PR24: J. Emilewicz: wzrost wydatków na polskie produkty o 1% dałby 6.600.000.000 zł naszej gospodarce - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

PR24: J. Emilewicz: wzrost wydatków na polskie produkty o 1% dałby 6.600.000.000 zł naszej gospodarce

7 grudnia 2019 | PolskieRadio24.pl 06.12.2019 / JPAP / arosław Kruk 07.12.2019 | | 1 komentarz

– Gdyby rodzimi konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty, w gospodarce zostawałoby dodatkowo 6,6 mld zł rocznie – powiedziała minister rozwoju Jadwiga Emilewcz podczas debaty „Wybieram 590 – sobota dla Polski”. Dodała, że kupując polskie towary, tworzymy miejsca pracy – informuje portal Polskie Radio 24.

„Wybieram 590 – sobota dla Polski” – nazwa kampanii nawiązuje do prefiksu 590, który znajduje się na początku ciągu cyfr pod kodem kreskowym produktów wytwarzanych w Polsce / fot. Jarosław Kruk

Szefowa MR uczestniczyła w piątek, 6.12.2019, w debacie „Miliardy zostające w Polsce – znaczenie patriotyzmu konsumenckiego dla polskiej gospodarki” w ramach kampanii społecznej „Wybieram 590 – sobota dla Polski”. Nazwa kampanii nawiązuje do prefiksu 590, który znajduje się na początku pod kodem kreskowym produktu.

Polskie produkty

Minister zgodziła się z uczestnikami debaty, którzy wskazali na ważną rolę edukacji w promowaniu przywiązania konsumentów do polskich marek. – Niemcom nie trzeba zapisywać w ustawie, że warto latać Lufthansą. Oni po prostu nią latają, bo wiedzą, że to buduje potęgę ich gospodarki – mówiła.

Gdyby Polacy wydawali o 1 proc. więcej na produkty, towary i usługi wyprodukowane w Polsce, to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie 6,6 mld zł więcej. Warto te cyfry pokazywać – podkreśliła. Zwróciła też uwagę, że „zakup własnego towaru tworzy miejsca pracy w wielu branżach”.

Wypływające fundusze

Uczestnicy piątkowej debaty zwrócili uwagę, że o tym, czy pieniądze zostają w kraju czy wypływają za granicę decyduje konsument, a przywiązanie do narodowych marek jest tym większe, im bogatszy jest kraj.

Dbania o własny biznes i biznes swojego kraju powinniśmy uczyć w szkołach, jak uczymy dziś ekologii – przekonywał Ryszard Florek, prezes Fakro, światowego wicelidera w produkcji okien. Podkreślił, że z Polski wypływa co roku 100 mld zł w postaci dywidend czy opłat za znaki towarowe, co buduje bogactwo tych krajów, które u nas zainwestowały.

Członek zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel uważa jednak, że nie można wymagać od klientów patriotyzmu – „kupuj nasze, bo jest polskie”. – Nasze produkty muszą być określonej jakości, w określonej cenie, muszą mieć odpowiednie cechy użytkowe – mówił. Podkreślił wagę… – cały artykuł na źródłowej stronie Polskie Radio 24 – po kliknięciu na link

 

4  Polskie Radio [20.20.2019]: – Dobre, bo z Polski. Zaczynamy doceniać polską żywność

4 kreski.pl: – Kody kreskowe państw

 

◙ Podobne informacje:

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

Jedna odpowiedź do “PR24: J. Emilewicz: wzrost wydatków na polskie produkty o 1% dałby 6.600.000.000 zł naszej gospodarce”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl