KPP: Skandaliczny stan techniczny autobusu, którym miała jechać młodzież szkolna - może czas na transport gminny? - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

KPP: Skandaliczny stan techniczny autobusu, którym miała jechać młodzież szkolna – może czas na transport gminny?

20 lutego 2020 | KPP Busko-Zdrój TP 20.02.2020 / Jarosław Kruk 20.02.2020 | | 15 komentarzy

Wczoraj, 19 lutego,  policjanci z Zespołu Ruchu Drogowego z Komendy Powiatowej Policji w Busku-Zdroju kontrolowali autokar, którym do Kielc na wycieczkę miała jechać młodzież szkolna. Mundurowi podczas kontroli stwierdzili szereg nieprawidłowości oraz zobaczyli metody usuwania usterek o których do tej pory nie mieli pojęcia. – informuje Policja na e-stronie KPP Busko-Zdrój

Na prośbę organizatorów wycieczki młodzieży szkolnej, policjanci ruchu drogowego z buskiej komendy skontrolowali wczoraj stan techniczny autobusu i trzeźwość kierowcy. W trakcie kontroli stwierdzili szereg nieprawidłowości oraz zobaczyli metody usuwania usterek o których do tej pory nie mieli pojęcia. Zamiast pojemnika z płynem do spryskiwaczy, za pomocą kawałka drutu przymocowana była 5 litrowa bańka z takim płynem. Wycieki płynów eksploatacyjnych uszczelnione zostały pianką montażową. W kabinie brakowało młotka do awaryjnego zbijania szyb, a w przejściu pomiędzy siedzeniami odstawała nieprzykręcona listwa, która mogła utrudniać przemieszczanie się pasażerów. Jedna z przednich opon była uszkodzona, co dyskwalifikowało ją z dalszego użytkowania.

Kierujący autobusem, 63 – letni mężczyzna został ukarany mandatem karnym. Za stwierdzone usterki techniczne mundurowi zatrzymali dowód rejestracyjny autokaru.

Młodzież szkolna z Buska–Zdroju na wycieczkę do Kielc wyjechała innym sprawnym autokarem.

 

4 busko.com.pl [24.02.2020]: – Kolejny autobus niedopuszczony do ruchu

 

źródło: KPP Busko-Zdrój


Jarosław Kruk:  W świetle tej informacji i innych jej podobnych może warto rozważyć opinię, która pojawia się w niektórych komentarzach dotyczących transportu miejskiego, by Gmina w trosce o dzieci i młodzież zorganizowała własny bezpieczny i odpowiedniej jakości  transport pasażerski dla szkół? Może realizację tego zadania Gmina mogłaby zlecić MPGK, które posiada odpowiednie warunki i zaplecze techniczne.

Centralizacja niektórych usług w ramach Gminy, wydaje się być rozsądnym i często tańszym rozwiązaniem niż rozproszenie tych działań na poszczególne jednostki lub zlecanie ich na zewnątrz – jak pokazuje powyższy przypadek. Pozytywnym przykładem tego – w moim uznaniu – był funkcjonujący przez blisko 40 lat buski Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli rozwiązany przez obecnego włodarza i radnych w 2015 r.

4  busko.com.pl [22.09.2015]: – Likwidacja Zespołu Obsługi Przedszkoli i Szkół w Busku-Zdroju (video)

Dokładnie o tym pisał rok temu na swoim fb’profilu kielecki radny Maciej Bursztein, przedsiębiorca i współwłaściciel DAFI wskazując jak zaoszczędzić miliony w Kielcach – tworząc Centrum Usług Wspólnych [link].

 

◙ Podobne informacje:

 

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

15 odpowiedzi na “KPP: Skandaliczny stan techniczny autobusu, którym miała jechać młodzież szkolna – może czas na transport gminny?”

  1. . pisze:

    Za to Wąsowicz zlikwidował urzędowe gimbusy co woził dzieci do szkół.

  2. xyz pisze:

    Jak dla mnie to uczciwe i gospodarne zarządzanie Buskiem skończyło się wraz ze śmiercią śp Stefana Komendy. Za Witusia Gajewskiego miasto sprzedało Włókniarzowi kawał strategicznego terenu od rowu do ulicy Starkiewicza. Ciekawe po co i za ile.

  3. do powyżej pisze:

    To dziwne że UM już drugi raz nie robi żadnych rozmów i konsultacji z Buskim urzędem hhah.
    Od tego zacznijmy czy w ogóle kiedykolwiek powstanie cpk.

  4. Do: HaHa pisze:

    Jak to kto? Cieślak!

  5. ... pisze:

    Z echa wynika że ten autobus woził normalnie dzieci do szkoły…Więc brawa dla szkoły której dzieciaki jeździły tym trupem

  6. Łukasz Nowak pisze:

    Moim zdaniem policja nie powinna zamazywać tablicy rejestracyjnej – autobus przeznaczony do przewozu publiczności, więc powinien być traktowany analogicznie, jak tzw. postaci publiczne. Powinny być także publikowane dane tak wybitnych „przewoźników”.

  7. Łukasz Nowak - czy ten komentarz też Kosin karze usunąć? pisze:

    Na jakiej podstawie prawnej został usunięty mój wpis na grupie o kontrolach drogowych, w którym opisywałem zachowania =pracusia= matusika na służbie? Kosin jest już u koryta 20 lat, a na stołku komendanta jest od 2006 roku: najpierw w Jędrzejowie, potem w Kazimierzy Wielkiej, a teraz w Busku. Pora na zmianę.

  8. Marian pisze:

    Chwała i podziękowania dla Komendy Powiatowej Policji w Busku Zdroju za kontrole. Oby było ich jak najwięcej. Warto aby za kontrole wzięli się ostro także Państwowa Inspekcja Pracy, Inspekcja Transportu Drogowego oraz Urząd Kontroli Skarbowej. Poniżej typowe „patologie” panujące w przewozach pasażerskich „busami”.

    -Kierowcy pracują po 12-16 godzin dziennie.

    -Pojazdy wykonujące regularne przewozy pasażerskie do 50 kilometrów nie podlegają pod unijną dyrektywę WE 561/2006, a więc autobus taki nie musi być wyposażony między innymi w tachograf itd. W kwestii czasu pracy kierowców, wymaganych odpoczynków panuje swoista „wolna amerykanka”. Z pojazdami wyposażonymi w tachograf, które wykonują przewozy powyżej 50 kilometrów też nie jest lepiej. W grę wchodzą w takich wypadkach różne „kombinacje”.

    -Kierowcy w najlepszym przypadku są zarejestrowani na 1/1 etatu za wynagrodzeniem minimalnym, a w pozostałych przypadkach na 1/2, 1/4, 1/8 etatu za wynagrodzeniem minimalnym albo na tzw. „umowie śmieciowej”, a pracują oczywiście po 12-16 godzin dziennie.

    -Kierowcy pracują także „na KRUS-ie”, co oznacza, że posiadając grunt rolny opłacają składki w KRUS-ie, a w związku z tym pracodawca już nie odprowadza składek od takiego pracownika, który pracuje de facto „na czarno”, bo powinien być ubezpieczony w ZUS-ie, jeśli podejmuje pracę. Ewentualnie taki kierowca otrzymuje jakąś nic nie znaczącą „umowę śmieciową”, w której wynagrodzenie za pracę to jakieś „marne grosiki”.

    -Wynagrodzenie faktyczne kierowcy busa (czyli to co otrzymuje na rękę od pracodawcy) to około 70-90 zł, w porywach do 100 zł za dniówkę, która trwa od 12 do 16 godzin.

    -Co do wypłaty (pensji) też bywa różnie, bowiem pracodawcy stosują różne metody, by „urwać” coś z pensji. Potrąca się pracownikowi z wynagrodzenia różne kwoty pod byle pretekstem (tu inwencja właścicieli jest wprost nieograniczona).

    -Stan techniczny autobusów / busów często pozostawia wiele do życzenia. Kierowca nie może się doprosić o naprawy. Właściciel firmy udziela następujących odpowiedzi: „to są koszty” lub „to się tam zrobi kiedyś” itp.

    -W praktyce często kierowcy nie przebywają na urlopach wypoczynkowych. Fałszuje się dokumentację czasu pracy, wypełniając listę obecności wstecz, że pracownik był na urlopie na przykład w ostatnich dwóch tygodniach, kiedy tymczasem on w tym czasie pracował. Nierzadkie są też przypadki braku jakichkolwiek list obecności i/lub braków innych wymaganych prawem dokumentów.

    -Pójście „na chorobowe” jest w praktyce niemożliwe, poza jakimiś wyjątkami

  9. Tak wyglądają przewozy ludzi... pisze:

    Przewóz osób autobusem, busem to ogromna odpowiedzialność jaka ciąży na kierowcy. To odpowiedzialność za życie kilkunastu czy kilkudziesięciu osób, które się przewozi, to odpowiedzialność za powierzone mienie czyli autobus, bus oraz odpowiedzialność za zdrowie i życie pozostałych użytkowników dróg, bo autobus to pojazd długi, szeroki i ciężki, więc w przypadku kolizji z osobówką może poczynić znaczne szkody. Kierowca zawodowy z jedynką, czyli po dawnemu z prawkiem na autobus, to powinien być człowiek odpowiedzialny i szanujący się. To powinien być gość, PAN KIEROWCA. Tymczasem najczęściej to nie szanujący się robole, którzy za grosze tyrają po kilkanaście godzin na dobę. Do tego ubezpieczenie mają w najlepszym razie od najniższej krajowej a reszta pensji pod stołem. W innych przypadkach to na ćwierć czy pół etatu, na śmieciówce albo na KRUSIE jak jest chłopo-rolnikiem i pensja pod stołem. Godzą się oni do tego jeździć także takimi pojazdami jak powyżej. Jak ma być dobrze? Dodatkowo rynek pracy popsuli do reszty emeryci kierowcy z upadłego PKS-u, którzy mają wysokie emerytury i sobie dorabiają na busach czy w dowozach szkolnych, do tego nie rzadko na czarno, bez ubezpieczenia. Ciekawy jestem, czy gdyby nie te emerytury po 2300-3000 zł na rękę, to czy by za takie grosze pracowali? Psują tylko rynek pracy młodym i zajmują im miejsca pracy, a prywaciarz się cieszy i kasę trzepie. Właściciele firm przewozowych to w większości prości, prymitywni ludzie, którzy się nigdy nie powinni zajmować transportem, a najwyżej uprawą roli albo byciem zwykłymi robotnikami. Oni patrzą tylko na zysk, a zdrowie i życie ludzi mają w poważaniu. Kim oni byli wcześniej, zanim busy nastały i się WIELKIMI PSEWOŹNIKAMI stali? A to jeden był mechanikiem, a to drugi kierowcą, a to następny dyspozytorem w PKSie, albo innego typu prostym robolem. A że jak moja babcia mawiała zawsze, iż nie ma gorszego chama, jak się z dziada zrobi pana, to mamy teraz tak, jak mamy. Do tego dochodzą też takie a nie inne przepisy prawa w Polsce, że praktycznie kary są symboliczne i taki pseudo-przewoźnik może sobie kpić z kierowców i z pasażerów, bo i tak mu w praktyce nic nie grozi. Jakiś tam mandacik czy zabrany dowód rejestracyjny, co to za problem? Przegląd się załatwi, mandat zapłaci i dalej do przodu, byle kasa wpływała. Taka jest prawda.

  10. Łukasz Nowak do Mariana pisze:

    Dobrze, że kontrolują, jednak z tą „chwałą i podziękowaniami” przesadziłeś. To przecież ich psi obowiązek. A kontroli busów jest zdecydowanie zbyt mało, do tego pewna firma z powiatu kieleckiego na m… z kapeluszem zdaje się być nietykalna…

  11. Do Łukasz Nowak pisze:

    Dlaczego na Kielce jeździ praktycznie jeden przewoźnik? Jeszcze 8-10 lat temu byli też inni dwaj przewoźnicy, to tak ich kontrolowali, że w końcu zrezygnowali, a wkrótce gdy upadł PKS to tylko ta jedna firma tak praktyczne została na tej trasie. Kilka lat temu firma z Solca przez jakiś czas jeździła na Kielce, ale ponoć tak ich kontrolowali, że mieli już dość i zrezygnowali.
    Czy to prawda, że właścicielka Muszkietera jest bliską rodziną do byłego prezydenta Kielc Wojciecha Lubawskiego?
    Czy to prawda, że Muszkieter jest nietykalny przez organy kontrolne?

  12. Do Łukasz Nowak pisze:

    Panie Łukaszu, polecam komentarze pod artykułem, do którego link jest poniżej. To dotyczy chyba także sprawy kolei, która Pan się interesuje.

    http://swietokrzyskie.info/wiadomosci/news.php?id=28750&page=0

    Bolek (2019-06-10 13:37:54)
    No i jak? Rozumiecie już o co biega? Mam nadzieję…

    echodnia.eu/swietokrzyskie/sa-szanse-na-staly-pociag-z-kielc-buskazdroju-i-dalej-do-budapesztu/ar/13827142 (2019-06-10 13:35:35)
    Komentarz pod artykułem: PeSeL24 lutego, 19:40Tak, może Busko – Solec – Błotnowola – Dąbrowa? Jak się Lubawski dowie, to nie będzie żadnych pociągów.

    busko.com.pl, artykuł pt. Otwarcie biura parlamentarzystów w Busku-Zdroju (foto/wkrótce video) (2019-06-10 13:32:27)
    Dlaczego na Kielce jeździ praktycznie jeden przewoźnik? Jeszcze 8-10 lat temu byli też inni dwaj przewoźnicy, to tak ich kontrolowali, że w końcu zrezygnowali, a wkrótce gdy upadł PKS to tylko ta jedna firma tak praktyczne została na tej trasie. Ostatnio firma z Solca przez jakiś czas jeździła na Kielce, ale ponoć tak ich kontrolowali, że mieli już dość i zrezygnowali. Czy to prawda, że właścicielka Muszkietera jest bliską rodziną do prezydenta Kielc Wojciecha Lubawskiego? Czy to prawda, że Muszkieter jest nietykalny przez organy kontrolne? Jak wiemy PIS popiera W. Lubawskiego i jego kandydaturę na fotel prezydenta Kielc na kolejną kadencję. No cóż, różne pytania się nasuwają i przychodzą na myśl…

    gowork.pl/opinie_czytaj,90656 (2019-06-10 13:28:55)
    @MAX 25.05.2019 11:38 Dziękuję za słowa otuchy. Zobaczymy jak się zakończy ta sprawa. Jeśli chodzi o muszkietera to tylko działają na rynku jeszcze dlatego że mają w rodzinie Pana Lubawskiego.

    Bolek (2019-06-10 13:28:07)
    Ludziska, macie rozum, to go używajcie. Myślenie nie boli. Czy będą kiedykolwiek pociągi do Buska kursowały codziennie ? Moim zdaniem NIE. Zapytacie dlaczego tak sądzę? Bo moim zdaniem byłaby to konkurencja dla… Przeczytajcie to, co Wam w kolejnych komentarzach wyżej podam i sami wyciągnijcie wnioski z tego… Tam macie linki i zacytowane z tych stron treści.

  13. Hah pisze:

    Nowak już zamknij się.Obrażasz ludzi i piszesz jakieś nierealne pierdoły to nie dziw się że admini grupy usunęli ci posty

  14. janbro pisze:

    Pomysł z uruchomieniem połączenia autobusem MPK z Kielc do Buska uważam za trafiony. Dotychczas podróżując na tej trasie busami nie było możliwości przewiezienia wózka dziecięcego, roweru czy hulajnogi. W końcu pasażer będzie mógł wybierać jakim środkiem transportu dojedzie do uzdrowiska.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl