TP: Ilu mieszkańców przybyło? Ile osób zmarło? Ilu obecnie jest zameldowanych? Gmina Busko w liczbach - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

TP: Ilu mieszkańców przybyło? Ile osób zmarło? Ilu obecnie jest zameldowanych? Gmina Busko w liczbach

21 lutego 2021 | Tygodnik Ponidzia 16.02.2021 / Jarosław Kruk 21.02.2021 | | 15 komentarzy

Ilu mieszkańców przybyło? Ile osób zmarło? Ile obecnie jest zameldowanych? Ile małżeństw zostało zawartych? w kolejnych wydaniachTygodnika Ponidzia♂redaktorzy udzielają odpowiedzi na te pytania i inne pytania, przedstawiają dane statystyczne kolejnej wybranej miejscowości. W edycji z 16 lutego opublikowane zostały wartości z gminy Busko-Zdrój, z lat 2020 i 2019.

źródło: Wikipedia♂ | ZS3 Wyszków

W ubiegłym roku w gminie Busko-Zdrój zmarło 405 mieszkańców, dla porównania w 2019 zmarło 350 osób. Warto także dodać, że w styczniu 2021 roku zmarło 37 osób, w tym samym czasie w roku ubiegłym mniej o 7 osób.

Z kolei w 2020 roku urodziło się 240 dzieci, czyli mniej niż w 2019 roku, kiedy na świat przyszło 246 nowych mieszkańców gminy. Źle wyglądają statystyki urodzeń, jeżeli porównamy urodzenia ze stycznia 2021 roku, kiedy było ich 10, a stycznia 2020 roku – kiedy urodziło się 25 maluchów.
Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie gminy na koniec 2020 roku to… cały artykuł na źródłowej stronie Tygodnika Ponidzia


Jarosław Kruk: Mało optymistycznie wyglądają te dane. Wygląda na to, że Gmina Busko-Zdrój, mimo wielu atutów które posiada, niestety powoli się „zwija”… Dobrym uzupełnieniem podanych wartości byłoby porównanie przekrojów wiekowych mieszkańców na przestrzeni mijających lat.
Na szczęście dostrzegam jeden – mówiąc klasykiem – „plus dodatni”, ten mianowicie, że porównując liczbę zgonów: 405 osób w 2020 – w roku pandemii COVID-19 i 350 osób w „zdrowym” 2019 roku wnioskuję, że w słonecznej gminie ze złotą monstrancją w herbie śmiercionośny koronawirus nie spowodował znaczącego wzrostu liczby zgonów. Jak może być tego wytłumaczenie? Może takie, że buskie klimaty i tutejsza woda siarkowa chronią przed SARS-CoV-2 i powikłaniami?

 

◙ Podobne informacje:

TP: Busko się kurczy. „Tu nie ma perspektyw”. JKR: niestety…

ED: Kto, gdzie i dlaczego wyjeżdża ze Świętokrzyskiego? Zaskakujące dane – to młodzi ludzie, w większości kobiety. Jadą do Warszawy lub Krakowa

TP: „W rażący sposób stwierdza Pan nieprawdę i pomawia mnie o zaniedbania” – dyrektor przedszkola „Smerfuś” odpowiada na zarzuty burmistrza

TP: „To lekceważenie mieszkańców. Tak tego nie zostawimy!” Reakcje po uchwale w sprawie inwestycji przy Grotta

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

15 odpowiedzi na “TP: Ilu mieszkańców przybyło? Ile osób zmarło? Ilu obecnie jest zameldowanych? Gmina Busko w liczbach”

  1. Do redakcji pisze:

    Raczej pana przewidywania są błędne dotyczące Buskich klimatów i wody siarczkowej, chroniącej przed covid.
    Spójrzmy to tak że dużo zgonów w powiecie na covid to seniorzy. Tak samo przy zachorowaniach na covid to byli głównie seniorzy. Gdy oczywiście były publikowane szczególne dane dotyczące zarażonych i zmarłych na covid. Mało tego ,gdyby pana przewidywania były prawdziwe to by się nie słyszało o licznych zakażeniach i zgonach w Buskich sanatoriach.

  2. Łukasz do powyżej pisze:

    Może coś w tej siarce jest. Skoro nie da się ukryć załatwiła smoka wawelskiego więc może zabijać koronkę. Może nasz wszechwiedzący redaktorek dokonał epokowego odkrycia jak Kopernik?!

  3. mama pisze:

    jak tak dalej pójdzie to problem Smerfusia rozwiąże się sam, bo okaże się, że po prostu nie będzie dzieci podobnie jak jest za mało pacjentów w Szczaworyżu

  4. Magda Do mamy pisze:

    Dziwne jakoś przez lata dzieci chodzą do Smerfusia i to przedszkole jest zawsze pełne dzieci i ich uśmiechów.

  5. Statystyka kontra fakty. pisze:

    Na początek dwa cytaty – Mark Twain:

    „Fakty są uparte. Łatwiej poradzić sobie ze statystyką.”

    „Są trzy rodzaje kłamstw: kłamstwa, cholerne kłamstwa i statystyki.”

    Statystyki mogą wskazywać to, co ktoś chce żeby wskazywały. Mamy statystyczne bezrobocie, statystyczną inflację, statystyczną emigrację, a teraz statystyczna ilość chorych na Covid , zgonów na Covid i wiele innych danych statystycznych. Każdy jednak widzi wokoło siebie, jak wygląda rzeczywistość. Cóż, wszystko zależy od metodologii użytej w badaniach statystycznych, czyli mówiąc prościej co weźmiemy pod uwagę. Za PRL-u było słynne powiedzenie: „Choć wszystko drożeje, to inflacja nie jest duża, bo parowozy staniały.” Tak samo jest i dziś. Można uzyskać dowolne wyniki statystyczne poprzez odpowiedni dobór składowych, kryteriów i zakresu analizowanego problemu.

    Przechodząc do demografii.

    1). To ile się dzieci urodziło, też nie jest precyzyjną informacją. Znam osoby, które rodziły dzieci w Kielcach, Pińczowie, a mieszkają w gminie Busko. Te dzieci nie są ujęte jako urodzone w gminie Busko, lecz w gminie Pińczów i Kielce.

    2). Druga bardzo istotna sprawa – osoby ZAMELDOWANE, a faktycznie ZAMIESZKAŁE do dwie różne rzeczy!

    W dużych miastach, gdzie jest napływ osób z prowincji, na pewno mieszka więcej ludzi faktycznie, niż jest zameldowanych. Oni wynajmują mieszkania, pracują, lecz zameldowani są na prowincji, u rodziców. To dotyczy studentów jak i osób pracujących, które wyemigrowały do dużych aglomeracji w celach innych niż nauka.
    W przypadku Buska, patrzenie na dane GUS-owskie, które są na podstawie danych meldunkowych, prowadzi na manowce błędnych opinii i wniosków. Najbardziej miarodajne i niestety jedyne dane, oprócz meldunkowych, to dane o ilości osób faktycznie zamieszkałych. Skąd są te dane? Z dwóch źródeł:

    1 – Dane spółdzielni mieszkaniowej, wspólnoty mieszkaniowej, lecz to nie cała gmina Busko.

    2 – Dane o ilości osób zamieszkałych na podstawie deklaracji w zakresie wywozu odpadów, składane do magistratu. To są dane z całej gminy Busko.

    Co mówią te dane? Podzielę się chętnie wiedzą, którą posiadam.
    Spółdzielnia mieszkaniowa – os. Pułaskiego 10, która posiada większość bloków w Busku, na podstawie osób zgłoszonych (nie zameldowanych) posiadała następującą ilość mieszkańców w poszczególnych latach w Busku (to dane na koniec danego roku):
    2009 – 7833
    2010 – 7686
    2011 – 7507
    2012 – 7317
    2013 – 6756
    2014 – 6477
    2015 – 6265
    2016 – 6095
    2017 – 5972
    2018 – 5819
    2019 – Nie mam danych, ponieważ w 2020 roku ze względu na pandemię nie było Walnego
             Zebrania członków, podsumowującego 2019 rok.

    Zatem w ciągu 9 lat ilość mieszkańców spadła z 7833 do 5819, a więc o 25,7 %. To bardzo dużo!

    Co do osób zgłoszonych w deklaracjach odnośnie wywozu śnieci, kilka miesięcy temu od znajomego radnego otrzymałem informację, że 8000 osób w gminie Busko „brakuje”. Co to znaczy? Ilość osób zgłoszonych, w stosunku do ilości osób zameldowanych w gminie Busko, jest mniejsza o 8000 osób. To potwierdzenie danych pochodzących ze spółdzielni mieszkaniowej. 
    Przedstawię jednak niezbity dowód na to, że dane spółdzielni i to, co mówił mi radny to prawda.

    Na stronie umig.busko.pl jest „Informacja o zamiarze zawarcia umowy: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Busko-Zdrój.”

    umig.busko.pl/urzad-miasta-i-gminy/19567-informacja-o-zamiarze-zawarcia-umowy-odbior-i-zagospodarowanie-odpadow-komunalnych-od-wlascicieli-nieruchomosci-zamieszkalych-z-terenu-gminy-busko-zdroj.html

    – Liczba mieszkańców gminy Busko-Zdrój wynosi ~ 31 121 osób, z czego na wsiach 16 343,
       a w mieście 14 778.
    – Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 5 120 700,00 zł.

    Zakłady, sklepy, płacą za śmieci odrębnie, mają odrębne umowy, więc nie bierzemy ich pod uwagę.

    – Wartość zamówienia to – 5 120 700,00 zł
    – Ilość mieszkańców w Gminie Busko – 31 121 osób
    – Zatem: (5 120 700,00 zł : 31 121 osób) : 12 miesięcy = 13,71 zł/1 osobę/miesiąc.
    – Teraz płacimy jednak 19,50 zł/1 osobę/miesiąc.
    – Łatwo obliczyć „ile osób” brakuje: (5 120 700,00 zł : 12 miesięcy) : 18,50 zł/1 osoby/miesiąc
       (19,50 jest bez kompostownika, a 17,50 z kompostownikiem, więc liczę średnio pół na pół) =
       = 23 066 osób.
    – 31 121 osób – 23 066 osób = 8 055 osób !!!

    A WIĘC „BRAKUJE” 8 055 osób, czyli radny mówił prawdę. 

  6. zatroskany obywatel pisze:

    Dziwne? Gdzie młodzi ludzie w takim Busku mają podjąć wyzwania np po studiach i z jaką pensją.Kupić mieszkanie?-za co?,wynająć?- za co?.Mieszkać u mamusi?,a co kiedy pojawią się dzieci?Pan burmistrz skutecznie obrzydzi wam tu pobyt- zamknie przedszkole,zamknie ośrodek zdrowia,a jeżeli masz działalność gospodarczą -a nie daj panie boże będziesz miał towar -coś z konkurencją do SAWY –zrobi wszystko żebyś zbankrutował .Był taki jeden młody człowiek radny Łukasz Sz. chciał w swojej naiwności wyjaśnić rzeczy niewyjaśnione,niestety okazało się że jest przestępcą , godzinę przed zamierzeniem dostarczenia do władz ważnych dokumentów,których już niestety nie doniósł ponieważ został aresztowany –dziwne? Dziwne jest to że Lepper sam się powiesił i nie zostawił odcisków palców –to jest dopiero fenomen

  7. Do powyżej pisze:

    Co ty bredzisz człowieku xD

  8. Marońska kariera pisze:

    Czy Pani Marońska żona v-ve burmistrza dostała etat w MPGK? Gdzie nabór był ogłoszony, kto startował?

  9. Do powyżej pisze:

    A można prosić o jakiś dowód? 😉

  10. Ja pisze:

    Dowód ? Zostało zadane pytanie: Czy ?

  11. Do powyżej pisze:

    By zadawać pytanie jeszcze takie to trzeba mieć pierw jakieś poszlaki lub jakiś dowód. 😉

  12. Ja pisze:

    Na razie pytanie, za to nie ma paragrafu

  13. Do powyżej pisze:

    I co z tego że nie ma na to paragrafu.
    Z uwagi na to że jest to Internet to zaraz ktoś uwierzy że tak jest jak np z jakimś ekskluzywnym hotelem i HGW w Busku.

    Poza tym patrząc na twoje pytanie to uważam że wprowadzasz już jasną dezinformację.
    „Marońska kariera
    23 LUTEGO 2021 O 22:05
    Czy Pani Marońska żona v-ve burmistrza dostała etat w MPGK? Gdzie nabór był ogłoszony, kto startował?”

    Jakaś znów Marońska kariera? Co to jest już nie było normalnego podpisu?
    Jaki etat jaki nabór.
    Nie można było napisać np gdzie pracuje ?
    I na koniec napisze tak:
    Masz dostęp do Internetu jak nie masz konta na FB to załóż napisz do Vice burmistrza lub w cywilizowany sposób przyjdź na radę miejską i się zapytaj.

  14. Do powyżej pisze:

    Nie ciekawi mnie cudze życie kto gdzie jak kiedy 😉

  15. Stalin do Do powyżej 23 LUTEGO 2021 O 23:04 pisze:

    „I co z tego że nie ma na to paragrafu.” Nic to. Dajcie mi człowieka a paragraf się znajdzie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl