MPK Kielce: Przejazd w Busku 3,50 zł, do Kielc 9,50 zł. Z karnetem taniej. - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

MPK Kielce: Przejazd w Busku 3,50 zł, do Kielc 9,50 zł. Z karnetem taniej.

15 października 2020 | Jarosław Kruk 15.10.2020 | | 9 komentarzy

W związku z prośbami napływającymi do redakcji infobusko.pl o podanie więcej szczegółów odnośnie linii 208 kieleckiego MPK, a zwłaszcza cen biletów, zasięgnąłem dziś dodatkowych informacji bezpośrednio u przewoźnika,  jak również u kierowcy, pana Irka, z którym rozmawiałem na końcowym przystanku w Zdroju, przy Willi Zielona.

Końcowy przystanek linii 208 w Zdroju – zatoka przy Willi Zielona. / fot. Jarosław Kruk / infobusko.pl

Zostałem poinformowany, że cena za przejazd w obrębie Buska-Zdroju jest jedna i wynosi 3,50 zł, tyle ile kosztuje aktualnie najtańszy bilet. Wraz ze wzrostem odległości opłata idzie w górę, przejazd ze słonecznego miasta do Kielc kosztuje 9,50 zł.

Cennik na szybie autobusu

Nieco taniej można jeździć autobusami MPK korzystając z karnetów wieloprzejazdowych. Dużą popularnością z racji wygody i ceny cieszy się elektroniczny karnet dziesięcioprzejazdowy, za który pasażerowie przemieszczający się w ramach jednej strefy płacą 31,50 zł. Czas na jego wykorzystanie to 30 dni od daty zakupu. To rozwiązanie może by ciekawą propozycją dla kuracjuszy buskich sanatoriów usytuowanych w Zdroju chcących odwiedzić centrum Buska jak i dla wielu pracowników tych lecznic przy dojeździe do pracy.

○ Dużą popularnością wśród pasażerów z racji wygody i ceny cieszy się elektroniczny karnet dziesięcioprzejazdowy …

…, który kierowca doładowuje powtórnie w autobusie. / fot. Jarosław Kruk

By skorzystać z tej formy regulowania należności za przejazd należy na wstępie zakupić za 7 zł u kierowcy e-bilet z chipem wielokrotnego użycia, przypominający bankową kartę kredytową, który po wykorzystaniu puli 10 kursów kierowca doładowuje powtórnie w autobusie.

Przedłużona do Zdroju linia 208, jak słusznie ktoś napisał w jednym z komentarzy, jest namiastką buskiej komunikacji miejskiej. Z tej formuły skorzystała dziś poruszająca się o kulach pani Henryka, mieszkanka osiedla Sikorskiego, która na konsultację do szpitala podjechała na przystanek przy os. Piłsudskiego właśnie żółtą niskopodłogową Temsą kieleckiego MPK. Zapytana przeze mnie o ocenę połączenia odpowiedziała krótko: – Znakomite połączenie, jestem bardzo zadowolona.

Czy nowy przewoźnik zdoła skutecznie wejść na lokalny rynek komunikacyjny i czy zdobędzie uznanie pasażerów – czas pokaże.

▲  Schemat trasy 208

▲ Rozkład jazdy Busko-Zdrój > Kielce

 

Rozkład jazdy Kielce > Busko-Zdrój

◙ Podobne informacje:

MPK: Od 10 października wybrane kursy linii 208 obsługują buski Zdrój [plan]

Gorąca linia: W poniedziałek, 28 września autobusy MPK rozpoczną regularne kursy pomiędzy Kielcami a Buskiem

Śpro: 6 nowoczesnych, przyjaznych środowisku autobusów miejskich już wkrótce w Sandomierzu – a w Busku?

 

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

9 odpowiedzi na “MPK Kielce: Przejazd w Busku 3,50 zł, do Kielc 9,50 zł. Z karnetem taniej.”

  1. Bogdan Latosiński MPK FB12.10.2020: ,Patologia” w transporcie publicznym trwa nadal! pisze:

    Patologia” w transporcie publicznym trwa nadal!
    Dzisiejszy poranek!
    Autobus ,,widmo” przewoźnika, który drwi sobie z obowiązującego prawa jeździ kolejny już dzień bez żadnych przeszkód tuż przed naszym autobusem.
    Po co zezwolenia, po co płacić podatki, jak można bez rozkładu, bez opłat za przystanki itd.
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2420070778298460&id=100008866837065

  2. Bogdan Latosiński MPK FB13.10.2020: Patologii w świętokrzyskim transporcie publicznym cd. pisze:

    Patologii w świętokrzyskim transporcie publicznym cd.
    Główny cel ,,Wykończyć MPK”!
    Aktywne ostatnio Stowarzyszenie Panów R. Chmiela i P. Antosiewicza pod nazwą BEZPIECZNY AUTOBUS, próbuje narzucać „nowatorskie” rozwiązania – nie wiem, czy śmiać się czy płakać, no bo kto to mówi?
    Działania tego Stowarzyszenia, a właściwie duetu, który się pod tym kryje, oraz kilku firm przewozowych (ośmiu, chyba dobrze policzyłem) występujących pod wspólną nazwą ( a swoją drogą to czy ten czarny Muszkieter to nawiązanie do czarnego charakteru właściciela ?).
    Firma ta w sposób rażący łamie obowiązujące dość często przepisy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym i inne z tym związane, wprowadzając samowolę w czasach przelotu poszczególnych kursów, (autobus widmo kursujący bezpośrednio przed naszym autobusem) i aby uniknąć kontroli czasu pracy kierowców nie zatrudnia żadnego z nich. I to nazywa – Bezpieczny Autobus, nie wiem czy śmiać się czy płakać, bo przecież dotyczy to bezpiecznego przewozu osób.
    Poniżej przestawiamy jeden z licznych paszkwili napisanych na MPK i bezpośrednio na mnie, rozsyłanych od kilku miesięcy do różnych instytucji państwowych i samorządowych. Proszę zwrócić uwagę, czyje sugestie, żeby nie powiedzieć polecenia, wykonuje Pan wiceprezydent Kubiec i z jaką determinacją przekierowuje pisma zawiadamiając różne instytucje, brakuje tylko CBA, CBŚP, no i chyba kontrwywiadu wojskowego, gdyż działalność MPK zagraża chyba suwerenności kraju.
    W piśmie zmanipulowano ekonomiczny punkt widzenia i propagandowo przedstawiono zmanipulowany sposób porównywania przychodów i kosztów linii miejskich z liniami podmiejskimi. Wszyscy wiedzą, nawet dzieci w przedszkolu, że koszty eksploatacyjne w ruchu miejskim są dużo wyższe, aniżeli w podmiejskim.
    Różnica ta jest ogromna i wynika przede wszystkim z prędkości przelotowej przy stałym wynagrodzeniu godzinowym kierowców. Dla przykładu podaję, że średnia prędkość komunikacyjna w mieście to 14 km na godzinę, nasza linia komercyjna nr 208 ma prędkość 40 km na godzinę, a u. P. Chmiela przy samowoli przewoźnika to aż 50 km na godzinę.
    Dla porównania przy tej samej płacy kierowcy skutki finansowe prędkości komunikacyjnej wyniosą:
    – 14 km x 6 zł = 84 zł
    – 40 km x 6 zł = 240 zł
    – 50 km x 6 zł = 300 zł
    Panowie ! tego przecież uczą na poziomie podstawowym w klasach I-III .
    Panie wiceprezydencie A. Kubiec od prawie dwóch lat mówimy o tym jaką politykę transportową Pan prowadzi w mieście wojewódzkim. Skutki widzimy, proponuję Panu zostawić politykę i wziąć się za rzetelną pracę, której ostatnio jest wiele. Jedna instytucja pracuje nad wprowadzeniem wszystkich przewoźników na nowy dworzec autobusowy, a w tym czasie druga instytucja wydająca zezwolenia wyprowadza je z tegoż dworca dają zezwolenia na rozpoczynanie linii od ul. Grunwaldzkiej, Żytniej i innych. Jest się czym zająć pilnie Panie wiceprezydencie nadzorujący bałagan z tego wynikający, a nie ,,układanie” się z przewoźnikiem, który swoim działaniem nie ma nic wspólnego z dobrem pasażerów.
    cdn – w dniu jutrzejszym – https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2420846328220905&id=100008866837065

  3. Bogdan Latosiński MPK FB14.10.2020: Dalszy ciąg patologii w nadzorze nad transporcie publicznym - kolejna odsłona, czyli równi i równiejsi w świętokrzyskim transporcie publicznym – cd pisze:

    Dalszy ciąg patologii w nadzorze nad transporcie publicznym – kolejna odsłona, czyli równi i równiejsi w świętokrzyskim transporcie publicznym – cd
    Jak możemy uzdrowić transport publiczny jak nie „działają” instytucje, które powinny to nadzorować. Doznałem szoku, gdy porównałem rozkłady oficjalnie dostępne i te zatwierdzone przez odpowiednie służby samorządowe z tymi które oficjalnie są dostępne i realizowane przez przewoźnika.
    To wywołuje niedowierzanie, a wręcz złość, u mnie, u osoby, która od lat próbuje uporządkować tak ważną i potrzebną dla mieszkańców dziedzinę, aby nie dopuścić do tak absurdalnych, a wręcz bezczelnych działań tegoż przewoźnika .
    Szokujące jest to, że w państwie prawa, przewoźnik bezkarnie pozwala sobie na takie poczynania, przecież chodzi tu o bezpieczeństwo pasażerów, ale też o innych użytkowników dróg. Przewoźnik ustalając sobie własne rozkłady jazdy i stosując swoje prędkości komunikacyjne, drastycznie łamie i lekceważy ustawodawstwo polskie, ale wręcz drwi sobie z prawa .
    Nie znalazłem i Państwo też nie znajdziecie na stronach tego przewoźnika żadnego rozkładu, który pokrywałby się z wydanym zezwoleniem. Czasy przelotu poszczególnych kursów w zależności od długości oddcinka są skracane nawet do 15 minut. Przy tak skróconym przelocie nie ma możliwości przestrzegania przepisów ruchu drogowego , nie mówiąc już o lekceważeniu Pasażerów oraz innych przewoźników wykonujących przewozy pasażerskie zgodnie z przepisami tzn. płacą podatki, opłaty za przystanki itp. Wierzcie mi Państwo, że nie ma ani jednego kursu, który pokrywałby się z zezwoleniem.
    Poniżej podaję jeden z przykładów samowoli w stosowaniu i budowaniu rozkładów jazdy.
    I. Przykład to aktualnie obowiązujące, oficjalnie wydane przez Urząd Marszałkowski zezwolenia z aktualnymi godzinami odjazdu i przyjazdu na trasie Kielce-Busko dla których czas przelotu wynosi 1 godz, 21 min.
    II. Przykład pokazuje stosowane przez przewoźnika rozkłady na tej samej trasie, ale zmienione w stosunku do tych oficjalnie obowiązujących, umieszczone na stronach internetowych przewoźnika oraz wręczane są Pasażerom. czas przelotu skrócony został do 1 godz, 10 min.
    I co na to Stowarzyszenie BEZPIECZNY AUTOBUS na czele z Pan Antosiewicz „obrońca praworządności w transporcie”.
    Co na to organy samorządowe powołane ustawą do planowania, nadzoru i kontroli przewoźników, nie widzą problemu, co na to nadzorujący transport w województwie Pan T. Jamka- Członek Zarządu Województwa, któremu podlega departament Transportu kierowany przez P. dyr. A. Grzela, co na to Pan wiceprezydent A. Kubiec nadzoruje wydział komunikacji kierowany przez P. T. Kota.
    Co na to lokalne media ( publiczne, komercyjne i społecznościowe), czyżby nie był to temat istotny i ważny obecny ostatnio w mediach ogólnopolskich po tragicznych zdarzeniach w Warszawie.
    Wyobraźcie sobie Państwo co stałoby się gdyby coś podobnego zdarzyło się w MPK ?
    A wydaje się, że żyjemy w państwie prawa … – https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2421810891457782&id=100008866837065

  4. Bogdan Latosiński MPK FB15.10.2020: Patologia w nadzorze i funkcjonowaniu transportu publicznego cd pisze:

    Patologia w nadzorze i funkcjonowaniu transportu publicznego cd
    Nawiązując do mojego wczorajszego postu dot. braku nadzoru urzędników odpowiedzialnych za funkcjonowanie transportu publicznego w naszym województwie, poniżej przedstawiam kolejny przykłady świadczące o patologii, które doprowadziły do zapaści komunikacji podmiejskiej. To brak reakcji organów nadzorczych spotęgował występujące nieprawidłowości, pomimo obowiązywania już prawie od dwóch lat ustawy o funduszu autobusowym.
    Tematem publicznego transportu zbiorowego zajmuje się od lat, w tym również jako Radny sejmiku województwa świętokrzyskiego, później jako Poseł, obecnie jako obywatel i muszę przyznać, że takiej patologii z jaką obecnie mamy do czynienia w naszym województwie, jeszcze nie widziałem.
    Jako Radny i Poseł wspierający PiS i aktywny działacz dobrej zmiany liczyłem, że przy zmianie władzy w powiecie kieleckim i w województwie nastąpi rozliczenie poprzedników oraz temu tematowi nadany zostanie priorytet naszych nowych władz, a moje Koleżanki i Koledzy będą realizować skuteczną politykę walki z patologią, ale widać że tu się przeliczyłem. Nie nastąpiło żadne nowe otwarcie, a wręcz odwrotnie. Zauważyć można kontynuację polityki prowadzonej przez poprzedników oraz ochronę osób, które mnie jako Posła i Radnego próbowały atakować. Oczywiście niesłusznie, bo wystarczy zapoznać się z zaleceniami pokontrolnymi NIK, który zarzucił urzędnikom zajmującym się tym tematem, wiele uchybień i nieprawidłowości. Urzędnicy ci zostali teraz wzmocnieni przez moje Koleżanki i Kolegów sprawujących obecnie władzę i są wykorzystywani do walki ze mną i MPK Kielce, które rozszerza swoją działalność mając na względzie chaos komunikacyjny panujący na liniach podmiejskich, a przede wszystkim prośby i apele mieszkańców tych miejscowości, którym po upadku PKS -ów coraz trudniej dotrzeć do pracy lub szkoły.
    Wiem jednocześnie, że głównym problemem prawidłowo funkcjonującego i oczekiwanego przez mieszkańców transportu jest nie przestrzeganie uchwalonego prawa oraz brak skuteczności w ich egzekwowanie.
    Przeraża mnie skala zaniedbań i absurdów występujących w transporcie publicznym, a patologia jaka występuje w instytucjach nadzorujących transport sięgnęła dna.
    Należy zadać pytanie, gdzie są politycy którzy ustanawiają prawo i powinni czuwać nad prawidłowością realizacji zadań publicznych, jakim niewątpliwie jest transport publiczny, gdzie są samorządowcy, którzy powinny nadzorować pracę swoich urzędników zajmujących się tym tematem i pobierających za to wynagrodzenie.
    Obiecuję Państwu, że w dalszym ciągu pomimo ataków na mnie oraz firmę, będziemy nadal realizować politykę transportową zgodną z przepisami i oczekiwaniami mieszkańców naszego regionu. Trzeba położyć kres celebrytom, jak również „układom” czuwającym nad tą patologią !
    Poniżej prezentuje kolejne przykłady samowoli przewoźnika, tym razem na trasie Kielce-Staszów -Kielce, gdzie różnica pomiędzy rozkładem oficjalnym (zdjęcie nr 1,2 ) a rozkładem będącym samowolą przewoźnika wynosi aż 15 minut (zdjęcie nr 3).
    Godziny odjazdu i przyjazdu w wydaniu tegoż przewoźnika to „wolna amerykanka” po to stosowana, aby zawsze być przed kolejnym przewoźnikiem. Po co zatem urzędnicy prowadzą długotrwałe analizy, w stosunku do nas trwające zawsze kilka tygodni, jak później nie egzekwują ich wykonania (dla wybranych przewoźników) .
    To, że przewoźnik tak działa, jednocześnie publikując bezkarnie „lewe” rozkłady na swojej stronie internetowej przy całkowitej tolerancji odpowiedzialnych za takie praktyki urzędników doprowadziło do upadku wielu uczciwych przewoźników, w tym wszystkie upadłe PKS-y.
    Zastanawiający jest również dla mnie fakt braku reakcji samorządowców w terenie , którzy mają ustawowe prawo do nadzoru nad prawidłową realizacją wydanego zezwolenia na swoim terenie poprzez udostępnianie lub nie, przystanków znajdujących się na ich terenie. Cdn… – https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2422685498036988&id=100008866837065

  5. Do powyżej pisze:

    Życie…

  6. Łukasz Nowak pisze:

    Jak widać, nic nie jest dane raz na zawsze i „Janusz biznesu z kapeluszem” nie składa broni. Szkoda, że zamiast walczyć podnoszeniem jakości woli zniżać się do takich nieuczciwych metod atakowania MPK

  7. Bogdan Latosiński MPK Kielce: Precedens tolerowania przez urzędy ,,patologi” występującej w transporcie publicznym trwa nadal! pisze:

    Precedens tolerowania przez urzędy ,,patologi” występującej w transporcie publicznym trwa nadal!
    Takie działanie, a tak naprawdę brak odpowiednich działań doprowadził i doprowadza coraz bardziej do zapaści w jego funkcjonowaniu. Tylko odpowiedzialność i właściwe postępowanie urzędników nadzorujących przestrzeganie prawa zawartego w ustawie z dnia 16 grudnia 2010 r o publicznym transporcie zbiorowym, może przywrócić transport na miarę oczekiwań pasażerów, mieszkańców wielu małych miejscowości.
    W państwie prawa nie może być tolerowana bezkarność, czy też ,,anarchia” występująca, tak po strony przewoźników, jak również urzędów powołanych i opłacanych z pieniędzy podatników, czyli nas wszystkich w celu ich skutecznego egzekwowania.
    Mimo, że precedens ten trwa od dawna, a ostatni przypadek, gdzie przewoźnik ustanawia swoje prawa, pisze kłamliwe ,,paszkwile” oczerniając w nich innych przewoźników, uruchomił autobus ,,widmo”, czyli autobus, który jeździ zabierając pasażerów bez ważnego rozkładu jazdy tuż przed innym przewoźnikiem posiadającym i jeżdżącym zgodnie z wydanym zezwoleniem,bez opłaty za zatrzymywanie się na przystankach, bez odpowiedniego oznakowania pojazdu o którym mowa w w Art. 46 ust.2( zdjęcie nr. 2), posługiwanie się bezprawnie sporządzonym rozkładem w którym skraca się samodzielnie czas przejazdu, czyli drastycznie zmienia się tz. prędkość komunikacyjną, stosuje się różnego rodzaju ,,chwyty” cenowe w zależności, czy kurs wykonywany jest tuż przed innym przewoźnikiem, czy też nie( zdjęcie nr. 3) itd., urząd nie robi nic w tym zakresie, mając odpowiednie uprawnienia o którym mowa w Art. 35 ust.4 w/w ustawy(zdjęcie nr.4) świadczyć może o panujących ,,układach”, a więc o korupcji. – https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2427189374253267&id=100008866837065

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl