PS: Od przyszłego tygodnia wraca połączenie kolejowe na trasie Kielce-Busko-Zdrój
W przyszłym tygodniu zakończą się prace utrzymaniowe na linii kolejowej Włoszczowice – Busko-Zdrój, co pozwoli na przywrócenie połączeń kolejowych na trasie między Kielcami a Buskiem-Zdrojem – poinformowała spółka PKP PLK. – informuje 29 września 2024 PortalSamorzadowy.pl
Prace obejmowały wymianę szyn i podkładów na stacji Włoszczowice, regulację rozjazdów w Busku-Zdroju, Stawianach Pińczowskich i Szarbkowie oraz oczyszczanie nawierzchni torowej na pięciokilometrowym odcinku linii kolejowej nr 73. Dodatkowo przejazd kolejowo-drogowy w Busku-Zdroju zyskał nową nawierzchnię, co ma poprawić bezpieczeństwo kierowców.
>>> PKP PLK ogłasza przetargi. To będzie największa inwestycja kolejowa na południu Polski <<<
Inwestycja, realizowana przez spółkę PPM-T na zlecenie PKP PLK SA, wyniosłą niemal 10 mln zł i była finansowana ze środków budżetowych. Po zakończeniu prac połączenia kolejowe na odcinku Włoszczowice – Busko-Zdrój, dotychczas obsługiwanym przez komunikację zastępczą, zostaną przywrócone.
To kolejny etap modernizacji linii kolejowej nr 73, łączącej Kielce z Buskiem-Zdrojem, której celem jest m.in. … – cały artykuł na źródłowej stronie PortalSamorzadowy.pl♂
◙ Podobne informacje:
Kolej dla Buska 2020: Nareszcie codzienne pociągi – ale dlaczego nie rano i nie do końca roku?
Pierwszy w 2020 r. Impuls wjechał na stację PKP Busko-Zdrój – FOTOGALERIA
5 odpowiedzi na “PS: Od przyszłego tygodnia wraca połączenie kolejowe na trasie Kielce-Busko-Zdrój”
Dobiegają końca intensywne prace torowe między Wełczem a Włoszczowicami w gm. Kije, z powodu których wprowadzona została zastępcza komunikacja autobusowa na tym odcinku. Wyremontowano dalsze 5 km torów i zmodernizowano kilka przejazdów kolejowo-drogowych. Pozwoli to na podniesienie prędkości na LK 73 przed uruchomieniem 5 pary pociągów relacji Kielce – Busko-Zdrój – Kielce, które nastąpi na początku grudnia b. r. z wprowadzeniem RJ 2024/25, co będzie wynikiem prowadzonego przeze mnie konsekwentnego lobbingu w tej sprawie (w którym nie miałem ZADNEGO wsparcia ze strony Burmistrza i Rady Miejskiej).
Czy gmina Busko jest na to gotowa? Nadal nie został załatwiony mój wniosek o ustawienie znaków E-6a (dw. kolejowy) na ulicach prowadzących ze Zdroju na dworzec. Chodnik na drodze gminnej z miasta na dworzec nadal nie uprzątnięty z piasku i chwastów (wg. obrotowego radnego Radosława C. zatrudnionego razem z żoną w podległym Radzie Miejskiej MGOPS nie ma takiej potrzeby…), wice Wieczorek wprawdzie obiecał sprzątanie, lecz podobno ciągle mu się o tym chodniku zapomina, bo tak dużo ich mamy w gminie… Wkrótce może spaść pierwszy śnieg. Ten chodnik nigdy nie jest odśnieżany przez Gminę (w kilku miejscach graniczy z posesjami NIEZABUDOWANYMI, więc nie wszędzie mieszkańcy mają obowiązek). Czy pasażerowie pierwszego od dwóch dekad pociągu wieczornego będą musieli brodzić w zaspach śnieżnych?
PS: komentarz dokładnie o tej treści został przed kilkoma dniami usunięty z BSCPL…
„Burmistrz Szlachetka zwraca uwagę, że zyski wykraczają poza samą kwestię czasu i wygody podróżowania między Myślenicami a Krakowem. – To też szansa rozwojowa dla całej gminy. Nie mam wątpliwości co do tego, że wygodne połączenie kolejowe będzie się wiązało ze wzrostem atrakcyjności Myślenic i ich okolic. To przekłada się choćby na wzrost wartości posiadanych nieruchomości czy zainteresowanie ze strony potencjalnych pracodawców. Nie chodzi tylko o to, że będzie nam łatwiej pojechać do Krakowa, ale też o to, że innym będzie łatwiej przyjechać do nas – podkreśla burmistrz.”
lovekrakow.pl/aktualnosci/z-myslenic-do-krakowa-wygodnie-i-bez-korkow_58479.html
A w Busku? Poprzedni, jak i obecny burmiszcz oraz bezradni mają „wywalone” na kolej.
Czy podjął Pan działania w celu udostępnienia podróżnym parkingu przy dworcu PKP i dlaczego nie?
po co pytać na początku zdania skoro zna się odpowiedź, co widać po słowach ”dlaczego nie” na końcu tego zdania?
Nie wie, co to tzw. pytanie retoryczne?