nie uruchomil8i dokładnie tych tras, lecz na tym, że nie uruchomili żadnych tras, propozycję ty6ch odrzucili na zasadzie „bo nie” bez poważnego ich rozpatrzenia, bez dyskusji, bez konstruktywnej krytyki.