1 października: Ogólnopolski Policyjny Dzień Odblasków. Piesi i rowerzyści powinni nosić odblaski
„W ramach akcji informacyjno-edukacyjnej +Świeć Przykładem+ Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji już po raz kolejny realizuje działania informacyjno-edukacyjne pn. Ogólnopolski Policyjny Dzień Odblasków przypadający 1 października” – podkreślił w rozmowie z PAP kom. Robert Opas.
Wskazał, że celem akcji jest zachęcanie pieszych i rowerzystów do korzystania z elementów odblaskowych.
„Przypomnijmy, że każdy pieszy poruszający się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym jest obowiązany używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu, chyba że porusza się po drodze przeznaczonej wyłącznie dla pieszych lub po chodniku (przepisu nie stosuje się w strefie zamieszkania)” – przypomniał.
Zaapelował również o to, aby nosić elementy odblaskowe zarówno na obszarze niezabudowanym jak i zabudowanym. „Dla własnego bezpieczeństwa nośmy je o zmroku, w nocy i w dzień. O tym właśnie ma przypominać wszystkim uczestnikom ruchu drogowego Ogólnopolski Policyjny Dzień Odblasków” – zaznaczył.
„Noszenie odblasków ma szczególne znaczenie jesienią i zimą. Wcześnie zapadający zmrok, ciemne poranki, zła widoczność w ciągu dnia, sprawiają, że kierującym trudniej jest dostrzec pieszego. Widząc z daleka święcący punkt mają więcej czasu na odpowiednią reakcję. Zyskane w ten sposób sekundy mogą uratować zdrowie czy nawet życie pieszego” – podał.
„Pamiętajmy, że materiały odblaskowe… – cały artykuł na źródłowej stornie busko.com.pl♂
◙ Podobne informacje:
Szkoła Podstawowa w Siesławicach uczestniczy w Projekcie „Odblaskowa Szkoła 2023”
? APEL Komendy Powiatowej PSP w Busku-Zdroju do mieszkańców powiatu buskiego. NIE DLA CZADU!
Jedna odpowiedź do “1 października: Ogólnopolski Policyjny Dzień Odblasków. Piesi i rowerzyści powinni nosić odblaski”
Kary za odblaski to idiotyczny przepis istniejący tylko po to, by pały mogły sobie nabijać statystyki oraz, by Janushe kierownicy jeżdżący wieśwagenami po Turkach „szybko, ale bezpiecznie” mieli linię obrony w razie rozjechania „biedoty pieszej”.