UMiG: KOMUNIKAT BURMISTRZA MIASTA I GMINY BUSKO-ZDRÓJ z dnia 25.03.2020r. + ciut o koronawirusach - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

UMiG: KOMUNIKAT BURMISTRZA MIASTA I GMINY BUSKO-ZDRÓJ z dnia 25.03.2020r. + ciut o koronawirusach

29 marca 2020 | UMiG Busko-Zdrój 25.03.2020 / Jarosław Kruk 28.03.2020 | | 39 komentarzy

KOMUNIKAT BURMISTRZA MIASTA I GMINY BUSKO-ZDRÓJ
z dnia 25.03.2020 r.

w sprawie wprowadzenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii oraz dalszych restrykcji obowiązujących od 25.03. do 11.04.2020 r.

źródło: UMiG Busko-Zdrój ; Wikipedia

Szanowni Państwo!

Na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24.03.2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii informujemy o zaostrzeniu przepisów oraz zasad bezpieczeństwa w związku z koronawirusem COVID-19 .

Od 25 marca do 11 kwietnia 2020 r. wszystkich mieszkańców gminy Busko-Zdrój obowiązuje ścisłe przestrzeganie zakazu przemieszczania się. Obowiązek pozostania w domu nie dotyczy jedynie dojazdu do pracy oraz załatwiania niezbędnych codziennych potrzeb takich jak zakup jedzenia, lekarstw czy opieki nad bliskimi. Poruszanie się jest możliwe jedynie w grupie do dwóch osób, za wyjątkiem rodzin. Nadal możliwe jest przemieszczanie się środkami publicznego transportu, jednak w liczebności nie większej niż połowa miejsc siedzących.

Od dziś obowiązuje całkowity zakaz zgromadzeń, spotkań, imprez czy zebrań. Jego złamanie może skutkować mandatem w wysokości do 5 tys. zł. Dotyczy on również uroczystości o charakterze religijnym, w których może uczestniczyć maksymalnie do 5 osób nie licząc sprawujących posługi.

Ograniczenia co do liczby osób nie dotyczą zakładów pracy. Muszą one jednak spełnić ostre zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego w zakresie zachowania odległości pracowników oraz środków dezynfekcji. W mocy pozostają także wszystkie dotychczasowe zakazy, w tym 14-dniowa kwarantanna dla powracających zza granicy.

Prosimy mieszkańców Buska-Zdroju o bezwzględne stosowanie się do obowiązujących zakazów, a także zapewnienie nadzoru i opieki dzieciom i osobom starszym. Dla wspólnego bezpieczeństwa apelujemy o rzetelne informowanie służb medycznych na temat stanu zdrowia w wywiadach lekarskich i interwencyjnych. Informujemy jednocześnie, że służby mundurowe gminy wspomagać będą wszelkie działania realizowane we współpracy z Wojewodą Świętokrzyskim oraz Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, do których wyznaczono również policję i wojsko.

Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój

 


Jarosław Kruk:  Może niepotrzebnie zwracam na to uwagę, ale czy jednak w oficjalnym komunikacie lokalnych władz samorządowych nie lepiej byłoby użyć precyzyjnej nazwy chorobotwórczego patogenu SARS-CoV-2?

Koronawirusy – jak podaje Wikipedia – to gatunki wirusów, należących do podrodziny Coronavirinae z rodziny Coronaviridae w rzędzie Nidovirales. Jeden z nich, szczególny, SARS-CoV-2 wywołuje u ludzi COVID-19 – ostrą chorobę zakaźną układu oddechowego .

Przy okazji zerkania w Przypisy artykułu Wikipedii zapoznałem się fragmentarycznie z przywoływaną w nich publikacją naukową:  Ludzkie koronawirusy Krzysztofa Pyrcia z Zakładu Mikrobiologii, Wydziału Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii Uniwerytetu Jagiellońskiego w Krakowie, opublikowaną w 2015 r. na łamach Postępy Nauk Medycznych, t. XXVIII, nr 4B, 2015 [link]. Warto się zapoznać. Już samo streszczenie skłania do myślenia:

Pierwsze wzmianki o ludzkich koronawirusach pochodzą z lat 60. XX wieku, kiedy to udało się wyizolować i opisać dwa patogeny – HCoV-229E oraz HCoV-OC43.

Koronawirusy przez lata znajdowały się na uboczu głównego nurtu badań w wirusologii i medycynie, ponieważ te dwa gatunki wywołują łagodne przeziębienie, które bez żadnej interwencji ustępuje w ciągu kilku dni. Dopiero początek XXI wieku przyniósł światu epidemię choroby wywołanej przez nieznany wcześniej, wysoce zakaźny gatunek koronawirusa SARS (ang. severe acute respiratory syndrome). Szczęśliwie, dzięki zastosowanym środkom zaradczym oraz naturalnej sezonowości występowania koronawirusów, już po kilku miesiącach wirus zniknął z ludzkiej populacji.

Epidemia przyczyniła się do zintensyfikowania prac badawczych, które doprowadziły w następnych latach do identyfikacji i opisania kolejnych, niskopatogennych ludzkich koronawirusów – ludzkiego koronawirusa NL63 oraz HKU1.
W 2012 roku, po 10 latach od epidemii SARS-CoV, pojawiły się przypadki nowej, ciężkiej i często śmiertelnej choroby układu oddechowego wywoływanej przez koronawirus MERS.

Życzę ciekawej lektury!

 

◙ Podobne informacje:

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

39 odpowiedzi na “UMiG: KOMUNIKAT BURMISTRZA MIASTA I GMINY BUSKO-ZDRÓJ z dnia 25.03.2020r. + ciut o koronawirusach”

  1. dziś 29.03 rano zmarł Krzysztof Penderecki ['] pisze:

    dziś 29.03 rano zmarł Krzysztof Penderecki [’] https://tvn24.pl/kultura-i-styl/krzysztof-penderecki-nie-zyje-4517693

  2. sanepid pisze:

    Dobre! „Koronawirusy przez lata znajdowały się na uboczu głównego nurtu badań w wirusologii i medycynie, ponieważ te dwa gatunki wywołują łagodne przeziębienie, które bez żadnej interwencji ustępuje w ciągu kilku dni.” i teraz nagle same z siebie tak zmutowały, zezłośliwiły się rzucają się na każdego. To trochę tak jak z radnym Szumilasem, co 33 lata był spokojny, uczynny, spotykał się z najważniejszymi w kraju politykami i nagle też sam z siebie wziął się i zezłośliwił i rzucił się na bogu ducha winnego policjanta.

  3. maciej pisze:

    Zmarł profesor Krzysztof Penderecki, smutna wiadomość. Profesor odwiedzał Busko wielokrotnie. Ciekawe czy nasze dzielnie walczące z koronawirusem władze samorządowe też odmówią propozycji nadania imienia Krzysztofa Pendereckiego np. ulicy Siarczkowej? 18 lutego 2019 po śmierci premiera III RP Jana Olszewskiego Łukasz Szumilas, najmłodszy miejski radny złożył w biurze Rady Miejskiej interpelację w sprawie zmiany nazwy ulicy Siarczkowej na ulicę Jana Olszewskiego (http://www.radio.kielce.pl/pl/post-82938). Radni olali interpelację radnego a on sam kilka miesięcy później jakoby zwariował.

  4. majster pisze:

    Szanowny Panie Burmistrzu ogłosił Pan, że od 25.03 obowiązuje całkowity zakaz zgromadzeń, spotkań, imprez czy zebrań a poruszanie się jest możliwe jedynie w grupie do dwóch osób. Dobrze, ale proszę mi jeszcze powiedzieć w jakiej dokładnie odległości od tych dwóch osób idących Mickiewicza mogą iść kolejne dwie osoby po zakup jedzenia do Biedronki tak by nie dostać 5 tysięcy mandatu? 1m, 5m, 20m a może 100m? Chciałbym wiedzieć bo na wszelki wypadek by nie być ukaranym przez Pana zamierzam kupić metrówkę lub dalmierz laserowy i nie wiem na ile go ustawić? Pytam całkiem poważnie.

  5. Do autorów 2 komentarzy w których są linki do YT i fronda pisze:

    Puk puk… A w głowie echo… echo… echo…
    Ależ zwały jesteście, we łbach pusto a jak się przewinie jakaś szara komórka to właśnie widać efekty. Smutno mi że Matka Natura nie wyeliminowała takich osobników, no cóż, widocznie przeoczyła.

  6. Haha pisze:

    Idę do Kauflanda, a tam na wejściu ochrona która oznajmia, bez wózka nie wpuszczamy nawet po pieczywo do sklepu, gazetę do kiosku. Pytam jak się ma zalecenie GIS by w sklepach korzystać z własnych siatek i ograniczyć kontakt z wózkami i koszykami. Zajmij się tym redaktorku to dobrze zrobisz

  7. Do haha pisze:

    Człowieku markety dezynfekuja wózki czy koszyki

  8. Pozytywka pisze:

    Artykuł infobusko z radia kielce jest bardzo ciekawy.
    RK: Kielce przedstawiły pakiet ulg dla przedsiębiorców poszkodowanych przez epidemię – a w Busku?

    Pan Kruk sugeruje by wzorować się na Kielcach lub podpatrzyc kilka pomysłow by ułatwić przedsiębiorcom itp życie w czasie pandemii.
    Ale jak ma się Busko wzorować lub podpatrzec kilka pomysłow z Kielc jak prezydent Wenta nawet nie zamknał kieleckich targowisk i ten czlowiek naraża ludzi na wirusa. To już nasz burmistrz Sikora i całe UMIG dało całkowity zakaz dla targowisk. No niestety pan Kruk jest nierzetelny daje pomysły z Kielc nieodpowiedzialnych ludzi nawet nieinformujac mieszkańców Buska.

  9. redakcja pisze:

    Jarosław Kruk do Haha 19:59: Szanowny Komentatorze, przyznam, że nie narzekam na nadmiar czasu i mimo koronawirusa, nie będąc na etacie muszę pracować by zarabiać na życie, ale skoro tak ładnie prosisz to rozwiąże Twój problem. W dodatku, dla Ciebie zrobię to od ręki.

    Wpierw podpowiem, że prawo lokalne i przestrzeganie przepisów to domena władz samorządowych słonecznego miasta ze złotą monstrancją w herbie i mnie trochę nie wypada odbierać im chleb. Ale, jako że koronawirus ante portas i rządzący mają pełne ręce roboty to dopomogę Ci w ich zastępstwie.

    Skoro jest tak jak mówisz, to moja rada/rozwiązanie są następujące – w trosce o Twoje samopoczucie omijaj Kaufland szerokim łukiem. Zmień sklep a poczujesz się lepiej. Ja kupuję w polskiej sieci sklepów spożywczych DINO i takiego problemu nie mam. Inne produkty nabywam np. u Mieleniewskich, i jest OK.

    Ciepło pozdrawiam i życzę satysfakcjonujących zakupów.

  10. redakcja pisze:

    Jarosław Kruk do Pozytywka 21:58
    Szanowna Pozytywko, tak się składa, że znam Busko i znam Kielce całkiem dobrze. Obserwuję od lat co dzieje się i jak wygląda samorządność w słonecznym mieście i w świętokrzyskiej stolicy, i w kraju również. Dzięki temu mam możliwość porównania, wyciągania wniosków i oceny. I przyznam po cichu, że oceniając choćby przez pryzmat zarządzania to w mojej opinii lepiej jest Kielcach. W tym konkretnym przypadku – by miasto, które czerpie spore dochody z podatków od przedsiębiorców i mieszkańców, w obecnych bardzo trudnych czasach – w mojej opinii – powinno możliwie szybko i długofalowo udzielić pomocy przedsiębiorcom i mieszkańcom. Jeśli upadną firmy a ludzie przeniosą się do innych przyjaznych mieszkańcom ośrodków to miasto nie będzie miało dopływu pieniędzy i też wpadnie w kłopoty lub padnie. Takim laboratoryjnym przykładem są miasta powstałe w Ameryce w czasie gorączki złota. Gdy skończył się kruszec, poszukiwacze wyjeżdżali a miasto często umierało.

    W zarządzaniu i gospodarce zawsze powinno się zakładać możliwość zaistnienia trudności, kłopotów czy katastrof. Takie jest życie. Na taką okoliczność powinny być opracowane awaryjne procedury i specjalne rezerwy.

    A co do ewentualnego zamykania targowisk. Szanowna Pozytywko uświadom sobie proszę, że są to też miejsca pracy i źródło utrzymania dla wielu osób. Zamykając je pozbawia się tych ludzi pracy i możliwości zarabiania pieniędzy na życie i na podatki, które mimo koronawirusa muszą płacić.
    Zagrożenie zakażeniem jest podobne do tego jakie występuje w sklepach. Skoro placówki handlowe są czynne więc wydaje mi się, że i targowiska mogłyby być otwarte. Przy zachowaniu określonych zasad bezpieczeństwa i higieny przez handlujących, ale głównie przez kupujących, handel mógłby się odbywać.

    Ze względu na sposób przenoszenia się koronawirusa i jego „żywotność” zarazić się można wszędzie i wszystkim – jadąc autobusem, idąc ulicą, posługując się gotówką, odbierając korespondencję, dotykając wszelkich klamek, itd. Może więc powinno się zakazać tego wszystkiego?

    I jeszcze jedno na koniec. 30 lat temu skończył się PRL i centralne zarządzanie. Nastała wyczekiwana samorządność. Dziwię się więc, że mimo upływu kilkudziesięciu lat, w okresie trudności buskie władze samorządowe wydaje się, że nie potrafią samodzielnie działać, podejmować decyzji czy rozwiązywać własnych lokalnych problemów. W zasadzie to wygląda mi na to, że jakby się poddały, chyba niewiele samodzielnie robią, a jedynie ograniczają się do przekazywania odgórnych rozwiązań i decyzji. A samorządność to chyba polega na samodzielnym działaniu i służeniu mieszkańcom w dobrym, ale i złym czasie.

  11. Paula pisze:

    Czy wchodząc w Kauflandzie do kolpolrltera po paczkę zapalek to mi potrzebny do czegoś ten wozek, a Kauflanda już coraz więcej ludzi omija

  12. Haha pisze:

    Panie redaktorze, pisze pan o „Przy zachowaniu określonych zasad bezpieczeństwa i higieny przez handlujących, ale głównie przez kupujących, handel mógłby się odbywać.” I ma pan rację, ale czy bezzasadne dotykanie wózków sklepowych odkarzanych co godzinę jest higieniczne w czasie epidemii.

  13. redakcja pisze:

    Jarosław Kruk do Paula i Haha: Szanowni Komentatorzy, odpowiedź na Wasze wątpliwości jest wydaje mi się prosta – przypuszczam, że chodzi o kontrolę ilości klientów znajdujących się w hali Kaufland. Przyjmując zasadę, że każdy kupujący musi mieć wózek można skutecznie limitować ilość osób w obiekcie.

    Z punktu widzenia kupującego tylko paczkę zapałek czy inne drobne zakupy jest to może i dziwne, ale z pewnością jest to skuteczne i pozwala być w zgodzie z aktualnymi przepisami.

  14. kamil pisze:

    znacie przysłowie, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie? ja wam powiem, że dokładnie tak samo jest z rządzącymi

  15. Pozytywka do redakcji pisze:

    Nie obchodzi mnie to że targowiska to są miejsca pracy!
    Targowiska to jest siedlisko koronawirusa!
    Te miejsca powinny być zamknięte do odwołania tak jak w Busku ale patrząc to prezydent Kielc jest niekompetentna osobą która dąży do zakażeń w Kielcach. Tak Pan najezdza na władze w Busku ale ta władza w Busku lepiej przestrzega restrykcji i dba o mieszkańców niż prezydent Kielc.

  16. haha pisze:

    Skuteczny by było liczyć ilość klientów na sklepie, skoro i tak ktoś pilnuje by nie wejść do budynku bez wózka. Co godzinę wózek jest dezynfekowany- OK, a co jak po tej dezynfekcji użyje wózek osoba chora, po niej wózek weźmie osoba która chce kupić bułkę (nie w Kauflandzie tylko w sklepie na terenie Kaufland) bo właśnie jedzie do pracy i tam spodka się ze współpracownikami, wróci do domu on i jego koledzy z pracy też wrócą do domu do rodzin?
    Jarku, czy chciałbyś być tą drugą osobą która tylko chce kupić chleb?
    Wprowadzajmy ograniczenia ale z głową.

  17. do Pozytywka jesteś żałosna pisze:

    Chyba podobnie jak ty myśleli ci co donosili na Polaków ukrywających Żydów podczas 2 wojny. Też myśleli tylko o sobie i swoim bezpieczeństwie. Niemcy wprowadzili wtedy karę śmierci za pomoc Żydom i wielu zaczęło ich traktować jak zarazę. A mimo to były tysiące Polaków, którzy im pomagali. Niestety smutne bardzo i niesprawiedliwe, że teraz w opinii wielu potomków tych ratowanych i ich pobratymców i całego świata to Polacy ponoć są najbardziej winni zagłady holokaustu.

  18. Gosia pisze:

    Pozytywka zgadzam się z toba bo w końcu koronawirus przyszła z targowiska.

  19. Do Pozytywka jesteś żałosna pisze:

    Oo widzę że już ktoś tu przywołuje WŚ2. No oczywiście nie wszyscy Polacy byli święci bohaterscy mowa tu o marginesach którzy sprzedawali żydów a wręcz mordowali żydów. Ale nawet żydzi sprzedawali żydów i ich mordowali.

  20. Busko pisze:

    Pozytywka niestety ludzie nie zdają sobie sprawy co robią i też się z tobą zgodzę. Targowiska na czas pandemi muszą być zamknięte.

  21. do powyżej: W Berlinie najbardziej osławionym „łapaczem” Żydów była Żydówka – Stella Kübler pisze:

    Największym postrachem Żydów ukrywających się przed Niemcami podczas II wojny światowej byli ludzie, którzy w zamian za pieniądze zajmowali się ich tropieniem i wydawaniem na pewną śmierć. W Berlinie najbardziej osławionym Greiferem („łapaczem”) wcale nie był fanatyczny nazista ani nawet Niemiec, lecz… Żydówka – Stella Kübler. Na próżno szukać jej życiorysu w polskiej wikipedii (w anglojęzycznej jest). Źródło: https://niepoprawni.pl/blog/tequila/stella-kubler-blond-trutka-zydowka-szmalcowniczka

  22. a Chaim Rumkowski i judenrat getta łódzkiego to nie kolaborowali z Niemacami, nie wysyłali ludzi do gazu? pisze:

    https://prawy.pl/101196-przypominamy-jak-syjonista-chaim-rumkowski-kolaborowal-z-niemcami-i-wysylal-zydow-do-gazu/

  23. xyz pisze:

    Czy będzie to targowisko,sklep, market to ludzie tam przebywający są potencjalnymi nosicielami wirusa i potencjalnymi jego ofiarami.Wpuszczanie na zasadzie ograniczenia liczebności też nie eliminuje i nie daje 100% pewności że nie dojdzie do zarażenia drugiej osoby nawet jak będą od siebie oddaleni, musieli by chodzić różnymi drogami a to jest nie możliwe.Wirus rozprzestrzenia się nie tylko poprzez kontakt z chorym, ale również z tym co pozostawił po sobie na różnego rodzaju powierzchniach, od których z kolei zależy na jak długo wirus będzie aktywny.Aby skutecznie wyeliminować na tyle ile się da problem to każda osoba wchodząca do sklepu na dzień dobry maska rękawiczki bez tego zakaz wstępu.A najlepszym rozwiązaniem jednak raczej nie do zrealizowania, zakupy na zasadzie zamówienia np w MCdonalds w jednym okienku czy też przez mikrofon zmawiamy co chcemy w drugim odbieramy co zamówiliśmy po drodze płatność np kartą .Oczywiście dodatkowy warunek osoby tam pracujące muszą być zdrowe ale aby to stwierdzić trzeba by wykona testy na obecność, których nie wykonuje się osobom nie mających objawów tak że i w tym przypadku nie ma gwarancji że nie przywleczemy wira do domu.

  24. Pozytywka pisze:

    W marketach i sklepach są pomontowane pleksy obsługa marketów i obsługa tych sklepów chodzi w rękawiczkach.
    Dodatkowo obsługa sklepów czy marketów dyzenfekuje markety i sklepy. W niektórych marketach i sklepach klienci dostają rękawiczki bo bez nie można wchodzić do niektórych marketów czy sklepów.
    A na targowiskach co?? Nic!!
    I dlatego targowiska powinny być zamknięte!!!!

  25. look pisze:

    Kolejni przedsiębiorcy zamykają zakłady, nie działa np. Metal-Kop, zapytuję więc burmistrza Marońskiego co to wydał ten komunikat o całkowitym zakazie zgromadzeń, spotkań, imprez czy zebrań i poruszania się jedynie w grupie do dwóch osób czy zatem nie powinien Pan by być w zgodzie z tym co pan sam zarządził zastopować budowę tężni i rewitalizację parku? Przecież to zgromadzenia i potencjalne miejsca rozsiewu koronawirusa.

  26. Marcin pisze:

    Dokładnie Pozytywka

  27. xyz pisze:

    To teraz zadajcie sobie pytanie dlaczego lekarze, pielęgniarki leczący pacjentów z wirusem zarażają się od nich pomimo że z nikim innym zarażonym nie mieli kontaktu, pomimo że są zabezpieczeni i bardziej uważają niż ci zwyczajni w sklepach gdzie niby należy nosić maseczki czy rękawiczki.Idąc waszym tokiem myślenia oprócz bazarów targów należy zamknąć wszystko sklepy bo tam gdzie mogą się spotkać osoby zdrowe z zarażonymi a ograniczenie ilości osób w sklepie nie do końca eliminuje zagrożenie.Maseczki rękawiczki w niektórych przypadkach nie uchronią od zarażeniem wirusa przyniesiesz go na ubraniu.Czy wracając do domu z sklepu wyrzucasz rękawiczki, maseczkę bo tak powinnaś /eś robić zapewne tak a co z ubraniem? W szpitalach ubrania ochronne zdejmowane są wedle procedur aby się od nich nie zarazić i do kosza.z

  28. Basia pisze:

    A co do ewentualnego zamykania targowisk. Szanowna Pozytywko uświadom sobie proszę, że są to też miejsca pracy i źródło utrzymania dla wielu osób. Zamykając je pozbawia się tych ludzi pracy i możliwości zarabiania pieniędzy na życie i na podatki, które mimo koronawirusa muszą płacić.

    Panie Jarku jest coś takiego jak zabezpieczenie finansowe i pracownicy z targu powinni o tym już wcześniej myśleć. Targowisko w Kielcach powinno być zamknięte bo jest zagrożenie że pandemia się rozrosnie tak jak np w Skarzyskim szpitalu i w domu opieki.
    Jeśli Pan nagle stoi w obronie pracowników z targowisk to tak samo powinien Pan stanąć w obronie zwyczajnych pracowników np z administracyjnych instytucji. Bo kierownik ma pieniążki by żyć a zwykły pracownik musi oszczędzać lub prosić się swoich rodzin.Pozytywka ma rację i trzeba zamknąć kieleckie bazary bo jest niebezpieczeństwo.
    Obraża Pan burmistrza Sikore to teraz niech mu pan klaszcze że podjął słuszną decyzję w sprawie zamknięcia naszych targowisk w obawie przed siedliskiem pandemii.Niestety Pan Wenta nie zdał egzaminu jako samorządowiec narażając na niebezpieczeństwo zakażeniem klientów bazarow jak i pracowników. Ten artykuł też jest bezsensu szukanie dziury w całym bo pracownicy MOPSu nie mają maseczek jak odwiedzają ludzi w kwarantanne.Pan minister Szumowski jasno przekazał kto chce to niech zakłada maseczki.

  29. Do xyz pisze:

    Chłopie zakażenia w szpitalach to głównie zaniedbania z braku wyszkolenia i braku odpowiedzialności personelu. W Gorojcu został zakazony personel szpitala co ciekawe w Skarzysku w szpitalu i w domu opieki to samo. Okazało się że zakażała personel pielęgniarka która pracowała w Grójcu w szpitalu w Skarzyskim szpitalu i w Skarzyskim domu opieki
    A Na Dolny Śląsk to samo. Dobra sytuacja kobieta z Limanowej pojechała do Krakowskiego szpitala z inną chorobą a wróciła z koronawirusem. Okazało się że zakaziła się od lekarki która przyjmowała prywatnie w Krakowie i pracuje w szpitalu Krakowskim.
    Dużo personelu szpitali w Polsce pracuje w różnych miejscach na kilku etatach i teraz Szumowski dał zakaz na takie pracowanie by personel pracował tylko w jednym miejscu A nie w kilku.
    XYS wypowiadasz się i porownujesz sytuacje w szpitalach do sklepów to pierw poczytaj sobie i dowiedz się a nie pisz takich bzdur.

  30. szef do Basi i Pozytywki pisze:

    Rozumując po wszemu to w pierszej kolejności powinno się zamknąć wszystkie szpitale i przychodnie, bo tam największe jest skupisko koronawirusa i możliwość zakażenia nim. Pokazuje to przykład Grójca i Skarżyska. Pan burmistrz Sikora dał przykład, że przecież można zamknąć instytucję mającą służyć obywatelom, bo w pierwszej kolejności zamknął prawie całkiem UMIG. Jest jednak pewna różnica, pomiędzy urzędnikiem a kupcem. Taka że panu burmistrzowi mimo przymknięcia UMiG i robieniu teraz nie wiem co, na konto co miesiąc wpływa wysokie wynagrodzenie, a ludzie z zamkniętego bazaru czy targu nie zarabiają grosza choć pensje pracownikom i podatki do kasy pana burmistrza muszą płacić.

  31. Do szefa pisze:

    Chłopie napiszę ci tak jak napisałem do xyz.
    Nie porównuj szpitalnych zakażeń przez personel z braku odpowiedzialności i braku wyszkoleni do np marketów sklepów targowisk czy do instytucji publicznej. Publiczne instytucje są ograniczone przez samorządowców bo były zalecenia z rządu.

  32. Pozytywka do szefa pisze:

    Masz jakieś restrykcje na targowiskach?? Nie więc nie komentuj.

  33. xyz pisze:

    Czyli wynika z tego że na targowiskach można się zarazić natomiast w sklepach już nie w szpitalu zarażają się bo nie są przeszkoleni natomiast osoby idące do sklepu posiadają odpowiednią wiedzą bo pewnie zostali przeszkoleni. Zatem wynika z tego że najbezpieczniejszymi miejscami są sklepy.

  34. do szefa pisze:

    szefie zapomniałeś jeszcze o comiesięcznej składce ZUS, którą przedsiębiorcy muszą płacić, to teraz ponad 1400 złotych. Szkoda gadać.

  35. ........... pisze:

    Szukasz dziury w całym

  36. Bob pisze:

    Pozamykac targowiska i tyle w temacie.

  37. :) pisze:

    Wirusa nie powinni zwalczać lekarze, tylko niebieskie mundury. Najlepiej mł.asp. Zdzisław P…a i st.post. Łukasz Cz…a z Komendy Powiatowej w Busku – Zdroju – jak wirus dowie się, że mogą go przydusić tak, jak radnego, to ucieknie z Polski!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl