🟥 Mokro w hali targowej przy Batorego w Busku-Zdroju. Handlowcy się skarżą. UMiG: To incydentalne zjawisko [FOTO] 🟥 JKR: Pani Sylwestro, jak jest zima to musi być zimno, jak jest zimno to wykrapla się woda, jak się wykrapla woda to kapie na głowę - takie jest odwieczne prawo natury - Internetowy Portal Informacyjny Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój

🟥 Mokro w hali targowej przy Batorego w Busku-Zdroju. Handlowcy się skarżą. UMiG: To incydentalne zjawisko [FOTO] 🟥 JKR: Pani Sylwestro, jak jest zima to musi być zimno, jak jest zimno to wykrapla się woda, jak się wykrapla woda to kapie na głowę – takie jest odwieczne prawo natury

17 lutego 2026 | buskozdroj.naszemiasto.pl 10.02.2026 | infoBusko.pl 17.02.2026 | | 45 komentarzy

Osoby handlujące w Hali Targowej na „starym targowiu” przy ulicy Batorego w Busku-Zdroju, skarżą się na fatalne warunki od lat panujące w środku obiektu, zbyt wysokie opłaty oraz wodę kapiącą z sufitu na ich głowy i towar. – Zjawisko to ma charakter incydentalny i nie zagraża użytkownikom – twierdzi Mirosław Wieczorek, pierwszy zastępca Jerzego Szydłowskiego, burmistrza Buska-Zdroju. – informuje 10 lutego 2026 r. portal buskozdroj.naszemiasto.pl

Już w styczniu 2015 roku „Echo Dnia” pisało o pierwszych kłopotach z nowym obiektem. – Momentami wieje tak, że o mało głowy nie urwie – ujął to obrazowo jeden ze sprzedawców. Handlowanie w takich warunkach to koszmar – potwierdzają inni. Zwłaszcza teraz, zimą, przeciągi mocno dają się we znaki i kupcom, i robiącym zakupy w wielkiej hali przy ulicy Batorego (…). Temat „strasznie wieje” pojawił się już na początku. Kupcy mówili o tym głośno, narzekali. Starali sie zainteresować sprawą władze miasta, zarządcę obiektu – buską spółkę komunalną. Ale jak dotąd, nie zmieniło się nic; wiało i wieje nadal – czytamy w artykule Adama Ligieckiego z 29 stycznia 2015 roku. / fot. Sylwestra Lech

  • Handlowcy: Opłaty w buskiej hali są bardzo wysokie. Za co płacimy?
  • Urząd Miasta i Gminy: To incydentalne zdarzenia
  • Hala targowa przy Batorego. Huczne otwarcie w 2014 roku

 Handlowcy: Opłaty w buskiej hali są bardzo wysokie. Za co płacimy?

Do redakcji „Echa Dnia” zwróciła się Sylwestra Lech, jedna z osób handlujących w hali przy ulicy Batorego. W piątek, 6 lutego, podczas odwilży, wykonała zdjęcia swojego stanowiska pracy. Widzimy na nich wodę kapiącą z sufitu, mokrą podłogę oraz stragany zakryte folią.

– Sytuacja jest nie do wytrzymania. Problemem jest chyba wadliwy dach. Od jesieni do wczesnej wiosny po prostu leje się z sufitu. Woda albo przez niego przecieka i tworzą się kałuże na podłodze, albo po prostu skrapla się wewnątrz. Wielkie, zimne krople kapią na głowy klientów. I oni uciekają. Jest ich coraz mniej. Kto chce wrócić z zakupów z mokrą kurtką czy płaszczem? Trzeba się zająć także przeciągami, jakie panują w tej hali. Czasami jest tak zimno, że nie da się tu wytrzymać – mówi Sylwestra Lech.

Prócz ciężkich warunków, użytkownikom obiektu ma doskwierać również obojętność urzędników.

Mamy wrażenie, że często nie traktują nas poważnie. Tymczasem my, za wynajem powierzchni płacimy całkiem niemałe pieniądze. Poprosiliśmy w końcu o interwencję radnego Kamila Oliwkiewicza. Szukamy pomocy, gdzie się da – mówią handlujący.

⚪ Urząd Miasta i Gminy: To incydentalne zdarzenia

Właścicielem obiektu jest buski samorząd i to on pobiera opłaty od handlarzy. Urzędnicy w poniedziałek przeprowadzili wizję lokalną na miejscu.

W dniu 9 lutego przeprowadzono oględziny sufitu hali targowej. W ich trakcie stwierdzono, że w północno-wschodniej części obiektu okresowo występuje zjawisko kapania wody, które pojawia się głównie w czasie utrzymywania się niskich temperatur zewnętrznych i nie jest związane z przemakaniem i nieszczelnościami stropu hali targowej – wyjaśnia Mirosław Wieczorek, pierwszy zastępca Jerzego Szydłowskiego, burmistrza Buska-Zdroju.

Podkreślił, że ten stan rzeczy ma charakter incydentalny i jest związany z … – cały artykuł i obszerna galeria zdjęć dokumentujących problem na źródłowej stronie buskozdroj.naszemiasto.pl


🟥 Jarosław Kruk: Pani Sylwestro, jak jest zima to musi być zimno, jak jest zimno to wykrapla się woda, jak się wykrapla woda to kapie na głowę – takie jest odwieczne prawo natury!

Pani Sylwesto, słowa powyżej to oczywiście żart. Proszę pomyśleć: czy Busko pod rządami Jerzego Szydłowskiego, następcy Waldemara Sikory, z którym to wspólnie w 2009 roku zakładał Stowarzyszenie „Porozumienie Samorządowe” – kolektyw, który patrząc na burmistrza i większość radnych – rządzi słonecznym miastem i gminą od 2010 r. po dziś dzień – nie przypomina do złudzenia rzeczywistości pokazanej w kultowym filmie „Miś” Stanisława Barei?

Burmistrzom i urzędnikom w zrewitalizowanym za pieniądze z gminnej, wspólnej kasy, na bogato klimatyzowanym dawnym apartamentowcu SS, krople wody skondensowane na zimnym stropie na głowę raczej nie kapią, wiatr i przeciągi głów im też raczej nie urywają, więc włodarze podchodzą do problemu tak jak można było usłyszeć na ostatniej Sesji RM i można przeczytać w przedmiotowym w artykule.

_______________

>>>  Nowa Hala Targowa już jest!  <<<

UMiG Busko-Zdrój [20 listopada 2014]: – Wygląd dawnego targowiska miejskiego przeszedł do historii. W miejscu budek i straganów, prowizorycznych stoisk stanął nowoczesny i funkcjonalny obiekt, którego uroczyste otwarcie miało miejsce 12 listopada br. Nowa Hala Targowa znajdująca się przy ulicy Batorego, dołączyła tym samym do zrewitalizowanych w ciągu 4 minionych lat: Alei Mickiewicza i Placu Zwycięstwa.
„Mamy powody do dumy, patrząc jak nasze miasto dynamicznie się rozwija, pięknieje i staje się perełką regionu” – powiedział burmistrz Waldemar Sikora, nie kryjąc zadowolenia z efektów zakończonej inwestycji.

Gruntowna modernizacja obiektu była konieczna z uwagi na nieodpowiadające standardom zarówno wyposażenie jak i estetyka dawnego placu targowego.

Nowe oblicze „starego targowia”

Budynek nowej Hali Targowej robi wrażenie. Jest on częściowo zagłębiony w terenie. Umożliwia to wjazd na dach, na którym znajduje się 59 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych. Poziom dolny hali składa się z 26 pawilonów handlowych, 2 pawilonów na usługi małej gastronomii, wydzielonej przestrzeni do handlu warzywami i owocami z samochodu, powierzchni do handlu koszyczkowego oraz 2 toalet. W ramach prac budowlanych zostały zmodernizowane: ul. Targowa oraz drogi wewnętrzne obsługujące targowisko miejskie: droga wewnętrzna po wschodniej i północnej stronie targowiska, ul. Piekarska, łącznik do ul. Partyzantów, drogi dojazdowe do Placu Zwycięstwa, zjazd publiczny z ul. Batorego do placu targowego. Wokół hali powstały nawierzchnie z kostki betonowej na drogach i chodnikach oraz dodatkowych 20 miejsc parkingowych. Przebudowano oświetlenie uliczne oraz sieć teletechniczną. Wykonana została także instalacja elektryczna, kanalizacja sanitarna i deszczowa. Zadbano również o zieleń w sąsiedztwie obiektu. Nasadzono drzewa w ilości 10 szt. oraz obsadzono krzewami kwatery wokół hali. Ponadto zamontowany został system parkingowy składający się z automatu do wydawani biletów, automatycznych szlabanów przy wjeździe i wyjeździe z parkingu, automatu rozliczeniowego oraz terminalu wyjazdowego. Wykonawcą robót była firma KARTEL S.A. z Jędrzejowa.

Opłaciło się

Rewitalizacja targowia wpłynęła pozytywnie na estetykę miejsca znajdującego się w centrum miasta uzdrowiskowego, które w sposób szczegóły powinno dbać o swój wizerunek, jako jeden z elementów przyciągających kuracjuszy. Nowy, funkcjonalny obiekt zdecydowanie podniesie komfort korzystania z placu targowego zarówno dla handlujących jak i klientów, a znajdujący się nad halą targową i wokół niej parking usprawni komunikację w Busku-Zdroju.
Hala Targowa powstała w ramach zadania pn. Budowa Miejskiego Placu Targowego w Busku-Zdroju przy ul. Targowej realizowanego w ramach przedsięwzięcia: „Wzrost estetyki i poprawa funkcjonalności przestrzeni publicznej miasta Busko-Zdrój – etap II’. Wykonawcą zadania była firma KARTEL S.A. z Jędrzejowa. Koszt inwestycji wyniósł 5 milionów 347 tysięcy złotych’, z czego 60% kosztów kwalifikowanych dofinansował Urząd Marszałkowski.

_______________

◙ Podobne informacje:

🟥 Łukasz Nowak: Czy dla Jerzego CZYŚCICIELA Szydłowskiego mieszkańcy są śmieciami? Bulwersująca wypowiedź burmistrza na XIX Radzie Miejskiej ♦ JKR: „Cudze chwalicie, Swego nie znacie, Sami nie wiecie, Co posiadacie”…

18 mln zł z „Polskiego Ładu” trafiło do gminy Busko-Zdrój. Z tego 8.2 mln pójdzie na przedszkola, 6.7 mln na kanalizację wsi, a 3.316.700 zł na rewitalizację ratusza… | ? JKR: …który jest zachowanym reliktem Gestapo/SS

🟥 nm: Po Nowym Roku Gmina Busko podniosła opłaty dla sprzedawców na targowiskach. Handlujących czeka bankructwo?

💥🟥 „INTERWENCJA” ODWOŁANA! Program INTERWENCJA TVP3 Kielce i Radia Kielce w Busku-Zdroju, zaplanowany na 11.01.2023 został odwołany!

🟥 Łukasz Nowak: Czy dla Jerzego CZYŚCICIELA Szydłowskiego mieszkańcy są śmieciami? Bulwersująca wypowiedź burmistrza na XIX Radzie Miejskiej ♦ JKR: „Cudze chwalicie, Swego nie znacie, Sami nie wiecie, Co posiadacie”…

nm: Trwa remont na 1 Maja w Busku. Ludzie mocno się niecierpliwią [ZDJĘCIA] 🟥 JKR: Gdzie się podziało 15 milionów złotych?

Tu na razie jest ruina ale będzie kolubryna – władze Buska budują tężnię

Tężnia za 33.000.000 czy może wielopoziomowy Parking Zdrojowy z bazarkiem i boiskiem?

⛔ UMiG: Uwaga! Tężnia zewnętrzna Kompleksu #TężniaBusko będzie nieczynna do odwołania | JKR: Kolos na glinianych nogach?

🟥 „Wykonanie usprawnień w obiekcie Tężni Busko-Zdrój” K**** mać!!! Panie inżynierze, jakiej bezczelności trzeba, aby ogłaszać przetarg na spier******* projektu oraz robót budowlanych?”

🟥 Łukasz Nowak: Otrzymałem w końcu od „pana UMiG” informację o frekwencji oraz przychodach i kosztach tężni

🟥 Łukasz Nowak: Czy dla Jerzego CZYŚCICIELA Szydłowskiego mieszkańcy są śmieciami? Bulwersująca wypowiedź burmistrza na XIX Radzie Miejskiej ♦ JKR: „Cudze chwalicie, Swego nie znacie, Sami nie wiecie, Co posiadacie”…

RK: W Szczaworyżu zostanie zlikwidowana przychodnia. Mieszkańcy nie zgadzają się [AUDIO]

TVP1: Zamknięcie ośrodka zdrowia w Szczaworyżu tematem wtorkowego ALARMU! [AUDIO]

🟥 List do Redakcji: Buski SPZPOZ nie miał środków na utrzymanie Ośrodka Zdrowia w Szczaworyżu, ale stać go na zakup służbowej Mazdy CX-5 za blisko 140.000 zł ?

🟥 Łukasz Nowak: Czy dla Jerzego CZYŚCICIELA Szydłowskiego mieszkańcy są śmieciami? Bulwersująca wypowiedź burmistrza na XIX Radzie Miejskiej ♦ JKR: „Cudze chwalicie, Swego nie znacie, Sami nie wiecie, Co posiadacie”…

TP: „Mamy XXI wiek, a nie mamy kanalizacji. To kpina z mieszkańców!” | JKR: Dziesiątki milionów w Zdrój, a tymczasem 40% buskich sołectw żyje jak 100 lat temu za Sławoja Składkowskiego

🟥 Łukasz Nowak: Czy dla Jerzego CZYŚCICIELA Szydłowskiego mieszkańcy są śmieciami? Bulwersująca wypowiedź burmistrza na XIX Radzie Miejskiej ♦ JKR: „Cudze chwalicie, Swego nie znacie, Sami nie wiecie, Co posiadacie”…

🟥 „INTERWENCJA” TVP3 i Radia Kielce w Siesławicach: Wysokie koszty utrzymania kontra dobro uczniów. Czy świętokrzyski kurator wyda zgodę na zamknięcie PSP Siesławice?

🟥 Rodzice uczniów PSP Siesławice proszą świętokrzyskiego kuratora o wstrzymanie likwidacji tej jedynej w gminie wyjątkowo przyjaznej i wolnej od przemocy rówieśniczej placówki oświatowej 🟩 Opinie Rodziców [AUDIO] 🟥 JKR: PSP Siesławice to szkoła wyjątkowa, podobna do tej w Szpitalu „Górka”

⬛ Publiczna Szkoła Podstawowa w Siesławicach do likwidacji. 🟥 Tak zadecydowała skupiona wokół burmistrza większość radnych Rady Miejskiej w Busku-Zdroju

🟥 „NIE ZAMYKAJCIE NAM SZKOŁY!” – Pełne emocji spotkanie rodziców z władzami Buska w SP Siesławice, 20.12.2025 [AUDIO]🟥 Burmistrz nie pozwolił wypowiedzieć się Łukaszkowi Nowakowi 🟥 MEN: Małe szkoły ważne dla lokalnych społeczności

🟥 Czy burmistrz Jerzy Szydłowski zlikwiduje szkołę podstawową w Siesławicach? Trwają rozmowy [FOTO/VIDEO] ♦️ JKR: Przy tej okazji warto zadać sobie dwa pytania

🟥 Łukasz Nowak: Czy dla Jerzego CZYŚCICIELA Szydłowskiego mieszkańcy są śmieciami? Bulwersująca wypowiedź burmistrza na XIX Radzie Miejskiej ♦ JKR: „Cudze chwalicie, Swego nie znacie, Sami nie wiecie, Co posiadacie”…

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna.

45 odpowiedzi do “🟥 Mokro w hali targowej przy Batorego w Busku-Zdroju. Handlowcy się skarżą. UMiG: To incydentalne zjawisko [FOTO] 🟥 JKR: Pani Sylwestro, jak jest zima to musi być zimno, jak jest zimno to wykrapla się woda, jak się wykrapla woda to kapie na głowę – takie jest odwieczne prawo natury”

  1. nie czyń drugiemu co tobie nie miłe pisze:

    Pan burmistrz Wieczorek mówi, że kapanie z sufitu to incydentalne zdarzenia, podkreśla, że ten stan rzeczy ma charakter incydentalny i jest związany z warunkami atmosferycznymi oraz, że sytuacja jest monitorowana, a bezpieczeństwo użytkowników hali targowej nie jest zagrożone. OK, ja wiec uprzejmie proponuję burmistrzom i radnym Rady Miejskiej by najbliższa marcowa Sesja Rady Miejskiej odbyła się w tejże bezpiecznej i przyjaznej przestrzeni handlowej Hali Targowej. Skoro uczniowie o których dobro burmistrz i radni tak bardzo się troszczą wyjeżdżają na „zielone szkoły” by uczyć się poza szkołą, skoro TVP i Radio Kielce organizuje programy „Interwencja” w plenerze, to ja nie widzę przeciwskazań by radni i burmistrzowie najbliższą Sesję Rady Miejskiej obradowali w Hali Targowej przy ul. Batorego.

  2. Hala Targowa to Buska Kraina Deszczowców, Karramba! pisze:

    PRZEZ KRAJ DESZCZOWCÓW (1970) – SERIA: PORWANIE BALTAZARA GĄBKI
    https://www.youtube.com/watch?v=KdBzZTiyIhI

  3. Do pani Sylwestry pisze:

    Szanowna Pani! To nie kapiące krople są powodem coraz mniejszej liczby klientów lecz ceny które macie wywalone bez opamiętania. Ludzie widzą że w sklepach ten sam towar jest tańszy i wcale nie gorszy.

  4. Kmicic pisze:

    Dziurawy dach to problem każdego właściciela nieruchomości. Jak nie dziura to pnkt rosy jest nie tu gdzie trzeba a to wina projektu lub wykonania. Każdy z nas wie że jak zaczeło kapać to za chwilę będzie się lać i gnić wszystko dookoła. Trzeba rozwiazać problem natychmiast bo „incydentalne kapanie” też jest denerwujący. Tak by zrobił właściciel, zarządzający już nie koniecznie, publiczny obiekt (nie mój) więc jakoś to będzie. Zarządzanie nijakości i brak odpowiedzialności za zaniechania i niekompetencje to dziś normalność pracy urzędnika samorządowego. Kapanie wody z sufitu to konsekwencja braku jakości projektu, wykonania, konserwacji i nadzoru, głownie tych którzy twierdzą że kapiąca woda to normalne, ma charakter incydentalny związany z warunkami atmosferycznymi jak deszcz jesienią. Gratuluje pomysłów.

  5. Dziwne? pisze:

    Mam takie pytanie. Dlaczego w galerii echo w Kielcach nikomu w parkingu podziemnym nie leje się na głowę. Mówicie że nie ma zagrożenia? Przecież tam jest oświetlenie tych stoisk. Ciekawe czy nie wybija zabezpieczenie.

  6. mniej niż O pisze:

    ”W dniu 9 lutego przeprowadzono oględziny sufitu hali targowej. W ich trakcie stwierdzono, że w północno-wschodniej części obiektu okresowo występuje zjawisko kapania wody, które pojawia się głównie w czasie utrzymywania się niskich temperatur zewnętrznych i nie jest związane z przemakaniem i nieszczelnościami stropu hali targowej – wyjaśnia Mirosław Wieczorek, pierwszy zastępca Jerzego Szydłowskiego, burmistrza Buska-Zdroju.”

    Szanowni Mieszkańcy ”Mirosław Wieczorek, pierwszy zastępca Jerzego Szydłowskiego, burmistrza Buska-Zdroju” wypowiadający się w artykule na temat wody kapiącej z sufitu hali targowej na głowy sprzedawców i ich towar, jest to ten sam Mirosław Wieczorek, który kilka lat wcześniej z ramienia UMIG był MAO (ang. – Measure Authorising Officer) Pełnomocnikiem ds. Realizacji Projektu jeśli się nie mylę modernizacji kanalizacji, będącego częścią „Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Busko-Zdrój na lata 2015–2025”, w ramach którego jak informował publicznie w 2021 r. pan Kamil Oliwkiewicz [KO: „złożyłem zawiadomienia o nieprawidłowościach w działaniu kanalizacji sanitarnej w części uzdrowiskowej Buska.” | Czy „Oliwkiewicz to oderwany od rzeczywistości malkontent”? https://infobusko.pl/czy-oliwkiewicz-to-oderwany-od-rzeczywistosci-malkontent/%5D i jak informowały w 2021 r. media [nm: Szykuje się potężna wojna o kanalizację w Busku. Grupa mieszkańców kontra władze miasta. Padają mocne słowa [FOTO] https://infobusko.pl/nm-szykuje-sie-potezna-wojna-o-kanalizacje-w-busku-grupa-mieszkancow-kontra-wladze-miasta-padaja-mocne-slowa-foto/%5D oraz [List do Redakcji: 🆘 Kto w obszarze kanalizacji nie dochował należytej staranności? Kto powinien zostać pociągnięty do odpowiedzialności? https://infobusko.pl/list-do-redakcji-%F0%9F%86%98-kto-w-obszarze-kanalizacji-nie-dochowal-nalezytej-starannosci-kto-powinien-zostac-pociagniety-do-odpowiedzialnosci/ ] wadliwie zrewitalizowana została kanalizacja, w szczególnie na ul. Kusocińskiego. Mieszkańcy ul. Kusocińskiego licznie zgłaszali poważne problemy z kanalizacją, w tym wielokrotne zalewanie ich posesji podczas większych opadów deszczu.

    Trzeba wiedzieć, że MAO jest odpowiedzialny za prawidłową realizację projektu, a w szczególności za odpowiednie zarządzanie administracyjne, finansowe i techniczne projektem oraz monitorowanie jego realizacji.

    Ta jak twierdzi Kamil Oliwkiewicz wadliwie zrewitalizowana kanalizacja pod nadzorem MAO doprowadziła podczas ulewy w lipcu 2021 do zalania nieczystościami Tężni świeżo oddanej do użytku w czerwcu 2021 i czasowego wyłączenia jej z eksploatacji. To m.in. spowodowało, że ok. rok później za cenę ok. 500.000 zł wykonana została rewitalizacja tej jakby nie było nowej Tężni (https://infobusko.pl/wykonanie-usprawnien-w-obiekcie-tezni-busko-zdroj-k-mac-panie-inzynierze-jakiej-bezczelnosci-trzeba-aby-oglaszac-przetarg-na-spier-projektu-oraz-robot-budowlanych/)

    Reasumując ja osobiście uważam, że wiceburmistrz Mirosław Wieczorek jest ostatnią osobą w UMIG której opinię na temat „deszczowni” w Hali Targowej ja brałbym pod uwagę.

  7. Pani Usterka pisze:

    Czy Pan Mirosław Wieczorek gdy był wiceburmistrzem za czasów Burmistrza Wąsowicza nie był „ojcem chrzestnym” budowy tejże HaliTargowej, wyjątkowego bubla budowlanego w mojej prywatnej ocenie?

  8. Kacper pisze:

    To dla mnie wygląda tak, że czego się on nie dotknie to finalnie okazuje się przepłaconym bublem.Facio chyba jest pod pechowa gwiazda urodzony

  9. Kinoman pisze:

    „Czasy się zmieniają, ale pan zawsze jest w komisjach.”

    https://m.youtube.com/watch?v=Tcun0KrKSMQ&pp=ygUZcHN5IGN6YXN5IHNpxJkgem1pZW5pYWrEhQ%3D%3D

    To słynny cytat z kultowego filmu „Psy”, który zawsze mi się przypomona, gdy pojawia się gdzieś nazwisko Mirosław Wieczorek. Za burmistrza Wąsowicza pan Wieczorek był wiceburmistrzem. Za rządów Waldemara Sikory był naczelnikiem wydziału. Za obecnego burmistrza jest znów wiceburmistrzem. Władze się zmieniają, a pan Mirosław Wieczorek ciągle na stanowisku…

  10. Kim z wykształcenia jest wiceburmistrz Wieczorek? pisze:

    Kim z wykształcenia jest wiceburmistrz Wieczorek? U Wąsowicza, Sikory i teraz Szydłowskiego nadzorował inwestycje, więc logicznie myśląc chyba powinien być budowlańcem z wykształcenia? Pytam, bowiem ktoś mi mówił, że on ponoć w latach 90.tych wynajmował lokal w Rynku i zajmował się przestrajaniem radioodbiorników i telewizorów przywożonych z zachodu. Chyba zatem on nie ma wykształcenia budowlanego? Może dlatego inwestycje realizowane z jego udziałem są takie jak widać?

  11. Gang Olsena pisze:

    Pan Wieczorek pracował w TVP w Warszawie przez lata, czy on ma wykształcenie budowlane? raczej wątpię.

  12. Pan Lupa pisze:

    A w tej Telewizji w Warszawie to czym się zajmował pan Wieczorek? może, tak jak to robi w Busku, nadzorował inwestycje budowlane, może był jakimś zastępcą prezesa TVP do spraw budowlanych, lub jakimś dyrektorem lub kierownikiem do spraw budowlanych? Gdzieś chyba musiał nabrać doświadczenia w branży budowlanej skoro w Busku od 2006 roku , gdy został zastępcą burmistrza Wąsowicza, jako naczelnik pod burmistrzem Sikorą i teraz jako wiceburmistrz pod Szydłowskim udziela się na niwie inwestycji budowlanych: rewitalizacje, deptaki, kanalizacja, chyba tężnia, dom zdrojowy itd.?

  13. Lolek do: Dziwne? 18 lutego 2026 o 17:18 pisze:

    ”Mam takie pytanie. Dlaczego w galerii echo w Kielcach nikomu w parkingu podziemnym nie leje się na głowę.”
    Ja myślę, że dlatego , iż w procesie powstawania Galerii Echo nie brał jak przypuszczam udziału pan M.Wieczorek 🤣

  14. TW pisze:

    Nie wiem czy to prawda, ale słyszałem, że podobno Mirosław W jest dobrym znajomym WO honorowego prezesa Bokserskiego Międzyszkolnego Uczniowskiego Klubu Sportowego (BMUKS) „Ring” Busko-Zdrój.

  15. Panie Premierze Tusk internet nie zapomina pisze:

    Panie Premierze Tusk internet nie zapomina

    https://youtube.com/shorts/_Nokka2tyiI?is=A3U5I7f9v-We9m1u

  16. Po Warszawie krąży trumna z napisem KSeF pisze:

    https://www.facebook.com/share/v/1CM4fhwJFu/

  17. Łukasz Nowak (ten od kolei) pisze:

    Akurat wykształcenie pana MAO vel. „usterka” Wieczorka i początki jego kariery zawodowej swą znane, ponieważ napisał o nich sam Jerzy „czyściciel czworaków” Szydłowski* tej jego gadzinówce wydawanej na koszt podatników. Otóż skończył on elektronikę na Politechnice Warszawskiej, a pracował w TVP w Warszawie jako inżynier studia, był też na zagranicznych delegacjach (bodaj z firm budowlanych).

    Jeśli dobrze liczę, to w TVP zaczął za PRL, a by wyjechać na zagraniczne kontakty trzeba było mieć paszport (wnioskujących o nie SB wnikliwie „prześwietlała”, niekiedy składając „propozycje nie do odrzucenia”).

    * Budynki na Górce będą „wyczyszczone” już na wionę, widać patodeweloper nie chce czekać. Interesuje mnie, ile posmarował?

  18. Przegląd od AI pisze:

    Infiltracja Telewizji Polskiej (TVP) przez Służbę Bezpieczeństwa (SB) w czasach PRL była szeroko zakrojona, a instytucja ta była traktowana przez władze komunistyczne jako kluczowe narzędzie propagandy. Wśród pracowników TVP – dziennikarzy, prezenterów, realizatorów i aktorów – znajdowało się wielu tajnych współpracowników (TW) oraz osób podlegających operacyjnemu rozpoznaniu.
    Oto informacje oparte na dostępnych źródłach historycznych i dokumentach IPN:

    Skala zjawiska: Telewizja była silnie inwigilowana, zwłaszcza w latach 70. i 80. SB starała się kontrolować treści programów, a także nastroje panujące wśród pracowników, szczególnie w okresach kryzysów społecznych (1970, 1976, 1980-1981, stan wojenny).
    Charakter współpracy: TW w TVP donosili m.in. na temat poglądów politycznych kolegów, planowanych materiałów dziennikarskich, kontaktów z opozycją (KOR, Solidarność) oraz kontaktów z zachodnimi korespondentami.
    Znane nazwiska (powiązane z mediami/kulturą w PRL):
    Adam Bronikowski: Dziennikarz telewizyjny, wieloletni komentator spraw międzynarodowych w Dzienniku Telewizyjnym, figurował w materiałach IPN jako TW.
    Andrzej Bilik: Dziennikarz, komentator, korespondent TVP w Bonn, zarejestrowany jako TW.
    Jerzy Zelnik: Aktor, który w młodości podpisał zobowiązanie do współpracy, o czym publicznie poinformował.
    Maciej Damięcki: Aktor współpracujący z TVP, który przyznał się do współpracy z SB.
    Halina Buyno-Łoza: Aktorka, znana m.in. z ról w filmach Sylwestra Chęcińskiego, zwerbowana przez SB.
    Zygmunt Sawicki i Jerzy Tepli: Korespondenci zagraniczni TVP (w Bonn).
    Obszary inwigilacji: SB monitorowała szczególnie redakcje publicystyczne, zagraniczne oraz zespoły realizujące programy rozrywkowe, szukając „antysocjalistycznych” postaw.

  19. IPeeN pisze:

    Z tego co słyszałem to za PRL otrzymanie paszportu na wyjazd na „Zachód” do pracy było uwarunkowane podpisaniem lojalki i nawiązaniem współpracy ze Służbą Bezpieczeństwa. Było ponoć regułą, że jeśli ktoś chciał wyjechać to musiał z SB współpracować i donosić. Ponoć zdarzały się wyjątki. Możliwe, że MW był takim wyjątkiem.

  20. Pseudokolsultacje pisze:

    Nie napisane o której godzinie?
    Pewnie przed 16, by większość pracujących nie mogła przyjść
    Konsultacje dla emerytów.
    A informacja po fakcie.

    busko.com.pl/prekonsultacje-strategii-rozwoju-spotkanie-z-mieszkancami-fotovideo,0,3,1,1,1,42371,n.html

  21. Fizyk pisze:

    Czy to prawda że Piotr bardzo dobrze KACZOCHA poprzydzielał wyremontowane mieszkania w tzw. hotelowcu przy szpitalu menelom, dzieciatym nierobom, a także tym, którzy mają samochody, a buskiego aktywistę od kolei kazał wy*ebać ma Młyny mimo, że uczy się i nie ma samochodu?
    Jeśli tak, to uważam, że trzeba być sprzedajną kanalią, by tak się zachować.

  22. Najwyższą forma sabotażu jest awansowanie nieuków na najwyższe stanowiska? pisze:

    https://www.facebook.com/watch/?v=1428622081643864&rdid=wDHPuHy926NLuV8s

  23. do powyżej pisze:

    Jak wklejasz linkiz fejsa, to wycinaj końcówki śledzące.

  24. Prawy prosty do: TW 19 lutego 2026 o 13:12 pisze:

    ” Nie wiem czy to prawda, ale słyszałem, że podobno Mirosław W jest dobrym znajomym WO honorowego prezesa Bokserskiego Międzyszkolnego Uczniowskiego Klubu Sportowego (BMUKS) „Ring” Busko-Zdrój.”

    Kto to jest WO honorowy prezes Bokserskiego Międzyszkolnego Uczniowskiego Klubu Sportowego (BMUKS) „Ring” Busko-Zdrój? Prezesem Rngu jest Paweł Karolczak przecież.

  25. Okiem Polaka pisze:

    Śniadanie za dwa złote, czyli jak smakuje demokracja

    W kraju, w którym drożdżówka na dworcu kosztuje tyle co mały kredyt hipoteczny, a kawa na mieście wymaga zdolności finansowej, istnieje miejsce magiczne. Kraina mlekiem i miodem płynąca. Tam jajko kosztuje 2 złote. DWA. ZŁOTE. I nie jest to promocja w dyskoncie przy zakupie 300 sztuk z aplikacją, kuponem i przysięgą wierności marce.

    To restauracja sejmowa.

    Kiedy obywatel wstaje rano i zastanawia się, czy bardziej opłaca się zjeść śniadanie czy zatankować samochód, w pewnym budynku przy Wiejskiej omlet z trzech jaj kosztuje mniej niż paczka masła. Parówki? Cztery złote. Talerz śniadaniowy? Sześć. Bufet? Dziesięć złotych – w cenie, za którą w centrum Warszawy można dziś nabyć co najwyżej wspomnienie po zapachu croissanta.

    Nie dziwmy się więc, że elita jest oderwana od rzeczywistości. Jeśli ktoś przez lata funkcjonuje w ekosystemie, w którym jajecznica jest tańsza niż bilet komunikacji miejskiej, to jak ma zrozumieć dramat człowieka stojącego przy kasie i kalkulującego, czy wziąć ser czy prąd?

    Ekonomia sejmowa to osobna szkoła myślenia. Tam inflacja najwyraźniej przychodzi tylko na wycieczkę, robi zdjęcie z marszałkiem i grzecznie wychodzi. Ceny zatrzymały się gdzieś między denominacją złotego a pierwszym sezonem „Big Brothera”. Można by pomyśleć, że to eksperyment społeczny: „Sprawdźmy, jak długo polityk wytrzyma w symulacji lat 90.”.

    Najbardziej wzrusza bufet za 10 złotych. Dziesięć złotych! To brzmi jak cena zestawu dla dziecka w barze mlecznym w 2004 roku. Tymczasem przeciętny obywatel, słysząc „śniadanie w formie bufetu”, przygotowuje się psychicznie na wydatek równy połowie rachunku za gaz.

    Ale może to ma sens. Może to troska o skupienie. Głodny poseł to zły poseł. A najedzony za cztery złote? Najedzony poseł może z czystym sumieniem debatować o zaciskaniu pasa. W końcu on wie, jak to jest – jajecznica bez dodatków też kosztuje tylko cztery złote. Wystarczy nie brać szczypiorku.

    Oderwanie od rzeczywistości nie bierze się z kosmosu. Ono wyrasta powoli, jak drożdże w cieście, karmione systematycznie subsydiowanym twarożkiem. Gdy codzienność smakuje taniej niż w szkolnej stołówce, trudno pojąć, dlaczego naród narzeka.

    Może więc zamiast kolejnych debat o „dialogu społecznym”, należałoby wprowadzić prostą reformę: obowiązkowe śniadanie w barze przy dworcu, raz w tygodniu. Bez legitymacji. Bez dopłat. Z prawdziwą ceną w menu i prawdziwym rachunkiem przy kasie.

    Bo demokracja, jak jajecznica, najlepiej smakuje wtedy, gdy nie jest robiona na cudzy rachunek.

  26. do powyżej pisze:

    A kto jest winien temu, że parlamentarzyści mający przecież wysokie diety mają też kilku metrówki, czy dotacje do posiłków w restauracji sejmowej? A no MUNDRE POLACKI.

    Takie same MUNDRE POLACKI wybierają co wybory tych samych radnych w Busku, trzy razy pod rząd wybrali Sikorę na burmistrza, teraz wybrali jego bliskiego kolegę. Dlatego teraz mają parking tylko dla urzędów z UMiG na kupionej za pieniądze tych mundrych Polocków działce od wojska. A interesanci dalej nie mają gdzie parkować, transport zbiorowy jak w trzecim świecie. Nie żal mi was, jak tak wybieracie, to macie to, na co zasługujecie zarówno na poziomie rządowym, jak i samorządowym. Zaraz pewno odezwie się Kmicic, że to wina mediów i sztucznej inteligencji.

  27. Do powyżej pisze:

    Dokładnie, w punkt! Taka jest prawda i takie są fakty. Polaczki wybierają w koło jednych i tych samych polityków i w koło narzekają na tych polityków oraz utyskują, że jest źle. Einstein słusznie powiedział, że „szaleństwem jest ciągłe robienie tego samego, ale oczekiwanie innych rezultatów.” Gadaniem pewnej osoby się nie przejmuj. On życie zawodowe spędził w branży określanej: „gdzie kończy się logika, tam zaczyna się… (ta „branża”). W tym fachu nie ma się myśleć tylko wykonywać rozkazy. W tej instytucji jest z reguły tak, że im ktoś mniej myśli, a bardziej gorliwie wykonuje rozkazy, tym wyżej awansuje. Ot taka specyfika tej „branży” i tego „fachu”…

  28. Kmicic pisze:

    Ciekawy nik „do powyżej”, dziwna postawa pogarda, nienawiść do jak mówisz POLACKÓW, Ty zapene jesteś mądrym innostrańcem który znęca się i użala nad nami tu żyjącymi „POLACKAMI” czy kompleksy z powodu bezsilności. rozczarowań i zazdrości. Ja ludzi nie osądzam i nie dziele ale szukam przyczyn tego stanu i szukam rozwiązań a to wyraźnie nas różni. Kalanie swego gniazda nigdy nie jest dobryn rozwiązaniem. Mnie natomiast bardzo żal Ciebie bo to trudne nienawidzieć, szukać winnych i radzić sobie z tymi MUNDRYMI POLACKAMI, tolerować ich wady a mimo tego zgoszknienia tu żyć. Pozdrawiam

  29. Astronom do Fizyka pisze:

    To prawda, mieszkam niedaleko i widzę, jakiej patologii pan KACZOCHA poprzydzielał wyremontowane mieszkania w Hotelowcu. Niemal codziennie widzę tego alkoholika twierdzącego, że jest emerytem wojskowym, pana Leszka. Wydaje mi się, że mundurowe emerytury są wysokie, więc nie rozumiem, jak może on kwalifikować się do mieszkań dla ubogich. Mimo to, podobno już zadłużył, co nie dziwi, bo chla. Widzę też maski plus z papieroskami, które już nie mają gdzie zaparkować swych bryk.

    Dziwny jest ten świat.

  30. Astronom pisze:

    Miały być madki plus.

  31. do: mniej niż O 18 lutego 2026 o 18:47 : Informacja nt. trybu powoływania i obowiązków MAO – Pełnomocnika ds. Realizacji Projektu (ang. - Measure Authorising Officer) pisze:

    Informacja nt. trybu powoływania i obowiązków MAO –
    Pełnomocnika ds. Realizacji Projektu (ang. – Measure Authorising
    Officer).

    I. NOMINACJA MAO
    1. Wybór MAO jest decyzją beneficjenta. Powołanie MAO w jednostce beneficjenta
    przybiera formę zarządzenia prezydenta / burmistrza, uchwały Rady Gminy, lub
    uchwały właściwego organu spółki.
    2. Na MAO nie może być powołana osoba, dla której orzeczono karę zakazu pełnienia
    funkcji publicznych
    3. Beneficjent najpóźniej w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o dofinansowanie
    jest zobowiązany do ustanowienia Pełnomocnika ds. realizacji projektu, który będzie
    osobą właściwą do reprezentowania beneficjenta w stosunkach z Instytucją Wdrażającą
    w sprawach związanych z realizacją umowy. Beneficjent niezwłocznie informuje
    Instytucję Wdrażającą oraz Instytucję Pośredniczącą o wyznaczeniu lub zmianie
    Pełnomocnika ds. realizacji projektu. Pełnomocnik może zostać powołany na etapie
    przygotowania projektu do realizacji. Za ustanowienie struktury instytucjonalnej
    beneficjenta (tzn. MAO i Jednostki Realizującej Projekt) beneficjent uzyskuje dodatkowy
    punkt przy ocenie merytorycznej projektu.
    4. Wniosek o nominację dla wskazanej osoby wraz z kopią powołania MAO oraz
    życiorysem zawodowym przesyłany jest bezpośrednio do Ministerstwa Środowiska do
    Urzędnika Zatwierdzającego Instytucji Pośredniczącej (UZIP)/ zastępcy UZIP, z kopią
    do właściwej IW.
    5. Pełnomocnikiem może być wyłącznie osoba, która pozytywnie ukończyła postępowanie
    weryfikacyjne prowadzone przez Instytucję Pośredniczącą. Procedura weryfikacji
    została opisana w osobnym dokumencie i jest publicznie dostępna za pośrednictwem
    strony internetowej (www.ekoportal.pl)
    6. Po pozytywnym zakończeniu procesu weryfikacji kandydatów na MAO, UZIP/zastępca
    UZIP podpisuje nominację.
    7. Nominacja przybiera formę pisma UZIP/zastępcy UZIP, adresowanego do wskazanej
    przez beneficjenta osoby, w którym UZIP/zastępca UZIP powierza jej pełnienie funkcji
    MAO.
    8. Data podpisania nominacji przez UZIP/zastępcy UZIP stanowi moment, od którego dana
    osoba może występować formalnie jak MAO. Odnosi się to przede wszystkim do
    podpisywania szeregu dokumentów, związanych z realizacją projektu w szczególności:
    dokumentów przetargowych, dokumentów finansowych, raportów monitorujących,
    protokołów z kontroli itp.
    9. Przed datą nominacji MAO wymienione powyżej dokumenty powinny być podpisywane
    przez osoby reprezentujące beneficjenta zgodnie z prawem, tj. upoważnione do
    składania oświadczeń woli w imieniu beneficjenta (np. w jednostkach samorządu
    terytorialnego – przez prezydenta / burmistrza, a w spółce handlowej – przez osoby
    reprezentujące zgodnie z KRS).
    10. Dokumenty podpisane przez osobę wytypowaną przez beneficjenta do pełnienia funkcji
    MAO przed datą nominacji UZIP/zastępca UZIP nie mogą być akceptowane. Są one
    zwracane do beneficjenta przez IW z wnioskiem o ich ponowne podpisanie, przez osoby
    upoważnione, (jak w rozdziale I. pkt 6).
    II. OBOWIĄZKI MAO
    Podstawą obowiązków MAO jako reprezentanta beneficjenta jest umowa o dofinansowanie. W
    podpisanej umowie o dofinansowanie zawarte są obowiązki beneficjenta w związku z realizacją
    projektu. Natomiast MAO po nominacji zaczyna reprezentować beneficjenta w ramach
    wypełniania zadań związanych z realizacją projektu. W umowie są szczegółowo opisane
    wszystkie pola aktywności beneficjenta i związane z nimi zakresy zadań oraz obowiązki. Biorąc
    powyższe pod uwagę należy zwrócić uwagę w szczególności na następujące zakresy zadań
    MAO:
    Realizacja Projektu
    1. MAO jest odpowiedzialny za prawidłową realizację projektu, a w szczególności za
    odpowiednie zarządzanie administracyjne, finansowe i techniczne projektem oraz
    monitorowanie jego realizacji. Za zobowiązania MAO zaciągnięte w związku z realizacją
    projektu odpowiada beneficjent.
    2. Kompetencje i zakres obowiązków MAO i kierownika odpowiedzialnego za księgowość
    powinny być jasno sprecyzowane i precyzyjnie rozdzielone.
    3. Do zawarcia Umowy o dofinansowanie lub aneksów do Umowy o dofinansowanie
    konieczny jest podpis osób reprezentujących beneficjenta, (jak w rozdziale I. pkt 6). W
    takim przypadku niewystarczający jest podpis samego MAO, chyba że składa on
    oświadczenie woli jako jednoosobowy przedstawiciel jednostki beneficjenta (np. jako
    prezydent miasta lub prezes zarządu przy jednoosobowym zarządzie spółki).
    4. MAO zatwierdza i podpisuje lub poświadcza dokumenty potwierdzające prawidłowe
    wykonanie zakresu rzeczowego części lub całości projektu: protokoły częściowego
    odbioru wykonanych robót, świadectwa przejęcia, świadectwa wykonania lub protokoły
    końcowego odbioru i przekazania do eksploatacji, przejściowe świadectwa płatności,
    protokoły konieczności łącznie z protokołami z negocjacji, dokumenty potwierdzające
    osiągnięcie zakładanych efektów ekologicznych, raport końcowy itp.
    Przetargi
    5. MAO jest odpowiedzialny za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o
    udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych a
    przede wszystkim za przygotowanie i publikację ogłoszenia, przygotowanie specyfikacji
    istotnych warunków zamówienia (SIWZ), w tym kryteriów oceny ofert.
    6. MAO jest odpowiedzialny za poprawność i kompletność umów z wykonawcą, które
    opatruje swoją parafą.
    7. MAO jest odpowiedzialny za wymagane przepisami warunki przechowywania i
    udostępniania dokumentacji związanej z realizacją projektu zgodnie z zasadami
    określonymi w umowie o dofinansowanie.
    Finanse
    8. MAO jest odpowiedzialny za założenie przez beneficjenta rachunku bankowego
    projektu.
    9. MAO podpisuje wniosek beneficjenta o przekazanie środków (wniosek o zaliczkę lub
    wniosek o płatność pośrednią lub końcową) wraz z niezbędnymi dokumentami,
    warunkującymi przekazanie środków.
    10. Do wystawienia dokumentów zabezpieczenia prawidłowego wykorzystania środków
    przekazywanych w związku z realizacją projektu, konieczny jest podpis osób
    reprezentujących beneficjenta, (jak w rozdziale I. pkt 6) .Niewystarczający jest podpis
    samego MAO, chyba że składa on oświadczenie woli jako reprezentacja jednoosobowa
    jednostki beneficjenta (np. jako prezydent miasta, przy kontrasygnacie skarbnika, lub
    jako prezes zarządu w przypadku jednoosobowego zarządu spółki).
    Monitoring
    11. MAO monitoruje rzeczowy i finansowy postęp w realizacji projektu oraz zgodność
    realizacji projektu z przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, a w szczególności z
    zasadami określonymi w decyzji, Umowie o dofinansowanie oraz z wytycznymi
    Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.
    12. MAO, co najmniej raz na trzy miesiące sporządza, zatwierdza, podpisuje i przekazuje do
    IW wniosek o płatność, z rozbudowaną częścią sprawozdawczą, zgodnie z
    harmonogramem rzeczowo-finansowym dołączonym do zatwierdzonej umowy o
    dofinansowaniu, biorąc pod uwagę datę podpisania umowy. Brak poniesionych
    wydatków związanych z projektem nie zwalnia beneficjenta z wypełnienia wniosku, w
    szczególności części dotyczącej postępu rzeczowego. Beneficjent jest zobowiązany
    także do przekazywania raportów z osiągniętych efektów w okresie 5-u lat po
    zakończeniu realizacji projektu.
    Kontrola
    13. MAO powinien być powiadomiony w formie pisemnej o podstawowym zakresie, trybie i
    dacie prowadzenia planowanej kontroli realizacji umowy o dofinansowanie zawartej z
    IW. W szczególnych przypadkach kontrola doraźna realizacji umowy może być podjęta
    bez wcześniejszego powiadamiania MAO o terminie jej przeprowadzenia.
    14. Pracownik kontrolujący przed przystąpieniem do czynności kontrolnych, informuje MAO
    o swych uprawnieniach do przeprowadzenia kontroli, a następnie zwraca się:
    a. o skierowanie do współpracy z kontrolującym kompetentnych osób (w tym np.
    inspektora nadzoru inwestorskiego i przedstawiciela inżyniera) odpowiedzialnych
    za realizację zadania w celu udzielania informacji i tym samym sprawnego
    przeprowadzenia kontroli,
    b. o udostępnienie do wglądu akt i dokumentów, budżetów, umów wykonawczych,
    projektów budowlanych i wykonawczych, dokumentacji i ewidencji urządzeń,
    dokumentów dotyczących zakresu rzeczowego i finansowego, analiz z zakresu
    projektu objętego umową z IW, a także o sporządzenie odpowiednich wyciągów,
    kserokopii, odpisów itp.
    15. MAO może zgłosić zastrzeżenia do informacji pokontrolnej w szczególności zastrzeżeń
    do konkretnych faktów ujętych w protokole kontroli w przypadku uznania ich za
    niezgodne ze stanem faktycznym.
    16. MAO upoważnia osoby do składania wyjaśnień lub udzielania informacji oraz
    podpisywania protokołu z kontroli.
    17. Protokół kontroli podpisują:
    a. ze strony beneficjenta – MAO lub osoba przez niego upoważniona;
    b. kontrolujący.
    Każda strona protokołu powinna być parafowana przez kontrolującego i upoważnioną
    osobę podpisującą protokół ze strony MAO.
    18. MAO otrzymuje jeden egzemplarz protokołu.
    III. UWAGI OGÓLNE
    Procedura rekrutacji MAO w ramach przygotowywania się beneficjenta do realizacji
    projektu
    1. Na stanowisko MAO wyznaczano dotychczas osoby z grona prezydentów, burmistrzów,
    dyrektorów wydziałów lub zarządów spółek. W obecnej perspektywie nie ma przeszkód,
    aby powoływana MAO pochodziła spoza struktury organizacyjnej beneficjenta. Tryb
    powoływania MAO zależy od rodzaju jednostki powołującej i obowiązujących dla niej
    przepisów.
    2. Zalecane jest, aby osoba powołana na MAO posiadała bogatą wiedzę z zakresu m.in.
    zarządzania i kontroli projektów. Obszary wymaganej wiedzy określa procedura
    weryfikacji pełnomocnika ds. realizacji projektu.
    3. Ważne jest wyznaczenie zastępcy MAO, który mógłby zastępować MAO w trakcie jego
    nieobecności. Zastępca MAO może także pochodzić spoza struktury organizacyjnej
    beneficjenta. Powołanie zastępcy MAO odbywa się w trybie właściwym dla powołania
    MAO, o którym mowa w pkt 1. Zakres obowiązków Zastępcy MAO ustanawia MAO.
    4. Ze względu na kluczową rolę pełnioną przez MAO ważne jest, aby osoby na tym
    stanowisku dysponowały odpowiednią do zakresu obowiązków ilością czasu.
    5. W celu ujednolicenia procesu powoływania pełnomocników ds. realizacji projektu
    procedura nominacji i weryfikacji obowiązuje również w przypadku projektów
    stanowiących kontynuację realizowanej inwestycji (np. faza II, etap II) jak i projektów,
    które nie otrzymały dofinansowania w poprzednim okresie programowania (2004-2006)
    ze względu na wyczerpanie środków, ale przeszły wymagane prawem procedury z
    wynikiem pozytywnym.

  32. Do Kmicica oraz w szczególności do Pana Łukasza Nowaka pisze:

    Zapewne Kmicicu niewiele zrozumiesz z tego, co poniżej napisałem, ale postanowiłem to i owo przedstawić nie tyle dla Ciebie, co dla Pana Łukasza Nowaka, aby utwierdzić go i poprzeć w tym, że podąża właściwą oraz słuszną drogą. Pan Łukasz Nowak, jak wnioskuję z komentarzy zrozumiał, to znaczy dotarło do niego (nareszcie! Chwała Bogu!), że „nie warto rzucać pereł przed wieprze.” Tak trzymać Panie Łukaszu!

    1. „Do powyżej” to nie jest nick. Tak podpisuje się ktoś, kto odnosi do kogoś, kto jest autorem komentarza zamieszczonego powyżej jego wpisu. Ja czasami piszę „do powyżej” i inne osoby też tak tytułują swoje komentarze.

    2. Piszesz: „Kalanie swego gniazda nigdy nie jest dobryn rozwiązaniem.” Otóż nie można skalać czegoś, co już jest skalane. Stwiedzenie faktu, że coś jest skalane nie powoduje skalania, tylko określa stan faktyczny. Jeśli ktoś o złodzieju powie – to jest złodziej – to ani mu nie ubliża, ani nie czyni go złodziejem, gdyż on złodziejem już jest, a jedynie stwierdza fakt, że złodziej jest złodziejem. Wytykanie i wskazywanie tego co złe i niewłaściwe jest działaniem ze wszech miar słusznym, gdyż ewentualna poprawa zaczyna się w pierwszej kolejności od odreślenia tego, co jest złe i niewłaściwe.

    3. Piszesz: „który znęca się i użala nad nami tu żyjącymi.” Ani się nie znęcam, ani nie użalam. Ja gardzę i pluję na tych, przez których głupotę cierpią nie tylko oni sami, ale też cierpia inni. Najbardziej zaś cierpią ci mądrzy i światli, bo zdają sobie sprawę z tego co się dzieje, rozumieją w jakim syfie żyjemy oraz w jak fatalnym kierunku to wszystko zmierza.

    4. Piszesz: „Ja ludzi nie osądzam i nie dziele ale szukam przyczyn tego stanu i szukam rozwiązań a to wyraźnie nas różni.” Ja osądzam i osądzał będę, jeśli zachowanie durniów, głupców i ciemnoty wpływa negatywnie na życie moje i moich bliskich oraz pozostałych ludzi, a tak właśnie jest. Ja wiem jakie są przyczyny określonego stanu rzeczy, gdyż wynika to z praw psychologii, filozofii, socjoligii, genetyki. Rozwiązania tych problemów też potrafię wskazać. Czasami wspominałem o tym i owym w komentarzach. Są to kwestie niezwykle trudne i skomplikowane, których bez twardych decyzji rządu centralnego się nie rozwiąże. Z kolei rządzących państwem wybiera w demokracji większość, a większość to niestety ciemnota, więc szans na poprawę w obecnym stanie rzeczy nie ma, i to zarówno na poziomie kraju, jak i na poziomie Gminy Busko, bo tu w większości panuje szczególna miernota intelektualna.

  33. Kmicic pisze:

    Do wyżej zgodnie z punktem 1
    pkt 2. twoja miarka zła i tego co jest niewłaściwe nie musi być moją, udalo ci się ją narzucić Panu Łukaszowi z czego się cieszysz? że pluje wyzywa i obraża jak Ty czy to coś zmienia (tylko pogarsza wizerunek)
    PKT 3 takie zestawienie pogardy i opluwania z mądrością i światłością trudno zmieścić w jakiejkolwiek etyce, szcunku do człowieka szczególnie tej naszej zbudowanej przez kaściół.
    Pkt 4. Wiesz, osądzasz, a jednocześnie piszesz „to trudne” a „to miernota intelektualna” Quo vadis Domine jaki kierunek wskazujesz by z tego wyjść (ja proponuje EDUKACJE). NIDA już funkcjonuje i jest zła. Może to strategia wsparcia obecnego stanu. Wpajanie wszystkim że „szans na poprawę w obecnym stanie rzeczy nie ma” to nic innego jak utrwalanie układu i procesów istniejących wśród tych na których plujesz, bo nie widzą szans na zmiany -pomyśl.
    Demokracja obowiązuje więc szanuje twoje poglądy i cieszę się że mam inne bo mogę prawda Panie Łukaszu?

  34. do Kmicica pisze:

    Ad. 4 QUO VADIS? – a co Pan uczynił, by z tego wyjść, bo komentarze na IB raczej wiele nie zmieniają?

  35. Kmicic pisze:

    Zgodnie z pkt 1 do wyżej. Nie muszę się spowiadać anonimusowi ale dobrze niech będzie: Nie pluję i nie nienawidzę, nie obrażam innych, walczę z „NIDA się”, nie dzielę na mądrych i głupich szanuję wszystkich, Ciebie też i EDUKUJE całe dorosłe życie, gdzie mogę i gdzie mnie zaproszą. Przekonuje że bez podziałów i razem możemy coś zmienić szanując sie wzajemnie. Dla ciebie nie wiele to nic, ale nie wiele to już coś, jak podlega mnożeniu dużej skali może wystarczyć.

  36. Do Kmicica oraz w szczególności do Pana Łukasza Nowaka pisze:

    Kmicicowi gadać, że czarne jest czarne, to on gada, że czarne jest białe. Taka jest rozmowa z Kmicicem. Mało tego, mówi, że „EDUKUJE całe dorosłe życie, gdzie mogę i gdzie mnie zaproszą.”

    Chłopie, ogarnij się, kogo i czego Ty możesz nauczyć oraz w czym wyedukować, jak Ty nie potrafisz czytać ze zrozumieniem? Niestety ja Ci nie udowodnię tego, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, a co za tym idzie nie rozumiesz wielu rzeczy, bo choćbym się nie wiem ile naprodukował, to Ty i tak nie zrozumiesz tego, co napisałem albo pojmiesz to opacznie, ponieważ nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Tak koło się zamyka i w tym tkwi cały problem. Po raz kolejny miałem rację pisząc na wstępie swojego komentarza z 24 lutego 2026 o 01:29, że „Zapewne Kmicicu niewiele zrozumiesz z tego, co poniżej napisałem”. Faktycznie niewiele zrozumiałeś oraz opacznie zrozumiałeś to, co napisałem, na co jest dowód w postaci Twojego wpisu, w którym się odnosisz do mojego komentarza. Nie będę więcej pisał i udowadniał tego, co powyżej napisałem, ponieważ byłoby to bezcelowe dlatego, że znowu byś niewiele zrozumiał i/lub opacznie zrozumiał, a w takim przypadku należałoby znowu Ci udowadniać, że czarne jest czarne, a Ty byś znowu tego nie zrozumiał i/lub opacznie zrozumiał, i tak by to było w koło Macieju, jak rzucaniem grochem o ścianę, więc dalsze gadanie i tłumaczenie po prostu nie ma sensu.

    Tak jak napisałem w nagłówku komentarza z 24 lutego 2026 o 01:29, moje wypowiedzi dedykuję w szczególności PANU ŁUKASZOWI NOWAKOWI, który jak widzę zajął się sobą i swoimi sprawami, a zaniechał dotychczasowych działań, które nic nie dawały dlatego, że „nie warto rzucać pereł przed wieprze.” Tak trzymać Panie Łukaszu! Niech Pan myśli o sobie, swojej przyszłości, niech Pan inwestuje w siebie (nauka) i nie robi więcej nic dla tej gawiedzi, tłuszczy, dla tego pospólstwa, ciemnoty i motłochu, bo im robić dobrze, chcieć dla nich dobrze, miodem im, za przeproszeniem, dupy smarować, to nie dość, że tego nie docenią, to jeszcze Pana wyszydzą, wyśmieją i „oplują”, a później pójdą i zagłosują na tych, którzy ich d.mają i na których narzekają przez cztery czy pięć lat. Z kolei ci, których Pan będzie krytykował (ludzie władzy) nadal będą dumni, pyszni i zadowoleni z siebie i Pana też „oplują”, wyszydzą i wykpią za krytykę, gdyż uzasadnią to tak, że to z Panem jest coś nie tak, to Pan się czepia, bo przecież wszystko jest OK skoro ludzie nas wybierają i na nas głosują, a to znaczy, że są z naszych rządów zadowoleni i nas popierają.
    Skutki robienia dobrze ciemnocie są takie, że oplują Pana, wyszydzą i wyśmieją, nic Pan na tym nie zyska i nic nie ugra. Ponadto narobi Pan sobie wrogów. Podobnie też oplują Pana, wyszydzą i wyśmieją także ci, których Pan krytykuje i z którymi Pan walczy w imieniu i dla dobra tej tłuszczy, poświęcając przy tym siebie, swoja teraźniejszość i swoją przyszłość. Niech Pan sobie dobrze zapamięta i weźmie do serca moje słowa. Pozdrawiam Pana serdecznie Panie Łukaszu!

  37. Kmicic pisze:

    Może być Twoje na wierzchu, niwiele jest tu do zrozumienia wyszydzanie, wyśmiewania, opluwanie, zarzucanie braku kompetencji, osądzanie nie znam cię w zasadzie znajomością z Tobą jest dla mnie zbędna. Nienawiść i Nida się. Teraz już jestem pewien że robisz to celowo by umocnić w otoczeniu przekonanie że zmiana jest niemożliwa. Jak mówisz „robienie dobrze ciemnocie” bez zysku i ugranej to nie Twoja bajka mówisz że mnie oplują jedni i drudzy Ty już plujesz, dajesz rady jak nienawidzieć i siedzieć cicho, strach czy kompleksy? Zostaje przy swoim, zawalczę o nich, nie martw się o mnie, a Ty pluj jadem dalej mimo że udowodnić nic nie potrafisz. A pereł nikt ci rzucać nie karze.

  38. Do powyżej pisze:

    Przecież ktoś się zwracał do Nowaka a nie do ciebie. Bystryś Kmicicu jak woda w sraczu. Jeśli pisanie prawdy i mówienie jak jest dla ciebie jest pluciem jadem to szkoda strzępić ryja żeby ci cokolwiek tłumaczyć.

  39. Do wyżej pisze:

    Do powyżej język raczej rynsztokowy i o tym „strzępieniu ryja” masz racje szkoda.

  40. Do powyżej pisze:

    A co to, Kmicic nie miał odwagi się podpisać? Trzeba było napisać „Kmicic do powyżej” zamiast samo „Do wyżej” i by było wszystko jasne, choć dla mnie i tak jest wszystko jasne…

  41. Protokół do Kmicica pisze:

    Skoro twierdzi Pan, że to nie wina motłochu, że podejmuje złe decyzje, to ciekawi mnie, jak Pan wyjaśni, dlaczego ten motłoch wybrał na obecną kadencję tak wielu radnych, którzy w poprzedniej kadencji (czyli za trzeciej kadencji Sikory) wielokrotne głosowali wbrew interesom większości wyborców, popierając uchwały, które były powszechnie przez tych wyborców krytykowane, skoro właśnie od początku tamtej kadencji publikowane są w Internecie IMIENNE PROTOKOŁY GŁOSOWAŃ?
    Jak to jest, że każdy może sprawdzić w każdej chwili w swoim smartfonie bez składania ja jakiegokolwiek wniosku, jak głosował radny z jego terenu, czy zgodnie z jego interesem, a motłoch głosuje dalej tak, jakby nie wiedział, jak głosowali dani radni?
    Moim zdaniem to nie jest wina techkorpów, ani AI, że motłoch woli przeglądać głupoty na Fejsie lub toktoku, zamiast poświęcić kilka minut na znalezienie na stronie UMiG, czy ich radny poparł podwyzkeycen wody, przepłacenie za nieużytek w lesie, czy likwidację szkoły.

  42. Kmicic pisze:

    Popieram to co wyżej napisano tylko motłoch może tak „strzępić ryja” a Kmicicem gęby se waść nie wycieraj bo się strujesz. Każdy mierzy swoją miarką. Nie znasz mnie a ja Ciebie i niech tak zostanie. Szkoda czasu.

  43. Do powyżej pisze:

    Oj Kmicic, Kmicic, myślisz, że taki cwany i mądry jesteś… To, że szkoda czasu z Tobą dyskutować, bo i tak pewnch rzeczy nie zrozumiesz, to, no cóż, oczywista oczywistość. Twoja miarka jakaś taka poszczerbiona, powycierana, krzywa i mierzy tak jak mierzy…

  44. Przerwa w dostawie wody pisze:

    Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Busku-Zdroju informuje, że w związku z pracami prowadzonymi na sieci wodociągowej przez firmę WJAP Inwest, ul. Bohaterów Warszawy 31 w Busku-Zdroju, w dniu 6.03.2026 r. (piątek) w godz. 8:00–15:00 wystąpi przerwa w dostawie wody…
    Przerwa dostawy wody będzie w miejscowości Owczary: ul. Przemysłowa (od skrzyżowania z ul. Ceglaną w stronę ul. Wyszyńskiego) i w Busku-Zdroju ul. Godłowskiego oraz ul. Lawendowa (od nr 15).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania? Napisz do nas: redakcja@infobusko.pl