Monitoring ostatnich 24 godzin stężenia cząsteczek PM10 i PM2,5 na stronie UMiG Busko-Zdrój
Na stronie buskiego magistratu – umig.busko.pl – pojawiła się kolejna wartościowa modyfikacja w akapicie „Stan jakości i poziom zanieczyszczenia powietrza w Busku-Zdroju” – informacje uzupełniono o dobowy wykres stężenia pyłów PM10 i PM2,5
Sprawy idą w dobrym kierunku. Liczbowy wykres stężenia szkodliwych pyłów jest cenną informacją – choćby dla osób planujących spacer z dzieckiem czy jakąś formę aktywności na świeżym powietrzu. Pokazuje o jakiej porze jest to najbezpieczniejsze.
Aż się prosi by zrobić jeszcze jeden krok do przodu i – jak sugerowałem w tekście „Chłopcy, przestańcie, bo się źle bawicie, dla was to igraszka, nam idzie o życie!” – by w tabeli „Średnie pomiary z ostatnich 7 dni” oprócz średniej dobowej archiwizować i edytować każdodzienny maksymalny odczyt – pik – może wraz z godziną, o której zaistniał. Dołożyć dodatkową kolumnę.
Podziękowania dla magistratu!
◙ Podobne informacje:
- PolskieRadio: – Dolnośląskie: rekordowe stężenie zanieczyszczeń powietrza w uzdrowiskach
- infobusko.pl: – Chłopcy, przestańcie, bo się źle bawicie, dla was to igraszka, nam idzie o życie!
- infobusko.pl: – Tadam! Można już sprawdzać jakość powietrza w Busku na @stronie UMiG
- infobusko.pl: – Houston, mamy problem – smog PM2,5 osiągnął w BZ niebezpieczne stężenie
- infobusko.pl: – Sorry, taki mamy klimat w BZ – rekord PM10: 136, PM2,5: 109 – 2019.01.20 20:00 [aktualizacja]
4 odpowiedzi na “Monitoring ostatnich 24 godzin stężenia cząsteczek PM10 i PM2,5 na stronie UMiG Busko-Zdrój”
Proponuje zrobić zakaz wjazdu samochodom do miasta starszych niż 15 lat.tych co maja do pracy 1 km robić spacer i uruchomić komunikacje miejska autobusów zasilanych lpg. Sami się trujemy a potem narzekamy że jest jak jest.
A jeśli ktoś ma starsze niż 15 lat, benzyna i nie wycięty katalizator?
Myśle iż to jest do przemyślenia. Dałem tylko przykład.Coś ten smog wytwarza. Nasuwa się pytanie. Co ja zrobiłem aby on stał się mniejszy;)
Tak się składa że ostatnio zrobiło się głośno na temat zakupów elektrycznych autobusów w większych miastach Polski i efekt jest taki że stwierdzono, udowodniono że lepiej kupić autobus diesla niż autobus elektryczny.Przyczyna czas ładowania i czas jazdy na akumulatorach w przeliczeniu na złotówki jest większy niż jazda dieslem co więcej koszt wyprodukowania energii w elektrowniach węglowych na potrzeby ładowania autobusów daje dużo większe zanieczyszczenie niż owe diesle.Podobna sytuacja w Niemczech wprowadzili całkowity zakaz poruszana się aut na konkretnym obszarze miasta i efekt jest taki że jakość powietrza się nie poprawiła.Nie da się poprawić jakości powietrza na danym terenie skoro wokół niego dalej będzie dochodzić do zanieczyszczenia a przenoszone one będzie za pomocą warunków atmosferycznych takich jak wiatr.